Sari la conținut

Toată activitatea

Acest curent se actualizează automat

  1. Ora trecută
  2. Pai e simplu, sesiunea de calificari NU stabileste cel mai rapid pilot al weekendului ci stabileste grila de start in functie de timpii obtinuti in cele 15 minute indiferent daca acestia sunt cu 1 minut mau slabi decat in alte sesiuni. De obicei da, in Q se fac cei mai rapizi timpi insa nu e o obligatie/regulă.
  3. sunt mai multi factori care pot influenta timpii din calificari. trafic, cazaturi, steaguri galbene, vremea! DAR toata discutia se invarte in jurul la cel mai rapid in calificari, adica acolo unde conteaza sa scoti timpul cel mai rapid, ca sa pleci din Pole position! ca il materializeaza sa nu in victorie, e alt aspect. Nu am zis nici unde ca cel mai rapid din calificari are locul 1 in curse garantat, nici decum. Calificarile se fac in niste conditii speciale, caucioace , putin carburant, totul reglat pentru a fii cel mai rapid pentru 2-3 ture. Nu vedeti ca de multe ori dupa al doilea run in Q2 unii raman fara carburant sa mai ajunga la boxe (Acosta chiar sesiunea din Austria), pt ca totul e calculat la limita. Cum rulezi in calificari va fii complet diferit de Sprint si diferit de GP, la fel si intre sprint si GP sunt diferente...
  4. S-a mai scăpat un amănunt subliniat de @xt600: nu tot timpul pilotul care a obținut pole position a avut cel mai rapid timp per total sesiuni, chiar anul acesta s-a întâmplat cel puțin o dată. Poate colegul @xt600 are răbdare să caute și să posteze. Întrebare: cine a fost cel mai rapid într-o astfel de situație?
  5. Numai că Diggia s-a plâns de faptul că a simțit tot weekendul trepidații puternice. Și cauzele, și efectele au fost diferite la Bagnaia și Diggia. Asta pentru cine a fost atent. Eu tot aștept să aflu care e mai tare între Brusli, Ciac Norris, Vandam și Cichician.
  6. oricat plange Peco, din pacate faptul ca el nu se poate adapta conditiilor si MM a facut-o fara mare efort, e doar o confirmare a talentului Satanei...
  7. Azi
  8. Si mie mi se pare bizar cum combateti ceva simplu ca ora exacta : fastest man of the weekend e cel care are pole position. Ca acel pole se transpune in rezultate in cursa sau cine e cel mai rapid in cursa samd samd e cu totul alta poveste si intradevar aia conteaza. Dar fastest e cel care are pole.E matematica,numai voi puteti nuanta un timp de tur,cum sa nuantezi ma matematica?Facepalm. Ba da. Ia uita-te matalutza pe statistici si spune-mi cine are cel mai rapid timp pe un tur in 2025?(Ca overall fastest e Martin)AUD? MA,scrie Marquez acolo?Eee? Sunt exact aceleasi nuante visatoare care te fac sa spui ca nu are legitimitate un titlu cand unul din contracandidati se accidenteaza. Am mai zis si repet - s-a accidentat?Inseamna ca nu a fost destul de inteligent si s-a pus in harm's way,a gresit problema lui.Ok - daca i se intampla ca lui Steffi Graf sa vina un nebun cu cutitul sa o injunghie,atunci clar nu e vina respectivului concurent.Dar daca se accidenteaza la antrenamente in quali whatever,e fix problema lui si faptul ca a fortat si nu a putut face fata presiunii celorlalti. Eeexact.Ma ce o fi asa de greu de inteles? Nici nu mi se pare un subiect de discutie - efectiv oamenilor le place sa despice firul in 14 si sa conteste orice - bai cum sa sustina cineva care a facut fastest lap in acel weekend nu e cel mai rapid?OMG. In fine...vorba colegului bine ca vine alta cursa si putem schimba subiectele astea...pt ca efectiv sunt derizorii. 4sure Problema celor mici e faptul ca dupa cum bine a zis Pecco "MM poate fi rapid si pe un tractor" - s-a vazut asta in perioada Honda,si adaptabilitatea lui e fantastica,cee ce nu e cazul la ceilalti. Aa,si apropo de problemele lui Bagnaia,si Diggia a fost duda weekendul asta.Repet,nu incerc sa il scuz pe Bagnaia,just saying. Intr-o nota personala,e pacat pt ca ma asteptam ca anul asta sa vedem o mare batalie Bagnaia-MM gen 2023-2024 JM-Bagnaia din care e logic ca ma asteptam sa castige MM dar am fi avut depasiri acrosari scandaluri la boxe dupa aia etc,in schimb Bagnaia e gluga de coceni iar MM defileaza,ceea ce,pt mine cel putin,e ceva extrem de plictisitor.Iarasi - no hate la adresa lui Marquez - omul a impus o stacheta,daca ceilalti nu sunt in stare sa se ridice la nivelul acela pt a concura cu el,problema lor.Insa e f plictisitor,si 70% din vina mi se pare ca o poarta un anume Francesco Bagnaia.Hai sa dam 30% si motoretei dar meh...
  9. https://www.facebook.com/TNTSportsBikes/videos/stoner-int-motogp-austriangp/1085825293656277/ Ce zice Casey: MM stie cu bicicleta si fara electronica, se desosebire de astia micii care asteapta ca inginerii sa le faca cea mai buna moto dpdv al electronicii.
  10. hai man ca o iei pe urmele lu @B.B. si nu e bine deloc. Pole inseamna cel mai rapid din calificari, simplu, atat si nimic mai mult. nu conteaza ca in FP a fost MM cel mai rapid. Din pacate pt el nu a fost cel mai rapid cand A CONTAT, adica in sesiunea de calificari. si eu si @Method vorbim doar de ce inseamna Q1 + Q2 = Pole si starting grid. Atat. Ce s-a intamplat inainte de calificari sau in cursa nu are relevanta cand noi discutam doar de cel mai rapid in calificari.
  11. Neatzaaaaa! paracetamol si decasept amplifica greatza!
  12. Buna dimineata! Marti, aveti grija!
  13. Amin! In alta ordine de idei, um citat de pe Facebook de la cineva.. legat de ce spuneam eu, ca MM DACA ar vrea le-ar da un tur in plus la flăcăi in curse si juma de tur in sprint insa: During his years of recovering from his horrendous arm injury and vision injury, amongst his darkest days, Mark Marquez sought advice from Mick Doohan; they had a 30 minute phone call at the end of which, MM93 had a completely different outlook, suddenly he knew “exactly what he had to do”. I’ve researched this phone call from all of their related quotes that I could find. Refined to its core, Mick’s message was: 1. You have to find a new way to ride fast, you’ll never again ride how you did before. 2. Once you’ve mastered point 1 the key nuance is in knowing when and where to push {never doing more than you need to to win}. Mark has credited Mick many times, and I’ve got no doubt he embraced point 2 as hard as he did point 1. Therefore, you can’t read anything into his race time, he simply did what he had to to win. He wasn’t pushed to go any faster, so he didn’t.
  14. Ok. Multumesc frumos pentru raspuns. Se pare ca aceasta nu functioneaza pe variantele noi de Windows. Am gasit intr-o descriere ca trebuie conectata pe Win XP. O sa incerc si varianta aceasta. Salutari.
  15. Ieri
  16. nebunie. sunt curios daca cedeaza peco si pleaca. nici nu stiu daca e bine sau rau, englezii spuneau ca ar fi bine sa plece, ca nu-l poate bate pe MM pe aceeasi moto. pe alta? poate. pe aceeasi - nu. (istoria ne-a invatat chesti asta)
  17. Nu te acuz de nimic. Am facut doar referire la postarea ta, in care spuneai, negru pe alb (ma rog, negru pe gri), ca MM nu este fastest, ceea ce mi s-a parut bizar, mai ales ca toti cei care scriem aici, vedem cum scoate zecimile din joben si distruge psihic concurenta. Nu! Pole nu este egal cu fastest. Pole inseamna, pur si simplu, cine ocupa prima pozitie in grila. Acel loc este ocupat cu cel mai bun timp al acelei sesiuni de calificari, dar nu este obligatoriu ca acel timp sa fie the fastest. De pilda, timpul de pole, obtinut de un pilot X, poate fi (teoretic, uneori si practic) mai slab decat un timp obtinut intr-o sesine de free practice, de catre un pilot Y. In acest caz, detinatorul pole-ului are cel mai bun timp in calificari, dar nu a fost cel mai rapid pilot la overall. Asta voia sa spuna si colegul @B.B., cand spunea ca nu intotdeauna cel care pleaca din pole este si cel mai rapid. Asa cum am aratat si eu si colegul, o sesiune de calificari (in formatul actual, care nu este cel mai fericit) este afectata de o multime de variabile, care influenteaza "cel mai bun timp". Sa fim seriosi, DACA MM nu ar fi cazut, ce sanse ar fi avut Bez, sa ia pole-ul??? Putem presupune ca destul de mici. Un format de calificari fara interferentele acestor variabile (sau in orice caz cu reducerea lor substantiala) ar fi cel de Superpole, similar cu cel care era odata (nu mai stiu cum se mai desfasoara calificarile lor acum) in WSBK.
  18. Sa ne revenim putin...: https://www.facebook.com/reel/2214491545661792
  19. Da, aici ai si tu dreptate, insa tocmai pentru ca noi urmarim aceasta competitie (am accentuat acel "urmarim") si stim toate detaliile care contribuie la succes si/sau esec, nu putem exclude in totalitate acel "daca". In rest, asa este, adversarul nu este raspunzator pentru ghinionul concurentei, dar nici nu poti spune ca (de ex) titlul lui Lorenzo, din 2010, cu Rossi lipsa 4 etape (nu mai vorbim de cel din 2015, cand stii in ce context a fost castigat de acelasi Lorenzo), are aceeasi greutate cu titlurile lui Stoner, obtinute cu Rossi pe circuit, in forma f. buna.
  20. Tre sa va contrazic cu "statistica rămâne" Aia care știu, știu. Englezii mereu zic "când a câștigat y pt ca x nush ce a făcut etc." Aia de la digi rămân cu cifrele. Profesioniștii știu toată povestea. Ex. Victoriile pe ploaie unde câștiga ala care risca mai mult. Bine ca sapt asta e iar etapă, scăpăm repede de discuțiile astea.
  21. Da, my bad. Mulțumesc pentru corectie. Ideea e ca adversarul nu e responsabil pentru ce ți se întâmplă tie(evident, asta in caz in care nu dai tu peste el cu mobra, etc) chiar "dacă" tu fiind mai bun pierzi campionatul din x motive. Insa trebuie sa fim corecti si sa spunem ca pentru noi, astia de la "firul ierbii" ce urmarim cu atenție chiar si antrenamentele, testele, etc acest controversat "dacă" are o oarecare importanță pe bună dreptate. Adica sa dam un exemplu de anul acesta, Q ar fi câștigat acea cursa de nu avea problema tehnica. Zarcoi nu ar fi castigat acea cursa daca alegea guma precum restul, etc. Sunt fapte pe care noi le stim/vedem destul de clar. Insa la finalul zilei, statistica rămâne si degeaba incerci sa o combați cu "dacă", tot ea are dreptate.
  22. Si sustin in continuare! Nu te bati cu cel mai bun, nu ai legitimitate. Esti de conjunctura. A spus-o foarte frumos si Stoner, la retragerea lui Rossi. Gandire simplista, ca sa nu spun altfel. Accidentarile urate, precum cea a lui Rossi in 2010 si cea a lui Marquez in 2020, sunt exceptiile, nu regula. Datorita echipamentelor de protectie si masurilor de siguranta de pe circuite, asemenea accidentari sunt totusi rare si trebuie o doza mare de nesansa sa i se intample unui pilot un asemenea ghinion. Marquez a cazut in cariera lui de sute de ori... numai in 2023 a cazut de peste 30 de ori (record absolut), fara urmari. La Jerez a avut ghinionul sa fie lovit de motocicleta si i-a rupt mana. Daca nu se intampla asta, era doar una din cazaturile "a la MM", fara nici o urmare. Rossi nu a cazut decat de cateva ori in cariera, dar ghinionul a facut sa cada, intr-o sesiune de antrenamente libere, la Mugello. Putea fi o cazatura banala, dar, ghinion, s-a lasat cu dubla fractura. Accidentarea de la umar, a facut-o intr-o sesiune de motocross.. a mers aproape tot sezonul cu umarul tinandu-se doar intr-o fascicula de tendon. Sa spui ca "oricine se accidenteaza inseamna ca a gresit", in conditiile in care hazardul joaca un rol foarte mare in evenimentele de acest gen ( si pana la urma, in acest sport), mi se pare naiv. In atare conditii, ORICINE a luat un titlu mondial fara campionul en titre, pe circuit, nu este un campion validat! Da, in palmares, titlul ii apartine, in istoria competitiei, el apare cu calitatea de campion, dar moralmente titlul ala nu are legitimitate. Si tie nu iti da de gandit faptul ca un pilot precum Pecco a "putut recupera" 95 de puncte??
  23. Eeexact. Colegii reiau teoria lui xt modulata după accidentarea lui Rossi conform căruia campionatele luate in timp ce foștii campioni sunt accidentati nu sunt "luate pă merit". Hai sa terminam odată cu asta: oricine se accidentează înseamnă că a greșit și e 100% vina lui ca s-a pus în aceasta postura. Valabil și pt Rossi 2012 și pt Marcel 2020 - ai căzut în timp ce contracandidatul a stat în picioare? Înseamnă că ai greșit in timp ce celălalt a fost mai inteligent și a rămas în picioare. Eu sunt de părere ca Mir a meritat campionatul 2020 pt ca știut sa își pastr3ze cumpătul si sa își urmărească șansa lui într-un moment în care Marquez și apoi Q si-au pierdut capul și au dat cu oistea'n gard. Ba și hai ca și Pecco merita un campionat.Cel din 2022 însă...meh.Ok Ok no hate chiar și pt ala pt ca a fost acolo pe 2 sa prinda mingea scăpată de Q...ok mobra a2a pt Q dar parca prea insane sa pierzi 95 de puncte.... Mda specific ție.Acum vreun an ma acuzai ca sunt fan sub acoperire Marquez acum ma acuzi ca sunt hater Marquez... Cum poate cineva spune ca un pilot care a luat pole nu e the fastest?asta e tot ceea ce am spus - pole=fastest lap.Aici nu e filozofie Nu sunt păreri e doar matematica.Un timp e mai rapid decât celalalt.Simplu. Tu prin pole poți sa înțelegi ce vrei dar pole înseamnă un singur lucru - fastest lap în acel weekend. Nu își făcea nici Bez nici noi de pe canapea absolut nimeni iluzii ca îl vor bate pe MM în cursă . Vorbeam EXCLUSIV despre quali. Sunt convins ca ai înțeles foarte clar ceea ce am vrut sa zic însă o dai în hate'uri gratuite.
  24. Tot ceea ce trebuie sa intelegi, este faptul ca MM nu este "the fastest", e "doar" cel mai bun la overall.. Cei mai rapizi sunt Quartalabo, Vinales, Acosta... trogloditul asta de MM, cu 101 pole-uri (trei sferturi din pilotii de pe grila actuala nu au numar de curse, la clasa mare, cat are asta pole-uri... ) e si el pe acolo pe undeva, dupa astia trei.. ce mai conteaza ca atunci cand toti cred ca l-au "rezolvat" pe MiMisor pe turul rapid, satana mai scoate din joben inca 5-7 zecimi si ii linisteste. Astea sunt amanunte.
  25. +1 Nu mi-am ascuns niciodată "sentimentele" pt AM. Încă din moto3 și mai ales după modul în care a fost adus în gp lângă big brother la ditai HRC,când aceasta era pe val cu n campionate câștigate.
  1. Încarcă mai multă activitate
MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +56000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +20000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...