Speedy.K Postat Iunie 1, 2014 Share Postat Iunie 1, 2014 Mai schimb un spate de Next si apoi cred ca probez si eu un Karoo Aa. Pt asfalt recomanda 2.5 cu 2.9 Pai atunci un 1.8 pe fata cu 2 pe spate ar trebui sa fie ok pe macadam. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cap0ne Postat Iunie 2, 2014 Share Postat Iunie 2, 2014 Multam fain. Eu redusesem pe la 2 cu 2.5 initial. O sa incerc cu ele coborate si mai mult sa vad daca se simt ceva imbunatatiri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iunie 2, 2014 Share Postat Iunie 2, 2014 Cresterea aderentei prin marirea petei de contact si posibilitatea gumei de a se "mula" pe teren. Plus preluarea partiala a vibratiilor. Cred... Pata de contact dintre un cauciuc de strada si pietris/pamant/iarba/noroi, etc... Nu crezi ca ar fi mai eficace un cauciuc caramelizat umflat beton decat un cauciuc de strada supermulat pe "teren"? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Iunie 2, 2014 Share Postat Iunie 2, 2014 Pata de contact dintre un cauciuc de strada si pietris/pamant/iarba/noroi, etc... Nu crezi ca ar fi mai eficace un cauciuc caramelizat umflat beton decat un cauciuc de strada supermulat pe "teren"? da' nu mai bine unu' cu caramele la presiune mica? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iunie 2, 2014 Share Postat Iunie 2, 2014 Bineinteles. Ideea era ca eu nu cred ca obtii mare lucru pe "offroad" scazand presiunea la un cauciuc stradal. Profilul neted va aluneca pe pietris oricat de mare va fi amprenta. Nu va musca precum niste caramele, chiar umflate la maxim. Mai risti si ruperi de valva sau dejantari la tubeless.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Iunie 2, 2014 Share Postat Iunie 2, 2014 (editat) oricum si cu tourance, anakee si de genul, e mai bine cu ele dezumflate decat la 2.5… ps - esti anal cu "offroad" … pana la urma si un drum de taf tot drum e la extremis. Editat Iunie 2, 2014 de b374 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Iunie 2, 2014 Share Postat Iunie 2, 2014 (editat) pe uscat sau vaduri de rau obtii aderenta, dar pe noroi nu cred ca presiunea scazuta ajuta la ceva... eventual sa ciupesti camera pe fatza si sa te miri ca bou ca peticele sunt prea mici Editat Iunie 2, 2014 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Iunie 2, 2014 Share Postat Iunie 2, 2014 pe uscat sau vaduri de rau obtii aderenta, dar pe noroi nu cred ca presiunea scazuta ajuta la ceva... eventual sa ciupesti camera pe fatza si sa te miri ca bou ca peticele sunt prea mici la stradale, pe noroi, nu. la cramponate, pe noroi, cu ea scazuta se descarca mult mai usor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cap0ne Postat Iunie 3, 2014 Share Postat Iunie 3, 2014 Pata de contact dintre un cauciuc de strada si pietris/pamant/iarba/noroi, etc... Nu crezi ca ar fi mai eficace un cauciuc caramelizat umflat beton decat un cauciuc de strada supermulat pe "teren"? Cu siguranta ar fi. Asta insa daca as petrece mai mult timp prin padure decat o fac acum pe uscat sau vaduri de rau obtii aderenta, dar pe noroi nu cred ca presiunea scazuta ajuta la ceva... Clar nu au nicio treaba cu un noroi serios. Daca intalnesc asa ceva si nu exista alternativa de ocolire/trecere... stanga imprejur, ca nu sunt palalila Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Iunie 5, 2014 Share Postat Iunie 5, 2014 (editat) uite pe unu' care isi desumfla rotile la Golf 2 si demareaza mai repede decat Veyron sau GTR Editat Iunie 5, 2014 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iunie 5, 2014 Share Postat Iunie 5, 2014 Trag concluzia ca, cu cauciucele dezumflate, ai tractiune mai buna pe .... asfalt. Probabil mult mai buna decat cu cramponate umflate beton. Nu ne temem de offroad. Omuletul din indicatorul rutier al lui Yuk se ingrijeste de acest aspect Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Iunie 5, 2014 Share Postat Iunie 5, 2014 Trag concluzia ca, cu cauciucele dezumflate, ai tractiune mai buna pe .... asfalt. Probabil mult mai buna decat cu cramponate umflate beton. Nu ne temem de offroad. Omuletul din indicatorul rutier al lui Yuk se ingrijeste de acest aspect Presiune mai scazuta, in pneu = forta de frecare mai mare = aderenta sporita = tractiune mai mare. Fizica elementara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Slash28 Postat Iunie 5, 2014 Share Postat Iunie 5, 2014 (editat) K60 scout. Am facut cu ele 3600km, din care: ploaie asfalt 60%, uscat asfalt 30%, off 10% uscat... peste 145km/h cel putin 2000km. Multumit de aderenta, inclinare, dar umpic zgomotoase, iar dupa ce se tocesc pe mijloc (nu stiu ce distanta au ele) pe viraj vibreaza crampoanele. Un 50/50 la sigur. Tot din acestea voi lua. Editat Iunie 5, 2014 de Slash28 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iunie 6, 2014 Share Postat Iunie 6, 2014 Presiune mai scazuta, in pneu = forta de frecare mai mare = aderenta sporita = tractiune mai mare. Fizica elementara. Nu e chiar asa elementara. Forta de frecare este egala cu produsul dintre coeficientul de frecare (static sau cinetic) si normala la suprafata (greutatea obiectului). Prin urmare, forta de frecare NU depinde de suprafata. Dar: aderenta unui cauciuc nu depinde doar de forta de frecare dintre el si calea de rulare. Pe asfalt, o suprafata de contact mai mica provoaca o tocire instanta mai mare a cauciucului, fapt care duce la scaderea drastica a coeficientului de frecare cinetic. Pe macadam, o suprafata de contact mai mica provoaca dislocarea unui numar mai mic de pietricele fapt care duce la scaderea aderentei. Cu toate acestea, castigul unui cauciuc stradal dezumflat pe macadam nu consider ca este foarte mare. Muuult mai mult castigi daca, pe macadam, ai un cauciuc cu un profil mai agresiv, chiar si umflat la 3 atm Dupa parerea mea, ierarhia in ordinea scaderii aderentei, este urmatoarea: - pe macadam: 1 - crampoane dezumflate, 2 - crampoane umflate, 3 - stradal dezumflat, 4 - stradal umflat. - pe asfalt: 1 - stradal dezumflat, 2 - stradal umflat, 3 - crampoane dezumflate, 4 - crampoane umflate. Profilul cauciucului face diferenta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Iunie 6, 2014 Share Postat Iunie 6, 2014 Nu e chiar asa elementara. Forta de frecare este egala cu produsul dintre coeficientul de frecare (static sau cinetic) si normala la suprafata (greutatea obiectului). Prin urmare, forta de frecare NU depinde de suprafata. Dar: aderenta unui cauciuc nu depinde doar de forta de frecare dintre el si calea de rulare. Pe asfalt, o suprafata de contact mai mica provoaca o tocire instanta mai mare a cauciucului, fapt care duce la scaderea drastica a coeficientului de frecare cinetic. Pe macadam, o suprafata de contact mai mica provoaca dislocarea unui numar mai mic de pietricele fapt care duce la scaderea aderentei. Cu toate acestea, castigul unui cauciuc stradal dezumflat pe macadam nu consider ca este foarte mare. Muuult mai mult castigi daca, pe macadam, ai un cauciuc cu un profil mai agresiv, chiar si umflat la 3 atm Dupa parerea mea, ierarhia in ordinea scaderii aderentei, este urmatoarea: - pe macadam: 1 - crampoane dezumflate, 2 - crampoane umflate, 3 - stradal dezumflat, 4 - stradal umflat. - pe asfalt: 1 - stradal dezumflat, 2 - stradal umflat, 3 - crampoane dezumflate, 4 - crampoane umflate. Profilul cauciucului face diferenta. Foarte corect tot ce spui! Eu am simplificat, cu intentia de a arata relatia dintre forta de frecare, aderenta si tractiune, dar in ecuatie intra, evident si alte variabile, precum cele mentionate de tine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Arthur E Postat Iunie 10, 2014 Share Postat Iunie 10, 2014 Prima impresie ptr Heidenau K60 scout : pe macadam sau drum de pamant , foarte incantat . Pe asfalt , in afara de putin zgomot care ptr mine nu este deranjant , foarte incantat . Pe iarba , nu vreau sa mai incerc iar pe ploaie sau noroi nu am avut ocazia . Una peste alta , sunt multumit de ele dupa primii 500 km . Le-am montat la 94500 si sa vad cand le dau jos cat va fi pe ceas . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iunie 12, 2014 Share Postat Iunie 12, 2014 Si daca mai incerci pe iarba, macar fara copil si fara palinca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Slash28 Postat Iunie 12, 2014 Share Postat Iunie 12, 2014 Intrebare:punem presiunea in pneu in concordanta cu recomandarile motocicletei, sau cele ale cauciucului ? Cum e mai bine de obicei ?in cazul meu eu la 70kg pasager(60kg) + bagaje(multe bagaje: cort,cooking,haine,scule,etc) pe Heidenau K60Scout Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Iunie 12, 2014 Share Postat Iunie 12, 2014 dupa ce zice facatoru' gumei - ajustat cu experienta calaretului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Iunie 13, 2014 Share Postat Iunie 13, 2014 Intrebare: punem presiunea in pneu in concordanta cu recomandarile motocicletei, sau cele ale cauciucului ? Cum e mai bine de obicei ? in cazul meu eu la 70kg pasager(60kg) + bagaje(multe bagaje: cort,cooking,haine,scule,etc) pe Heidenau K60Scout Cu ale producatorului mobrei. dupa ce zice facatoru' gumei - ajustat cu experienta calaretului. Cum, bre, aceeasi guma pe doua mobre total diferite, aceeasi presiune? De ex K60 pe KLX 125 sau 250 si pe Transalp aceeasi presiune? Nu prea, zic io... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Iunie 13, 2014 Share Postat Iunie 13, 2014 Cu ale producatorului mobrei. si max alea doua modele de cauciucuri recomandate de producator. Cum, bre, aceeasi guma pe doua mobre total diferite, aceeasi presiune? De ex K60 pe KLX 125 sau 250 si pe Transalp aceeasi presiune? Nu prea, zic io... daca producatorul de gume da presiuni, le da pe motorete. daca n-o gasesti pe a ta, gasesti una similara. vezi la Metz de exemplu - aceeasi guma pt mobra de 160kg vs mobra de 210kg. PS - nici unul nu-i cuvantul Lui... tot cum iti place tie sau adecvat terenului, stilului, incarcarii trebuie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iunie 13, 2014 Share Postat Iunie 13, 2014 Pe cauciuce parca scrie presiunea maxima, nu presiunea recomandata, oricare ar fi ea. Deci: ne luam dupa recomandarile mobrei dupa ce ne-am asigurat ca i-am montat cauciuce cu dimensiuni adecvate, indici de greutate si viteza corespunzatori iar presiunea maxima de pe cauciuc excede presiunea recomandata de manualul mobrei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Iunie 13, 2014 Share Postat Iunie 13, 2014 Pe cauciuce parca scrie presiunea maxima, nu presiunea recomandata, oricare ar fi ea. Deci: ne luam dupa recomandarile mobrei dupa ce ne-am asigurat ca i-am montat cauciuce cu dimensiuni adecvate, indici de greutate si viteza corespunzatori iar presiunea maxima de pe cauciuc excede presiunea recomandata de manualul mobrei. Nu vorbesc prostii si nici de maxime. Unii producatori dau presiuni la fiecare cauciuc pt fiecare mobra pe care o recomanda. Acelasi cauciuc are presiuni diferite pt mobre diferite in cazurile respective. Intre cauciucuri sunt diferente. Producatorul mobrei iti da 1 sau 2 modele in carte si aceeasi presiune. Daca _exact_ modelul ala de guma, producatorul gumei, in anul de gratie curent, pt mobra facuta in 1998 zice ca recomanda, pentru mobra respectiva si guma respectiva presiunea X... diferita de Y din carte... tu ce mai zici? La absurd... dati o raita si cititi specificatii de gume de strada cand pt o guma presiunea data de producatorul ei e cu aproape 1 BAR - repet 1 BAR - mai jos... nu ca toate cauciucurile sunt la fel... dar pana la urma daca are talon mai tare sau mai moale, cum se deformeaza, cum se incinge - producatorul gumei stie, de exemplu... Si nu e chiar asa de rocket science treaba pana la urma... daca nu stii exact ce si cum bagi cat zice (oricine)... pe asfalt e simplu... daca ai facut 100-200km, verifici presiunea si iese mult mai mare decat aveai initial, inseamna ca mergi cu cauciucul dezumflat. In afara asfaltului ( Andrei Belcic, sper ca-ti place formularea ) nu se aplica. Cu cat iti place, simti control, confort si nu faci pana sau nu rupi valve - aia e presiunea corecta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Iunie 16, 2014 Share Postat Iunie 16, 2014 (editat) si max alea doua modele de cauciucuri recomandate de producator. daca producatorul de gume da presiuni, le da pe motorete. Unde, vere, pe caucioace? Io cand am cumparat gume nu mi-a dat nimeni nicio lista de presiuni. Scrie doar pe ele MAX xx bar. Sau tre' sa fac rost de manualul de utilizare al gumelor? Cred ca deja exageram. Editat Iunie 16, 2014 de Kollar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Iunie 16, 2014 Share Postat Iunie 16, 2014 Unde, vere, pe caucioace? Io cand am cumparat gume nu mi-a dat nimeni nicio lista de presiuni. Scrie doar pe ele MAX xx bar. Sau tre' sa fac rost de manualul de utilizare al gumelor? Cred ca deja exageram. iete - kle vs xtz - aceasi guma. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.