dedant68 Postat Octombrie 19, 2014 Share Postat Octombrie 19, 2014 avem pentru analiza cazurile reale, de zi-cu-zi. in practica, pe drum public acel model de la honda consuma mai putin pe carburatie. la fel si sv-ul de 650, primele modele cel putin pe injetie consuma ceva mai mult / OK , dar explica-mi de ce consuma ceva mai mult ? care sunt cauzele? ar trebui sa cunosti daca tot afirmi ! . de asta am spus ca degeaba te iei dupa producatori, ei testeaza in conditii ideale, la un mers constant, fara accelerari si franari, fara vant s.a.m.d. testele sunt realizate in conditii reale, adica ce vrei sa spui.... ca se asteapta pana cand este zi fara vant, sau fac teste numai pe sosea lina, etc... Iar/din nou nu vreau sa te cred ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator r_amonna Postat Octombrie 19, 2014 Share Postat Octombrie 19, 2014 pentru ca nu aveau hartile de injectie/avans bine puse la punct, simplu. producatorii urmaresc si profit, injectia le-a fost "impusa" mai devreme decat ar fi dorit ei din cauza normelor de poluare asa ca au facut un compromis destul de mare. r&d-ul costa destul de mult, chiar si in cazul unei "simple" harti. drept dovada rezultatele foarte bune cand se folosesc module gen power commander reglate pe dyno chiar si pe motociclete stock, nu mai vorbesc si cand se umbla la hartile de avans. cat despre consum ai google la indemana, nu trebuie sa ma crezi pe mine. daca citesti atent la unele motociclete si masini chiar scrie cu * jos, mititel: consumul este efectuat in conditii ideale... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Octombrie 19, 2014 Share Postat Octombrie 19, 2014 Eu as prefera un CBR600F din 2006 in fatza celui din 1999. Am avut modelull 99, dar asta se intimpla in 2004, adica motoreta avea atunci doar 5 ani. Acum ar avea mai mult de 15 ani. Inca o data sustin ca subiectul e mort, au trecut prea multi ani de cind domeniul carburatiei la moto e mort. Si da, modelul 99-2000 pe carburatie consuma mai putin cu aproape 1l fatza de modelul urmator aparut, pe injectie. Referitor la modul de livrare on-off, e cea mai mare timpenie sa-ti doresti o explozie de putere. Inginerii de la Yamaha au simtit bine trendul pietii, adica placerea multor clienti pt dezvoltarea on-off a puterii, si la urmatoarele modele R1 R6 pe injectie au facut softul sa copie functionarea pe carburatie, din acauza asta zeci de mii de idioti au murit sau au suferit accidente grave. Adica, ai 150cai disponibili la roata, deschizi gazul la turatii joase, medii, motoreta dezvolta putere dar nu prea multa, si de la 7500ture apare o explozie de putere, exact ca la carburatie. Chestia asta cu explozia de putere face ca sa simti ca ai racheta intre picioare, te minte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 19, 2014 Share Postat Octombrie 19, 2014 pentru ca nu aveau hartile de injectie/avans bine puse la punct, simplu. producatorii urmaresc si profit, injectia le-a fost "impusa" mai devreme decat ar fi dorit ei/ inventiile si progresul tehnologic merg inainte..nu trebuie sa fie impus, Honda a introdus injectia pe CX 500 in 1982, iar normele Euro 1 apar din 1991. Si bineinteles ca s-a dorit mai mult..si mai mult pentru reducerea poluarii,..o sa ajungem la Euro 8 in cativa ani ! din cauza normelor de poluare asa ca au facut un compromis destul de mare. r&d-ul costa destul de mult, chiar si in cazul unei "simple" harti. drept dovada rezultatele foarte bune cand se folosesc module gen power commander reglate pe dyno chiar si pe motociclete stock, nu mai vorbesc si cand se umbla la hartile de avans/ deja discutam de un compromis intre consum-putere. Si mi se pare normal ca sa-si vanda progresul tehnologic...au mereu concurenta in spate, nu o sa promoveze carburatia in sensul de "old history " . cat despre consum ai google la indemana, nu trebuie sa ma crezi pe mine. daca citesti atent la unele motociclete si masini chiar scrie cu * jos, mititel: consumul este efectuat in conditii ideale... :)/ Chiar nu vad scrisul acela...si am vederea OK! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator r_amonna Postat Octombrie 19, 2014 Share Postat Octombrie 19, 2014 tu-mi spui de cx din '80. la fel aveau si bmw si nu numai. dar asta nu inseamna injectie ca productie de masa, care a inceput prin anii 2000 la motociclete, nu doar un model, ci mai multe. normele euro 1 la fel, au aparut la masini, tot prin '99-2000 au fost impuse si la motociclete, nu incurca lucrurile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 19, 2014 Share Postat Octombrie 19, 2014 Nu incurc lucrurile, dar amendamentul 51 al CE introduce in 2002 norme de poluare pentru motociclete. Pana in 2002, progresul injectiei pe motoarele de motociclete era crescator, bineinteles, incomparabil cu ce avem acum, zeci de senzori si procesare a informatiei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Octombrie 19, 2014 Share Postat Octombrie 19, 2014 Din cate am auzit de la niste posesori de altfel, numai la Honda a existat sau poate mai exista problema asta cu injectia care consuma mai mult decat carburatia, la restul lumii lucrurile stau altfel. 2 exemple: Primul al unui om pe care-l cunosc si care activeaza pe forum si poate confirma, a avut KTM 950 [carburatie] dupa care si-a luat 990 injectie diferenta la acelasi stil de mers cam 2l/100 in avantajul injectiei. Al doilea exemplu este unul mai general si cat se poate de verificabil statistic [spiritmonitor ajuta] BMW F 650 fabricat pana in 99 pe carburatie, acelasi motor a fost apoi trecut pe injectie. Asta a avut ca rezultat cresterea puterii de la 48 la 50 de cai si totadata scaderea consumului cu aprox 1l/100. Din punctul meu de vedere, carburatia este istorie, insa aparent unii sunt pasionati rau de istorie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adyp Postat Octombrie 19, 2014 Share Postat Octombrie 19, 2014 Dar ce avem pentru analiza? Numai datele furnizate de constructor, teste de specialitate, etc. Are cineva in RO date comparative pentru 2 motociclete privind consumul in conditii reale? Reviste de specialitate in RO ?? Tot cei din US, UK, Germania, etc pentru ca stiu sa faca teste !! sau PRODUCATORII !Putini dintre noi reusesc sa faca acest lucru, ai nevoie de un traseu bine definit, masurari exacte si o veficare corecta. Este clar ca tehnica a evoluat si consumul este mai mic decat la carburatie, de ce? s-a expus mai sus pe 4 pagini ! Din cate am auzit de la niste posesori de altfel, numai la Honda a existat sau poate mai exista problema asta cu injectia care consuma mai mult decat carburatia, la restul lumii lucrurile stau altfel. 2 exemple: Primul al unui om pe care-l cunosc si care activeaza pe forum si poate confirma, a avut KTM 950 [carburatie] dupa care si-a luat 990 injectie diferenta la acelasi stil de mers cam 2l/100 in avantajul injectiei. Al doilea exemplu este unul mai general si cat se poate de verificabil statistic [spiritmonitor ajuta] BMW F 650 fabricat pana in 99 pe carburatie, acelasi motor a fost apoi trecut pe injectie. Asta a avut ca rezultat cresterea puterii de la 48 la 50 de cai si totadata scaderea consumului cu aprox 1l/100. Din punctul meu de vedere, carburatia este istorie, insa aparent unii sunt pasionati rau de istorie. Si eu recomand pentru statistici reale www.spritmonitor.de Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Endurache Postat Octombrie 19, 2014 Share Postat Octombrie 19, 2014 avem pentru analiza cazurile reale, de zi-cu-zi. in practica, pe drum public acel model de la honda consuma mai putin pe carburatie. la fel si sv-ul de 650, primele modele cel putin pe injetie consuma ceva mai mult. de asta am spus ca degeaba te iei dupa producatori, ei testeaza in conditii ideale, la un mers constant, fara accelerari si franari, fara vant s.a.m.d. Iar/din nou nu vreau sa te cred ... Consumurile astea sunt calculate cu niste algoritmi. Nu iese un Gigel cu masina sau cu motoreta pe drum sa mearga el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator r_amonna Postat Octombrie 19, 2014 Share Postat Octombrie 19, 2014 Nu incurc lucrurile, dar amendamentul 51 al CE introduce in 2002 norme de poluare pentru motociclete. Pana in 2002, progresul injectiei pe motoarele de motociclete era crescator, bineinteles, incomparabil cu ce avem acum, zeci de senzori si procesare a informatiei. ce ai citat tu aici sunt recomandari de la ue, nu obligatii... dar iti place sa te contrazici... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 20, 2014 Share Postat Octombrie 20, 2014 Recomandari...cred ca este parerea ta personala, de ce consider eu ? pentru ca: The following is a summary list of the standards, when they come into force, what they apply to, and which EU directives provide the definition of the standard. =Urmatoarea lista reprezinta un rezumat al standardelor atunci cand intra in vigoare si se aplica, și pentru care, directivele UE asigura definitia/clarificarea standardului respectiv. Iar standardul= Norma sau ansamblu de norme care reglementeaza calitatea, caracteristicile, forma etc. unui produs; document in care sunt consemnate aceste norme Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ADVRadu Postat Octombrie 20, 2014 Share Postat Octombrie 20, 2014 Primul al unui om pe care-l cunosc si care activeaza pe forum si poate confirma, a avut KTM 950 [carburatie] dupa care si-a luat 990 injectie diferenta la acelasi stil de mers cam 2l/100 in avantajul injectiei. Sunt curios daca si el ar confirma cifrele tale. Eu consider ca exagerezi. Si apropo de oameni de pe forumuri: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=647891 » Post actualizat in 20 Oct 2014 06:16 Si sa nu uitam totusi ca LC8 nu iti iei pentru consum, economie, etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Octombrie 20, 2014 Share Postat Octombrie 20, 2014 Sunt curios daca si el ar confirma cifrele tale. Eu consider ca exagerezi. Si apropo de oameni de pe forumuri: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=647891 Depinde de starea de spirit si de numarul de beri bauta in prealabil, in plus are niste idei foarte dubioase in legatura cu calculele de consum. Oricum ceea ce am spus sunt constatarile mele[si ale lui ] in urma turelor facute impreuna. Poti insa orcicând sa verifici al doilea exemplu dat. » Post actualizat in 20 Oct 2014 06:16 Si sa nu uitam totusi ca LC8 nu iti iei pentru consum, economie, etc. Corect, tocmai pt ca nu isi ia nimeni 9x0 pt economie, este si diferenta asa de mare, o arde satanist. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ADVRadu Postat Octombrie 20, 2014 Share Postat Octombrie 20, 2014 Poti insa orcicând sa verifici al doilea exemplu dat. Si cu 'chestia' cu reset-ul cum ramane? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Octombrie 20, 2014 Share Postat Octombrie 20, 2014 Si cu 'chestia' cu reset-ul cum ramane? Nu mi-e foarte clar la ce te referi ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
warlock Postat Octombrie 20, 2014 Share Postat Octombrie 20, 2014 carburatie vs injectie: banuiesc ca dilema asta intervine cand iti doresti o motocicleta in jurul anilor in care s-a facut trecerea de la carb la injectie. daca vrei una recenta: clar injectie; daca nu iti permiti una mai recenta, clar carburatie! De exemplu: suzuki gsf650 <2006 - carburatie suzuki gsf650 >2007 - injectie Alegerea o poti face doar pentru specificatii 2005-2008 unde diferentele de pret ar fi in marja a 500-1000E (nu stiu, am zis doar o suma asa) - in rest - iti iei motocicleta de cat iti permiti! stiu ca toti vrem motociclete ieftine, putini km, nu mai vechi de 5 ani.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
free-rider Postat Octombrie 21, 2014 Share Postat Octombrie 21, 2014 (editat) CBB din 99, carburatie are o medie de 37,92 mile/gallon (US) adica 6,2litri/100km , iar media data importator in US pentru varianta F4i (injectie) este 44,1 mile/gallon-5,33litri/100 km. (http://www.unitjuggler.com/convert-fuelconsumption-from-mpg-to-lper100km.htmlhttp://www.unitjuggler.com/convert-fuelconsumption-from-mpg-to-lper100km.html) link de transformare daca doresti sa verifici ! Astea sunt numai vrajeli CBR 1000F mananca 5,3 cu bagaje si pasager si F3 tot atit La Burgman in carte da viteza maxima 125 si el prinde 150 consumul este de 4 si el consuma 3,5 si asta pe carburatie.Cred ca nu are treaba ce scrie acolo cu ce se intimpla in realitate.Conteaza si stilul de mers si clima si etc. Sa nu mai spun ca difera de la motor la motor. Doua motoare identice au consumuri diferite. Conteaza si benzina si de unde iei benzina. Editat Octombrie 21, 2014 de free-rider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FLEX Postat Octombrie 21, 2014 Share Postat Octombrie 21, 2014 (editat) Nimeni nu a spus pina acum ca exista mici diferente in stilul de condus intre carburatie si injectie. Nu ma pot pronunta la motociclete, fiindca n-am condus pina acum una pe injectie, dar la masini pot sa ma pronunt in cunostinta de cauza, am condus de toate. Carburatorul are o reactie ceva mai prompta, injectia parca "se gindeste" un pic - exact asta face, pina ECU interpreteaza deschiderea clapetei si ajusteaza corespunzator parametrii injectiei trec citeva sutimi de secunda, care chiar se simt. Solutia ar fi adoptarea unui stil ceva mai "anticipativ" la manevrarea acceleratiei, dupa primele senzatii ca injectia e lesinata rau in comparatie cu carburatorul; adaptarea se produce usor daca cunosti acest mic detaliu. Dupa aceea, vei simti ca trage si injectia de n-ai aer (*). Altfel, dupa parerea mea, nu exista termen de comparatie intre injectie si carburator, cu injectia scapi de o gramada de probleme pe care un carburator ti le pune (inclusiv cacanaria aia cu socul la fiecare pornire la rece). Nu zic, e posibil ca la motociclete din cauza ca toate componentele sint mult mai expuse la elementele de mediu decit la un automobil sa se mai produca incidente cu cite un senzor mai naravas, dar sint sigur ca problemele s-au rezolvat in buna parte, raminind niste mici operatii de intretinere (curatare, verificare a continuitatii cablajului) pentru unii senzori, mai dezbracati. Pina la urma, oricine poate curata un senzor cu o cirpa sau sa dea un spray de contacte pe o mufa, daca stie unde e amplasata piesa si nu are doua miini stingi. (*) din ce am citit, una din marile probleme ale sistemelor de injectie la motociclete era senzatia ca acceleratia lucreaza on/off, fara tranzitia necesara, riderul incercind sa compenseze lipsa de reactie a ECU din manevrarea acceleratiei; cu timpul problema s-a rezolvat, s-a lucrat la finetea senzorului TPS, la timpii de raspuns, la maparea ECU si acum cred ca lucrurile sint in regula la marea majoritate a motocicletelor. Editat Octombrie 21, 2014 de FLEX Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ADVRadu Postat Octombrie 21, 2014 Share Postat Octombrie 21, 2014 Nu mi-e foarte clar la ce te referi ? Erau o problema care am vazut-o la un coleg cu F650 pe injectie, si anume ca motorul murea 'ocazional' si apoi nu pornea din prima, decat dupa ce ii taia contactul si incerca din nou. Mi-a zis ca e o problema cunoscuta la BMW 650 pe injectie si ca 'te inveti cu ea'. Si se intampla si la case mai mari: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ancalagon Postat Octombrie 21, 2014 Share Postat Octombrie 21, 2014 Amandoua sunt ok si fiecare se adreseaza unei alte categorii ( temporale) de motociclete - - daca ai un Z900 sau un CB750 nu o sa te enervezi ca nu au injectie, la fel, unii veferisti prefera modelele ante-1998, altii zic ca injectia e mai cool ( desi la VFR-uri injectia a crescut consumul, paradoxal), la fanii Harley e controversa si mai mare pentru ca injectia i-a privat de acel ralanti morbid a celui mai perfect motor imperfect al tuturor timpurilor... Evident ca intre motorul pe carburator si cel pe injectie cel mai cool e un motor atomic, dar pana si Star Trek s-a terminat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Octombrie 21, 2014 Share Postat Octombrie 21, 2014 Si se intampla si la case mai mari: [film] Steve avea motor pe carburatie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
littlekriminal Postat Octombrie 21, 2014 Share Postat Octombrie 21, 2014 In legatura cu consumul, as vrea sa mentionez ceva. El este, ca puterea data de constructor(BHP-brake horse power) data de un standard de test.Acceleratia se apasa intr-un fel, schimbatul vitezelor se desfasoara intr-un anume fel/timp, consumatorii de curent sunt redusi la 0, cauciucurile sunt cele mai bune, etc. Practic, se pot face foarte multe artificii pentru ca masina sa iasa cu un consum extraordinar de bun. Daca vrei sa compari o "injectie" cu o "carburatie", din punctul de vedere al consumului, este cam tarziu. Trebuia sa o faci cand ambele motorete erau noi. Acum nu poti sti ce grad de uzura are una si/sau cealalta, deci rezultatul are mari sanse sa fie eronat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ADVRadu Postat Octombrie 22, 2014 Share Postat Octombrie 22, 2014 Steve avea motor pe carburatie? Steve who? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Arthur E Postat Octombrie 22, 2014 Share Postat Octombrie 22, 2014 Cum vad eu lucrurile : - carburator - un sistem relativ simplu , care intretinut corespunzator da rezultate foarte bune . Cu o surubelnita , un meserias il poate face bucati pe bordura . Piesele nu sunt foarte scumpe . Benzina pleaca din rezervor spre toba de esapament destul de simplu , fara sa se impiedice in prea multe : o pompa de benzina ( se poate si fara ) , o camaruta unde se intalneste cu putin aer , pupa pistoanele in timp ce bujia o excita . De acolo , mai trece prin galerii pana in toba si la final , stratul de ozon . - injectie - electronica la aprindere , electronica la stingere , electronica la orice . Senzor ptr temperatura exterioara , senzor ptr temperatura interioara , senzor ptr temperatura in galerie , senzor ptr te miri ce . . . Dupa toti senzorii astia , apare altul care decide ce cantitate de benzina este necesara si ce cantitate de aer este necesara . Dupa ce tot amestecul asta trece de pistoane , ajunge in galerie unde apare un alt senzor care verifica daca sunt sau nu respectate normele de poluare si daca trebuie sa mai taie din ratia de benzina sau nu . Abia dupa asta , stratul de ozon . Culmea este ca la alimentarea pe injectie accelerarile sunt mai prompte , mai liniare , consumul este sesizabil redus , etc . Probabil ca in urmatorii 20 de ani , sistemele simple pe carburator vor ramane un moft , poate un lux sau o ultima varianta ptr puterea bruta . O zi buna Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Octombrie 22, 2014 Share Postat Octombrie 22, 2014 sper ca se intelege ca nu toti senzorii de la injectie sunt critici... adica nu la oricare iti pica, gata nu mai merge motoru'... daca-ti pica senzorul de temperatura, de exemplu, se considera o valoare arbitrara si motorul merge - nu "optim", dar merge Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.