Sari la conținut

Toată activitatea

Acest curent se actualizează automat

  1. Ora trecută
  2. Ti-am explicat si atunci ca eu nu sustin si nu am sustinut niciodata ca "Yamaha nu stie sa faca motoare V4" - astea sunt vorbele tale pe care mi le-ai atribuit mie,da rewind si ai sa te convingi - stiu f bine ce am zis. Da,perfect de acord - cand motorul se zvonea ca e in lucru (tot ce aveam erau zvonuri) - eu spuneam ca sunt doar zvonuri,si da asa am zis si sustin - Yamaha nu are sens sa scoata un V4 pe care sa il arunca dupa 1 an,exact - construirea unei motorete total noi presupune un buget minim dublu fata de bugetul Yamaha,iar pe baza istoriei recente a Yamaha - ce naiba te-ar face sa crezi ca investesc,cand ei la Missano aduceau fix o bascula,au mai facut pana acum asa ceva? E foarte interesant pt mine cum tu ai crezut 100% - incredere oarba in ceea ce au spus cei de la Yamha (avand in vedere ca niciodata in viata lor nu au mai mers cu 2 proiecte paralele si nu au mai cheltuit asemenea bani in gp) dar nu ai crezut declaratiile normale as zice ale unui sef de echipa reputat.De ce??? Realizezi ca tot acest efort cu V4 dezvoltat in graba in paralel cu L4 actual a fost pt a-l pastra pe Quartararo la ei nu? Adica e grav daca nu ai inteles asta. Problema e ca acuma trebuie sa si mearga acest V4 ca ala sa stea beyound 2027 la ei. Eu sper sa semeneze cu Aprilia dar na...wishful thinking,cine stie care pe unde va ateriza... Exact asta am zis tot timpul,de ce ne certam? 1.Gigi a declarat ca nu e interesat de MM la Factory - eu l-am crezut 2.Dupa cum bine ai spus Gigi vroia sa nu il piarda totusi si sa il semneze cu Pramac - lucru care ne-a fost dezvaluit insa ff tarziu,in acel weekend,asta am spus eu tot timpul,insa singura diferenta e ca eu credeam ca Jiji il va pastra la Gresini,el insa se gandea la Pramac,oh,well same thing.Pt gigi,pt MM s-a dovedit ca e o mare diferenta. 3.99% locul la uzina era pt JM - de aia au si batut palma !!! (vorbele lui JM din acea vineri dimineata),insa pana duminica oha,salut 4.cand MM a dat bomba ca el nu semneaza nimic cu Pramac planul lui Gigi s-a dus pwli de suflet plus ca s-a implicat Domenicali.The rest is history. Si f bine zici - MM a fost cel mai bun transfer al lui Gigi dupa toti italienii posibili si imposibili pe care ii adusese pana acum,no argue. 100% de acord cu ce zici - deci in concluzie l-a vrut Gigi la echipa ? Factory? Pai si tu spui cu subiect si predicat ca si mine ca NU - el l-a vrut pe JM!! Ee mai nene ma,asta e fix ceea ce am zis eu tot timpul si pt care mi-am luat n hate'uri.So... #jijinulvrea Deja bati campii. Mie imi place si Aprilia,mi se pare foarte flowy.
  3. Eu vreau sa zic ca eu cred sincer ca avea deja ARANJAT un deal cu "Jiji nu-l vrea", chiar as plusa inca o data si as spune ca a fost dorinta lui MM sa mearga la Gresini intai, Jiji nu-l vrea l-ar fi luat direct la Factory din 2024. Plecarea de la Honda a lui MM a fost foarte grea pentru el, fara ceva valoros in mana nu ar fi plecat niciodata.
  4. Buna observatia... sa nu fie un in line 4, dispus longitudinal... Crossplane este motorul actual, in line four, cu ordinea aprinderii modificata de crankshaft-ul configurat 270°-180°-90°-180°. Big bang-ul. Tocmai crankshaftul ala complex, care necesita contragreutate extra (sau un sitem mai complicat de contragreutati), face ca motorul sa fie mai lat si mai greu decat un in line traditional. Si mai greu decat un V4... Sunt convins ca MM, in momentul in care a decis sa plece de la Honda, si-a stabilit ca obiectiv sa ajunga la Ducati factory. Era foarte clar pentru el ca semnatura cu Gresini, era doar o situatie provizorie, prin care voia sa puna piciorul in curtea Ducati. Urmatorul pas, uzina!
  5. Poate candva in viitor in vreun documentar se va afla ca MM a aranjat sa ajunga la DUCATI FACTORY dinainte de a-si da demisia de la Honda. Eu personal sunt convins de asta. Anul de initiere la Gresini a fost alegerea lui Marquez, Ducati l-ar fi luat cu siguranta si in 2024. Marquez a fost precaut si a vrut in primul rand sa isi dovedeasca lui insusi ca inca poate si nu sa se repeada din prima la Ducati Factory si sa se faca de ra-hat acolo. Da, "Jiji nu-l vrea" si "Yamaha V4 nu va exista niciodata", astea vor ramane in analelele acestui forum si nu numai
  6. Azi
  7. Nu stau sa caut in topicurile de anul trecut, unde am combatut intens pe marginea acestui subiect, dar pentru ca m-ai mentionat, iti amintesc ca anul trecut, cand oficiali Yamaha faceau declaratii, conform carora motorul V4 era deja in lucru, tu inca sustineai sus si tare ca acel V4 este doar un zvon si ca nu il vor scoate. Acest narativ l-ai dezvoltat si l-ai sustinut inca de la aparitia primelor stiri in presa. Argumentele tale: Yamaha nu este in stare sa faca un V4; ca nu are nici un sens sa scoata un V4, pe care sa il foloseasca doar un an; construirea unui motor V4 presupune un buget foarte mare si ca Yamaha nu are bani si/sau nu vrea sa investeasca (unul dintre miturile tale). In consecinta, erai ferm convins ca V4 Yamaha este doar o poveste si ca vor ramane sa slefuiasca suruburi in continuare (un alt mit vechi si drag tie). Uite ca realitatea crancena te contrazice. Yamaha a facut nu numai un motor ci si o motoreta noua, construita in jurul unui motor V4. De acum trebuie sa o faca pentru mana unui pilot care stie cu V-urile si care stie si vrea sa lucreze pentru dezvoltarea proiectului. Sintagma "Jiji nu-l vrea", care vad ca face cariera pe forumul asta, are un sambure solid de adevar. Ai luat de bune niste declaratii ale lui Jiji, cand pilotii Ducati erau Pecco, Bastianini, Miller, etc si in care eminenta cenusie afirma ca nu este interesat de MM, ca Ducati are o strategie bazata pe piloti tineri, bla, bla. Ti-am explicat inca de atunci ca declaratiile lui Jiji, in speta asta valoreaza fix poala.. pentru ca sunt declaratii politice, de imagine, etc, etc. Declaratiile respective au fost facute si in contextul in care MM parea insurat pe viata cu Honda, fiind legat de japonezi cu un contract de 4 ani. So, strugurii sunt acrii. Ai continuat sa sustii ca #Jijinu-lvrea si in momentul in care incepusera discutiile despre plecarea lui la Ducati, doar ca Jiji te-a contrazis si MM a ajuns pilot Ducati, la Gresini. Ai dreptate insa, cand spui ca Jiji nu l-a dorit neaparat la echipa de uzina, pentru sezoanele 2025-2026. Argumentele pe care le-ai prezentat acum, au fost si argumentele mele, la momentul in care a avut loc lovitura de teatru cu semnarea lui MM la echipa de uzina. Sunt de acord cu tine, ca locul de la uzina era pentru JM, mai ales ca urma sa castige (sau avea mari sanse sa castige) titlul mondial. Pe MM voia sa il pastreze in ograda Ducati, la o echipa de client, cu o motoreta de uzina. Mai pe romaneste, Jiji voia sa fie si cu sula prin mai si cu sufletul in rai, numai ca MM i-a dat un oral scurt si planul lui win win s-a prabusit cu o simpla fraza dintr-o conferinta de presa. I-a cazut fata lui Jiji, cum bine spui, iar lui JM i-a pierit zambetul. Iar din momentul in care a aflat ca l-au semnat pe satana, Pecco nu a mai dormit, nu a mai mancat, etc. Cu siguranta, in semnarea lui MM, la echipa de uzina, un cuvant greu (de fapt, decisiv) l-a avut Domenicali. Asa cum in semnarea cu Gresini, sunt ferm convins, un cuvant decisiv l-a avut Dorna prin persoana lui Ezpeleta. Deci, da, aducerea lui MM la echipa de uzina nu a fost in plan, dar este cu siguranta cel mai bun transfer pe care l-a facut si il va mai face Ducati ever. Daca este sa ne luam dupa frumusete, de cand cu elementele aero, de departe cea mai urata motocicleta din circuit este Ducati. Parerea mea. O mai salveaza culorile in care este varuita. Yamaha este singura de pe grila care inca mai arata a... motocicleta. Dar, da, nici Yamaha nu mai este ce a fost... Important este sa fie capabila de performanta.
  8. Faimosul motor Yamaha 4 in linie, cel de motoGP cat si cel de pe R1 este crossplane. La un motor obisnuit L4 chiar si de masina, sau cum e la YAMAHA FJR1300 a mea, pistoanele se misca in contratimp doua cu doua, cand doua sunt sus celelalte doua sunt jos. De obicei 1 cu 4 si 2 cu 3. Adica defazate cu 180 grade (360 e cercul, deci o rotatie completa). La un motor L4 crossplane, pistoanele sunt defazate cu 90 grade unul fata de celalalt, deci daca ai privi motorul din fata motocicletei ele ar fi asezate in trepte.. fiecare e un pic mai sus decat celalalt. Daca le asezi pozitia fiecaruia pe un grafic care evident e in forma de cerc la un moment dat cele 4 pistoane vor fi la ora 12, la ora 3 la 6 si la 9. Pe cand la unul normal 2 pistoane sunt la ora 12 si doua pistoane sunt la ora 6. La crossplane aceasta dispunere a arborelui cotit cu fiecare maneton la 90 grade fata de celalat de langa el face ca motorul sa aiba acel sunet specific. Cam asta e povestea. Nu era nici o gluma.
  9. rins nu prea e reper deocamdata. decat daca vrei sa ai o parere buna despre tine. pare mult mai ingusta. sa nu fie v2 nu pot gusta gluma ca nu stiu ce-i aia crossplane
  10. Dar oare stim cu adevarat ca e V4? L-a cautat cineva la oua? Poate doar Yamaha se dau mari si au pus acelasi motor inline4 crossplane in cadrul ala, si Mehtod are dreptate..
  11. Vedem in calificari cat de aproape e Yamaha V4 de restul, pana atunci nu are rost sa ne dam cu parerea. Oricum semnele par bune fiind atat de aproape de Rins, eu ma asteptam la macar o secunda fata de cea mai slaba Yamaha L4.
  12. E din 2013 in sportul asta,la ce ambitie are stiu sigur un lucru - nu va lasa 1 sec de la el. Dupa FP1 A.Fer 1.32.5 cam in acelasi timp cu Rins si la aprox 1s de Quarta.Bun timpul.Augusto nu e un pilot slow nici el,dar ii trebuie si material pt a fi fast. Ok,timpii de FP1 sunt departe de fastest laps ale circuitului,dar vedem in FP.Insa pana acum foarte bine
  13. Salutăm! Știți cumva ce dimensiune au capacele de furcă de la Zx-10r 2016? Omul zice că sunt de 45, eu am găsit prin alte părți de 46 mm... Mă poate lamuri cineva? Vreau să cumpăr cheie octogonală.
  14. un mare poate: daca mm ia camp sa mai lase de la el, dar traim si vedem. intr-un fel una e sa-l bati pe MM pe bune si alta e sa te lase.. ma gandesc.
  15. Pe principiul "nu cumpar eticheta" am luat si eu un deflector made in china by chinese ca era ieftin si bun. Problema apare atunci cand privesc prin el si mi se incruciseaza ochii. Si ca sa fie si mai evidenta diferenta de calitate, parbrizul este "european" si se vede fara distorsiuni, in timp ce deflectorul este groaznic. Cred ca se poate gasi ceva bun si de la chinezi, dar eu as mai cumpara de la ei numai daca vad/pun mana inainte pe produs ca sa vad cum este.
  16. Sa nu exageram, poate, poate cu mari șanse sa mai castige una anul acesta.
  17. sa vedem AM, daca i s-a urcat victoria la cap. are deja 2 sezonul asta.
  18. Salut ! Vand casca HJC i70 WATU marime M Impecabila, purata 1-2 ture maxim. O vand deoarece imi este mica (as fi dispus sa o si schimb cu o alta casca similara marime L ). Casca este matrime M dar cred ca e un calapod mai mic deoarece ma strange in cateva puncte deci ar fi mai potrivita pentru cineva care poarta S. Pretul este 550 lei negociabil. Cateva detalii: -ochelari de soare incorporati -pinloc montat -pregatita pentru sistem audio https://www.asfalt-uscat.ro/casca-moto-hjc-i70-watu.html?gad_source=1&gad_campaignid=17178151398&gbraid=0AAAAADHFli-AqOXbowL-WQskt0-TZ2f7D&gclid=CjwKCAjwiY_GBhBEEiwAFaghvnkvs-EIWotwqqMQXJMUviFhpfFbroVh3twVVfzdvE7uKd8dVERcYBoCPAoQAvD_BwE Se poate vedea si proba in Timisoara sau zonele limitrofe. Tel: O76218594sapte
  19. Cred (sper.. ) sa-mi fi rezolvat problemele si sa vad cursele live. Oricum, daca va fi cazul, nadejdea este la tine. Inca odata, multumesc.
  20. Vine frigul, (re)devine de actualitate, inca e valabil, cine mai doreste, cine mai pofteste?!
  21. Exact.Nu exista sa vorbesti asa si cu atata siguranta cum a vorbit atunci JM,daca tu nu avusesesi toate vorbele facute dinainte cu conducerea.JM nu era drogat,sunt convins ca treaba s-a derulat dupa cum a zis el ulterior (in interviul pe care l-a dat dupa ce a semnat cu Aprilia) - Ducati discutaresera de 2 luni saptamanal cu impresarul lui,au negociat banii toate detaliile,au batut palma cand au venit la Mugello toti urmand sa semneze.Toate bune si frumoase (din punctul de vedere al lui JM),pana a venit MM in conferinta cu si le-a intos masa in cap in conferinta de joi parca : "eu nu merg la Pramac - Gresini da,dar cu moto actuala (ori Padovani nu era in stare sa sa suporte cheltuielile unui GP25,nici nu avea semnat contract cu Ducati in acest sens),ori Factory." Si de la acea declaratie,totul a explodat - panica conducerii Ducati ca il pierd,imixtiunea lui Domenicali (pe care insusi Domenicali a recunoscut-o) - intradevar nu cred nici eu ca Gigi a avut cel mai greu cuvant de zis in aducerea lui MM si tot ce a urmat,se stie. Dar vineri dimineata,JM era la Ducati vorbele erau facute,batusera palma pupat toti pe bot.Deci il vroia Gigi la Factory pe MM?Pai cum il vroia daca JM a zis ca el deja e ca si semnat?Asa curva sa fie Gigi cu JM?De ce,ce motiv ar fi avut sa isi bata joc de el asa sa il duca cu zaharelul?Makes no sense...lumea vorbeste mult handel dar nu ia in considerare declaratiile si faptele de atunci. Am deschis paranteza asta off topic pt ca lumea mananca mult handel - bai frate eu inteleg sa fiu contrazis cand gresesc,si am gresit si voi mai gresi gramada,ba da nu cu chestii in care s-a dovedit ca am avut dreptate.Plus ca mai nou sunt contrazis de sus pe un ton superior si cand spun ca KTM e falimentar - astea fiind declaratiile respectivei firme,adica mania persecutiei maxim...In fine,nu mai intru in detalii ca nu are rost si plictisim lumea. Si in pozele oficiale pare...weird,facuta din bucati. Dar vorba ta,daca merge e stas,nu putem cere mai mult.Fingers crossed poate se mai poate bate si Q (cu asta) la podiumuri mai des... Insa Bartolini nu exclude nici posibilitatea ramanerii pe L4 : "Exploration is part of Yamaha's DNA. The V4‑powered prototype opens an additional technical pathway. We will race what proves most competitive." ...si ne da niste insight'uri pe partea tehnica : “I think the biggest advantage is from the layout of the bike, more than from the [V4] engine,” Aerodynamic-wise the [V4] bike should be 10 to 15 centimetres narrower. Then weight distribution, bike layout, will go a little bit ‘more backward’ [onto the rear tyre]. “In general, those two points are good enough to help. And also, normally a V4 engine is a little bit lighter than an Inline4." Interesant,n-am stiut ca V4 e mai light decat L4...m-as fi gandit ca inline'ul e mai light.
  1. Încarcă mai multă activitate
MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +56000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +20000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...