Sari la conținut

Motociclistu' Biciclist


gn77b
 Share

Postări Recomandate

In SUA se merge la concursuri cu fatbike-ul sunt chiar si concursuri dedicate. Dimensiunile uzuale sunt de 4,8" si 4" pe jante de 559, adicatelea 26". Eu am amintit doar de un nou trend. pe jante putin mai late de 586 si 622, 27.5 si 29er. Adica dupa ce oamenii s-au dat pe fatbike-uri si-au dat seama ca o guma mai balonata este secretul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pai da la concursuri dedicate sunt toti la aceiasi categorie.

Acum neah... sa ne ferim de polemica, fiecare cum prefera unii vor fat altii clasic altii vor trei roti... altii patru etc :peace:

O guma mai balonata este secretul, este nu zic nu dar pe o coborare ii vad sensul, pe un traseu de xc cum spunea si Adrian in postul de mai sus... comparativ cu roti clasice nu cred ca mai face fata, frecare si greutate in plus :)

Editat de DragosT
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Acum ma uit pe Olx dupa o bicicleta de oras pentru perioada cat vin acasa in concediu. Pe langa asta mai am im plan si un Singlespeed, dar deja ma intrec cu gluma :)

 

Eu merg pe principiul, o motocicleta e suficienta. Am experimentat cu doua (motociclete! Obsedatilor) si una statea cam 90% degeaba. post-11570-0-53832900-1449687289_thumb.jpg

Editat de Gixu.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

mai bune erau patinele Luigi !!! eu am fost pe Snagov , gheata avea dumiica aproape un metro dupa o saptamana de ger , nu mai au pescarii scule sa sape pt copca !!! Vineri seara de la 10 te astept pe gheata la Cismigiu !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Va salut. O sa-mi iau si eu prima bicicleta serioasa dupa un dhs si speram sa mi spuneti daca e ok alegerea facuta pt 1.83 , mers la plimbari pe dealuri o coborare doua la nivel hobby. Prin oras probabil ca nu e cea mai buna alegere (mers la munca din cand in cand aprox 4.5 km).

 

http://www.marosbike.ro/mtb-xc-hardtail/bicicleta-focus-whistler-pro-29-20g-gri-negru-2016.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut. O sa-mi iau si eu prima bicicleta serioasa dupa un dhs si speram sa mi spuneti daca e ok alegerea facuta pt 1.83 , mers la plimbari pe dealuri o coborare doua la nivel hobby. Prin oras probabil ca nu e cea mai buna alegere (mers la munca din cand in cand aprox 4.5 km).

 

http://www.marosbike.ro/mtb-xc-hardtail/bicicleta-focus-whistler-pro-29-20g-gri-negru-2016.html

Este o bicicleta 29 -er foarte buna , important este sa alegi o marime potrivita pentru inaltimea ta .Pentru deplasari prin oras , poti inlocui cauciucurile cramponate si grele de 2,2 cu unele normale de 28 " x 32 sau 35 .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Foarte buna e mult spus, e o bicicleta OK, schimbatoare Deore fata si XT pe spate, manele Deore (merg, desi prefer XT), frane mediocre, furca decenta. Daca avea furca Fox si toata transmisia XT cu frane din aceeasi clasa era o bicicleta foarte buna, dar nu are toate chestiile asta.

 

Cauciucuri de 32 in nici un caz prin orasele noastre cu borduri si gropi, minim 35 sau chiar mai sus - ceva in genul asta la 1.6" e mai potrivit: http://www.schwalbe.com/en/tour-reader/marathon-supreme.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Unde pot servisa o furca în bucurești în weekend? Ulei, arcuri, etc. Scoruri mai omenești avand in vedere ca toată furca mea face vreo 80 de lei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Majoritatea magazinelor velo au deschis si sambata, unele si duminica, inclusiv atelierul. Pentru o curatare si ungere usoara o sa te coste cam 40-70 lei, in functie de "renume". La magazinele bune e posibil sa lasi bicla acolo 1-2 zile pentru ca au destul de lucru.

Pentru ceva mai complex, garnituri schimbate in cazul in care sunt ciupite/crapate de la jambe cu zgarieturi prin care intra mizeria mai usor in mecanism, arcuri rupte sau decalite, uneori e mai bine iti iei o furca noua daca spui ca a ta e de buget :)

 

Acum, sfatul meu e sa o faci singur. Nu este nicio filozofie, daca ai o furca entry level iti ia maxim 20 minute sa o servisezi singur. Nu trebuie nici sa dai furca jos de pe cadru daca nu vrei sa desfaci pipa. Cauta o craca sau batator de covoare pe langa tine ca pui varful seii pe ea si astfel sa ai bicicleta suspendata la nivelul ochilor.

Iti trebuie vaselina, 1-2 imbusuri, o surubelnita si eventual un spalator de sticle sau bat lung cu o carpa legata cu care sa cureti interiorul. Poate si putin ulei sa torni pe bureteii circulari care sunt sub simeringurile de praf.

Ai pe net destule tutoriale, de ex.

 

Daca totusi vrei la service, iti recomand Veloteca, KeroBike, Mos Ion Roata sau Bicishop, au mecanici buni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Stiu ca e mica probabilitatea, dar s-a bagat cineva la un Shimano Alfine vreodata?. A inceput sa se auda un zgomot aproximativ ritmic in mers, indiferent daca pedalez sau nu. De mers merge bine dar ma zgirie pe creier. Cu roata in aer nu se aude, asta e ciudat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu-s in Bucuresti (Iasi). Sint citeva service-uri dar nu cred ca s-au bagat in asa ceva si n-am incredere sa faca experimente pe mine. Vad pe net ca unii scufunda angrenajul cu planetarele in ulei dar s-a intimplat sa curga pe la garnituri. Cred ca o sa-mi asum riscul cu ulei 20W50 si daca nu merge il demontez tot, curat, pun vaselina noua si gata. Sper sa scap doar cu scufundat in ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toată stima dacă îți iese... Eu personal n-aș risca să-l fac bucăți, după ce m-am confruntat cu probleme mari la remontatul unui butuc mult mai simplu, cu torpedo, de la bicla lui fi-miu. Nu am reușit să pun melcul ăla la loc de nicio culoare. Adică reușeam să-l pun, dar nu mi se mai inchidea cum trebuie la loc. După vreo săptămână de frecat fierul ca pe cubul lui Rubik mi-a ieșit absolut întâmplător și desigur, merge mai prost ca înainte (are un joc de care nu am mai putut să scap). E ceasornicărie să faci un Alfine la loc. De-aia se și practică treaba cu scufundatul în ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si in manualul oficial de service exista procedura asta, doar ca e cu ulei special al lor, care costa vreo 50$. Cica rezista zeci de mii de km butucul, sper sa rezolv cu scufundare in ulei de motor.

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu ca e mica probabilitatea, dar s-a bagat cineva la un Shimano Alfine vreodata?. A inceput sa se auda un zgomot aproximativ ritmic in mers, indiferent daca pedalez sau nu. De mers merge bine dar ma zgirie pe creier. Cu roata in aer nu se aude, asta e ciudat.

Salutare,

In primul rand ar fi bine sa precizezi de care butuc Alfine ai, cu 8 sau cu 11 viteze. Cel cu 11 viteze are baie de ulei asemeni Rohloff-ului. Asta nu trebuie demontat pentru lubrefiere. Alfine cu 8 viteze este de fapt o varianta usor modificata a butucului Shimano Nexus 8 Premium si din fabrica vine uns cu vaselina. Totusi, asa cum arata un coleg ceva mai sus, cam o data la 2 ani sau la 2000 de km trebuie desfacut si scufundat angrenajul planetar intr-un ulei special produs de Shimano.

Revenind la zgomot, daca roata se invarte de noua ori, sa zicem, zgomotul acela ritmic se aude tot de noua ori sau de mai multe/ mai putine ori? Daca numarul de ture pe care le face roata este egal cu numarul zgomotelor, atunci, cel mai probabil, a aparut la rulmenti efectul de pitting. Fie conurile, fie cuvetele, fie amandoua s-au deteriorat. Despre cuvete nu stiu ce sa zic, insa conurile, cu siguranta se pot schimba.

Problema cea mai mare e ca Shimano nu ofera pentru Nexus si Alfine piese de schimb independente ci doar subansambluri. Ansamblul arbore angrenaje planetare costa cam 180 de dolari pe ebay. Tot cam atat costa butucul cu totul. Merita investitia?...

Citisem pe net ca in conditii de ingrijire corespunzatoare, butucii nexus si alfine cu 8 viteze tin pana la 40000 de km. Tot pe net am citit ca marea lor problema e ungerea defectuasa cu care vin din fabrica.

Vezi ca pe ciclism.ro e un mecanic de biciclete din Suceava (Lucian) care repara butuci cu viteze integrate. Sunt convins ca un butuc Alfine 8 nu ar trebui sa-i ridice nicio problema. Ia legatura cu el. Stiu ca sunt o gramada de oameni din toata tara care isi trimit rotile la el la servisat.

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...