Jump to content

Recommended Posts

eu folosesc roz (50ron/litru, motul parca) de 3 ani dupa 1 an am schimbat pompa de apa ca era pe duca de cand luasem mobra, de 2 ani nu am nici o picatura pe "bleeding hole".

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu il folosesc pe ala de la bavaria (sic - e sub jumatea pretului pe care il platiti pe motul) si cred ca nu am schimbat antigelul de 6-7 ani (poate o fac saptamana viitoare :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Antigelul ăsta albastru de bavaria crește în orice reprezentanță? Nu de alta, da' ăștia din Banat nu-s cei mai iuți.

Share this post


Link to post
Share on other sites

posibil, cred ca este ceea ce folosesc la toata gama. E antigel facut in germania pt bmw. Compusul de baza e etilen glicol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar nu mai bine luati niste Hepu roz (cu 30 lei / 1,5 l nediluat) si macar luati ceva de calitate si pret corect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

la cat de rar se schimba dece sa ma complic ?


» Post actualizat in 31 Jul 2017 07:02

parca hepu foloseam cand am avut distractia mentionata mai sus. Nu mai tin minte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiecare, recomanda ce folosește, eu asta folosesc...

 

Stima,

 

Ovidiu

post-66828-0-48655100-1501494374_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua! Salutari tuturor motociclistilor si in special posesorilor de BMW. Proaspat proprietar de F650GS am si eu doua intrebari: cati litri de ulei trebuie sa pun (e din 2005, doua bujii), ca am gasit doua variantre (2,3 si 2,9 l) si, cum verific uleiul. Multumesc anticipat si promit ca o sa citesc tot topicul pentru a nu mai repeta intrebarile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.1 daca nu schimbi filtrul si 2.3 daca ai schimbat filtrul.

La modelul 2005 nu mai ai gemulet de ulei, ai joja pe dopul de la rezervor. Pui mobra pe cricul central, o pornesti si o lasi sa se incalzesca la ralanti, pana intra ventilatorul si cateva minute dupa. Opresti motorul, scoti joja, o stergi si o bagi la loc fara sa infiletezi, apoi o scoti iara - uleiul trebuie sa fie intre semne.

Daca vrei sa schimbi uleiul iti recomand sa te familiarizezi cu procedura inainte. Nu e greu da e mai ciudat decat la o mobra normala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc frumos! Asa o sa fac. Am cumparat Bel Ray 15W50.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legat de ulei si antigel, eu le-am schimbat de 2 ori pana acum, cate 1 data in fiecare sezon de cand am motorul. Am bagat ulei Motul 7100 si antigel Motul. Consider ca ambele sunt un pic "overkill" pt folosirea normala a motorului, insa eu merg zilnic in traficul din Bucuresti, stau cu el in caldura, etc, si am zis ca daca tot nu ma afecteaza atat de tare la buget, macar sa-i dau ce gasesc mai bun.

 

@jan-v Eu dupa nenea asta m-am luat prima data cand am schimbat uleiul. Daca urmezi pasii de acolo, este o operatiune relativ usoara.

Edited by Edd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

 

Am si eu o problema cu Mobra, un F650GS single spark din 2001.

 

Situatia sta cam asa:

-Am avut probleme cu incarcarea- nu voia nici cum sa incarce mai mult de 14v la relanti si cum acceleram scadea

-Verificat releu incarcare, are bube, cumparat altu montat azi pe mobra

-Verificat stator-dat jos de pe mobra si verificat si vizuat, totul pare in regula. Nici o rezistenta intre faze, nici un contact la nul, cu motorul pornit (cand pornea) incarca turat pe la 80V.

Astazi a venit releu de incarcare si am zis sa montez toate taraseniile la loc. Zis si facut, montez statorul pe capac, pun capacul la loc cu garnitura facuta din silicon, pun noul releu de incarcare inapoi, pun bateria cu gel scoasa de la incarcat.

 

Zic ca toate ar trebuii sa fie bune. Pun contactul- par cam slab aprinse luminile in bord- verific bateria- scade drastic in tensiune (de la 13 cat avea data jos a ajuns la 10 in mai putin de 1 minut). Zic ca o fi bateria proasta, pun fire de la masina, eviden ca nu se mai descarca in halul ala dar cand dau pe starter, face un click (ca un scurt ceva) si nici nu se gandeste sa invarta.

 

Bag de seama ca am un scurt pe undeva destul de nasol. Incep sa deconectez din treburi sa vad pe unde ce si cum. Deconectez releu de incarcare= acelasi simptom. La fel si cu statorul, luminile spate, semnalizarile, claxonul. Cu toate astea deconectate motoreta se comporta la fel. Cum pun contactul, cum manca din baterie.

 

Verific statorul iar, nici o buba. Verific si releu de incarcare- si asta zice ca-i ok. Desfac plusul sa vad ce pierderi de curent am, 0.06 amperi. Cand pun contactul, zburda pe la 7-8 amperi.

 

Electrician nu-s, da din ce vad eu am un scurt pe undeva si numai cand pun contactul. E posibil sa fie contactul dus? Ca altfel, zic in prostia mea, trebuia sa am pierderi de curent fara sa pun contactu'

 

 

Orice sugestii is bune venite ca am ramas far' de idei.

 

Cu respect,

Razvan

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai ABS?

Cand pui contactul ai:

- farul care papa 55w = 4 A

- pompa de benzina pt scurt timp - nu stiu cat suge dar ia si ea cativa amperi

- ABS - parca suge in jur de 100W pe varf - nu am manualul in fata.

 

6-7 A nu prea e curent de full scurtcircuit.

Probleme cunoscute sunt la firele care merg pe partea dreapta - cam in dreptul robinetului de preload - se toaca izolatia si poti avea scurt. MAi sunt sensibile si firele din zona ghidonului - pot crea de ele - misca usor si vezi ce se intampla.

 

Pt a afla cine consuma - poti sa scoiti rand pe rand sigurantele din instalatie si sa tragi concluzii in functie de cum evolueaza curentul consumat.

 

14V pe baterie e ok cu faru aprins Atata timp cat ai intre 13,8 si 14.4 esti bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand pui contactul zburda la 7-8 amperi pentru ca se intampla simultan urmatoarele lucruri:

- porneste ECU-ul

- se aprinde faza scurta

- se alimenteaza pompa de benzina

- se alimenteaza rezistenta de incalzire a senzorului lambda

- porneste motorasul pas-cu-pas care regleaza ralanti-ul

- se aprinde bordul

- porneste ABS-ul (daca il ai)

 

 

Daca face un "clic" la apasarea butonului de pornire si nu se intampla nimic, cel mai probabil e bateria dusa. Mecanismul e urmatorul:

- apesi pe buton

- cupleaza releul ala mare din fata bateriei

- e alimentat electromotorul (care consuma cateva zeci de amperi)

- din cauza consumului mare si a bateriei slabe scade tensiunea pe bornele bateriei

- din cauza tensiunii scazute, "releul ala mare" decupleaza si nu mai ajunge tensiune la electromotor.

 

O baterie dusa nu prea o poti folosi pentru a poni un motor, chiar daca o alimentezi in paralel de la alta baterie de pe o masina, de exemplu...


» Post actualizat in 03 Aug 2017 14:39

Later Edit:

 

Hai sa facem si niste calcule:

Cand bateria ajunge la 10V dupa un minut, putem presupune ca e practic descarcata dupa un minut.

Daca ai 8A timp de 1/60 ore pana se descarca bateria, se numeste ca ai o baterie de 8/60 Ah. Adica de 0,13Ah.

Eu zic ca e destul de clar ca e pilaf bateria. O baterie noua de f650gs are 12Ah, adica de vreo 100 de ori cat ai tu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca o pui in paralel cu o baterie de masina ar trebui sa porneasca, (sper ca folosesti cabluri generoase, nu cabluri de prelungitor). Posibil sa mai fie ceva contacte oxidate pe ici si colo

Share this post


Link to post
Share on other sites

La masina am incercat de cateva ori sa o pornesc cu bateria descarcata aproape complet, si cu cabluri de la alta masina (pornita si turata), si nu merge. Se aude acel clanc la releu si se sting luminile in bord.

Dupa ce o las 10-15 minute conectata la cealalta masina ca sa se incarce cat de cat bateria, porneste ok.

 

Da, teoretic fiind conctate in paralel bateria descarcata ar trebui sa aiba aceeasi tensiune ca bateria buna iar amperajul sa nu fie o problema daca cablurile sunt groase. Practic, din cauza ca cea descarcata are o tensiune mai mica, cand le pui in paralel singura rezistenta care limiteaza curentul de incarcare sunt rezistentele interne ale bateriilor. Cand mai pui un consumator in paralel, se aplica Kirchoff. Curentul maxim pe care il da bateria buna se imparte in curentul de incarcare al bateriei goale si curentul necesar electromotorului (+ alti consumatori de prin masina). Acesti curenti vor fi invers proportionali cu rezistentele bateriei goale, respectiv a electromotorului.

 

Probabil ca atunci cand e foarte goala bateria, diferenta mai mare de tensiuni dintre baterii, la aceleasi rezistente interne, duce la un curent mai mare "furat" de bateria goala. Si astfel nu porneste motorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc frumos de ajutor. Am verificat cablurile, totul pare ok, nimic ciupit, nimic ciudat. Am luat alta baterie azi, acum e la incarcat. Maine o pun si ii dau o cheie. Va tin la curent. Multumesc inca odata de ajutor.


» Post actualizat in 04 Aug 2017 09:47

Salutare,

 

Schimbat bateria si tot ceva de genu face. Am pus si un filmulet poate e mai elocvent decat descrierea mea:

https://youtu.be/qzaudb5a42A

 

Cand dau pe starter, nu invarte, face ca un tiuit aproape si is da un fel de ''reset''. Scos sigurantele una cate una, tot la fel. Verificat din nou toate calbaraia ce e vizibila, nimic dubios. Nu prea mai stiu ce sa fac...ma gandesc sa iau manualul la puricat si sa incep sa verific toata partea electrica...

 

Ceva idei mai aveti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai de unde sa incerci cu un electromotor nou?

Incearca sa o bagi in viteza si sa o dai fata spate nitel pana cand auzi ca s-a invartit putin motorul.


» Post actualizat in 04 Aug 2017 10:00

Ai mai putea sa incerci sa scurtcircuitezi bornele releului de pornire cu ceva - poate e vina lui. MAre atentie ce faci acolo daca te hotarasti sa incerci asta, e periculos.

De unde esti ? poate se uta cineva la el

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am de unde un electromotor nou din pacate. Pe al meu l-am dat jos, are carbune destul in el incat sa nu fie o problema. In rest nu stiu daca mai am ce verifica la el. Am impins-o cativa metri si se invarte motorul. Am incercat sa o si pornesc impinsa da nu am reusit de unul singur.

 

Cu scurtcircuitatu releului de pornire nu-s prea sigur. Nu stiu care e manevra si as prefera sa nu ma bag unde chiar nu inteleg nimic.

 

Sunt in UK, deci slabe sanse sa fie cineva in zona sa ma ajute. Cred ca ma las pagubas si o duc intr-un service....problema e ca ma usuca astia de bani aici....pt un servisat al furcilor au vrut 150 de lire...

 

Multumesc inca odata de ajutor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sunt multi motoristi in uk :) unii coforumijdi chiar lucreaza in service moto

Scurtcircuitatul ala se face simplu - iei o surubelnita sanatoasa si atingi simultan cele doua suruburi de pe releu. Practic faci ce face si releul cand ii dai comanda de la buton. Smecheria e ca o sa fie curent mare acolo si o sa sara ceva scantei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai ai o varianta care te ajuta sa treci de buton si releu. Poti incerca cu o sursa externa (bateria de la masina) cu care sa alimentezi direct electromotorul. Minusul undeva pe o parete metalica a mobrei iar plusul direct pe firul care intra in electromotor. Mare grija asa alimentezi direct daca este in viteza mobra se va misca. Daca vrei sa si porneasca pui contact si tot tacamul iar in loc sa apesi pe buton pui plusul pe electromotor. Succes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica si talpicile prin care trec suruburile de prindere a electromotorului. Prin talpicile alea isi ia electromotorul masa.

Daca sunt oxidate pe partea unde intra in contact electromotorul cu motorul propriu-zis, nu mai fac contact bine la masa si nu se mai invarte electromotorul decat cand ia masa prin pinionul electromotorului. De asta sugera Zidu sa o bagi in viteza si sa o misti putin inainte si inapoi, ca sa faca contact electromotorul cu masa generala prin acest pinion (ca nu e mereu in contact ferm cu roata dintata din motor cu care e angrenata)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pe langa sta am avut in cap sa nu fie ceva blocat in motor - atunci face la fel - clic si nu misca nimic....

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare,

va rog ajutati-ma si voi cu niste pareri sau sfaturi ...
acuma am venit dintr-o tura mai lunga ce a avut si portiuni de autostrada.
am buson de ulei cu termometru.

problema mea e temperatura uleiului, nu stiu daca e normal sau nu, si daca am o problema sau nu:
temperatura exterioara 30-35 grade (canicula care a fost toata saptamana)

viteza (de pe gps)

la 110 km/h, temperatura ulei 110 grade

la 120-130 km/h, temperatura ulei 120 grade

 

mentionez ca la orice alt drum inafara de autostrada, oricum as merge, temperatura ramanea intre 90-100 grade, deci problema apare doar la mers constant pe autostrada.

ceva pareri?

Edited by andriu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici o părere, asa e la toate, nu îți face probleme e normal.... dă-i sa sune....

 

Stima,

 

Ovidiu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...