Admin l.u.v Postat Mai 21, 2015 Admin Share Postat Mai 21, 2015 Oresti, desi nu te-am cunoscut, cand recitesc a nu stiu cata oara ceea ce ai scris am lacrimi in ochi acum ca si atunci! Nici nu stiu cand au trecut trei ani, Dumnezeu sa te aiba in paza Lui acolo sus! :rose: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lukasss Postat Mai 22, 2015 Share Postat Mai 22, 2015 Am postat ieri cateva randuri de multumire celui care abea azi am aflat ca A FOST Old School. R.I.P. Mi-am propus ca postarea sa va fi biblia mea la inceput de sezon! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
isai@ Postat August 10, 2015 Share Postat August 10, 2015 Un articol care poate salva vieti, daca este citit si inteles la timp. R.I.P Old School. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex Gherase Postat August 10, 2015 Share Postat August 10, 2015 Am citit pana la 7 si pot spune ca sunt de acord cu tine in tot ceea ce zici. Ai dreptate, asa se intampla, si eu am trecut prin multe din ceea ce ai zis tu acolo dar m-a ferit Dumnezeu pana acum. La experienta ta de 26 de ani pe motor pe care o ai. as vrea sa aud de la tine o parere in ceea ce priveste MOTIVUL DIN CARE PE DRUMURILE PUBLICE SE GASESC MOTOCICLETE ATAT DE PUTERNICE. Daca limita maxima in Romania pe un drum este de 130 km/h, de ce circula motociclete care prind 299km/h??? O sa imi raspunzi ca motocicletele sunt facute pentru tot globul si ca in alte state nu sunt limite de viteza dar totusi eu cred ca ar fi ok cum s-a introdus limitarea de viteza la tiruri, sa fie si o limitare de viteza la motociclete si la automobile de altfel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex Gherase Postat August 11, 2015 Share Postat August 11, 2015 (editat) Daca ai fi citit mai mult, ai fi evitat un moment penibil "Old School" a murit, din motive de sanatate, deci nu iti va raspunde. R.I.P. Am terminat de citit tot articolul, nu reiese de nicaieri ca a murit. Oricum este de apreciat ce a scris . Imi pare rau ca a murit...Dumnezeu sa il odihneasca in pace. Poate ar mai fi scris multe din care am fi avut de invatat, eu cred ca am invatat ceva din ce a scris el. Editat August 11, 2015 de Alex Gherase Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat August 11, 2015 Share Postat August 11, 2015 Am citit pana la 7 si pot spune ca sunt de acord cu tine in tot ceea ce zici. Ai dreptate, asa se intampla, si eu am trecut prin multe din ceea ce ai zis tu acolo dar m-a ferit Dumnezeu pana acum. La experienta ta de 26 de ani pe motor pe care o ai. as vrea sa aud de la tine o parere in ceea ce priveste MOTIVUL DIN CARE PE DRUMURILE PUBLICE SE GASESC MOTOCICLETE ATAT DE PUTERNICE. Daca limita maxima in Romania pe un drum este de 130 km/h, de ce circula motociclete care prind 299km/h??? O sa imi raspunzi ca motocicletele sunt facute pentru tot globul si ca in alte state nu sunt limite de viteza dar totusi eu cred ca ar fi ok cum s-a introdus limitarea de viteza la tiruri, sa fie si o limitare de viteza la motociclete si la automobile de altfel. Intrebarea ta mi-am pus-o si eu mereu. Daca e interzis sa mergi cu mai mult de 130km/h de ce se produc chestii care prind mai mult? Pentru a incuraja consumul, snobismul, aceste diferente sociale care produc niste bani uriasi la nivel planetar. Ce bani ar mai lua ei daca toata lumea ar merge cu un vehicul electric care ar merge maxim 130, limitat? Cum ar mai putea Guta sa faca diferenta luandu-si un Lamborghini pe care sa dea 300,000E? Amenzi, permise suspendate?bani,bani si iar bani. DE AIA. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovidiuuu_94 Postat Aprilie 19, 2016 Share Postat Aprilie 19, 2016 cuvintele tale sunt citite si acum, in 2016 !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cinefilul Postat Iunie 20, 2016 Share Postat Iunie 20, 2016 cuvintele tale sunt citite si acum, in 2016 !!! Si in fiecare luna! Cuvinte scrise cu suflet. Pacat ca oameni ca el nu stau mai mult pe pamant. Te trezesti ca incepi sa crezi ca totul e OK, ca o stapanesti bine si ca intri in curbe cu viteze mai mari, stiind ca poti. De fiecare data cand simt ca sunt aproape sa spun ca am invatat, mai citesc odata prin topicul asta. Se intreba cineva ca de ce sa nu mearga cu prietenii la inceput, ca de la ei invata. Sfatul pe care il pot da si eu, pentru ca am trecut printr-o experienta de "condus o ora motocicleta noua, la 2 zile de la luatul carnetului, urmata de o pauza frumoasa de un an si ceva din cauza unei curbe pe care, acum as lua-o cu ochii inchisi", este ca la mersul singur, frica e cu tine. Nu stii ce poti, nu ai exempul in fata, asa ca mergi prudent. Daca te duce capul la asta. Cati dintre noi nu sofam noaptea cu viteza, doar pentru ca vedem niste stopuri in fata. Ne inchipuim ca vedem pe unde o ia masina din fata noastra, si vedem cand franeaza. Cand n-ai nimic in fata ta, mergi precaut, pentru ca stii ca esti primul care pataeste. Nu-l vezi pe cel din fata franand ca intra intr-o curba, ca vede o groapa, ca da peste un radar. Asa si cu motoretele: esti singur cu frica ta. Si o sa mergi cu grija, macar 2-3 luni, cat inveti ce se intampla, pana iti mai relaxezi mainile pe ghidon si pana esti asa de calm incat poti folosi si frana de motor, ca ai timp, nu doar cele de pe roti. Despre pasager, nu stiu ce sa zic. Eu am crezut ca in primul sezon voi merge doar singur. Apoi, incet incet, drumuri de 20 de minute, de o ora, mers la piata, la film, la prieteni, am inceput sa exersez si partea asta. Nu e greu, dar dau acelasi sfat: singuri pana intelegi, cat de cat, ce se intampla. Sa nu intelegeti ca prietenii sunt vinovati. Nu! Singurul vinovat esti tu. Pentru ca daca ai fi fost mai experimentat, ai fi putut sa eviti greselile care au dus la tranta. Safty first! Ai de facut un drum, de la A la B. Este important sa ajungi cu bine. Asta este scopul tau final. Dupa cateva luni de mers, incepi sa vezi si sa simti traficul. O sa vezi soferi agresivi - ai venit din spate cu viteza, nene, imi spune un loganist care mi-a luat fata dupa ce, la stop, eram primul, asteptand verdele - soferi care urasc motociclistii, dar si soferi care-i respecta, ca participanti la trafic. Trebuie sa intelegi ca nu intotdeauna te vad. Altfel n-ar face intoarcere de 180 de grade in fata ta, n-ar trage brusc, dreapta sau nu ti-ar deschide usa in fata. Nu incerca sa-i arati unui sofer ca mergi mai repede decat el. Oricum il faci la viteza, demaraj. Stii bine asta. Te-a depasit, te-a bruscat? Stai calm. Daca are ghinion, la primul stop o sa treci cu 5km/h pe langa el. Multa atentie, daca vrei sa te bucuri pana nu mai poti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebibv Postat Iunie 20, 2016 Share Postat Iunie 20, 2016 Haideti sa va scriu si eu ceva, din postura unui incepator care abia acum si-a dat seama care-i frana si care-i ambreiajul. Am un pic peste 1000 de km care pur si simplu nu conteaza. O sa ma urati aproape toti, si cativa imi veti da dreptate. In experienta mea pe 4 roti (care e de vreo 12 ani) am ajuns sa urasc motociclistii. De ce? O spun a 2-a oara, pentru ca sunt idioti. Inainte sa iau A-ul erau cei mai multi doar niste idioti care ma depaseau pe dreapta, care faceau lanesplitting cu mine fara ca macar sa ii observ (aici poate era si vina mea insa in coloana, cand mergi cu a I-a si auzi unul ca vine pe stanga, tinzi sa ii faci loc, fara sa iti dai seama ca mai vine un idiot intre bordura si masina ta. In fine....astia sunt unii, dar mai sunt altii care circula in pantaloni scurti si tenesi. Mai grav e ca mai vezi si cate o tipa care arata bine, cocotata in spatele unui astfel de specimen. Zilele astea am vazut cateva prin oras. E drept ca echipamentul nu te protejeaza foarte mult dacae vorba sa iti rupi ceva prin tine, dar te protejeaza de abraziuena cu asfaltul....cred eu. A, e drept ca sunt unii extraordinari....cand ii auzeam ca vin, ma asiguram ca nu vine nimic din fata, semnalizam dreapta si ei puteau sa treaca linistiti in fata. Unii mai si multumeau, dar de regula pe acesti oameni ii vezi in trafic. Sunt aceia echipati full, de regula nu au SS. De curand avand chiar si semn de incepator, s-au trezit niste idioti sa ma depaseasca atat pe stanga cat si pe dreapta (era o gasca mare) pe...Predeal. Ok, ei sunt foarte priceputi, soferi extraordinari, insa prapaditul ala cu lamaia invata, nu il speria, lasa-l sa mearga in ritmul lui ca oricum nu iti va sta in drum si oricum, te va lasa sa treci. mai ales daca in fata are cativa km de masini care merg incet. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Eek! Postat August 17, 2016 Share Postat August 17, 2016 In cazul meu a fost simplu, reconsiderarea prioritatilor. Motocicleta nu a fost o necesitate, doar o curiozitate. In week-enduri prefer sa plec cu masina, in concediu cu cortul in camping, in rest ture mai scurte sau mai lungi cu bicicleta. In 4 ani de zile am avut doua motociclete, la inceput a fost fun, primul sezon, apoi am inceput sa ies mai rar cu ea, am schimbat motocicleta, insa cu cea de a doua am iesit si mai rar, cateva ture la inceput de sezon. Logica spune ca iesind asa rar nici n-o sa ajung vreodata un conducator prea experimentat. In plus, avand o motocicleta adauga cheltuieli suplimentare inutile, ITP, RCA, iar RCA-ul costa mai mult ca cel al masinii. Schimbul de ulei si filtru facut in primavara a costat mai mult decat la masina, lantul a inceput si el sa dea semne de uzura, il intinsesem un pic sezonul trecut iar acum parea ca mai trebuie intins putin, probabil ca sezonul urmator kitul de lant trebuia schimbat. Anvelopele erau vechi, desi neuzate exagerat, ar cam fi trebuit inlocuite cat mai repede. Unul din telescoapele furcii pierdea ulei, ce-i drept nu prea mult. Am preferat sa nu fac niste cheltuieli inutile pentru ceva ce nu a ajuns la stadiul de hobby, asa ca am vandut motocicleta si cea mai mare parte din echipament si consider ca a fost cea mai buna decizie pe care o puteam lua. Sper ca cumparatorul ei sa se bucure de o motocicleta buna, fara incidente. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tiberiu Toma Postat August 20, 2016 Share Postat August 20, 2016 Superba invatatura Imi plac vitezanele doar pentru cum arat Vreau sa dau de A2 in curand multi imi spun ca o sa mori Iar eu ,nu ma gandesc la viteza eu vreau sa imi iau motor pentru a admira lumea cu totul diferit vreau sa ma plimb sa ma relaxez mi se pare superb cand vad cate o motocicleta care trece Fratele meu imi spune o sa fi donator de organe iar eu ii spun ca eu aleg cand accelerez daca vreau sa ma intorc acasa sau nu tu decizi totul depinde de tine Prin povestea ta multe sau schimbat in capul meu pot spune ca am invatat ceva Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Klaus Cata Postat August 21, 2016 Share Postat August 21, 2016 Atat timp cat esti precaut si nu exagerezi sincer nu ai ce sa mai faci. Daca e sa ti se intample ceva, ti se intampla si cand mergi pe jos sau cand esti cu masina. Viata e pur si simplu un joc de noroc, iar daca mergi ca gigel iti cresc sansele (ca sa ajungi la sectiunea accidente). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hightlink Postat Noiembrie 2, 2016 Share Postat Noiembrie 2, 2016 (editat) Dupa ce am citit acest topic, mi-am dat seama ca as fi facut o prostie ca incepator sa mai iau pe cineva cu mine pe motor... R.I.P. si multumim pentru lectii! Editat Noiembrie 2, 2016 de Hightlink Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Popescu Cristian Postat Noiembrie 6, 2016 Share Postat Noiembrie 6, 2016 old school tot respectul, sunt convins ca pe multi ii vor ajuta, sau asa sper si-mi doresc. eu spre deosebire de majoritatea nu inteleg in lucru, cred ca am o logica altfel: sunteti motociclisti si eu sunt motociclist, suntem diferiti ne place pericolul - restul nu mi se pare relevant. Concluzia mea este ca orice am face ideal este sa ranim direct sau indirect cat mai putin atat pe cei apropiati cat si pe ceilalti paricipanti la trafic. in rest asfalt uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RoadChan Biker Postat Mai 8, 2017 Share Postat Mai 8, 2017 (editat) Da,adevarul este ca nu toti citesc ceea ce ai scris tu pe acolo.Am citit si fiind incepator cred ca m-ai ajutat.Multumesc si foarte frumos din partea ta,unii nu e chinuiau sa faca acest lucru. RIP Editat Mai 8, 2017 de RoadChan Biker Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
themircea Postat Iulie 5, 2017 Share Postat Iulie 5, 2017 Iti multumesc, Old School! Multumesc pentru ce ai scris, pentru cum ai scris, pentru generozitatea de a impartasi cu noi experienta ta. Sa te odihnesti in pace! Only the good die young... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Iulie 7, 2017 Share Postat Iulie 7, 2017 Sa te odihnesti in pace! Only the good die young... E vreun link care acest fapt? Vreau si eu sa stiu..De unde stie toata lumea?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Iulie 7, 2017 Share Postat Iulie 7, 2017 Era chiar aici pe forum, dar nu vreau sa caut. A murit in somn, probleme cu inima. Era si pasionat de offroad cu masini de teren, repara, modifica, etc. A lasat in urma multi prieteni indurerati, nu mai vorbesc de familie. Nu are rost sa rascolim dupa detalii morbide, sa-l lasam sa se odihneasca! Va trai mereu atata timp cat cineva va citi randurile acelea scrise de el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paulynos Postat Iulie 7, 2017 Share Postat Iulie 7, 2017 Ai aici linkul. Eu l-am cunoscut conjunctural si pentru o scurta perioada de timp, am cumparat o motoreta de la el. Era un personaj excentric cu o vasta experienta la ghidon, cu bune si cu rele, ca orice om. Era un om bun care a murit prea devreme. Asta a fost perceptia mea despre el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Iulie 7, 2017 Share Postat Iulie 7, 2017 Ai aici linkul. Eu l-am cunoscut conjunctural si pentru o scurta perioada de timp, am cumparat o motoreta de la el. Era un personaj excentric cu o vasta experienta la ghidon, cu bune si cu rele, ca orice om. Era un om bun care a murit prea devreme. Asta a fost perceptia mea despre el. Multumesc!!! Sa rascolesc dupa detalii morbide??? Eu???? Eu stiam de Oresti, nu stiam ca e old_school.. Ca de la pilot la pilot: Sint invidios pe tine.... Te-ai dus intr-un loc in care as vrea sa ajung si eu. Multi frati buni acolo...Piloti, oameni de suflet. Multi....Nici o sansa sa te mai bat pe aici pe pamint..Nu ca as vrea. Un pilot de exceptie (nu te-am cunoscut, dar am citit ce ai de zis. Am suficienta experienta ca sa inteleg ca erai bun.) As putea sa-ti zic dintr-un film "When you find yourself alone riding on a green field ..Do not be troubled. For you're in the Alysium. And you're already dead " Dar nu esti. Esti printre noi. Si toti cei care te citesc... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MarioDragos Postat Octombrie 6, 2017 Share Postat Octombrie 6, 2017 Superb povestit, am intrat aici fiindca vreau sa incep scoala si vreau sa ma documentez inainte de a face orice miscare.. iar eu caut sa ma documentez doar de la experimentati deci la mai multe posturi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adonissian Postat Noiembrie 20, 2017 Share Postat Noiembrie 20, 2017 Salut stie careva daca are ceva ca pun ulei 10w40 in loc de 10w30? In cutiea de viteze de la cross? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paimei01 Postat Aprilie 10, 2018 Share Postat Aprilie 10, 2018 (editat) Salut, pentru incepatori, despre mersul in coloana: Ca incepator, mi s-a intamplat (cred ca o singura data) sa merg impreuna cu niste prieteni, si sa incerc (din greu) sa ma tin dupa ei. Adica sa incerc sa nu-i pierd, si nu a fost deloc ok, nici in siguranta nu eram nici nu ma bucuram de drum. De atunci, daca mai merg cu cineva, anunt dinainte ca nu o sa merg mai tare decat simt ca e ok, si ca nu ma supar daca ajung mai tarziu (nici motocicleta nu-mi permite), dar oricum asta e principiul. Mersul in grup e foarte frumos, si tentatia e mare pentru oricine, mai ales pentru incepatori - de a incerca sa nu ramana in urma, si de a face lucruri pe care fiind singur pe motor nu le-ar face, de exemplu - depasiri periculoase, facute cu mult dupa ce primul din coloana a depasit in siguranta, si intre timp masina de pe sens opus s-a apropiat, dar depasirea trebuie facuta oricum pentru ca - ramas in urma... Si invers, cine merge cu un incepator, mai bine sa-l lase pe el in fata, pentru ca celalalt sa nu incerce sa nu-l piarda - din instinct, de asemenea sa nu se grabeasca el insusi - altfel incepatorului i se poate parea ca e grabit din spate. Da, chestii din astea care tin mai mult de psihologie decat de motociclism, la scoala moto nu am auzit nimic despre asa ceva. Editat Aprilie 10, 2018 de paimei01 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat Aprilie 12, 2018 Share Postat Aprilie 12, 2018 Daca ai merge cu oameni pe care ii cunosti, cu care ai avut o discutie initial, despre nivelul tau, nu ai pati asta. Incepatorul nu are ce cauta primul in grup. El trebuie sa mearga dupa cineva care sa ii arate trasele corecte, pregatiea virajelor, pozitia in banda/pe drum, franare/accelerare. Dar asta fara ca cel din fata sa traga tare. Asa isi da mana si incepatorul. Eu asa am mers la inceput, incepator fiind(si inca ma consider). Daca esti incepator, si mergi cu altii care nu sunt dispusi sa reduca ritmul, pentru ca tu sa poti merge cu ei in siguranta, mai bine ramai in spate, in ritmul tau, si va regrupati mai tarziu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
leopold Postat Aprilie 12, 2018 Share Postat Aprilie 12, 2018 Sunt nivele si nivele de incepator. Cineva care e la inceput si nu gaseste comenzile n-are ce cauta nici in coloana, nici in capul coloanei. Degeaba cel din fata nu trage tare si merge cu 80 pe un drum unde ar putea sa-i dea 180, daca incepatorul e la nivel de 40. Depinde de la situatie la situatie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.