Lucian_M Postat Duminică la 06:55 Share Postat Duminică la 06:55 Curățare PROFI e atunci când vine unul acasă la tine (sau duci moto la el), ți-o suie pe stander, îți spală lanțul (și ce e prin jurul lui, că ție îți este lene), îi dai minim 100 lei și vii la el peste 1-2 săptămâni să repeți operațiunia, că ești leneș. Și uite așa, într-un an ai plătit kitul de lanț, dar măcar nu ai stat în genunchi și se vede haurul (lanț hauriu). Domnia/boieria costă, înțelegi acum? Cine face curățați de lanț este profesionist, deci curățare PROFI. Poate fi și detailing, în funcție de preferințe, dar n-am ajuns la nivelul la care pretențiile mele presupun așa ceva, atâta timp cât am consumabile, scule și două mâini. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Duminică la 08:50 Share Postat Duminică la 08:50 Da, ma, il stiu e Ianachim ca e boEr, el nu schimba lantul, schimba scuteru cu totul, nu coane? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Keyser Söze Postat Duminică la 12:19 Share Postat Duminică la 12:19 Eu doar dau cu spray de lant pe partea interioara acolo unde calca pinioanele lantul, in rest las forta centrifuga sa faca ungerea pe toate suprafetele lantului. De spalat nu mai fac asta de ani buni si culmea, lantul tine la fel de mult in cazul meu, cu conditia sa-l ung la fiecare 4-500 km sau dupa fiecare ploaie cand e uscat. Folosesc acest spray de lant de pe Olx cu 13 lei doza, dar care se ia doar cu baxul, la recomandarea lui @Kristian , facuta in urma cu vreo 2-3 ani: https://www.olx.ro/d/oferta/spray-vaselina-lant-aderenta-vaselina-spray-rezistenta-apa-400ml-IDdIurU.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderatori Kristian Postat Duminică la 13:37 Moderatori Share Postat Duminică la 13:37 La multa lume am recomandat acest spray de lant,e cat se poate de corect raportul pret/calitate. Ca sa fiu sincer nici eu nu mi-am mai spalat lantul de cand am schimbat ultimul kit de lant si chiar is curios sa vada cat tine comparativ cu lantul spalat si uns. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Leon Postat Luni la 05:04 Share Postat Luni la 05:04 Eu folosesc la ambele motociclete ulei normal auto (ce-mi pica prin mana, 10w-40 de exemplu) - Pun din abundenta (dupa ce pun ceva pe jos sa nu fac mizerie). Avantajul este ca nu trebuie sa-l mai speli, surplusul de ulei arunca tot jegul de pe lant...Si am observat in timp ca un kit de lant tine ceva mai mult decat atunci cand il ungeam cu spray si il si curatam. Il ung pe la 300 km (tin minte ca la Vstrom in manual era recomandat sa ungi lantul la fiecare 1000km) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Luni la 06:20 Share Postat Luni la 06:20 Am mai scris si cu alte ocazii, intretinerea excesiva a lantului e pierdere de timp si/sau de bani. Faceti o socoteala cati bani sau timp cheltuiti pentru intretinerea excesiva a lantului si veti vedea ca e mai ieftin sau macar mai comod sa schimbati lantul si pinioanele mai des. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Luni la 13:35 Share Postat Luni la 13:35 La 05.10.2025 la 15:19, Keyser Söze a spus: Eu doar dau cu spray de lant pe partea interioara acolo unde calca pinioanele lantul, in rest las forta centrifuga sa faca ungerea pe toate suprafetele lantului. De spalat nu mai fac asta de ani buni si culmea, lantul tine la fel de mult in cazul meu, cu conditia sa-l ung la fiecare 4-500 km sau dupa fiecare ploaie cand e uscat. Folosesc acest spray de lant de pe Olx cu 13 lei doza, dar care se ia doar cu baxul, la recomandarea lui @Kristian , facuta in urma cu vreo 2-3 ani: https://www.olx.ro/d/oferta/spray-vaselina-lant-aderenta-vaselina-spray-rezistenta-apa-400ml-IDdIurU.html Moamaa, la cum arata lanturile din pozele alea n-as da in veci cu asa ceva. Poate e ok, dar pozele din anunt sunt aducatoare de varsaturi Si da, si eu am observat ca nu e mare diferenta in functiede curatare. Mai degraba gresarea face diferenta. Asa ca am ajuns sa curat lantul doar dupa ture de coclau Si, apropos de profi a luiIanachim, am aflat azi ca la reviziadeun an o sa mi se curete/ unga lantul. Profi, probabil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Keyser Söze Postat Marți la 06:23 Share Postat Marți la 06:23 Acum 16 ore, Speedy.K a spus: Moamaa, la cum arata lanturile din pozele alea n-as da in veci cu asa ceva. Poate e ok, dar pozele din anunt sunt aducatoare de varsaturi Si da, si eu am observat ca nu e mare diferenta in functiede curatare. Mai degraba gresarea face diferenta. Asa ca am ajuns sa curat lantul doar dupa ture de coclau Si, apropos de profi a luiIanachim, am aflat azi ca la reviziadeun an o sa mi se curete/ unga lantul. Profi, probabil. Chiar e ok, iar pentru 12-13 lei cat costa un spray, eu zic ca merita sa incerci si sa vii cu un feedback dupa ce termini spray-ul. Poza aia e generica si nu cred ca e un sistem de referinta. Vorbim dupa ce incerci practic, nu lapreciezi a nivel teoretic. ✌ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Marți la 07:44 Share Postat Marți la 07:44 (editat) Poți cumpăra doar la bax, 12 bucăți. Totuși merită încercat, dacă nu ești fan ungător. Editat Marți la 07:44 de Lucian_M Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Keyser Söze Postat Marți la 13:34 Share Postat Marți la 13:34 Am luat cu un prieten de al meu un bax si l-am facut fifty-fifty. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Marți la 14:50 Share Postat Marți la 14:50 Oricum merită, prețul e foarte bun. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Marți la 17:15 Share Postat Marți la 17:15 Ziceam ca la revizie urma sa se faca si curatatuns de lant, banuiesc profi. De fapt nu trebuia. Era bagatape gat operatia. Am refuzat politicos. Drept care 100 si ceva de lei mai putin la final. La banii astia imi deschid service de curatat si uns lanturi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Miercuri la 07:04 Share Postat Miercuri la 07:04 Nu poti sa ii acuzi ca au vrut sa aiba grija de mobra ta,desi pretul pe piata e la jumatate...deh...reprezentanta...Si la masina au tras de roti,s-au uitat pe colo-colo,ce frumos gest,apoi au trecut pe factura verificare.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
misionaru Postat ieri la 18:04 Share Postat ieri la 18:04 (editat) Parerea mea este ca indiferent de cum il cureti, cu ce, cat de des, s.a.m.d., cel mai mare factor in uzura lantului va fi dat de puterea motorului si implicit in aceste sens, de stilul de mers. Cu cat motorul este mai puternic si stilul e mai "smuls", cu atat lantul se va uza mai repede, indiferent de cat de curat il tii. Am curatat lanturi si des si rar, si cu kettenmax(care, apropo, e super misto ca "scula") si cu periuta de dinti. Si cu motorina si cu spray de frane. Am folosit spray de lant de la o gramada de producatori, am incercat si uleiuri, Floriol, am pus-o chiar si pe Bunica. Toate au dus la acelasi interval de viata, adica undeva pe la 20-25k km. Chiar daca eram mai "uituc" si nu curatam lantul decat o data la 1000 km, tot la acelasi rezultat a dus. Asta pentru ca stilul meu de mers era acelasi raportat la puterea motocicletei, relativ mai mica la vremea respectiva, adica undeva sub 900 cmc. Adica, ii dai tare cat poate motorul. Nu cred, insa, ca atunci cand ai o motocicleta cu o cilindree de peste 1000-1200 cmc si atunci cand mergi cu ea in afara si ii dai sa iasa perii din ea, durata de viata a acelui lant va depinde in proportie majoritara de intretinerea lui. Da, intretinerea corecta in cazul asta poate ajuta durata de viata, dar in mod clar nu e factor decisiv. Fortele care sunt generate la acele motoare, in termen de uzura prematura a lantului, sunt peste tot ce inseamna intretinere corecta. Parerea mea umila...nu dati cu pietre Editat ieri la 18:11 de misionaru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat ieri la 19:04 Share Postat ieri la 19:04 Partial de acord. Unde nu, este la referinta la puterii mobrei. KLE-ul avea 49 de cai. Niciun kit nu m-a tinut mai mult de 15000 km, cu exceptia celui din primul an cand, probabil, am mers mai cuminte ca stil, iind proaspat venit de pe choppere pe adventure. In ultimii doi ani schimbam un kit pe an, cam la 10.000 km. Pentru camergeam foarte mult in oras si foarte agresiv cu mobra atat in oras cat si afara si pe coclauri din necesitate de a scoate maxim din motorasul ala si pentru ca o stiam si-n sculare si-n culcare dupa 14-15 ani pe ea. In tot timpul asta, ca si tine, am curatat si uns lantul in toate formele posibile, de la vaselina de Dacie inr-un an cand eram somer, pana la toate spreyurile posibile, cand lucram in domeniu si le luam la o treime de pret. Nicio dierenta. Deci cred ca puterea mobrei nu inluenteaza, ci stilul de mers. Pentru ca lantul de KLE nu e acelasi cu ala de Busa, sunt calibrate si ele dupa capacitatile motoarelor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.