invictus Postat Decembrie 22, 2010 Share Postat Decembrie 22, 2010 (editat) Depinde de vascozitatea uleiului folosit, 15W40, pe care il recomanda bmw si pe care eu il folosesc, este un ulei multi-grad care permite pornirea la rece in conditii normale a motorului pe timp de iarna, pana la temperatura de -15 grade. Daca ai 20W poate ca nu e bine sa il pornesti sub -10 grade. Eu raman la ideea ca motorul nepornit nu se strica. Ce se poate strica peste iarna: 1) bateria daca nu o incarci regulat 2) benzina, poti pune stabilizator, sau lasi rezervorul gol treaba cu antigelul care nu ingheata daca pornesti motorul e cam trasa de par, doar nu o sa stai cu motorul pornit toata iarna, sa fim seriosi . Ori avem antigel ori n-avem. Editat Decembrie 22, 2010 de invictus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Angi Postat Decembrie 22, 2010 Share Postat Decembrie 22, 2010 Eu raman la ideea ca motorul nepornit nu se strica. Ramai bine la ideea asta! Imi mai spusese cineva aceeasi chestie, tocmai de aceea am vrut sa vad ce mai zic si altii. Am primit pe alt site un raspuns argumentat care duce la aceeasi idee cu a ta. In trecut porneam motorul lunar crezand ca-i fac bine. Acum o sa-l las linistit sa "doarma". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
invictus Postat Decembrie 22, 2010 Share Postat Decembrie 22, 2010 (editat) Si acu sa va citesc din manualul bmw f650gs: "Clasa de vascozitate depinde de temperatura exterioara. Temperaturile peste, sau sub limitele stabilite pentru clasificarea SAE individuala,nu sunt recomandate decat pentru perioade scurte." Cam ciudata exprimarea dar intelegem ideea. Pornesti motorul iarna daca ai ulei care sa permita asta. Editat Decembrie 22, 2010 de invictus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Decembrie 22, 2010 Share Postat Decembrie 22, 2010 2 luni e o perioada lunga sau 2 ani ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexXP Postat Decembrie 22, 2010 Share Postat Decembrie 22, 2010 In Rider's manual de la mobra scrie "Do not allow the engine to idle unnecessarily or for prolonged periods of time - risk of over-heating or fire. Ride away immediately after starting the engine..." Din pacate nu zic daca asta e valabil si vara si iarna. Eu o sa incerc pe cat posibil sa o scot la cate-o tura cum prind strada fara zapada. Saptamana trecuta am iesit miercuri chiar cu o zi inainte sa ninga, si azi am mai facut o plimbare de 30-35km. Sunt curios daca in ritmul asta (cel putin o data pe saptamana sau o data la 2 saptamani plimbare) pana la primavara se duce bateria Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
invictus Postat Decembrie 22, 2010 Share Postat Decembrie 22, 2010 (editat) 2 luni e o perioada lunga sau 2 ani ? Oricum la 1 an trebuie sa schimbi uleiul si la 2 ani antigelul si lichidul de frana. Sa revenim, din acelasi manual: "Pastrarea motocicletei: 1. Spalati motocicleta 2. Scoateti bateria pentru intretinere 3. Pulverizati cu un lubrifiant corespunzator pe manetele de frana si de ambreiaj, cricul lateral si cel central 4. Ungeti partile cromate cu o vaselina fara acizi 5. Puneti motocicleta pe cricul central, intr-un loc uscat 6. Sprijiniti motocicleta sub motor, astfel incat ambele roti sa fie suspendate." Mesaj completat Din asta inteleg ca nu e necesar sa pornesti mobra in fiecare zi, decat daca mergi cu ea, cum face zeroo. Editat Decembrie 22, 2010 de invictus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petru100 Postat Decembrie 22, 2010 Share Postat Decembrie 22, 2010 Mi-am comandat si eu pentru iarna un redresor "inteligent" Saito Procharger XL. Sa am incredere si sa-l las permanent conectat la priza si motocicleta, cum scriu ei, sau sa-l mai deconectez din cand in cand? http://www.louis.de/_3005ee2392262bc609a2a...;artnr=10004600 Petru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexXP Postat Decembrie 22, 2010 Share Postat Decembrie 22, 2010 Saito ProCharger am si eu... e ceva mai inapoiat decat modelul tau (nu are afisaj). Anul trecut am lasat bateria conectat cam 2 luni la el si a fost totul OK Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Decembrie 22, 2010 Share Postat Decembrie 22, 2010 bateria se recupereaza complet dupa o pornire de minim 15 min. mersul c u motorul rece este ok dupa ce se stabilizeaza turatia, doar sa nu il fortezi primele 5- 10 min Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Decembrie 22, 2010 Share Postat Decembrie 22, 2010 bateria se recupereaza complet dupa o pornire de minim 15 min. mersul c u motorul rece este ok dupa ce se stabilizeaza turatia, doar sa nu il fortezi primele 5- 10 min Se recupereaza dupa un mers relativ turat al motorului de minim 15 min. In nici un caz tinut la relanti 15 min si gata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Decembrie 22, 2010 Share Postat Decembrie 22, 2010 la mobrele noastre merge si la turatie mica. alternatorul de 400w poate. masoara daca vrei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Angi Postat Decembrie 22, 2010 Share Postat Decembrie 22, 2010 la mobrele noastre merge si la turatie mica. alternatorul de 400w poate. masoara daca vrei Corect. Cand mi-am luat baterie noua, ca sa-mi dea garantia, a trebuit sa ma duc sa verifice daca incarca mobra corect. Se uita ala ca maimuta la mine pentru ca la relanti dar si la turatie era aceeasi valoare de incarcare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
invictus Postat Decembrie 23, 2010 Share Postat Decembrie 23, 2010 (editat) Se recupereaza dupa un mers relativ turat al motorului de minim 15 min. In nici un caz tinut la relanti 15 min si gata. D-asta nici nu trebuie sa incarci bateria pe masina/motor, pentru ca alternatorul da curent cat se cere, iar al nostru poate pana la aproape 30 de amperi. Incarcatul pe alternator este pentru recuperarea descarcarii la pornire si mentinere, cand curentul tras de baterie tinde spre zero. Bateriile descarcate trebuie incarcate cu redresorul daca vreti sa tina cat mai mult timp. Editat Decembrie 23, 2010 de invictus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
albanezu Postat Decembrie 23, 2010 Share Postat Decembrie 23, 2010 poti sa suni la intermotorcycles , am vorbit acum 2 saptamani si cred ca au suportul pentru bmw f650gs pentru topcase givi redus pe la 42 de euro si ma refer la suportul practic cel prin care poti sa scoti saua fara probleme nu cel cu placa (fac diseara niste poze si pun aici cu suportul) sau sa iei dimensiunile suportului si sa il duci la cineva sa-l faca poate mai ieftin iar topcase vezi si tu ca second se gasesc o doraie gen... http://bikeshop.ro/accesorii/anunturi-vanz...spo+-92624.html si vindea si DragosVMesaj completat Asta e suportul Monokey pentru topcase Givi pe care il am eu si cred ca se potriveste fara probleme pe modelul de gs '00-'03 deci daca vrei asa ceva si gasesti pe cineva sa fabrice civilizat si la un pret bun sunt dispus sa-l dau jos de pe motor caci mai am un prieten care vroia sa-si puna topcase cu un suport d'asta. E foarte solid si e facut sa reziste multe kg. bafta! Sal! Avem un proaspat coleg, posesor de Dakar si este interesat de suportul pentru cutie de pe motorul tau.Ar vrea si el asa ceva.Deocamdata nu poate sa-si faca cont asa ca am postat eu pentru el.Daca poti sa-l ajuti cu ceva sfaturi asteapta un beep la nr.0722318215.Multumesc. Din Alba va doresc sa aveti parte de sanatate si de SARBATORI FERICITE! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Serban.S Postat Decembrie 28, 2010 Share Postat Decembrie 28, 2010 Sarbatori fericite si un an nou cit mai bun! La multi ani! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Decembrie 28, 2010 Share Postat Decembrie 28, 2010 Salut. Vreau sa mentionez ca nu sunt vre-un priceput nici in ale motocicletelor nici in mecanica, motoare etc. Pt mine iarna trecuta a fost prima dpdv moto. Mi-am pus deci mobra la iernat [in garaj ce-i drept] asa cum era fara sa golesc rezervorul fara sa dau cu vaselina, ulei .....cum o parcheaza fiecare om, doar ca am folosit cricul central de datata asta. In primavara am deschis garajul am pornit mobra si am plecat . Fara redresor fara baterie luata in casa fara nimic. Sa nu ma intrebati ce baterie am pt ca nu stiu [aia cu care am cumparat mobra] ..un mic amanunt garajul meu e la subsolul unui bloc si probabil ca e destul de cald. In rest sarbatori fericite tuturor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Decembrie 28, 2010 Share Postat Decembrie 28, 2010 bateria e singura care necesita atentie peste iarna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ByG Postat Decembrie 30, 2010 Share Postat Decembrie 30, 2010 http://www.bikeshop.ro/handler.php?act=vie...m&ID=349627 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
albanezu Postat Decembrie 31, 2010 Share Postat Decembrie 31, 2010 La Multi Ani!!! Sanatate si tot ce va doriti voi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Serban.S Postat Ianuarie 1, 2011 Share Postat Ianuarie 1, 2011 La multi ani! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
albanezu Postat Ianuarie 2, 2011 Share Postat Ianuarie 2, 2011 salut! vreau si eu o prelungire la aripa fata, asa cum are dakaru.pe unde gasesc? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gory Postat Ianuarie 2, 2011 Share Postat Ianuarie 2, 2011 salut!vreau si eu o prelungire la aripa fata, asa cum are dakaru.pe unde gasesc? am eu una daca te intereseaz PM si iti dau poze cu ea...pretul ar fi de 65 ron fix si nenegociabil! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Serban.S Postat Ianuarie 2, 2011 Share Postat Ianuarie 2, 2011 vreau si eu o prelungire la aripa fata, asa cum are dakaru.pe unde gasesc? Eu am luat-o de la A Bavaria. Plus 2 suruburi si piulitele aferente. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
albanezu Postat Ianuarie 2, 2011 Share Postat Ianuarie 2, 2011 cat o fost? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Angi Postat Ianuarie 2, 2011 Share Postat Ianuarie 2, 2011 Eu am luat-o de la A Bavaria. Plus 2 suruburi si piulitele aferente. si eu tot de acolo. acum vreo 2 ani parca am dat pe ea undeva la 80 lei dar, daca mai ai sa pui niste bani, mai bine iti iei aripa pe roata de la touratech http://www.touratech.com/shops/001/product...36a2aaa4ca0397b mie imi pare rau ca am luat prelungirea aia si nu am ales solutia asta de la bun inceput Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.