binox Postat Decembrie 11, 2013 Share Postat Decembrie 11, 2013 Viteza instantanee e usor de calculat in soft, sunt sanse foarte mici sa fie gresit programul. Daca circumferinta e corecta singura variabila care mai ramane ar fi frecventa procesorului. Aici ar putea aparea ceva erori de la un aparat la altul , mai ales daca nu folosesc un quart extern . Chiar si cu quart pot aparea erori, tin minte ca am avut o data un ceas ieftin chinezesc care o lua inainte cu 1s la 30-40 de secunde La viteza medie insa....sunt mai multe metode de calcul, cine stie cum o fi conceput fiecare producator softul sau cum a definit viteza medie.... Nici erorile din soft nu le putem exclude din calcul , au gresit astia algoritmul de inmultire la un procesor pentium, dapai la unu deasta mic... totusi sunt sanse mici la un produs de acest gen de firma. Per total mie mi se pare plauzibila viteza medie de 23km/h la un mers sustinut daca traficul nu e foarte aglomerat. Oricum viteza instantanee e cea care conteaza ca informatie practica in mers, ea te ajuta sa mentii un anumit ritm iar asta se poate verifica usor cu un gps, eventual chiar corecta circumferinta pana corespunde informatia din vitezometru cu cea din gps. Da nici asta nu e foarte simplu pt ca gps-ul obisnuit are o rata de refresh destul de lenta si afiseaza defapt o medie , sau chiar afiseaza valori "ghicite" cand pt perioade scurte pierde semnalul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Decembrie 11, 2013 Admin Share Postat Decembrie 11, 2013 (editat) In seara asta venind inspre casa, pe o distanta de 5.9 km. Cu endomondo mi-a dat 20.2 km/ora medie si imi arata aceeasi distanta. nu stiu unde este eroarea si de unde diferenta asta intre comp si acel program.. Avand in vedere ca a batut ceva vantul din fata si am fost si obosit dupa vreo 6 ore de somn aseara presupun ca mai pun vreo 2 km la medie peste aia in conditii normale.. Nu stiu insa cum stochez media in kilometri cu endomondo, mi-au ramas caloriile consumate, distanta si inca ceva, dar media nu.. Editat Decembrie 11, 2013 de l.u.v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Decembrie 11, 2013 Share Postat Decembrie 11, 2013 Pai diferentele ar putea fi din "definitia" vitezii medii. Nu stiu cum e cu endomondo asta, dar ma gandesc ca-ti calculeaza viteza medie facand raportul dintre distanta parcursa si timpul in care ai parcurs-o. Probabil ii dai tu momentele de start si finish? La ciclocomputer e posibil (aproape sigur) sa nu-ti ia in calcul momentele in care astepti la semafor de exemplu, sau cand mergi cu o viteza sub o anumita limita, cand se poate considera ca esti pe langa bicicleta, etc, nu poti sti cu precizie modul in care au gandit formulele programatorii ciclocomputerului. Si cu durata calatoriei cred ca e la fel, mi se pare ca nu-ti inregistreaza momentele in care nu te misti. Daca distanta totala inregistrata de ciclocomputer corespunde cu cea de pe gps atunci e ok , sunt sanse mari ca si viteza instantanee sa fie ok. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Decembrie 11, 2013 Admin Share Postat Decembrie 11, 2013 Da, distanta era la fel in ambele module..in fine, pentru mine important este ca simt progresul facut, ma simt bine fizic/psihic si imi lipseste daca nu ma urc pe ea.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G.Burlacu Postat Decembrie 12, 2013 Share Postat Decembrie 12, 2013 Binox zice bine, ciclocomputerele pe care le-am avut eu nu luau in calculul vitezei medii si perioada in care stationam la semafor sau la piata ci calculeaza exclusiv in perioadele in care biciclesti. GPS-ul in schimb (ca si un BC auto) ia in calcul si timpul in care stationezi din diverse motive. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cap0ne Postat Decembrie 12, 2013 Share Postat Decembrie 12, 2013 Endomondo pune singur pauza cand esti oprit sau ai viteza sub 1-2/kmh Luv, statisticile le vezi cel mai bine pe site la ei. Intri pe contul creat si ai acolo salvate toate workout-urile si statisticile lor, traseele etc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Decembrie 12, 2013 Share Postat Decembrie 12, 2013 Urcati trackurile pe Strava si o sa vedeti cat de slab mergeti pe unele segmente Dupa ce am vazut ce timp scot comparativ cu aia din topul clasamentului mi-a iesit biciclismul din cap Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Decembrie 12, 2013 Admin Share Postat Decembrie 12, 2013 Bravo, prea multa tehnica strica.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Decembrie 26, 2013 Share Postat Decembrie 26, 2013 Se ia un Scott Aspect 20. Alternative ??? pentru Shimano Mineral oil care e 50-60 roni pe 50 ml, ceea ce mi se pare extrem de muuuult. A folosit cineva ulei de furca sau alt ulei hidraulic mineral? Pot sa folosesc Motul Fork Oil, ca mai am vrun litru prin garaj? Cred ca nu, Motul mi se pare ca e sintetic si ala e Shimano e mineral. Nu stiu cum interactioneaza cu garniturile. Exista vreo alternativa mai ieftina? Sincer, mi se pare o nesimtire sa ceri 60 roni pentru 50 ml, un ca**t de ulei etichetat de Shimano, ca sigur nu il produc ei. La 1 L e 100 roni, dar ar insemna sa schimb de 20 ori lichidul din frana, o investitie pentru viitorii 20 de ani. La motocicleta cu 50 roni, schimb lichidul de frana de vreo 3/4 ori...... mama ei de bicicleta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Decembrie 26, 2013 Share Postat Decembrie 26, 2013 http://www.marosbike.ro/intretinere/motorex-hidraulic-fluid-75-100ml.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Flanker Postat Decembrie 26, 2013 Share Postat Decembrie 26, 2013 Fiti seriosi cu uleiurile alea scumpe, va luati unulei de furca de motor cu indice cat mai scazut si va schimbati 4 insi la 4 furci. Eu am o Reba SL, si merge de rupe acu pe temperaturi cu minus cu ulei Aral de directie. Va salut! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Decembrie 26, 2013 Share Postat Decembrie 26, 2013 Nu am să înțeleg cum la o furcă de 7 milioane nu ai bani de întreținere sau la o frână de 2-3,nu mai ai 50 de lei... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Decembrie 26, 2013 Admin Share Postat Decembrie 26, 2013 (editat) Am asa un feeling ca nu-i intelegi nici pe aia de la etajul 8 cu seria 7 in parcare ! ) Nu ai pic de intelegere..! PS: Apropos, cind trebuie schimbat uleiul in furci? Editat Decembrie 26, 2013 de l.u.v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Flanker Postat Decembrie 27, 2013 Share Postat Decembrie 27, 2013 Nu am să înțeleg cum la o furcă de 7 milioane nu ai bani de întreținere sau la o frână de 2-3,nu mai ai 50 de lei... Daca te referi la mine, nu semnalizam faptul ca n-am bani de mentenanta ci doar ca sunt metode ingenioase la indemana, nu trebuie sa inebunim cu capul ca nu gasim ulei de Manitou sau RockShox. Iar despre frane nu inteleg la ce te referi. Reba SL e macar 1400 si ii schimb uleiul odata pe an, de data asta, pt iarna doar pe ala il aveam la indemana si l-am pus pentru ca se poate. Va salut! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Decembrie 28, 2013 Admin Share Postat Decembrie 28, 2013 (editat) Am observat de vreo citeva zile ca atunci cind sunt pe foaia mare si pinionul mic si plec mai in forta de pe loc (dau la pedale in picioare) pocneste/trozneste ceva, parca are tendinta sa scape lantul un dinte sau chiar scapa, nu-mi dau seama exact. Face doar cind fortez, daca sunt in mers cu viteza mica mai rar spre deloc. Din pacate nu-mi dau seama daca face asta la foaie sau pinioane sau daca este din cauza lantului/foii/pinioanelor/schimbatoarelor. Stiu ca suna tembel sa cer sfaturi despre pocnete/troznete sau alte alea pe forum, dar pina o duc la un maistru..ce ar putea fi? Aveti cunostinta de vreun meserias sa se uite la ea? Editat Decembrie 28, 2013 de l.u.v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Decembrie 28, 2013 Share Postat Decembrie 28, 2013 Am observat de vreo citeva zile ca atunci cind sunt pe foaia mare si pinionul mic si plec mai in forta de pe loc (dau la pedale in picioare)De ce sa faci asa ceva? Pinionul mic se uzeaza cel mai repede si se foloseste doar la viteza mare, peste 30 la ora, altfel n-are ce cauta lantul pe el. Mai mult ca sigur l-ai facut praf si lantul in pozitia aia a avut mult de suferit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Decembrie 28, 2013 Admin Share Postat Decembrie 28, 2013 (editat) De ce sa faci asa ceva? Uneori ma mai prinde stopul pe pinionul mic, sau vreunul care franeaza, sunt diverse manevre in trafic pentru care incetinesc, apoi trebe sa dau tare la pedale. Aminteste-ti ca am spus acu' trei luni ca sunt incepator si am cerut sfaturi, singurele legate de foi/pinioane/schimbatoare au fost sa nu merg pe extreme (foaie mare/pinion mare si invers)..daca pomenea cineva de asta retineam! Acu'realizez ca este ca si cum as pleca cu a sasea de pe loc, dar sunt in situatia ca si cum mi-as face scoala de soferi pe masina mea si as praji ambreiajul.. ..de-acu am retinut sa schimb cind incetinesc viteza.. Editat Decembrie 28, 2013 de l.u.v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Decembrie 28, 2013 Share Postat Decembrie 28, 2013 Pai tu cu mobra daca te opresti brusc sau reduci drastic viteza accelerezi blana in a 6-a? E drept ca iti ia ceva timp sa anticipezi traficul si sa schimbi pinioanele din timp. Totusi, e clar ca nu lasi pe foaia mare macar, schimbi pe aia mijlocie destul de repede. Apoi cate un pinion si in niciun caz nu te urci in pedale pana ajungi la combinatia optima. De fapt nu esti singurul care nu se joaca bine cu multitudinea de combinatii foaie/pinion. In off-road e si mai complicata treaba. Trebuie sa anticipezi curbele, diferentele de inclinare a rampei. Am observat ca si la concursuri sunt foarte multi care nu stiu sa franeze inainte de curba si apoi sa pedaleze cand ies din ea. Idem si dupa o coborare urmata de o urcare virajata. Multi raman pe foaia mare si un pinion mic si le "moare-n rampa". Incearca sa urce in picioare dar e prea tarziu pt ca nu au anticipat. Stiu, e mai greu sa mesteci in schimbatoare dar cu putin antrenament (iti pierzi cateva zile doar pentru asta), te vor prinde evenimentele din trafic intr-o combinatie cat mai potrivita foaie/pinion. La capitolul de ce nu-s bune unele combinatii trebuie plecat de la "chainline" (linia lantului) Lantul ar trebui pastrat cat mai paralel cu axa bicicletei. D-aia combinatiile foaie mare/pinion mare sau foaie mica/pinion mic nici nu intra in discutie, sunt cele mai paguboase si denota o lipsa de experienta sau informatie. Ideal ar fi ca pentru foaia mica sa folosesti primele 4, maxim 5 pinioane (alea mari), foaia mijlocie merge practic pe toate pinioanele dar e ideal sa le eviti pe primele si ultimile 2. Pentru foaia mare se folosesc ultimile 4 pinioane, cele mai mici. Daca totusi ajungi sa folosesti cele mai mici 2 pinioane si n-ai cel putin 30 la ora inseamna ca ai o tehnica defectuoasa de pedalare (mergi "subturat") si in viitor vei avea probleme cu genunchii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Decembrie 28, 2013 Admin Share Postat Decembrie 28, 2013 (editat) Repet, eu m-am urcat pe bicicleta cu trei luni in urma..ca am mers putin pe la tara cind aveam 7 ani si asta se intampla acu 40 ani cred ca nu se pune, nu? De-asta am si scris ca sunt incepator si am cerut sfaturi, iti dai seama ca habar nu am avut eu de teorie/rampe/unghiuri/trase si inclinari, m-am urcat pe ea si am luat-o la picioare fara sa tin cont decit exact de ce sfat am primit, adica sa nu schimb mare cu mare. Faza aia cu e clar ca nu este valabila la habarnismul meu intr-ale mersului pe bicicleta. Nu am facut analogii cu plecatul intr-a sasea sau altele, nu ma interesau, pentru ca nu mi s-a spus in plus la ce sa fiu atent.. Ma rog, asta nu-i vina voastra..acum stiu cum plec si cind sa schimb.. Editat Decembrie 28, 2013 de l.u.v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Decembrie 28, 2013 Share Postat Decembrie 28, 2013 Pai sunt chestii de logica, d-aia m-a frapat de ce te mira ca-ti caraie transmisia. La orice vehicul combinatiile extreme dauneaza. Eu de obicei stau in banca ma si ma abtin sa dau sfaturi (probabil nu sunt nici cele mai bune), dar tu esti baiat simpatic si-mi place ca n-ai abandonat inca bicicleta Multi o fac destul de repede. Dupa maxim un an le trece pasiunea. Un nene de pe alt forum, destul de in varsta, care are o Solenza cu care a ajuns pe unde altora cu 4x4 le-ar fi fost tarsala, a zis o vorba mare. Nu conteaza foarte mult viteza maxima ci cat de sus tii viteza minima. Se aplica si la bicicleta butada asta. Daca franezi mult si pleci de la 0 km/h, accelerezi apoi din greu sa ajungi la viteza anterioara, viteza medie ramane totusi scazuta. Conteaza mai mult sa te strecori prin trafic cu o viteza medie rezonabila, sa eviti din timp ce te-ar putea opri, dar asta o capeti in timp sau niciodata. Foarte multi biciclisti stau foarte aproape de masinile parcate pe dreapta sau de bordura, apoi ies larg spre stanga si de cele mai multe ori franeaza in spatele unei masini stationate sau parcate pe randul 2. Daca ar trasa traiectoria cu o creta pe asfalt ar semana cu "pisatu' boului". Daca mergi cat mai fluid si fara schimbari bruste, nu va fi nevoie sa franezi des. Sunt destule chestii pe care le poti face ca sa-ti conservi energia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Decembrie 28, 2013 Admin Share Postat Decembrie 28, 2013 Daca totusi ajungi sa folosesti cele mai mici 2 pinioane si n-ai cel putin 30 la ora inseamna ca ai o tehnica defectuoasa de pedalare (mergi "subturat") si in viitor vei avea probleme cu genunchii. Aici sunt putin surprins..eu merg cu 24/29 km ora in oras (pe distanta medie de de 6 km, pina la serviciu) si cel putin primii kilometri merg cu cel mai mic pinion..daca as merge pe al doilea sau al treilea (de la cele mici in sus) senzatia este ca as roti picioarele nebuneste parca in gol..sa-mi schimb stilul de a pedala, sa dau mai des si cu viteza mai mica? Nu am senzatia ca imi fortez genunchii, imi cunosc limitele.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Decembrie 28, 2013 Share Postat Decembrie 28, 2013 In 6 km abia te incalzesti... Cu atat mai mult ar trebui sa nu fortezi. Practic trebuie sa ai cadenta cat sa nu simti ca pedalezi in forta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Decembrie 28, 2013 Admin Share Postat Decembrie 28, 2013 Am inteles, mersi mult Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cap0ne Postat Decembrie 28, 2013 Share Postat Decembrie 28, 2013 Am observat de vreo citeva zile ca atunci cind sunt pe foaia mare si pinionul mic si plec mai in forta de pe loc (dau la pedale in picioare) pocneste/trozneste ceva, Strange-ti cu un inbus cat poti de bine axul de la pedale (pe ambele parti). Vezi ca e un inbus destul de mastisor, nu stiu exact dimensiunea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Altair Postat Decembrie 31, 2013 Share Postat Decembrie 31, 2013 Eu am reusit sa scot pinionul mic de pe butuc la MTB in oras, plecand la fel de pe el la stopuri, crank, crank si la un moment dat zdrang. Learning by doing, asta, sinele de tramvai si cursiera, cleats la primele iesiri in oras, priceless... Am vazut "Speed with Guy Martin", incearca sa doboare recordul britanic de viteza pe bicicleta. De vazut. https://www.youtube.com/watch?v=vfc6tifyfQQ&feature=youtube_gdata_player Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.