Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

Problema cu opritul motorului in mers am avut-o si eu. De cand am curatat sonda lambda nu s-a mai intamplat.

 

Cum ai curatat-o? Sonda e aia de vine prinsa in galeria de evacuare undeva pe partea dreapta?

 

Cum ai curatat-o? Sonda e aia de vine prinsa in galeria de evacuare undeva pe partea dreapta?

 

Pe partea stanga, pardon!

Editat de Trumansky
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Te sfatuiesc sa le cumperi noi de la automobile bavaria. Probabil ca toate piesele din cauciuc sunt crapate. Inlocuieste cu ocazia asta si toate furtunele, le gasesti la metru la magazinele de piese auto, sa cumperi si coliere noi. E o motocicleta foarte buna daca ai grija de ea.

multumesc de sfat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine in ultimul timp face minuni "resetarea" calculatorului. Scot mufa, o las sa stea cu mufa scoasa aproximativ 20 de minute apoi pun mufa la loc si dupa ce pun contactul trag usurel de gaz pana la capat de cateva ori. O pornesc si o las sa stea la relanti pana porneste electoventilatorul.

Dupa o astfel de resetare motorul merge deosebit de "rotund" + ca doar in felul asta am reusit sa scap de opritul motorului in mers atunci cand vin pe franare cu ambreajul tras. Cred ca si consumul scade putin dupa reset, ramane sa verific.

 

 

din cate stiam eu, inainte sa pornesti mobra, nu trebuie sa misti acceleratia, ca altfel iti calculeaza gresit "momentul 0" pt ralanti.

daaar, treaba cu resetatul cred ca am sa o fac si eu, ma enerveaza cum merge motorul, se ambaleaza si suna total aiurea de ceva vreme...

 

deci, trebuie tras de acceleratie de cateva ori, ori ba?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din cate stiam eu, inainte sa pornesti mobra, nu trebuie sa misti acceleratia, ca altfel iti calculeaza gresit "momentul 0" pt ralanti.

daaar, treaba cu resetatul cred ca am sa o fac si eu, ma enerveaza cum merge motorul, se ambaleaza si suna total aiurea de ceva vreme...

 

deci, trebuie tras de acceleratie de cateva ori, ori ba?

 

Hai bre nea' Zeroo...ai uitat..povesteam io pe la pagina 156 (?)

cum ca:

"Apoi, "recalibreaza" softul :

sub saua motocicletei este unitatea centrala de soft

Scoti mufa aia neagra alimentata cu un cablu gros cu muuuuulte fire care intra in"cubul" ala de aluminiu tinut de-o jartea cauciucata neagra.

Mufa se scoate prin tragerea in lateral a sigurantei -sistem "pana"

 

Lasa mufa scoasa cel putin 20 de minute -in acest fel calculatorul=cubul pierde toata stiinta lui despre martorii primiti de la motor -adica uita de toate prostiile ,uita toate poeziile invatate in clasa I ,uita tot.

 

Dupa ce trec minutele alea ,pune mufa la loc ,pune contactul ,fara sa pornesti motorul si joaca-te usor cu hacceleratia --pana la cursa maxima.

 

da-i cheie...da-i bataie

 

 

La mine s-a rezolvat , jur ! "

 

 

Bafta !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din cate stiam eu, inainte sa pornesti mobra, nu trebuie sa misti acceleratia, ca altfel iti calculeaza gresit "momentul 0" pt ralanti.

daaar, treaba cu resetatul cred ca am sa o fac si eu, ma enerveaza cum merge motorul, se ambaleaza si suna total aiurea de ceva vreme...

 

deci, trebuie tras de acceleratie de cateva ori, ori ba?

 

Da, se trage de gaz usurel...cum zice si nenea Iulian.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu stiam ca tocmai NU trebuie accelerat atunci cand pornesti! In mod normal, calculatorul trebuie sa stie ce turatie sa-i dea la pornirea la rece... Nu stiu daca-i mare buba in cazul in care tragi un pic de gaz la pornire, dar cel putin in teorie asa se spune: trebuie lasat sa-si faca singur treaba...

La mine asa functiona. Asta pana sa o duc la Bavaria! Acum, daca nu-i dau cateva "shpritzuri" usoare imediat dupa ce porneste, moare dupa cateva secunde... ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu stiam ca tocmai NU trebuie accelerat atunci cand pornesti! In mod normal, calculatorul trebuie sa stie ce turatie sa-i dea la pornirea la rece... Nu stiu daca-i mare buba in cazul in care tragi un pic de gaz la pornire, dar cel putin in teorie asa se spune: trebuie lasat sa-si faca singur treaba...

La mine asa functiona. Asta pana sa o duc la Bavaria! Acum, daca nu-i dau cateva "shpritzuri" usoare imediat dupa ce porneste, moare dupa cateva secunde... ;)

 

Bre, nu e vorba de tras de gaz la pornire...noi discutam despre resetarea calculatorului si calibrarea lui dupa reset.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mergeti cu ele la curatat si tras la zero. al meu - care il stiam ca are jeg in corpul de injectie - a inceput sa se comporte mult mai bine dupa operatiunea in cauza. nu mai are tendinta sa moara la accelerare rapida din ralanti, merge regulat, tine ralanty de fiecare data la aceeasi turatie ;)

 

foarte important: nu mai trozneste cutie ala schimbrile de viteza - revine la turatia de schimb mai prompt.

a beneficiat si de un update la soft

 

 

sa o vedem si dupa 100 km (stiam, si m-a a tentionat si tibi - cand o sa se calibreze bine injectia - calculele alea carel e face ;))

 

concluzia:

din ce am vazut pana acum a meritat si banii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai bre nea' Zeroo...ai uitat..povesteam io pe la pagina 156 (?)

cum ca:

"Apoi, "recalibreaza" softul :

sub saua motocicletei este unitatea centrala de soft

Scoti mufa aia neagra alimentata cu un cablu gros cu muuuuulte fire care intra in"cubul" ala de aluminiu tinut de-o jartea cauciucata neagra.

Mufa se scoate prin tragerea in lateral a sigurantei -sistem "pana"

 

Lasa mufa scoasa cel putin 20 de minute -in acest fel calculatorul=cubul pierde toata stiinta lui despre martorii primiti de la motor -adica uita de toate prostiile ,uita toate poeziile invatate in clasa I ,uita tot.

 

Dupa ce trec minutele alea ,pune mufa la loc ,pune contactul ,fara sa pornesti motorul si joaca-te usor cu hacceleratia --pana la cursa maxima.

 

da-i cheie...da-i bataie

 

 

La mine s-a rezolvat , jur ! "

 

 

Bafta !

 

 

Daca prin scosul mufei as gasi o logica, nu reusesc sa inteleg care-i faza cu acceleratul inainte de pornire ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca prin scosul mufei as gasi o logica, nu reusesc sa inteleg care-i faza cu acceleratul inainte de pornire ;)

Scos mufa = lasat computeru fara curent timp mai mare pana se descarca ,

Pus mufa la loc dupa minim 20 -30 min.

APOI:

FARA A PORNI MOTORUL , dar cu contactul pus , se manevreaza acceleratia - computeru citeste cursa minima /maxima a clapetei ca sa stie si el cum sa-si regleze ralantiul,

 

nu sunt eu destept -am citit-o pe f650.com , am aplicat-o si a mers.

 

IAR LA PORNIRE :

Se pune contactul din cheie , se pune contactul din botonul rosu,

SE ASTEAPTA PANA SE STINGE BECUL DE APA...dureaza cateva secunde , timp in care computeru culege alea -alea (temperatura aer,s.a.md)

SE DA LA AUTOMAT FARA SA SE ACCELEREZE ,SUFICIENT DE MULT PANA PORNESTE...a pornit ?...POTI ACCELERA cat vrei

Chiar spune in buletin ca NU E NICI UN PERICOL sa dai la automat continuu cateva secunde bune pana porneste ,

 

Cele de mai sus sunt cuprinse intr-un buletin informativ transmis de BMW catre toti dealer-ii...a mai fost postat p-acilea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mergeti cu ele la curatat si tras la zero. al meu - care il stiam ca are jeg in corpul de injectie - a inceput sa se comporte mult mai bine dupa operatiunea in cauza. nu mai are tendinta sa moara la accelerare rapida din ralanti, merge regulat, tine ralanty de fiecare data la aceeasi turatie ;)

 

foarte important: nu mai trozneste cutie ala schimbrile de viteza - revine la turatia de schimb mai prompt.

a beneficiat si de un update la soft

 

 

sa o vedem si dupa 100 km (stiam, si m-a a tentionat si tibi - cand o sa se calibreze bine injectia - calculele alea carel e face ;) )

 

concluzia:

din ce am vazut pana acum a meritat si banii

 

Zidu', cat cat a costat treaba cu injectia? Si cat ti-au tinut mobra la ei?

Ma gandisem si eu sa-i fac injectia la inceputul sezonului asta dar am renuntat la idee...nus de ce.

De curatat nu are rost cred, am desfacut-o cu Iulian la 23000Km si era curata bec!

Editat de Trumansky
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probleme cutie... ;)

 

Am fost azi dimineata la Bavaria si am schimbat uleiul - am adus eu Motul 5100 10W50. Toate bune si frumoase pana cand am plecat cu treaba prin oras si am observat ca schimba din ce in ce mai prost - intra greu in a 1-a, greu in a 2-a, parca nu cupleaza bine, face zgomote la mers usor in a 2-a (parca agata ceva pe acolo) plus un fluierat ciudat cand vin in frana de motor si apas ambreiajul. Mergea f bine pana sa-i schimb uleui deci ma gandesc ca e uleuil de vina....

 

Ceva idei, a avut cineva probleme asemanatoare??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probleme cutie... ;)

 

Am fost azi dimineata la Bavaria si am schimbat uleiul - am adus eu Motul 5100 10W50. Toate bune si frumoase pana cand am plecat cu treaba prin oras si am observat ca schimba din ce in ce mai prost - intra greu in a 1-a, greu in a 2-a, parca nu cupleaza bine, face zgomote la mers usor in a 2-a (parca agata ceva pe acolo) plus un fluierat ciudat cand vin in frana de motor si apas ambreiajul. Mergea f bine pana sa-i schimb uleui deci ma gandesc ca e uleuil de vina....

 

Ceva idei, a avut cineva probleme asemanatoare??

 

Ma indoiesc ca-i uleiul. Exact de asta am avut si eu si a mers excelent cu el. Mai bine decat cu sintetic...

Uita-te pe la cablu de ambreiaj. Poate necesita si el un pic de atentie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma indoiesc ca-i uleiul. Exact de asta am avut si eu si a mers excelent cu el. Mai bine decat cu sintetic...

Uita-te pe la cablu de ambreiaj. Poate necesita si el un pic de atentie...

Asa este, cablul de ambreiaj se rupe treptat, lita dupa lita si in perioada asta se alungeste si se tot deregleaza ambreiajul. Dupa cateva reglaje sucesive se rupe de tot. Totul se petrece in cateva zile de mers in oras cand folosesti ambreiajul mai intens. Trage de maneta de ambreiaj si uita-te la cablu chiar la iesirea din maneta, daca sant cateva sarmulite rupte ai gasit defectul.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zidu', cat cat a costat treaba cu injectia? Si cat ti-au tinut mobra la ei?

Ma gandisem si eu sa-i fac injectia la inceputul sezonului asta dar am renuntat la idee...nus de ce.

De curatat nu are rost cred, am desfacut-o cu Iulian la 23000Km si era curata bec!

200 ron

 

de la 9 la 2 - trebuie sa se raceasca

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce ulei ai bagat inainte? Ce ulei a fost bagat in mobra pana acum?

 

Din ce spui tu, mie-mi suna ca si cum tu ai avut problema asta de mai mult timp, insa in mobra a fost pus un ulei foarte gros, gen 20W-50. Pe de o parte actiona ca un amortizor de zgomot, pe de alta, sta mai bine prin cotloane. Acum, cu uleiul asta foarte subtire (si full sintetic, daca nu ma insel) care intra peste tot, problema doar a devenit evidenta.

 

Totusi, s-ar putea sa nu fie deloc o problema. BMW-urile sunt recunoscute pentru cutiile astea care cloncane si caraie. Inclusiv la Rotax-urile de pe F-uri. Du-te la un doctor cu ea. Dar inainte de asta, pune-i un ulei gros si vezi daca mai face. O sa-ti porneasca (foarte) greu dimineata, totusi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A avut ulei de la Bavaria (asa mi-a spus fostul proprietar), nu stiu exact ce pun ei - e prima data de cand o am cand ii schimb uleiul.

 

Pana sa-i fac schimbul nu am avut absolut nicio problema, nu am observat nimic suspect, a mers f bine.

Nu e full sintetic asta de l-am pus - scrie pe el technosynthese, ester si respecta specificatiile din manulal service al motorului.

 

Maine il dau afara si pun mineral 20W-50, sper sa rezolv problema...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu cred ca e de la ulei.

iarna (intre -20 si + 20 ) se recomanda ulei 10 w 44

 

GS-urile fac zgomot prin cutie.

vezi jocul la maneta de ambreiaj, sa fie cablul reglat corect.

 

iarasi, verifica sa nu iti fi crescut nitel turatia de ralanty

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zidule, nici eu nu cred ca uleiul e de vina (nici nu ar avea cum), insa ma leg de treaba care a declansat toata polologhia, recte schimbul de ulei. Nu-i imposibil ca fostul proprietar sa fi incercat sa ascunda o anumita problema folosind un ulei mai gros. La fel de posibil e ca cel de la care l-ai cumparat, luciane, sa nici nu fi stiut care-i baiul daca a folosit tot timpul doar un ulei gros (cum de altfel stiu ca si recomanda BMW, cel putin la boxere) si nu a mers iarna ca sa aiba probleme la pornire.

 

Verifica intai, cum spuneau zidu si ceilalti, toate cursele. Ambreiajul spui ca-i ok (cupleaza si decupleaza cum trebuie), atunci verifica si cursa schimbatorului. Am avut o problema asemanatoare (nu intra in prima si mergea dintr-a treia direct in neutru) la DR, dar care s-a rezolvat simplu, cu o ranga :unsure: In timp, schimbatorul meu se curbase si atingea, la coborare, scutul. Astfel, cursa nu era completa si caraia si nu intra in viteza. Sansele sunt mici sa fie asta, dar deh, si la mine a aparut din senin :rock:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

I-am pus azi ulei mineral 20W-50 - clar merge mult mai bine dar nu ca inainte... A ramas scartaitul ala enervant cand apas ambreiajul si clar vine din zona unde e capacul ambreiajului. Se intampla doar intre capetele cursei manerului si DOAR cand motorul e f incins. La cutie - tot cand e f incins motorul am observat ca prind mai greu a 1-a - apas in jos si nu cupleaza din prima trebuie sa accelerez putin si sa mai apasa inca o data sa intre in viteza. La rece totul e ok chiar si cu uleiul semi sintetic azi dimineata a trebuit sa merg ceva cu ea ca pana sa apara simptomele. In rest nu ma cloncane, nu mai agata... :|

 

O sa mai umblu la cursa ambreiajului, deocamdata nu pot din cauza piesei din capatul opus manetei, care am vazut ca e crapata si am sa o comand luni.

Distanta A din manualul service (capitolul cu Checking clutch play...) la mine are cu cu cablul pus - 44 mm. In manual scrie ca trebuie sa fie intre 47-52 mm dar nu stiu cum trebuie masurat exact...

 

Probabil ca daca o sa continue toata treaba asta o sa ajung in service la Bavaria cu ea si pe urma.... D-zeu cu mila... Sau daca stiti un mecanic bun la care pot apela, va rog...

Editat de glucian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare,

 

vreau sa schimb si eu lantul, pinioane, etc. Cum desfac la cutie piulita aia de la pinion?

 

multumesc

 

trebe data jos si bascula sau se poate pune un power link?

am un 650 dakar 2004

 

Nu te complica cu power link, da jos bascula. Nu se stie cand cedeaza linkul ala.

Un prieten si-a schimbat lantul prin vara la KawaMotors la Razoare. L-a costat pana-n 50ron operatiunea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu te complica cu power link, da jos bascula. Nu se stie cand cedeaza linkul ala.

Un prieten si-a schimbat lantul prin vara la KawaMotors la Razoare. L-a costat pana-n 50ron operatiunea.

corect! asa am facut si eu nu e chĂ­ar greu sa dai jos bascula, plus ca mai pui niste vaselina pe acolo... ia mai mult da e mai sigur!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...