xt600 Postat Iunie 5, 2014 Share Postat Iunie 5, 2014 Trag concluzia ca, cu cauciucele dezumflate, ai tractiune mai buna pe .... asfalt. Probabil mult mai buna decat cu cramponate umflate beton. Nu ne temem de offroad. Omuletul din indicatorul rutier al lui Yuk se ingrijeste de acest aspect Presiune mai scazuta, in pneu = forta de frecare mai mare = aderenta sporita = tractiune mai mare. Fizica elementara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Slash28 Postat Iunie 5, 2014 Share Postat Iunie 5, 2014 (editat) K60 scout. Am facut cu ele 3600km, din care: ploaie asfalt 60%, uscat asfalt 30%, off 10% uscat... peste 145km/h cel putin 2000km. Multumit de aderenta, inclinare, dar umpic zgomotoase, iar dupa ce se tocesc pe mijloc (nu stiu ce distanta au ele) pe viraj vibreaza crampoanele. Un 50/50 la sigur. Tot din acestea voi lua. Editat Iunie 5, 2014 de Slash28 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iunie 6, 2014 Share Postat Iunie 6, 2014 Presiune mai scazuta, in pneu = forta de frecare mai mare = aderenta sporita = tractiune mai mare. Fizica elementara. Nu e chiar asa elementara. Forta de frecare este egala cu produsul dintre coeficientul de frecare (static sau cinetic) si normala la suprafata (greutatea obiectului). Prin urmare, forta de frecare NU depinde de suprafata. Dar: aderenta unui cauciuc nu depinde doar de forta de frecare dintre el si calea de rulare. Pe asfalt, o suprafata de contact mai mica provoaca o tocire instanta mai mare a cauciucului, fapt care duce la scaderea drastica a coeficientului de frecare cinetic. Pe macadam, o suprafata de contact mai mica provoaca dislocarea unui numar mai mic de pietricele fapt care duce la scaderea aderentei. Cu toate acestea, castigul unui cauciuc stradal dezumflat pe macadam nu consider ca este foarte mare. Muuult mai mult castigi daca, pe macadam, ai un cauciuc cu un profil mai agresiv, chiar si umflat la 3 atm Dupa parerea mea, ierarhia in ordinea scaderii aderentei, este urmatoarea: - pe macadam: 1 - crampoane dezumflate, 2 - crampoane umflate, 3 - stradal dezumflat, 4 - stradal umflat. - pe asfalt: 1 - stradal dezumflat, 2 - stradal umflat, 3 - crampoane dezumflate, 4 - crampoane umflate. Profilul cauciucului face diferenta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Iunie 6, 2014 Share Postat Iunie 6, 2014 Nu e chiar asa elementara. Forta de frecare este egala cu produsul dintre coeficientul de frecare (static sau cinetic) si normala la suprafata (greutatea obiectului). Prin urmare, forta de frecare NU depinde de suprafata. Dar: aderenta unui cauciuc nu depinde doar de forta de frecare dintre el si calea de rulare. Pe asfalt, o suprafata de contact mai mica provoaca o tocire instanta mai mare a cauciucului, fapt care duce la scaderea drastica a coeficientului de frecare cinetic. Pe macadam, o suprafata de contact mai mica provoaca dislocarea unui numar mai mic de pietricele fapt care duce la scaderea aderentei. Cu toate acestea, castigul unui cauciuc stradal dezumflat pe macadam nu consider ca este foarte mare. Muuult mai mult castigi daca, pe macadam, ai un cauciuc cu un profil mai agresiv, chiar si umflat la 3 atm Dupa parerea mea, ierarhia in ordinea scaderii aderentei, este urmatoarea: - pe macadam: 1 - crampoane dezumflate, 2 - crampoane umflate, 3 - stradal dezumflat, 4 - stradal umflat. - pe asfalt: 1 - stradal dezumflat, 2 - stradal umflat, 3 - crampoane dezumflate, 4 - crampoane umflate. Profilul cauciucului face diferenta. Foarte corect tot ce spui! Eu am simplificat, cu intentia de a arata relatia dintre forta de frecare, aderenta si tractiune, dar in ecuatie intra, evident si alte variabile, precum cele mentionate de tine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Arthur E Postat Iunie 10, 2014 Share Postat Iunie 10, 2014 Prima impresie ptr Heidenau K60 scout : pe macadam sau drum de pamant , foarte incantat . Pe asfalt , in afara de putin zgomot care ptr mine nu este deranjant , foarte incantat . Pe iarba , nu vreau sa mai incerc iar pe ploaie sau noroi nu am avut ocazia . Una peste alta , sunt multumit de ele dupa primii 500 km . Le-am montat la 94500 si sa vad cand le dau jos cat va fi pe ceas . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iunie 12, 2014 Share Postat Iunie 12, 2014 Si daca mai incerci pe iarba, macar fara copil si fara palinca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Slash28 Postat Iunie 12, 2014 Share Postat Iunie 12, 2014 Intrebare:punem presiunea in pneu in concordanta cu recomandarile motocicletei, sau cele ale cauciucului ? Cum e mai bine de obicei ?in cazul meu eu la 70kg pasager(60kg) + bagaje(multe bagaje: cort,cooking,haine,scule,etc) pe Heidenau K60Scout Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Iunie 12, 2014 Share Postat Iunie 12, 2014 dupa ce zice facatoru' gumei - ajustat cu experienta calaretului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Iunie 13, 2014 Share Postat Iunie 13, 2014 Intrebare: punem presiunea in pneu in concordanta cu recomandarile motocicletei, sau cele ale cauciucului ? Cum e mai bine de obicei ? in cazul meu eu la 70kg pasager(60kg) + bagaje(multe bagaje: cort,cooking,haine,scule,etc) pe Heidenau K60Scout Cu ale producatorului mobrei. dupa ce zice facatoru' gumei - ajustat cu experienta calaretului. Cum, bre, aceeasi guma pe doua mobre total diferite, aceeasi presiune? De ex K60 pe KLX 125 sau 250 si pe Transalp aceeasi presiune? Nu prea, zic io... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Iunie 13, 2014 Share Postat Iunie 13, 2014 Cu ale producatorului mobrei. si max alea doua modele de cauciucuri recomandate de producator. Cum, bre, aceeasi guma pe doua mobre total diferite, aceeasi presiune? De ex K60 pe KLX 125 sau 250 si pe Transalp aceeasi presiune? Nu prea, zic io... daca producatorul de gume da presiuni, le da pe motorete. daca n-o gasesti pe a ta, gasesti una similara. vezi la Metz de exemplu - aceeasi guma pt mobra de 160kg vs mobra de 210kg. PS - nici unul nu-i cuvantul Lui... tot cum iti place tie sau adecvat terenului, stilului, incarcarii trebuie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iunie 13, 2014 Share Postat Iunie 13, 2014 Pe cauciuce parca scrie presiunea maxima, nu presiunea recomandata, oricare ar fi ea. Deci: ne luam dupa recomandarile mobrei dupa ce ne-am asigurat ca i-am montat cauciuce cu dimensiuni adecvate, indici de greutate si viteza corespunzatori iar presiunea maxima de pe cauciuc excede presiunea recomandata de manualul mobrei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Iunie 13, 2014 Share Postat Iunie 13, 2014 Pe cauciuce parca scrie presiunea maxima, nu presiunea recomandata, oricare ar fi ea. Deci: ne luam dupa recomandarile mobrei dupa ce ne-am asigurat ca i-am montat cauciuce cu dimensiuni adecvate, indici de greutate si viteza corespunzatori iar presiunea maxima de pe cauciuc excede presiunea recomandata de manualul mobrei. Nu vorbesc prostii si nici de maxime. Unii producatori dau presiuni la fiecare cauciuc pt fiecare mobra pe care o recomanda. Acelasi cauciuc are presiuni diferite pt mobre diferite in cazurile respective. Intre cauciucuri sunt diferente. Producatorul mobrei iti da 1 sau 2 modele in carte si aceeasi presiune. Daca _exact_ modelul ala de guma, producatorul gumei, in anul de gratie curent, pt mobra facuta in 1998 zice ca recomanda, pentru mobra respectiva si guma respectiva presiunea X... diferita de Y din carte... tu ce mai zici? La absurd... dati o raita si cititi specificatii de gume de strada cand pt o guma presiunea data de producatorul ei e cu aproape 1 BAR - repet 1 BAR - mai jos... nu ca toate cauciucurile sunt la fel... dar pana la urma daca are talon mai tare sau mai moale, cum se deformeaza, cum se incinge - producatorul gumei stie, de exemplu... Si nu e chiar asa de rocket science treaba pana la urma... daca nu stii exact ce si cum bagi cat zice (oricine)... pe asfalt e simplu... daca ai facut 100-200km, verifici presiunea si iese mult mai mare decat aveai initial, inseamna ca mergi cu cauciucul dezumflat. In afara asfaltului ( Andrei Belcic, sper ca-ti place formularea ) nu se aplica. Cu cat iti place, simti control, confort si nu faci pana sau nu rupi valve - aia e presiunea corecta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Iunie 16, 2014 Share Postat Iunie 16, 2014 (editat) si max alea doua modele de cauciucuri recomandate de producator. daca producatorul de gume da presiuni, le da pe motorete. Unde, vere, pe caucioace? Io cand am cumparat gume nu mi-a dat nimeni nicio lista de presiuni. Scrie doar pe ele MAX xx bar. Sau tre' sa fac rost de manualul de utilizare al gumelor? Cred ca deja exageram. Editat Iunie 16, 2014 de Kollar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Iunie 16, 2014 Share Postat Iunie 16, 2014 Unde, vere, pe caucioace? Io cand am cumparat gume nu mi-a dat nimeni nicio lista de presiuni. Scrie doar pe ele MAX xx bar. Sau tre' sa fac rost de manualul de utilizare al gumelor? Cred ca deja exageram. iete - kle vs xtz - aceasi guma. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Iunie 16, 2014 Share Postat Iunie 16, 2014 (editat) Screen Shot 2014-06-16 at 20.40.07.png Mda, manualul de KLE zice 1.7 si 2.2 deci e p-acolo. Pe de alta parte astia dau aceleasi presiuni pentru toate cele 3 variante de gume pentru KLE, Tourance, Sahara si Karoo3, gume foarte diferite intre ele ca profil si aplicabilitate. Deci... M-am uitat acum si la Michelin: aceeasi presiune (2.0/2.3)atat pentru T63 cat si pentru Anakee 3. Bullshit! » Post actualizat in 16 Jun 2014 18:10 Dewci. » Post actualizat in 16 Jun 2014 18:14 Deci: fiecare producator da presiuni diferite dar aceleasi pentru toate genurile lui de gume. Diferenta de 25% intre branduri pe fata, valri asemanatoare pentru fata. Si hai sa vad ce ziceti de asta: niciun producator nu zice nimic despre felul suspensiei pe fata. La KLE e mare diferenta daca bagi aer in furca. In furca OEM, deci nimic special, nimic modificat. Eu merg cu 2 in furca. Daca bag 2 si in guma fata, cum zice Michelin... Editat Iunie 16, 2014 de Kollar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iunie 16, 2014 Share Postat Iunie 16, 2014 iete - kle vs xtz - aceasi guma. Screen Shot 2014-06-16 at 20.41.27.png Screen Shot 2014-06-16 at 20.40.07.png Astea sunt presiunile date de constructorul mobrei afisate pe site-ul constructorului de cauciucuri. Nu e nici un mister. Ai selectat dupa modelul de mobra. Daca te duci direct pe modelul de cauciuc sau pe cauciucul insasi vei gasi doar presiunea maxima. Daca o depasesti, producatorul cauciucului nu mai garanteaza ca nu va face bum. Deasemenea daca depasesti incarcarea maxima sau viteza maxima, lucruri care cresc presiunea in cauciuc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Iunie 16, 2014 Share Postat Iunie 16, 2014 (editat) bine ma. cum zici tu... la KLE lu' Kollar or fi copiat-o gresit. La fel ca si la XJ-ul meu vechi. Si la altele unde difera de ce zice manualul. NU zic ca alea or fi scriptura, pana la urma tot cum simt mobra si vad ca se comporta cauciucurile merg... era doar o discutie de principiu. Editat Iunie 16, 2014 de b374 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Iunie 17, 2014 Share Postat Iunie 17, 2014 (editat) Astea sunt presiunile date de constructorul mobrei afisate pe site-ul constructorului de cauciucuri. Nu e nici un mister. Nu-i asa Andrei. In manualul mobrei japonezul zice 1.7 pe fata si 2.0 pe spate (2.2 cu pasager). Pe siteurile Metzler si Michelin difera mult fata de manual. Chiar, de ce niciunul din producatorii astia de gume nu da presiuni diferite pe spate pentru situatiile singur vs. cu pasager? Ca e diferenta mare de apasare. Japonezul da, toti producatorii de masini dau, astia de fac gume - nu. Editat Iunie 17, 2014 de Kollar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raducanescovan Postat Iulie 31, 2014 Share Postat Iulie 31, 2014 K 60 scout - 15000 de km - sa zicem un 30% offroad (cu pasager) si restul pe asfalt (tot cu pasager) tractiune buna off si chiar cu un pic de noroi , pe strada nici o problema cum spuneau si colegii mai sus , crampoanele huruie un pic pe viraje cand se uzeaza cauciucul pe mijloc dar nu consider ca e vreo chestiune negativa nu mi-a dat emotii nici pe ploaie , un cauciuc foarte bun dupa parerea mea am ales altceva doar din considerente pecuniare...ca altfel luam tot K60 scout Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat August 7, 2014 Share Postat August 7, 2014 majoritatea folosesc motoreta fara pasager, probabil de aceea producatorul gumei da numai o presiune, presupun cea mai convenabila pt el dpdv al garantiei pe care o acorda si aparent corelata cu indicele de greutate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKW Postat August 8, 2014 Share Postat August 8, 2014 (editat) Salutare. Ce producator de cauciucuri pentru aratura face si gume de fatza pe dimensiunea asta 110/80R18? Ma intereseaza ceva ce poate fi imperecheat cu o guma spate de 150/70R17, tot profil pt aratura. Editat August 8, 2014 de Dkw Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat August 8, 2014 Share Postat August 8, 2014 Salutare. Ce producator de cauciucuri pentru aratura face si gume de fatza pe dimensiunea asta 110/80R18? Ma intereseaza ceva ce poate fi imperecheat cu o guma spate de 150/70R17, tot profil pt aratura. Vezi ca nu-i obligatoriu sa fie pereche. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKW Postat August 8, 2014 Share Postat August 8, 2014 Vezi ca nu-i obligatoriu sa fie pereche. Si nici guma sa fie de fatza, nu? Am pus intrebarea in ideea ca poate s-a mai lovit careva de acest impediment, in consecinta ar putea da un sfat avizat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat August 8, 2014 Share Postat August 8, 2014 Si nici guma sa fie de fatza, nu? Am pus intrebarea in ideea ca poate s-a mai lovit careva de acest impediment, in consecinta ar putea da un sfat avizat. De curiozitate, ce motor vrei sa echipezi cu un asemenea pneu? In general, motoarele enduro si enduro- touring sunt echipate cu roti de 21 pe fata, sau in cel mai rau caz, de 19. Ma tem ca nu vei gasi pe dimensiunea asta pneu fata. Daca intra pe janta, nu vad de ce nu ai putea pune unul de spate. » Post actualizat in 09 Aug 2014 00:00 Am gasiti topicul asta referitor la pneuri de dirt, pentru Yamaha WR250X: http://wr250rforum.forumotion.com/t6317-250x-tires-in-the-dirt Unul din useri si-a echipat motoreta cu TKC 80 (120/70- 17 front si 140/80 - 17 rear). Ai si o imagine acolo. Poate gasesti si pe dimensiunile tale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat August 9, 2014 Share Postat August 9, 2014 Salutare. Ce producator de cauciucuri pentru aratura face si gume de fatza pe dimensiunea asta 110/80R18? Ma intereseaza ceva ce poate fi imperecheat cu o guma spate de 150/70R17, tot profil pt aratura. tdm850? vezi prin topicul lor ca erau cativa care foloseau gume mai cramponate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.