Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

Salut,

 

Poate stiti pe cineva care dezmembreaza BMW - ma intereseaza ZFE-ul:

61358394896
61358526099 (08/01/2016 — 06/07/2018), Exchangeable retrospectively
61358555340 (03/01/2015 — 04/28/2017), Exchangeable retrospectively

 

Se incearca un retrofit la telescop ESA WP pe un model 2008 cu Showa si se pare ca trebuie inlocuit ZFE-ul.

 

Merci,

Paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Din amintiri - ca sa fiu precis, mi-ar lua mai mult timp decat am:

- cutie de viteze (inutila schimbarea - inainte de a iesi din garantie, ma tot rugam de AB sa gaseasca motivul schimbarii de capul ei intre trepte; in final, s-a dovedit a avea legatura cu reglajele legaturii intre cutie si schimbator);

- amortizoare, schimbate (upgradate dupa comportament) cu Wilbers, tot cu ESA (WESA); fata a plans la vreo 145k, spatele dupa inca un an;

- rulmenti grup (x4);

- grup - schimbat in Austria cu unul refurbished pe loc (in 2 ore am plecat sa prind grupul din tura), pentru original mai stateam pe tusa o zi;

- aripi noroi spate (sunt la a 3-a; prima pierduta prin Cheile Dobrogei, urmatoarea anunta problema grupului si nu m-am prins);

- demaror; probabil am schimbat o baterie Odyssey inutil;

- baterii - a 4-a;

- discuri de ambreiaj - sunt la al 4-a lea, de fiecare data schimbate mult inainte de uzura, cu ocazia accesului in zona (schimbare cutie, schimbat simeringuri cutie), ultima data, iarna trecuta, pur preventiv, sa nu ma surprinda in plin sezon ca vrea pauza;

- frana spate - placutele la fiecare revizie, uneori nu ma tineau nici 10k, ca abuzez de ea; probabil vreo 25 seturi de placute si al 3-lea disc;

- frana fata - la unul din seturile de roti schimbate discurile si placutele (cred ca 1 singura data);

- anvelope, cred ca 15-17 perechi, pe doua seturi de roti, cele "frumoase" cu anvelope de strada (ultimele 4-5 Pirelli Scorpion 2), cele "urate", cu anvelope de scandal (ultimele 3 TKC80);

- buton proiectoare - unul SH, care a tinut foarte putin si unul nou; intre timp, m-am prins cum se strica si cum se pot repara;

 

Pentru cine e curios (dar chiar nu merita timpul pierdut), imi tin cheltuielile in sprit monitor (desi, in ultima vreme mi s-a cam luat de detalii la zi). De acolo, se pot trage totusi niste idei interesante. Ca, de exemplu, in ansamblul cheltuielilor, combustibilul este la un sfet din cheltuieli (asa ca mare scofala dintr-o economie de 10% din 25% nu scoti, cand alegi un model sau altul). Cu cat faci mai multi km, cu atat "investitia" initiala (ca sa nu-i spun pe sleau cheltuiala) este mai bine amortizata. Ca asigurarile sunt o mina de aur pentru... asiguratori (evident! Cand am ajuns la CASCO de 1800 de euro pe an, pentru o valoare asigurata de sub 7000, mi-am bagat picioarele - pardon, mi-a asumat riscul). Ca, in final, motociclismul este o pasiune destul de costisitoare. Din costul total , doar o treime este cel de achizitie si motocicleta nu a fost chiar ieftina. Evident, cu alta motocicleta, alt setup (km, echipamente, intretinere), poti ajunge la alte ponderi. Dar tot e mai ieftin decat cu taxiul (si mai sigur) - costul per km este 1.2 lei.

 

Cu toate astea, am o singura concluzie - daca iti poti permite, merita cu prisosinta. Am un job solicitant si, fara supapa asta de refulare, probabil ca as fi fost de mult pe campii. "Investitia" e intr-un plan mai larg, din perspectiva mea...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut din nou!

 

Pe un GS 2013+, se poate monta o cutie topcase Vario de pe un GS 2008?

Exista o placa adaptoare intre acestea care sa permita aceasta combinatie?

 

L.E.:

 

Deasemenea, eu pe GS 2008, de ce am nevoie ca sa montez un Givi TRK 52?

 

E suficienta o placa universala GIVI cu monokey precum:  https://www.amazon.co.uk/Givi-E251-Universal-Monokey-Plate/dp/B00FYOQB5A ?

Placa mea actuala + rack-ul, arata asa: https://www.bobsbmw.com/store/product/bmw-vario-top-case-mounting-plate-kit-r1200gs-thru-2012

 

 

Editat de andreiandrei53
am adaugat o a doua intrebare
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7 hours ago, andreiandrei53 said:

 

 

Pe un GS 2013+, se poate monta o cutie topcase Vario de pe un GS 2008?

Exista o placa adaptoare intre acestea care sa permita aceasta combinatie?

 

L.E.:

Deasemenea, eu pe GS 2008, de ce am nevoie ca sa montez un Givi TRK 52?

E suficienta o placa universala GIVI cu monokey precum:  https://www.amazon.co.uk/Givi-E251-Universal-Monokey-Plate/dp/B00FYOQB5A ?

Placa mea actuala + rack-ul, arata asa: https://www.bobsbmw.com/store/product/bmw-vario-top-case-mounting-plate-kit-r1200gs-thru-2012

Vario 2008 pe 2013+ doar daca folosesti placa de prindere de la Vario 2008.

Pentru Givi TRK poti sa folosesti placa universala prinsa pe suportul de placa de pe motocicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-am centrat si restaurat rotile la Mile Djunta, din Belgrad. Jos palaria, un profesionist pasionat!

Spatele era destul de ok, insa pe fata nu mai era nici macar o singura spita in tensiune (centrata inainte la Sirius; in prostia mea, nu am verificat din cand in cand sunetul spitelor si nu m-am prins ca suruburile de blocare nu erau stranse). Si ma intrebam de ce vibreaza si vobleaza!

 

Inainte:

ab1240bc-5508-4971-9364-a4427257c6ec.thumb.jpg.6220cd727eb9b9ce2a31e6e605f89bc6.jpg 

 

 

si dupa (inlocuit niplurile si suruburile de blocare, spalat, curatat - cum mie nu mi-a iesit cu periuta electrica, polishat):

69e23074-2d1a-4f8f-929f-47bcc2386ca3.thumb.jpg.000b2ab243933596512abefa1bf39dc7.jpg

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, robert_bobariu a spus:

Mi-am centrat si restaurat rotile la Mile Djunta, din Belgrad. Jos palaria, un profesionist pasionat!

Spatele era destul de ok, insa pe fata nu mai era nici macar o singura spita in tensiune (centrata inainte la Sirius; in prostia mea, nu am verificat din cand in cand sunetul spitelor si nu m-am prins ca suruburile de blocare nu erau stranse). Si ma intrebam de ce vibreaza si vobleaza!

 

Inainte:

ab1240bc-5508-4971-9364-a4427257c6ec.thumb.jpg.6220cd727eb9b9ce2a31e6e605f89bc6.jpg 

 

 

 

si dupa (inlocuit niplurile si suruburile de blocare, spalat, curatat - cum mie nu mi-a iesit cu periuta electrica, polishat):

69e23074-2d1a-4f8f-929f-47bcc2386ca3.thumb.jpg.000b2ab243933596512abefa1bf39dc7.jpg

 

 

Fii sincer ...tu te pregatesti sa o vinzi ....CA NOUA😂😂😂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, robert_bobariu a spus:

Nu, investesc incercand sa tin pasul cu valoarea sentimentala.

 

Acum 12 ore, robert_bobariu a spus:

Mi-am centrat si restaurat rotile la Mile Djunta, din Belgrad. Jos palaria, un profesionist pasionat!

Spatele era destul de ok, insa pe fata nu mai era nici macar o singura spita in tensiune (centrata inainte la Sirius; in prostia mea, nu am verificat din cand in cand sunetul spitelor si nu m-am prins ca suruburile de blocare nu erau stranse). Si ma intrebam de ce vibreaza si vobleaza!

 

Inainte:

ab1240bc-5508-4971-9364-a4427257c6ec.thumb.jpg.6220cd727eb9b9ce2a31e6e605f89bc6.jpg 

 

 

 

si dupa (inlocuit niplurile si suruburile de blocare, spalat, curatat - cum mie nu mi-a iesit cu periuta electrica, polishat):

69e23074-2d1a-4f8f-929f-47bcc2386ca3.thumb.jpg.000b2ab243933596512abefa1bf39dc7.jpg

 

 

Robert, cat te-a costat afacerea asta?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 25.06.2019 la 13:12, robert_bobariu a spus:

350 euro

Salut!

 

Am facut acelasi lucru pentru roata spate a transalpului 650 ce l-am avut, aici in RO, a fost 150 de lei acum 3 ani.

 

De ce ai platit asa de mult? Diferenta e justificata de "restaurare"?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este cu totul alt sistem de prindere al spitelor fata de o roata normala de tip "bicicleta". Spitele sunt incrucisate, astfel sa iasa in janta, in afara anvelopei (care e tubeless, fara alte artificii). Altfel, per roata, centrarea ar fi fost la vreo 100 euro, cu tot cu schimbat nipluri, suruburi de blocare si eventuale spite distruse. Pana la 350 e munca de chinez batran pentru restaurare.

 

In plus, pretul e dat nu numai de manopera efectiva (si eu zic ca a fost foarte, foarte ieftin), cat mai ales de cerere. Nu am avut alte optiuni, macar ca distanta as fi preferat mai aproape. Drumul e foarte frumos pe unde m-am dus, doar ca as fi preferat sa merg fara roti in spinare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate am mai auzit de la cei cu sistemul asta de spite, ma mira ca se poate face asa ceva de mana. Toti ziceau ca nu e nimeni sa le faca manual si ca trebuie trimise la nush-ce-fabrica care le face automat/computerizat.

Sunt curios cum rezista in timp. Cati km aveai pe rotile alea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Pai daca se poate pe 2009, se poate si pe 2008 😀

 

Eu nu ii vad rostul fata de un telefon cu internet, face prea putine pe bani prea multi iar avand in vedere ca majoritatea telefoanelor noi sunt waterpoof si merg si cu manusi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Io-i vad rostul. Nu numai ca afisajul este mai mare, lizibil in lumina, dar nu-mi fac griji cand ploua cu galeata (dupa ce am schimbat 2 telefoane care au luat apa pe bord fiind). In plus, merg de obicei si cu telefonul, cu Waze-ul pornit. Sa aflu de gropi si animale moarte, desigur... Pe GPS am zoom-ul mai mare si vad cum evolueaza curbele in fata, pe tel am o vedere mai de ansamblu a drumului cu intersectii. Din cand in cand, nu prea des, mai am un ochi sa arunc peste bord, sa vad daca tin drumul sau ar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu vreau suportul original, ca sa pun adaptorul, ca sa pun telefonul. 😂

Am luat acum o sapt pt cineva un navigator vi, dar a fost 2150 de lei....prefer telefon de banii astia. Respectivul luase pt ca avea bordul in mile si voia afisaj cu km. Gps-ul asta de la Garmin, ii indeplinea si treaba asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 31 minute, andreiandrei53 a spus:

Eu vreau suportul original, ca sa pun adaptorul, ca sa pun telefonul. 😂

Am luat acum o sapt pt cineva un navigator vi, dar a fost 2150 de lei....prefer telefon de banii astia. Respectivul luase pt ca avea bordul in mile si voia afisaj cu km. Gps-ul asta de la Garmin, ii indeplinea si treaba asta.

Ar trebui sa se poata modifica cu gs911 sau la BMW din mile in km.

 

stima

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema este ca atunci cand pui telefon pe bord la motor, se va strica mufa de incarcare la telefon, dupa o vreme.

Poate sa mearga daca ai incarcare wireless (wireless charging), cu bobina aia, daca telefonul suporta asa ceva... altfel, o sa dai banii pe mufe in service-uri gsm. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu asta inca nu am patit. Poate si pentru ca folosesc un suport RAM Mount, cu prindere in gherute cauciucate. Si, ca sa ma crezi ca l-am folosit mult timp, imagineaza-ti ca-s la a 3-a priza USB, celelalte s-au stricat de la prea multa apa luata (am schimbat modelul intre timp, la asta fiecare priza USB se inchide separat).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...