zigzag Postat Iunie 26, 2014 Share Postat Iunie 26, 2014 /index.php?/topic/714506-bmw-camp-5-the-real-deal/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iunie 26, 2014 Share Postat Iunie 26, 2014 ZIDU'le multam! Cum pot verifica vaselina fara sa desfac pe acolo ca sa ajung la rulmenti? Partea asta suna ciudat, nu imi prea pot face o reprezentare a operatiunilor... Ti-am dat datele mele de contact pe pm. Imi e mai usor sa iti explic in discutie directa. Dupa ce reusesti operatiunea (si faicpoze ) o poti redape forum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Iunie 26, 2014 Share Postat Iunie 26, 2014 Domnilor, caut sa cumpar si un Gs. Cea veche nu are rost sa o vand pe pentru ca banii primesc nu se justifica la cum merge motorul si imi ramane mie. Cea "noua" o va folosi sotia mea . Asa ca, daca stiti un Gs pe care voi l-ati cumpara cu un buget de 2500, scrieti un PM sau aici. Ms Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iunie 26, 2014 Share Postat Iunie 26, 2014 Domnilor, caut sa cumpar si un Gs. Cea veche nu are rost sa o vand pe pentru ca banii primesc nu se justifica la cum merge motorul si imi ramane mie. Cea "noua" o va folosi sotia mea . Asa ca, daca stiti un Gs pe care voi l-ati cumpara cu un buget de 2500, scrieti un PM sau aici. Ms /index.php?/topic/670799-bazar-vanzari-si-cumparari/?p=3781418 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eFu' Postat Iunie 26, 2014 Share Postat Iunie 26, 2014 Ti-am dat datele mele de contact pe pm. Imi e mai usor sa iti explic in discutie directa. Dupa ce reusesti operatiunea (si faicpoze ) o poti redape forum We have a deal! Te sun dupamasa, iar in weekend fac operatiunea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Afghanman Postat Iunie 26, 2014 Share Postat Iunie 26, 2014 Vind BMW F 650gs, an fb 2002, 35000 km, culoare galben, 2900€, locatie Bucuresti . Alex 0723171254 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zigzag Postat Iulie 2, 2014 Share Postat Iulie 2, 2014 Stiu ca s-a mai discutat dar e cam greu sa iau tot topicul la rasfoit. Asa ca intreb si eu din nou. Nu tine relantiul la rece. Cand e mai frig trebuie sa repornesc chiar si de 6-7 ori. Ce e de facut? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Iulie 2, 2014 Share Postat Iulie 2, 2014 Incepe cu ce e mai usor. Schimba benzina, verifica distanta la bujie si filtrul de aer. Dupa care incep investigatiile mai costisitoare gen filtru de benzina, o citire a erorilor, senzori. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Atomykatt Postat Iulie 2, 2014 Share Postat Iulie 2, 2014 Incearca o curatare a clapetei de acceleratie si de relanti. Eu asa am rezolvat un GS care nu mai pornea deloc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smar2 Postat Iulie 2, 2014 Share Postat Iulie 2, 2014 (editat) Daca nimic altceva nu are nici un efect, poti umbla la surubul limitator al cursei acceleratiei. La mine de obicei comportamentul se imbunatatea daca mai curatam throttle body-ul, airbox-ul, daca schimbam bujia, filtrul de aer, etc... Insa am ajuns in situatia in care daca nu o tineam din acceleratie, murea motorul mult prea frecvent. Am incercat sa mai desfac surubul de care vorbeam dar s-a sfaramat capul (inbus) al surubului, asa ca atentie sa nu patiti la fel. Pana la urma am pus un soricel pe opritorul de pe mosor, cel care intra in contact cu surubul limitator, astfel incat clapeta sta putin mai deschisa la ralanti. Ce am observat este ca pe frana de motor se aud niste foarte vagi rateuri pe admisie. Inca o chestie pe care am observat-o e ca dupa ce se incalzeste motorul (si nu mai e activ socul), turatia nu coboara continuu pana la 1400, ci are un palier pe la 1600-1800, unde sta 3-5 secunde, apoi coboara la 1400, unde ramane constanta. O sa incerc sa scot totusi bucata de surub limitator ramasa in filet, si sa pun alt surub de 3-4mm, sau cat o fi acolo filetul. "Reglajul" facut prin prinderea soricelului e unul grosier, echivalent cu 3-4 ganguri ale surubului. Probabil ca daca ii pun surub si duc "reglajul" la doar 2-3 ganguri ale surubului, vor disparea si usoarele rateuri la frana de motor, si va cobori si palierul unde "poposeste" turatia de la 1700 spre 1500. Am cautat si pe net informatii despre cum se regleaza surubul opritor sau ceva asemanator dar n-am gasit nimic. Editat Iulie 2, 2014 de smar2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SUN_83 Postat Iulie 2, 2014 Share Postat Iulie 2, 2014 Gresit, asa ceva nu se face! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iulie 2, 2014 Share Postat Iulie 2, 2014 terminati cu inventiile si schimbati senzoru ala de pozitie al clapetei. E ieftin oameni buni. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smar2 Postat Iulie 2, 2014 Share Postat Iulie 2, 2014 Gresit, asa ceva nu se face! Says who? Ca eu am cautat informatii si nu am gasit nimic, nici pro, nici contra. Daca tot vii cu verdicte de-astea categorice, fii bun si precizeaza si sursa informatiei. Mai exact stii ce am facut? Am asigurat un minim de aer in pozitia de ralanti, asa ca debitul total de aer la ralenti este debitul prin clapeta + debitul prin pasajul lateral controlat de ECU. Cu alte cuvinte am offsetat plaja de variatie a obturatorului controlat de ECU. Daca deschizi prea mult clapeta din surubul opritor, la un momet dat vei asigura doar prin clapeta mai mult debit de aer decat necesar pentru ralanti, asa ca si cu obturatorul din pasajul lateral complet inchis, tot va avea un ralanti mai ridicat deact ar vrea ECU-ul. Dar atata timp cat vorbim de 1-2 mm deschidere suplimentara a clapetei (masurati pe mosorul cablului de acceleratie), nu vad unde ar fi problema. In legatura cu TPS-ul (senzorul de pozitie al clapetei), acesta este bine-mersi, l-am masurat de mi-a venit rau. Variatia rezistentei e continua, nu exista salturi, intreruperi, puncte in care sa varieze valoarea citita. Ma indoiesc serios ca are vreo problema, asa ca sunt reticent la a-l schimba doar de dragul schimbarii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iulie 2, 2014 Share Postat Iulie 2, 2014 pun pariu ca frana de motor nu mai e chiar la fel Senzoru ala are probleme cu vibratiile Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smar2 Postat Iulie 2, 2014 Share Postat Iulie 2, 2014 Sincer sa fiu eu nu am sesizat vreo diferenta in privinta franei de motor, dar daca o luam logic, e mai mare vidul (si implicit frana de motor) daca clapeta e complet inchisa fata de foarte putin deschisa, cum e la mine acum. Deci cel putin la nivel teoretic ai dreptate in legatura cu frana de motor. Dar e drept ca nici nu prea folosesc exclusiv frana de motor (pentru ca nu imi aprinde stopul, si n-am chef sa ma trezesc cu vreo masina calare pe mine), asa ca e explicabil cumva de ce nu am simtit vreo diferenta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iuli-voshod Postat Iulie 2, 2014 Share Postat Iulie 2, 2014 Nu mai umblati cu astfel de presupuneri! Rolul surubelului este acela de a opri clapeta de acc in momentul in care ea a obturat de tot admisia, pentru a nu se uza corpul admisiei din cauza frecarii clapetei cu el! Nu e dacie, sa-i mai dai un gang la clapeta; merge mai turat si alte bazaconii romanesti! La relanti, aerul si-l ia pe la motoras; nu-l ia? curata/schimba motorasul! Cititi paginile anterioare; eu din cauza acelui cacao de surubel am verificat toate imbinarile posibile, si toate sistemele motoretei, ajungand pana pe tester la BMW! Urmarea? nimeni nu i-a dat de cap; tot eu in spatele blocului, luand ptr a 15-a oara totul la mana! a zis cineva mai sus ca trebuia sa porneasca motorul de 6-7 ori; slabeste acel surubel pana observi ca acea clapeta de acc e inchisa complet, si strange-l apoi doar un sfert de tura! O sa stea pornit din prima! iar la capitolul rateuri slabe... nu uitati ca e monocilindru! e cam normal sa mai apara cate un rateu! Bafturi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SUN_83 Postat Iulie 3, 2014 Share Postat Iulie 3, 2014 (editat) Says who? Ca eu am cautat informatii si nu am gasit nimic, nici pro, nici contra. Daca tot vii cu verdicte de-astea categorice, fii bun si precizeaza si sursa informatiei. Mai exact stii ce am facut? Am asigurat un minim de aer in pozitia de ralanti, asa ca debitul total de aer la ralenti este debitul prin clapeta + debitul prin pasajul lateral controlat de ECU. Cu alte cuvinte am offsetat plaja de variatie a obturatorului controlat de ECU. Daca deschizi prea mult clapeta din surubul opritor, la un momet dat vei asigura doar prin clapeta mai mult debit de aer decat necesar pentru ralanti, asa ca si cu obturatorul din pasajul lateral complet inchis, tot va avea un ralanti mai ridicat deact ar vrea ECU-ul. Dar atata timp cat vorbim de 1-2 mm deschidere suplimentara a clapetei (masurati pe mosorul cablului de acceleratie), nu vad unde ar fi problema. In legatura cu TPS-ul (senzorul de pozitie al clapetei), acesta este bine-mersi, l-am masurat de mi-a venit rau. Variatia rezistentei e continua, nu exista salturi, intreruperi, puncte in care sa varieze valoarea citita. Ma indoiesc serios ca are vreo problema, asa ca sunt reticent la a-l schimba doar de dragul schimbarii. Eu zic sa-l scoti si sa-l vinzi de nou (tps-ul) niste capsomani nemtii astia, nu stiu cu ce sa mai ridice pretul motoretei! Lasand gluma la o parte, ce numesti tu TPS se traduce in THROTTLE VALVE SWITCH iar rolul lui este de a comunica pozitia de relanti a clapetei de acceleratie catre ECU iar obturtorul mentionat mai sus este de fapt IDLE CONTROL DEVICE care este actionat de ECU in functie de TPS si de TEMPERATURE SENSOR AIR Acum cred ca ai inteles afirmatia mea! Editat Iulie 3, 2014 de SUN_83 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smar2 Postat Iulie 3, 2014 Share Postat Iulie 3, 2014 @sun_83: Nu vreau sa par capos, dar nu prea inteleg ce vrei sa spui in ultimul mesaj. Intr-adevar am vazut ca traducatorii in engleza ai documentatiei tehnice BMW au ales termenul de Throttle Valve Switch pentru piesa cunoscuta in general ca TPS - Throttle Position Sensor. Atentie, nu este un switch, un comutator, on-off, ci un rezistor variabil, un senzor a carui rezistenta ia orice valoare intr-o anumita plaja. Si la fel, ai Intuit corect, prin "obturatorul din pasajul lateral" ma refeream exact la Idle Control Device. Vrei sa spui ca daca am modificat pozitia clapetei la ralanti, s-a modificat si indicatia TPS-ului si implicit o sa fie necorespunzatoare comanda data catre Idle Control Device? Atata timp cat resetezi ECU-ul (BMS-C in limbaj BMW) dupa operatiune, astfel incat sa isi ia noile "capete de scala" ale TPS-ului, nu e nici o problema. ECU-ul este adaptiv, ca dovada revine si sta foarte stabil la 1400 rpm. In plus, am impresia ca in algoritmul de calculare a pozitiei Idle Control Device-ului o influenta mare o are turatia instantanee, data de senzorul Hall de langa volanta. Asa ca revin cu intrebarea.. unde este problema? Amestecul e tinut optim de senzorul de O2 (sonda lambda), la ralanti isi ia cat aer are nevoie (e drept ca foarte putin si-l ia si pe langa clapeta acum), la turatii mai mari oricum nu mai conteaza pozitia Idle Control Device-ului... deci, ce se strica? ce nu merge optim? repet, vorbim despre modificari mici din surubul de reglaj al pozitiei clapetei. » Post actualizat in 03 Jul 2014 10:15asta-i Idle control device-ul: http://www.f650gs.crossroadz.com.au/Repairs/Sensors/IdleActuator-Info.pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SUN_83 Postat Iulie 3, 2014 Share Postat Iulie 3, 2014 ok, jos palaria! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iuli-voshod Postat Iulie 3, 2014 Share Postat Iulie 3, 2014 pai degeaba resetezi tu plaja; daca pe langa clapeta isi trage aer fals la relanti; el calculeaza si iti da doar pe la motoras; ce trage din alte parti e element disturbator; cu alte cuvinte ecu sau cum ii ziceti voi, da comanda sa mai inchida din valva idle; si ti se opreste motorul! La fel si cu turatia ridicata acele secunde! Umbland si deschizand clapeta, e ca si cum ar fi burduful dintre galerie si corpul alimentarii spart! Spor la treaba! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adi003 Postat Iulie 6, 2014 Share Postat Iulie 6, 2014 Salut. Stau pe bordura la pasaj baneasa. Cablul de ambreiaj a decis sa se desparta de mine. Vinde cineva unul? 0727392718. Vin eu sa il iau din daca e din zona Bucuresti. thx » Post actualizat in 06 Jul 2014 14:11 Multumesc Dan! Merge perfect! Sa iti dea Dumnezeu sanatate. Pierdeam o zi de mers cu el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Danut Ionda Postat Iulie 6, 2014 Share Postat Iulie 6, 2014 tu sa fii sanatos! vezi ca daca-l cositoresti bine,te tine cel putin 20000 km! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adi003 Postat Iulie 6, 2014 Share Postat Iulie 6, 2014 deja am dat comanda lu tata scoru sa imi faca cateva. Nu mai plec nicaieri fara unu de rezerva la mine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iulie 6, 2014 Share Postat Iulie 6, 2014 daca pui cablu original tine 40 mii km testat de 2 ori. Daca il inspectezi periodic nu ramai pe drum. Pentru urgente si cazuri extra nefericite e bine sa ai la tine un set de reparat cabluri de pe la louis. Se poate trai o vreme cu el dar miez nou pe camasa uzata nu rezolva mare branza. In aceeasi ordine de idei - grija cu cablul de acceleratie - are aceeasi viata - inspectati cu atentie si schimbati la timp Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SUN_83 Postat Iulie 7, 2014 Share Postat Iulie 7, 2014 Salutare, a aparut si la mine problema despre care s-a mai discutat pe aici pe undeva (dar nu mai gasesc unde) si anume pornirea cu dificultate, mai exact, dificultatea elecromotorului de a invarti. Cu alte cuvinte in momentul in care apesi butonul da sa invarta, se aude un zgomot (similar cu cel pe care-l mai face la oprire) apoi invarte iar si tot asa. In mod normal motorul porneste ok si la rece si la cald daca nu apare zgomotul cu pricina, bateria-i ok. Daca s-a mai lovit careva de chestia asta si a reusit sa gasesca si o rezolvare il astept cu un sfat, multumesc anticipat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.