Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

Iară buba la BMW f 650 twinspark ..pornește mai greut la rece și imediat dupa ce pornește se oprește.fac așa de mai multe ori daca trag de gaz de câteva ori nu se mai oprește ..la cald nu face așa ..oare ce sa fie ? O mai pățit careva așa ceva ? Ce ar trebui sa verific sau sa inlocuiesc

Editat de fairplaybiker
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ar fi cateva chestii:

1. posibil filtru de benzina infundat. Se schimba. Vezi ca sunt si variante de filtru de benzina ieftin dar de 4 atm.

2. posibil ca potentiometrul TPS (throttle position sensor) sa fie bulit tocmai pe pozitia de relantiu. Se schimba cu altul nou.

3. posibil ca motorasul de IDLE care obtureaza canalul de by-pass sa fie incarcat cu jeg. Se desface si se curata.

Altele nu imi vin acu in minte. Poate mai completeaza colegii...

post-40812-0-99835000-1524167243_thumb.jpg


» Post actualizat in 19 Apr 2018 19:59

De aici am luat poza

Editat de Serban.S
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iară buba la BMW f 650 twinspark ..pornește mai greut la rece și imediat dupa ce pornește se oprește.fac așa de mai multe ori daca trag de gaz de câteva ori nu se mai oprește ..la cald nu face așa ..oare ce sa fie ? O mai pățit careva așa ceva ? Ce ar trebui sa verific sau sa inlocuiesc

Asa face si a mea de 5 ani incoa.

 

Singurul mod in care am rezolvat problema cat de cat (dar nu total) a fost curatarea grupului de la injector, in special motorul pas cu pas cu reset din soft pt acest motoras. La mine pistonul de pe motorul pas cu pas era complet negru si acoperit cu depuneri. Acum il curat o data pe an (nu se murdareste asa tare dupa 1 an)

 

Ce a mai ajutat foarte mult la mine este modul de pornire: 1. dau de cheie si astept sa se stinga ledul galben 2. pun in neutru 3. nu trag ambreiajul 4. nu ating acceleratia 5. apas pe starter si il tin pornit 2-3 secunde 6. daca moare astept 2-3 secunde si apas iar 2-3 secunde (acum porneste cam 50% din prima si cam 49% din a 2-a cheie) Se mai intampla sa apas si de 4-5 ori dar foarte rar.

 

Iti recomand:

-verifica bateria

-curata partea de la idle valve si da reset din soft

-schimba filtrul de benzina daca e vechi rau (>50 000 km)

-urmeaza procedura de start chiar daca nu porneste din prima si nu pune mana pe gaz. are un calculator legat la injector si trebuie sa poata singura sa isi regleze amestecul - mie mi-a fost greu sa ma obisnuiesc cu asta dupa 5 ani de kawasaki pe carburatoare.

 

Bateria sigur poate face probleme dar a mea are simptomele astea si cand am bateria buna si cand e pe duca.

Filtrul de benzina l-am schimbat cu unul original si face la fel. A curs benzina cu negrala pe partea dinspre rezervor si curata pe partea cu injectorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropo de frana spate. Am ramas de doua ori fara frana pe spate la coborare pe DN, pe aglomeratie. Prima data am crezut ca este lichidul vechi, l-am schimbat si am patit-o din nou. Am ABS si am citit ca trebuie deblocat cumva din soft ca sa fie bine aerisit.

 

Eu as merge mai repede pe exploatarea defectuoasa ca motiv pt ceea ce ti se intampla tie. La coborarea cu un vehicul pe serpentine trebuie sa mergi cat mai mult pe frana de motor, sa evaluezi din timp incetinirea vehicului. Franarea excesiva la coborare duce la supraincalzirea sistemului de franare iar lichidul de frana fierbe si face bule de gaz, ceea ce face franarea imposibila. Chiar daca moto sunt mai usoare decat auto tind sa cred ca acestea sunt mai predispuse la astfel de probleme in comparatie cu auto care au piesele sistemului de franare mai mari si au astfel un timp mai mare de incalzire.

 

nu e nici de la furtun nici de la placute.

Intr-adevar - franele se pot incinge si ramai fara frana spate dar doar cand sunt folosite abuziv (de exemplu ccobori de pe munte si tii apasata aproape in permanenta fraana spate pentru cativa km). Un sistem de franare in stare buna nu are voie sa faca asta in trafic normal.

 

Problema pe care oai tu poate fi generata de faptul ca placutele nu se departeaza la timp si suficient de usor de disc. Asta e un motiv pt care se pot incingeextrem de mult. (poti confirma daca etrierul e mult mai fierbinte decat ar trebui sa fie inconditiile tale de trafic). Problema e mai evidenta in trafic lent cu franari repetate des - placutele stau apasate aproape permanent intre franari.

 

Inspecteaza in ordine: pedala defrana sa culiseze usor pe surubul ei; pistonul etrierului siplacutele etrierului sa nu fie blocate (impingi cu mana in etrier - treebuie sa apara joc la placute usor. Cauza poate fi piston semigripat, coroziune / mizerie in suportul de jos al placutelor, uzura in pinul de blocaj - placutele taie in el si nu mai culiseaza pe el datorita taieturii) - astea sunt simplu si ieftin de rezolvat.

Daca totul e ok - inspecteaza pompa de frana - dai jos cauciucul de protectie. pistonul trebuie sa coboare imediat dupa ce ii dai drumul si trebuie sa o faca pana la siguranta. Daca nu o face asta e cauza. Problema cunoscuta si des intalnita la modelul ala de pompa de frana chiar daca unii inca nu s-au prins (coroziunea aluminiului datorita prezentei sigurantei de otel produce oxid de aluminiu care e abraziv si de volum mai mare decat aluminiu original - blocheaza pistonul - la inceput cate putin apoi pana nu mai revine deloc)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut.

 

caut sa cumpar o sa de f650gs. de preferinta ieftina.

 

nu e musai sa aiba musamaua si buretele. imi trebuie doar partea de jos fara crapaturi si defecte. vreu sa refac tapitarea pe ea.

stiti vreun f650gs in dezmembrare sau aveti una pe acasa?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. O sursa de parbriz pt un dakar din 2005?

Multumesc

» Post actualizat in 23 Apr 2018 19:47

Apropo, am niste suporti de cutii originali pt F650 gs din 2005, banuiesc ca se potrivesc de prin 2004 pana prin 2007.

Daca are cineva nevoie sa-mi dea de stire, mai fac si eu curat prin beci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Am schimbat azi camera spate si baiatul de la service mi-a spus ca am bumperele uzate.

Am atast o poza, dar fix codul nu se vede pentru ca e ros cauciucul in acea zona.

 

Stie cineva care este codul pentru F650GS 2001 ABS si de unde se poate comanda setul de bumpere?

 

Multumesc frumos!

 

Stima!

 

post-95693-0-33723300-1524666084_thumb.jpg

Editat de katman
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Am schimbat azi camera spate si baiatul de la service mi-a spus ca am bumperele uzate.

Am atast o poza, dar fix codul nu se vede pentru ca e ros cauciucul in acea zona.

 

Stie cineva care este codul pentru F650GS 2001 ABS si de unde se poate comanda setul de bumpere?

 

Multumesc frumos!

 

Stima!

 

www.realoem.com , bagi ultimele 7 caractere din seria de sasiu si cauti codul de piesa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai de.... ce preturi au...

 

Codul este 27712345789 si vad ca per bucata e pe la 130 RON, deci 3 bucati.... brrr.

Cand am dat search dupa cod am gasit o discutie mai veche, de prin 2014 tot aici in forum, cu workaround de completat cu o camera pana la eliminarea jocului :)))). Cred ca aplic si eu metoda.

 

 

ale mele arata distruse fata de ale tale, si merg fara nici o problema ..

 

 

Bun asa, inseamna ca inca mai tine, nu ma lasa asa sa merg pe doua picioare ca un psihopat... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se pot intampla2 lucruri daca se uzeaza bucatile alea de cauciuc:

1) sa se intareasca si sa transmita socuri mai mari in lant - teoretic, nu am vazut asta in realitatela gs

2) sa capete putin joc - absolutinsignifiant pe langa ce produce intinderea lantului.

 

niciodata nu ramai in drum de la ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare all!! Ma fratilor ajutati-ma si pe mine cu un sfat.Mobra mea din dotare mai exact un BMW F 650 GS - 2002 nu vrea sa stea in relanti cand il pornesc de fapt el nu STA turat la rece cum ar trebui de fapt! Ca idee anul trecut mai facea unele nazuri ca sa statea turat in 3000 si dupa ce il mai acceleram umpic isi revenea,M-am gandit sa schimb filtrul de benzina ce am gasit ca si filtru adica un MANN WK 69/ 2.pret undeva intre 70-80 lei .Stiu ca ar trebui sa pun OEM,dar din ce am vazut unii spun ca e ok,asta de MANN.Astept un sfat referitor la problema de relanti .La cald sta in 1500 problema este la pornire .SI PINA SE INCALZESTE.

Editat de tavibasca
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

As verifica:

-cablul de acceleratie - cand tragi de ghidon max st/dr imi urca in ture? sau sa nu ai surubul de pe corpul de injectie strans prea tare. poate se blocheaza in cursa de la mizerie in camasa.

-idle valve control - daca nu ai curatat asta e bine sa o faci, a mea pornea f greu si avea relantiul la aprox 2000 inainte sa o curat pana se incalzea motorul. pe pistonul ei se depune multa mizerie.

-lipsa etansarii inaintea clapetei de acceleratie - sa nu traga aer pe altundeva

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc frumos. Vreau sa rezolv totusi ca imi sta pe creier sa aiba vreo problema :).

 

Sa nu-ti stea pe creier ca defapt nu prea are ce...ale tale sunt in stare "perfecta" pot spune, fata de ale mele...care sunt putin crapate si au distantiere din cauciuc.

Si apropo...ZIDU', la mine isi facuse joc incat se simteau socuri serioase la accelerat/decelerat, dar s-a rezolvat simplu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am pus filtru de 4 bari merge foarte bine, bujii Denso iridium ... porneste la sfert.

Am uns rulmentii spate si articulatiile de la suspensie unde sunt o gramada de rulmenti cu ace. Unii atinsi foarte putin de rugina. Hai sa spunem ca gasesc rulmentii dar bucsele probabil trebuie sa le comand la BMW.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Recent am schimbat socul spate, arcurile din furca si am gresat rulmentii de la bascula si de la soc. Cateva impresii si poze pentru curiosi:

 

  • am pus arcuri progresive de pe louis, se vede in poza cat de mult se compactase cel oem > furca e mai ferma acuma si motorul incarcat nu se lasa jos ca o dacie la ignat :)
  • suspensia spate am ales sa pun un soc TFX cu preload. cel oem era ok pt 1 pers + topcase dar cu pt mine +pasagera + 3 cutii givi maxia de 52L pline se lasa prea mult de mult > inca imi notez preload/rebound in functie de incarcare sa aleg setarile bune, oricum schimbare in mult mai bine
  • ca sa scoateti socul de la locul lui trebuie sa desfaceti surubul de sus. acesta este intr-o gaura in rezervor :) si va trebuii sa puneti motorul pe cricul central, sa desfaceti suruburile de la cadrul spate de jos si sa le slabiti pe cele de sus, apoi sa legati cu ceva cadrul spate de ghidon - e f stabila motocicleta asa.
  • socul a venit fara filet la prinderea de jos ca cel oem. am comandat un surub identic cu cel de sus si o piulita identica cu blocare (se vede in poze, e ovalizata la capat). am luat surub oem pt ca e material 10.9. a fost 45 lei surub+saiba+piulita la bavaria
  • aveam un pic de rugina la rulmentii de la bascula. garniturile galbene, care sunt din ceva spuma/burete, erau crapate si de aceea cred ca a intrat apa si a ruginit un pic. rugina de pe bucse am dat-o jos cu burete de vase, cu partea verde si cu mult wd40. rulmentii i-am curatat cu brake cleaner si am gresat cu vaselina noua, mult mai multa decat ce pusese bmw acolo
  • rulmentii de la bascula au ace in cusca, iar cei de la soc sunt doar ace - grija sa nu le pierdeti
  • am schimbat doar garniturile de spuma (4 buc in total)
  • surubul de la bascula a iesit dupa 2 ore de munca. rabdare + brat de 50cm + wd40 + ciocan de 1kg + extensie de cheie sa bat in capat. surprinzator cate de usor se misca bascula si cat de greu a iesit surubul. o sa curat mai des aici.

Poze:

 


» Post actualizat in 29 Apr 2018 08:22

Despre TPS, ICV, FI si ISTA/GS911

  • Motorul meu acum 2 ani incepuse sa se chinuie f mult la pornire la rece. In mod curios cand sunt la mare si e cald si fumos porneste din prima la rece, doar la Brasov nu ii place :)
  • Dupa ce am primit ajutor de la smar2, m4v3rick si ceilalti care au raspuns pe forum (le multumesc inca o data), am scanat cu un GS911 si am gasit ca am o eroare pe ICV. Apoi mi-am cumparat un cablu VAG si cu 3 sarme colorate si kitul de ISTA am gasit eroarea asta si pe laptopul meu.
  • Am desfacut corpul injector pentru curatare si era foarte murdar - vezi pozele
  • Dupa curatare am resetat din soft ICV-ul si i-am facut calibrarea cum scrie in manual.
  • Acum la mare porneste tot din prima dar la Brasov, cat motorul e rece, porneste la prima sau a 2-a cheie (cam 50%-50%)
  • TPS-ul l-am masurat in afara circuitului cu un multimetru. Se misca cursiv iar rezistivitatea se schimba tot cursiv in timpul cursei. Asta e ultima piesa pe care as incerca sa o schimb sa vad daca rezolva definitiv probleme de pornire la rece, dar e un pic cam scumpa si m-am obisnuit ca mai porneste si la a 2-a cheie.

Poze pentru curiosi

 

ICV murdar

post-52889-0-73309000-1524988813_thumb.jpg

post-52889-0-65511200-1524988817_thumb.jpg

ICV dupa curatare

post-52889-0-59635800-1524988823_thumb.jpg

post-52889-0-64507000-1524988827_thumb.jpg

Injectorul

post-52889-0-08483500-1524988808_thumb.jpg

Eroarea

post-52889-0-17972500-1524988831_thumb.jpg

post-52889-0-66089700-1524988834_thumb.jpg

post-52889-0-32582300-1524988839_thumb.jpg

post-52889-0-87823700-1524988843_thumb.jpg

Reset adaptation values

post-52889-0-88121900-1524988847_thumb.jpg

post-52889-0-36012300-1524988852_thumb.jpg

TPS-ul

post-52889-0-99353600-1524988857_thumb.jpg

post-52889-0-59337500-1524987962_thumb.jpg

post-52889-0-78668200-1524987968_thumb.jpg

post-52889-0-07152900-1524987974_thumb.jpg

post-52889-0-79002100-1524987979_thumb.jpg

post-52889-0-04501900-1524987986_thumb.jpg

post-52889-0-14085500-1524987991_thumb.jpg

post-52889-0-55710200-1524987997_thumb.jpg

post-52889-0-54362100-1524988002_thumb.jpg

post-52889-0-39261200-1524988007_thumb.jpg

post-52889-0-76196900-1524988013_thumb.jpg

post-52889-0-69319400-1524988019_thumb.jpg

post-52889-0-98471500-1524988023_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare all.@iridiu192 fff bun review-ul tau cum ai facut servizare prezentata mai sus,de RETINUT. As avea o intrebare legat de problema relanti-ului ca la rece nu sta .Din discutiile avute cu un amic imi zicea ca senzorul de temeperatura de pe motor cod 13621703993 care are 4 pini are 2 functii una de a da comanda la ventilator cand se incalzeste mototrul iar a2a functie este de a da comanda la clapeta si a tine motorul turat la rece,Daca stie careva ca ar fii aceasta problema ca sa cumpar acel sonzor .Va multumesc pt atentie si astept un sfat de la voi. !!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

https://www.f650gs.crossroadz.com.au/EngineSensors.html

 

pt senzorul de temp de pe motor cica ar fi folosite doar 2 fire de la 1 singur senzor din cele 2 si controleaza ventilatorul.

 

la pornire senzorul de temperatura de aer mi se pare mai important. dar nu prea am citit sa fie probleme cu el. de obicei lumea zice ca a fost de vina TPSul, ICVul, contacte... pt idle si stalling.

 

The Intake Air Temperature sensor (IAT)monitors the temperature of the air entering the engine. The engine computer (PCM) needs this information to estimate air density so it can balance air air/fuel mixture. Colder air is more dense than hot air, so cold air requires more fuel to maintain the same air/fuel ratio. The PCM changes the air/fuel ratio by changing the length (on time) of the injector pulses.

Editat de iridiu192
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare revin cu solutionarea problemei cred eu ca este rezolvata dupa ce am facut si o tura de vreo 350 km in zona de Vest Tm-Arad, Ineu etc.Pornirea asdimineata perfecta la prima cheie turat in 2000,nu am apucat sa se incalzeasca pe drum a murit de 2 ori la 2 semoafoare,dupa care toata ziua a stat perfect la relanti fara sa am fluctuatii de turatie,Servizarea am facut-o Luni fiind liber si am curatat motorasul pas cu pas,corpul de admisiea cu clapeta fara sa il dau jos,am incercat sa il pornesc si nu a stat la relanti deloc .Dupa ce am suflat cu spray de contact pe senzorul din galerie acel INTAKE AIR TEMPERATURE pot sa zic ca a stat la relanti dar cu o mica ezitare,Dar in principiu am sa caut in zona TIMISOARA ARAD daca est careva si are posibilitatea sa imi faca o diagnoza la motor adica daca detine acel GS911 parca care citeste erorile. Atasez poze mai jos cu ce am demontat.cu ocazia servizarii am reusit sa montez si un toolbox de scule.

post-69120-0-49007900-1525207419_thumb.jpg

post-69120-0-78662700-1525207431_thumb.jpg

post-69120-0-59073000-1525207440_thumb.jpg

post-69120-0-75702200-1525207452_thumb.jpg

post-69120-0-32922600-1525207460_thumb.jpg

post-69120-0-11457100-1525207468_thumb.jpg

post-69120-0-09822100-1525207478_thumb.jpg

post-69120-0-45615500-1525207492_thumb.jpg

post-69120-0-24436600-1525207546_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mno, is nervos!

Dak'u meu tocmai mi-a papat bateria - sindrom moarte subita.

Scadea sub 9v la buton start; claxon avea, farul se aprindea.

Pornit inpins, ajuns cumva cu el acasa.

Dat bateria jos sa o pun la resuscitat - era fierbinte rau - d'abia puteai tine mana pe ea.

Asta dupa doar juma de ora de trafic oras, la 26 grade afara - ventilatorul intrase in ture de cateva ori.

 

Lasat peste noapte la incarcat, dimineata arata full (12.7v dupa ce am luat-o de pe smart charger).

Pus pe motor, buton, si nimic. nu invarte. Scadea iar sub 10v. Deci moarta bine.

Fuga la magazin, baterie noua, pornit ok.

Verificat incarcare la magazin pt garantie - 14 la relanti - 13.8 la 3k ture cu faza scurta si motor incalzit. Totul ok.

 

Si apoi, in oras, stand la semafor vad ca scade la 12.4-12.6v cand intra ventilatorul.

Creste iar la 13.8 dupa ce se opreste ventilatorul.

 

Acum ... stiind ca in oras la peste 25 grade, cam juma timp ventilatorul e pornit, inseamna ca nu prea are cand sa se incarce bateria.

Din ce stiu, cu toti consumatorii, la relanti ar trebui sa am peste 13.8v.

 

Ce sa fie?

Ventilatorul se invarte liber, usor, nu e blocat.

Releul de incarcare? Sa nu scoata amperajul pt toti consumatorii?

 

PS1. Bateria decedata venise cu motorul cumparat anul trecut. Vanzatorul mi-a zis ca e ca noua, doar ca a stat nefolosita vreun an.

PS2, cu gandul la ce fierbinte a fost bateria cand am dat-o jos de pe motor, am izolat-o cu ceva termoizolator de ~3mm. Nu stiu daca ajuta mult, dar am zis sa incerc.

post-95535-0-50607100-1525251219_thumb.jpg

post-95535-0-87732100-1525251233_thumb.jpg

Editat de titi.dudu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...