Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

eu am niste petrol, sau mai comun cunoscut gaz lampant, dintr`ala ce se punea in lampile folosite odinioara la tara pt iluminat....

este foarte bun ca si degresant, se poate folosi la spalarea lantului?

 

eu nu stiu sigur

dar cred ca in timp ataca si ala gumele

foloseste mai bine motorina

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am cumparat 80W90 si ung lantu' cu el in weekend. Sa vedem ce iese.

Iese bine. Intr-o zi am plecat ca tembelu cu lantu proaspat curatat dar neuns. Mi-am dat seama doar la iesirea din Bucuresti la benzinarie. Asa ca m-am rupt de 10 lei si am luat un bidon de 80W-90 la litru. Din bidonu ala, am baltit pur si simplu doua lanturi si asta cam cu o treime de bidon. Dupa vreo 200km parea uns inca bine, dar l-am dat cu spray ca aveam de facut un drum mai lung.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Decat sa scot bascula mai bine desfac zece lanturi gata incheiate... ce alea nu tot prin nituire au fost inchise? Orice lant care se respecta vine cu o za in plus de rezerva, asa ca daca il desfaci pui una noua in locul celei desfacute. Eu asa vad problema...

Hai sa demolam punem mobila si sa construim casa in jurul ei.

 

Sau hai sa demontam rezervorul ca sa ne ducem la peco sa-l umplem cu benzina, sau hai sa schimbam roata ca sa nu deranjam cumva cauciucul cand il montam/demontam.

 

Scoaterea basculei ca operatie in sine (fara legatura cu lantul) face partea din seria "hai sa ne aflam in treaba". Bucsele sunt unse din fabrica, exista semeringuri si capace de protectie, si la o motocicleta de 25 de ani o sa gasesti curat si uns acolo.

.

 

Da mai, dar e interesant ... daca nu ai facut-o niciodata. Senzatii tari :unsure:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In ultimele saptamani ale lantzului vechi de la DeReU, il curatzam saptamanal binisor cu motorinutza, il uscam bine cu carpa si apoi aplicam T90 by Petrotel (de-ala la 6 - 7 RON). A mers ceas. Dar nu il ungeam ca nehalitzii ci dupa ce aplicam uleiul stergeam cu carpa surplusul, astfel incat sa fie subtire stratul.

 

De vreo 2 saptamani mi-am luat lantz nou. A venit uns cu o unsoare lipicioasa si viscoasa (cum vin lanturile care se respecta) si vad ca nici mizeria nu prea se lipeste de ea. Am facut o spalare cu furtunul insistand pe lant, a cazut praful de pe el dar.... unsoarea aia a ramas acolo. Ce p|zda masii o fii unsoarea aia, ca in nici un spray de lantz din cate am incercat nu era asa misto: ori se molozea si se imbacsea, ori ti le arunca pe roata si pe jos.

 

Si deci acum sunt in dilema: sa continui "tratamentul" cu T90 si la lantul asta nou, sau sa caut un spray bun cu o unsoare "desteapta"?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se cam uscase pe lant "fosta ungere" si cam straluceau rolele, asa ca am dat cu niste WD40 pe lant si a dizolvat uscatura aia. Acum e o mozoleala mâzgoasa. :unsure:

 

PS: tot la ulei de cutie o sa ajung..

Chiar, are WD40 vreo treaba la capitolul "curatere lant"? Daca nu ataca ringurile n-ar fi o ideea rea, ca nu costa cit sprayul de curatat de la Motul.

 

In ultimele saptamani ale lantzului vechi de la DeReU, il curatzam saptamanal binisor cu motorinutza, il uscam bine cu carpa si apoi aplicam T90 by Petrotel (de-ala la 6 - 7 RON). A mers ceas. Dar nu il ungeam ca nehalitzii ci dupa ce aplicam uleiul stergeam cu carpa surplusul, astfel incat sa fie subtire stratul.

 

De vreo 2 saptamani mi-am luat lantz nou. A venit uns cu o unsoare lipicioasa si viscoasa (cum vin lanturile care se respecta) si vad ca nici mizeria nu prea se lipeste de ea. Am facut o spalare cu furtunul insistand pe lant, a cazut praful de pe el dar.... unsoarea aia a ramas acolo. Ce p|zda masii o fii unsoarea aia, ca in nici un spray de lantz din cate am incercat nu era asa misto: ori se molozea si se imbacsea, ori ti le arunca pe roata si pe jos.

 

Si deci acum sunt in dilema: sa continui "tratamentul" cu T90 si la lantul asta nou, sau sa caut un spray bun cu o unsoare "desteapta"?

Intreb si eu ca prostu': T90 asta ce fel de ulei e si de unde se ia? E ulei de cutie de viteze normala sau de cutie automata? Uleiul de cutie automata merge? Si daca merge, e mai bun, mai rau?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu stiam ca uleiul de automate e mult mai putin vascos... de genul 20-30 .. sigur nu 75w-90 sau 80w-90!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

legat de folosirea WD40 la curatire. s-o mai postat depre asta, da hai sa fiu redundant. pe advrider.com sunt 2 threaduri f interesante legate de efectul pe care diverse lichide il au asupra o-ringurilor si altor componente ale unui lant moto:

 

Chain O-ring WD-40 exposure effects study and results

 

PART II WD-40 O-ring exposure effect results

 

ca sa fac un scurt rezumat la ceea ce se zice p-acolea, WD40 usuca o-ringurile si imlicit le face mai vulnerabile la uzura si (mai important) ataca lubrifiantul protejat de o-ringuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

L-am uns cu 80W90. N-am apucat sa merg cu ea dar pina acum pot sa zic doar ca e extrem de mizerabil, oricit ai fi de atent dai pe jos si pe roata. De acum incolo, daca o sa-l mai ung cu ulei, o sa ma duc undeva pe la periferie, intr-o zona mizerabila, ca probabil vecinii incep sa ma urasca (ulei pe jos). Dar am asa o presimtire ca ori ma intorc la sprayuri de uns, ori imi fac scottoiler.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

L-am uns cu 80W90. N-am apucat sa merg cu ea dar pina acum pot sa zic doar ca e extrem de mizerabil, oricit ai fi de atent dai pe jos si pe roata. De acum incolo, daca o sa-l mai ung cu ulei, o sa ma duc undeva pe la periferie, intr-o zona mizerabila, ca probabil vecinii incep sa ma urasca (ulei pe jos). Dar am asa o presimtire ca ori ma intorc la sprayuri de uns, ori imi fac scottoiler.

de ceva timp ung lantul de ceva vreme cu 80W90 in fata scarii si nici odata n-am reusit sa fac mizerie pe acolo. se vad doar cativa stropi pe janta rotii. poate ai pus prea mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care vreti sa ungeti lantul cu ulei fara sa faceti mizerie folositi o pensula curbata cu coada lunga care se foloseste la vopsit caloriferul. Inmoi pensula in ulei si cu motorul pornit si bagat in viteza ungi lantul cu uleiul din pensula. Repetata operatia de 3-4 ori este arhisuficient. Dureza 1 min si nu murdaresti nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care vreti sa ungeti lantul cu ulei fara sa faceti mizerie folositi o pensula curbata cu coada lunga care se foloseste la vopsit caloriferul. Inmoi pensula in ulei si cu motorul pornit si bagat in viteza ungi lantul cu uleiul din pensula. Repetata operatia de 3-4 ori este arhisuficient. Dureza 1 min si nu murdaresti nimic.

 

cand aud dastea cu motoru pornit si bagat intra 1a am numai cosmaruri :unsure: , avand in vedere ca pe topicul asta intra cei cu experienta mai putina eu le recomand sa invarta roata usurel, ca nu e graba, ultimu pe care il stiu asta toaman si-a retezat degetul intr-o operatiune similara - grija mare, ca nu e graba

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu urc motorul pe stander si pornit in prima viteza il ung cu o seringa cu ac mai gros de cat cele normale.

e de ajuns un sfert de seringa dinaia mare (nu mai stiu de cat e seringa) .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de ceva timp ung lantul de ceva vreme cu 80W90 in fata scarii si nici odata n-am reusit sa fac mizerie pe acolo. se vad doar cativa stropi pe janta rotii. poate ai pus prea mult.

Da, am dat mai mult pentru ca fiind prima ungere cu ulei am vrut sa fiu sigur ca penetreaza bine. La urmatoarele ungeri o sa dau mai putin.

 

Care vreti sa ungeti lantul cu ulei fara sa faceti mizerie folositi o pensula curbata cu coada lunga care se foloseste la vopsit caloriferul. Inmoi pensula in ulei si cu motorul pornit si bagat in viteza ungi lantul cu uleiul din pensula. Repetata operatia de 3-4 ori este arhisuficient. Dureza 1 min si nu murdaresti nimic.

Eu nu am cum sa am probleme legate de prinsul degetului in lant ca mi-am scos cricul central din motive de (in)estetica, uram fieratania aia imensa si ruginita :unsure:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu cricul este de vina , oricum ai incerca tot exista riscul sa iti prinzi degetele intre lant si pinion daca o pornesti si o lasi sa invarta ea

Da ce Dumnezeu cauti cu degetele la lant sau pinion atata timp cat folosesti o pensula cu coada lunga. Hai ca exagerati !!!!!!! Daca simtul estetic este atat de dezvoltat incat nu suporta cricul central la motocicleta, se poate folosi un stendar cumparat sau homemade sau 2 calupi de lemn bagati sub bascula, atat cat sa stea roata suspendata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu cricul este de vina , oricum ai incerca tot exista riscul sa iti prinzi degetele intre lant si pinion daca o pornesti si o lasi sa invarta ea

Am vrut sa zic ca din cauza lipsei cricului nu pot sa ridic roata in aer. Nici stander nu am, nici nu am avut nevoie pina acum sa ridic roata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...