Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 11,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

La cât sunt de fain făcute Dakarurile, chiar nu te obosi să stai prea mult cu ochii și urechile la el, enjoy the ride! Știe singur ce are de făcut, tu doar trebuie să-ți întinzi rânjetul pe toată fața!

Ia folosește gazul doar pe două poziții: oprit (neinteresant!) și la maxim, să vezi cum uiți de termometru!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Băieți și fete, am din nou nevoie de un sfat, pentru care mulțumesc anticipat!

 

Din motive de metatarsiene rupte, am investit într-o pereche de Tech 7 (Alpinestars). Problema e ca, fiind (destul de) masive, am dificultăți la schimbarea vitezelor (nu intră piciorul bine sub pedală). Am inălțat pedala cât s-a putut până să bată în motor, am făcut un drum dus întors Galați - 2 Mai, dar parcă nu e ce trebuie.

 

Pe forumul de co.uk zicea cineva de pedale Touratech speciale pentru MX boots, ceva de genul folding gear level... Cea mai mică idee pe unde s-ar găsi așa ceva pentru un F650GS 2001?

 

Mulțam frumos!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai încercat sa muți efectiv pedala? Adica s-o scoți de pe ax și să pui pe următorii dinți? La mine chestia asta a funcționat ok (combinată cu scos cauciucul de pe scăriță), tot din cauză de cizme butucănoase (Forma Adventure)

 

LE:
Alea de la Touratech le găsești pe link-ul de mai jos, dar par a nu fi pe stoc:

https://shop.touratech.com/vehicle-equipment.html#/products/1?category=10600

Editat de Bogdan Brinduse
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, am ridicat-o cât s-a putut până să bată în motor. Înainte de asta, nu intra deloc piciorul sub ea.

 

Adjustable gear level - asta s-ar putea să meargă, văd că se poate modifica lungimea și probabil ar fi mai ușor de manevrat... Dar trebuie să citesc mai mult.

 

Scos cauciucul a făcut diferență? Pot incerca și asta.

 

Mulțumesc!

Editat de katman
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oricum, nu știu dacă e normal să atingă în capac, dacă la asta te referi.

Vezi că pedala aia e destul de maleabilă, poți să tragi de ea fără grijă și s-o mai aduci în exterior. Poate s-a îndoit de la vreo căzătură, și de aia atinge acum.

 

Scosul cauciucului de pe scăriță te mai coboară cam cu 1 cm, plus îți oferă mai multă aderență pe noroaie.

Editat de Bogdan Brinduse
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oricum, nu știu dacă e normal să atingă în capac, dacă la asta te referi.

Vezi că pedala aia e destul de maleabilă, poți să tragi de ea fără grijă și s-o mai aduci în exterior. Poate s-a îndoit de la vreo căzătură, și de aia atinge acum.

Ha... N-am știut... am crezut că așa e din fabrică, chiar înjuram de toate alea când mă chinuiam să îi găsesc poziția.... Păi atunci se cheamă că am rezolvat problema! :)))))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca ai nevoie de spatiu nu uita ca e un fier nenorocit. Cu un flex si un aparat de sudura o faci reglabila lejer, pe toate directiile.

:))))))))))))))))))))))) Mi-a mai zis așa un prieten, trage de ea că e un fier, dar eu nu și nu, să fie ca din fabrică, nu vreau să stric nimic :))

 

Daca tot ai cizme de enduro, de ce nu schimbi vitezele dupa procedura hard enduro ( doar agati schimbatorul cu buza talpii)?

 

Sunt la momentul la care încerc să am o senzație cât mai naturală la schimbarea vitezelor, să o fac fără să ma concentrez la asta, ca a doua natură. O să fie probabil o combinație de mai multe...

 

Bănuiesc că buza tălpii este protuberanța exterioară? Ale mele nu au așa ceva, dar am văzut la alte modele, inclusiv cu protecție metalică.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

I-ai facut o diagnoza? sa vezi codurile de eroare (daca sunt) si sa citesti valorile in timp real sa vezi daca e ceva suspect...

Daca e vreo problema cu vreun senzor, ar trebui sa poti vedea la diagnoza.

Editat de smar2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uneori, dupa ce pornesc motorul la rece, daca nu o las cam 1 minut inainte sa plec cu ea, fluctueaza relanti-ul cand o scot in neutru in mers si rar se si opreste dupa mai multe fluctuatii. Daca ma opresc si stau pe loc, nu fluctueaza, dar daca plec iar de pe loc si o las in neutru, incepe sa fluctueze. De fiecare data cand face asa, trag pe dreapta, opresc motorul 2-3 secunde si il pornesc la loc. Problema se rezolva. Exista vreo valoare a aprinderii sau injectiei controlate de ECU, care ia in considerare impulsurile venite de la senzorul de viteza(pt vitezometru) de la roata din spate?

in principiu are ....pt a nu te da in nas cand tragi ambreiajul si o lasi in ralanti ar trebui sa stie ca te misti si cu ce viteza ....din cate am inteles ai schimbat tps ...ala nu cumva se calibreaza dupa inlocuire ca sa stie ecu capetele de cursa ?? motorasul pas cu pas nu trebuie calibrat si ala dupa inlocuire ?? intreb pt ca din poze injectia de pe bmw seamana al naibii de mult cu cea din industria auto ....si acolo cam astia sunt pasii ce trebuiesc facuti dupa....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

interesant sistemul...dar daca ma duc pana la piata ce face ramane ala micu fara harta??? glumesc sa nu ma trageti de urechi ....am crezut ca e mai avansat sistemul de injectie folosit de bmw comparativ cu aprilia mea la care nu am valva de control aer in ralanti reglajul facandu se cu un banal surub care deschide clapetele ....( am undeva sub rezervor un reglaj mecanic de ralanti ca la carburi )..de curiozitatea mea dupa ce i iei contactul din buton nu din cheie ....motorasul ala pas cu pas ( IAC) nu mai bazaie de vreo 3 ori?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu bazaie pe l injectie. Se aude un bazait pe la bord cate odata daca e bateria slaba.

 

Injectia are nevoe de timp sa isi refaca harta si asta e necesar in cateva situatii:

1) daca ai deconectat bateria

2) daca ai oprit motorul la o altitudine diferita fata de cea la care il pornesti (ex ai mers doar pe la munte o zi, opresti, pui pe platforma si mergi la mare)

3) daca temperatua difera mult aata de momentul in care ai oprit mobra (ex ai mers la 30 grade si o pornesti dimineata cand sunt 5) .

Cred ca problema de mai sus intra oarecum la capitolul 3..... Cartea mentioneaza "driveability issues"

 

Eu ii dau blana si merge bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da....acu ca am apucat sa citesc si eu cate ceva despre bmw cu injectie .....colegul Zidu are prfecta dreptate .....moamaaa ce cretacic .....si eu ziceam ca aprilica e prost softata ....incep sa studiez problema ca am o mica mancarime in ...sa mi iau un f650 cu injectie...sincer din ce vad in industria auto bmw e in top 3 cu noutatile legate de sistemele de injectie si ma gandeam ca fac acelasi lucru si la mobre .... la aprilia cartea nu mentioneaza povesti din astea dar deh ecu e facut de frantuji(sagem s500) si astia chiar le au cu motoarele pe benzina nu s tractoristi ca nemtii...de plicitseala am pus analizorul de gaze si osciloscopul pe soba mea sa vad cam ce a vrut poetul a spuna in soft ...comportamentul ciublei mele seamana al naibii de mult cu ce se gaseste pe masinile franceze timpi de injectie raportati la temperaturi turatii etc ....ca sa numai zic de componente care sunt luate de la masini din grupul PSA ....bobina de inductie e luata de pe un motor peugeot de 3litri v6 injectoerele de pe c2 de 1.4 tps tot citroen ....sondele de temp de pe citroen peugeot 107 etc ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci...aprilia e mai cu mot la injectie, si esti un almanah ambulant, am inteles!

vezi ca la f650gs single sunt 2 versiuni de injectie, motronic 1 si motronic 2, a doua fiind ceva mai updatata dar nu cu mult. si vorbim de anii 2000, ar fi o treaba sa spui referintele la aprilia( care din ele, aia cu minarelli sauc ea de dinainte)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, am reușit să citesc tot topicul. Am aflat multe lucruri utile și am identificat unele probleme și la mine:

1.la prima pornire, pornește, dar nu sta la ralanti. După 3-4 încercări nu mai sunt probleme (trebuie sa schimb TPS-ul). Menționez ca nu se oprește în mers.

2.din cand în când la pornire am zgomotul descris de SUN_83 la pagina 445 (YouTube) - ce trebuie sa verific?

3.cand pornesc avaria îmi merg doar semnalate de pe partea stanga- ce trebuie sa verific?

BMW F650GS din 2006

Multumesc anticipat!

Asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...