Sari la conținut

Yamaha VIRAGO ZONE


Purghy
 Share

Postări Recomandate

Pentru @dorutrucker: la mine(modelul din ’91) legatura dintre regulator si baterie nu trece prin contact, este facuta direct printr-o siguranta si un conector tip papuc. Instalatia este originala, nemodificata. Sigurele modificari sunt de refacerea unor conexiuni sau eliminarea lor prin cositorirea directa a firelor - lucru pe care l-am facut cu conectorul de legatura cu bateria si cel de la regulator.

 

Salut, Cristi

De fapt și la mine cred ca este la fel dar circuitul respectiv are pe undeva o pierdere, ca atare am făcut o legătura directa cu un fir mai gros și clar mai scurt și am interpus un suport de siguranță cu o siguranță de 20 A pe firul respectiv.

 

Cu stima,

post-60592-0-73899000-1399498594_thumb.jpg

post-60592-0-93941100-1399498611_thumb.jpg

Editat de dorutrucker
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 10,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@dorutruker Schema pe care ai pus-o respecta ce a spus cristi 57 si care este practicata cam la tot ce circula pe roti bateria si regulatorul (recte generatorul) sunt legate direct (in cazul in speta printr-o siguranta0 si pe urma se duc la contact de unde sunt distribuite.



Scuze dorutruker nu stiu cum am inteles ca sustii ca ti-ar trece legatura dintre regulator si baterie prin contact, ignora-mi postul

 

@cristi 57 Imi pare bine ca incet incet am ajuns la aceeasi concluzie .Chinezii au remediat acest lucru si au facut magnetoul sa dea curent mai mic pentru ca la mine regulatorul nu se incige deloc dar am incarcare (si nu cred ca l-au echipat cu mosfet), de curiozitate o sa pun clestele de curent pe firele ce vin de la alternator.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai si cu cel original ce mai faci? O sa-l donezi?

In locul tau nu m-as comlpica cu "artizanal". E mai putina munca sa inlocuiesti doar cablul, mai ales ca deja il ai!

 

Il fac colac si il bag sub sa :D

Poate cablul ala universal e bun, sau poate nu... nu vreau sa ma trezesc cu el rupt si sa n-am ce sa-i fac, asa ca prefer sa il tin pe cel vechi de rezerva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte mare atentie! Cand ai luat + de la regulator si la-i dus direct la +baterie ai bypassat siguranta principala (probabil in soclul ei aveai pierderea) nu e bine.

attachicon.gifelectrica400.pdf

Soclul a fost primul pe care l-am curatat, pe acolo era cam imposibil sa fie problema. Oricum, am sa pun o siguranta de 30A pe cablul ce tocmai l-am montat. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...și la mine cred ca este la fel dar circuitul respectiv are pe undeva o pierdere...

Eu am explicat o cauza frecventa, care o gasesti in unul sau mai multe locuri pe tot traseul, evident in urma unor verificari... cu rosu este circuitul "+" iar cu verde legaturi de masa. Releul original foloseste legatura de masa a sistemului de fixare. Mi s-a intamplat sa gasesc un oxid format de o reactie chimica intre otel si aluminiu. Apoi aprope toate aceste puncte de legatura necesita curatare/reparare. (am facut un detaliu pe schema ta)

 

...Chinezii au remediat acest lucru si au facut magnetoul sa dea curent mai mic pentru ca la mine regulatorul nu se incige deloc dar am incarcare (si nu cred ca l-au echipat cu mosfet), de curiozitate o sa pun clestele de curent pe firele ce vin de la alternator.

Ce cred eu, este doar o supozitie... de regula fac masuratori inainte de a concluziona. Logic, avand in vedere tipul de regulator care utiliza activ o semiperioada, dimensionarea magnetoului in aceasta conditie a fost gandita sa asigure cca 150 - 175W, insa puterea lui reala este de peste 300W sau pe acolo(curent alternativ). Acum introducerea mosfetului a condus la o noua proiectare, astfel magnetoul este conceput sa furnizeze o putere mai mica. Teoretic la moto, consumul este pana in 100W. Un magnetou mai mic inseamna in primul rand economie si un cost mai mic pentru fabricant.

Acum dupa ce verifici tensiunea de intrare in regulatorul tau ai sa-ti dai seama daca ai tranzistor sau tiristor - apoi ne spui concluziile.

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am rezolvat si cu siguranta pe cablu, dar azi cand lucram la ea, am obsevat 2 chestii si sunt umpic nelamurit in legatura cu ele, si anume:

 

1. Am observat sub rezervor, la solenoidul ala sau ce-o fi ce comuta pe rezerva, un robinet pe care scria 'Fuel'. Este cumva robinetul de rezerva, ca mod auxiliar de actionare pe langa swich-ul de pe ghidon? Nu de alta, dar mie nu imi comuta pe rezerva de pe ghidon si ma gandesc ca pot totusi trece pe rezerva 'manual' de jos de acolo. Pun si niste poze sa vedeti.

 

2. Pe ambele tevi de esapament, acolo unde cotesc inainte sa intre in toba comuna, sunt 2 surubele de 8, pe care le-am dat acum jos cu gandul la un sunet mai frumos. Nu e diferenta cine stie ce, dar ma intrebam care era rolul lor acolo? Ca mi-e sa nu am surprize de mers aiurea al motorului sau de vreo anomalie sa se traga de acolo....mai jos,poza.

 

 

 

 

 

 

 

post-75095-0-80024000-1399548584_thumb.jpg

post-75095-0-71774600-1399548607_thumb.jpg

post-75095-0-72109500-1399548632_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe ambele tevi de esapament, acolo unde cotesc inainte sa intre in toba comuna, sunt 2 surubele de 8, pe care le-am dat acum jos cu gandul la un sunet mai frumos. Nu e diferenta cine stie ce, dar ma intrebam care era rolul lor acolo? Ca mi-e sa nu am surprize de mers aiurea al motorului sau de vreo anomalie sa se traga de acolo....mai jos,poza.

 

Acele doua gauri filetate si inchise cu surubele sunt pentru sonda lambda , pentru reglarea CO.(noxe).

 

Cu stima,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred.

Sonda lambda se pune NUMAI la motoarele cu injectie , iar din cate stiu eu, virago pe injectie nu sa fabricat. + ca sonda lambda cu filet asa mic n-am vazut veci.

Alta e menirea lor acolo....

Eu mai degraba as fi mai interesat ce e cu robinetul ala jos acolo sub rezervor...ma pot baza pe el sa-mi comute rezerva aia de cativa L sau....e cu alt scop acolo...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista sonde Lambda folosite la reglaje, analizeaza gazele. Dar gaurile alea sunt prea mici pt sonde... si in evacuarea mea, la 250, e un surub din asta, dar e micut, M6. Sondele Lambda sunt cel putin un M10...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ cristi 57 Nu mi-am gasit clestele de curent ca la mine e un balamuc total, fiinca zugravesc dar pot sa-ti spun cum incarca regulatorul.

Bateria este de 12A

 

fara motor

-baterie contact pus si pe urma luat 12,68v

-baterie contact pus + consumatori (far, pozitie, frana) 12,6V

 

cu motor pornit

-gol ralanti 14V

ture 14,5V

-sarcina ralanti 12,8V

ture 14,4V

Valorile au fost citite cu o perioada de "asezare de 30-45 sec.

Pe mine ma multumesc aceste valori si o sa revin cand o s-ami gasesc clestele de curent cu valoarea curentului generat de magnetou.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Acum dupa ce verifici tensiunea de intrare in regulatorul tau ai sa-ti dai seama daca ai tranzistor sau tiristor - apoi ne spui concluziile.

 

...Nu mi-am gasit clestele de curent...

Nu conteaza ce nu ai gasit... aparatul cu care ai masurat tensiunile + o dioda, era tot ce trebiue!

Daca tesiunea alternativa pe cele 3 fire albe(sau ce culoare o'r avea) este aproximativ egala cu cea de iesire, ai tiristor. Daca este mai mare, ai tranzistor... E logica mea gresita?

...si inchise cu surubele sunt pentru sonda lambda , pentru reglarea CO.(noxe)...

Nu va contazic... insa personal ma indoiesc ca acesta este rolul acestor gauri! De ce? Pai din cate stiu eu XV-ul nu a avut niciodata catalizator sau macar injectie - este noneuro. Asa ca ce intra in toba, tot aia iese... trebuie sa fi nebun(ca fabricant) sa muncesti inutil cu gauri filetate pentru a monta analizoare de gaze(pe care nu le v-a folosi nimeni niciodata)... ele se pot pune la iesirea din tobe ca la ITP. Mai simplu nu se poate!

 

Si ca o paranteza: analiza sondelor lambda(amonte si aval - euro II - III si mai departe) urmaresc doar functionarea catalizatorului - ce intra in el si ce iese. Gestionarea UC injectie, ia in analiza dozarea cu carburant, doar informatia sondei aval(inaintea catalizatorului) pentru a mentine acel 1% necesar oxidarii catalitice, a doua sonda(prin comparate cu informatia primei sonde)confirma/infirma prezenta pocesului catalitic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ele se pot pune la iesirea din tobe ca la ITP. Mai simplu nu se poate!

Pai cele 2 tobe se unesc la un momentdat si degeaba pui la finala, ca rezultatul nu va fi ok, doar se urmareste functionarea fiecarui carburici sa fie in parametri.

 

PS: intr-un fel, totusi ai dreptate... la kymco de exemplu aveam un astfel de surub fix inainte de toba finala, iar ala era monocilindru :alcy:

Editat de DaSchmutz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai cele 2 tobe se unesc la un momentda......se urmareste functionarea fiecarui carburici....

Foarte corect, aparent ai dreptate, insa daca vrei sa urmaresti fiecare "carburici" in parte, o poti face urmarind emisiile pe iesirea finala(in timp ce umbli la un singur "carburici", dupa care te muti la urmatorul). Asa-i?

Acum de unde sti ca nu sunt gauri tehnologice? Toba dupa asamblare, sudura si finisare intra in bai de decapare si acoperiri galvanice(nichel, crom, etc)... este posibil ca acele gauri sa asigure golirea, evacuarea solutiilor utilizate(avand in vedere ca merg pe banda si nu sta nimeni sa le intoarca), apoi urmeaza sa fie astupate cu un surub...

Apoi eu nu fac decat un comentariu logic, nu trebuie sa am dreptate... :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu te contraziceam, cum ziceam, si la kymco aveam surubelul ala, era o adaugire a unei chestii care am auzit-o la un mecanic si mi s-a parut plauzibila. Cred ca e mult mai precisa masuratoarea (de fapt rapida) pe fiecare cilindru si aducerea lor la aceeasi linie, decat sa le iei in parte pana sa ajungi la valoarea care ai nevoie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si acelasi surub aflat in toba centrala ce rol mai are? Si in al doilea rand, nu intelg de ce este mai precisa si mai rapida masurarea noxelor in cazul expus de tine(kymco).

Daca aminteai ceva de niste sonde de temperatura, atunci era altceva...

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca spui de surubul din toba centrala aflat in coltul din stanga fata (cum te uiti din spatele motocicletei, si care era singurul din cate am vazut), ala e surub de sustinere a esapamentului. Nu se intampla nimic daca il dai jos, nici nu se aude mai tare, ca nu sufla pe acolo, doar iti tremura toba umpic. Cel mai bine se vede fara tabla aia in forma de stea, Y, sau ce-o fi care trebuie indepartata sa ajungi la suruburile regulatorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vedeti frate ca aveti 2 suruburi pe tobe chiar pana sa intre in toba centrala,sunt pentru zgomot ,eu le-am scos si le-am si marit gaurile:))bagate cu capu sub motor ca ai sa le vezi.asta daca le mai puteti desuruba .daca nu,masina de gaurit:)

Editat de RzVan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca citeai pe pagina anterioara vedeai ca am scris acolo de cele 2 suruburi, le-am facut chiar si poza sa se vada. Intrebarea era , care e rolul lor acolo, ca de zgomot sigur nu-s. Si spun asta pentru ca le-am dat jos pe amandoua si sunetul este cam acelasi, nici o diferenta sesizabila.



p.s. bineinteles ca eu n-am marit gaurile si de asta nu vad diferente pentru ca m-am gandit ca daca le dau jos fara sa stiu care le e rolul acolo, si maresc gaura, si o sa inceapa motorul sa imi mearga in scheme, sa le pot pune inapoi. asta era si scopul intrebarii....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca exemplu: acum 2 zile mi s-a spart toba (250 are o toba de tabla in spatele celor cromate) sau teava de la cilindrul spate. Pe langa poluarea fonica enervanta, am pierdut si din putere... s-a dus dracu' presiunea mea pe evacuare, pe cilindrul 1.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am inteles.eu am scos filtrele in spate si am largit gaurile celor 2 suruburi.de tras,nu mi se pare sa fi pierdut din putere,dar de sunet sunt multumit acum. si filmare

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca spui de surubul din toba centrala aflat in coltul din stanga fata (cum te uiti din spatele motocicletei, si care era singurul din cate am vazut), ala e surub de sustinere a esapamentului. Nu se intampla nimic daca il dai jos, nici nu se aude mai tare, ca nu sufla pe acolo, doar iti tremura toba umpic. Cel mai bine se vede fara tabla aia in forma de stea, Y, sau ce-o fi care trebuie indepartata sa ajungi la suruburile regulatorului.

@ cristi 57 Si acelasi surub aflat in toba centrala ce rol mai are? Si in al doilea rand, nu intelg de ce este mai precisa si mai rapida masurarea noxelor in cazul expus de tine(kymco).

 

Am citit si pe niste forumuri, gaura sau la altii gaurile date in toba centrala sunt date de utilizatori pentru exact zgomot marit, nu sunt date de fabricant. este pus surub cu piulita ca atunci cand se duc la ITP sa nu faca zgomot.

 

Cu stima,

Editat de dorutrucker
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Geo_ZGA cred ca esti subiectiv cand spui ca ai pierdut putere si-ti spun asta deorece dupa discutiile avute cu tobele la 4T am cautat pe net si am dat peste proiectul de diploma al unui student (lucrarile de specialitate si proiectele de diploma sunt singurele in care am incredere nu vorble de pe forumuri) in care scria ca o toba bine gandita fata de o evacuare directa poate sa aduca un spor de putere de 2,5%.Nu prea cred ca un sofer normal simte diferenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu nu ai citit gresit... dar acolo e vorba de castig, nu de pierdere.

Cu a 2a ma duceam la 80 km/h. Ieri la 65-70 km/h a dat in nas si nu s-a mai accelerat. Plus ca simt acceleratia ca e mai slaba, urca mai greu in ture.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Geo_ZGA la tine raportul dintre viteaza a-V-a si a-II-a este de 2 adica daca la a-II-a tu daca prinzi 80, ceea ce mi se pare extrem de mult (la a mea a-IV-a se duce pana la 110 dar chinuita) rezulta ca teoretic in a-V-a te-ai duce cu 160 dar ca putere viteza teoretica ar trebui sa fie 130.Esti sigur ca ai pinion de atac stoc? Dar foaie?

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu ce pinion si foaie am... habar n-am. Dar stiu ca de la 50 la 80 km/h accelereaza f rapid intr-a 2a. De cand a pocnit toba, nu mai am acelasi demaraj si asta am observat ieri cu a 2a, ca la 65-70 km/h a dat in nas si n-a mai tras deloc.

Viteza maxima cu care am mers eu a fost 120 km/h, acum 2 saptamani, si accelera in continuare binisor, deci nu cred ca sunt schimbate pinionul si foaia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...