Jump to content

Recommended Posts

sa inteleg ca merga fara sa-mi fac prea mari probleme...?

 

Pai ti-au raspuns oamenii deja. MERGI FARA PROBLEME!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ce am spart cateva borcane prin balcon (imi era aiurea sa lucrez in uscatoria blocului, fiindca isi intinsese o vecina cearsafurile acolo), am injurat ca paganul, au zburat levierele pe langa mine ca sarite din catapulta si m-am ales cu cateva "..." sangerande mi-am dat seama ca m-a prostit de tot statul in casa si ca am uitat minimul de cunostiinte in materie de schimbat cauciurile. Bine, aveam eu, si inainte, ceva dubii legate de corectitudinea etapelor si proceselor.

Asa ca a fost momentul perfect pentru a invata vs. a persevera in greseala.

Pana la urma tot internetul m-a salvat.

Am mai vizionat altele, dar acesta mi s-a parut cel mai bun.

Mai jos, cel mai complet, scurt si la obiect (+ explicat de un profesionist in domeniu) tutorial de schimbare a cauciucurilor:

 

 

 

Va dati seama ce replici emiteam la sfarsit, cu janta intr-o mana si cauciucul in cealalta.

Lua-o-ar purecii de stiinta !

Edited by Popescu_ MihailRaul

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu cand ma uitam ieri la meseriasul de la Sama cum imi schimba cauciucurile si cum se cazneste, credeam ca ma mananca lupii pe marginea drumului pana oi reusi sa schimb camera, nu cauciucul. dar, cum spuneai si tu, stiinta il face pe om destept si cu pielea de pe maini intreaga si fara julituri.

multumesc de video!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tipul e meserias, fara indoiala... DAR

- daca i-as da roata mea de pe spate, nu mai reusea sa dea cauciucul jos de pe talon asa usor (eu ma chinui putin fara presa sau ceva asemanator - cum se intimpla pe cimp)

- daca incerca sa bage o camera heavy duty dubla ca grosime nu mai reusea asa de simplu (alta realitate cu care ma lupt uneori)

- cauciucul ala e moale ca o manusa, iar trebuie sa observ ca un cauciuc de enduro are flancurile mult mai tari.

 

Desi eu am leviere mari de la masina, ma descurc mult mai bine cu 3 leviere mici (17cm) de la Buzetti. Sint foarte eficiente si au loc lejer atasate cu coliere de nailon undeva pe laterala cadrului (loc permanent). Codul produs 4956 din catalog, au costat in jur de 12 Euro

Pages_from_CATALOGO_50_77.pdf

Edited by cristi-mic

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mai jos, cel mai complet, scurt si la obiect (+ explicat de un profesionist in domeniu) tutorial de schimbare a cauciucurilor:

 

 

 

Nu stiu restul, dar pentru mine va fi FOARTE UTIL!!!

Edited by Angi

Share this post


Link to post
Share on other sites

deci imi mai trebuie un al treilea levier. am incercat cu doua si te cam chinui. in rest se cam pupa realitatea cu ce a spus nenea asta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost ieri prin Metro ca auzisem de o pompa de aer care se alimenteaza de la bricheta. M-am uitat eu putin la ea si am zis sa vorbesc cu cineva de acolo sa vina cu mine si s-o incerc la priza de bricheta de o am la mobra. Pentru un motiv pe care nu-l cunosc, el pur si simplu a taiat firul si mi-a dat in mana stecherul. Din pacate, nu s-a potrivit. Pompa era vreo 25 de lei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si ce mare inginerie e sa-i tai firul si sa-i pui o mufa de bricheta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai tocmai asta-i ingineria, ca nu-i priza clasica, de masina, ci-i mai mica si nu stiu de unde s-ar putea lua. Oricum, vreau sa imi iau priza clasica si adaptor la asta standard.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pai tocmai asta-i ingineria, ca nu-i priza clasica, de masina, ci-i mai mica si nu stiu de unde s-ar putea lua. Oricum, vreau sa imi iau priza clasica si adaptor la asta standard.

 

Eu, pompa electrica, am la masina. Si are mufa clasica care merge la mufa clasica de la masina. Tot de la un supermarket am luat-o. Dar, nu e cam mare pt purtat cu motocicleta? O pompa de bicicleta mi se pare mai utila. Ca doar nu trebuie sa bagi o mie de metri cubi de aer in roti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pai tocmai asta-i ingineria, ca nu-i priza clasica, de masina, ci-i mai mica si nu stiu de unde s-ar putea lua. Oricum, vreau sa imi iau priza clasica si adaptor la asta standard.

 

 

 

Pentru priza DIN - cea de pe motocicletele BMW - gasesti si la Wunderlich si la Louis, atit adaptorul cit si steckerul.

Edited by tau

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta voi si face. Am mai luat o priza de bricheta standard de la Paulas si am deja un distribuitor. In total, 3 prize as avea. Tot ce as avea nevoie pentru drum: GPS, detector de radar si o a treia pentru diverse, gen incarcat telefon/laptop, compresor, geaca incalzita.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Asta voi si face. Am mai luat o priza de bricheta standard de la Paulas si am deja un distribuitor. In total, 3 prize as avea. Tot ce as avea nevoie pentru drum: GPS, detector de radar si o a treia pentru diverse, gen incarcat telefon/laptop, compresor, geaca incalzita.

 

Off-topic:

L., nu le am mai deloc cu electrica, insa am o certitudine.

Anul trecut, in concediu, am lasat la incarcat 4 acumulatori pt aparatul foto in masina, pentru aprox. 2 ore (suficient timp pentru incarcare). Masina in parcare.

Dupa episodul asta mi-am luat adio de la ei.

Nu ii mai recunostea incarcatorul pe 3 dintre ei si al 4-lea nu se mai incarca total indiferent cat statea in priza. Dupa 2 saptamani a clacat si el definitiv.

Poate lamureste cineva cauza problemei + modalitatea corecta de conectare a diferitelor aparate la priza de bricheta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu mi-am cumparat de la polo un adaptor de priza. are codul 50220000180 si arata asa:

post-12027-1236793940_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

In posturile anterioare era mentionat de @Cristi_mic setul de leviere Buzzetti:

post-3763-1237055095_thumb.jpg

 

3 bucati, 17 cm lungime fiecare.

Le gasiti la userul @Romi3, pe site, la pretul de 56 de lei + taxe.

http://www.romimoto-piese.ro/category/2091.../article/153837

 

Daca vreti, puteti sa mai aruncati un ochi pe acolo si la alte tipuri de leviere:

http://www.romimoto-piese.ro/category/20911100000

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tipul e meserias, fara indoiala... DAR

- daca i-as da roata mea de pe spate, nu mai reusea sa dea cauciucul jos de pe talon asa usor (eu ma chinui putin fara presa sau ceva asemanator - cum se intimpla pe cimp)

- daca incerca sa bage o camera heavy duty dubla ca grosime nu mai reusea asa de simplu (alta realitate cu care ma lupt uneori)

- cauciucul ala e moale ca o manusa, iar trebuie sa observ ca un cauciuc de enduro are flancurile mult mai tari.

Asta vroiam sa spun si eu.

Dar si altceva:de douazeci de ani,eu stiu ca lucrarea incepe si se termina la valva;aici vad ca e invers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu imi mai aduc aminte 100 % pe unde era valva in acele filmulete, dar imi aduc aminte ca individul respectiv mentiona, ca punct de reper in operatiunile executate, pozitia "rim-lock"-ului, nu a valvei.

Rim-lock-ul este un dispozitiv alcatuit din cauciuc moale, turnat pe suport de aluminiu.

Este utilizat mai ales la motocicletele ce merg off-road 100 % sau aproape (presiune in pneuri de 0,8 - 1 ATM), pentru a impiedica deplasarea camerei si forfecarea valvei.

post-3763-1237057420_thumb.jpgpost-3763-1237057458_thumb.jpgpost-3763-1237057435_thumb.jpg

 

In cazul in care nu exista RL ramane cum a zis si @bachus_21:

lucrarea incepe si se termina la valva;
Edited by Popescu_ MihailRaul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand nu e cazul de rim lock, lucrarea decurge astfel:

La scoaterea cauciucului se incepe opus valvei si se termina la valva.

La bagarea cauciucului se incepe de la valva si se termina opus valvei.

Adica, cand levierele lucreaza la capacitate maxima e bine sa fi cat mai departe de valva.

Parerea mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cat de normal este ca atunci cand ai cauciuc nou-nout pe fata, cauciuc cu 250km pe spate si mergi pe ploaie, sa ai senzatia ca iti 'tremura' ghidonul la 50 la ora? Incerc sa imi dau seama daca eram eu obosit, daca mi se pare sau daca am eu probleme la ghidon/furca/rulmenti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cat de normal este ca atunci cand ai cauciuc nou-nout pe fata, cauciuc cu 250km pe spate si mergi pe ploaie, sa ai senzatia ca iti 'tremura' ghidonul la 50 la ora? Incerc sa imi dau seama daca eram eu obosit, daca mi se pare sau daca am eu probleme la ghidon/furca/rulmenti.

 

Pai vezi daca s-au asezat bine cauciucurile pe janta. Sau poate ai avut ghinionul si a prins un cauciuc cu galme. Mai exista si din astea, chiar noi fiind. Invarte roata si da cu mana pe coama. De obicei se simte si/sau se vede daca are galme. Bineinteles ca nu e normal sa tremure ghidonul la 50 km/h din cauza cauciucului. Ce model e? Cramponat?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pai vezi daca s-au asezat bine cauciucurile pe janta. Sau poate ai avut ghinionul si a prins un cauciuc cu galme. Mai exista si din astea, chiar noi fiind. Invarte roata si da cu mana pe coama. De obicei se simte si/sau se vede daca are galme. Bineinteles ca nu e normal sa tremure ghidonul la 50 km/h din cauza cauciucului. Ce model e? Cramponat?

Heidenau K60, sta bine pe janta, nu pare sa aiba joc sau bataie (mai mult decat cel dinainte cel putin). Ce-i drept era ud pe jos si nu stiu cat de bun era asfaltul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-ar putea sa fi trecut peste o serie de denivelari provenite de la masinile de mare tonaj. Se intampla pe rutele aglomerate ca asfaltul sa fie valurit, dar la o analiza "ochiometrica" sa nu-ti dai seama.

Mi s-a intamplat si mie.

Incearca sa rulezi gumele pe un drum asfaltat recent care stii sigur ca e bun si vei vedea atunci daca intr-adevar au vreun defect.

 

Sper sa nu fie asa, ca si eu mi-am luat K60 si o sa incalt vaca in curand. :kiss:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deoarece nu stii cind se intimpla sa patesti o pana , e bine sa va antrenati pentru schimbarea cauciucului si pe intuneric . Se poate realiza aceasta in casa , intr-o camera foarte intunecoasa .

Share this post


Link to post
Share on other sites

D'asta am intotdeauna telefonul cu mine. Are si lanterna si-l tin in gura in timp ce lucrez :blink: Lasand gluma la o parte, am luat acum o saptamana un cui pe autostrada la 160 la ora. Nu mi-am dat seama decat a doua zi cand vroiam sa plec la munca de faptul ca e cauciucul pe janta. Tubeless.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-i mai simplu sa ai in rucsac un lampas d-ala cu leduri de 100 de mii din piata, care-l pui pe cap? Au cam apus filmele cu Rambo, la putere-i tehnologia... parerea mea. Urmand sfatul lui Raul, mi-am luat si eu un minicompresor din targ. De 25 de lei cat am dat pe el, sa mor de merita efortul sa dau la pompa.

Edited by vis-a-vis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...