cooldeep Postat August 21, 2014 Share Postat August 21, 2014 eu sunt foarte zgarcit si foarte lenes din toate punctele de vedere asa ca folosesc urmatoarea metoda : ) am ungator de lant, habar nu am ce firma e, are un buton cu vreo 12 pozitii, eu folosesc 2 din ele, ploaie(penultima) si uscat(mijloc) : ) cand sunt plecat 300-2500 de km nu ma intereseaza niciodata problema lantului si nu am niciodata la mine vreun spray de uns, mai ma uit la ungator sa nu fie sarit de la locu lui si aia doar din cand in cand. Cand ajung acasa fac o mica excursie pe la o spalatorie (lukoil) unde cu 3 lei spal 2 minute per fisa, 2 fise sunt deajuns. Pornesc motoru in treapta 1 pe cricu central si spal lantu de il zapacesc. Numai cu apa! fara sampon fara spuma activa. Cateodata am la mine, cateodata nu, sprayuri de curatat/uns lant. Folosesc produsele Lidl. 7 lei sprayul de curatat iar saptamna asta la reducere 5 lei ala de uns. Primavara fac un stoc de vreo 2/3 sprayuri din fiecare, iar cand mai e vreo promotie cu mai multe : ) Deci in spalatorie dau (cand am la mine) cu sprayul de curatat lantu si apoi cu apa si iar apa. La final dupa ce sterg trotineta dau cu sprayul de uns si pun ungatoru pe pozitia de "after wash" adica ultima : ) (a 3 pozitie ce o mai folosesc la ungator) Ajung acasa, iar pana acolo numai e pic de apa pe lant unde ii mai dau o tura cu sprayu de uns de la lidl, mut butonu de uns pe mijloc(uscat) si cam asta e toata poveste. De intins il intind la fiecare 6 mii de km cand fac schimbu de ulei. Pana acum are aproape 20 de mii lantu si dupa estimari ar trebui sa ajunga la 40-50 de mii lejer. Mai precizez ca excursia la spalatorie o fac de cele mai multe ori numai pt lant si de regula daca am prins drumuri offroad si/sau ploaie. Daca merg cateva sute de km si e numai asfalt de regula nu mai trec pe la spalatorie nici macar sa dau jos insectele de pe parbliz si carene, dar daca vad ceva pe lant ... cumpar 1/2 fise Nu pot spune cat de bune sunt produsele lidl, idea e ca sunt foarte ieftine, iar timpul imi va demonstra daca am procedat corect sau nu cu ele. Pana acum la cele 2 intinderi de lant ce leam facut nu ma pot plange de vreo uzura rapida sau prematura. La bicicleta folosesc acelasi spray de uns si nu sunt multumit de el, dar acolo sunt pun pic mai complexe discutiile : ) Am mai incercat sa folosesc teflon la spray, dar mi se pare ca acel teflon nu ramane unde ar trebui si cam zboara. Singuru lucru ce l-am observat la sprayu de la lidl de uns este faptul ca trebuie folosit din abundenta sa aiba vreun efect.Si inca o remarca, fostu propietar la trotinetei a schimbat lantu original la 24 de mii de km pe motiv ca l-a distrus cu spalatul/uns ul excesiv si el nu folosea produse de lidl. Dupa acea experienta a montat ungatoru de lant, de care ma bucur eu, si a renuntat la a mai curata in mod excesiv lantul pt ca explicatia mecanicului a fost ca sprayul de curatat a distrus o/x/y/z ringurile Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rapy22 Postat August 25, 2014 Share Postat August 25, 2014 Salutare, sunt posesor de zxr 400 cc 1996 si am schimbat de curand lantul care era ruginit si vechi cu unul DID si pinionale, am facut circa 400-500 km cu unsoarea care o avea pe el, si dupa am cumparat spray de lant motul on road + c2 cu teflon, si l-am curatat in felul urmator: ridicat pe stand, curatat cu peria si cu motorina de mai multe ori... dupa care sters tot cu o carpa uscata.. dupa care spalat cu apa ( am spalat si motorul ) lasat la uscat.. si dupa cu spray foarte putin si dupa lasat iar la uscat... intrebarea mea este trebuie sa fac aceasta procedura la fiecare 500 km sau atunci doar il mai ung ? merg mare parte oras ms de raspuns Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G B V Postat August 25, 2014 Share Postat August 25, 2014 Salutare, sunt posesor de zxr 400 cc 1996 si am schimbat de curand lantul care era ruginit si vechi cu unul DID si pinionale, am facut circa 400-500 km cu unsoarea care o avea pe el, si dupa am cumparat spray de lant motul on road + c2 cu teflon, si l-am curatat in felul urmator: ridicat pe stand, curatat cu peria si cu motorina de mai multe ori... dupa care sters tot cu o carpa uscata.. dupa care spalat cu apa ( am spalat si motorul ) lasat la uscat.. si dupa cu spray foarte putin si dupa lasat iar la uscat... intrebarea mea este trebuie sa fac aceasta procedura la fiecare 500 km sau atunci doar il mai ung ? merg mare parte oras ms de raspuns Il si cureti.Daca nu vei face asta,va ramane mizerie intre zale si cu timpul risti sa le blochezi.E de ajuns sa se intample cu cateva dintre ele si gata...adio lant.Ce tip de lant ai 520 sau 525? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rapy22 Postat August 25, 2014 Share Postat August 25, 2014 sincer nu stiu... ce tip este... dar o sa verific, deci il si curat la cate 500:) ms de raspuns , am si un spray de curatat de la lidl.. e ok si cu ala sa il curat sau mai bine si practic cu motorina cum am zis mai sus? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G B V Postat August 25, 2014 Share Postat August 25, 2014 sincer nu stiu... ce tip este... dar o sa verific, deci il si curat la cate 500:) ms de raspuns , am si un spray de curatat de la lidl.. e ok si cu ala sa il curat sau mai bine si practic cu motorina cum am zis mai sus? Daca il speli cu motorina,ai grija sa il cureti foarte bine dupa.Motorina este destul de "uleioasa" si,daca n-o dai jos,in momentul in care vei da cu spray de lant,n-o sa adere bine. Eu folosesc de vreo 6 ani benzina si nu am avut nici-o problema Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rapy22 Postat August 26, 2014 Share Postat August 26, 2014 Am aflat tipul de lant este DID VX2 si pinion JT otel-carbon Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Septembrie 2, 2014 Share Postat Septembrie 2, 2014 520 ar trebui sa fie la puterea mobrei . Nu trebuie curatat atat de des, in general atunci cand vezi zale "z" . Dupa ungerea cu spray va dura 200 km si nu 500 km cum este uns lantul nou, apoi incepe sa faca galagie, motiv pt care eu am pus ungator si dau cu spray numai dupa spalatorie. Nu este bine sa dai cu jetul foarte aproape ca sa nu bagi apa in spatele oringurilor, daca ai lant "etans" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusutul Postat Septembrie 8, 2014 Share Postat Septembrie 8, 2014 buna ziua,am si eu o intrebare,cum imi dau seama ca trebuie intins lantul si de unde il intind la un kle 500 ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Septembrie 8, 2014 Share Postat Septembrie 8, 2014 Succes Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusutul Postat Septembrie 8, 2014 Share Postat Septembrie 8, 2014 mersi mult Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
etzmz Postat Septembrie 8, 2014 Share Postat Septembrie 8, 2014 Pt cine doreste sa-si faca un oiler automat, pot folosi ca tempomat acest releu: http://hstech.ro/index.php?main_page=productdetails&prod_id=60 Eu mi-am pus un asemenea releu. Modul de setare este f usor. Nu sunt vanzator ci doar client multumit. Eu mi-am mai luat acest releu (http://hstech.ro/index.php?main_page=productdetails&prod_id=33 ) pt a-mi porni defazat xenoanele). Cum ai rezolvat problema resetari fiindca acolo scrie :Daca tensiunea de alimentare dispare mai mult de 0.1 secunde, temporizatorul reia ciclul de temporizare incepand cu starea ON Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ciprinakos Postat Septembrie 9, 2014 Share Postat Septembrie 9, 2014 Cand zice resetare, se refera la faptul ca releul reia numaratoarea timpilor conform setariilor facute anterior. Tensiunea de alimentare poate dispare doar cand opresti motorul, cand descizi intrerupatorul (daca este montat unul pt a folosi ungatorul dupa voie - eu mi-am pus intrerupator pt ca, in principiu, folosesc ungatorul la drumuri lungi) sau daca ai contacte imperfecte pe circuitul de alimentare . La intreruperea tensiunii, releul nu "uita" cum a fost setat - telefonul uita contactele salvate cand ii scoti bateria? Ca si conexiuni, este ca un releu obisnuit de masina dar mai mic in gabarit, cu butoane de programare si un led de stare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusutul Postat Septembrie 10, 2014 Share Postat Septembrie 10, 2014 de unde imi dau seama când trebuie schimbat lantul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Septembrie 10, 2014 Share Postat Septembrie 10, 2014 Zale blocate care nu se pot debloca, uzura inegala, zale deteriorate, fara O-ringuri, lant intins care nu mai merge intins (are 'burta' prea mare). Pinioanele cand sunt uzate, nu mai au forma aia obisnuita a lor, fie sunt ascutite, fie tocite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusutul Postat Septembrie 10, 2014 Share Postat Septembrie 10, 2014 da multumesc frumos! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Septembrie 10, 2014 Share Postat Septembrie 10, 2014 Mai practic vorbind ridici mobra de roata spate si examinezi vizual asa cum a spus Banzay lantul daca arata ok il ungi invarti rata sa intre uleiul si pe urma te uiti la sageata care o face, daca lantul urca si coboara e semn ca are uzura inegala si trebuie schimbat desi pare ok. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nutreț Postat Septembrie 28, 2014 Share Postat Septembrie 28, 2014 Trebuie sa-mi schimb lantul. E un cbr600 din 1995. Am vazut preturi intre 450 si 700 RON. Marci: DID, Regina, RK si nu mai stiu. Cum aleg? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Amstaff Postat Septembrie 28, 2014 Share Postat Septembrie 28, 2014 RK 520 GXW - mai usor, mai multi cai putere la roata, mai ieftin. (tine mai putini km, P.S. eu am la miar). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Septembrie 29, 2014 Share Postat Septembrie 29, 2014 Trebuie sa-mi schimb lantul. E un cbr600 din 1995. Am vazut preturi intre 450 si 700 RON. Marci: DID, Regina, RK si nu mai stiu. Cum aleg? EK sau RK calitate,dar si pretul pe masura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Septembrie 29, 2014 Share Postat Septembrie 29, 2014 de unde imi dau seama când trebuie schimbat lantul? tragi de lant unde sta pe foaie, daca vezi un dinte de pe foaie, ii grav Pt lantul 520 in manual maxim 150 mm cu sublerul intre rola 1 si rola 11 si verifici mai multe intervale, ar trebui sa fie egal. 149,5 mm este inca ok Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gascoigne Postat Octombrie 14, 2014 Share Postat Octombrie 14, 2014 este necesara refacerea reglajului lantului daca merg doar ocazional cu un pasager? 99% din timp merg singur, la fel si daca plec la drum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robert23mg Postat Octombrie 14, 2014 Share Postat Octombrie 14, 2014 (editat) on/off topic: eu sunt incepator, nu inteleg ce legatura are lantul si cu pasagerul, ar fi util daca ar putea explica cineva mai in detaliu. eu merg 50% singur 50% cu pasager, si la drum tot cu pasager Editat Octombrie 14, 2014 de robert23mg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gascoigne Postat Octombrie 14, 2014 Share Postat Octombrie 14, 2014 tensiunea asupra lantului e mai mare odata cu greutatea mai mare. intrebarea e cat de mult conteaza in functie de cat mergem cu pasager. poate ne ajuta cineva mai experimentat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Octombrie 14, 2014 Share Postat Octombrie 14, 2014 tensiunea asupra lantului e mai mare odata cu greutatea mai mare. intrebarea e cat de mult conteaza in functie de cat mergem cu pasager. poate ne ajuta cineva mai experimentat. Greşit, întinderea maximă e când axul pinionului, cel al basculei şi cel al roţii sunt coliniare, dacă încărcarea continuă să crească lanţul face iar "burtă". Acea săgeată de 15-20 mm recomandată în carte e cea minimă adică în condiţia de coliniaritate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gascoigne Postat Octombrie 14, 2014 Share Postat Octombrie 14, 2014 deci ar trebui reglat ca sa nu aiba o uzura mai mare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.