Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

Eu m-as mai gandi in locul tau... Daca la furca nu umbli deloc si ramane la inaltimea originala, s-ar putea sa modifici cam drastic ciclistica si nu stiu daca o sa-ti placa! In locul tau le-as alege pe cele de 3cm.

E doar o parere...

 

Eu incerc, daca nu ma simt sigur cu astea o sa comand altele de 3

Ideea este ca la 1.96 si 120 kg consider ca 3 cm sunt prea putin pentru mine pasager si bagaje (pentru amortizorul stock)

Mesaj completat

Bine atunci, o sa incep munca la primu set pentru tine si te anunt cand sunt gata :lol:

 

Super!

Editat de THC
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pina la urma care ar fi lungimea "oscioarelor" la varianta stock, versiunea GS. La mine am masurat cu ruleta si au 84-85mm. Pina acum credeam ca ale mele sunt OEM. Acum , citind pe aici, nu mai stiu ce sa cred. Nu stiu sigur daca nemtoaica de la care am luat GS-ul nu le-a modificat sa o mai scada in inaltime.

Stie cineva cu certitudine care ar fi lungimea lor OEM?

Mersi.

 

Mesaj completat

Pai astea is facute si daca vrei sa incarci mai mult pe mobra, o pot si ridica, nu doar cobora ca sa ajungi mai bine jos.

 

Oricum... vreau ceva feedback de la voi. Vi se par scumpe? Idei? Sugestii?

 

Mi se par ok ca pret.

Dupa ce ma lamuresc ce si cum sunt oscioarele mele la GS, m-as baga la o ridicare cu 3 cm (din pozitia pe care o are acum), sa nu fiu obraznic. :lol:

Stima.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alea OEM au 120 mm. Cel putin din datele de pana acum. Puteti sa imi confirmati? Cu cat mai multe raspunsuri cu atat mai bine!! Ca sa nu fie greseli, ma refer la lungimea totala a lor, nu de la mijlocu surubului la mijlocul rulmentului.

Editat de Dan Cata
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alea OEM au 120 mm. Cel putin din datele de pana acum. Puteti sa imi confirmati? Cu cat mai multe raspunsuri cu atat mai bine!! Ca sa nu fie greseli, ma refer la lungimea totala a lor, nu de la mijlocu surubului la mijlocul rulmentului.

ok. dan dar eu ma dau mai mult pe strada sau forestier nu padure.am mers ceva ani la cross,enduro si nu prea mai vreau noroi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va rog sa masurati toti care aveti acces la ele, sa imi ziceti ce model, daca GS sau Dakar si lungimea totala a lor. Ca sa evitam neplacerile.

 

Legat de bani, corect e sa dau piesele, le montati, daca sunteti multumiti le platiti daca nu mi le dati inapoi :lol: Corect asa?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va rog sa masurati toti care aveti acces la ele, sa imi ziceti ce model, daca GS sau Dakar si lungimea totala a lor. Ca sa evitam neplacerile.

 

Legat de bani, corect e sa dau piesele, le montati, daca sunteti multumiti le platiti daca nu mi le dati inapoi :lol: Corect asa?

 

Prea corect.

Multumim.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu ma bag cu un set de inaltare - 6cm

 

Daca tot inalti spatele, ar fi interesant daca s-ar gasi o solutie tehnica prin care sa prelungesti cumva furca astfel incat sa inalti si fata. Sau sa gasesti pe ebay o furca de Dakar la bani putini.

Ideea e ca inaltarea spatelui cu 6cm, fara sa inalti si fata, s-ar putea sa schimbe dramatic comportamentul mobrei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La un F650 din 99 am inaltat fata prin schimbarea dopurilor filetate din capul jambelor cu altele mai lungi. Prinderea superioara a jambelor nu se mai facea direct pe ele ci pe aceste capace. L-am folosit asa cateva zeci de mii de km si nu am avut probleme, sacand in schimb de boala F-ului pe carburatie. La fiecare frana alunecam in fata si cu pasagerul peste mine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La un F650 din 99 am inaltat fata prin schimbarea dopurilor filetate din capul jambelor cu altele mai lungi. Prinderea superioara a jambelor nu se mai facea direct pe ele ci pe aceste capace. L-am folosit asa cateva zeci de mii de km si nu am avut probleme, sacand in schimb de boala F-ului pe carburatie. La fiecare frana alunecam in fata si cu pasagerul peste mine.

 

Foarte buna ideea cu capacele prelungite!

Iar la faza cu frana, daca te referi la fenomenul de "ingropare" atunci cand franezi, ai incercat la vremea respectiva un ulei de furca mai gros?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar fi o idee sa fie prevazute piesele si cu o gaurica de gresare in dreptul rulmentilor cu ace, ca sa mai bagi vaselina curata din cand in cand si sa nu mai trebuiasca demotata si curatata articulatia.

 

Legat de pret, cand voiam sa-mi fac asa ceva la Galati si eram in tratative cu un atelier de-acolo, ma gandeam ca o pereche de "oase" n-ar avea de ce sa fie mai mult de 150-200 de lei. E drept acum ca nu ma gandisem la tratament anticoroziv si alte fineturi de-astea. Din punctul meu de vedere era ok daca in cei 300 de lei intrau si rulmentii + montajul lor, mai ales ca ziceai ca-s ieftini. Si cand ma gandisem la pret, nu aveam ca reper pretul pieselor similare pe la producatori din afara, ci al materialului si a manoperei in conditiile atelerierelor de prelucrari de pe la noi.

 

Iar in legatura cu returnatul, mi se pare incorect fata de cel care produce piesele sa ii dai retur daca nu iti convine setupul... nu vorbesc de nepotrivire fizica sau de realizare cu erori, acolo e de inteles returul.

 

Inainte sa te apuci, poate ar fi bine sa faci un calcul pe baza masuratorilor tale pe un GS, sa te asiguri ca inaltarea/coborarea e de 6 cm de exemplu, nu de 5,5 sau 7... Si apropo de asta, daca vin cu alte dimensiuni pentru distanta dintre axe (gauri), se pot face? sau sunt batute in cuie +/- 3cm, +/-6cm ?

 

L.E. pentru inaltat si fata, eu ma gandisem sa pun niste preloadere (practic niste tuburi de PVC de cativa cm). in felul acesta "urca" punctul de echilibru, si cand esti calare, fata e mai inalta cu lungimea preloaderelor.

Editat de smar2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am la indemana oasele OEM sa le pot masura.

Oricum, pentru toti cei care luati in calcul aceasta alternativa, calculul este simplu: raportul este de 3,5:1

Acum, fiecare sa-si faca socotelile...

Ganditi-va si la cum va suporta si cum se va comporta amortizorul OEM de GS la o diferenta atat de mare ca in cazul ridicarii spatelui cu niste oase mai scurte cu 6 cm! Si inca odata: ciclistica se va modifica RADICAL!! Nu neaparat in bine...

 

Bafta!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai am nevoie de masuratori. E totul ok acuma. Rulmentii sunt 13 RON la SKF, fie... Pretul pt RO o sa fie de 300 ron cu tot cu rulmenti montati si gresati...

 

Binenteles ca se pot face pe ce dimensiune vreti voi. Ma apuc sa fac topic separat pt linkuri si apoi mi le p[un si pe magazinu virtual. Pretu pentru pe afara o sa fie mai mare, ~ 100$.

 

 

Mesaj completat

Ar fi o idee sa fie prevazute piesele si cu o gaurica de gresare in dreptul rulmentilor cu ace, ca sa mai bagi vaselina curata din cand in cand si sa nu mai trebuiasca demotata si curatata articulatia.

 

Legat de pret, cand voiam sa-mi fac asa ceva la Galati si eram in tratative cu un atelier de-acolo, ma gandeam ca o pereche de "oase" n-ar avea de ce sa fie mai mult de 150-200 de lei. E drept acum ca nu ma gandisem la tratament anticoroziv si alte fineturi de-astea. Din punctul meu de vedere era ok daca in cei 300 de lei intrau si rulmentii + montajul lor, mai ales ca ziceai ca-s ieftini. Si cand ma gandisem la pret, nu aveam ca reper pretul pieselor similare pe la producatori din afara, ci al materialului si a manoperei in conditiile atelerierelor de prelucrari de pe la noi.

 

Iar in legatura cu returnatul, mi se pare incorect fata de cel care produce piesele sa ii dai retur daca nu iti convine setupul... nu vorbesc de nepotrivire fizica sau de realizare cu erori, acolo e de inteles returul.

 

Inainte sa te apuci, poate ar fi bine sa faci un calcul pe baza masuratorilor tale pe un GS, sa te asiguri ca inaltarea/coborarea e de 6 cm de exemplu, nu de 5,5 sau 7... Si apropo de asta, daca vin cu alte dimensiuni pentru distanta dintre axe (gauri), se pot face? sau sunt batute in cuie +/- 3cm, +/-6cm ?

 

L.E. pentru inaltat si fata, eu ma gandisem sa pun niste preloadere (practic niste tuburi de PVC de cativa cm). in felul acesta "urca" punctul de echilibru, si cand esti calare, fata e mai inalta cu lungimea preloaderelor.

Pe topicul ce o sa il fac lumea poate veni cu impresii de dupa montare si inainte. :lol: Buna idee.

Mesaj completat

Nu am la indemana oasele OEM sa le pot masura.

Oricum, pentru toti cei care luati in calcul aceasta alternativa, calculul este simplu: raportul este de 3,5:1

Acum, fiecare sa-si faca socotelile...

Ganditi-va si la cum va suporta si cum se va comporta amortizorul OEM de GS la o diferenta atat de mare ca in cazul ridicarii spatelui cu niste oase mai scurte cu 6 cm! Si inca odata: ciclistica se va modifica RADICAL!! Nu neaparat in bine...

 

Bafta!!

Aici gresesti :) Oase mai scurte cu 1 cm inseamna urcarea mobrei cu 3. Din ce am citit eu, e ok sa urci/cobori F-ul normal cu 3 iar dakarul cu 6 .Da fiecare cum doreste...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici gresesti :lol: Oase mai scurte cu 1 cm inseamna urcarea mobrei cu 3. Din ce am citit eu, e ok sa urci/cobori F-ul normal cu 3 iar dakarul cu 6 .Da fiecare cum doreste...

 

Eu stiu de 3,5 dar in fine... La asta te referi cand spui ca gresesc?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ganditi-va si la cum va suporta si cum se va comporta amortizorul OEM de GS la o diferenta atat de mare ca in cazul ridicarii spatelui cu niste oase mai scurte cu 6 cm!

Ai zis ca oase mai scurte cu 6 cm :) Nu oasele sunt mai scurte cu 6 cm, doar mobra o urci/cobori cu 6 cm :lol:

Mesaj completat

Ar fi o idee sa fie prevazute piesele si cu o gaurica de gresare in dreptul rulmentilor cu ace, ca sa mai bagi vaselina curata din cand in cand si sa nu mai trebuiasca demotata si curatata articulatia.

Inteleg ce vrei dar ma tem ca nu se prea poate face, in bani rezonabili. Oricum astea daca e sa le gresezi, le scoti, cureti cu benzina si le pui la loc unse.

Editat de Dan Cata
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca stii de site-ul asta, sunt niste producatori de "oase" custom pentru diverse modele de motociclete. Poate te ajuta sa vezi ce fac ei, sau poate iti vin idei noi.

 

http://www.koubalink.com/bmwdakar.html

E descrisa si procedura de inlocuire a pieselor OEM cu cele custom aici....

Editat de smar2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da da... M-am uitat si acolo, clar. Ce zic ei e ca recomanda ca alea de 6 cm sa fie pe Dakar si alea de 3 cm pe GS normal. Domnu THC vrea 6 pe dakar, o sa vedem cum se potrivesc alea :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca stii de site-ul asta, sunt niste producatori de "oase" custom pentru diverse modele de motociclete. Poate te ajuta sa vezi ce fac ei, sau poate iti vin idei noi.

 

http://www.koubalink.com/bmwdakar.html

E descrisa si procedura de inlocuire a pieselor OEM cu cele custom aici....

 

Aia au numai link-uri de coborire a motorului. Deci ar fi vorba de oase mai lungi decit cele OEM.

 

Ungerea prin adaugarea unui gresor se poate face numai atunci cind ai 2 rulmenti alaturati iar gresorul sa se situeze ca pozitie intre ei. La varianta cu 1 singur rulment (cum sunt oasele de care vorbim noi) trebuie sa tii cont si de camasa rulmentului pe care e bine sa nu o gauresti pentru a adauga un gresor. Sau macar sa mai ai putin spatiu lateral (linga rulment ) care sa iti permita gaurirea si infiletarea pe exterior a gresorului. In cazul (oaselor) noastre rulmentul "umple" tot spatiul din gaura. Am sa mai caut niste poze pentru exemplificare.

 

Parerea mea. :lol:

Editat de Serban.S
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai zis ca oase mai scurte cu 6 cm :) Nu oasele sunt mai scurte cu 6 cm, doar mobra o urci/cobori cu 6 cm :lol:

 

Am inteles acum! :) Mi-am inchipuit ca vorbiti de dimensiunile oaselor, de aici greseala...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa ce isi ridica/coboara poporul GS-urile din dotare, sa vezi problema ca nu le mai ajung cricurile bine pe sol... :lol:

Asa ca o sa fie cerere de cricuri sau extendere pentru cele existente... :) idei?

 

Eu intai voi face niste masuratori la furca, sa vad cu cat poate fi inaltata rezonabil, prin folosirea de preloadere, fara a afecta functionarea, nici in compresie, nici in extensie (va avea lungimea extensiei mai scurta si lungimea compresiei mai lunga). Apoi in functie de asta voi da comanda pentru versiunea de +3 sau de +6 cm.

 

Oricum +/-3cm nu cred ca e sesizabil d.p.d.v. al ciclisticii, gandeste-te ca numai daca variezi robinetul preloaderului pe spate intre min si max ai o diferenta de cativa centimetri inaltime la roata spate... sau daca sui un pasager, se va lasa aproape exclusiv spatele, si nu cu cativa mm, ci cu centimetri buni. Daca ar fi asa sensibila ciclistica, nu ai mai avea "voie" sa iei pasager, nu?

 

 

@zemil: vrei neaparat baionete de-alea? Eu folosesc cu succes tuburi "acordeon" pentru protectia impotriva prafului/insectelor, altii folosesc ciorapei de neopren. Din punctul meu de vedere oricare dintre solutii e mai buna decat cea de la Touratech, care nu protejeaza decat impotriva insectelor stalcite pe tuburi, sau a pietricelelor venite din fata, nu de la propria roata.

Editat de smar2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Neopren gasesti la magazinele de articole sportive. Am vazut in Dechatlon suprafete considerabile, pentru yoga, la 20 ron :lol:

 

Legat de inaltat/coborat mobre si cricuri... Inaltarea/coborarea se va face de la cadru in sus, nu un jos. Eu zic ca daca o inalti/cobori, o sa stea la fel pe cric ca si inainte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici gresesti... daca ridici mobra cu x cm, se ridica implicit si punctul in care e articulat cricul. Singurele care nu se ridica sunt rotile si partile mobile ale suspensiei, restul cadrului se ridica, impreuna cu punctul de fixare al cricului... dar cum lungimea lui e constanta, va ajunge la x cm mai sus de sol, nu pe sol.

 

Singurul caz in care nu se aplica de am scris mai sus este daca cricul e prins pe swingarm in apropierea axului spate, dar numai la biciclete am vazut cric lateral prins pe swingarm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...