Geo_ZGA Postat Mai 7, 2014 Share Postat Mai 7, 2014 M-am gandit sa iau un al 2lea cot pe care sa-l modific cu un sant, prin care sa trec cablul... si cablul original sa ramana intreg. Astept sa vad daca il gasesc pe undeva la dezmembrari. Daca nu... il fac cumva artizanal dintr-o teava, ceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Mai 7, 2014 Share Postat Mai 7, 2014 ...il fac cumva artizanal dintr-o teava, ceva Pai si cu cel original ce mai faci? O sa-l donezi? In locul tau nu m-as comlpica cu "artizanal". E mai putina munca sa inlocuiesti doar cablul, mai ales ca deja il ai! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 7, 2014 Share Postat Mai 7, 2014 @cristi 57 In discutie am adus exclusiv regulatoru paralel (tip sunt) la cele cu tiristor puterea disipata de regulator este mai mare din cauza caderii mari de tensiune pe tiristorul in conductie pe cand la cele cu tranzistor mosfet este mai mica din cauza caderii de tensiune mai mica. Contactele imperfecte solicita mai mult regulatorul pentru ca face ca tiristorul sa stea mai mult deschis deci sa disipe mai mult DAR ACEASTA SITUATIE ESTE UN VICIU DE PROIECTARE pentru ca orice proiectant serios isi ia o marja de siguranta. Uite ce as fi luat in calcul eu pentru ca sa nu se intample nimic - temperatura exterioara 45 grade - curent suntat 30A (daca fac referire la diagrama curent /RPM) care am pus-o mai sus) Daca s-ar fi proiectat regulatorul la acesti parametri nu am mai fi discutat despre el Te rog sa-mi explici si mie cu ce am combatut eu la legea lui ohm pentru ca la acest tip de generator curentul este limitat (vezi diagrama) si asa cum am mai spus contactele imperfecte nu ar fi trebuit sa afecteze regulatorul (daca ar fi fost bine proiectat) ci numai incarcarea bateriei si alimentarea consumatorilor. Repet convingerea mea este ca magnetoul furnizeaza mai multa putere decat trebuie si/sau regulatorul e subdimensionat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Mai 7, 2014 Share Postat Mai 7, 2014 ...Contactele imperfecte solicita mai mult regulatorul pentru ca face ca tiristorul sa stea mai mult deschis deci sa disipe mai mult DAR ACEASTA SITUATIE ESTE UN VICIU DE PROIECTARE pentru ca orice proiectant serios isi ia o marja de siguranta.... Pai tocmai asta este cauza! Insa acesta nu este un "viciu de proietare", din contra este o proiectare deliberata, voita... nu stiu pe ce criteriu, probabil economic sau pentru a-si proteja dealer-ii, sa vanda piese, lucrari de sevice, limita de utilizare, naiba sa-i... chiar nu conteaza. Intentia mea afost si este doar de axplica fenomenul si atat! Timp de cca 10 ani totul este ok, apoi cand instalatia imbtraneste, totul o ia razna... inlocuiesti regulatorul sistematic, la nesfarsit... Indiscutabil mosfetul nu creaza aceasta problema. Mai mult, eu nu am sugerat nimanui sa aleaga una sau alta ca varianta... fiecare este liber sa faca cum doreste dar in cunostiinta de cauza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dorutrucker Postat Mai 7, 2014 Share Postat Mai 7, 2014 (editat) Pentru @dorutrucker: la mine(modelul din ’91) legatura dintre regulator si baterie nu trece prin contact, este facuta direct printr-o siguranta si un conector tip papuc. Instalatia este originala, nemodificata. Sigurele modificari sunt de refacerea unor conexiuni sau eliminarea lor prin cositorirea directa a firelor - lucru pe care l-am facut cu conectorul de legatura cu bateria si cel de la regulator. Salut, Cristi De fapt și la mine cred ca este la fel dar circuitul respectiv are pe undeva o pierdere, ca atare am făcut o legătura directa cu un fir mai gros și clar mai scurt și am interpus un suport de siguranță cu o siguranță de 20 A pe firul respectiv. Cu stima, Editat Mai 7, 2014 de dorutrucker Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 7, 2014 Share Postat Mai 7, 2014 (editat) @dorutruker Schema pe care ai pus-o respecta ce a spus cristi 57 si care este practicata cam la tot ce circula pe roti bateria si regulatorul (recte generatorul) sunt legate direct (in cazul in speta printr-o siguranta0 si pe urma se duc la contact de unde sunt distribuite. Scuze dorutruker nu stiu cum am inteles ca sustii ca ti-ar trece legatura dintre regulator si baterie prin contact, ignora-mi postul @cristi 57 Imi pare bine ca incet incet am ajuns la aceeasi concluzie .Chinezii au remediat acest lucru si au facut magnetoul sa dea curent mai mic pentru ca la mine regulatorul nu se incige deloc dar am incarcare (si nu cred ca l-au echipat cu mosfet), de curiozitate o sa pun clestele de curent pe firele ce vin de la alternator. Editat Mai 7, 2014 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Mai 8, 2014 Share Postat Mai 8, 2014 Pai si cu cel original ce mai faci? O sa-l donezi? In locul tau nu m-as comlpica cu "artizanal". E mai putina munca sa inlocuiesti doar cablul, mai ales ca deja il ai! Il fac colac si il bag sub sa Poate cablul ala universal e bun, sau poate nu... nu vreau sa ma trezesc cu el rupt si sa n-am ce sa-i fac, asa ca prefer sa il tin pe cel vechi de rezerva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bucsaadi Postat Mai 8, 2014 Share Postat Mai 8, 2014 Foarte mare atentie! Cand ai luat + de la regulator si la-i dus direct la +baterie ai bypassat siguranta principala (probabil in soclul ei aveai pierderea) nu e bine. electrica400.pdf Soclul a fost primul pe care l-am curatat, pe acolo era cam imposibil sa fie problema. Oricum, am sa pun o siguranta de 30A pe cablul ce tocmai l-am montat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Mai 8, 2014 Share Postat Mai 8, 2014 (editat) ...și la mine cred ca este la fel dar circuitul respectiv are pe undeva o pierdere... Eu am explicat o cauza frecventa, care o gasesti in unul sau mai multe locuri pe tot traseul, evident in urma unor verificari... cu rosu este circuitul "+" iar cu verde legaturi de masa. Releul original foloseste legatura de masa a sistemului de fixare. Mi s-a intamplat sa gasesc un oxid format de o reactie chimica intre otel si aluminiu. Apoi aprope toate aceste puncte de legatura necesita curatare/reparare. (am facut un detaliu pe schema ta) ...Chinezii au remediat acest lucru si au facut magnetoul sa dea curent mai mic pentru ca la mine regulatorul nu se incige deloc dar am incarcare (si nu cred ca l-au echipat cu mosfet), de curiozitate o sa pun clestele de curent pe firele ce vin de la alternator. Ce cred eu, este doar o supozitie... de regula fac masuratori inainte de a concluziona. Logic, avand in vedere tipul de regulator care utiliza activ o semiperioada, dimensionarea magnetoului in aceasta conditie a fost gandita sa asigure cca 150 - 175W, insa puterea lui reala este de peste 300W sau pe acolo(curent alternativ). Acum introducerea mosfetului a condus la o noua proiectare, astfel magnetoul este conceput sa furnizeze o putere mai mica. Teoretic la moto, consumul este pana in 100W. Un magnetou mai mic inseamna in primul rand economie si un cost mai mic pentru fabricant. Acum dupa ce verifici tensiunea de intrare in regulatorul tau ai sa-ti dai seama daca ai tranzistor sau tiristor - apoi ne spui concluziile. Editat Mai 8, 2014 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bucsaadi Postat Mai 8, 2014 Share Postat Mai 8, 2014 Am rezolvat si cu siguranta pe cablu, dar azi cand lucram la ea, am obsevat 2 chestii si sunt umpic nelamurit in legatura cu ele, si anume: 1. Am observat sub rezervor, la solenoidul ala sau ce-o fi ce comuta pe rezerva, un robinet pe care scria 'Fuel'. Este cumva robinetul de rezerva, ca mod auxiliar de actionare pe langa swich-ul de pe ghidon? Nu de alta, dar mie nu imi comuta pe rezerva de pe ghidon si ma gandesc ca pot totusi trece pe rezerva 'manual' de jos de acolo. Pun si niste poze sa vedeti. 2. Pe ambele tevi de esapament, acolo unde cotesc inainte sa intre in toba comuna, sunt 2 surubele de 8, pe care le-am dat acum jos cu gandul la un sunet mai frumos. Nu e diferenta cine stie ce, dar ma intrebam care era rolul lor acolo? Ca mi-e sa nu am surprize de mers aiurea al motorului sau de vreo anomalie sa se traga de acolo....mai jos,poza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dorutrucker Postat Mai 8, 2014 Share Postat Mai 8, 2014 Pe ambele tevi de esapament, acolo unde cotesc inainte sa intre in toba comuna, sunt 2 surubele de 8, pe care le-am dat acum jos cu gandul la un sunet mai frumos. Nu e diferenta cine stie ce, dar ma intrebam care era rolul lor acolo? Ca mi-e sa nu am surprize de mers aiurea al motorului sau de vreo anomalie sa se traga de acolo....mai jos,poza. Acele doua gauri filetate si inchise cu surubele sunt pentru sonda lambda , pentru reglarea CO.(noxe). Cu stima, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bucsaadi Postat Mai 8, 2014 Share Postat Mai 8, 2014 Nu cred. Sonda lambda se pune NUMAI la motoarele cu injectie , iar din cate stiu eu, virago pe injectie nu sa fabricat. + ca sonda lambda cu filet asa mic n-am vazut veci. Alta e menirea lor acolo.... Eu mai degraba as fi mai interesat ce e cu robinetul ala jos acolo sub rezervor...ma pot baza pe el sa-mi comute rezerva aia de cativa L sau....e cu alt scop acolo... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Mai 8, 2014 Share Postat Mai 8, 2014 Exista sonde Lambda folosite la reglaje, analizeaza gazele. Dar gaurile alea sunt prea mici pt sonde... si in evacuarea mea, la 250, e un surub din asta, dar e micut, M6. Sondele Lambda sunt cel putin un M10... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 8, 2014 Share Postat Mai 8, 2014 @ cristi 57 Nu mi-am gasit clestele de curent ca la mine e un balamuc total, fiinca zugravesc dar pot sa-ti spun cum incarca regulatorul. Bateria este de 12A fara motor -baterie contact pus si pe urma luat 12,68v -baterie contact pus + consumatori (far, pozitie, frana) 12,6V cu motor pornit -gol ralanti 14V ture 14,5V -sarcina ralanti 12,8V ture 14,4V Valorile au fost citite cu o perioada de "asezare de 30-45 sec. Pe mine ma multumesc aceste valori si o sa revin cand o s-ami gasesc clestele de curent cu valoarea curentului generat de magnetou. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Mai 8, 2014 Share Postat Mai 8, 2014 ...Acum dupa ce verifici tensiunea de intrare in regulatorul tau ai sa-ti dai seama daca ai tranzistor sau tiristor - apoi ne spui concluziile. ...Nu mi-am gasit clestele de curent... Nu conteaza ce nu ai gasit... aparatul cu care ai masurat tensiunile + o dioda, era tot ce trebiue! Daca tesiunea alternativa pe cele 3 fire albe(sau ce culoare o'r avea) este aproximativ egala cu cea de iesire, ai tiristor. Daca este mai mare, ai tranzistor... E logica mea gresita? ...si inchise cu surubele sunt pentru sonda lambda , pentru reglarea CO.(noxe)... Nu va contazic... insa personal ma indoiesc ca acesta este rolul acestor gauri! De ce? Pai din cate stiu eu XV-ul nu a avut niciodata catalizator sau macar injectie - este noneuro. Asa ca ce intra in toba, tot aia iese... trebuie sa fi nebun(ca fabricant) sa muncesti inutil cu gauri filetate pentru a monta analizoare de gaze(pe care nu le v-a folosi nimeni niciodata)... ele se pot pune la iesirea din tobe ca la ITP. Mai simplu nu se poate! Si ca o paranteza: analiza sondelor lambda(amonte si aval - euro II - III si mai departe) urmaresc doar functionarea catalizatorului - ce intra in el si ce iese. Gestionarea UC injectie, ia in analiza dozarea cu carburant, doar informatia sondei aval(inaintea catalizatorului) pentru a mentine acel 1% necesar oxidarii catalitice, a doua sonda(prin comparate cu informatia primei sonde)confirma/infirma prezenta pocesului catalitic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Mai 8, 2014 Share Postat Mai 8, 2014 (editat) ele se pot pune la iesirea din tobe ca la ITP. Mai simplu nu se poate! Pai cele 2 tobe se unesc la un momentdat si degeaba pui la finala, ca rezultatul nu va fi ok, doar se urmareste functionarea fiecarui carburici sa fie in parametri. PS: intr-un fel, totusi ai dreptate... la kymco de exemplu aveam un astfel de surub fix inainte de toba finala, iar ala era monocilindru Editat Mai 8, 2014 de DaSchmutz Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Mai 8, 2014 Share Postat Mai 8, 2014 Pai cele 2 tobe se unesc la un momentda......se urmareste functionarea fiecarui carburici.... Foarte corect, aparent ai dreptate, insa daca vrei sa urmaresti fiecare "carburici" in parte, o poti face urmarind emisiile pe iesirea finala(in timp ce umbli la un singur "carburici", dupa care te muti la urmatorul). Asa-i? Acum de unde sti ca nu sunt gauri tehnologice? Toba dupa asamblare, sudura si finisare intra in bai de decapare si acoperiri galvanice(nichel, crom, etc)... este posibil ca acele gauri sa asigure golirea, evacuarea solutiilor utilizate(avand in vedere ca merg pe banda si nu sta nimeni sa le intoarca), apoi urmeaza sa fie astupate cu un surub... Apoi eu nu fac decat un comentariu logic, nu trebuie sa am dreptate... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Mai 8, 2014 Share Postat Mai 8, 2014 Nu te contraziceam, cum ziceam, si la kymco aveam surubelul ala, era o adaugire a unei chestii care am auzit-o la un mecanic si mi s-a parut plauzibila. Cred ca e mult mai precisa masuratoarea (de fapt rapida) pe fiecare cilindru si aducerea lor la aceeasi linie, decat sa le iei in parte pana sa ajungi la valoarea care ai nevoie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Mai 8, 2014 Share Postat Mai 8, 2014 (editat) Si acelasi surub aflat in toba centrala ce rol mai are? Si in al doilea rand, nu intelg de ce este mai precisa si mai rapida masurarea noxelor in cazul expus de tine(kymco). Daca aminteai ceva de niste sonde de temperatura, atunci era altceva... Editat Mai 8, 2014 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bucsaadi Postat Mai 9, 2014 Share Postat Mai 9, 2014 daca spui de surubul din toba centrala aflat in coltul din stanga fata (cum te uiti din spatele motocicletei, si care era singurul din cate am vazut), ala e surub de sustinere a esapamentului. Nu se intampla nimic daca il dai jos, nici nu se aude mai tare, ca nu sufla pe acolo, doar iti tremura toba umpic. Cel mai bine se vede fara tabla aia in forma de stea, Y, sau ce-o fi care trebuie indepartata sa ajungi la suruburile regulatorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RzVan Postat Mai 9, 2014 Share Postat Mai 9, 2014 (editat) vedeti frate ca aveti 2 suruburi pe tobe chiar pana sa intre in toba centrala,sunt pentru zgomot ,eu le-am scos si le-am si marit gaurile:))bagate cu capu sub motor ca ai sa le vezi.asta daca le mai puteti desuruba .daca nu,masina de gaurit:) Editat Mai 9, 2014 de RzVan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bucsaadi Postat Mai 9, 2014 Share Postat Mai 9, 2014 Daca citeai pe pagina anterioara vedeai ca am scris acolo de cele 2 suruburi, le-am facut chiar si poza sa se vada. Intrebarea era , care e rolul lor acolo, ca de zgomot sigur nu-s. Si spun asta pentru ca le-am dat jos pe amandoua si sunetul este cam acelasi, nici o diferenta sesizabila. p.s. bineinteles ca eu n-am marit gaurile si de asta nu vad diferente pentru ca m-am gandit ca daca le dau jos fara sa stiu care le e rolul acolo, si maresc gaura, si o sa inceapa motorul sa imi mearga in scheme, sa le pot pune inapoi. asta era si scopul intrebarii.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Mai 9, 2014 Share Postat Mai 9, 2014 Ca exemplu: acum 2 zile mi s-a spart toba (250 are o toba de tabla in spatele celor cromate) sau teava de la cilindrul spate. Pe langa poluarea fonica enervanta, am pierdut si din putere... s-a dus dracu' presiunea mea pe evacuare, pe cilindrul 1. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RzVan Postat Mai 9, 2014 Share Postat Mai 9, 2014 am inteles.eu am scos filtrele in spate si am largit gaurile celor 2 suruburi.de tras,nu mi se pare sa fi pierdut din putere,dar de sunet sunt multumit acum. si filmare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dorutrucker Postat Mai 9, 2014 Share Postat Mai 9, 2014 (editat) daca spui de surubul din toba centrala aflat in coltul din stanga fata (cum te uiti din spatele motocicletei, si care era singurul din cate am vazut), ala e surub de sustinere a esapamentului. Nu se intampla nimic daca il dai jos, nici nu se aude mai tare, ca nu sufla pe acolo, doar iti tremura toba umpic. Cel mai bine se vede fara tabla aia in forma de stea, Y, sau ce-o fi care trebuie indepartata sa ajungi la suruburile regulatorului. @ cristi 57 Si acelasi surub aflat in toba centrala ce rol mai are? Si in al doilea rand, nu intelg de ce este mai precisa si mai rapida masurarea noxelor in cazul expus de tine(kymco). Am citit si pe niste forumuri, gaura sau la altii gaurile date in toba centrala sunt date de utilizatori pentru exact zgomot marit, nu sunt date de fabricant. este pus surub cu piulita ca atunci cand se duc la ITP sa nu faca zgomot. Cu stima, Editat Mai 9, 2014 de dorutrucker Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.