Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

@ strajeru - ia langa tien pe cineva care stie ceva mecanica. Poti strica c eva daca nu esti atent.

Pt operatiune ai nevoie de ceva scule speciale:

1) trusa de lere

2) cheie dinamometrica

3)bolt pt blocat motorul (ca sa pui la loc distributia).

 

sunt 2 etape:

1) verifici. Pt as ta nu desfaci nimic mecanic - dai jos capacul de la chiulasa si masori cu lerele. Daca pica pe valorile corecte - pui la loc capacul de chiulasa, cu garnitura noua ca sa nu mkusteasca si ai terminat.

2) daca nu sunt corecte jocurile - dai jos distributia, masori pastilele exis tente (sau citesti pe ele grosimea) si apoi socotesti ce grosimi ai nevoie. E posibil sa rezolvi unele aspecte prin permutari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu este de ajuns sa verifice jocurile, daca este in parametri nu are rost sa se mai streseze ,daca nu este in parametri , pt a afla de ce pastile are nevoie trebuiesc masurate cele vechi.

 

Daca a ajuns la faza sa poata masura pastilele vechi ,operatiunea de schimbare a pastilelor e ca si facuta ,ideea e sa puna inapoi distributia la punct .

 

Stima,

 

Ovidiu

» Post actualizat in 03 Nov 2015 22:00

...pffff omul a intrebat care este faza cu pastilele si cu dimensiunile lor...oricum am spus ca este indicat sa mearga la un service

» Post actualizat in 03 Nov 2015 22:00

@ strajeru - ia langa tien pe cineva care stie ceva mecanica. Poti strica c eva daca nu esti atent.

Pt operatiune ai nevoie de ceva scule speciale:

1) trusa de lere

2) cheie dinamometrica

3)bolt pt blocat motorul (ca sa pui la loc distributia).

 

sunt 2 etape:

1) verifici. Pt as ta nu desfaci nimic mecanic - dai jos capacul de la chiulasa si masori cu lerele. Daca pica pe valorile corecte - pui la loc capacul de chiulasa, cu garnitura noua ca sa nu mkusteasca si ai terminat.

2) daca nu sunt corecte jocurile - dai jos distributia, masori pastilele exis tente (sau citesti pe ele grosimea) si apoi socotesti ce grosimi ai nevoie. E posibil sa rezolvi unele aspecte prin permutari.

» Post actualizat in 03 Nov 2015 22:01

...foarte bine Zidu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebarea e alta,de ce vrei sa le schimbi? Nu trage bine, suna aiurea...sau care e motivul? Cati km are mobra?

Salut,

 

Vreau sa schimb pastilele din capul supapelor si fiind prima oara cand fac operatiunea am nevoie de niste informatii de la cei care au mai facut treaba asta.Am tot cautat pe net dar nu m-am lamurit, care-i treaba cu ajustarea lor? Daca tot umblu la "cutia cu maimute" nu-i mai bine sa le schimb cu unele noi?. Urmeaza sa comand pastilele la BV, dar vazut ca sunt pe diferite dimensiuni : 2.15mm, 2.30mm, 2.35mm ............2.80mm. Ce diametru trebuie sa iau pt GS-ul din 2001?

 

Ce anume trebuie verificat/schimbat la ansamblul distributiei?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

verificarea periodica se face la fiecare 10 mii km conform manualului. acum ca experienta spune ca poti sa o intinzi spre 30k - e altceva - fiecare pe riscul lui.

Cand mobra suna prost sau nu mai trage - deja e cam tarziu - sanse mari de afectare a componentelor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebarea e alta,de ce vrei sa le schimbi? Nu trage bine, suna aiurea...sau care e motivul? Cati km are mobra?

Mobra o am de 5 ani. Cand am cumparat-o avea 40k, intre timp i-am mai adaugat eu vreo 30k si iata-ma ajuns cu ea la putin peste 70k. Mentionez ca nu cunosc istoricul motocicletei, nu stiu unde s-a umblat si ce s-a schimbat la ea pana s-o cumpar eu. Pana acum n-am verificat nici starea lantului de distributie si nici jocul pastilelor. Nu sunt cel mai avizat sa-mi dau cu parerea daca se aude sau nu aiurea si nici n-am observat vreo schimbare in ceea ce priveste puterea. Mi se pare ca trage la fel de bine ca in ziua in care am luat-o.

Totusi, dupa 30k cred ca e momentul sa fac operatiunea asta.

» Post actualizat in 04 Nov 2015 18:43

@ strajeru - ia langa tien pe cineva care stie ceva mecanica. Poti strica c eva daca nu esti atent.

Pt operatiune ai nevoie de ceva scule speciale:

1) trusa de lere

2) cheie dinamometrica

3)bolt pt blocat motorul (ca sa pui la loc distributia).

 

sunt 2 etape:

1) verifici. Pt as ta nu desfaci nimic mecanic - dai jos capacul de la chiulasa si masori cu lerele. Daca pica pe valorile corecte - pui la loc capacul de chiulasa, cu garnitura noua ca sa nu mkusteasca si ai terminat.

2) daca nu sunt corecte jocurile - dai jos distributia, masori pastilele exis tente (sau citesti pe ele grosimea) si apoi socotesti ce grosimi ai nevoie. E posibil sa rezolvi unele aspecte prin permutari.

 

Zidule, date fiind indicatiile de mai sus, ma vad depasit de situatie si pentru binele mobrei o s-o duc la un service.

 

Multumesc mult!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la bavaria era 240 ron verificarea pastilelor si 320 daca trebuiau sa schimbe. am apelat la ei pt ca pot da comanda mult mai repede daca ai nevoie de pastile noi, nu stai sa faci drumuri dupa ele :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am schimbat si eu pompa de apa ieri.

am ales sa pun simeringurile de va viton, http://www.x-paprika.ro/product.php?id=61706

mi s-au parut mai ok pt ca au buza dubla la ax.

a trebuit sa dau si evacuarea jos, pt ca nu m-am prins cum sa scot capacul, nici dupa 2 ore, 3 oameni =)), fara sa scot evacuarea.

problema reala in schimb eu am avut-o, si inca o mai am, la surubul de fixare al tevilor de ulei din partea superioara, ala de sub cadru.

acolo am stat inca 2 ore, pt ca nu am putul sa-l mai bagam la loc, unghiul de intrare nu permite sa-l pui cu o surubelnita, iar mana acolo nu intra sub nici o forma, asa ca l-am lasat fara. Tevile nu se ating de nimic, doar ca nu mai sunt fixate acolo.

am dat comanda de furtun de ulei rezistent pana la 150 de grade, ca sa fac modificarea cu furtun in loc de teava, dar nu stiu cum sa rezolv problema surubelului.

voi ati reusit sa-l puneti la loc? aveti vre-un pont pt mine?

daca pui furtun partea cu urechea de prindere se taie

eu am avut acces si la intinzatorul de lant de distributie multumita furtunului

am desfacut conducta de frina care e mai jos in dreptul surubului

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am urmatoarea problema, poate ma poate ajuta careva care o mai patit...

 

La un f650 cs, cand se incalzeste motorul, moare brusc. Asta se intampla in jurul la 83 86 de grade, ca vad pe diagnoza.

Cand e rece porneste relativ normal, dar cand se incalzeste moare brusc la relanti.

 

Radiatorul are ceva por ca e murdar in stanga fata, aduna praf, etc. Pompa de apa lucreaza ca am apa calda in radiator.

 

Daca scot mufa de la senzorul de temperatura, cdi-ul vede ca are -30 de grade si porneste ventilatorul tot timpul. Cu mufa pusa, ventilatorul nu porneste veci.

Am incercat si sa il pornesc cu termostatul scos, dar la fel face, deci as exclude ala...

 

Incarcarea e buna, sonda lambda functioneaza normal... Ce as putea verifica/incerca?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intinzatorul de lant de distributie se schimba la 40.000 dupa carte

eu am vreo 75.000 si era ca nou dpdv al tensiunii arcului asa ca nu l-am mai schimbat

dupa-masa fac o poza

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am urmatoarea problema, poate ma poate ajuta careva care o mai patit...

 

La un f650 cs, cand se incalzeste motorul, moare brusc. Asta se intampla in jurul la 83 86 de grade, ca vad pe diagnoza.

Cand e rece porneste relativ normal, dar cand se incalzeste moare brusc la relanti.

 

Am mai inatnit chestia asta la motoreta unui prieten, ulterior zicea ca a rezolvat-o dar sincer nu mai stiu de la ce e zis ca era problema, ii intreb si revin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am luat furtun, la urmatorul schimb de ulei fac si modificarea asta, poti face o poza la furtunul tau? Sa vad cum si ce ai facut?

 

atasez

post-3819-0-36433200-1447529510_thumb.jpg

problema e ca de sus nu prea se vede daca nu scoti carenele

post-3819-0-97980100-1447529508_thumb.jpg

dar asta ar fi bucata "eviscerata"

post-3819-0-88053000-1447529870_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

i see what you did here !!! =))

deci tu ai taiat teava deasupra cuplei de la ambreiaj si te-ai "mufat" cu ea direct in baia superioara de ulei ....

din ce vazusem eu, "ei" (majoritatea) pastreaza prinderea de motor, si pun doar o bucatica mica ....

asa cum ai pus tu nu flambeaza furtunul ala,? el banuiesc ca nu e fixat de nimic altceva inafara de teava metalica si rezervor.

mie mi-e frica sa nu fisureze teava metalica in momentul cand o lasi fixata doar in cupla din baia de ulei de jos ... de la vibratii ... gen =))

eu am gasit de la goodrige furtun cu insertii metalice ce rezista pana la 300 de grade si nu stiu ce presiune, si as pune chiar de jos, de sub ambreiaj, pana sus, in rezervor ... sau doar o bucatica mica, sa-si pastreze rigiditatea .. inca nu m-am hotarat.

mda, acum m-am gindit si eu ca teava sta numai in surubul de prindere la baia de ulei

si mai e si presiunea uleiului din teava/furtun care impinge in jos

ar fi buna o prindere a tevii si in partea de sus, ceva resiztent la caldura

 

modificarea o am de vreo citeva mii de km

si n-am observat probelme la furtun

unii vad ca au taiat chiar mai mult (vezi 3 pagini in urma)

daca tai numai deasupra urechii de prindere nu cred ca te ajuta prea mult la demontat

unii au pus o bucata de furtun sub prindere sau chiar toata teava inlocuita cu furtun

http://i955.photobucket.com/albums/ae36/Firtrees/BMW%20daker/DSC_0005-1.jpg

de 300 grade e bun daca vii pe linga esapament ca in poza :P

» Post actualizat in 15 Nov 2015 09:22

si o sa obtii asa ceva:

http://www.ukgser.com/forums/attachment.php?attachmentid=189592&stc=1&d=1315867564

 

PS: eu am golit numai rezervorul superior pt taierea tevii

Editat de crazvy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am gasit pe net :

 

http://www.f650gs.crossroadz.com.au/Repairs/WaterPump/FlexOilLine.pdf

 

As cauta o mufare de genul aleia cu niplu si doua piulite olandeze. Chestia este ca nu am gasit la diametru redus ca al nostru , cred ca are 12 mm teava. O sa mai incerc pe la unii cu aer conditionat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite cum am facut eu. Merge foarte bine de 6 luni. Am pastrat o bucata de teava, cea cu prinderea in partea superioara si o bucata cu holenderul din partea de jos. Am folosit furtun special de ulei de la un atelier care facea furtune de inalta preisune. Colierele late tot de la ei le-am cumparat. 5 ron colierul si 7 ron /ml furtun.

post-86096-0-58071800-1447602168_thumb.jpg

post-86096-0-04797300-1447602189_thumb.jpg

Editat de xenna
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Si da, teava am masurat-o eu si e de 12 mm

 

asta e furtunul daca va bate gandul: http://www.racingnick.ro/produse/furtun-goodridge-d10 doar ca d8 e 11,8 parca, mm

 

LE: D8, specificatii: http://www.rallyshop.pl/index.php?p134722,przewod-goodridge-high-performance-11-18-mm-d8 se pare ca e 150 grade celsius, 300 am vazut pe alt site, si diametrul interior e 11,18, sper sa intre, dar intra el =))

pe teava intra, dar pe rezervorul de plastic de sus nu prea....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am urmatoarea problema, poate ma poate ajuta careva care o mai patit...

 

La un f650 cs, cand se incalzeste motorul, moare brusc. Asta se intampla in jurul la 83 86 de grade, ca vad pe diagnoza.

Cand e rece porneste relativ normal, dar cand se incalzeste moare brusc la relanti.

 

Radiatorul are ceva por ca e murdar in stanga fata, aduna praf, etc. Pompa de apa lucreaza ca am apa calda in radiator.

 

Daca scot mufa de la senzorul de temperatura, cdi-ul vede ca are -30 de grade si porneste ventilatorul tot timpul. Cu mufa pusa, ventilatorul nu porneste veci.

Am incercat si sa il pornesc cu termostatul scos, dar la fel face, deci as exclude ala...

 

Incarcarea e buna, sonda lambda functioneaza normal... Ce as putea verifica/incerca?

Am schimbat pana acum bobinele, ma gandeam ca daca se incing alea, la un moment dat se opreste. Nu are a face, se opreste si cu bobinele noi...

 

Si daca as lasa sa mearga ventilatorul tot timpul, la fel face, cand se incalzeste se opreste...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

I-am facut adaptarea la motorasul pas cu pas, la TPS nu m-am uitat dar o sa verific.

De curios, la ce temperatura a apei ar trebui sa porneasca ventilatorul? Stiu sigur ca pana la 83 de grade nu porneste...

Alti senzori are? In afara de ala de apa din dreapta de pe cilindru? De ulei?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cel din carcaza filtrului de aer.

sonda lambda (poate e terminata si indica permanent amestec sarac ceea ce face injectia sa bage mult si la cald o inneaca)

si - foarte important - verifica flansa de c auciuc sa nu fie fisurata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...