Sari la conținut

Anvelopele on si off


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Deci, tocmai am comandat una bucata set de TKC 70 la 1.037 lei.

Astept sa-mi vina, le montez si va tin la curent cu comportamentul lor.

 

Preponderent merg pe asfalt si-mi place sa ma dau mai sportiv pe viraje, asa ca pun mare pret pe asta, insa in jurul Sibiului accesam destul de des tresee de off, deci nici partea asta nu vreau s-o elimin complet.

Pe Vstrom, in afara de gumele din fabrica Bridgestone, am avut numai Metzeler (2 seturi de Tourance si 1 set de Next), toate mergeau foarte bine pe on (celel mai faine Next-urile) si decent pe off (cele mai faine Tourance-urile).

 

Sunt curios daca am facut un pas inainte cu TKC-urile, sau inapoi....

 

:)

Eu am TKC 70 din toamna pe Vstrom si merg f bine pe curbe, imi plac mai mult ca tourance classic.. si pe "offroad" se tin bine(cat se tine si vstromul :P ), desi mai mult de forestiere prin apuseni nu le-am prea testat. Singurul minus pe care l-am gasit ar fi un usor sentiment vag dat de roata fata in linie dreapta la viteze mai mari si in spatele tirurilor, nu voblaje sau ceva serios dar anterioarele heidenau k60 erau mai stabile parca. Ramane de vazut cati km tin si cum se comporta dupa ce se uzeaza mai tare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mers azi cu TKC70 pe macadam vreo 25 km. S-au comportat foarte bine, peste asteptari chiar. Foarte bune pe asfalt si pe curbe. In padure inca n-am fost cu ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare intrebatoare!

Cat credeti ca pot sa scad presiunea in cauciucuri la un BMW 1200 GS, in off-road fara sa il dejantez? Fiind GS simplu are jante turnate, deci cauciucuri tubeless. TKC 80.

Ce dau ei in cartea tehnica, e poveste: 1,9 fata, 2.0 spate. Merge ca dracu pe noroi.

La BMW F 650, chiar daca dau normal 1.8 cu 1.8, merge foarte ok pe bolovani, noroi, iarba, sleauri. Karoo 3.

Nu ma trimiteti pe forumul BMW 1200, ca acolo oamenii merg numai pe autostrada! Off-road-ul reprezinta un drum de tara cu cateva gropi. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In mod normal, se folosesc jante cu spite si se monteaza rim-lock ca sa nu se invarta janta in cauciuc. Apoi se scade presiunea pana la limita ciupirii camerei.

Cu 650-ul mergeai mai bine pt ca, pur si simplu, mobra era mai usoara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In mod normal, se folosesc jante cu spite si se monteaza rim-lock ca sa nu se invarta janta in cauciuc. Apoi se scade presiunea pana la limita ciupirii camerei.

Cu 650-ul mergeai mai bine pt ca, pur si simplu, mobra era mai usoara.

Andrei, amandoua sunt in exploatare. 1200 este al sotiei. Intrebam cum pot sa fac sa se tina dupa mine. Stiu treaba cu spitele, dar nu am de unde sa iau. Defilam cu ce avem.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca la asta o sa afli singur raspunsul.Nu multi fac soft enduro cu gs-urile mari, cu atat mai mult cu jante turnate. Eu personal am mers si cu 1,2 dar am mitas e09 care e tare ca lemnul si nu are probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu jante turnate si presiune scazuta risti sa lovesti sau chiar sa deformezi janta. Eu as spune sa urmărești sa vezi cand lasi aerul cum calca anvelopa si in functie de asta sa stabilesti o presiune potrivita. Roaga pe cineva sa tina motocicleta dreapta si sa stea pe ea cand faci asta si urmaresti suprafata de contact.

» Post actualizat in 06 May 2016 04:05

P.S: nu se supara " colegii " ca le-ai desecretizat termenul de off road? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Andrei, amandoua sunt in exploatare. 1200 este al sotiei. Intrebam cum pot sa fac sa se tina dupa mine.

Ati putea sa faceti schimb de mobre. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok! Atuci o iau sistematic si ma opresc cu desumflatul la 1.5. Mai putin nu cred ca este cazul, mobra fiind destul de grea.

Doctor X, cu schimbul nu tine. F-ul e inaltat pe spate cu vreo 4 cm, nu ajunge cu picioarele jos. Plus ca e mult mai fun cu Funduro :). In afara de asta prefer sa mearga ea cu 1200-le pentru ca are crash-bar-urile de ADV plus rack-urile spate tot ADV. E blindata. Daca pica, si mai pica, se opreste in barile alea, nu are ce sa se strice.

Problema la 1200 e ca rupe aderenta pe ud, si on si off din cauza cardanului si a celor 100 CP. Sper ca daca e presiunea mai mica sa se potoleasca.

In ceea ce priveste "desconspirarii" termenului de off-road, nu au decat sa se supere. Am mai incercat discutii acolo si mi-au sarit toti in cap. Eram curios de ce isi tot monteaza protectii peste protectii de la Touratech, extrem de scumpe, daca tot nu le folosesc in off-road. Raspunsul a fost: Pentru ca ne permitem! Ok, am lasat-o balta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Madalin -- ia sa incerci tu pe GS un E09 pe spate. E ieftin, nu e cine stie ce...si vedeti dupa cum vi se pare!

Parerea mea....daca nu mergi cu peste 130 pe asfalt...e vis!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Madalin Pribu

Nu ne arati si noua intr-un filmulet in ce noroaie se baga sotia ta cu 1200GS? Posteaza si pe topicul 1200GS ca sa le faci in ciuda.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Madalin Pribu

Nu ne arati si noua intr-un filmulet in ce noroaie se baga sotia ta cu 1200GS? Posteaza si pe topicul 1200GS ca sa le faci in ciuda.

Filmulet n-am dar promit sa fac.

Acum nu te gandi ca facem hard-enduro cu BMW-urile. Doar incercam sa ajungem in zone nepopulate unde sa punem cortul, sa facem un gratar si, eventual, sa stam la un pahar de vin. Mai mult eu.

Sa nu crezi ca mergem pe noroaie doar de distractie. De obicei incerc sa evit zonele, ca nu e nici o placere sa stai sa tragi de 260 de kg, cat are GS-ul incarcat. Dar se mai intampla si d-astea:

post-88469-0-85209200-1462706140_thumb.jpg

PS: pe topicul dedicat GS/GSA nu mai pun nimic! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alea e tourance-uri???? Si atat de putina nevasta se da cu atat de multa motocicleta???? Pe tourance-uri??? In norooooiii???

.................

Tocmai am mi-am dat jos palaria. Am dat-o jos atat de tare, incat la impactul cu podeaua o parte din atomii palariei au fuzionat cu o parte din atomii podelei si s-au format cateva elemente chimice noi. Din pacate, neavand aparatura de specialitate ca sa le captez amprenta radiatiilor si sa-i identific, s-au risipit, fiind instabili. S-a dus pe p#1@ premiul nobel... Aia e. Data viitoare.

Si acum un update la ceva post mai vechi de-al meu, legat de K60 scout vs tourance, pe un 1100GS: ori am mers eu numai pe mizerii de cauciucuri, ori K60 astea sunt adevaratul c@c@t :) (englezescul "the true shit"). Am dat o tura pe multe curbe la viteze nerecomandate. Am polizat bocancii, acuma trebe sa iau altii... Tin absolut spectaculos pe curbe uscate si proaspat plouate, cel putin la fel de bine ca touranceurile. Din pacate vibratiile la peste 120 la ora au disparut, si zgomotul nu mai e ce-a fost, a ramas doar un murmur. Pe curbe se aud foarte misto in continuare :) Dupa vreo mie de km s-au dus vreo 2-3 mm de pe mijloc si cam 1-2 de pe margine. Nu cred ca o sa apuc kilometrii aia fabulosi de care se aude pe forumuri, dar nu-mi pierd inca speranta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alea e tourance-uri???? Si atat de putina nevasta se da cu atat de multa motocicleta???? Pe tourance-uri??? In norooooiii???

.................

Tocmai am mi-am dat jos palaria. Am dat-o jos atat de tare, incat la impactul cu podeaua o parte din atomii palariei au fuzionat cu o parte din atomii podelei si s-au format cateva elemente chimice noi. Din pacate, neavand aparatura de specialitate ca sa le captez amprenta radiatiilor si sa-i identific, s-au risipit, fiind instabili. S-a dus pe p#1@ premiul nobel... Aia e. Data viitoare.

 

Si acum un update la ceva post mai vechi de-al meu, legat de K60 scout vs tourance, pe un 1100GS: ori am mers eu numai pe mizerii de cauciucuri, ori K60 astea sunt adevaratul c@c@t :) (englezescul "the true shit"). Am dat o tura pe multe curbe la viteze nerecomandate. Am polizat bocancii, acuma trebe sa iau altii... Tin absolut spectaculos pe curbe uscate si proaspat plouate, cel putin la fel de bine ca touranceurile. Din pacate vibratiile la peste 120 la ora au disparut, si zgomotul nu mai e ce-a fost, a ramas doar un murmur. Pe curbe se aud foarte misto in continuare :) Dupa vreo mie de km s-au dus vreo 2-3 mm de pe mijloc si cam 1-2 de pe margine. Nu cred ca o sa apuc kilometrii aia fabulosi de care se aude pe forumuri, dar nu-mi pierd inca speranta.

Pacat de premiul ala, Nobel! :)

Nu e chiar asa mica, are 1,74 m. Si din cauza Tourance-urilor i-am pus TKC 80. Alea erau varza pe iarba sau noroi, se vede si in poza cat de incarcate sunt dintr-un singur sleau.

In ceea ce priveste K60, pe mobrele grele, cum e a ta sau 1200, nu te astepta la mai mult de 10,000 km. Un prieten cu 1150 le-a schimbat la 7.000 din cauza spatelui care s-a dus primul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prima femeie la care chiar nu-i pasa de kg in plus :peace: . Intr-o singura poza a facut deja mai mult adventure ride decat 60 % din posesorii de GS . Toata stima .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Buna ziua. Sunt proaspat posesor the BMW F650 '96. Tot citesc pe aici, parerile sunt impartite, asa ca adresez si eu o intrebare asa ca incepator pe aceasta clasa. Luand in calcul ca voi face 90% on 10% off ce recomandare aveti in materie de anvelope. Ma intereseaza cel mai mult aderenta pe asfalt umed si durabilitatea la mers in 2. Singurul off roading pe care il voi face va fi acela de a trage in padure sa aprind gratarul si drumul neasfaltat din cartier pe care il parcurg zilnic :))

Va multumesc mult pentru eventualele reaspunsuri si "carcotasilor" ma scuzati daca nu am timp sa citesc toate cele 117 pagini sa trag o concluzie de unul singur(desi sunt sigur ca lectura ar fi interesanta).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt sigur ca dupa cele 117 pagini tot nu ai trage o concluzie -- nici noi astia care ne dam cu parerea p'acia nu prea avem concluzii! :D

Pt ce vrei tu, ia orice. Atata timp cat padurea nu e plouata de curand ...orice e bun.

 

Parea mea -- dar dincolo de ce iti doresti tu: pe asfalt la ce viteze ne duc pe noi motoarele aproape orice cauciuc de enduro e bun (spre ex Mitas e09), pe ud -- eu oricum merg f atent, si cat de des poate sa ploua?! -- iar in off, mai ales la inceput, ai nevoie de tot ajutorul din lume.

 

Prietena mea, incepatoare ...are pe spate E09 si pe fata e07 ca idee!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am renuntat la Heidenau K60 Scout si am revenit la Michelin , Anakee 3 de data asta . Dupa cca 12.000 km parerea mea este ca sunt anvelope decente si cu putina atentie poti rula cam peste tot . Se simt foarte bine pe forestiere si macadam , sunt sensibile pe iarba uda , noroiul nu este punctul lor forte si asfaltul uscat le prieste pana la moarte . Incep sa devina dificile pe asfalt ud dupa ce banda de rulare uzeaza din intaritura dintre crampoane si tind sa derapeze usor . In momentul de fata , daca nu as fi facut schimbul , as fi putut insista cu anvelopa spate inca vreo 4000 km , pana la " sarma " iar cu cel de fata mai mult ca sigur ca mai duce linistit inca vreo 6000 km fara sa ajunga la limita .

Conditiile de rulare au cuprins cca 65% asfalt si restul forestiere , noroaie , macadam , etc . Singura problema a fost vibratia de pe roata fata pe care am reusit doar sa o ameliorez prin echilibrare . Nu au fost noi cand le-am cumparat si aveau deja vreo 500 km parcursi dar ptr banutii dati si-au facut treaba .

» Post actualizat in 02 Jun 2016 13:03


Eu merg cu Anakee 3 si sunt foarte surprins de cat de bine se descurca!

Separat de asta, am si eu o intrebare. Care e diferenta intre k60 si k60 scout? Care sunt mai bune si de ce?

K60 spate nu are " ranforsare " intre crampoane :

Editat de Arthur E
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Anvelopele on si off

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...