Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

Curățare PROFI e atunci când vine unul acasă la tine (sau duci moto la el), ți-o suie pe stander, îți spală lanțul (și ce e prin jurul lui, că ție îți este lene), îi dai minim 100 lei și vii la el peste 1-2 săptămâni să repeți operațiunia, că ești leneș. Și uite așa, într-un an ai plătit kitul de lanț, dar măcar nu ai stat în genunchi și se vede haurul (lanț hauriu).

Domnia/boieria costă, înțelegi acum? Cine face curățați de lanț este profesionist, deci curățare PROFI.

Poate fi și detailing, în funcție de preferințe, dar n-am ajuns la nivelul la care pretențiile mele presupun așa ceva, atâta timp cât am consumabile, scule și două mâini.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu doar dau cu spray de lant pe partea interioara acolo unde calca pinioanele lantul, in rest las forta centrifuga sa faca ungerea pe toate suprafetele lantului. De spalat nu mai fac asta de ani buni si culmea, lantul tine la fel de mult in cazul meu, cu conditia sa-l ung la fiecare 4-500 km sau dupa fiecare ploaie cand e uscat.

Folosesc acest spray de lant de pe Olx cu 13 lei doza, dar care se ia doar cu baxul, la recomandarea lui @Kristian , facuta in urma cu vreo 2-3 ani:

https://www.olx.ro/d/oferta/spray-vaselina-lant-aderenta-vaselina-spray-rezistenta-apa-400ml-IDdIurU.html

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderatori

La multa lume am recomandat acest spray de lant,e cat se poate de corect raportul pret/calitate.

Ca sa fiu sincer nici eu nu mi-am mai spalat lantul de cand am schimbat ultimul kit de lant si chiar is curios sa vada cat tine comparativ cu lantul spalat si uns. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu folosesc la ambele motociclete ulei normal auto (ce-mi pica prin mana, 10w-40 de exemplu) - Pun din abundenta (dupa ce pun ceva pe jos sa nu fac mizerie).

Avantajul este ca nu trebuie sa-l mai speli, surplusul de ulei arunca tot jegul de pe lant...Si am observat in timp ca un kit de lant tine ceva mai mult decat atunci cand il ungeam cu spray si il si curatam.

Il ung pe la 300 km (tin minte ca la Vstrom in manual era recomandat sa ungi lantul la fiecare 1000km)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai scris si cu alte ocazii, intretinerea excesiva a lantului e pierdere de timp si/sau de bani. Faceti o socoteala cati bani sau timp cheltuiti pentru intretinerea excesiva a lantului si veti vedea ca e mai ieftin sau macar mai comod sa schimbati lantul si pinioanele mai des.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 05.10.2025 la 15:19, Keyser Söze a spus:

Eu doar dau cu spray de lant pe partea interioara acolo unde calca pinioanele lantul, in rest las forta centrifuga sa faca ungerea pe toate suprafetele lantului. De spalat nu mai fac asta de ani buni si culmea, lantul tine la fel de mult in cazul meu, cu conditia sa-l ung la fiecare 4-500 km sau dupa fiecare ploaie cand e uscat.

Folosesc acest spray de lant de pe Olx cu 13 lei doza, dar care se ia doar cu baxul, la recomandarea lui @Kristian , facuta in urma cu vreo 2-3 ani:

https://www.olx.ro/d/oferta/spray-vaselina-lant-aderenta-vaselina-spray-rezistenta-apa-400ml-IDdIurU.html

 

Moamaa, la cum arata lanturile din pozele alea n-as da in veci cu asa ceva. Poate e ok, dar pozele din anunt sunt aducatoare de varsaturi

Si da, si eu am observat ca nu e mare diferenta in functiede curatare. Mai degraba gresarea face diferenta. Asa ca am ajuns sa curat lantul doar dupa ture de coclau

 

Si, apropos de profi a luiIanachim, am aflat azi ca la reviziadeun an o sa mi se curete/ unga lantul. Profi, probabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 ore, Speedy.K a spus:

Moamaa, la cum arata lanturile din pozele alea n-as da in veci cu asa ceva. Poate e ok, dar pozele din anunt sunt aducatoare de varsaturi

Si da, si eu am observat ca nu e mare diferenta in functiede curatare. Mai degraba gresarea face diferenta. Asa ca am ajuns sa curat lantul doar dupa ture de coclau

 

Si, apropos de profi a luiIanachim, am aflat azi ca la reviziadeun an o sa mi se curete/ unga lantul. Profi, probabil.

Chiar e ok, iar pentru 12-13 lei cat costa un spray, eu zic ca merita sa incerci si sa vii cu un feedback dupa ce termini spray-ul. Poza aia e generica si nu cred ca e un sistem de referinta. Vorbim dupa ce incerci practic, nu lapreciezi a nivel teoretic. ✌

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ziceam ca la revizie urma sa se faca si curatatuns de lant, banuiesc profi. De fapt nu trebuia. Era bagatape gat operatia. Am refuzat politicos. Drept care 100 si ceva de lei mai putin la final. La banii astia imi deschid service de curatat si uns lanturi. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu poti sa ii acuzi ca au vrut sa aiba grija de mobra ta,desi pretul pe piata e la jumatate...deh...reprezentanta...Si la masina au tras de roti,s-au uitat pe colo-colo,ce frumos gest,apoi au trecut pe factura verificare....

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea este ca indiferent de cum il cureti, cu ce, cat de des, s.a.m.d., cel mai mare factor in uzura lantului va fi dat de puterea motorului si implicit in aceste sens, de stilul de mers. Cu cat motorul este mai puternic si stilul e mai "smuls", cu atat lantul se va uza mai repede, indiferent de cat de curat il tii. 

 

Am curatat lanturi si des si rar, si cu kettenmax(care, apropo, e super misto ca "scula") si cu periuta de dinti. Si cu motorina si cu spray de frane. Am folosit spray de lant de la o gramada de producatori, am incercat si uleiuri, Floriol, am pus-o chiar si pe Bunica. Toate au dus la acelasi interval de viata, adica undeva pe la 20-25k km. Chiar daca eram mai "uituc" si nu curatam lantul decat o data la 1000 km, tot la acelasi rezultat a dus. Asta pentru ca stilul meu de mers era acelasi raportat la puterea motocicletei, relativ mai mica la vremea respectiva, adica undeva sub 900 cmc. Adica, ii dai tare cat poate motorul. 

 

Nu cred, insa, ca atunci cand ai o motocicleta cu o cilindree de peste 1000-1200 cmc si atunci cand mergi cu ea in afara si ii dai sa iasa perii din ea, durata de viata a acelui lant va depinde in proportie majoritara de intretinerea lui. Da, intretinerea corecta in cazul asta poate ajuta durata de viata, dar in mod clar nu e factor decisiv. Fortele care sunt generate la acele motoare, in termen de uzura prematura a lantului, sunt peste tot ce inseamna intretinere corecta.

Parerea mea umila...nu dati cu pietre 🧐

 

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Partial de acord. Unde nu, este la referinta la puterii mobrei. 
KLE-ul avea 49 de cai. Niciun kit nu m-a tinut mai mult de 15000 km, cu exceptia celui din primul an cand, probabil, am mers mai cuminte ca stil, iind proaspat venit de pe choppere pe adventure. In ultimii doi ani schimbam un kit pe an, cam la 10.000 km. Pentru camergeam foarte mult in oras si foarte agresiv cu mobra atat in oras cat si afara si pe coclauri din necesitate de a scoate maxim din motorasul ala si pentru ca o stiam si-n sculare si-n culcare dupa 14-15 ani pe ea. In tot timpul asta, ca si tine, am curatat si uns lantul in toate formele posibile, de la vaselina de Dacie inr-un an cand eram somer, pana la toate spreyurile posibile, cand lucram in domeniu si le luam la o treime de pret. Nicio dierenta.

Deci cred ca puterea mobrei nu inluenteaza, ci stilul de mers. Pentru ca lantul de KLE nu e acelasi cu ala de Busa, sunt calibrate si ele dupa capacitatile motoarelor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +56000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +20000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...