Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

Descentrat inseamna joc stanga dreapta sau sus jos (ovala) cand invarti de ea. Se regleaza ajustand/inlocuind spitele sau prin roluire daca janta e plina. Asta se face pe janta, fara cauciuc.

Echilibrarea se face cu guma pe janta, si aia ii statica sau dinamica. Diferentele le-am scris mai sus.

 

Poa sa iti vobleze roata intre 40 si 60 km/h sau la alte viteze, in rest sa mearga bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Descentrat inseamna joc stanga dreapta sau sus jos (ovala) cand invarti de ea. Se regleaza ajustand/inlocuind spitele sau prin roluire daca janta e plina. Asta se face pe janta, fara cauciuc.

Echilibrarea se face cu guma pe janta, si aia ii statica sau dinamica. Diferentele le-am scris mai sus.

 

Poa sa iti vobleze roata intre 40 si 60 km/h sau la alte viteze, in rest sa mearga bine.

da. am un prieten care vrea sa echilibreze o roata de gs.arges sau bucuresti.ast raspuns.numai bine la toti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut baieti.

 

Va mai amintiti ca aveam eu o problema mai demult cu gs-ul meu care se oprea cand il porneam dimineata sau daca nu era nici cald nici rece? Ei bine, l-am rezolvat. Am urmat sfatul Zidu'lui, competent si generator de cinste in bere (Nu inca, ci cu prima ocazie cand il prind), si am schimbat senzorul TPS. Mai jos aveti niste poze. Asa arata el intreg si asa arata taiat in doua:

post-9917-0-26577200-1304972590_thumb.jpg

post-9917-0-08864400-1304972602_thumb.jpg

post-9917-0-40177100-1304972613_thumb.jpg

post-9917-0-19575200-1304972620_thumb.jpg

post-9917-0-79989400-1304972625_thumb.jpg

post-9917-0-30194500-1304972632_thumb.jpg

 

Pe romaneste, este un simplu potentiometru. Nu l-am inspectat pe cel nou (ca e pe motor si merge), dar cel vechi are joc foarte mare in axul care conduce lamelele metalice, iar in partea de inceput a cursei am impresia ca nu facea contact bine. Nu mi-a dat prin cap sa il masor inainte sa il tai, dar cred ca acum este prea tarziu si nu mai este relevant. Acum, dupa ce l-am schimbat, Tweety porneste foarte frumos.

 

In alta ordine de idei, in aceasta vara planuiesc sa fac o excursie mai mare, de aproximativ 10.000 km si 2 luni de zile (vedeti in semnatura) pe destul de mult off-road si incerc sa prevad cat mai multe din relele pe care le poate pati Tweety. Astfel, mi s-a aprins becul cu privire la pompa de apa. Am 28000km si o am pe cea originala. La voi, cei cu mai multi kilometri cand a picat (daca a picat pana acum)? Stie cineva cat costa kitul nou de pompa cu tot cu garniturile alea pacatoase? De schimbat nu mai intreb pentru ca am auzit deja ca e horror.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astfel, mi s-a aprins becul cu privire la pompa de apa. Am 28000km si o am pe cea originala. La voi, cei cu mai multi kilometri cand a picat (daca a picat pana acum)? Stie cineva cat costa kitul nou de pompa cu tot cu garniturile alea pacatoase? De schimbat nu mai intreb pentru ca am auzit deja ca e horror.

 

Becul ala nu indica pompa propriu-zisa "dusa" ci altele(incalzirea motorului prea tare, termocupla, eventual antigel prea putin...). Cand se duce pompa picura pe la gaurica(cat imi place sa vorbesc murdar :D ) din cauza uzurii axului si/sau a simeringurilor.

Eu, de exemplu, am schimbat-o primavara asta, la 46000 km. Axul era ros in zona simeringului de la antigel destul de tare(min 1 mm canel in ax)

Si nu e horror...e chiar placut sa faci ceva ce-i face bine atat lui cat si tie, pe viitor :ok:

Spor

Editat de CuCun
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Becul ala nu indica pompa propriu-zisa "dusa" ci altele(incalzirea motorului prea tare, termocupla, eventual antigel prea putin...). Cand se duce pompa picura pe la gaurica(cat imi place sa vorbesc murdar :D ) din cauza uzurii axului si/sau a simeringurilor.

Eu, de exemplu, am schimbat-o primavara asta, la 46000 km. Axul era ros in zona simeringului de la antigel destul de tare(min 1 mm canel in ax)

Si nu e horror...e chiar placut sa faci ceva ce-i face bine atat lui cat si tie, pe viitor :ok:

Spor

 

 

Scuze de exprimarea nefericita: Becul era unul imaginar si se afla in capul meu. Adica "Mi s-a aprins becul cu privire la pompa" , in timp ce becul de pe bord este stis si ii sta bine asa. Este vina mea.

 

Stiu ca pica pe la gaurica atunci cand se beleste... pompa. Ma interesa cam cand sa ma astept sa o faca, ca sa stiu sa nu ma prinda pe drumul cel lung. Daca tie ti s-a intamplat prima data la 46.000 este imbucurator. Din ce an este motorul? Al meu e din 2004.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze de exprimarea nefericita: Becul era unul imaginar si se afla in capul meu. Adica "Mi s-a aprins becul cu privire la pompa" , in timp ce becul de pe bord este stis si ii sta bine asa. Este vina mea.

 

Stiu ca pica pe la gaurica atunci cand se beleste... pompa. Ma interesa cam cand sa ma astept sa o faca, ca sa stiu sa nu ma prinda pe drumul cel lung. Daca tie ti s-a intamplat prima data la 46.000 este imbucurator. Din ce an este motorul? Al meu e din 2004.

Nu ai de unde sa sti...poate in primii 5000 sau in primii 50000.

Din 2000 e al meu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rezolvat problema semnale

- semnale fabrica 4 x 10w

- semnale 4 x 21w nu merg cu releu fabrica

- 2 semnale 21w + 2 semnale 10w merg fara schimbare releu

Intrebare pt.pus semnale pe led-uri de 2w: releul de fabrica e mecanic sau electronic?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare pt.pus semnale pe led-uri de 2w: releul de fabrica e mecanic sau electronic?

Ai 2 posibilitati:

 

- daca faci modificarea ca sa arate semnalele mai bine sau sa fii vazut mai bine, vii frumos si completezi cu rezistente ceramice de 6 ohmi si 10W puse in paralel cu semnalele cu LED;

- daca faci modificarea ca sa iti consume mai putin curent cand semnalizezi ai iar 2 posibilitati: 1 - nu o face ca nu are sens, investitie degeaba sau 2, iti iei alt releu dedicat pt leduri, de pe louis, parca e cam 10 eur bucata.

 

Nu conteaza principiu de functionare cata vreme face ce vrei tu sa faci, pana la urma toate depind de puterea consumata de becuri.

 

Orice varianta alegi, daca tot te apuci de mesterit, iti recomand sa iti montezi si avarii. Treaba simpla, iti trebuie doar un buton on/off care sa fie si waterproof ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai 2 posibilitati:

 

- daca faci modificarea ca sa arate semnalele mai bine sau sa fii vazut mai bine, vii frumos si completezi cu rezistente ceramice de 6 ohmi si 10W puse in paralel cu semnalele cu LED;

- daca faci modificarea ca sa iti consume mai putin curent cand semnalizezi ai iar 2 posibilitati: 1 - nu o face ca nu are sens, investitie degeaba sau 2, iti iei alt releu dedicat pt leduri, de pe louis, parca e cam 10 eur bucata.

 

Nu conteaza principiu de functionare cata vreme face ce vrei tu sa faci, pana la urma toate depind de puterea consumata de becuri.

 

Orice varianta alegi, daca tot te apuci de mesterit, iti recomand sa iti montezi si avarii. Treaba simpla, iti trebuie doar un buton on/off care sa fie si waterproof ;)

 

Mersi fain pt.raspunsul complet.

Schimbatul cu semnale pe led (in viitor) este doar pt.ca lumineaza mai bine si pt.a nu mai ramane pe drum fara semnale sau stop. In rest sunt scumpe doar pt.fitze...

Si da, ma mai gandeam si la consumul de curent pt. a mai pune niste proiectoare fata. (tot pt. a fi bine vazut in trafic)

Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

senzorul TPS, adică throttle position sensor, nu trebuie neapărat schimbat. se poate Âşi curăța. eu am avut aceeaÂşi problemă la xmoto, care are acelaÂşi motor ca gs-ul, Âşi, după multă lectură pe advrider, am curățat throttle-body în totalitate Âşi cu un reset general (scos mufă ecu, aÂşteptat juma de oră, pus mufă, pus contact, învârtit accelerația de trei ori, oprit contact Âşi pornit din nou) problema a dispărut. senzorul ăla vine în capătul clapetei de accelerație Âşi dacă e murdar zăpăceÂşte turația de relanti când e motorul rece.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Partial adevarat... senzorul ala nu face altceva decat sa ii zica la ECU cate grade ii deschisa clapeta ca sa stie ECU cum sa modifice avansu pentru turatii joase. Adica functioneaza pana la sa zicem jumate din plaja de turatie, de acolo incolo nemaiavand nici un efect, motoru mere la fel si fara el (cu mufa scoasa).

 

Daca zici ca il cureti si il pui la loc... nu e cumva si reglabil? Adica sa il pui intr-o anumita pozitie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

senzorul TPS, adică throttle position sensor, nu trebuie neapărat schimbat. se poate Âşi curăța. eu am avut aceeaÂşi problemă la xmoto, care are acelaÂşi motor ca gs-ul, Âşi, după multă lectură pe advrider, am curățat throttle-body în totalitate Âşi cu un reset general (scos mufă ecu, aÂşteptat juma de oră, pus mufă, pus contact, învârtit accelerația de trei ori, oprit contact Âşi pornit din nou) problema a dispărut. senzorul ăla vine în capătul clapetei de accelerație Âşi dacă e murdar zăpăceÂşte turația de relanti când e motorul rece.

 

De la senzorul TPS nu se poate curata decat mufa. El este capsulat. Se poate vedea in pozele mele ca a trebuit sa il tai ca sa ajung la potentiometrul din interior.

Senzorul nu se regleaza. Are o singura pozitie in care poti sa il montezi si in care intra o tija in el. (Tija legata de clapeta de acceleratie.) Tibi spunea ca poti sa il mai reglezi din suruburile de prindere... Nu stiu ce sa spun. In manual spunea ca este "self teaching system".

 

Intr-adevar, inainte de a-l schimba trebuie curatata mufa ca sa elimini orice alta cauza posibila. La mine nu mai mergea asta cu curatatul. Dupa ce curatam tot, fenomenul nu disparea. In plus, fenomenul cu opritul dupa cateva secunde de la pornire s-a manifestat din primii kilometri ai motocicletei, deci cred ca al meu era defect de la inceput dar nu mi-am dat eu seama ca sa ii pun sa il schimbe in garantie.

 

Senzorul nou m-a costat cam 250RON, adica foarte mult pentru ce piesa de cacao e. Apropo: stiti cat costa o contrapiulita de la oglinzi (aia care se rupe cand cadem cu motorul)? Nici mai mult nici mai putin de 63RON. Mi se pare imens pentru o piulita. Radea si baiatul care facea comenzile si spunea ca trebuie sa dea de undeva valoare motorului ca altfel, daca aduni doar valoarea pieselor noi, nu ajungi la pretul cerut pe motocicleta noua. VAX.

 

Oricum, eu mi-am comandat o pompa de apa, macar sa o am pregatita daca mi se strica. Oi gasi eu un motociclist bun samaritean sa ma gazduiasca si sa ma ajute sa o schimb de m-o lovi ghinionul.

Editat de andreisamoil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de ajutor cu rotile. M-am lamurit si linistit :)

 

Vin cu o alta intrebare de incepator, trebuie sa-mi schimb uleiul...ce pun?

Nu am schimbat ulei pana acum si nu stiu ce a fost pus inainte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de ajutor cu rotile. M-am lamurit si linistit :)

 

Vin cu o alta intrebare de incepator, trebuie sa-mi schimb uleiul...ce pun?

Nu am schimbat ulei pana acum si nu stiu ce a fost pus inainte.

daca vine din italia aia merg cu bardahl.e f renumit la ei. am pus motorex dar nu mi place.caut bardahl

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi fain pt.raspunsul complet.

Schimbatul cu semnale pe led (in viitor) este doar pt.ca lumineaza mai bine si pt.a nu mai ramane pe drum fara semnale sau stop. In rest sunt scumpe doar pt.fitze...

 

Mai exista o varianta DIY daca iti place sa mesteresti, iti garantez ca rezultatul e super! Ia ce am facut eu la GS cand inca il aveam...

 

 

Si da, ma mai gandeam si la consumul de curent pt. a mai pune niste proiectoare fata. (tot pt. a fi bine vazut in trafic)

Numai bine.

 

Nu iti fa griji si nu fa modificare din cauza asta. Chiar daca ai proiectoare si esti la limita cu consumul de curent, semnalele le folosesti pentru perioade scurte de timp, gen cateva zeci de secunde maxim. Poate ca nu ar mai face alternatoru fata in cazut asta, deci o sa iti consume din baterie si o sa se descarce, dar de indata ce opresti semnalizarea se incarca la loc ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vin cu o alta intrebare de incepator, trebuie sa-mi schimb uleiul...ce pun?

Nu am schimbat ulei pana acum si nu stiu ce a fost pus inainte.

Pai nu mai conteaza ce a fost pus(bun sau rau)...conteaza ce-i pui! Multa lume asculta ce zice producatorul...ulei mineral! Cauta si matale ulei mineral cu specificatii cat mai inalte.....si nu-ti fa griji! Motorul merge f bine si cu ulei sintetic(io asa am luat mobra...apoi am pus numai mineral si nu e nici o diferenta notabila)!

Editat de krong28
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

senzorul TPS, adică throttle position sensor, nu trebuie neapărat schimbat. se poate Âşi curăța. eu am avut aceeaÂşi problemă la xmoto, care are acelaÂşi motor ca gs-ul, Âşi, după multă lectură pe advrider, am curățat throttle-body în totalitate Âşi cu un reset general (scos mufă ecu, aÂşteptat juma de oră, pus mufă, pus contact, învârtit accelerația de trei ori, oprit contact Âşi pornit din nou) problema a dispărut. senzorul ăla vine în capătul clapetei de accelerație Âşi dacă e murdar zăpăceÂşte turația de relanti când e motorul rece.

La un anumit moment capata uzura si singura solutie e sa il schimbi. se distruge mai ales la utilizare urbana sau pe off -lamelele alea sunt de vina.

Ce zice tibi de reglajul din suruburi - ii schimba nitel pozitia ca sa nu mai calce la pornire si ture mici pe zona nasoala (de asta ti se pare ca merge dupa ce cureti) - in scurt timp va fi la fel de enervant ca inainte.

Mecanismul este intr-adevar "self teaching" - la pornire isi masoara valoarea de zero - pe prima / primele rotatii ale motorului. Tocmai de asta nu ai voie sa tragi de acceleratie cand dai la buton - motorul ar invata un zero fals.

Pt cat disconfort creaza si cat de rar pica merita 250 ron + manopera pt a avea garantie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de ajutor cu rotile. M-am lamurit si linistit :)

 

Vin cu o alta intrebare de incepator, trebuie sa-mi schimb uleiul...ce pun?

Nu am schimbat ulei pana acum si nu stiu ce a fost pus inainte.

 

In afara de primul schimb ce l-am facut cu 15W40 de la AB, am pus doar Motul 20W50 mineral cu specificatie SG parca, asa cum recomanda BMW. E ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

în cazul meu e vorba de o motocicletă cu doar 4.000 de km, deci ori tps-ul era stricat din fabrică, ori e o eroare de construcție la modelele x. pe advrider toți posesorii de x country, x challenge și x moto s-au confruntat cu problema asta. temporar s-a rezolvat cu schimbarea tps, dar de cele mai multe ori a fost vorba de curățarea throttle body și de reset.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca vine din italia aia merg cu bardahl.e f renumit la ei. am pus motorex dar nu mi place.caut bardahl

 

Ce nu iti place la motorex? de care ai pus? 15 50? 10 40?

Editat de Stefan GS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

în gs-ul lu soață-mea am pus doar motorex 15w50 formula semisintetic și s-a comportat excelent. nu a mâncat nicio picătură, a schimbat perfect vitezele și nici nu s-a dus vreun pic în airbox.

Editat de monsteristu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce nu iti place la motorex? de care ai pus? 15 50? 10 40?

SI SI ADICA DE AMINDOUA,SI PATINEAZA PUTIN AMBREIAJUL.CU CEL DIN EA SUPER.

 

SI SI ADICA DE AMINDOUA,SI PATINEAZA PUTIN AMBREIAJUL.CU CEL DIN EA SUPER.

am pus 20w50 mineral motul.e bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...