Sari la conținut

Toată activitatea

Acest curent se actualizează automat

  1. Ora trecută
  2. Va salut! Ma bucur ca m-ati primit alaturi de voi!

  3. Azi
  4. Offtopic discret - si eu mi-am luat Fiat acum ceva vreme...
  5. Astept ca in fiecare an aceasta competitie spectaculoasa, hai sa vedem niste pronosticuri pentru aceasta editie eu zic Honda la motoare cu care piloti este greu de ghicit, la masini as merge pe Dacia cu Loeb iar la camioane cu Macík si Iveco.
  6. Calendarul competitional pentru anul 2026: Prolog – 3 ianuarie Start: Yanbu Sosire: Yanbu Distanță totală: 98 km, Probă specială: 23 km Un total de 325 de vehicule vor lua startul de la Yanbu, la Marea Roșie, și vor concura până la Riyadh și înapoi. Aceștia vor fi introduși treptat în acțiune cu Prologul, o buclă de aproape 30 km în jurul orașului Yanbu, care va determina ordinea de start pentru Etapa I. Etapa 1 – 4 ianuarie Start: Yanbu - Sosire: Yanbu Distanță totală: 518 km Probă specială: 305 km Prima etapă este o altă buclă din orașul portuar Yanbu și în sălbăticie, de data aceasta acoperind peste 300 km de cursă. Dakariștii vor întâlni, de asemenea, primul punct de service la mijlocul etapei, unde pot înlocui anvelopele zdrobite pe stânci. Etapa 2 – 5 ianuarie Start: Yanbu - Sosire: Al Ula Distanță totală: 504 km Probă specială: 400 km Prima mare probă specială a ediției a 48-a, acoperind peste 500 km, dintre care 400 km de cursă, concurenții se îndreaptă spre Al Ula. Pe parcursul acestei etape mai dificile, Dakarienii vor aborda un amestec de stânci zimțate, nisipuri fierbinți și primele dune ale raliului. Va exista un alt parc de service la mijlocul probei speciale pentru a permite reparațiile. Etapa 3 – 6 ianuarie Start: Al Ula - Sosire: Al Ula Distanță totală: 666 km Probă specială: 422 km Cu 420 km de probă specială și o distanță totală de 666 km, Etapa a treia promite să fie cea mai dificilă, dar și cea mai fotogenică. „Cu canioanele sale puternice și stâncile uriașe, Al Ula este cu adevărat cea mai frumoasă parte a Arabiei Saudite”, spune David Castera. Cursa pe kilometri de nisip plat va reprezenta, de asemenea, un test riguros al abilităților de navigare ale echipelor, în timp ce acestea încearcă să aleagă cea mai rapidă rută înapoi în oraș. Etapa 4 (Maraton Partea 1) – 7 ianuarie Start: Al Ula Sosire: Bivuac Maraton Distanță totală: 526 km Probă specială: 451 km Prima dintre cele două etape de maraton, mașinile, buggy-urile și camioanele urmând un traseu, iar bicicletele și ATV-urile urmând altul. Este o altă mare probă specială care acoperă peste 450 km, în care dakarienii navighează prin peisajul spectaculos al deșertului Al Ula până la un bivuac izolat și neamenajat, în adâncul deșertului. Dakarul este, de asemenea, o cursă extrem de nivelată, iar aici, chiar și marii campioni mondiali vor trebui să fie complet autosuficienți, instalând un cort, făcând un pat și gătind sub stele. Etapa 5 (Maraton Partea 2) - 8 ianuarie Start: Bivuac Maraton - Sosire: Grindină Distanța totală: 428 km Probă specială: 372 km După o zi grea, Etapa a cincea este puțin mai ușoară. După ce se vor trezi în bivuacul maratonului, dakarienii vor avea timp să facă niște reparații înainte de a aborda o etapă puțin mai scurtă și mai directă spre Hail pentru a recupera energie. Nu este vorba de o slăbiciune a organizatorilor, ci doar de faptul că vor să fie pregătiți pentru Etapa a șasea extenuantă. Etapa a 6-a – 9 ianuarie Start: Hail - Sosire: Riyadh Distanță totală: 920 km Probă specială: 331 km . Urmează o zi de odihnă, dar mai întâi dakarienii trebuie să se confrunte cu dune impunătoare în cursa spre Riyadh. Ca măsură specială, se menține bivuacul din capitală deschis până sâmbătă, la ora 14:00, pentru a le permite concurenților cât mai mult timp posibil să se întreacă prin dune și să ajungă la ziua de odihnă. Zi de odihnă – 10 ianuarie Locație: Riyadh Pentru participanții la Dakar, ziua de odihnă este doar șansa de a face reparații adecvate, de a acumula câteva calorii și de a se reîncărca pentru călătoria de întoarcere la Yanbu. Aceasta este pentru norocoșii care au ajuns la bivuac la timp pentru a se odihni și relaxa. Alții vor petrece noaptea în deșert, luptând cu intemperiile. Etapa 7 – 11 ianuarie Start: Riyadh - Sosire: Wadi Ad-Dawasir Distanță totală: 876 km Probă specială: 462 km Etapa a șaptea îi prezintă pe dakarieni pe drumul de întoarcere spre Yanbu – doar că nu este un drum și se îndreaptă spre sud, nu spre vest. Etapa a șaptea prezintă aproape 500 km de cursă și aproape 900 km la volan în total. În fața lor se află un alt câmp de dune de nisip și o serie de provocări de navigație și potențiale capcane în călătoria lor spre Wadi Ad-Dawasir. Etapa 8 – 12 ianuarie Start: Wadi Ad-Dawasir - Sosire: Wadi Ad-Dawasir Distanță totală: 717 km Probă specială: 481 km Această etapă se va deschide cu un start în masă spectaculos. A fost o caracteristică a Paris-Dakar-ului original, dar a fost eliminată din format până când organizatorii au readus-o anul trecut pentru cursele clasice. Anul acesta a revenit și este mai mare ca niciodată, concurenții pornind într-o buclă imensă de 481 km în deșertul din jurul Wadi Ad-Dawasir. Este cel mai răcoare în această perioadă a anului, cu o temperatură medie care atinge abia 36°C/96,8°F Etapa 9 (Maraton Partea 1) – 13 ianuarie Start: Wadi Ad-Dawasir - Sosire: Bivuacul Maraton Distanța totală: 531 m Probă specială: 410 km După două dintre cele mai dificile etape, dakarienii se confruntă cu a doua etapă maraton, deoarece trebuie să parcurgă peste 400 km până la bivuacul din deșert. O distanță mai scurtă și un teren mai puțin solicitant fac din aceasta una dintre etapele mai ușoare ale Dakarului – deși orice greșeală ar putea fi costisitoare. Și acesta este Dakarul, ceea ce înseamnă că o etapă mai ușoară va fi urmată de o zi grea la birou. Așadar, în timp ce concurenții își asamblează corturile și își pregătesc cina, s-ar putea să vadă niște dune conturându-se în depărtare. Etapa 10 (Maraton Partea 2) – 14 ianuarie Start: Bivouacul Maratonului - Sosire: Bisha Distanța totală: 469 km Probă specială: 421 km Un alt traseu divizat, motocicletele și ATV-urile se despart de mașini, buggy-uri și camioane. Din cei peste 400 km care alcătuiesc proba specială, 300 km sunt peste dune – de departe cel mai lung timp petrecut în dune la Dakarul 2026. După această etapă, ar trebui să vedem cum podiumurile finale încep să prindă contur Etapa 11 – 15 ianuarie Start: Bisha Sosire - Al Henakiyah Distanța totală: 882 km Probă specială: 347 km După o zi extenuantă de parcurs pe dunele de nisip, Dakarienii se întorc în pitoreasca regiune Medina. Este una dintre probele speciale mai scurte, dar totuși dificilă, și una dintre cele mai lungi distanțe parcurse, deoarece concurenții parcurg aproape 900 km până la Al Henakiyah. Va fi mult după apusul soarelui când vor ajunge în sfârșit la bivuac. Etapa 12 – 16 ianuarie Start: Al Henakiyah - Sosire: Yanbu Distanță totală: 718 km Probă specială: 310 km D estinația Yanbu! Concurenții pleacă din Al Henakiyah pentru ultima probă specială lungă a Raliului Dakar 2026. Va fi un test dificil care îi pune pe concurenți în fața unor trecători presărate cu stânci, a unor dune vaste și a unei serii de canioane spectaculoase. Deja obosiți după două săptămâni de curse, plutonul trebuie să parcurgă peste 700 km înainte de a ajunge la bivuacul final din Yanbu. Etapa 13 – 17 ianuarie Start: Yanbu Sosire: Yanbu Distanța totală: 141 km Probă specială: 105 km Etapa finală a Dakarului îi va vedea pe concurenți parcurgând aproape 50 km de văi din jurul orașului Yanbu. Apoi vor ajunge la ultima legătură pentru ultima probă specială a celei de-a 48-a ediții a Raliului Dakar: o cursă magnifică de-a lungul țărmurilor Mării Roșii pentru a se întoarce la bivuac și a-i încorona pe campioni Echipaje totale: Peste 600 de persoane (piloți, copiloți și mecanici în cazul camioanelor) vor lua startul în cursă. Motociclete inscrise momentan: Aproximativ 118-116 piloți
  7. DKW

    BMW G650 Xmoto

    Acum si cu extensie de aripa pentru roata fata. Coafura rezista.
  8. Welcome to the club! Am B3 de 3 ani, strașnică sculă, am folosit-o cu acumulatori de 4 Ah clasic și Smart. Cei Smart sunt mai mici, mai ușori. Să o folosești cu plăcere!
  9. Ms frumos. Nu am gasit pe 18". La al meu 450 MT in 1000-1500km asa cam trebuie sa schimb anvelopa spate, la 8200km acum este destul de tocita.
  10. Mmm. Pt mine Toyota este egala cu Dacia si Suzuki. Masini cel mult mediocre, zero agrement, izolare fonica...ce e aia?... zero performante niste ieftinaturi/stifturi. Bine, macar Dacia are un pret relativ corect, pt ceea ce ofera. Recent am avut de-a face cu Yaris Cross cred ca ii zice, definitia stiftului in my book. 34000e ohh my God. In vara am mers cu MG 3, care culmea mi-a placut mult, am facut 880km in sudul Frantei pe serpentine drumuri nationale etc. MG3 hybrid full este 22500e full de full 0-100 8sec, izolat fonic foarte ok, gen Mazda CX3. Materiale la interior, mmbaiii, nu am ce comenta minim ca Mazda CX3, spre BMW, asa, ca standard. Dinamic MG 3, iarasi.... nota 8, un fel de Ford Fiesta ca dinamica. Bun bun. Yaris cross hybrid este 34000e full de full 0-100, "nu cred ca prinde suta", izolare fonica.... "iti pui dopuri si e ok". Materiale la interior,....exact ca ceea ce am eu in Renault Symbol shift ieftin. Becau-Bucuresti cu Yaris Cross 2025, 9% si aia nu trage ca Fiat-ul, nici macar ca amaratul de CX3 2.0i, in depasire micul 1.5 aspirat "suna un prieten", numai zic de scandalul pe care il face in habitaclu.... 12000e in plus pt un stift, doar ca scrie Toyota pe el....mneee, daca ar fi sa fie banii mei in joc. Este cu 50% mai scumpa ca un MG 3 si cu 50% mai dezagreabila la condus ca un MG 3. Dupa tura din Franta de anul asta, am zis ca imi cumpar un MG 3 si primisem oferta fara rabla 22500e in varianta full, dar am zis sa ma calmez pt moment si uite ca am avut noroc mai tarziu cu Fiat-ul asta la 6k pt un mers decent, pt moment. De la Toyota as lua doar LandCruiser pt ca este o referinta in domeniu, nu o tigaie supraevaluata pt transportul maselor. Fiecare are calculele sale si standardele sale, in functie de nevoi. In cazul acestui X scaunele sunt ok. Am vazut ca are si o ajustare pt lombar. Mmm decent. Not bad. Nu ma pot plange de scaun la drum. Astazi am vrut sa o ridic cricul hidraulic, nu m-am atins de cricul ei mecanic. Supriza a fost ca.....nu am reusit sa ridic masina. Aparent e cam inalta undeva la 25cm la prag. Cu tot cu un tampon de 10cm nu am reusit sa suspeng roata fata. E primul meu SUV, de care am grija la mine la garaj. O sa caut pe net cric inalt.
  11. Am luat si eu multlaudata impactata de la Lidl. Pusa cot la cot cu un DCF 809 pare ceva mai sprintena. singurul avantaj vizibil la Parkside este butonul de trepte de putere. Ca dimensiuni este aproape cat DCF 85M iar ca performante tot p-acolo, dar cu acumulator de minim 4A.
  12. Astăzi 20 decembrie 2025 spre Valeni. Echipamentul de iarna , 90% corespunde, la 3 grade. Deși e 12 00, nu se ridica ceata. Merge folosit motorul iarna dacă și cu parca.
  13. Sincer, m-am intrebat si eu de ce l-au luat ca pilot de teste pe AF, dar probabil este un tip senzitiv si analitic. Ceva stiu oamenii de la Yamaha, de vreme ce l-au integrat in proiect. Judecand dupa palmares, la clasa mare este 0 peste tot, dar la Moto2 are un titlu, vreo 7 victorii si 20 de podiumuri. Sunt realizari care nu il fac legenda a MotoGP-ului, dar l-ar recomanda ca pilot de teste. Altfel nu stiu foarte multe despre el ca stil de pilotaj. Dovi, fara nici un dubiu este alta clasa de pilot. Au fost foarte inspirati ca l-au adus in ograda lor. Pilot foarte experimentat, lucid, imi aduc aminte ca la Ducati dadea un feedback punctual, foarte precis, numai ca Jiji nu prea avea urechi sa auda.. deh.. vanitatea... Cat il priveste pe Dani, KTM ar trebui sa ii ridice statuie. Cam asa cred si eu, prin 2028 ar putea fi in postura de a ataca ceva victorii, cu conditia sa schimbe aproape toata garnitura de piloti la uzina si sa arda mai repede etapele, prea se misca cu pasi mici. In lupta pentru titlu, nu ii vad mai repede de 2029-2030.. Dar, cine stie.. poate ma contrazic..
  14. Eu știu asta, păcat că nu știu și chinezii, făceau cu siguranță economie la plumb. Foarte bine la ambele capitole. Bine, nu cred că e motocicleta de mers pe autostradă și nu am încercat așa ceva. Pe DN se descurcă însă mai mult decât onorabil și la depășiri și la mers constant. Afară de pe asfalt are mai mult decât suficientă putere și cuplu și trebuie să ai grijă cum dai drumul la gaz pe urcările mai abrupte, altfel riști să te dai peste cap cu ușurință.
  15. Fernandez cred că este un un pilot care nu are ce căuta acolo, dar poate Yamaha crede că o fi bun ca pilot de teste, cine știe ce feedback oferă inginerilor... Andrea Dovizioso și Dani Pedrosa mi se par cei mai "smooth" piloți pe care i-am văzut la clasa mare în ultimii 10-15 ani. Cred că au exact stilul finuț care trebuie pentru a ajuta inginerii în dezvoltarea unui proiect al cărui rezultat final să poată fi ajustat ușor din setări astfel încât să se potrivească nevoilor oricărui stil de pilotaj. Toată lumea de la KTM a afirmat că Dani deja a făcut o treabă excelentă, și sper ca cei de la Yamaha să vorbească la fel și despre Dovi. Oricum, nu mă aștept ca Yamaha să se bată la victorii chiar din 2027, dar poate că din 2028 vor fi sus, dacă aduc și un pilot competent.
  16. @Method simt ca mori de necaz ca japonezii deja lucreaza le V4/2027 si ca lucreaza in paralel si la cel pentru 2026. Plm.. pana la urma vorbim de al doilea mare producator mondial de motociclete si de un constructor cu 60 de ani de MotoGP in spate. Stiu, este nasol sa iti distruga japo intregul esafodaj al teoriilor tale. Sorry! Japo nu functioneaza dupa "logica" ta. In alta ordine de idei, asa cum banuiam, Q a facut mai mult rau decat bine la Yamaha, in ceea ce priveste feedbackul si solicitarile... pur si simplu a "malformat" motoreta M1, de cand a devenit pilot principal la Yamaha. ia, uite aici cuvinte la Simon Patterson: Fabio Quartararo ‘twisted’ the DNA of Yamaha’s M1 – the V4 is more like a Yamaha according to staff Speaking via The Race MotoGP Podcast, journalist Simon Patterson shared how Yamaha staff have always said that the V4 has their ‘DNA’. By not having as much of Quartararo’s input, they have found a machine that is more suited to them, rather than the M1 that was ‘twisted’ by the Frenchman. He said: “So, they’re building this whole new V4 that has to be built. And [it] actually seems that by letting Andrea Dovizioso build the V4 along with Augusto Fernandez, and not letting Fabio have all that much input into it, that it’s become more Yamaha than the current M1 is. “They’ve kind of been able to go back to a bike that is a bit more Yamaha, power delivery, smoothness, about Yamaha corner speed. All of the guys have said over and over and over again that it has Yamaha DNA. “And I think that’s maybe something that the current inline four doesn’t have because of the way that Fabio has kind of twisted it and morphed it into what it is right now, in an attempt to stay relevant essentially with everyone else’s V4s. “And with that work, I mean, it’s not done, but it’s close to done now.” Sursa, aici: https://www.motogpnews.com/2025/12/01/fabio-quartararo-told-he-has-twisted-the-dna-of-yamahas-motogp-bike-after-constant-complaints/ Ceva imi spune ca in acest moment s-ar putea ca Yamaha sa vrea sa il debarce mai repede decat vrea el sa plece. Si daca momentul ala nu a venit, va veni.. soon... Iti mai dau ceva bibliografie: https://www.motogpnews.com/2025/11/04/paolo-pavesio-disagrees-with-lin-jarvis-about-fabio-quartararos-importance-to-the-yamaha-motogp-team/ https://www.motogpnews.com/2025/11/21/paolo-pavesio-tells-fabio-quartararo-hes-complaining-too-much-at-yamaha/ https://www.motogpnews.com/2025/11/30/yamaha-chief-admits-fabio-quartararo-has-misjudged-some-of-his-comments-about-the-team-in-2025/ https://www.speedweek.com/a/motogp/kritik-von-quartararo-so-laeuft-das-fuer-yamaha-nicht
  17. Eu nu vreau sa conving pe nimeni de nimic,ca nu câștig 1 leu dacă te conving pe tine. Nu mai pot cu discuția Yamaha,cred ca si ordinea de zi a guvernului sau cotele apelor Dunării sunt mai interesante decât ce declară Meregalli : "Vom face vom drege"...mda,bine pa. Rezultatele Yamaha ar trebui sa te convinga sau poftim - sa iti arate cata greutate e în spatele declarațiilor lor. Eu când ma uit la rezultatele lor vad doar vorbe goale, dacă tu din rezultatele lor vezi un mare reviriment,e problema ta,nu pot eu sa te vindec de închipuirile astea. Repet ca să ramana în scris ca poate nu se intelege enormitatea taskului pe care îl au in față: Yamaha nu a mai scos o inovație tehnica de la big-bang L4 din 2004?!!!...iar acum declara niște vorbe - asa și eu sa ii cred pe ce baza? Nu mai am nici un fel de răbdare sa ascult ce mesteca Meregalli - e o replica de mare bun simt a lui Pecco : "I do my talking on the track" - sa o aplice. Sa ii vedem pe circuit împotriva băiatului ala care are nr.93.Pardon,my bad : #1.
  18. Mda... si miei imi da de gandit... prea contrastante declaratiile pilotilor, vs echipa de teste: https://www.motogpnews.com/2025/12/19/marco-melandri-thinks-yamaha-are-bluffing-about-their-2026-bike-after-andrea-dovizioso-statement/ Ups!!! Yamaha nu mai urmeaza directia lui Quartararo in dezvoltarea motocicletei V4. Cum banuiam, pe de o parte si-au pierdut rabdarea cu primadona, pe de alta parte, cred ca au realizat si ei ca feedbackul omului cu margele nu este ceea ce trebuie. https://www.motogpnews.com/2025/12/08/yamaha-are-not-listening-to-fabio-quartararo-behind-the-scenes-with-v4-development/ Declaratie a lui Meregalli: “As soon as we started reading the future rules, we understood that there was no way to use the inline [four] engine." “We decided to really make an investment in terms of money and time to try to be prepared as much as possible for 2027 with the new regulations. I might also add that a few months ago, we also started with the new project that is the 2027.”. Asadar, contrar dorintelor si credintelor lui @Method, Yamaha lucreaza de cateva luni bune la proiectul 2027. Dar colegul ne va convinge ca de fapt boss-ul Yamaha minte..
  19. Avantaj mm dacă pleacă Și una de la mine. Într-o echipa de uzina cu 2 piloți Peco a reușit sa câștige statutul de pilotul nr 3.
  20. Ieri
  1. Încarcă mai multă activitate
MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +56000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +20000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...