Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

Nu am la indemana oasele OEM sa le pot masura.

Oricum, pentru toti cei care luati in calcul aceasta alternativa, calculul este simplu: raportul este de 3,5:1

Acum, fiecare sa-si faca socotelile...

Ganditi-va si la cum va suporta si cum se va comporta amortizorul OEM de GS la o diferenta atat de mare ca in cazul ridicarii spatelui cu niste oase mai scurte cu 6 cm! Si inca odata: ciclistica se va modifica RADICAL!! Nu neaparat in bine...

 

Bafta!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu mai am nevoie de masuratori. E totul ok acuma. Rulmentii sunt 13 RON la SKF, fie... Pretul pt RO o sa fie de 300 ron cu tot cu rulmenti montati si gresati...

 

Binenteles ca se pot face pe ce dimensiune vreti voi. Ma apuc sa fac topic separat pt linkuri si apoi mi le p[un si pe magazinu virtual. Pretu pentru pe afara o sa fie mai mare, ~ 100$.

 

 

Mesaj completat

Ar fi o idee sa fie prevazute piesele si cu o gaurica de gresare in dreptul rulmentilor cu ace, ca sa mai bagi vaselina curata din cand in cand si sa nu mai trebuiasca demotata si curatata articulatia.

 

Legat de pret, cand voiam sa-mi fac asa ceva la Galati si eram in tratative cu un atelier de-acolo, ma gandeam ca o pereche de "oase" n-ar avea de ce sa fie mai mult de 150-200 de lei. E drept acum ca nu ma gandisem la tratament anticoroziv si alte fineturi de-astea. Din punctul meu de vedere era ok daca in cei 300 de lei intrau si rulmentii + montajul lor, mai ales ca ziceai ca-s ieftini. Si cand ma gandisem la pret, nu aveam ca reper pretul pieselor similare pe la producatori din afara, ci al materialului si a manoperei in conditiile atelerierelor de prelucrari de pe la noi.

 

Iar in legatura cu returnatul, mi se pare incorect fata de cel care produce piesele sa ii dai retur daca nu iti convine setupul... nu vorbesc de nepotrivire fizica sau de realizare cu erori, acolo e de inteles returul.

 

Inainte sa te apuci, poate ar fi bine sa faci un calcul pe baza masuratorilor tale pe un GS, sa te asiguri ca inaltarea/coborarea e de 6 cm de exemplu, nu de 5,5 sau 7... Si apropo de asta, daca vin cu alte dimensiuni pentru distanta dintre axe (gauri), se pot face? sau sunt batute in cuie +/- 3cm, +/-6cm ?

 

L.E. pentru inaltat si fata, eu ma gandisem sa pun niste preloadere (practic niste tuburi de PVC de cativa cm). in felul acesta "urca" punctul de echilibru, si cand esti calare, fata e mai inalta cu lungimea preloaderelor.

Pe topicul ce o sa il fac lumea poate veni cu impresii de dupa montare si inainte. :lol: Buna idee.

Mesaj completat

Nu am la indemana oasele OEM sa le pot masura.

Oricum, pentru toti cei care luati in calcul aceasta alternativa, calculul este simplu: raportul este de 3,5:1

Acum, fiecare sa-si faca socotelile...

Ganditi-va si la cum va suporta si cum se va comporta amortizorul OEM de GS la o diferenta atat de mare ca in cazul ridicarii spatelui cu niste oase mai scurte cu 6 cm! Si inca odata: ciclistica se va modifica RADICAL!! Nu neaparat in bine...

 

Bafta!!

Aici gresesti :) Oase mai scurte cu 1 cm inseamna urcarea mobrei cu 3. Din ce am citit eu, e ok sa urci/cobori F-ul normal cu 3 iar dakarul cu 6 .Da fiecare cum doreste...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici gresesti :lol: Oase mai scurte cu 1 cm inseamna urcarea mobrei cu 3. Din ce am citit eu, e ok sa urci/cobori F-ul normal cu 3 iar dakarul cu 6 .Da fiecare cum doreste...

 

Eu stiu de 3,5 dar in fine... La asta te referi cand spui ca gresesc?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ganditi-va si la cum va suporta si cum se va comporta amortizorul OEM de GS la o diferenta atat de mare ca in cazul ridicarii spatelui cu niste oase mai scurte cu 6 cm!

Ai zis ca oase mai scurte cu 6 cm :) Nu oasele sunt mai scurte cu 6 cm, doar mobra o urci/cobori cu 6 cm :lol:

Mesaj completat

Ar fi o idee sa fie prevazute piesele si cu o gaurica de gresare in dreptul rulmentilor cu ace, ca sa mai bagi vaselina curata din cand in cand si sa nu mai trebuiasca demotata si curatata articulatia.

Inteleg ce vrei dar ma tem ca nu se prea poate face, in bani rezonabili. Oricum astea daca e sa le gresezi, le scoti, cureti cu benzina si le pui la loc unse.

Editat de Dan Cata
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca stii de site-ul asta, sunt niste producatori de "oase" custom pentru diverse modele de motociclete. Poate te ajuta sa vezi ce fac ei, sau poate iti vin idei noi.

 

http://www.koubalink.com/bmwdakar.html

E descrisa si procedura de inlocuire a pieselor OEM cu cele custom aici....

Editat de smar2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da da... M-am uitat si acolo, clar. Ce zic ei e ca recomanda ca alea de 6 cm sa fie pe Dakar si alea de 3 cm pe GS normal. Domnu THC vrea 6 pe dakar, o sa vedem cum se potrivesc alea :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca stii de site-ul asta, sunt niste producatori de "oase" custom pentru diverse modele de motociclete. Poate te ajuta sa vezi ce fac ei, sau poate iti vin idei noi.

 

http://www.koubalink.com/bmwdakar.html

E descrisa si procedura de inlocuire a pieselor OEM cu cele custom aici....

 

Aia au numai link-uri de coborire a motorului. Deci ar fi vorba de oase mai lungi decit cele OEM.

 

Ungerea prin adaugarea unui gresor se poate face numai atunci cind ai 2 rulmenti alaturati iar gresorul sa se situeze ca pozitie intre ei. La varianta cu 1 singur rulment (cum sunt oasele de care vorbim noi) trebuie sa tii cont si de camasa rulmentului pe care e bine sa nu o gauresti pentru a adauga un gresor. Sau macar sa mai ai putin spatiu lateral (linga rulment ) care sa iti permita gaurirea si infiletarea pe exterior a gresorului. In cazul (oaselor) noastre rulmentul "umple" tot spatiul din gaura. Am sa mai caut niste poze pentru exemplificare.

 

Parerea mea. :lol:

Editat de Serban.S
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai zis ca oase mai scurte cu 6 cm :) Nu oasele sunt mai scurte cu 6 cm, doar mobra o urci/cobori cu 6 cm :lol:

 

Am inteles acum! :) Mi-am inchipuit ca vorbiti de dimensiunile oaselor, de aici greseala...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa ce isi ridica/coboara poporul GS-urile din dotare, sa vezi problema ca nu le mai ajung cricurile bine pe sol... :lol:

Asa ca o sa fie cerere de cricuri sau extendere pentru cele existente... :) idei?

 

Eu intai voi face niste masuratori la furca, sa vad cu cat poate fi inaltata rezonabil, prin folosirea de preloadere, fara a afecta functionarea, nici in compresie, nici in extensie (va avea lungimea extensiei mai scurta si lungimea compresiei mai lunga). Apoi in functie de asta voi da comanda pentru versiunea de +3 sau de +6 cm.

 

Oricum +/-3cm nu cred ca e sesizabil d.p.d.v. al ciclisticii, gandeste-te ca numai daca variezi robinetul preloaderului pe spate intre min si max ai o diferenta de cativa centimetri inaltime la roata spate... sau daca sui un pasager, se va lasa aproape exclusiv spatele, si nu cu cativa mm, ci cu centimetri buni. Daca ar fi asa sensibila ciclistica, nu ai mai avea "voie" sa iei pasager, nu?

 

 

@zemil: vrei neaparat baionete de-alea? Eu folosesc cu succes tuburi "acordeon" pentru protectia impotriva prafului/insectelor, altii folosesc ciorapei de neopren. Din punctul meu de vedere oricare dintre solutii e mai buna decat cea de la Touratech, care nu protejeaza decat impotriva insectelor stalcite pe tuburi, sau a pietricelelor venite din fata, nu de la propria roata.

Editat de smar2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Neopren gasesti la magazinele de articole sportive. Am vazut in Dechatlon suprafete considerabile, pentru yoga, la 20 ron :lol:

 

Legat de inaltat/coborat mobre si cricuri... Inaltarea/coborarea se va face de la cadru in sus, nu un jos. Eu zic ca daca o inalti/cobori, o sa stea la fel pe cric ca si inainte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici gresesti... daca ridici mobra cu x cm, se ridica implicit si punctul in care e articulat cricul. Singurele care nu se ridica sunt rotile si partile mobile ale suspensiei, restul cadrului se ridica, impreuna cu punctul de fixare al cricului... dar cum lungimea lui e constanta, va ajunge la x cm mai sus de sol, nu pe sol.

 

Singurul caz in care nu se aplica de am scris mai sus este daca cricul e prins pe swingarm in apropierea axului spate, dar numai la biciclete am vazut cric lateral prins pe swingarm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici gresesti... daca ridici mobra cu x cm, se ridica implicit si punctul in care e articulat cricul. Singurele care nu se ridica sunt rotile si partile mobile ale suspensiei, restul cadrului se ridica, impreuna cu punctul de fixare al cricului... dar cum lungimea lui e constanta, va ajunge la x cm mai sus de sol, nu pe sol.

 

Singurul caz in care nu se aplica de am scris mai sus este daca cricul e prins pe swingarm in apropierea axului spate, dar numai la biciclete am vazut cric lateral prins pe swingarm.

Tre sa iti dau dreptate, tu ai F nu eu :) Oricum ne va zice THC mai multe dupa ce i le dau :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oricum, stiam de faza asta cu modificatul cricurilor. Cred ca si RobbieB a avut problema asta cand si-a urcat motorul pe "tocuri", ca sa-l citez :)

Si oricum, nu ma sperie treaba asta, tot voi da comanda de "inaltatoare". Eu doar iti sugeram o posibila idee noua de afacere. Cricuri centrale lungi, sau prelungitoare de cricuri... ceva de genul asta.

 

Mai ales daca vrei sa iesi si pe piata externa cu tension link-urile, nu ar fi rau sa te gandesti daca nu le poti oferi strainilor si cricuri "asortate", ca ei is mai plug and play majoritatea, si e posibil sa fie destui interesati :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de inaltat/coborat mobre si cricuri... Inaltarea/coborarea se va face de la cadru in sus, nu un jos. Eu zic ca daca o inalti/cobori, o sa stea la fel pe cric ca si inainte.

 

Doar la mobrele cu telelever si paralever (alea care se inalta la franare :lol: ) cricul sta la fel indiferent daca inalti/cobori cadrul. :)

Acum serios: trebuie gasita o modalitate de inaltare si a fetei mobrei (pt coborat e simplu). Varianta cu capace lungi de telescoape e cam precara. Jugul superior va tine telescoapele prin intermediul filetului capacelor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am impresia ca GSul simplu dar si Dakarul au cricul identic sudat fix in aceeasi pozitie. De ce spun asta. Acum am un Dakar si in trecut am avut un GS simplu. GSu' statea mai drept pe cric in timp ce Dakarul e mai lasat. Dakarul, avand "picioarele" mai lungi, se lasa mai mult pe cricul care, cum am mai spus, banuiesc ca e identic cu cel da la GSul simplu.

Daca ceea ce spun nu e o tampenie, de aici as trage concluzia ca nu veti avea probleme daca inaltati GS-urile. Vor sta putin mai inclinate, la fel cum sta si Dakarul :)

Mesaj completat

Acum serios: trebuie gasita o modalitate de inaltare si a fetei mobrei (pt coborat e simplu). Varianta cu capace lungi de telescoape e cam precara. Jugul superior va tine telescoapele prin intermediul filetului capacelor.

 

Daca lasi telescoapele cat sa mai "muste" macar 2-3mm din jugul de sus, varianta capacelor e valabila. Facand asta, 1,5 - 2cm tot castigi, fara modificari mari la bani multi :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doar la mobrele cu telelever si paralever (alea care se inalta la franare :) ) cricul sta la fel indiferent daca inalti/cobori cadrul. :D

Acum serios: trebuie gasita o modalitate de inaltare si a fetei mobrei (pt coborat e simplu). Varianta cu capace lungi de telescoape e cam precara. Jugul superior va tine telescoapele prin intermediul filetului capacelor.

Partea buna e ca pot face si capace mai inalte :) Numa sa am unu de model :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Angi, din ce vad eu pe RealOEM, cricurile laterale au coduri diferite pentru GS (46537669899) si pentru Dakar (46537669902). Din asta eu deduc ca difera cricurile. La piesele identice intre GS si Dakar sunt aceleasi coduri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Angi, din ce vad eu pe RealOEM, cricurile laterale au coduri diferite pentru GS (46537669899) si pentru Dakar (46537669902). Din asta eu deduc ca difera cricurile. La piesele identice intre GS si Dakar sunt aceleasi coduri.

 

Nu te contrazic.

Constatarea mea despre cricurile celor doua modele era facuta doar asa, ochiometric.

 

Acum, daca o sa vi se para prea lasata mobra pe cric dupa inaltare, poate ar fi o idee sa dati doua gauri in talpa cricului si sa prindeti cu suruburi un fel de distantier din aluminiu. Practic, in loc sa modificati teava cricului, doar sa ingrosati talpa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tre sa iti dau dreptate, tu ai F nu eu :D Oricum ne va zice THC mai multe dupa ce i le dau :)

 

Va voi spune ochiometric si cu poze, ca inca nu se prea poate iesi cu mobra

 

Pentru cei care sunt in dubii legat de cei 6 cm cu care vreau sa inalt mobra, va repet, nu sunt vreo schja de om, am 1.95 si 120 kile si merg 50% din timp cu pasager si bagaje... este un calcul asumat...daca nu ma simt confortabil imi comand si unele de 3 :D

o sa am tocuri cui si medii

 

Acum serios: trebuie gasita o modalitate de inaltare si a fetei mobrei

 

eu zic ca ar merge treaba cu preloaderele de care zicea smar2 - trebuie sa ma interesez un pic

 

Daca furca de Funduro pupa cu cea de GS la dimensiuni, am eu o furca sprijinita de perete care o poti lua de model :)

 

nu e la fel

 

 

legat de inaltarea furcii prin schimbarea dopurilor, este viabila numai in cazul Dakarului, GS-ul are niste capace obosite care sunt tinute in loc de niste sigurante gen semiluna..care mai si ruginesc pe deasupra :D

th_DSCF2999.jpg

Editat de THC
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va voi spune ochiometric si cu poze, ca inca nu se prea poate iesi cu mobra

 

Pentru cei care sunt in dubii legat de cei 6 cm cu care vreau sa inalt mobra, va repet, nu sunt vreo schja de om, am 1.95 si 120 kile si merg 50% din timp cu pasager si bagaje... este un calcul asumat...daca nu ma simt confortabil imi comand si unele de 3 :)

o sa am tocuri cui si medii

Nu e nevoie, am zis ca le schimb, mi le dai alea inapoi si iti dau de 3 cm daca nu iti potrivesc. La @Albanezu (Nelu) ii fac de 3 cm. Aveti mobre la fel, deci o sa fie interesant sa vedem feedback, unu cu 6 cm si celalalt cu 3 :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vrea cineva sa isi monteze bixenon cu lupa pe motor?

Nu pot sa cumpar numai 1 lupa, trebuie sa cumpar un set de 2 (seturile sunt pt masini). Deci caut pe cineva cu care sa impart un set de 2 lupe.

Lupele sunt model G3 pe care eu il consider Ok pentru farul nostru de GS. Setul costa 500 lei. Luat din Ro pt a avea si garantie.

Pareri ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...