Jump to content
Sign in to follow this  
TonyTA

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre

Recommended Posts

Daca vrei neaparat sa ajungi la pinion cred ca te poti descurca si daca desfaci doar tija schimbatorului, asa ca poti lasa furtunele in pace.

 

Sau nu-mi dau eu bine seama din poze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand mi-am luat mobra si am desfacut prima oara capacul ala, m-am ingrozit. Era plin de ulei, nisip, pietricele de pe drumuri adunate. Stai si te gandesti cum unii sunt atat de nepasatori cu fierul lor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

offtopic - sunt singurul carcotas caruia i se pare ca acel capac+subansamblele din jurul sau au fost gandite si puse de producator intr-un fel in care un om normal si practic nu gaseste o logica? :rusinica:

ontopic - cred ca ce spune Gnraloo este de incercat sau sa cureti acel capac cand faci si schimbul de antigel (eu as recomanda 1 data/an).

CostinR6, unii isi tin mobrele in ultimul hal pentru ca orice operatiune de mentenanta, oricat de mica, te descurajaza major :) o spun ca posesor de honda care a ajuns sa desconsidere grav acest brand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Capacul pinionului ar trebui sa iasa fara sa deranjeze furtunele cu pricina, obligatoriu ar fi sa demontezi parghia schimbatorului de viteze, care nu are un asa mare grad de dificultate la demontare...un banal surub M6, Curatarea spatiului din jurul pinionului oricum nu este asa de stringenta, cum au spus si colegii mai sus o data , de doua ori pe an este suficienta pentru mobrele de sosea...bineinteles ca va conta si numarul de km , conditiile in care au fost facuti cat si cantitatea si calitatea grasimii date pe lant, Spor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se scoate tija schimbatorului de viteze si iese capacul. Nu se desfac furtunele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreau sa curat lanțul (pentru prima data) și ca sa ajung la pinionul mic trebuie sa desfac aceste 2 furtune. Întrebarea mea este ce sunt și ce se întâmplă dacă le desfac?

pui mobra pe stander bagi in prima treapta,se invarte roata si lantul si ii dai cu spray de lant...asa se procedeaza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zona pinionului trebuie curatata foarte rar la mobre de asfalt. Cam o data pe an. Curata lantul, unge-l cu sprayul racing pe care ti l-ai cumparat si vezi-ti de drum, pentru moment.

 

:10: :10:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh si tu vrei sa faci asta de fiecare data cand cureti lantul (de preferat o data la ~500km) ?. Curata doar lantul care se vede, rotesti roata si cureti lantul nu te apuca sa demontezi sa cureti acolo doar daca e mega jegos inauntru si nu se mai curata

Subscriu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

Iti recomand sa desfaci si sa cureti daca ai posibilitatea si timp.

Eu am desfacut in primavara asta si sincer m-am ingrozit ce am gasit acolo. Sa nu exagerez, dar am scos 2 pumni de nisip incleiat cu spray de lant, pietre mici, ulei si un fel de scame care semana cu caltzul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ati folosi ulei pt ungerea lantului si nu spray cu vaselina nu prea ati mai avea ce sa curatati sub capacul ala.

 

Dar deh: Motul, Motorex, teflon, ceara, miere....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt plusuri si minusuri pt fiecare... uleiul nu sta f mult pe lant si trebuie uns des, dar tine lantul curat... spray-urile stau bine pe lant, dar aduna mizerie. Pt un motor care merge majoritar in oras, un spray de lant cred ca e suficient. Pt cele folosite mai mult la drum lung, un ungator gen Loobman mi se pare ideal, apesi butonul in mers, se duce ulei pe tot lantul si aia e, repeti cand e cazul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si motorina face acelasi lucru, doar ca necesita clatire...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si motorina face acelasi lucru, doar ca necesita clatire...

pana in stadiul din poze a fost curatat cu motorina apoi spalat cu apa si detergent, uscat, apoi curat din nou cu spray special pentru lant NIGRIN si apoi dat cu acel spray de ungere (ce sa fac abia am luat-o, sunt incepator)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A, ok :) Credeam ca ai dat tot cu mortul, pt curatare :)) Consider ca nu merita banii pt ceea ce face...

Share this post


Link to post
Share on other sites

before and after

 

Iti recomand sa nu mai folosesti spray-uri "Racing" cu teflon /PFFTFT d-ala decat daca te dai pe pista sau stai des peste 150 km/h... sunt f lipicioase si uscate....adica atrag tot praful/jegul si nu ung la fel de bine ca varianta uda/de strada

de la Motorex e Chain lube ROAD

 

PS: e si mai ieftin putin

Share this post


Link to post
Share on other sites

In manualul Haynes al modelului CB500 de la Honda, specifica clar a se curata cu "parafina"(kerosen) apoi uns cu ulei SAE80 sau 90. Intrebarea mea este, se poate gasi in magazinele cu piese auto/moto sticlute cu kerosen, sau doar de pe net?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Parafina nu e kerosen

2. Da, se curata cu kerosen si se unge cu ulei de transmisie (T80 sau T90)

3. Nu gasesti kerosen de vanzare in magazine

4. Kerosenul se inlocuieste cu succes cu motorina sau gaz lampant (si asta e greu de gasit)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kerosen e cuvantul strain pt petrol lampant

stiu din sursa sigura: baietii care alimentau prin 90 Mig-urile

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se gaseste f usor gazul lampant, in orice supermarket, la rafturile cu produse pt gratar/camping.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kerosen e cuvantul strain pt petrol lampant

stiu din sursa sigura: baietii care alimentau prin 90 Mig-urile

Nu e chiar acelasi lucru, dar sunt foarte apropiate dpdv fizico-chimic.

 

Se gaseste f usor gazul lampant, in orice supermarket, la rafturile cu produse pt gratar/camping.

Corect, mi-am amintit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Parafina nu e kerosen

2. Da, se curata cu kerosen si se unge cu ulei de transmisie (T80 sau T90)

3. Nu gasesti kerosen de vanzare in magazine

4. Kerosenul se inlocuieste cu succes cu motorina sau gaz lampant (si asta e greu de gasit)

Am scris parafina in ghilimele sperand ca asa se traduce din engleza, asa fiind scris si in manual -paraffin(kerosene).

» Post actualizat in 02 May 2015 21:38

Am sa caut gaz lampant din acela, sa vedem ce si cum curata, daca tot e recomandat de cei de la Honda.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua,am cumparat lant de distributie pentru husqvarna te 610 din 1999 de la reprezentanta,m-am uitat in fisa cu coduri si am comandat exact ce trebuie.Azi m-am apucat sa il montez si surpriza era prea larg.am inebunit,,dar dupa un moment de activare a creierului,am scos o zala si acum e perfect.A mai intalnit cineva aceasta problema ?.Lantul e original si e fabricat de did pentru husqvarna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...