RobbieB Postat Ianuarie 6, 2012 Share Postat Ianuarie 6, 2012 Asa e, nu se compara cu cea a KTMului, dar KTMu' se lauda cu sloganul "ready to race"..... In fine, asta conteaza mai putin. Ceea ce vroiam eu sa spun este ca nu prea o sa faci performanta "off road" cu mobre de aproape 200kg si nici performanta "on road" cu 50 de cai. Performanta? Despre ce fel de PERFORMANTA vorbim aici?? Pastrana face performanta. Sau Rossi. Noi ne plimbam... In mod cert o suspensie foarte buna iti ofera o senzatie mai misto, dar nu stiu daca merita banul. Daca-l ai si esti dispus sa-l cheltui pentru a-ti face o placere, merita. Fiecare cent! Mie unuia, o mobra agila ca un LC4 si fiabila ca un GS mi s-a parut a fi varianta ideala pentru clasa de motoare despre care vorbim. Chiar am discutat cu cineva recent despre arcuri progresive. Daca le iei dupa ureche poti sa ai surpriza sa ajungi in situatia de a avea o suspensie mai nasoala. In principiu chestia cu suspensia e destul de delicata; cam trebuie sa stii ce greutate are mobra si cam cum e distribuita. Asa ca oricum ai da-o cu o suspensie nereglabila nu o sa poti sa mergi bine si pe sosea si pe macadam si pe aratura si cu pasager si fara. Perfect adevarat. Cele care se vand "de gata" (Touratech) sunt facute asa... pentru oricine si pentru nimeni. Sunt insa o multime de producatori care le fac la comanda, in functie de anumite caracteristici individuale. Si la acelasi pret. Google-it! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zigzag Postat Ianuarie 7, 2012 Share Postat Ianuarie 7, 2012 (editat) Performanta? Despre ce fel de PERFORMANTA vorbim aici?? Pastrana face performanta. Sau Rossi. Noi ne plimbam... Daca-l ai si esti dispus sa-l cheltui pentru a-ti face o placere, merita. Fiecare cent! Mie unuia, o mobra agila ca un LC4 si fiabila ca un GS mi s-a parut a fi varianta ideala pentru clasa de motoare despre care vorbim. - Printre cei de seama lui, performanta poate face si un copil la concursuri, nu numai Rossi sau cei de talia lui. Daca sa zicem un neica nimeni renunta la GS, isi cumpara un EXC si dupa ceva pregatire poate macar sa termine spre ex. Red Bull Romaniacs, pentru mine ala e un nene care, pentru nivelul lui, a facut performanta. La fel si daca-si ia un R1 si se inscrie in primele 10 locuri la ROSBK. E, poti sa pui tu ce furca vrei pe GS-ul 650, ca toate aceste mici performante nu le poti face cu o astfel de motocicleta. Asta vroiam eu sa zic prin performanta, chestii pe care le-ar putea face oricare dintre noi, performante pentru nivelul nostru de pregatire. Dar, daca pentru tine performanta poate face doar unu' ca Rossi sau cei de talia lui, asta-i doar problema ta. - Daca ai bani si esti dispus sa-i cheltui pentru a-ti face o placere, poti face nenumarate lucruri mai mult sau mai putin stupide, dar asta nu inseamna ca ceea ce merita fiecare cent pentru tine merita si pentru ceilalti. Spre ex, pentru mine nu ar merita. Pentru mine a meritat mai mult sa iau banii de furca si sa-i pun peste banii de GS astfel incat sa-mi ajunga pentru un Dakar mai nou. La fel si in continuare. Banii pusi deoparte pentru "investitii moto" prefer mai degraba sa-i pun peste banii de Dakar si sa-mi iau noua Tenere sau tot un Dakar mai "tanar". Iar pe un F650GS poti sa pui tu ce furca vrei, ca nu se va compara niciodata cu un LC4. Cu LC4 poti sa compari eventual Xchallange-ul. Editat Ianuarie 7, 2012 de zigzag Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RobbieB Postat Ianuarie 7, 2012 Share Postat Ianuarie 7, 2012 - Printre cei de seama lui, performanta poate face si un copil la concursuri, nu numai Rossi sau cei de talia lui. Daca sa zicem un neica nimeni renunta la GS, isi cumpara un EXC si dupa ceva pregatire poate macar sa termine spre ex. Red Bull Romaniacs, pentru mine ala e un nene care, pentru nivelul lui, a facut performanta. Perfect adevarat! Ma bucur ca suntem de acord. Doar ca nu prea inteleg logica afirmatiilor tale in contextul acestui topic... In cazul in care ai ratacit putin firul discutiei, da-mi voie sa-ti amintesc: aici se vorbea despre o modalitate de a imbunatati substantial o mobra de enduro-touring. Romaniacs? ROSBK?? Despre ce vorbesti??? - Daca ai bani si esti dispus sa-i cheltui pentru a-ti face o placere, poti face nenumarate lucruri mai mult sau mai putin stupide, dar asta nu inseamna ca ceea ce merita fiecare cent pentru tine merita si pentru ceilalti. Spre ex, pentru mine nu ar merita. Pentru mine a meritat mai mult sa iau banii de furca si sa-i pun peste banii de GS astfel incat sa-mi ajunga pentru un Dakar mai nou. La fel si in continuare. Banii pusi deoparte pentru "investitii moto" prefer mai degraba sa-i pun peste banii de Dakar si sa-mi iau noua Tenere sau tot un Dakar mai "tanar". .Afirmand ca exista opinii si abordari diferite pentru o anumita problema nu inseamna ca ai descoperit apa calda . Mie mi s-a parut o idee buna sa investesc ceva pentru a imbunatati capacitatile off-road ale mobrei mele de care, in rest, sunt foarte multumit. Tu preferi sa o schimbi pe a ta cu una... la fel. Dar cu plastice mai noi. N-am sa ma aventurez sa calific asta drept stupid. E parerea ta si ti-o respect. Poate usor stupid sa fie faptul ca te aventurezi sa judeci si sa dai verdicte despre ceva ce... nu cunosti. Daca ne-ai fi impartasit din experienta ta cu un motor astfel modificat, experienta ce te-ar fi facut in final sa descalifici in cunostinta de cauza acest upgrade, parerea ta conta. Asa, nu face decat sa-mi aminteasca de interventiile rautacioase si lipsite de substanta ale unui fost bun prieten. Angi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zigzag Postat Ianuarie 7, 2012 Share Postat Ianuarie 7, 2012 (editat) Daca nu intelegi logica si firul discutiei, nu e vina mea. Ce faci tu, e doar polemica, chestie in care nu vreau sa intru. Si cu asta, sper sa arati ca esti om cumsecade si sa tii cont de rugamintea mea din PM. ps- De acum poti sa spui tot ceea ce doresti la adresa mea, dar din partea mea asta este ultimul raspuns pe care ti-l voi mai da. Editat Ianuarie 7, 2012 de zigzag Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Trandafir Postat Ianuarie 7, 2012 Share Postat Ianuarie 7, 2012 chill guys discutam ceva chiar interesant aici ... angi , de ce-ai renuntat la arcurile progresive wirth ? eu nu-mi dau seama cum pot fi alea mai proaste decat cele stock Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zigzag Postat Ianuarie 7, 2012 Share Postat Ianuarie 7, 2012 angi , de ce-ai renuntat la arcurile progresive wirth ? eu nu-mi dau seama cum pot fi alea mai proaste decat cele stock Din ce-am experimentat eu cu arcurile alea, mi-au placut doar pe franare, pentru ca nu se mai "ingropa" fata. Chestia ciudata pe care n-am inteles-o din prima si chiar nu stiam ce se intampla cu motocicleta era in curbele mai largi luate cu viteza mai mare. Din cauza faptului ca arcurile sunt mai tari si fata nu mai coboara la fel cu spatele atunci cand te asezi pe mobra, deci mobra era cumva mai ridicata de fata si implicit fata este putin "descarcata", la curbe largi luate in viteza se producea un voblaj destul de deranjant, chestie care acum, cu arcurile originale, nu se mai intampla. Asta pe asfalt. Pe macadam, alta chestie care pot spune ca m-a lasat masca. Nu intelegeam de ce fata ma zdruncina putin cam prea rau. Asa ca, in timp ce mergeam pe un drum de tara m-am aplecat intr-o parte a mobrei ca sa vad exact cum lucreaza furca. E, mare mi-a fost mirarea cand am vazut ca la gropite d-alea mici si multe cum se intalnesc pe drumurile de tara sau unele forestiere furca nu mai lucra deloc, nu mai culisa! Telescoapele erau complet intepenite si vibrau in draci, de parc-ar fi fost niste betze puse in loc de furca. Daca dadeam in gropi mai mari abia atunci incepea si furca sa lucreze. Din cauza faptului ca arcurile alea sunt prea tari, nu mai "sesizeaza" gropile mici si furca "doarme". Dupa ce le-am demontat si am revenit la arcurile originale, toate chestiile s-au remediat. Chiar daca pe frana cu arcurile originale fatza se "ingroapa" mai mult, neajunsul asta este foarte acceptabil comparativ cu neajunsurile date de celelalte arcuri. Asta e senzatia pe care am avut-o eu. Poate altii o sa spuna ca nu-i asa si ca arcurile alea sunt bune Pentru ca se monteaza si demonteaza extrem de simplu si repede, cel mai bine ar fi sa ceri cuiva imprumut si sa le testezi chiar tu. Nu stiu cum or face alte firme arcurile astea. Eu am avut progresive Wirth si, daca nu ma insel, parca am pus ulei 10w. Una peste alta, chiar daca nu e nici pe departe o furca de nota 10, eu m-am obisnuit cu furca originala a Dakarului si, pentru ceea ce pot face eu cu mobra asta, e mai mult decat acceptabila. Cum am mai spus, furca de Dakar am banuiala ca e ceva mai buna comparativ cu cea a GS-ului "simplu". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Ianuarie 7, 2012 Share Postat Ianuarie 7, 2012 Din ce-am experimentat eu cu arcurile alea, mi-au placut doar pe franare, pentru ca nu se mai "ingropa" fata. Chestia ciudata pe care n-am inteles-o din prima si chiar nu stiam ce se intampla cu motocicleta era in curbele mai largi luate cu viteza mai mare. Din cauza faptului ca arcurile sunt mai tari si fata nu mai coboara la fel cu spatele atunci cand te asezi pe mobra, deci mobra era cumva mai ridicata de fata si implicit fata este putin "descarcata", la curbe largi luate in viteza se producea un voblaj destul de deranjant, chestie care acum, cu arcurile originale, nu se mai intampla. Asta pe asfalt. Pe macadam, alta chestie care pot spune ca m-a lasat masca. Nu intelegeam de ce fata ma zdruncina putin cam prea rau. Asa ca, in timp ce mergeam pe un drum de tara m-am aplecat intr-o parte a mobrei ca sa vad exact cum lucreaza furca. E, mare mi-a fost mirarea cand am vazut ca la gropite d-alea mici si multe cum se intalnesc pe drumurile de tara sau unele forestiere furca nu mai lucra deloc, nu mai culisa! Telescoapele erau complet intepenite si vibrau in draci, de parc-ar fi fost niste betze puse in loc de furca. Daca dadeam in gropi mai mari abia atunci incepea si furca sa lucreze. Din cauza faptului ca arcurile alea sunt prea tari, nu mai "sesizeaza" gropile mici si furca "doarme". Dupa ce le-am demontat si am revenit la arcurile originale, toate chestiile s-au remediat. Chiar daca pe frana cu arcurile originale fatza se "ingroapa" mai mult, neajunsul asta este foarte acceptabil comparativ cu neajunsurile date de celelalte arcuri. Asta e senzatia pe care am avut-o eu. Poate altii o sa spuna ca nu-i asa si ca arcurile alea sunt bune Pentru ca se monteaza si demonteaza extrem de simplu si repede, cel mai bine ar fi sa ceri cuiva imprumut si sa le testezi chiar tu. Nu stiu cum or face alte firme arcurile astea. Eu am avut progresive Wirth si, daca nu ma insel, parca am pus ulei 10w. Una peste alta, chiar daca nu e nici pe departe o furca de nota 10, eu m-am obisnuit cu furca originala a Dakarului si, pentru ceea ce pot face eu cu mobra asta, e mai mult decat acceptabila. Cum am mai spus, furca de Dakar am banuiala ca e ceva mai buna comparativ cu cea a GS-ului "simplu". Problema ta e ca arcurile alea sunt gresite ca sa zic asa. Un arc normal e definit de un parametru si anume duritatea lui. Un arc progresiv e definit de 2 parametrii care ii definesc duritatea asta pt ca asa cum ii zice numele e progresiv deci incepe cu o duritate si se termina cu alta. Din relatarea ta deduc ca alea pe care le-ai pus incepeau cu o duritate mai mare decat a celui stock. In principu un arc progresiv trebuie sa inceapa cu o duritate mai mica decat a celui normal pe care il inlocuieste si sa sa termine cu una mai mare. Asta s-ar traduce prin faptul ca micile denivelari vor fi absorbite mai usor si ca pe finalul cursei furca va fi mai dura adica la o franare "de urgenta" fata nu se va mai scufunda asa de rau ca la un arc normal. Din acest motiv sustineam mai sus ca arcurile progresive luate din catalogul firmai x pot fi mai proaste decat cele stock.O suspensie trebuie "calibrata" si ca sa poate fi calibrata trebuie sa cunosti greutatea exacta [sau mai bine zis cat mai exacta] a motocicletei [de ex suspensiile ktm sunt etalonate pt un rider de 75 kg]. Asta inseamna ca daca ai pasager nu mai functioneaza la fel de distractiv. Ca sa poti sa faci cate ceva la suspensie ai nevoie de o suspensie ajustabila toatal ceea ce aduce discutia inapoi la punctul de plecare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Ianuarie 7, 2012 Share Postat Ianuarie 7, 2012 Atentie: ajustarile la suspensie se refera doar la amortizare (pe compresie si pe revenire). Aceste ajustari nu elimina problema alegerii arcurilor corespunzatoare. Pe care, la randul lor, le ajustestezi o data si bine. Ca nu stai pe drum cu cheia olandeza sa desfaci contrapiulita arcului spate sau sa scoti si sa bagi distantiere la arcurile fata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Ianuarie 8, 2012 Share Postat Ianuarie 8, 2012 Atentie: ajustarile la suspensie se refera doar la amortizare (pe compresie si pe revenire). Aceste ajustari nu elimina problema alegerii arcurilor corespunzatoare. Pe care, la randul lor, le ajustestezi o data si bine. Ca nu stai pe drum cu cheia olandeza sa desfaci contrapiulita arcului spate sau sa scoti si sa bagi distantiere la arcurile fata. Nenea ai uitat de preload . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zigzag Postat Ianuarie 8, 2012 Share Postat Ianuarie 8, 2012 Atentie: ajustarile la suspensie se refera doar la amortizare (pe compresie si pe revenire). Aceste ajustari nu elimina problema alegerii arcurilor corespunzatoare. Pe care, la randul lor, le ajustestezi o data si bine. Ca nu stai pe drum cu cheia olandeza sa desfaci contrapiulita arcului spate sau sa scoti si sa bagi distantiere la arcurile fata. La astea ale noastre preloadul spate se face din robinet Problema ta e ca arcurile alea sunt gresite ca sa zic asa. Un arc normal e definit de un parametru si anume duritatea lui. Un arc progresiv e definit de 2 parametrii care ii definesc duritatea asta pt ca asa cum ii zice numele e progresiv deci incepe cu o duritate si se termina cu alta. Din relatarea ta deduc ca alea pe care le-ai pus incepeau cu o duritate mai mare decat a celui stock. In principu un arc progresiv trebuie sa inceapa cu o duritate mai mica decat a celui normal pe care il inlocuieste si sa sa termine cu una mai mare. Asta s-ar traduce prin faptul ca micile denivelari vor fi absorbite mai usor si ca pe finalul cursei furca va fi mai dura adica la o franare "de urgenta" fata nu se va mai scufunda asa de rau ca la un arc normal. Din acest motiv sustineam mai sus ca arcurile progresive luate din catalogul firmai x pot fi mai proaste decat cele stock.O suspensie trebuie "calibrata" si ca sa poate fi calibrata trebuie sa cunosti greutatea exacta [sau mai bine zis cat mai exacta] a motocicletei [de ex suspensiile ktm sunt etalonate pt un rider de 75 kg]. Asta inseamna ca daca ai pasager nu mai functioneaza la fel de distractiv. Ca sa poti sa faci cate ceva la suspensie ai nevoie de o suspensie ajustabila toatal ceea ce aduce discutia inapoi la punctul de plecare. Perfect adevarat, dar eu am 95 de kile. Daca arcurile alea erau prea tari pentru greutatea mea, atunci oare pentru ce greutate sunt gandite arcurile astea asa zis "universale"? Oare le gandesc pentru mers cu pasager si bagaje? Normal ar fi ca si astia care vand doar arcuri sa le vanda pe greutati. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Ianuarie 8, 2012 Share Postat Ianuarie 8, 2012 Ma indoiesc ca arcurile fata au fost concepute pentru mobra incarcata cu pasager si bagaje deoarece greutatea suplimentara se simte pe fata mobrei la franare si prea putin la mers. Poate ca pur si simplu arcurile alea tari erau concepute pt mobre mult mai grele decat F650. Pai daca reglajul arcului spate (preload) e la robinet, atunci ar fi fost frumos sa existe si reglaje de amortizare complexe. Dar ar fi devenit un fel de LC4... Ba chiar l-ar depasi la capitolul suspensii daca ar avea robineti si pt arcurile fata. hi hi hi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zigzag Postat Ianuarie 8, 2012 Share Postat Ianuarie 8, 2012 Pai daca reglajul arcului spate (preload) e la robinet, atunci ar fi fost frumos sa existe si reglaje de amortizare complexe. Mai exista un surub care regleaza compresia, dar cam atat, destul de simplist. Dar ar fi devenit un fel de LC4... Ba chiar l-ar depasi la capitolul suspensii daca ar avea robineti si pt arcurile fata. hi hi hi Poate sa aiba robinete peste tot, pentru toate reglajele, dar daca nu exista unu' care sa-i dea si ceva kg. jos, imposibil sa ajunga la "nasul" lui LC4 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
66c-bmw Postat Ianuarie 8, 2012 Share Postat Ianuarie 8, 2012 (editat) -cred ca pentru a aduce modificari acestei mobre ar trebui s-o faci in cunostinta de cauza adica in primul rand sa te pricepi si sa ai scule etc. altfel te trezesti cu surprize dintre cele mai urate, iar service-uri profi cu aparatura supersofisticata cu istorie in ale moto (ca sa poti aduce modificari la BMW) la noi nu gasesti. Inginerii care au proiectat-o au stabilit in urma studiilor/cercertarilor niste parametri pentru tot ce-nseamna frane, suspensii,putere, ciclistica, confort(vibratii, gropi), greutate transportata, tip de teren(soft/hard)etc. D-aia ai posibilitatea sa-ti iei ce ti se potriveste ss,touring,hard sau soft enduro etc. una buna la toate mai greu gasesti. Una peste alta iti recomanda pana si ce tip de ulei poti pune in telescop daramite sa-i schimbi furci,arcuri,inalti ghidoane,garda la sol, becuri suplimentare etc. Toate modificarile astea ar trebui facute de catre producator sau in cel mai rau caz omologate RAR pt ca in caz de accident cu victime te-ai putea alege cu dosar penal (chiar daca din pct de vedere a regulilor de circulatiei nu esti vinovat) pentru modificari(artizanale)aduse mobrei, fara omologare, ca si la auto. Normal ca daca prima data te-nfigi in frana fata ti se infunda rau mai ales daca ai si greutate, in loc sa apelezi la frana de motor apoi spate+fata. An Nou Bun la toti. Editat Ianuarie 8, 2012 de 66c-bmw Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tiyuta Postat Ianuarie 8, 2012 Share Postat Ianuarie 8, 2012 E o vorba din batrani care spune-asa: the best thing you can buy for your motorcycle is gas Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RobbieB Postat Ianuarie 9, 2012 Share Postat Ianuarie 9, 2012 -cred ca pentru a aduce modificari acestei mobre ar trebui s-o faci in cunostinta de cauza adica in primul rand sa te pricepi si sa ai scule etc. altfel te trezesti cu surprize dintre cele mai urate, iar service-uri profi cu aparatura supersofisticata cu istorie in ale moto (ca sa poti aduce modificari la BMW) la noi nu gasesti. Inginerii care au proiectat-o au stabilit in urma studiilor/cercertarilor niste parametri pentru tot ce-nseamna frane, suspensii,putere, ciclistica, confort(vibratii, gropi), greutate transportata, tip de teren(soft/hard)etc. D-aia ai posibilitatea sa-ti iei ce ti se potriveste ss,touring,hard sau soft enduro etc. una buna la toate mai greu gasesti. Una peste alta iti recomanda pana si ce tip de ulei poti pune in telescop daramite sa-i schimbi furci,arcuri,inalti ghidoane,garda la sol, becuri suplimentare etc. Toate modificarile astea ar trebui facute de catre producator sau in cel mai rau caz omologate RAR pt ca in caz de accident cu victime te-ai putea alege cu dosar penal (chiar daca din pct de vedere a regulilor de circulatiei nu esti vinovat) pentru modificari(artizanale)aduse mobrei, fara omologare, ca si la auto. Normal ca daca prima data te-nfigi in frana fata ti se infunda rau mai ales daca ai si greutate, in loc sa apelezi la frana de motor apoi spate+fata. An Nou Bun la toti. În principiu ai mare dreptate. Doar că această modificare nu-i făcută tocmai așa... lăutărește. Pentru cine-i cu adevărat interesat de asta, link-ul pus de colegul Kion este cât se poate de edificator. Eu când m-am hotărât să fac acest upgrade am luat topicul ăla si l-am citit de la cap la coadă. De câteva ori chiar! Pe mine unul m-a convins. Oamenii ăia n-au tăbărât așa cu ciocanul și șurubelnița pe propriile mobre doar de plictiseală. Acum... fiecare o gândește pentru el, nu? Ideea este însă că (no offense please! ) această discuție este oarecum lipsită de fundament dacă are loc între oameni care nu știu exact tot ce-i de știut despre asta. Nu facem decât să vorbim... vorbe. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Ianuarie 9, 2012 Share Postat Ianuarie 9, 2012 În principiu ai mare dreptate. Doar că această modificare nu-i făcută tocmai așa... lăutărește. Pentru cine-i cu adevărat interesat de asta, link-ul pus de colegul Kion este cât se poate de edificator. Eu când m-am hotărât să fac acest upgrade am luat topicul ăla si l-am citit de la cap la coadă. De câteva ori chiar! Pe mine unul m-a convins. Oamenii ăia n-au tăbărât așa cu ciocanul și șurubelnița pe propriile mobre doar de plictiseală. Acum... fiecare o gândește pentru el, nu? Ideea este însă că (no offense please! ) această discuție este oarecum lipsită de fundament dacă are loc între oameni care nu știu exact tot ce-i de știut despre asta. Nu facem decât să vorbim... vorbe. No ofence dar daca toata lumea ar stii "exact tot ce e de stiut despre asta" nu ar mai avea sens discutia. Dar sunt partial de acord cu tine ca ar trebui sa purtam o discutie in cunostiina de cauza , fapta pt care o sa caut un topic al unui mare aventurier despre cum si-a modificat el mobra intrucat la un moment dat povesteste destul de pe larg dar si intr-o maniera usor de inteles cam care e treaba cu arcurile progresive si am sa postez linkul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RobbieB Postat Ianuarie 9, 2012 Share Postat Ianuarie 9, 2012 No ofence dar daca toata lumea ar stii "exact tot ce e de stiut despre asta" nu ar mai avea sens discutia. Dar sunt partial de acord cu tine ca ar trebui sa purtam o discutie in cunostiina de cauza , fapta pt care o sa caut un topic al unui mare aventurier despre cum si-a modificat el mobra intrucat la un moment dat povesteste destul de pe larg dar si intr-o maniera usor de inteles cam care e treaba cu arcurile progresive si am sa postez linkul. Nu mă refeream DOAR la arcurile progresive ci la modificarea întregii suspensii. Este posibil ca exprimarea mea să fi fost ușor ambiguă?... "Tot ce e de știut" din punct de vedere TEHNIC, concret, despre upgrade-ul în cauză. Apoi -evident- fiecare poate veni (și e de dorit să fie așa!!) cu propriile păreri, sugestii, critici, s.a.m.d. Abia în cazul ăsta o discuție devine cu adevărat constructivă. Când părerile exprimate se bazează pe impresii generale, poze văzute pe 'net sau -mai rău- pe antipatii de ordin personal, devine polemică inutilă și nimeni nu are de câștigat din asta. Atunci ne-am putea muta liniștiți pe forumul microbiștilor. Unde-i plin de "specialiști" burtoși și transpirați a căror cunoștințe sportive se reduc la miuțele de pe maidan din vremea copilăriei și la adeziunea fanatică pentru o echipă sau alta... Să fie iarna de vină?... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zigzag Postat Ianuarie 9, 2012 Share Postat Ianuarie 9, 2012 (editat) ... această discuție este oarecum lipsită de fundament dacă are loc între oameni care nu știu exact tot ce-i de știut despre asta. Nu facem decât să vorbim... vorbe. Eu vorbeam in cunostinta de cauza despre furca Dakarului. Am spus deja ca furca GS-ului simplu e foarte proasta dar, furca Dakarului, fiind ceva mai buna, eu nu consider ca trebuie neaparat schimbata. Deasemenea tin sa-ti amintesc ca am avut LC4 cu furca WP, furca extrem de performanta, deci stiu foarte bine cam ce poate sa faca si o furca performanta. Acum te intreb, tu ai avut Dakar ca sa stii despre ce vorbesc eu sau vorbesti din poze, la fel cum fac microbistii aia transpirati si umflati de care aminteai? Si sa nu-mi spui ca te-ai dat tu "10 metri" cu un Dakar al unui prieten si gata ai inteles perfect despre ce e vorba, ca nu are nicio relevanta si te mai faci si de ras. . --------------------------------- Iar in alta ordine de idei, pentru cei care vor protectie la vant, o solutie poate fi asta: Editat Ianuarie 9, 2012 de zigzag Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Ianuarie 9, 2012 Share Postat Ianuarie 9, 2012 Nu pot sa cred! A circulat asa ceva pe drum? Mare e gradina Domnului! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zigzag Postat Ianuarie 9, 2012 Share Postat Ianuarie 9, 2012 Nu pot sa cred! A circulat asa ceva pe drum? Mare e gradina Domnului! Mai bine zis, e legal sa circuli cu asa ceva pe drum? Uite inca una pusa pe un klr - Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pyter82 Postat Ianuarie 9, 2012 Share Postat Ianuarie 9, 2012 (editat) Care mai este farmecul daca nu simti vantul?Daca ma deranjaza vantul mai bine ies cu masina ca nici nu il simt nici nu il aud... Editat Ianuarie 9, 2012 de pyter82 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RobbieB Postat Ianuarie 9, 2012 Share Postat Ianuarie 9, 2012 Eu vorbeam in cunostinta de cauza despre furca Dakarului. Am spus deja ca furca GS-ului simplu e foarte proasta dar, furca Dakarului, fiind ceva mai buna, eu nu consider ca trebuie neaparat schimbata. Deasemenea tin sa-ti amintesc ca am avut LC4 cu furca WP, furca extrem de performanta, deci stiu foarte bine cam ce poate sa faca si o furca performanta. Acum te intreb, tu ai avut Dakar ca sa stii despre ce vorbesc eu sau vorbesti din poze, la fel cum fac microbistii aia transpirati si umflati de care aminteai? Si sa nu-mi spui ca te-ai dat tu "10 metri" cu un Dakar al unui prieten si gata ai inteles perfect despre ce e vorba, ca nu are nicio relevanta si te mai faci si de ras. Angi... hai sa incercam sa avem o discutie constructiva in pofida antipatiilor de ordin personal. OK? Ai dreptate. Nu am mers pe Dakar indeajuns de mult incat sa pot emite pretentii de cunoscator. Tu esti acela. De aceea te intreb: inafara de cursa net superioara, care ar fi diferenta intre furca de GS si cea de Dakar? Daca am demonta cele doua furci si le-am pune una langa alta, care ar fi diferentele (repet: inafara de cursa)? Te intreb asta in calitatea ta de fost proprietar de Gs si actual proprietar de Dakar.Din moment ce te infoi asa, plec de la premisa ca ai facut asta si ne poti da un raspuns in deplina cunostinta de cauza. Daca nu... voi elimina raspunsul tau din contextul acestei discutii precum o piatra la rinichi. Daca intelegi ce vreau sa spun... Nu trebuie sa-mi amintesti ca ai fost mandrul posesor al unui LC4 Adventure. Am iesit impreuna la cateva ture. Dar nu ma pot opri sa te intreb: daca ai fost asa de incantat de performantele (incontestabile!!) ale furcii WP... de ce te-ai grabit sa-l "mariti"?? Oare ar fi o idee atat de rea sa ai suspensia de KTM pe Dakarul pe care -totusi- te-ai decis sa-l pastrezi in final? Uimeste-ma cu un raspuns sincer de data asta... Te rog, ajuta-ma sa nu ma mai fac de ras!... Lumineaza-ma! Da-mi voie sa ma racoresc la umbra monumentului de intelepciune care esti. Iti multumesc anticipat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zigzag Postat Ianuarie 10, 2012 Share Postat Ianuarie 10, 2012 (editat) Robert, in primul rand, daca chiar vrei sa avem o discutie constructiva si nu ai spus doar asa ca sa te dai inteligentu' lu' peste, ar trebui sa lasi lesinaturile astea de replici de domnisoara ofensata gen "lumineaza-ma" sau alte patetisme de genul. Ok? Altfel, daca ma mai iei cu d-astea, te trimit instant.....stii tu unde. Ok? Si acum, hai sa incerc sa raspund cum pot mai bine intrebarilor tale. Cea mai deranjanta chestie la furca GS-ului simplu era faptul ca ajungea prea repede la capat, stii tu, bataia aia din capatul cursei. Asta era o chestie foarte deranjanta. Alta ar mai fi ca nu statea roata foarte bine pe drum accidentat. Cred ca revenirea nu era foarte rapida. De fapt, nici compresia sau preloadul nu erau deloc ferme. Una peste alta, mi se parea o furca prea moale. La Dakar nu mai am aceste reprosuri. N-am mai dat in capat cu ea niciodata si roata sta mult mai bine prin gropi. Este o furca mult mai bine adaptata drumurilor fara asfalt. Este adevarat ca e loc de mai bine, dar asa cum e acum, e suficient de acceptabil. Daca m-ar bate vreodata gandul sa ma duc la concursuri rally-raid cu aceasta motocicleta, da, poate as pune problema sa schimb ambele suspensii, fata-spate. Dar, pentru drumurile mele, este de ajuns ceea ce poate motorul acum. Sunt sigur ca nu sunt un caz singular. Si in legatura cu KTM-ul, nu am avut LC4 Adventure dar am avut LC4 Enduro. L-am vandut din cauza fiabilitatii reduse a motorului. Si da, daca fabricantul ar fi pus WP-uri pe Dakar ar fi fost mult mai bine, dar ceea ce incerc eu sa-ti explic pentru a nici nu mai stiu cata oara este ca furca actuala a Dakarului, chiar daca nu este WP sau altele de genul, ofera o performanta suficient de acceptabila incat sa consider ca nu s-ar justifica o investitie suplimentara. Daca mergi off-road, in cazul GS-ului simplu se poate justifica o investitie in furca. Acum ai inteles sau trebuie sa-ti fac un desen? Editat Ianuarie 10, 2012 de zigzag Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Trandafir Postat Ianuarie 10, 2012 Share Postat Ianuarie 10, 2012 nici nu e nevoie de prea multa experienta sa-ti dai seama ca furca de GS simplu e proasta . dar o investitie serioasa in suspensii mai bune nu merita . de banii aia faci un upgrade la f800gs sau ktm950 adventure Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Ianuarie 10, 2012 Share Postat Ianuarie 10, 2012 nici nu e nevoie de prea multa experienta sa-ti dai seama ca furca de GS simplu e proasta . dar o investitie serioasa in suspensii mai bune nu merita . de banii aia faci un upgrade la f800gs sau ktm950 adventure Faci un upgrade la F800GS cum am facut eu si descoperi ca: 1 Parbrizul e surplus de plastic si trebuie macar scos daca nu schimbat . 2 Scutul e la misto si clar iti trebuie un scut capabil 3 Handguarduri nu are [in afara cazului in care prinzi o editie speciala] 4 Are nevoie de protectii la rezervoarele de lichid de frana 5 Protectii la jambele de la furci 6 Furtunele de frana nu sunt bine trase si ar trebui modificate 7 Suspensiile sunt mai bune dar nu suficient Si uite cum ai dat niste bani si ti-ai facut un upgrade la motor [engine] si mai ai de facut o gramada de alte upgrade-uri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.