Jump to content

Recommended Posts

Stai linistit, nu e o problema. Daca nu s-a aprins becul de temperatura esti ok. Poti pune mana pe radiator sa vezi daca e cald pe toata suprafata lui.

Jocul la supape nu afecteaza decat in cazuri extreme. La mobra mea am verificat din 30 in 30 de mii (sau mai mult) si in 130 mii km am schimbat mai mult de amorul artei o pastila. Ultima verificare: 0.3 0.32 si 0.10 0.10 (0.32 ala a aparut la reglajul anterior care era la limita inferioara).

Nu pare sa fie vorba de o supraincalzire la tine (mie mi se mai supraincalzeste pe autostrada la topspeed cand e foarte cald afara - se aprinde becul rosu - strang ambreiajul, pana ajunge la 50 km/h e bun de forja iarasi)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci de raspuns, m-am mai linistit :)

Mi-a mai zis un coleg ca ma stresez prea mult si ma dau prea putin, dar eu - toma necredinciosu - musai sa imi fac de lucru :)

Deja ma vedeam cotrobaind prin maruntaiele dak'ului.

 

Apropo, cu ocazia asta mi-am pus un termometru digital pe circuitul de racire.

M-am folosit de pinii 3-4 de la senzorul de temperatura si l-am legat la o chinezarie de termometru.

Nu arata el exact temperatura dar macar imi spune cand e peste o limita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tu chiar te plictisesti in mers, nu ai la ce sa te uiti ? Termometrul ala nu e calibrat cu senzorul :)

Lasa instalatia cum era ea originala si dai gaz. cat timp nu se aprinde martorul esti ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

La cât sunt de fain făcute Dakarurile, chiar nu te obosi să stai prea mult cu ochii și urechile la el, enjoy the ride! Știe singur ce are de făcut, tu doar trebuie să-ți întinzi rânjetul pe toată fața!

Ia folosește gazul doar pe două poziții: oprit (neinteresant!) și la maxim, să vezi cum uiți de termometru!

Share this post


Link to post
Share on other sites

La cât sunt de fain făcute Dakarurile, chiar nu te obosi să stai prea mult cu ochii și urechile la el, enjoy the ride! Știe singur ce are de făcut, tu doar trebuie să-ți întinzi rânjetul pe toată fața!

Ia folosește gazul doar pe două poziții: oprit (neinteresant!) și la maxim, să vezi cum uiți de termometru!

Daca este o senzatie care sa-mi placa la nebunie la f650gs-ul meu, este atunci cand urc o panta in turatii mai joase (aprox 3000rpm) si auzi din admisie sunetul acela flamand de aer si simti cum parca la fiecare explozie din cilindru, iti da un sut in fund si te urca in panta. :)

 

» Post actualizat in 15 Sep 2017 11:32

Tot de la Vicma se gaseste si sticla semnalului separat (la 8 lei).

Se potriveste la fix pe semnalul original.

Am preferat sa pastrez corpul semnalului vechi (chiar daca estetic lasa de dorit) fiindca e mai flexibil decat cel de la Vicma si cred ca rezista mai bine la o mica indoitura.

Eu nu aveam corpurile originale din pacate si am vrut ceva care sa fie cat mai aproape de OEM. Sincer, la 25ron bucata, poa' sa se rupa de cate ori vor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Băieți și fete, am din nou nevoie de un sfat, pentru care mulțumesc anticipat!

 

Din motive de metatarsiene rupte, am investit într-o pereche de Tech 7 (Alpinestars). Problema e ca, fiind (destul de) masive, am dificultăți la schimbarea vitezelor (nu intră piciorul bine sub pedală). Am inălțat pedala cât s-a putut până să bată în motor, am făcut un drum dus întors Galați - 2 Mai, dar parcă nu e ce trebuie.

 

Pe forumul de co.uk zicea cineva de pedale Touratech speciale pentru MX boots, ceva de genul folding gear level... Cea mai mică idee pe unde s-ar găsi așa ceva pentru un F650GS 2001?

 

Mulțam frumos!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai încercat sa muți efectiv pedala? Adica s-o scoți de pe ax și să pui pe următorii dinți? La mine chestia asta a funcționat ok (combinată cu scos cauciucul de pe scăriță), tot din cauză de cizme butucănoase (Forma Adventure)

 

LE:
Alea de la Touratech le găsești pe link-ul de mai jos, dar par a nu fi pe stoc:

https://shop.touratech.com/vehicle-equipment.html#/products/1?category=10600

Edited by Bogdan Brinduse

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, am ridicat-o cât s-a putut până să bată în motor. Înainte de asta, nu intra deloc piciorul sub ea.

 

Adjustable gear level - asta s-ar putea să meargă, văd că se poate modifica lungimea și probabil ar fi mai ușor de manevrat... Dar trebuie să citesc mai mult.

 

Scos cauciucul a făcut diferență? Pot incerca și asta.

 

Mulțumesc!

Edited by katman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricum, nu știu dacă e normal să atingă în capac, dacă la asta te referi.

Vezi că pedala aia e destul de maleabilă, poți să tragi de ea fără grijă și s-o mai aduci în exterior. Poate s-a îndoit de la vreo căzătură, și de aia atinge acum.

 

Scosul cauciucului de pe scăriță te mai coboară cam cu 1 cm, plus îți oferă mai multă aderență pe noroaie.

Edited by Bogdan Brinduse

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricum, nu știu dacă e normal să atingă în capac, dacă la asta te referi.

Vezi că pedala aia e destul de maleabilă, poți să tragi de ea fără grijă și s-o mai aduci în exterior. Poate s-a îndoit de la vreo căzătură, și de aia atinge acum.

Ha... N-am știut... am crezut că așa e din fabrică, chiar înjuram de toate alea când mă chinuiam să îi găsesc poziția.... Păi atunci se cheamă că am rezolvat problema! :)))))

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca ai nevoie de spatiu nu uita ca e un fier nenorocit. Cu un flex si un aparat de sudura o faci reglabila lejer, pe toate directiile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca tot ai cizme de enduro, de ce nu schimbi vitezele dupa procedura hard enduro ( doar agati schimbatorul cu buza talpii)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca ai nevoie de spatiu nu uita ca e un fier nenorocit. Cu un flex si un aparat de sudura o faci reglabila lejer, pe toate directiile.

:))))))))))))))))))))))) Mi-a mai zis așa un prieten, trage de ea că e un fier, dar eu nu și nu, să fie ca din fabrică, nu vreau să stric nimic :))

 

Daca tot ai cizme de enduro, de ce nu schimbi vitezele dupa procedura hard enduro ( doar agati schimbatorul cu buza talpii)?

 

Sunt la momentul la care încerc să am o senzație cât mai naturală la schimbarea vitezelor, să o fac fără să ma concentrez la asta, ca a doua natură. O să fie probabil o combinație de mai multe...

 

Bănuiesc că buza tălpii este protuberanța exterioară? Ale mele nu au așa ceva, dar am văzut la alte modele, inclusiv cu protecție metalică.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uneori, dupa ce pornesc motorul la rece, daca nu o las cam 1 minut inainte sa plec cu ea, fluctueaza relanti-ul cand o scot in neutru in mers si rar se si opreste dupa mai multe fluctuatii. Daca ma opresc si stau pe loc, nu fluctueaza, dar daca plec iar de pe loc si o las in neutru, incepe sa fluctueze. De fiecare data cand face asa, trag pe dreapta, opresc motorul 2-3 secunde si il pornesc la loc. Problema se rezolva. Exista vreo valoare a aprinderii sau injectiei controlate de ECU, care ia in considerare impulsurile venite de la senzorul de viteza(pt vitezometru) de la roata din spate?

Share this post


Link to post
Share on other sites

exista TPS care se poate buli si face probleme in regimul ala. Daca nu se opreste cand strangi ambreiajul ignora si mergi mai departe

Share this post


Link to post
Share on other sites

exista TPS care se poate buli si face probleme in regimul ala. Daca nu se opreste cand strangi ambreiajul ignora si mergi mai departe

 

TPS schimbat la inceputul sezonului cu unul nou original. Treaba e ca nu face constant ci doar rar si pare conditionat de miscarea motocicletei. Daca stau pe loc, nu face niciodata. Practic daca sunt in miscare, strang ambreiajul si o las sa curga la relanti. Fluctueaza de parca ar intra in rezonanta, adica fiecare fluctuatie este mai lunga ca duratie si mai rara ca frecventa, iar daca am unde sa merg mai mult asa la relanti, se opreste. Daca ma trag pe dreapta, opresc motorul si il pornesc dinou, isi revine si nu mai are nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vezi daca nu agata cablul de acceleratie - sa nu aib vre-o lita rupta si sa nu revina calume de fiecare data. sunt sanese sa ramana nitel off de sear aasi cand o pornesti sa ia alt punct de zero....

Share this post


Link to post
Share on other sites

O fi de la motorasul pas cu pas... IDLE ACTUATOR... poate de la miscare se blocheaza putin periodic.

Ai mai curatat recent pe acolo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

poate fi ..... eu nu am curatat de muuuuuuuultaaaaaaaa vreme (mai mult decat are mobra lui cu totul :D) si nu am avut fenomene de genul asta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am curatat luna sezonul trecut. Nu cred ca de la mizerie este. Posibil sa fie motorasul mai lenes si sa faca figuri uneori. O sa examinez tot in iarna asta. Vreau sa aflu daca ecu are vreo variabila in injectie care ia in considerare daca motorul sta pe loc sau este in miscare, respectiv impulsurile de la senzorul de la roata spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I-ai facut o diagnoza? sa vezi codurile de eroare (daca sunt) si sa citesti valorile in timp real sa vezi daca e ceva suspect...

Daca e vreo problema cu vreun senzor, ar trebui sa poti vedea la diagnoza.

Edited by smar2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uneori, dupa ce pornesc motorul la rece, daca nu o las cam 1 minut inainte sa plec cu ea, fluctueaza relanti-ul cand o scot in neutru in mers si rar se si opreste dupa mai multe fluctuatii. Daca ma opresc si stau pe loc, nu fluctueaza, dar daca plec iar de pe loc si o las in neutru, incepe sa fluctueze. De fiecare data cand face asa, trag pe dreapta, opresc motorul 2-3 secunde si il pornesc la loc. Problema se rezolva. Exista vreo valoare a aprinderii sau injectiei controlate de ECU, care ia in considerare impulsurile venite de la senzorul de viteza(pt vitezometru) de la roata din spate?

in principiu are ....pt a nu te da in nas cand tragi ambreiajul si o lasi in ralanti ar trebui sa stie ca te misti si cu ce viteza ....din cate am inteles ai schimbat tps ...ala nu cumva se calibreaza dupa inlocuire ca sa stie ecu capetele de cursa ?? motorasul pas cu pas nu trebuie calibrat si ala dupa inlocuire ?? intreb pt ca din poze injectia de pe bmw seamana al naibii de mult cu cea din industria auto ....si acolo cam astia sunt pasii ce trebuiesc facuti dupa....

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu se calibreaza nimic. Isi ia punctul de zero la pornire apoi isi face hartile in 100 km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...