BlackDirt Postat Ianuarie 24, 2010 Share Postat Ianuarie 24, 2010 Iarna asta n-am mai reusit sa-mi plantez motorul intr-un garaj si acum zace in fata blocului, acoperit cu o prelata. I-am scos bateria si am urcat-o in casa. Intrebarea mea este: in ce fel afecteaza gerul motorul? Daca uleiul e 10W40 si afara-s -20, ce se intampla, efectiv, daca motorul sta pe loc? Ce precautii ar trebui sa-mi iau? Sa nu-l pornesc pana nu se mai incalzeste? Dimpotriva, sa-l pornesc putin? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ulita Postat Ianuarie 24, 2010 Share Postat Ianuarie 24, 2010 Salut,bine ar fi sa nu il pornesti pe gerul asta pentru ca uleiul este destul de vascos si daca uleiul care este in motor il ti peste iarna isi pierde din calitati dupa o perioada de timp nefolosit.De preferat sa-l schimbi la inceperea sezonului(asta binenteles daca iti permite bugetul).HAI CU PRIMAVARA!!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shackalu Postat Ianuarie 24, 2010 Share Postat Ianuarie 24, 2010 Eu l-am pornit (bineinteles nu la -20 de grade, pe la -7, -8)...porneste, se incalzeste si asta e...problema pe care am avut-o acum ultima data cand l-am pornit a fost ca a inceput sa pishe benzina pe undeva pe langa pompa de benzina, dar fiind frig afara, nu l-am desfacut sa vad care-i baiul...presupun ca vre-un furtun plesnit de la frig...alte probleme nu am avut cu el pe frig. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cap0ne Postat Ianuarie 24, 2010 Share Postat Ianuarie 24, 2010 N-are nici pe draq. Doar sa schimbi uleiul inainte de a te da cu el in primavara, sa il mai ungi pe ici pe colo etc. Cauciucurile ar fi singurele care nu sunt deloc bucuroase ca stau la -20 de grade Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
todea Postat Ianuarie 24, 2010 Share Postat Ianuarie 24, 2010 (editat) nu este prea indicat a porni motoru pe timpu iernii si mai ales la ger.in sensu de al porni pe loc ma refer,se prea poate sa afecteze garniturile, motorul incalzindu-se apoi avand racire brusca.incet , incet o sa curga malaiu pe la garnituri dar sa lasam expertii sa vb Editat Ianuarie 24, 2010 de todea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaceTuning Postat Ianuarie 24, 2010 Share Postat Ianuarie 24, 2010 Nu-i bine sa-l pornesti pe "calduri" d-astea......asteapta pana s-a ajunge peste -5 grade. Risti sa ai deficiente de ungere, plus ai mari sanse sa crape v-o garnitura... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hellryder Postat Ianuarie 24, 2010 Share Postat Ianuarie 24, 2010 Cel mai nasol moment pentru un motor (orice fel de motor termic, nu doar de motocicleta) e sa il pornesti la rece. Adica sa treaca de la -20 de grade la +cateva sute in cateva secunde. Daca nu ai treaba cu el nu il porni la rece. E valabil si ce a spus @Ulita cu uleiul. Singura conditie esentiala pentru pastrarea la rece e sa ai antigel suficient in lichidul de racire (in caz ca e racit cu lichid). Mai sunt si alte fineturi, sa faci plinul si sa pui stabilizator in benzina, sa ungi diverse piese, etc etc. Insa eu nu le-am considerat chestii esentiale. La mine au pornit motoarele primavara si cu benzina veche, nu li s-a deteriorat nimic de la stat in zapada s.a.m.d. Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
csman Postat Ianuarie 25, 2010 Share Postat Ianuarie 25, 2010 toata lumea zice ca se pune stabilizator de benzina da am stat si m-am gandit si am ajuns la concluzia ca nu prea are rost . eu am un TA din 2001 pe carburatie , l-am lasat la iernat cam cu 1-2 litrii de gaz , pana sa dea cu temeperaturi sub 0 grade l-am pornit lunar sa mai consum din benzina si sa mai stimulez bateria pana da geru sa o bag in casa . va intreb pe voi care-i susta cu stabilizatoru ca eu nu ii vad rostu , la primavara daca mai am 1 litru de gaz poate nu mai e la CO 95 cat e la pompa da nu vad ce s-ar intampla (nu porneste , o iau la impins) ca doar am avut comunista inainte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raducu. Postat Ianuarie 25, 2010 Share Postat Ianuarie 25, 2010 toata lumea zice ca se pune stabilizator de benzina da am stat si m-am gandit si am ajuns la concluzia ca nu prea are rost . eu am un TA din 2001 pe carburatie , l-am lasat la iernat cam cu 1-2 litrii de gaz , pana sa dea cu temeperaturi sub 0 grade l-am pornit lunar sa mai consum din benzina si sa mai stimulez bateria pana da geru sa o bag in casa . va intreb pe voi care-i susta cu stabilizatoru ca eu nu ii vad rostu , la primavara daca mai am 1 litru de gaz poate nu mai e la CO 95 cat e la pompa da nu vad ce s-ar intampla (nu porneste , o iau la impins) ca doar am avut comunista inainte. pai ideea era sa ai rezerorul plin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Ianuarie 25, 2010 Share Postat Ianuarie 25, 2010 N-are nici pe draq. Doar sa schimbi uleiul inainte de a te da cu el in primavara, sa il mai ungi pe ici pe colo etc. Cauciucurile ar fi singurele care nu sunt deloc bucuroase ca stau la -20 de grade asta daca sta greutatea mobrei pe anvelopa... chipurile... ramane putin deformat/"dezechilibrat" in primii 30-40 km Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maryan Postat Ianuarie 25, 2010 Share Postat Ianuarie 25, 2010 (editat) asta daca sta greutatea mobrei pe anvelopa... chipurile... ramane putin deformat/"dezechilibrat" in primii 30-40 km Si nu numai.Problema e ca daca sta la -20 C se poate intampla sa crape marginea cauciucului daca e mai vechiutz.asta o spun din proprie esxperienta.eu unu as recomanda sa se ridice pe cricul central daca e posibil Editat Ianuarie 25, 2010 de maryan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ravenitza Postat Ianuarie 25, 2010 Share Postat Ianuarie 25, 2010 Si in primavara, dupa ce motorul a stat in ger, cum e ok sa procedam la pornirea lui? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hellryder Postat Ianuarie 25, 2010 Share Postat Ianuarie 25, 2010 Nu prea are importanta, nu ai ce sa ii faci altceva decat sa ii dai la cheie. Uneori se spune ca e bine sa ii dai intai o cheie foarte scurta, cat sa invarta doar o singura data "sa rupa uleiul", dar eu nu am constatat nicio diferenta intre a face asa si a-l porni normal. In primvara e deja mai cald. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Ianuarie 25, 2010 Share Postat Ianuarie 25, 2010 Si in primavara, dupa ce motorul a stat in ger, cum e ok sa procedam la pornirea lui? Pui contactul, tragi socul (care are) si dai la cheie (sau la "carja" care n-ai cheie ). Cand dai la automat sa nu fortezi prea mult, adica sa nu il lasi sa invarta mai mult de 10 - 15 secunde. Ii dai cu pauze daca nu o ia din prima. La alea cu "carja" doar omul e limita (adica poti sa ii dai pana nu mai poti). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Saracie Postat Ianuarie 25, 2010 Share Postat Ianuarie 25, 2010 eu am o problema cu "schimbarea uleiului" primavara...DE CE ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ravenitza Postat Ianuarie 25, 2010 Share Postat Ianuarie 25, 2010 Pui contactul, tragi socul (care are) si dai la cheie (sau la "carja" care n-ai cheie ). Cand dai la automat sa nu fortezi prea mult, adica sa nu il lasi sa invarta mai mult de 10 - 15 secunde. Ii dai cu pauze daca nu o ia din prima. La alea cu "carja" doar omul e limita (adica poti sa ii dai pana nu mai poti). merci, asta stiu si eu. Dar dupa o iarna geroasa e recomandat sa schimbi uleiul (mai ales daca are ceva km), lichidul de racire si mai ce? Mesaj completat eu am o problema cu "schimbarea uleiului" primavara...DE CE ? Cica isi pierde din proprietati... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 25, 2010 Share Postat Ianuarie 25, 2010 eu am o problema cu "schimbarea uleiului" primavara...DE CE ? zice-se ca acizii din el nush ce fac, isi pierde din proprietati si se face zeama lunga. acuma daca ai un motor de cateva mii de eur, poate ca ii faci asa ceva, dar la unul mai ieftin... de buna ca nu imi pun problema asta, eu merg cu motorul 12 luni pe an Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Saracie Postat Ianuarie 25, 2010 Share Postat Ianuarie 25, 2010 Cica isi pierde din proprietati... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Ianuarie 25, 2010 Share Postat Ianuarie 25, 2010 merci, asta stiu si eu. Dar dupa o iarna geroasa e recomandat sa schimbi uleiul (mai ales daca are ceva km), lichidul de racire si mai ce? Pai daca stii de ce mai intrebi? Nu tre' sa ii faci altceva ca sa o pornesti. Aia cu uleiul e partea a doua si oricum trebuie pornita inainte de a-l schimba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Ianuarie 25, 2010 Share Postat Ianuarie 25, 2010 Nu-i bine sa-l pornesti pe "calduri" d-astea......asteapta pana s-a ajunge peste -5 grade.Risti sa ai deficiente de ungere, plus ai mari sanse sa crape v-o garnitura... Si poti sa ne explici de unde apar aceste deficiente de ungere? Si in ce poate sa crape fro garnitura?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 25, 2010 Share Postat Ianuarie 25, 2010 Se supara cineva daca mut discutia la service? Mai sunt n discutii de genul asta dar asta e diferita ca e cu ger. Parerea mea este asa - daca nu ai treaba cu motorul nu are rost sa-l pornesti iarna. CHIAR NU ARE ROST. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Ianuarie 25, 2010 Share Postat Ianuarie 25, 2010 merci, asta stiu si eu. Dar dupa o iarna geroasa e recomandat sa schimbi uleiul (mai ales daca are ceva km), lichidul de racire si mai ce? Mesaj completat Cica isi pierde din proprietati... chipurile... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BiG Postat Ianuarie 25, 2010 Share Postat Ianuarie 25, 2010 in primul rand il afecteaza prin faptul ca sufera de singuratate. Mai afectate sunt unghiile din ce in ce mai roase a proprietarilor, care, in tot acest timp, cauta, fara vreun rezultat, tot felul de review-uri sau filme cu motorete. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Ianuarie 25, 2010 Share Postat Ianuarie 25, 2010 Personal, o să schimb uleiul. Dar până să ajung la atelier, vă trebui pornită. ÂŞi înainte de asta, o să deschid carburatoarele Âşi curgă apa din ele, dacă este. 5 secunde deschise să curgă, după care, cheie Âşi la revedere. Doar bmw nu-i onda. Glumesc, evident Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Ianuarie 25, 2010 Share Postat Ianuarie 25, 2010 (editat) Dupa pornire,in rulajul de relanti al motorului si mai ales cu reprize de acceleratie, moto cu tuning gen filtru sport,power comander unde exista de obicei cantitate mai mare de benzina injectata, motorul nu ajunge la temperaturile normale de lucru la fel ca atunci cind este folosit si mai ales ca functioneaza cu clapetele inchise si acceleratiile spontane nu fac decit sa acumuleze reziduri nearse pe bujii in special. Asa ca se intimpla urmatorul fenomen: Bujiile nu ajung la temperatura de autocuratire si se depun pe ele, reziduri de culoare neagra care sunt foarte bune conducatoare de electricitate,asa ca in scurt timp o sa ai peste tot scinteie mai putin intre anod si catod! Rezultatul nu mai porneste! Mai sunt multe de spus ,legat de condensul care se face in motor dupa ce il opresti cald fiind si ramine intrun spatiu rece,despre condensul care se face peste tota motocicleta cind sunt diferente de temperatura afara rapide (ex cind iese soarele si iti incalzeste husa) ,condensul din rezervor,partea de sus in care nu ai benzina si rugineste.vicozitatea mare a uleiului in motor pentru 4 timpi care posibil sa arunce garnitura filtrului sau sa blocheze supapa de supraperesiune,pentru 2 timpi uleiul de amestec sa nu poata fi procesat de pompa de dozaj si duce la griparea motorului,pentru instalatiile electrice care nu sunt concepute sa lucreze in conditiile date ma refer la electronica si de ce nu la conductori(cei care sunt in miscare la ghidon si care se indoaie de fiecare data cind iei viraj(pentru cine cunoaste ce inseamna sa indoi un conductor electric la -20).........etc Sunt multe de spus si cum zicea cineva mai sus nu merita sa-l pornesti iarna ca nu ai unde te duce cu el pe un ger de -20 de grade!!!!! Faze de genul (Hai sa vezi ce moto mi-am luat) si il pornesti si acelerezi ca ti-ai luat toba race pe un frig de crapa pietrele nu faci decit sa-ti uzezi prematur motorul. Concluzie finala :Nu mai porniti motoarele pe timp,de iarna! Rezervorul plin,motorul suspendat,bateria la caldura incarcata o data pe luna si la primavara incepi un nou sezon! wink.gif Editat Ianuarie 25, 2010 de tng Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.