Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

Dane multam de oferta.Ma gandeam ca poate ar fi bine sa studiezi "oasele" din poza.Vreau sa ridic motobra putin ca stau ca pe buda.Ce zici se poate?Daca le pun mai mici se ridica mobra suficient.

Deci piesele alea sunt in partea de jos la amortizor. Zici tu ca daca le faci mai scurte, se ridica motorul? Nu am in fata un GS ca sa imi pot da seama, dar daca tot ai un subler la indemana, as avea nevoie de cote si schita exacta cu ce vrei sa faci.

 

Cum zic, iti pot face orice, dar neavand motorul in fata mea, las la latitudinea ta sa ii gandesti noua geometrie, eu avand nevoie doar de schita si dimensiunile exacte ca sa iti execut piesa ;)

 

Putm continua discutia pe PM ca sa nu poluam topicul, urmand sa afisam la sfarsit rezultatele finale palpabile :banana:

 

Dan.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Deci piesele alea sunt in partea de jos la amortizor. Zici tu ca daca le faci mai scurte, se ridica motorul? Nu am in fata un GS ca sa imi pot da seama, dar daca tot ai un subler la indemana, as avea nevoie de cote si schita exacta cu ce vrei sa faci.

 

Cum zic, iti pot face orice, dar neavand motorul in fata mea, las la latitudinea ta sa ii gandesti noua geometrie, eu avand nevoie doar de schita si dimensiunile exacte ca sa iti execut piesa ;)

 

Putm continua discutia pe PM ca sa nu poluam topicul, urmand sa afisam la sfarsit rezultatele finale palpabile :banana:

 

Dan.

 

 

Nu se poluezi nimic, si eu sunt interesat de asa ceva. Raportul e de undeva de 3:1. Mai scurte cu un centimetru inseamna cu aproximativ 3 centimetri in plus la inaltime la mobra. Problema e ca trebuiesc facute dintr-un material destul de solid, chiar si astea din fabrica, in timp, la socuri puternice, se torsioneaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Duraluminiu am vazut ca e la Varadero, dar ma gandesc ca inox face treaba la fel de buna ;)

La inox ma gandeam si eu.Cu facutul schitei sunt de parere ca trebuie sa dau piesa jos si cand am timp fac un drum la Cluj sa o vezi . Intr-o parte are si un rulment cu ace.Vedem ce iese si punem pe forum sa vada si ZEROO poate vrea si el.Intre timp sa faci o socoteala sa vezi cat ne costa .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si pe mine ma intereseaza daca se face "comanda" de tension link-uri mai scurte. In plus, as vrea sa pun niste preloadere cu vreo 2-3 cm mai lungi pe fata, oricum, la greutatea mea cand ma sui pe ea intra destul de mult tuburile unul intr-altul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu incearca nimeni sa vada preturi pe aici http://www.racetech.com/HTML_FILES/EMULATORGVBMW.HTML ?

totusi umblatu aiurea pe la suspensii nu e cel mai sanatos

Mesaj completat

defapt am gasit eu - pare ok 168 usd pt a face furca reglabila http://old.racetech.com/evalving/english/S...angname=english

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma intereseaza si pe mine sa ridic motorul de spate cu ajutorul acelor link-uri. Nu stiu dimensiunile acestor linkuri. Oricum stiu ca trebuie sa fie mai scurte pentru a o ridica. Mai studiez problema.

Mesaj completat

Cam aceste ar fi linkurile. Nu am nici o dimensiune din pacate.

post-40812-1294516782_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Modificarea dimensiunilor oscioarelor de la suspensia spate duce atat la modificarea fortelor ce actioneaza in zona oscioarelor cat si la modificarea cursei suspensiei. Pentru inaltarea sau coborarea mobrei in partea din spate cel mai bine este sa se modifice unul din punctele de prindere ale amortizorului. Sus, la sa, este mai complicat. Asa ca se opereaza la oscioare. Trebuie modificata forma lor. Nu trebuie schimbata distantele dintre gaurile oscioarelor pt a nu se modifica parghiile.

post-7680-1294518217_thumb.jpg

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Modificarea dimensiunilor oscioarelor de la suspensia spate duce atat la modificarea fortelor ce actioneaza in zona oscioarelor cat si la modificarea cursei suspensiei. Pentru inaltarea sau coborarea mobrei in partea din spate cel mai bine este sa se modifice unul din punctele de prindere ale amortizorului. Sus, la sa, este mai complicat. Asa ca se opereaza la oscioare. Trebuie modificata forma lor. Nu trebuie schimbata distantele dintre gaurile oscioarelor pt a nu se modifica parghiile.

 

 

Modificata forma?

 

Ce zici tu acolo? La modificarea pe lungime a acestor link-uri se lucreaza in milimetri. Daca pui link-urile de la F-ul vechi (diferenta de vreo 3 cm si ceva lungime in minus fata de GS) se ridica mobra mult prea mult. Si atunci, da, se beleste totul. Dar daca vorbim de maxim un cm in minus la link-urile noi, ceea ce inseamna vreo 3 virgula ceva pe inaltime la roata spate.

 

Asta nu compenseaza insa lungimea amortizorului (travel-ul), dar cat de cat esti mai linistit ca nu mai dai cu burta de pamant.

 

Eu am castigat vreo 2-3 cm cu amortizorul nou pe spate, insa tot nu mi se pare de ajuns. Chiar si cu cei 2-3 castigati si cu furca noua (ca sa pastrez bicicleta echilibrata), cu niste link-uri din astea, plus o roata de 21 pe fata, am rezolvat problema.

 

Si acum, ma intreb, de ce naiba nu mi-am luat Dakar de la bun inceput.

 

 

 

 

Pentru ca eram prost si, mai mult de atat, prost. Sa dau 1500 de euro in plus pentru roata de 21 si ca e mobra un pic mai inalta....prostii...ma descurc si asa...

 

 

si in mai putin de un an de zile mi-am dat seama ca mai bine dadeam banii aia din start. dar deh...

Mesaj completat

plus ca, in desenachele facut de tine, crezi ca e mai rezistenta piesa de jos, decat cea de sus? cea cu un unghi? Fata de cea dreapta?

 

Plus ca, oasele astea, au doar doua gauri...Si cu cat micsorezi distanta dintre cele doua gauri de prindere (una aproape fixa, drept dovada ca din start a fost desenata sa functioneze fara rulmenti in ea), cred eu, in deplinatatea incapacitatii mele de mecanic cu diploma, ca se mareste rezistenta acestei piese.

 

Vezi ca e mai sus o poza cu oasele astea.

 

78.png

Uite si o schema a lor, cred ca tu voiai sa te referi la alta piesa, nu la "oase", ci la piesa aia mai mare, din mijloc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca se doreste a se face mai scurte si solicitare mai mare pe ele, si daca spatiul permite (nu vad de ce nu ar permite), se pot face mai groase ca sa compenseze ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cat costa litrul de castrol de asta si cam ce avantaje crezi ca iti aduce?

la schimbarea vitezelor se simte vreo diferenta?

 

chiar nu ai citit postul meu de la pag 346? (vis-a-vis de schimbarea vitezelor). Daca gugalesti pretul lui, il vei gasi la 40 Ron / L. Eu l-am luat la o oferta cu 30 Ron / L. Care cum apuca, cum gasesti, unde gasesti.. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu m-am gindit la un moment data sa imi schimb amortizorul spate cu unul de Dakar... Asa cred ca as mai cistiga 2 cm. Fara sa schimb linkurile. Merita?

 

Eu zic ca nu. Daca ai bani de aruncat, mai bine schimba furca si inalta-l pe spate din oase, sau cel mai bine vinde mobra si ia-ti un Dakar ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma intereseaza si pe mine sa ridic motorul de spate cu ajutorul acelor link-uri. Nu stiu dimensiunile acestor linkuri. Oricum stiu ca trebuie sa fie mai scurte pentru a o ridica. Mai studiez problema.

Mesaj completat

Cam aceste ar fi linkurile. Nu am nici o dimensiune din pacate.

 

Ma bag si eu la un set daca se rezolva problema cu dimensiunile ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Procesul e pe rol. Acuma am ceva treab adar deseara de cum ajung acasa o sa analizez si eu.

 

Din cate stiu aveti rulemnti cu ace acolo. Nu ar fi mai potrivit oare sa punti rulmenti cu role? Is si mai rezistenti, si se gasesc la dealer, nu la BMW cu preturi exorbitante ;)

 

Dan.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai stiu daca am mai postat schema sau am trimis-o cuiva doar prin PM.

Asa ca, iata schita "oaselor" pe care le am eu acum pe mobra. Sunt gandite -evident- pentru rulmenti. Originali.

Sper sa va ajute pe cei care sunteti interesati. Spor!

post-21387-1294667789_thumb.jpg

Editat de RobbieB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Perfect ;)

 

Deci trebuie cate doua bucati din fiecare. In oglinda sau simetrice?

 

Apoi, care e alternativa aftermarket deja pe piata? Sunteti mai in masura, va rog sa puneti linkuri de pe la louis, wunderlich, etc.

 

Inteleg ca sunt si de coborat mobra (oase mai lungi) si de inaltat mobra, (oase mai scurte). Cineva zicea ca raportul e de 3:1, adica pentru 1 cm mai scurt, se inalta mobra cu inca 3. Banuiesc ca si reciproca e valabila.

 

Astept linkurile :banana:

Mesaj completat

Nu mai stiu daca am mai postat schema sau am trimis-o cuiva doar prin PM.

Asa ca, iata schita "oaselor" pe care le am eu acum pe mobra. Sunt gandite -evident- pentru rulmenti. Originali.

Sper sa va ajute pe cei care sunteti interesati. Spor!

post-21387-1294667789_thumb.jpg

Oasele tale ce fac? Pastreaza inaltimea sau o modifica? Daca da, cat si in ce sens?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiu aveti rulemnti cu ace acolo. Nu ar fi mai potrivit oare sa punti rulmenti cu role? Is si mai rezistenti, si se gasesc la dealer, nu la BMW cu preturi exorbitante ;)

 

Rulmentii cu ace pot fi gasiti la BADI - SKF HK 2216 - si costa 15 lei bucata. Daca sunt gresati odata pe an, nu cred ca ai vreo treaba cu ei cat te tine mobra.

 

LE: Cred ca am dat codul rulmentilor de la bascula, gasiti in link codurile corecte.

 

UTIL!

Editat de niculae
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...