Macke Postat Mai 22, 2009 Share Postat Mai 22, 2009 eu stiam ca uleiul de automate e mult mai putin vascos... de genul 20-30 .. sigur nu 75w-90 sau 80w-90! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
scabron Postat Mai 22, 2009 Share Postat Mai 22, 2009 legat de folosirea WD40 la curatire. s-o mai postat depre asta, da hai sa fiu redundant. pe advrider.com sunt 2 threaduri f interesante legate de efectul pe care diverse lichide il au asupra o-ringurilor si altor componente ale unui lant moto: Chain O-ring WD-40 exposure effects study and results PART II WD-40 O-ring exposure effect results ca sa fac un scurt rezumat la ceea ce se zice p-acolea, WD40 usuca o-ringurile si imlicit le face mai vulnerabile la uzura si (mai important) ataca lubrifiantul protejat de o-ringuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Mai 22, 2009 Share Postat Mai 22, 2009 Ulei de 90 sau de 80-90 gasesti la benzinarii dar la preturi mari. Vezi pe la magazine de piese auto (de dacie) - tre sa aiba lubrifianti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 22, 2009 Share Postat Mai 22, 2009 Multam de raspunsuri, sa vedem ce iese miine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Mai 23, 2009 Share Postat Mai 23, 2009 Multam de raspunsuri, sa vedem ce iese miine. in braila era cam 6 lei cand am luat eu , din ala cel mai ieftin , de la o benzinarie de cartier casa ii spun asa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 23, 2009 Share Postat Mai 23, 2009 L-am uns cu 80W90. N-am apucat sa merg cu ea dar pina acum pot sa zic doar ca e extrem de mizerabil, oricit ai fi de atent dai pe jos si pe roata. De acum incolo, daca o sa-l mai ung cu ulei, o sa ma duc undeva pe la periferie, intr-o zona mizerabila, ca probabil vecinii incep sa ma urasca (ulei pe jos). Dar am asa o presimtire ca ori ma intorc la sprayuri de uns, ori imi fac scottoiler. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Mai 23, 2009 Share Postat Mai 23, 2009 L-am uns cu 80W90. N-am apucat sa merg cu ea dar pina acum pot sa zic doar ca e extrem de mizerabil, oricit ai fi de atent dai pe jos si pe roata. De acum incolo, daca o sa-l mai ung cu ulei, o sa ma duc undeva pe la periferie, intr-o zona mizerabila, ca probabil vecinii incep sa ma urasca (ulei pe jos). Dar am asa o presimtire ca ori ma intorc la sprayuri de uns, ori imi fac scottoiler. de ceva timp ung lantul de ceva vreme cu 80W90 in fata scarii si nici odata n-am reusit sa fac mizerie pe acolo. se vad doar cativa stropi pe janta rotii. poate ai pus prea mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Mai 23, 2009 Share Postat Mai 23, 2009 Care vreti sa ungeti lantul cu ulei fara sa faceti mizerie folositi o pensula curbata cu coada lunga care se foloseste la vopsit caloriferul. Inmoi pensula in ulei si cu motorul pornit si bagat in viteza ungi lantul cu uleiul din pensula. Repetata operatia de 3-4 ori este arhisuficient. Dureza 1 min si nu murdaresti nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Xomin Postat Mai 23, 2009 Share Postat Mai 23, 2009 Care vreti sa ungeti lantul cu ulei fara sa faceti mizerie folositi o pensula curbata cu coada lunga care se foloseste la vopsit caloriferul. Inmoi pensula in ulei si cu motorul pornit si bagat in viteza ungi lantul cu uleiul din pensula. Repetata operatia de 3-4 ori este arhisuficient. Dureza 1 min si nu murdaresti nimic. cand aud dastea cu motoru pornit si bagat intra 1a am numai cosmaruri , avand in vedere ca pe topicul asta intra cei cu experienta mai putina eu le recomand sa invarta roata usurel, ca nu e graba, ultimu pe care il stiu asta toaman si-a retezat degetul intr-o operatiune similara - grija mare, ca nu e graba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Mai 23, 2009 Share Postat Mai 23, 2009 eu urc motorul pe stander si pornit in prima viteza il ung cu o seringa cu ac mai gros de cat cele normale. e de ajuns un sfert de seringa dinaia mare (nu mai stiu de cat e seringa) . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 23, 2009 Share Postat Mai 23, 2009 de ceva timp ung lantul de ceva vreme cu 80W90 in fata scarii si nici odata n-am reusit sa fac mizerie pe acolo. se vad doar cativa stropi pe janta rotii. poate ai pus prea mult. Da, am dat mai mult pentru ca fiind prima ungere cu ulei am vrut sa fiu sigur ca penetreaza bine. La urmatoarele ungeri o sa dau mai putin. Care vreti sa ungeti lantul cu ulei fara sa faceti mizerie folositi o pensula curbata cu coada lunga care se foloseste la vopsit caloriferul. Inmoi pensula in ulei si cu motorul pornit si bagat in viteza ungi lantul cu uleiul din pensula. Repetata operatia de 3-4 ori este arhisuficient. Dureza 1 min si nu murdaresti nimic. Eu nu am cum sa am probleme legate de prinsul degetului in lant ca mi-am scos cricul central din motive de (in)estetica, uram fieratania aia imensa si ruginita Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Mai 23, 2009 Share Postat Mai 23, 2009 (editat) nu cricul este de vina , oricum ai incerca tot exista riscul sa iti prinzi degetele intre lant si pinion daca o pornesti si o lasi sa invarta ea Editat Mai 23, 2009 de mariusspuneceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Mai 23, 2009 Share Postat Mai 23, 2009 nu cricul este de vina , oricum ai incerca tot exista riscul sa iti prinzi degetele intre lant si pinion daca o pornesti si o lasi sa invarta ea Da ce Dumnezeu cauti cu degetele la lant sau pinion atata timp cat folosesti o pensula cu coada lunga. Hai ca exagerati !!!!!!! Daca simtul estetic este atat de dezvoltat incat nu suporta cricul central la motocicleta, se poate folosi un stendar cumparat sau homemade sau 2 calupi de lemn bagati sub bascula, atat cat sa stea roata suspendata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 23, 2009 Share Postat Mai 23, 2009 nu cricul este de vina , oricum ai incerca tot exista riscul sa iti prinzi degetele intre lant si pinion daca o pornesti si o lasi sa invarta ea Am vrut sa zic ca din cauza lipsei cricului nu pot sa ridic roata in aer. Nici stander nu am, nici nu am avut nevoie pina acum sa ridic roata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Mai 23, 2009 Share Postat Mai 23, 2009 (editat) Da ce Dumnezeu cauti cu degetele la lant sau pinion atata timp cat folosesti o pensula cu coada lunga. Hai ca exagerati !!!!!!! Daca simtul estetic este atat de dezvoltat incat nu suporta cricul central la motocicleta, se poate folosi un stendar cumparat sau homemade sau 2 calupi de lemn bagati sub bascula, atat cat sa stea roata suspendata. incearca si ai sa vezi, nu ai cum sa fii mai rapid ca lantu, eu am prins carpa cand stergeam lantul, poti doar sa fii mai atent Editat Mai 23, 2009 de mariusspuneceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Mai 24, 2009 Share Postat Mai 24, 2009 Si eu am uns lantul pt prima data cu ulei de tranzmisie W90 parca...din ala gros. Trebuie uns mai des lantul decat cand il dai cu spray? Ma gandesc ca uleiul pica mai repede, ca nu e lipicios ca si spray-ul cu teflon alb. Parca mai bine imi placea sprayul, doar ca e f scump si se lipeste mizeria de lant....voi ce pareri aveti (astia care folositi de mai mult timp)....va place mai mult uleiul de tranzmisie decat spray-ul de lant? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Mai 24, 2009 Share Postat Mai 24, 2009 mie mi se pare ca pe lantul uns cu teflon de ala albicios nu se prinde asa tare praful si mizeria Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 24, 2009 Share Postat Mai 24, 2009 mie mi se pare ca pe lantul uns cu teflon de ala albicios nu se prinde asa tare praful si mizeria Tocmai ca pe ala se prinde mizeria in draci. Parerea mea: spray - comod, scump ulei - ieftin, mai multa mizerie si ceva mai multa bataie de cap la ungere si curatare scottoiler - probabil cel mai buna metoda dar mai multa bataie de cap la instalare/confectionare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Mai 24, 2009 Share Postat Mai 24, 2009 scottoiler - probabil cel mai buna metoda dar mai multa bataie de cap la instalare/confectionare ...plus ca la motocicletele de teren chiar nu are ce cauta. Eu cand l-am uns cu T90, puneam intr-o cutie de pate si dadeam cu pensula muiata putin in ulei. Bineinteles cu ziare pe jos sa pice pe ziare surplusul. Apoi il lasam 10 minute si luam "grosul" cu o carpa, in asa fel incat sa fie doar "umectat" cu ulei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Mai 24, 2009 Share Postat Mai 24, 2009 (editat) Mai fartilor, fara suparare, nu va mai dati cu parerea in necunostinta de cauza!!! Va spun eu, care in ultimii 4 ani am incercat tot ce se poate incerca, sprayuri de ungere si spalare, ulei cu sau fara ungator. Am folosit minim 8 feluri diferite de spayuri de uns si scumpe si ieftine, si 3 de spalat. Nu le-as mai folosi nici daca le primesc cadou. Toate tuburile incepute si neterminate le-am facut la randul meu cadou. Concluzia, singurul care merita a fi folosit este ULEIUL. Se aplica usor cu pensula de calorifer sau cu ungatorul automat si se spala la fel de usor cu apa calda si detergent, atat de pe lant cat si de pe bascula, roata, etc., o data cu spalarea motorului. In functionare se face mai putina mizerie decat cu orice spray. Nu mai vorbesc de calitatea ungerii. Un plus pt ungerea automata este spalarea lantului de mizerie chiar cu uleiul de ungere. Lantul si zona de angrenare pe pinion/foaie raman curate si unse mereu. Se mai castiga cativa cai, sau mai corect nu se pierd cativa cai, numai printr-o ungere continuua si constanta cu ulei. Legat de folosire Scotoilerului pe coclauri intrebati-l pe Mae care la inceputul anului a batut Africa pe sosele si nisip, multe mii de km, cu ungere automata. A functionat foarte bine. Inca o data nu mai emite-ti judecati de valoare decat dupa ce verificati chiar voi afirmatiile pe care le faceti. Altfel creiati confuzii. Toate bune! Editat Mai 24, 2009 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
perseu77 Postat Mai 24, 2009 Share Postat Mai 24, 2009 eu... am mai spus si anul trecut.. am ramas la o varianta cat de cat comoda... la 1000 de km curat lantul . Am spray de curatat de la Motul . Bag intr-antaia si dau spray. las 1 min la relanti..opresc...2-3 min..apoi repornesc si accelerez.. Dupa aceasta operatiune spal lantul ori cu jet sau apa calduta si oblibatoriu detergent de vase- Fairy. Curata f. bine absolut tou..apoi clatesc bine si dupa uscare sterg lantul cu carpa uscata. Urmeaza ungerea care e cu spray pe partea laterala si centrala a lantului. Pa portiunea interna, spe roata unde nu ajung il dau cu o pelicula fina de uleide motor cu un tampon de vata, un 15 w 50. ii mai aplic o ungere la 400 sau 500 km si apoi la 1000 il curat iar. Odata mi se termina sprayul de curatat si nu aveam nici motorina asa ca-l spalai cu apa calda si detergent. Am pierdut sa spunem 10 min in plus insa apa cu Fairy l-a curatat foarte bine. Pe vremea aceea avea si o periuta de dinti luata din piata, cu peri f aspri care lua jegul f. bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Mai 24, 2009 Share Postat Mai 24, 2009 Am vrut sa zic ca din cauza lipsei cricului nu pot sa ridic roata in aer. Nici stander nu am, nici nu am avut nevoie pina acum sa ridic roata. daca nu vrei sa dai 30 euro la louis pentru cea mai ieftina si potrabila varianta , uite aici cu 20 lei : http://www.tenereclub.ro/index.php?p=forum..._id=177&s=1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 24, 2009 Share Postat Mai 24, 2009 (editat) Bogdane, da' tare usor te mai aprinzi. Daca ti se pare ca a zis omu' ceva de rau despre ce-ai spus tu, sari la el. Daca o sa citesti mai atent o sa vezi ca parerile mele coincid cu ale tale, doar ca am formulat altfel si sint citiva factori subiectivi implicati. Cum ar fi ca eu personal, cu toate ca ma ung in mod constant cu ulei, vaselina si motorina pe miini si haine de multi ani de zile, urasc aceste substante lunecoase si puturoase. Oricit ai fi de atent tot scapi o picatura pe undeva si ori ajunge ulei unde nu trebuie, ori te ungi pe haine sau mai stiu eu ce. Din cite-ai observat am trecut si eu pe ulei, dar sincer iti zic ca daca m-ar da banii afara din casa as folosi sprayurile in continuare. Am uns si curatat lantul cu spray de multisoare ori. Sincer sprayul de curatat e excelent. De ce? Pentru ca jetul fiind sub presiune, asta contribuie la indepartarea mizeriei, pentru ca dizolva vaselina cu teflon pentru care e destinat foarte repede si foarte bine, pentru ca suficient de volatil incit sa nu trebuiasca sa astepti mult sa se usuce, pentru ca lantul e oglinda dupa ce dai cu el, pentru ca nu pute ca motorina. In schimb problema e cu sprayul de uns, care se duce destul de repede de pe partea de rulare a lantului si aduna mizerie. In schimb am observat ca pe lateralul zalelor sprayul cu teflon sta mult mai mult si astfel protejeaza contra ruginei mai bine. Eu ieri am uns lantul cu 80W90 (si crede-ma ca am pus din plin) si azi deja pelicula de pe lateralele zalelor pare foarte subtire. E drept ca pe la o-ringuri pare sa fie destul. In plus... Recunosc ca daca ungi foarte atent lantul si il stergi dupa aia cu cirpa nu sare ulei de pe el. Dar daca esti poate oleaca grabit si/sau neatent, si lasi putin surplus, o sa te trezesti cu minunate pete de ulei pe partea de rulare a cauciucului (patit eu, patit si altii). Apai daca ai ghinionul sa fii o tira aplecat in curba pe stinga, si eventual sa prinzi si marcaj rutier sub roata ai pus-o. Eu n-am vazut sa sara smecleul ala Motul pe bascula sau roata. Iar daca sare, e mai mult lipicios decit lunecos. Eu credeam ca forumul asta e pentru schimb de opinii si pareri (opinii eventual diverse, deci divergente), nu un loc in care unul zice intr-un fel si toti aplauda. Editat Mai 24, 2009 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 24, 2009 Share Postat Mai 24, 2009 daca nu vrei sa dai 30 euro la louis pentru cea mai ieftina si potrabila varianta , uite aici cu 20 lei :http://www.tenereclub.ro/index.php?p=forum..._id=177&s=1 Chiar ma gindeam zilele astea ca totusi trebuie sa improvizez ceva pentru cazurile cind e nevoie de ridicat roata in aer. Totusi as avea nevoie de ceva care sa tina motorul ridicat fara sa se foloseasca de bascula. Asta pentru ca de ex. vreau sa schimb amortizorul spate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZLD_moto Postat Mai 24, 2009 Share Postat Mai 24, 2009 Chiar ma gindeam zilele astea ca totusi trebuie sa improvizez ceva pentru cazurile cind e nevoie de ridicat roata in aer. Totusi as avea nevoie de ceva care sa tina motorul ridicat fara sa se foloseasca de bascula. Asta pentru ca de ex. vreau sa schimb amortizorul spate. eu am o metoda mai simpla de suspendat roata spate: folosesc cricul de la masina voi reveni cu poze cu prima ocazie cand o mai ridic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.