B.B. Postat Iunie 16, 2009 Share Postat Iunie 16, 2009 Nu, vaselina nu. Dar in general, nu va uitati la lant cum arata, poa sa fie uscat sau ruginit, uitati-va cu atentie la imbinarea dintre o-ringuri si role, daca acolo se vede unsoare totul e OK. Lantul il estimezi dupa zgomot nu dupa aspect. Si dupa intindere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Iunie 16, 2009 Share Postat Iunie 16, 2009 Nu, vaselina nu. Dar in general, nu va uitati la lant cum arata, poa sa fie uscat sau ruginit, uitati-va cu atentie la imbinarea dintre o-ringuri si role, daca acolo se vede unsoare totul e OK. Lantul il estimezi dupa zgomot nu dupa aspect. Si dupa intindere. Pierdusem orice speranata ca mai poti fi recuperat. Bine ai revenit in zona discutiilor constructive. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Iunie 16, 2009 Share Postat Iunie 16, 2009 In ultima vreme dau cu ulei de tranzmisie...pelicula fina, asa cum se zicea pe aici. Nu ar merge mai bine vazelina, totusi....parerea mea ca da, desi nu am incercat. Voi ce ziceti? nu e bine deloc cu vaselina ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alveola Postat Iunie 16, 2009 Share Postat Iunie 16, 2009 Am patit o chestie interesanta. Eu curat si ung lantul atunci cand e nevoie (se vede si se aude cand e nevoie) si il intind astfel incat sa fie mereu in parametrii dat de constructor (un slack prea mare duce si la uzarea componentelor din motor-transmisie, detaliez daca e cazul), dar in ultima vreme oricum il intindeam, ori era prea intins, ori avea burta. Asa ca l-am inspectat foarte atent si am descoperit ca zaua de legatura intre capetele lantului e mai lunga decat restul cu aproximativ 2 mm, ceea ce inseamna ca nu se mai aseaza bine pe pinioane. Am folosit lantul ~18000 km si de abia in ultimii 1500 am simtit schimbarea, deci nu a fost asa de la inceput. Kitul de lant e D.I.D., singura za cu probleme e cea de legatura intre capetele lantului. Din cauza modificarii pasului mi-a uzat si pinioanele prematur, deci e timpul pt un nou kit de lant. A mai patit cineva chestia asta? Sunt curios care ar putea fi cauzele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 17, 2009 Share Postat Iunie 17, 2009 Am patit o chestie interesanta.Eu curat si ung lantul atunci cand e nevoie (se vede si se aude cand e nevoie) si il intind astfel incat sa fie mereu in parametrii dat de constructor (un slack prea mare duce si la uzarea componentelor din motor-transmisie, detaliez daca e cazul), dar in ultima vreme oricum il intindeam, ori era prea intins, ori avea burta. Asa ca l-am inspectat foarte atent si am descoperit ca zaua de legatura intre capetele lantului e mai lunga decat restul cu aproximativ 2 mm, ceea ce inseamna ca nu se mai aseaza bine pe pinioane. Am folosit lantul ~18000 km si de abia in ultimii 1500 am simtit schimbarea, deci nu a fost asa de la inceput. Kitul de lant e D.I.D., singura za cu probleme e cea de legatura intre capetele lantului. Din cauza modificarii pasului mi-a uzat si pinioanele prematur, deci e timpul pt un nou kit de lant. A mai patit cineva chestia asta? Sunt curios care ar putea fi cauzele. Pai cauza ar putea fi ca zaua de legatura nu a fost la fel cu restul lantului, adica de calitate mai slabuta, role/ bolturi necalite cum trebuie. Sau a fost montata prea strans ori prea larg. Eu nu am patit asa ceva dar nici nu am masurat, oricum pinioanele nu mi s-au uzat vizibil si sunt la al doilea lant pe ele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Iunie 17, 2009 Share Postat Iunie 17, 2009 Asta este unul dintre motivele pt care lanturile continuue sant mai indicate decat cele cu siguranta. fie nituita fie demontabila. Manevra de a demonta si bascula odata cu inlocuire lantului, operatie de care unii se feresc nejustificat, o faci cel mai des o data pe an si cu ocazia asta faci si o verificare amanuntita si gresare a intregului ansamblu ( roata spate, articulatii bascula, amortizor spate). Asta pt cei care vor sa aiba mereu sub fund o motocicleta noua, sau cat mai aproape de starea ei la iesirea din fabrica. Sa auzim numai de bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 17, 2009 Share Postat Iunie 17, 2009 Nu sunt de acord. Lantul meu de origine JAPAN, EK se cheama a fost super beton. Totul e ca zaua de inchidere sa provina din acelasi lant si sa nu fie inlocuita de vanzatori sau mecanici "binevoitori" cum era sa patesc eu noroc ca am fost pe faza. (omul voia sa puna zaua de inchidere de la lantul vechi ca i-era lene sa scoata presa din sertar. Cea veche era cu siguranta. Am desfacut bascula recent dupa 10000000000 de ani si toate subansamblele si bolturile si bucsele aferente suspensiei erau unse ca la fanbrica. Bascula are capace de izolare si de protectie care nu permit intrarea apei sau mizeriei. Cel putin asa e la Honda Transalp. Deci nu mi se pare demontarea basculei justificata, mai ales ca piulita axului basculei iese cu cheia lu HULK(si cred ca si de HULK-himself e nevoie) sau cu pistolul pneumatic. Io miscam motocicleta din loc si piulita nu iesea. Probabil trebuia sa pun motocicleta in menghina, ca Hulk nu era disponibil la ora aia cand voiam eu sa scot bascula. La vulcanizare vrrrrtt in 3 secunde. Deci atata chinuiala pentru ca nu ai o presa de 30eur nu mi se pare justificata. Eu am scos bascula ca sa dau jos motorul, intamplator axul basculei trece si prin "coada" motorului. (la TA) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Iunie 17, 2009 Share Postat Iunie 17, 2009 Am patit o chestie interesanta.Eu curat si ung lantul atunci cand e nevoie (se vede si se aude cand e nevoie) si il intind astfel incat sa fie mereu in parametrii dat de constructor (un slack prea mare duce si la uzarea componentelor din motor-transmisie, detaliez daca e cazul), dar in ultima vreme oricum il intindeam, ori era prea intins, ori avea burta. Asa ca l-am inspectat foarte atent si am descoperit ca zaua de legatura intre capetele lantului e mai lunga decat restul cu aproximativ 2 mm, ceea ce inseamna ca nu se mai aseaza bine pe pinioane. Am folosit lantul ~18000 km si de abia in ultimii 1500 am simtit schimbarea, deci nu a fost asa de la inceput. Kitul de lant e D.I.D., singura za cu probleme e cea de legatura intre capetele lantului. Din cauza modificarii pasului mi-a uzat si pinioanele prematur, deci e timpul pt un nou kit de lant. A mai patit cineva chestia asta? Sunt curios care ar putea fi cauzele. sau de o agrafa cu 33lei in cazul in care a fost gresat optim Lantul meu de 520 are 29 mii km condus relativ agresiv iar din cand in cand roata din fata pierde legatura cu soseaua . Recunosc ca de curand am schimbat pinionul mic si tampoanele din butucul rotii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Iunie 17, 2009 Share Postat Iunie 17, 2009 probabil ca zaua aia era de alta calitate , mai mult ca sigur Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 17, 2009 Share Postat Iunie 17, 2009 Alta calitate ca alta calitate, dar cum sa se lungeasca? Sigur nu era za din care trebuie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 17, 2009 Share Postat Iunie 17, 2009 Alta calitate ca alta calitate, dar cum sa se lungeasca? Sigur nu era za din care trebuie. Pai putea sa fie identica dar daca era decalita sau vreun defect in material logic ca se lungea, si nu se lungea, se largeau gaurile in care se prind bolturile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 17, 2009 Share Postat Iunie 17, 2009 Pai putea sa fie identica dar daca era decalita sau vreun defect in material logic ca se lungea, si nu se lungea, se largeau gaurile in care se prind bolturile. Daca era decalit otelul ala se rupea urgent. Repet: exista motoare cu cuplu mai mare de 50 Nm si de care se mai si trage. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Iunie 17, 2009 Share Postat Iunie 17, 2009 eucred ca ori s-a tocit un bolt sau ambele bolturi ale zalei ori s-au olarit bucsele in care intra bolturile , ori ambele situatii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 18, 2009 Share Postat Iunie 18, 2009 Daca era decalit otelul ala se rupea urgent. Repet: exista motoare cu cuplu mai mare de 50 Nm si de care se mai si trage. bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 18, 2009 Share Postat Iunie 18, 2009 Belbody, dar pe cind experimentezi si cu un lant de bicicleta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 18, 2009 Share Postat Iunie 18, 2009 Belbody, dar pe cind experimentezi si cu un lant de bicicleta? cand o sa-mi iau bicicleta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Iunie 18, 2009 Share Postat Iunie 18, 2009 (editat) Alta calitate ca alta calitate, dar cum sa se lungeasca? Sigur nu era za din care trebuie. orice lant are "veriga slaba" , adica aia care se rupe/strica prima... Eu la Hoinar (1996-1998) am avut un lant nou si 3 vechi(le-am primit cu Mobra), cand a pus lantul nou in primii 50 km s-a lungit mai mult de 1 cm (la intinzator- probabil 2-3 pe lungime) ... marca otelului: OL caca-romanesc ...unul dintre ele mi s-a rupt in mers si a blocat roata Editat Iunie 18, 2009 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alveola Postat Iunie 18, 2009 Share Postat Iunie 18, 2009 (editat) Pai cauza ar putea fi ca zaua de legatura nu a fost la fel cu restul lantului, adica de calitate mai slabuta probabil ca zaua aia era de alta calitate , mai mult ca sigur In mod sigur zaua respectiva a avut un defect, presupun ca lanturile si zalele de legatura nu sunt fabricate chiar pe aceeasi linie. Incep tot mai mult sa cred ca a fost asa de la inceput, dar abia dupa ce a trecut de un anumit prag de uzura a inceput sa fie vizibil. Asta este unul dintre motivele pt care lanturile continuue sant mai indicate decat cele cu siguranta Nu trebuie sa schimbi lantul cu unul continuu ca sa verifici starea basculei si a elementelor ei sau de o agrafa cu 33lei mi-a trecut si asta prin cap, dar lantul oricum mai avea cam 2 mm de intins la semnul de pe bascula, pinioanele se uzasera din cauza zalei defecte si am preferat sa iau un kit complet decat sa ma caciulesc si sa aman operatiunea PS: motocicleta am luat-o cu kitul asta de lant montat, nu stiu cati km avea inainte si cum s-a mers cu ea. Editat Iunie 18, 2009 de Alveola Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
septimiu JFK Postat Iunie 18, 2009 Share Postat Iunie 18, 2009 (editat) ce parere aveti::::::::: am vorbit cu niste persoane calificate.....si am inteles asa: lanturile din ultima vreme (moto) cu Z..K ..O ringuri le ungem dar lubrifiantul nu intra in el adik in bucsa si nici nu are cum sa intre, iar inautru el are lubrifiant care nu iese din cauza garniturilor in forma de O ..Z... pana la urma ungem lantul k sa nu rugineasca; k sa scada frictiunea dintre lant si roata dintata si k mai ajuta ringurile sa se pastreze in stare buna dar pana la urma o neungere a lantului nu ar duce la o deteriorare mult mai rapida??? a si inca un sfat am primit: decat sa merg cu lantul uns si plin de mizerii sau nisip sau cd te duci la mare mai bine nu il ungi deloc?? deci pana la urma : ungem lantul k sa nu rugineasca si il curatam k sa nu l deterioreze mizeriile de pe el uitati ce mai zic si astia de la Regina de intretinere http://www.reginachain.it/eng/use_and_main.../how_to03.shtml Avoid the use of steam, gasoline or solvents. Editat Iunie 18, 2009 de septimiu_J F K Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 18, 2009 Share Postat Iunie 18, 2009 pana la urma ungem lantul k sa nu rugineasca; Spre aceeasi concluzie ma indrept si eu. Momentan merg cu lantul neuns de vreo 500 de km. Nu mai are decit niste urme vagi de ulei dar nu face zgomot si nici nu cere de mincare. Il las in plata lui, de ce sa-l deranjez? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Iunie 18, 2009 Share Postat Iunie 18, 2009 (editat) daca ar fi asa , atunci de ce se gripeaza zalele si raman intepenite chiar la lanturi cu oringuri atunci cand nu sunt unse ??? pentru ca au unsoare la bucse ??? ia mai ganditi- va ! Editat Iunie 18, 2009 de mariusspuneceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Iunie 19, 2009 Share Postat Iunie 19, 2009 (editat) Am si eu o nedumerire. Cum in ultimul timp circul mai mult cu pasager, eram curios in ce fel poate afecta acest lucru reglatul lantului. Adica ar trebui sa tin cont si de el atunci cand il intind? Eu unul nu stau sa-l masor ca n-am rigle sau alte alea, il intind mai mult ochiometric si pina acum reglajul mergea. Ei ultima oara desi l-am reglat la fel in primii zeci de metri scotea niscai sunete si cand m-am uitat era cam intins si a trebuit sa-i mai dau putin drumul. Eram si cu pasagerul. Editat Iunie 19, 2009 de danny_nt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Iunie 19, 2009 Share Postat Iunie 19, 2009 daca ar fi asa , atunci de ce se gripeaza zalele si raman intepenite chiar la lanturi cu oringuri atunci cand nu sunt unse ??? pentru ca au unsoare la bucse ??? ia mai ganditi- va ! Lasa-i pe rebelii astia - de pe urma lor se imbogatesc firme precum Regina sau DID Desi cine se zgarceste la 10 ron cat e un bidon de ulei de transmisie (si care ajunge sa ungi de 3-4 ori lantul prin baltire completa), probabil se va zgarci si la kitul de lant. Mai bine puneti fratilor o sfoara in loc de lantu ala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 19, 2009 Share Postat Iunie 19, 2009 Lasa-i pe rebelii astia - de pe urma lor se imbogatesc firme precum Regina sau DID Desi cine se zgarceste la 10 ron cat e un bidon de ulei de transmisie (si care ajunge sa ungi de 3-4 ori lantul prin baltire completa), probabil se va zgarci si la kitul de lant. Mai bine puneti fratilor o sfoara in loc de lantu ala Nu sint convins ca zalele se gripeaza de la lipsa ungerii. Poate e si ceva adevar in faptul ca se usuca si crapa oring-urile. Oricum, eu nu am renuntat la ungerea lantului, doar ca mi se pare exagerat sa faci o obsesie din asta. Nu e vorba de bani (uleiul ala de 10 lei te tine ani) ci de lene. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Iunie 19, 2009 Share Postat Iunie 19, 2009 Nu sint convins ca zalele se gripeaza de la lipsa ungerii. Poate e si ceva adevar in faptul ca se usuca si crapa oring-urile. Oricum, eu nu am renuntat la ungerea lantului, doar ca mi se pare exagerat sa faci o obsesie din asta. Nu e vorba de bani (uleiul ala de 10 lei te tine ani) ci de lene. Atunci macar nu va promovati lenea aici. Pastati-o pt voi. Sant cativa pseudo mecanici foarte activi in aceasta sectiune care ne indeamna sa nu facem nimic cu lantul. Daca este uns din fabrica si-l mai ungi de 2 ori pe an, dupa ei, este arhisuficient. Vai de lanturile voaste!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.