Sari la conținut

Pt Incepatori De La A La Z


old school
 Share

Postări Recomandate

Sunt incepator ... Am din octombrie motor si sunt putin teribilist ,in limita celor 13 CP .. Sincer sa-ti zic mi-am schimbat total parerea despre viata de motociclist si de acum voi fi mai atent ,iti multumesc enorm ,chiar ai facut o treaba buna ..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Răspunsuri 593
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Deschid acest topic mai mult pt incepatori cu toate ca poate fi benefic si pt cei ce merg de ceva timp pe motor dar simt ca nu au evoluat pe cat ar fi dorit.Ce trebuie sa faci sa mergi mai bine pe motor?Care este atitudinea corecta pt a invata mai rapid? Sunt o mie si una de intrebari la care daca gasesti raspusuri corecte ,vei avea sansa de a evolua mai rapid pe 2 roti.

 

Multi dintre motociclisti au TOATE raspunsurile si multi nu mai au ce invata.Multi dintre acesti multi nu mai sunt printre noi.Sa fie oare pt ca au stiu tot sau pt ca nu au invatat nimic?Multi ar fi dorit sa li se mai acorde o sansa de a face lucrurile altfel,de a invata ce trebuie ,de a merge corect pe motor,de a avea in primul rand respect fata de tine insuti si ulterior respect fata de cei din jurul tau.

 

Parerea mea este ca motociclismul este direct legat de 'bunul simt'.Acest bun simt poate fi interpretat in actiunile voastre pe motor fata de colegii de drum,de pietoni ,de soferii auto.Trebuie sa realizezi ca nu ti se va acorda respect daca nu acorzi respect.

 

Tin sa precizez ca cele scrise nu sunt copiate ,traduse din carti sau reviste si reprezinta parerea mea ca motociclist.Nu sunt cel mai rapid pe traseu,nu sunt cel mai bun pe o roata,nu ma pricep la stunt'uri dar am 40ani din care 26 de motociclism ,pe mai bine de 100 de diferite modele.Ah,si sunt inca 'aici'.

 

Ca incepator ,ai o gramada de intrebari la care nu ai raspunsuri sau la care primesti 1001 de raspunsuri diferite.Unele dintre acestea sunt si au fost mult dezbatute pe forumuri dar niciodata toate la un loc. Idea acestui topic este sa cautam toate intrebarile al caror raspunsuri ne vor ajuta sa avansam in 'mersul pe motor'.

 

In primul rand ,ma gandeam la lucrurile care stau la baza atitudinii unui pilot si care il sculpteaza ulterior in motociclistul ce va fi. Dedicatia fata de sport, frica,adrenalina,talent,nebunia,perseverenta,reflex,statura,bunul simt,ego'ul,riscul.....

 

Ce ne face sa mergem cum mergem?Ce ne face sa mergem mai rau decat altii?Ce trebuie sa facem pt a merge mai bine?Cred ca cel mai important lucru in motociclism este ca trebuie sa fi constient ca un motociclist mort nu poate avansa.De ce murim pe capete?Sunt numai soferii auto de vina? Mototciclistii nu porta nici o vina?

 

De fiecare data cand se intampla cate un accident mai putin grav sau din pacate in unele cazuri chiar fatal ,auzim aceleasi scuze penibile; nu am/a avut nici o vina,...conservarul este de vina. Saracul mergea cu numai 270km/ora si masina ia intors in fata,...si altele si altele.Hai sa dezbatem putin acesta atitudine si ce ne face sa fim mai PROSTI decat trebuie.

 

1. In clipa in care tu te duci si iti vinzi bicicleta pt a da un avans la un ZX-10 ,CLAR esti inconstient. Asta nu inseamna ca nu vei putea merge pe acel motor ci doar ca sansele tale de suprevietuire sunt mult mai scazute.Si aici trebuie sa stai sa gandesti urmatoarele: familia ta are destui bani pt a te ingropa? parintilor le va pasa ca tu esti mort sau vor beneficia dupa decesul tau (caz in care poti pune si NOS pe motor). prietena ta,pe mana a carui prieten ramane?

 

Daca toate aceste lucruri te intereseaza si conteaza si daca nu esti total inconstient vei ajunge la concluzia ca trebuie sa cauti o motocicleta pe masura,una nu neaparat f mica ca capacitate dar nici f puternica. Una care te va duce de ici-colo pt inceput,care iti iarta cat de cat greselile,care este intro stare tehnica buna si care iti va acorda sansa de a te bucura de ia si 'maine' pt ca nu esti mort.Asta nu inseamna ca nu poti deveni statistica pe scuter daca esti idiot.Ai motor de 2 zile si intrebi pe toata lumea cum se merge pe o roata?Ai motor de 3 zile si pleci in 'excursii' cu 'baietii' pe cheia?Ai motor de 4 zile si faci liniute printre semafoarele de pe magheru? esti un idiot si vei murii.Singura mea dorinta este sa nu ma iei si pe mine cu tine.

 

2.Ok, ai cumparat motocicleta corecta.E super frumoasa.Inainte de a iesi cu ea trebuie sa intelegi ca primul si cel mai mare factor care te duce la accident sunt prietenii.Cei care asteptau la fel de mult ca si tine sa iti iei motor ca sa aibe cu ii arata cat de bine merg ei fata de tine , incepator.Sunt persoanele care inconstient te indruma sa faci prosti,sa mergi mai tare decat trebuie,sa mergi altfel decat trebuie.Te influenteaza fara asi da seama,intro directie total incorecta.Rare ori ai sa vezi un prieten motociclist care sa te indrume sa o iei incet si sa nu incerci sa mergi ca el,dupa el.

 

Trebuie sa realizezi ca unde sunt multi adrenalina creste,sansele de accident si deces cresc.Nu inseamna ca daca ai cu tine,langa tine alti 10 motociclisti ,ca ei la randul lor stiu sa mearga corect.Nu inseamna ca unul dintre cei 10 nu va face o greseala si nu va intra in tine sau ca nu e destul de avansat pt a evita o greseala de a ta,de incepator. Este f important sa iti alegi prietenii cu care mergi la drum f atent mai ales ca incepator.

Parerea mea este ca cel mai intelept lucru este sa mergi cat mai mult singur,in ritmul tau ,fara a fi stresat si presat de altii in a merge intrun alt ritm decat te simti comfortabil.

 

3.Ok.pana aici totul bine si frumos. Ce faci? Pornesti motorul si pleci la drum.Prima zi mai incet .A doua zi ceva mai tare. A treia zi ceva si mai tare si ceva mai putin atent la traficul din jurul tau.A patra zi devii racheta si toti ceilalti participanti la trafic nu mai conteaza.Doar tu esti Gigi cu Gsxr'ul de 1000 si 200cp, .....nu au cum sa nu iti acorde respect.Asadar treci prin intersectii fara a te uita stanga/dreapta doar pt ca ai verde si prioritate. Idiotul ce vine cu masina din laterala ,care tocmai a iesit de la bodega cartierului nu are timp sa franeze si te ia in plin cu toate ca tu aveai prioritate.El se alege cu numai un dosar penal ca de fapt erea fiul unui fotbalist iar tu cu coloana rupta stai in pat cu fata in jos ca sa te stearga parintii iubitori la poponeata tot restul vietii.Sotia ta se intalneste cu inculpatul pt a primii despagubirea ,.. realizeaza ca acela este mai intreg decat tine,...si se recasatoreste. Asta e, viata e dura..

 

 

Dar ce conteaza,caci TU ai avut prioritate si EL a fost de vina. Prietenii de pe SBZ te vor intelege,aprecia si respecta in continuare.Ca tu esti tot Gigi dar pe din doua.

 

Ce incerc sa spun este ca majoritatea motociclistilor isi lasa vietile in mainile altora de fiecare data cand ies la drum.A nu mai fi atent la cei din jurul tau devine un reflex.Cainele ce se afla pe trotuar la 50m mai sus nu mai reprezinta un pericol pt ca cu o sapt mai inainte ai avut ocazia de a vedea un maidanez care sa oprit la semaforul rosu si care a trecut pe verde odata cu prietonii.In subconstientul tau realizezi ca acel caine este mult mai destept decat tine.Macar el tine la viata lui.

 

Trebuia sa realizezi ca orice obiect in miscare stanga /dreapta poate deveni ultimul lucru pe care il vei vedea.Nu miza pe faptul ca soferul din dacia parcata te-a vazut si ca va opri.Nu miza pe faptul ca acel maidanez nu va traversa strada.Nu miza pe faptul ca tu poti frana atat de bine incat sa nu intri sub tirul din care incerci sa musti mergand pe autostrada cu 150km/ora. Ia in calcul neprevazutul si faptul ca Orice i se poate intampla Oricui,Oricand.

 

Idea este sa MERGI PREVENTIV.Cu cat mergi mai tare cu atat distanta intre tine si obiectele ce prezinta un pericol trebuie sa fie mai mare la inceperea franarii sau evitarii acelui 'ceva'.Vei avea surpriza sa constati ca acel ceva tocmai a facut acea manevra de care iti era frica,iar tu ai putut evita accidentul doar pt ca ai gandit si nu ti-ai lasat viata in 'mainile altuia'.

 

 

 

voi continua sa adaug cate ceva la acest text cand timpul permite.....

 

4.Ma asez la masa,comand o cafea,astept un prieten motociclist.Apare.Casca la subrat,adidasi de firma,blugi trei sferturi,tricou fara maneci.Arunca pe masa ochelarii de soare ,in loc de manusi.Imi trece casca prin fata inainte de a o aseza pe scaunul de alaturi si remarc ca este una f bricolata care nu la costat mai mult de 50e,dar care intradevar,nimic de reprosat,merge la fix cu ochelarii.

Stau si ma intreb? oare de ce sunt prieten cu acest individ? Clar este idiot iar eu am incercat toata viata sa ma feresc de idioti.

 

Cum poti sa sa dai 12.000euro pe o motocicleta si sa nu fi dispus sa dai 400euro pe o casca de renume care clar va face toti banii in clipa in care incerci sa te sinucizi.Cat de idiot sa fi sa crezi ca pielea de pe genunchi este mai dura decat pielea unui pantalon sau combinezon.Ah,am inteles! Omul fumeaza Marlboro.Cat de idiot trebuie sa fi c sa crezi ca slapii printre care ti se extind degetele de la picioare ca ghearele unui uliu pe schimbatorul de viteze,nu vor zbura mai sus decat rapitorul in clipa impactului...?

 

Majoritatea motociclistilor realizeaza pericolul ce ii paste in clipa in care se expun accidentelor fara protectiile adecvate si cu toate astea continua sa merga fara protectii si risca buna stare cat si viata pt cateva sute de euro.Inteleg.Combinezonul nu da bine la terasa.Pectoralii nu se vad prin jacheta.Dar faza cu slapii pe motor intrece orice 'taranism'.

 

Cu toate astea,interesant de observat sunt femeile sau in majoritatea cazurilor ,virginele care le plimbam in varful motorului ,care sunt cu MULT mai proste decat noi.Nu mai stiu unde citeam ca femeile sunt ceva mai destepte decat barbatii.Nu si in cazul de fata.Cat de idioata sa fi,sau mai bine zis,cat de mult vrei sa-l iubesti,pt a fi dispusa sa iti risti viata sau sa ramai schiloada tot restul vietii? El are casca si o invita pe ea sa nu poarte una,deoarece prietenii trebuie sa vada cat de bine arata victima inainte de a fi sau 'violata' sau omorata.Ea este f mandra de faptul ca a fost bagata in seama de asa 'un important'.Isi incalzeste thongul peste tobele ce tocmai intentioneaza sa io traga caci idiotul tocmai a intors capul dupa o alta in timp ce tramvaiul a oprit in fata lui. Concluzia= Prosti si Proaste.

 

Aveti bani de motor dar nu de echipament? Parerea mea este sa va cumparati echipamentul mai intai si unul de calitate si ulterior vedeti cu ce intentionati sa testati acel echipament.

 

5.Viteza.

Incep prin a va readuce aminte ca SPEED KILLS.

Mai mult decat oriunde la noi in tara.Motociclismul sa dezvotat ceva mai rapid in ultimii 10 ani.Pt cei ce nu au habar ce inseamna o motocicleta si ce inseamna motociclism,motocicleta este doar un obiect frumos,periculos,si care costa f multi bani.'Idea' de viteza,toti o cunosc dar pusa in practica este cu totul alta treaba.Vine Gigi cu dacia si se opreste la intersectie.Gigi este sofer de 40 de ani ,sofer pe tir ,sofer cu experienta.Gigi nu prea face greseli la volan.Este om cu capul pe umeri,om cu responsabilitati,cu nevasta si 3 copii. Este un om care munceste din greu pt asi intretine familia si asi creste copiii asa cum trebuie.Gigi este um om care nu are nevoie de probleme.Gigi poate fi si tatal tau.

 

Gigi se asigura inainte de a intra in intersectie,pt ca asa spune legea.Se uita lung la dreapta, vede nimic.Se uita lung la stanga ,vede un punct de lumina.Punctul poate fi un bec aprins care palpaie prin fereastra unei case.De fapt ce nu stie Gigi este va punctul de lumina esti TU,idiotul care strabate DN1 cu 280km'ora.Gigi sta ,isi face calculele batraneste.Chiar daca punctul ar fi o masina,nu ar avea cum sa ajunga la el in urmatoarele secunde.Imposibil. Gigi om atent,iese in DN1 sa isi duca copiii la iarba verde.Idiotul,venind cu 280km/ora,strabate cei 700m distanta in 10 secunde si se infige in dacia lui Gigi ,trecand prin portiera si iesind pe cealalta parte a masinii cu 2 dintre cei 3 copii a lui nea GIGI. Copiii mor.Iditul de tine moare.Lumea lui Gigi este intoarsa pe dos.Gigi se spanzura.Parintii tai se spanzura pt ca esti,sau ai fost unicul copil.

Esti un idiot.Sau mai degraba ai fost un idiot.Prietenii te plang.Pe forum se scriu mii si mii de RIP'URI cum ca ce baiat bun ai fost.Toti te plang.Vina ,clar, a lui Gigi.Nimeni nu il plange pe Gigi si cei 2 copii. Daca as fi Gigi,nu m-as fi spanzurat ci te-as fi omorat cu mainile mele.Ai fost un idiot.

 

Viteza omoara.Cand mergi cu 200 la ora,timpul de reactie nu mai este acelasi.Motocicleta nu mai reactioneaza la fel.Sa nu mai vorbim de cei ce nu au habar despre motociclism.Esti sub impresia ca soseaua iti apartine? Esti sub impresia ca toti trebuie sa te evitam pe drum? Esti sub impresia ca daca intri in mine care sunt la volan ca eu o sa te plang pe tine mai mult decat o sa imi plang daunele la masina? Esti un idiot.

 

Vrei viteza? Dute pe circuit.Dute cu baietii care stiu ce inseamna viteza si descoperi ca tu de fapt nu mergi deloc tare.Dute cu cei ce stiu ce inseamna viteza si nu mai merg demult pe strada.Dute si mergi cu viteza unde nu vei omora pe nimeni ,mai ales pe tine.Nu ruina viata mea,a ta ,a parintilor tai,...a lui GIGI. Nu fi idiot. Speed kills.Sunt o gramada de morti care asteapta pe forumuri ca cineva sa isi aduca aminte de ei.Nu avem timp pt ca trebuie sa ii plangem pe cei ce vor muri maine.

 

6.Printre masini.

Merg pe motor de 26 de ani.Dar azi conduc masina.Sunt la volan si nu pot spune ca sunt atent.Dar aud sunet de motocicleta venind din spate.Ma uit in oglinda si vad racheta.Gandesc si nu reactionez.Merg drept.Merg pe cat de drept se poate pt a nu face greseli ce il pot costa pe colegul meu.Colegul meu se aproprie.Intentionez sa il salut.Sigur il cunosc si ma cunoste.Trece cu viteza pe langa mine si imi ia oglinda cu cotul.Sunt plin de spume.El incetineste ,vine langa mine,in mers,ridica ecranul si incepe sa ma injure.Este vina mea pana la urma.Am mers prea drept. Nu a avut loc printre mine si masina din stanga mea. Este vina mea si a celui ce conducea masina din banda a doua pt ca am iesit pe drum odata cu el.Este de fapt soseaua lui si noi habar nu aveam.Ma opresc la semafor alaturi de el,gandindu-ma ca oglinda ma va costa vreo 250euro.Sa ma dau jos sa ii f.. una dupa ceafa? Sa ii spun cat de idiot este in timp ce ii atrag atentia ca si eu sunt motociclist? Sunt confuz pt ca imi dau seama ca nu stiu cum sa reactionez.El ma scuteste de toate acestea lovindu-mi aripa masinii cu piciorul in timp ce accelereaza de la semafor.Aripa este indoita.Altii 400euro.Ma uit pe fereastra la soferul din stanga mea care lasa geamul jos si striga catre mine cu dusmanie : Motociclisti nenorociti! Sa ii spun ca si eu sunt motociclist?

 

7.respect fata de sport/hobby

In '85 in timp ce deveneam motociclist pe o Ninja 600 am avut ocazia de a cunoste un om deosebit,o persoana ce ma ajutat sa realizez ce inseamna sa uibesti acest sport,sa te dedici acestui sport,sa nu regreti ca il practici si l-ai practicat.Acest cineva era si poate mai si este un motociclist deosebit prin faptul ca conducea un Gsxr1100 cu o mana.Cu mana stanga.Mana dreapta era de metal,un carlig gen Captain Hook ,adaptat pt a a intoarce mansonul si a frana.Respectivul avea 30+ ani la acel timp.Devenindu-mi prieten,am inceput sa purtam tot felul de discutii legate de acest sport ca intrun final sa imi povesteasca cum cu cativa ani inainte cand se considera mai 'smecher',mergand pe o roata a scapat motorul peste cap,acesta cazudui pe mana dreapta care a fost strivita si ulerior amputata.

 

Lunile ce au urmat au fost cele mai grele ,acesta nehotarat daca mai urma sa incerce sa mearga pe motor.Pasiunea pt motociclism a fost mult mai mare decat frica de a incaleca motorul dinou,si dupa cateva luni acesta era in sa.Era un pilot f experimentat.Mergea si tare cand era loc,dar mergea cu cap.Nu se mai risca in tot felul de situatii imposibile.Nu mai avea nimic de demostrat pritenilor motociclisti.Pur si simplu,iubea sportul si il practica in asa fel incat sa ajunga acasa dupa fiecare iesire.Imi aduc perfect aminte vorbele lui: Oresti,mergi pe motor in asa fel incat sa nu ajungi vreodata sa regreti ca esti motociclist.Nu te va aprecia nimeni daca ai coloana rupta sau un picior lipsa.Tu vei fi singurul care vei suferi la nesfarsit.Persoanele ce te iubesc vor suferi alaturi de tine.Gandestete la ei daca nu iti pasa de tine.Practica sportul in asa fel in care sa te bucuri de el zilnic si sa nu ajungi sa ti se intample ce mi sa intamplt mie ca sa realizezi ce trebuie si ce nu trebuie sa faci pe motor.Respecta sportul si iti va aduce numai satisfactii.

 

8.mersul in grup

Daca nu am avea prieteni cu care sa mergem la drum ,.ne-am mai cumpara motociclete? Am mai avea cui sa ii aratam cat de bine mergem 'noi' fata de 'ei'? Cine mi-ar mai lauda motocicleta si stilul de mers?

Unul din motivele pt care ne cumparam motociclete este sa demonstram ca noi suntem mai buni decat ei.Ca a noastra este mai lunga,...mai mare,mai puternica ,mai frumoasa.Ca eu merg mai bine decat el,mai bine neinsemnand neaparat mai atent ,mai constient,mai relaxat.NUU. A merge mai bine se rezuma la mersul sportiv,la viteza,la stunturi la deranjul creat altora in trafic.Competitia este pe primul loc.

 

Acest comportament reiese in iesirile cu prietenii.Care merge mai tare? Care merge mai spectaculos? Care risca mai mult?

Cand un coleg cade,toti sar in jurul lui si se vaita cand de fapt subconstientul iti spune: este varza.nu a mers bine.eu merg mult mai bine decat el.Acum stie si el treaba asta.Am castigat.El a piedut.Ambulanta a intarziat.El a murit.Nu e ok sa gandesc ca am castigat,..dar am castigat.

 

Cauti alt prieten de drum cu care sa joci ruleta-ruseasca.Stau si ma gandesc cum ar trebui sa se comporte un prieten motociclist.Ce ar trebui sa ii spuna prietenului care nu este la fel de experimentat si care din dorinta de a nu fi mai prejos decat altii,merge tare,mult mai tare decat ar trebui pt a fi in siguranta.Daca tu cel cu ani de motociclism pe umeri il indrumi sa mearga tare,nu inseamna ca la o adica tu l-ai condamnat la moarte?Nu inseamna ca tu esti direct responsabil de necazul lui? Asa ca ce faci? Nu ii spui nimic....il lasi sa mearga ca dementul 'de la sine'.Daca moare ,a fost vina lui.Si ce daca imi este prieten.Am fost si sunt mai bun decat el.

 

Parerea mea este ca prietenii trebuie sa reactioneze intrun mod pozitiv cu sfaturi si indrumari fata de cei ce nu stiu ce ii asteapta ca motociclisti.Personal prefer sa ii spun unuia care insista sa merga tare cu mine,pe langa mine,unul care clar nu stie ca inseamna riscul si unde te poate duce,ca nu sunt dispus sa merg alaturi de el.Daca este inconstient se va supara,dar va ramane in viata.Se va supara ,ii va trece ,si dupa cativa ani si destule trante la bord,experienta acumulata pe deplin,iti va multumi pt sfaturi si interesul depus de catre tine pt al tine in viata.

 

Sigur majoritatea motociclistilor cunosc regulile mersului in grup.Nu merge alaturi de un alt motociclist.Nu merge aproape fie in spate sau in fata unui alt motociclist.Lasa-ti spatiu pt a evita manevrele si greselile celor de langa tine.Cu cat viteza este mai mare cu atat spatiul trebuie sa fie mai mare.Se merge pe diagonala fata de cel din fata si spatele tau.Semnalizaza orice intentie de a schimba pozitia pe drum.Nu te astepta ca cel din spate sa nu intre in tine cand tu tocmai ai franat brusc si ai virat stanga.Folosesteti creierul pt a intui miscarile celor ce merg alaturi de tine.Nu te simti comfortabil intrun anume loc,aproape de o anumita persoana care reactioneaza ciudat ,schimba-ti pozitia.Important este sa ajungi la destinatie fara sau cu cat mai putine incidente.

 

 

9.Sotia/prietena si motorul

Acum cateva zile am adus acasa un R6 nou.Frumos motor.Probabil rapid.Destul de rapid pt a face prosti...

Ma uitam la el cat de frumos este si cat de calm arata acolo pe stand.In acelasi moment ma trecut un fior gandindu-ma la bestia ce statea in fata mea si cat de repede mi-ar rapi pe cea draga de langa mine daca ia-si acorda sansa.

 

Privirea mi sa tulburat in clipa in care mi-am adus aminte de incidentul de acum 10 ani,petrecut pe DN1.Vorbim de 1997 cand eram mandrul posesor al unui DR Big 800. Motocicleta ce mia ramas intaparita in memorie.Motocicleta cu ajutorul careia am schimbat viata persoanei iubite pentru totdeauna,inclusiv a mea.Plecasem din Balotesti spre bucuresti,eu si sotia (la acel timp).Afara incepuse sa ploua usor ,motiv pt care mergeam f incet si precaut.Am iesit in DN si am intrat in banda a doua de langa axul drumului.Imi aduc aminte perfect ca mergeam cu 60km/ora.Am trecut de complexul Prisma.La 100m in fata mea ,pe partea dreapta ,in intersectia cu drumul care strabate Corbeanca,a aparut o masina care imediat a dat semnal de stanga pt ataia DN'ul si a merge catre ploiesti.Am continuat drumul in banda a doua,fara sa reduc viteza,deoarece intentia soferului era clara.Acesta oprise pt a imi acorda prioritate.Ajung la circa 20m pe diagonala de acea masina,moment in care vad cu coltul ochiului o pata alba ce ulterior am realizat ca era o dacie care fara a opri,fara a acorda prioritate , cu intentia de a traversa DN1 si a continua catre ploiesti , a iesit in DN'u si a intrat fix in laterala dreapta a motocicletei,respectiv in piciorul sotiei mele.Imi aduc aminte perfect zborul ce a parut o eternitate,aterizarea violenta dupa care ceata si...........

 

Sotiei mele intinsa pe DN'u i se spune ca eu am murit.Intra in soc.Eu imi revin ,incerc sa ma ridic,...piciorul rupt.Ma tarasc pana la ea care este inca constienta si ii explic ca din ce vad are mana rupta,piciorul rupt ..

 

Apare ambulanta.Apare tavanul patat din spital.Incep sa strig dupa ea.Aflu ca e in operatie si ca are femurul rupt,cotul zdrobit,plamanul deplasat.Ceata.Ma trezesc cateva ore mai tarziu.Ia ,tot in operatie.

 

Trec 40 de zile de spitalizare,6 luni de reabilitare.Ea nu mai e ce era altcandva.Era vesela,plina de viata,..o femeie frumoasa.Acum marcata,schioapata de la un loc la altul.Cicatricile pe brat si picior nu ii mai ofera satisfactia de a se admira in oglinda.Este marcata tot restul vietii.Eu sunt cel ce am marcat-o.Este vina mea si numai a mea.Eu sunt cel dispus sa risc,dispus sa merg pe motor.Ea este inconstienta,nu realizeaza pericolul.Viata ei a fost in mainile mele.Mi-am batut jos de ea.Timpul trece si se spune ca timpul le rezolva pe toate dar cicatricile raman.

 

Daca tu iubesti acest sport si esti dispus sa risti zi de zi ,asta nu inseamna ca ai dreptul sa risti viata altuia,mai ales a persoane iubite.Daca persoana respectiva este inconstienta si nu realizeaza pericolul,este de datoria ta ca om matur,motociclist cu capul pe umeri,sa ii explici ca nu merita sa riste.Nu accepta ca tu sa devii persoana ce a condamna-to la moarte. Credema, nu te vei ierta niciodata.Cel mai rau lucru care ti se va putea intampla este ca ea sa moara si tu sa traiesti cu constiinta patata ca tu ai omorato.

 

Un an mai tarziu am divortat.Nu a mai fost niciodata la fel.Nu m-am iertat niciodata pt cele intamplate.Nu am cum sa repar ce am stricat.Raman patat pe veci.Nu vei intelege pana nu ti se va intampla.Nu iti doresc sa ajungi ca mine.

 

Frumos R6'le.Am scos surubelnita si i-am desfacut saua de spate si apoi scaritele pasagerului.Atat lucru pot face si eu pt persoana iubita.

 

10.Renegatul.

Sa fie oare influenta filmelor cu James Bond atat de mare incat trebuie sa actionam la fel ca eroul din film de fiecare data cand iesim la drum?

Nu ma refer la stunturi si sarituri cu masina sau motocicleta> Ma refer la idea de a avea o placuta de inmatriculare care se retrage la nevoie sub seua motociletei pt a evita conflictul cu politia.

 

Sunt de acord ca politia romana mai are drum lung pana sa se incadreze in standardurile europene dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa aplice legea.Nu sunt sub nici o forma simpatizant al politiei romane dar in acelasi timp va aduc la cunostinta ca actiunile voastre de a prosti legea se refrang numai asupra voastra si a celor ce nu poarta nici o vina.

 

La fiecare iesire in grup sau plimbare cu motocicleta vad mai bine de jumatate din motociclisti purtant placutele de inmatriculare sub sea,intoarse pe dos,murdare cu ului sau noroi sau in unele cazuri chiar deloc.Ce nu realizati este faptul ca aceasta atitudine va duce la groapa.Probabil ca va intrebati de ce fac aceasta afirmatie ....

 

Sa va explic.Radarele ca si politia rutiera sunt 'acolo' pt a ne proteja pe noi si pe altii de noi.(asta pe langa a lua spagile de rigoare).De fiecare data cand Gigi iese cu numarul de inmatriculare pe dos pt a nu fi observat si ulterior tras la raspundere,Gigi isi permite ,sau cel putin asa isi imagineaza el ,ca poate face mai mult sau mai putin orice ii trece prin cap,pe motocicleta.Capul lui Gigi fiind unul foarte mic,nu are cum sa produca nimic constructiv asadar Gigi trece pe sub radar cu 250km la ora pt ca nu are cum sa i se suspende carnetul.Cand Gigi trece pe rosu si il someaza politia Gigi fuge.Gigi scapa.Gigi e smecher si crede ca duce o viata buna.Gigi e de fapt un idiot.

 

Gigi nu realizeaza ca daca ar avea numarul de inmatriculare ca tot omul lipit de poponeata motocicletei ca de fapt isi face un favor.Nu isi mai permite sa evadeze.Nu isi mai permite sa treca pe rosu.Nu isi mai permite sa mearga nestingherit cu 300km la ora.Si pt ca nu isi mai permite,Gigi ramane in viata.Da se mai intampla de cand in cand ca Gigi sa sara calul si sa isi fure cate o amenda,dar Gigi traieste ,doar pt ca nu isi mai permite.

 

Rau este ca Gigi nu are cum sa inteleaga,pt ca este foarte sigur pe el si stie ca e smecher.James Bond e smecher.James Bond intotdeauna are femei multe.Gigi trebuie sa fie smecher.Gigi vrea si el femei.Dar femeile se uita lung la Gigi si vad acelasi lucru ce vadem noi: Gigi este un idiot.

 

Idiotul continua sa treca pe rosu.Politia nu il poate prinde pt ca sunt la fel de prosti.Si pt ca nu il prind pe Gigi,stau la panda si te asteapta pe tine ,pe mine,pe noi ce nu credem in James Bond.Si pt ca intrun final Gigi indirect mi-o trage mie, eu nu pot decat sa ii urez lui Gigi de bine si sa ii spun ca si Mos Craciun exista si sper ca sa il intalneasca odata si odata si sa ii dea cadou 5 ani.Atunci Gigi nu isi va baga numai placuta de inmatriculare 'sub poponeata'.

Bafta Gigi.

 

11. Ghost Rider.

Ajung acasa.Sa fi fost frig afara?Mainile imi sunt sloi.Incerc sa scot cheia din buzunar pantalonului intre doua degete.Reusesc.In hol frig.Ma trece un fior cel simt in sirea spinarii si pt o secunda realizes ca ceva nu este ok.In timp ce duc cheia catre iala,zambesc in coltul gurii gandindu-ma la ce super iesire am avut cu baietii.Baieti de baieti.Prietenii mei de ani si ani.Toti motociclisti.Toti hotarati.Toti tari pe motor.Zambesc si mai mult realizand ca de fapt eu sunt cel mai bun dintre ei.Cum se uitau la mine in timp ce mergeam pe o roata........ce priviri mirate aveau cand au vazut cum pun genunchiul jos........i-am spart,stiu sigur.

 

Introduc cheia in iala.Sunt curios daca discuta despre mine.Sigur discuta despre mine.Sunt bun.Deschid usa.Frumos a fost la mare.Drumul super liber la intoarcere.Viteza frate,viteza.Si a lui Gigi a mers,dar nu ca a mea.Gigi 200,........eu 210.Gigi 250,.......eu 270.Gigi a cedat la 290.Stiam ca nu poate mai mult.Ce surpriza pe fata lui cand a vazut ca trec pe langa el cu 300.L-am spart.Mergeam asa tare ca nici nu imi mai aduc aminte cand am ajuns in bucuresti.Rad in sinea mea.Cred ca nici nu au ajuns de fapt.Sunt bun.

 

Intru in sufragerie.O vad pe mama.E suparata.Trece pe langa mine fara sa ma bage in seama.Ce o fi cu ea? Probabil ca e suparata ca am iesit iar cu motorul cand ea ma tot roaga sa nu mai ies.Ce stie ea...,habar nare.Senzatii tari.Sunt bun.Incerc sa ma impac spunand-ui :buna mama,ce faci? ce sa intamplat? Se uita prin mine si nu-mi raspunde.Insist.Intru-n final raspunde: Ionele,de ce mi-ai facut una ca asta? De ce Ionele? ,de ce?

Nu inteleg. Ce am facut? Intru in sufragerie, mainile tot reci.Masa ca de obicei in mijlocul sufrageriei.Vad ceva acolo,dar nu percep.Incep sa ma sperii.Vad un sicriu.Doamne,cine a murit? imi este frica sa ma apropii.....

Mama striga din bacatarie..........Ionele mama,de ce ne-ai parasit? ma vad in sicriu.Vad masina.franez.o pierd.Lumina,multa lumina.aud in departare:Ionele,de ce mai parasit.....................................?

Eream cel mai bun.Nu credeam ca mi se poate intampla si mie.

 

12.Oase rupte

Ma tresezc cu cafeua in gand.Stiu ca dorinta de a ajunge la ibric cat mai repede va fi una ce ma va costa.Incerc sa ma ridic cat mai atent din pat.

Imi ia ceva timp.Ma doare spatele.Imi iau papucii in picioare si plec usor catre bucatarie.Ma dor genunchii.Ceafa imi trosneste de parca ar vrea sa se rupa in doua.Ma dor mainile,incheieturile.Ajung la ibric.Vreau sa il ridic dar degetele imi sunt inclestate.Le deschid atent,usor.Ma dor.

 

Toate ma dor,in fiecare zi.Ma dor de ani de zile.Ma dor de 20 de ani.Realizez ca sunt deabea la inceput si ca durerile vor fi din ce in ce mai greu de suportat.Inbatranesc.Ar fi trebuit sa imbatranesc frumos,fara dureri.Dar nu am cum,pt ca sunt motociclist.Stau pe marginea patului cu cafeaua in mana si ma gandesc ca ar trebui sa le spun si altora cum e sa traiesti in atata durere;Calvar.Intind mana catre noptiera sa mai scot un Aulin.O retrag.Degeaba,oricum nu isi mai face efectul de vreo 10 ani.Il iau subconstient doar pt ca il iau aproape zilnic.Nu isi face efectul dar parca durerea se alina.Ma simt mai bine.Am avut zile mai rele.Mult mai rele.Ma ridic ,ma imbrac in combinezon.Intentionez sa ies la o tura cu prietenii.Ridic greu piciorul peste saua ce pare pe zi ce trece mai inalta.Urc in sa si plec.Adrenalina creste.Nu ma mai doare nimic momentan. Medicamentul perfect.

 

13.Intuitia

De cate ori m-am lasat de motociclism in ultimii 25 de ani?

Nici nu imi mai aduc aminte.Oare sa fi realizat de fiecare data ca nu sunt facut sa fiu motociclist? Sau poate fi datorita faptului ca am realizat cat de mult risc si ca a venit timpul sa ma opresc.Sunt oare genul de persoana care intra intrun joc de noroc si stie sa se retraga castigator?Sa fi avut un inger pazitor de fiecare data care ma avertizat ca e timpul sa ma opresc?

 

Am avut perioade in ultimii ani (si cei ce ma cunost pot confirma) ,cand pur si simplu am zis NU motociclismului.Treceau luni in sir si nu ma urcam pe motor.Vedeam cum colegii treceau pe langa mine pe bolizi si nici macar nu intorceam capul.Pur si simplu ,nu ma interesa.Cu toate astea nu a existat perioada in viata mea ca motociclist sa nu am motorul in casa.Ba mai mult decat atat,nu imi aduc aminte sa fi avut vreodata mai putin de 3 motociclete in garaj ,in acelasi timp.Nu eram dispus sa le incalec dar trebuia sa le vad acolo,la locul lor.Acolo in sufletul meu,in sufletul meu de motociclist.

 

Oare sa ma consider norocos pt faptul ca dupa 25 de ani in sa,sunt inca aici?Oare acest lucru sa intamplat cu ajutorul meu sau a fost pur si simplu; noroc?Oare de fiecare data cand am refuzat sa urc in sa,subconstientul meu striga;..........NU!,nu azi!?

 

Am incercat de cateva ori sa trec acel prag,acel CEVA ce ma tinea in frau pt a nu ma urca in sa.De fiecare data am avut de suferit. Pagube,trante,fracturi.Acum stiu sa-mi ascult intuitia.Am zile cand refuz sa fiu motociclist.Refuz stiind de fapt ca ...SUNT.

 

 

2006.

Chiar daca este o postare veche( 2007) , ca si incepator ( 1 luna) vreau sa-i multumesc autorului acestui post pentru bunavointa si rabdarea de a ne invata sau atentiona despre ceea ce inseamna sa fi motociclis. Este de departe una dintre postarile cele mai importante care exista , zic eu, in acest forum.Riscurile la care ii expui pe cei dragi sau pe ceilalti participanti la trafic nevinovati sunt cu mult mai importante decat tipul de ulei pe care il folosesti la motor sau decat marca bujiilor folosite. Sunt un om matur (43 de ani) care nu am avut posibilitatea de a-mi achizitiona o motocicleta pana acum nici dpdv financiar si nici al timpului pe care in cea mai mare parte il dedic familiei. Ma regasesc in multe ipostaze din postarea lui "old school" si asta ma face acum sa ma gandesc de 2 ori atunci cand ma sui pe motocicleta. Am 5 copii si o sotie( aceeasi de 23 de ani :) ) pe care nu ma incumet sa-i parasesc pentru o ambitie gen "eu am avut prioritate". Am o motocicleta modesta(honda CB 500 din '96 ) dar asta nu cred ca ma va scuti de evenimente tragice. Cred ca articolul citat mai sus ar trebui sa fie citit "obligatoriu" intr-un fel sau altul de toti cei ce sunt incepatori fie ca au 18 sau 50 de ani. De aceea am si lasat citatul intreg...poate ii sare in ochi la cine trebuie :) .Multumesc inca odata autorului acestui articol!!

Editat de Lukasss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Oresti, desi nu te-am cunoscut, cand recitesc a nu stiu cata oara ceea ce ai scris am lacrimi in ochi acum ca si atunci!

Nici nu stiu cand au trecut trei ani, Dumnezeu sa te aiba in paza Lui acolo sus! :rose: :rose: :rose:

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am postat ieri cateva randuri de multumire celui care abea azi am aflat ca A FOST Old School. R.I.P.

Mi-am propus ca postarea sa va fi biblia mea la inceput de sezon!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Am citit pana la 7 si pot spune ca sunt de acord cu tine in tot ceea ce zici. Ai dreptate, asa se intampla, si eu am trecut prin multe din ceea ce ai zis tu acolo dar m-a ferit Dumnezeu pana acum. La experienta ta de 26 de ani pe motor pe care o ai. as vrea sa aud de la tine o parere in ceea ce priveste MOTIVUL DIN CARE PE DRUMURILE PUBLICE SE GASESC MOTOCICLETE ATAT DE PUTERNICE. Daca limita maxima in Romania pe un drum este de 130 km/h, de ce circula motociclete care prind 299km/h??? O sa imi raspunzi ca motocicletele sunt facute pentru tot globul si ca in alte state nu sunt limite de viteza dar totusi eu cred ca ar fi ok cum s-a introdus limitarea de viteza la tiruri, sa fie si o limitare de viteza la motociclete si la automobile de altfel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit pana la 7 si pot spune ca sunt de acord cu tine in tot ceea ce zici. Ai dreptate, asa se intampla, si eu am trecut prin multe din ceea ce ai zis tu acolo dar m-a ferit Dumnezeu pana acum. La experienta ta de 26 de ani pe motor pe care o ai. as vrea sa aud de la tine o parere in ceea ce priveste MOTIVUL DIN CARE PE DRUMURILE PUBLICE SE GASESC MOTOCICLETE ATAT DE PUTERNICE. Daca limita maxima in Romania pe un drum este de 130 km/h, de ce circula motociclete care prind 299km/h??? O sa imi raspunzi ca motocicletele sunt facute pentru tot globul si ca in alte state nu sunt limite de viteza dar totusi eu cred ca ar fi ok cum s-a introdus limitarea de viteza la tiruri, sa fie si o limitare de viteza la motociclete si la automobile de altfel.

 

Daca ai fi citit mai mult, ai fi evitat un moment penibil

"Old School" a murit, din motive de sanatate, deci nu iti va raspunde.

R.I.P.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai fi citit mai mult, ai fi evitat un moment penibil

"Old School" a murit, din motive de sanatate, deci nu iti va raspunde.

R.I.P.

Am terminat de citit tot articolul, nu reiese de nicaieri ca a murit. Oricum este de apreciat ce a scris . Imi pare rau ca a murit...Dumnezeu sa il odihneasca in pace. Poate ar mai fi scris multe din care am fi avut de invatat, eu cred ca am invatat ceva din ce a scris el.

Editat de Alex Gherase
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit pana la 7 si pot spune ca sunt de acord cu tine in tot ceea ce zici. Ai dreptate, asa se intampla, si eu am trecut prin multe din ceea ce ai zis tu acolo dar m-a ferit Dumnezeu pana acum. La experienta ta de 26 de ani pe motor pe care o ai. as vrea sa aud de la tine o parere in ceea ce priveste MOTIVUL DIN CARE PE DRUMURILE PUBLICE SE GASESC MOTOCICLETE ATAT DE PUTERNICE. Daca limita maxima in Romania pe un drum este de 130 km/h, de ce circula motociclete care prind 299km/h??? O sa imi raspunzi ca motocicletele sunt facute pentru tot globul si ca in alte state nu sunt limite de viteza dar totusi eu cred ca ar fi ok cum s-a introdus limitarea de viteza la tiruri, sa fie si o limitare de viteza la motociclete si la automobile de altfel.

Intrebarea ta mi-am pus-o si eu mereu. Daca e interzis sa mergi cu mai mult de 130km/h de ce se produc chestii care prind mai mult? Pentru a incuraja consumul, snobismul, aceste diferente sociale care produc niste bani uriasi la nivel planetar. Ce bani ar mai lua ei daca toata lumea ar merge cu un vehicul electric care ar merge maxim 130, limitat? Cum ar mai putea Guta sa faca diferenta luandu-si un Lamborghini pe care sa dea 300,000E? Amenzi, permise suspendate?bani,bani si iar bani. DE AIA.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 8 months later...
  • 2 months later...

cuvintele tale sunt citite si acum, in 2016 !!!

Si in fiecare luna! Cuvinte scrise cu suflet. Pacat ca oameni ca el nu stau mai mult pe pamant.

 

Te trezesti ca incepi sa crezi ca totul e OK, ca o stapanesti bine si ca intri in curbe cu viteze mai mari, stiind ca poti. De fiecare data cand simt ca sunt aproape sa spun ca am invatat, mai citesc odata prin topicul asta.

Se intreba cineva ca de ce sa nu mearga cu prietenii la inceput, ca de la ei invata. Sfatul pe care il pot da si eu, pentru ca am trecut printr-o experienta de "condus o ora motocicleta noua, la 2 zile de la luatul carnetului, urmata de o pauza frumoasa de un an si ceva din cauza unei curbe pe care, acum as lua-o cu ochii inchisi", este ca la mersul singur, frica e cu tine. Nu stii ce poti, nu ai exempul in fata, asa ca mergi prudent. Daca te duce capul la asta.

 

Cati dintre noi nu sofam noaptea cu viteza, doar pentru ca vedem niste stopuri in fata. Ne inchipuim ca vedem pe unde o ia masina din fata noastra, si vedem cand franeaza. Cand n-ai nimic in fata ta, mergi precaut, pentru ca stii ca esti primul care pataeste. Nu-l vezi pe cel din fata franand ca intra intr-o curba, ca vede o groapa, ca da peste un radar.

Asa si cu motoretele: esti singur cu frica ta. Si o sa mergi cu grija, macar 2-3 luni, cat inveti ce se intampla, pana iti mai relaxezi mainile pe ghidon si pana esti asa de calm incat poti folosi si frana de motor, ca ai timp, nu doar cele de pe roti.

Despre pasager, nu stiu ce sa zic. Eu am crezut ca in primul sezon voi merge doar singur. Apoi, incet incet, drumuri de 20 de minute, de o ora, mers la piata, la film, la prieteni, am inceput sa exersez si partea asta. Nu e greu, dar dau acelasi sfat: singuri pana intelegi, cat de cat, ce se intampla.

 

Sa nu intelegeti ca prietenii sunt vinovati. Nu! Singurul vinovat esti tu. Pentru ca daca ai fi fost mai experimentat, ai fi putut sa eviti greselile care au dus la tranta.

Safty first! Ai de facut un drum, de la A la B. Este important sa ajungi cu bine. Asta este scopul tau final.

Dupa cateva luni de mers, incepi sa vezi si sa simti traficul. O sa vezi soferi agresivi - ai venit din spate cu viteza, nene, imi spune un loganist care mi-a luat fata dupa ce, la stop, eram primul, asteptand verdele - soferi care urasc motociclistii, dar si soferi care-i respecta, ca participanti la trafic.

Trebuie sa intelegi ca nu intotdeauna te vad. Altfel n-ar face intoarcere de 180 de grade in fata ta, n-ar trage brusc, dreapta sau nu ti-ar deschide usa in fata. Nu incerca sa-i arati unui sofer ca mergi mai repede decat el. Oricum il faci la viteza, demaraj. Stii bine asta. Te-a depasit, te-a bruscat? Stai calm. Daca are ghinion, la primul stop o sa treci cu 5km/h pe langa el.

 

Multa atentie, daca vrei sa te bucuri pana nu mai poti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Haideti sa va scriu si eu ceva, din postura unui incepator care abia acum si-a dat seama care-i frana si care-i ambreiajul. Am un pic peste 1000 de km care pur si simplu nu conteaza. O sa ma urati aproape toti, si cativa imi veti da dreptate.

In experienta mea pe 4 roti (care e de vreo 12 ani) am ajuns sa urasc motociclistii. De ce? O spun a 2-a oara, pentru ca sunt idioti. Inainte sa iau A-ul erau cei mai multi doar niste idioti care ma depaseau pe dreapta, care faceau lanesplitting cu mine fara ca macar sa ii observ (aici poate era si vina mea insa in coloana, cand mergi cu a I-a si auzi unul ca vine pe stanga, tinzi sa ii faci loc, fara sa iti dai seama ca mai vine un idiot intre bordura si masina ta. In fine....astia sunt unii, dar mai sunt altii care circula in pantaloni scurti si tenesi. Mai grav e ca mai vezi si cate o tipa care arata bine, cocotata in spatele unui astfel de specimen. Zilele astea am vazut cateva prin oras. E drept ca echipamentul nu te protejeaza foarte mult dacae vorba sa iti rupi ceva prin tine, dar te protejeaza de abraziuena cu asfaltul....cred eu.

 

A, e drept ca sunt unii extraordinari....cand ii auzeam ca vin, ma asiguram ca nu vine nimic din fata, semnalizam dreapta si ei puteau sa treaca linistiti in fata. Unii mai si multumeau, dar de regula pe acesti oameni ii vezi in trafic. Sunt aceia echipati full, de regula nu au SS.

De curand avand chiar si semn de incepator, s-au trezit niste idioti sa ma depaseasca atat pe stanga cat si pe dreapta (era o gasca mare) pe...Predeal. Ok, ei sunt foarte priceputi, soferi extraordinari, insa prapaditul ala cu lamaia invata, nu il speria, lasa-l sa mearga in ritmul lui ca oricum nu iti va sta in drum si oricum, te va lasa sa treci. mai ales daca in fata are cativa km de masini care merg incet.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

In cazul meu a fost simplu, reconsiderarea prioritatilor. Motocicleta nu a fost o necesitate, doar o curiozitate. In week-enduri prefer sa plec cu masina, in concediu cu cortul in camping, in rest ture mai scurte sau mai lungi cu bicicleta. In 4 ani de zile am avut doua motociclete, la inceput a fost fun, primul sezon, apoi am inceput sa ies mai rar cu ea, am schimbat motocicleta, insa cu cea de a doua am iesit si mai rar, cateva ture la inceput de sezon. Logica spune ca iesind asa rar nici n-o sa ajung vreodata un conducator prea experimentat. In plus, avand o motocicleta adauga cheltuieli suplimentare inutile, ITP, RCA, iar RCA-ul costa mai mult ca cel al masinii. Schimbul de ulei si filtru facut in primavara a costat mai mult decat la masina, lantul a inceput si el sa dea semne de uzura, il intinsesem un pic sezonul trecut iar acum parea ca mai trebuie intins putin, probabil ca sezonul urmator kitul de lant trebuia schimbat. Anvelopele erau vechi, desi neuzate exagerat, ar cam fi trebuit inlocuite cat mai repede. Unul din telescoapele furcii pierdea ulei, ce-i drept nu prea mult. Am preferat sa nu fac niste cheltuieli inutile pentru ceva ce nu a ajuns la stadiul de hobby, asa ca am vandut motocicleta si cea mai mare parte din echipament si consider ca a fost cea mai buna decizie pe care o puteam lua. Sper ca cumparatorul ei sa se bucure de o motocicleta buna, fara incidente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Superba invatatura

Imi plac vitezanele doar pentru cum arat

Vreau sa dau de A2 in curand multi imi spun ca o sa mori

Iar eu ,nu ma gandesc la viteza eu vreau sa imi iau motor pentru a admira lumea cu totul diferit vreau sa ma plimb sa ma relaxez mi se pare superb cand vad cate o motocicleta care trece

Fratele meu imi spune o sa fi donator de organe iar eu ii spun ca eu aleg cand accelerez daca vreau sa ma intorc acasa sau nu tu decizi totul depinde de tine

Prin povestea ta multe sau schimbat in capul meu pot spune ca am invatat ceva Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atat timp cat esti precaut si nu exagerezi sincer nu ai ce sa mai faci. Daca e sa ti se intample ceva, ti se intampla si cand mergi pe jos sau cand esti cu masina. Viata e pur si simplu un joc de noroc, iar daca mergi ca gigel iti cresc sansele (ca sa ajungi la sectiunea accidente).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

old school tot respectul, sunt convins ca pe multi ii vor ajuta, sau asa sper si-mi doresc.

 

eu spre deosebire de majoritatea nu inteleg in lucru, cred ca am o logica altfel:

 

sunteti motociclisti si eu sunt motociclist, suntem diferiti ne place pericolul - restul nu mi se pare relevant.

Concluzia mea este ca orice am face ideal este sa ranim direct sau indirect cat mai putin atat pe cei apropiati cat si pe ceilalti paricipanti la trafic.

 

in rest asfalt uscat ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...

Da,adevarul este ca nu toti citesc ceea ce ai scris tu pe acolo.Am citit si fiind incepator cred ca m-ai ajutat.Multumesc si foarte frumos din partea ta,unii nu e chinuiau sa faca acest lucru.

 

RIP

Editat de RoadChan Biker
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Iti multumesc, Old School!

Multumesc pentru ce ai scris, pentru cum ai scris, pentru generozitatea de a impartasi cu noi experienta ta.

 

Sa te odihnesti in pace!

 

Only the good die young...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Era chiar aici pe forum, dar nu vreau sa caut. A murit in somn, probleme cu inima. Era si pasionat de offroad cu masini de teren, repara, modifica, etc. A lasat in urma multi prieteni indurerati, nu mai vorbesc de familie.

Nu are rost sa rascolim dupa detalii morbide, sa-l lasam sa se odihneasca! Va trai mereu atata timp cat cineva va citi randurile acelea scrise de el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai aici linkul.

 

Eu l-am cunoscut conjunctural si pentru o scurta perioada de timp, am cumparat o motoreta de la el. Era un personaj excentric cu o vasta experienta la ghidon, cu bune si cu rele, ca orice om. Era un om bun care a murit prea devreme. Asta a fost perceptia mea despre el.

Multumesc!!! Sa rascolesc dupa detalii morbide??? Eu???? Eu stiam de Oresti, nu stiam ca e old_school..

Ca de la pilot la pilot: Sint invidios pe tine.... Te-ai dus intr-un loc in care as vrea sa ajung si eu. Multi frati buni acolo...Piloti, oameni de suflet. Multi....Nici o sansa sa te mai bat pe aici pe pamint..Nu ca as vrea. Un pilot de exceptie (nu te-am cunoscut, dar am citit ce ai de zis. Am suficienta experienta ca sa inteleg ca erai bun.) As putea sa-ti zic dintr-un film "When you find yourself alone riding on a green field ..Do not be troubled. For you're in the Alysium. And you're already dead " Dar nu esti. Esti printre noi. Si toti cei care te citesc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • l.u.v featured this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...