Jump to content

Recommended Posts

Apropo, acum vreo 5000 km am scos termostatul pt ca am mai avut probleme cu racirea si am crezut ca e infundat/stricat termostatul, si nu l-am mai pus la loc. Are vreo relevanta daca am sau nu termostat acum? Eu stiam ca conteaza doar daca e foarte frig afara. Si eu nu voi merge in conditii de 1-10 grade.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Apropo, acum vreo 5000 km am scos termostatul pt ca am mai avut probleme cu racirea si am crezut ca e infundat/stricat termostatul, si nu l-am mai pus la loc. Are vreo relevanta daca am sau nu termostat acum? Eu stiam ca conteaza doar daca e foarte frig afara. Si eu nu voi merge in conditii de 1-10 grade.

» Post actualizat in 13 Aug 2017 10:57

Salut! Are importanta, pentru ca termostatul asigura o temperatura constanta motorului, de aici si un randament mai bun, cel putin asa stiu eu.

» Post actualizat in 13 Aug 2017 10:57

Salut! Are importanta, pentru ca termostatul asigura o temperatura constanta motorului, de aici si un randament mai bun, cel putin asa stiu eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca e cald afara nu e mare problema ca nu ai termostatul. Daca mergi la temperaturi mici nu e bine. Sapa aici pe topic - cateva pagini in urma. Cineva a montat unul de auto la un pret super bun. e aceeasi piesa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Confirm. Eu am pus de VW Polo 2000+ cu deschidere la 87 gr. E udentic ca si constructie. Se potriveste la fix.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mecanicul a schimbat cele 2 pinioane care erau mancate de tot si am plecat la drum... 30km mai tarziu s-a supraincalzit din nou. Ceea ce este ciudat e faptul ca la mai bine de o ora jumatate de la opritul motocicletei, bazinul in care e uleiul continua sa fie f fierbinte. Nu cumva poate fi si pompa de ulei stricata? Cum pot verifica daca merge? Planul e sa ma duc din nou maine dim la BMW si sa imi mai faca o diagnoza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai aerisit instalația ? Șurubul din chiulasa ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

E normal sa ramana cald rezervorul de ulei. Nu il raceste nimeni - poate putin aerul in mers. Temperatura acolo urca pana la 120 grade si peste.

 

Sunt cateva chestii pentru a identifica motivul supraincalzirii:

- prima chestie este aerisirea - in timp ce umpli cu lichid de racire trebuie sa strangi de furtunele groase pentru a le umple si pe ele. Surubul de la chiulasa trebuie slabit pentru a permite aerului sa iasa. Daca ai aerisitor e si mai bine, pui un furtun transparent pe el si poti sa strangi de furtune pana cand vezi ca nu mai iese nici o bula de aer pe acolo. Apoi pornesti motorul pana intra ventilatorul, il opresti si completezi cu lichid.

- a 2-a chestie - verifica daca nu a curs pe undeva lichidul de racire din motorul tau. Daca s-a umblat la el e posibil sa se intample si asta

- verifica daca iti mai merge ventilatorul - ar fi trebuit sa fie pornit cand te-ai oprit cu ea suprraincinsa. (merge doar cat e motorul pornit)

- verifica daca radiatorul nu e infundat cu praf / noroi

- verifica daca nu iti da cu ceva fum dulceag la pornire (semn foarte rau - garnitura de chiulasa dusa) - mobra cealalta a suferit asta cand a ramasa fara pinioane.


» Post actualizat in 14 Aug 2017 04:59


Apropo - verifica daca pompade apa isi face treaba - trebuie sa ai apa calda pe furtunul care pleaca de la pompa (sezizabil cand pornesti motorul rece). Nu e exclus sa cedeze dupa remontare, mai ales daca cel care a pus capacul de la ambreiaj a fortat putin in pinioane.

Edited by ZIDU'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Motivul pt care insist pt pompa de ulei e ca motocicleta era f incinsa inclusiv seaua, care nu are incalzire. Parca tot "sasiul" era f fierbinte. Sunt din nou la service bmw, acum cu cele 2 pinioane schimbate si astept sa vad ce zic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca nu iti merge pompa de ulei motorul se gripeaza foarte rapid. nu cred ca ajungeai prea departe daca era cazul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am cateva intrebari legate de amortizorul spate. Sunt in al 5lea an de cand am motorul (F650GS 2004 1cil/2buj stock) si am ajuns la 56mii km. Am mers 36mii doar cu pasager si cel putin topcase (95% asfalt 5% drum pietruit 0% offroad)

Suspensia spate necesita acum pre-load-ul la maxim daca merg cu pasager si 3 cutii. De anul asta se simte ca se lasa si mai mult la aceasi incarcare.

 

Din ce am citit pe advforum si f650faq si aici inteleg ca am 3 optiuni:

1. verific si umplu daca e nevoie cu azot.

2. inlocuiesc cu un amortizor stoc de la reprez (habar nu am cat costa)

3. inlocuiesc cu un wilbers 640 (cam 500e)

 

Intrebari:

- merita o umplere cu azot? inteleg ca simeringurile si tija din amortizor oricum se mananca si probabil va scapa uleiul. cine a facut recent o umplere si unde si la ce pret? este vorba de GS nu de Dakar. din ce am inteles a mea nu are ventil.

- stiti vreo sursa pentru piese bmw stock la un pret rezonabil? cei de la contempo... nu vreau sa imi spun parerea despre ei

- are cineva wilbers pe f650? pareri?

 

Mersi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai cateva lucruri de facut:

1) verifici daca preloadul isi mai face treaba. il dai pe maxim si te uiti cat iese din inelul lui. Trebuie sa iasa peste 7-8 mm (daca stie cineva valoarea exacta sa spuna). In cazul in care nu mai iese trebuie sa completezi cu ulei hidraulic (sau lichid de frana, nu stiu exact ce e acolo, trebuie documentare) circuitul preloadului.

2) daca plange ulei faci un full rebuild. sunt cateva service care se ocupa cu asta. La bucuresti eu stiu de rams21 si GRG (cesar aici pe forum). Mai sunt si prin tara dar nu imi vin in minte acum. Au ei majoritatea pieselor.

La amortizoarele care nu au valva de umplere se monteaza una.

 

 

Teoretic amortizoarele trebuie servisate cam la 20 mii km

Edited by ZIDU'

Share this post


Link to post
Share on other sites

mersi. o sa caut si eu sa verific cat trebuie sa aiba cursa preload-ul la arc. ce e sigur este ca preload-ul functioneaza inca: la minim este foarte moale si la maxim este mai rigida dar nu cu mult.

ma gandesc ca si arcul s-a comprimat in timp.

 

o sa intreb de un pret la rebuild atunci.

si uitasem sa mentionez ca tocmai am pus arcuri progresive in furca ceea ce accentueaza senzatia de soft pe spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

e posibil sa isi fi pierdut si arcul din proprietati dar mult mai probabila e faza cu preloadul


» Post actualizat in 16 Aug 2017 07:17

ca sa evaluezi arcul in sine e mai greu, in principiu trebuie desfacut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit pe forumuri bmw ca se poate pune orice fel de ulei in traseul de pre-load. Ulei hidraulic mineral, ulei de furca, ulei de motor. Singura lui functie este de a impinge arcul cand inchideti robinetul. Nu ajunge in interiorul amortizorului.

Inca nu am gasit cat este cursa normala la arc dar acum sunt sigur ca trebuie facut refill pentru ca pana pe la jumatate robinetul meu se invarte ca in gol fara nici o modificare. Incepe sa se simta ca impinge ceva (arcul) abia dupa jumate. De aceea nu pot probabil sa pun suficient preload pe amortizor cand am bagaje si pasager.

 

Mersi zidu-le pentru idee. O sa verific/desfac/umplu in weekend.

 

Rebuild cred ca ii fac pentru ca a indurat mult si e mai bine sa fi preventiv decat sa te trezesti in mijlocul drumului cu socul fara ulei/presiune. Am trimis deja 2 intrebari sa vad ce oferte primesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara,

 

Cine poata sa-mi spuna daca cricul central de la F650 pana in 2000, se potriveste la F650 gs din 2004.

 

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa pozele (si codurile de pe realoem) nu prea se potrivesc.

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=0162-EUR-04-1999-E169-BMW-F_650_97_0162_&diagId=46_0267

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=0175-EUR-09-2006-R13-BMW-F_650_GS_04_0175,0185_&diagId=46_0572

 

LE: Daca pentru tine il vrei, atentie ca pentru Dakar nu a existat optiune de central din fabrica, daca vrei sa pui unul de GS normal ar trebui lungit, din ce-am mai citit.

http://faq.f650.com/GSFAQs/DakarCentreStandFAQ.htm

Edited by Bogdan Brinduse

Share this post


Link to post
Share on other sites

(Cine vrea sa isi prelungeasca cricurile centrale de f650gs, am tevile de dimensiunile corespunzatoare, la suprapret. Luate de pe ebay, ca la noi nu aduce nici un depozit teava de 18mm si de 22mm. Am sunat de m-am plictisit la depozite din toata tara.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

cricul meu e lungit de multa vreme cu tzava neagra banala, ce avea mesteru in curte cand m-am dus sa il lungesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspuns ...astfel ca:

 

Sunt in cautarea unui cric central de F650gs simplu sau Dakar - second hand

 

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

cric de dakar nu exista decat aftermarket (daca gasesti dakar la tocat spune-mi ca vreau cate ceva de pe la el).

Cric de GS - va trebui sa te uiti pe la cei care dezmembreaza, nu or sa scrie aici. Ai grija sa il iei cu tot cu arcuri, bucsile pe care culiseaza si chiar suruburile de prindere sa nu alergi dupa ele

Share this post


Link to post
Share on other sites

@SUN_83, tot la furca ta imi e gandul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si ti-am zis sa o iei la pachet cu mobra...

Edited by SUN_83

Share this post


Link to post
Share on other sites

a mai patit cineva sa-i curga benzina in momentul cand face plinul?
daca pun pana sare pistolul o data, nu curge, orice pun in plus, adica mai mult ... imi curge destul de tare, pana la un punct, este un supraplin si e normal?
mentionez ca asta face in principiu cu mobra pe cricul lateral.
mi-e frica sa nu iau foc sau ceva ... multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a mai patit cineva sa-i curga benzina in momentul cand face plinul?.

Da, eu. De atunci i-am facut plinul pe cricul lateral, fara a forta si n-au mai fost probleme. S-a intamplat acum 3 ani. Nu retin pe unde a dat afara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...