Sari la conținut

Protectii Full Coborare Din Poiana


RaduSPR
 Share

Postări Recomandate

Salutare tuturor, postez aici doar pentru a atrage atentia ca echipamentul chiar conteaza in orice situatie.

 

Astazi 21.01.2008, mutat de curand in Brasov, am decis cu un prieten sa iesim la o plimbare pe bicicletele pana in poiana, am ajuns sus, cu autobuzul bineinteles, si al luat telecabina sa urcam la 1800m(sau 2000m, ca nu mai stiu exact ce altitudine e sus). La coborare, intru pe o portiune de bolovani destul de denivelata, moment in care eliberez franele pt ca blocam spatele destul de repede si ma dezechilibra(sus erau -3 grade si ninsese), dupa care intru pe o portiune mai lina, dar tot in coborare, incep sa franez destul de violent pt ca urma iar o coborare abrupta si plina de pietre, blochez usor spatele(cum de altfel se intampla la fiecare frana), dar portiune respectiva era suficient de abrupta sa nu ma lase sa fanez eficient, moment in care actionez mai tare fata(tin sa precizez ca utilizez ambele frane la orice franeare) si ridic bicicleta intr-un stopee de toata frumusetea, tin actionata frana fata la linita pierderii controlului si eliberez(cand eram cu roata stape suficent de sus ca sa ma panicheze) pun spatele jos(spatele blocat, taras prin pietris), in contnuare aveam viteza mult prea mare ca sa intru pe urmatoarea coborare si mai actionez o data frana fata la limita, intru din nou intr-un stopee de toata frumusetea(de data asta putin mai violent), ajung cu roata spate destul de sus ca sa ma panichez(dar stiam senzatia si am mai tinut-o putin acolo) moment in care, probabil datorita solului plin de pietre, plec usor cu spatele spre stanga, eliberez frana fata, pun spatele jos(apropate perpendicular cu sensul de mers) si incep sa pierd controlul bicicletei, dupa cateva eschive(stanga, dreapta, picior pe jos, mai actionat frane putin..etc) pierd controlul in totalitate si ma tavalesc pe partea dreapta. Dupa ce m-am ridicat de jos, constat avariile, constat ca am umarul drept putin avariat, casca destul de avariata(pentru aceste cazuri este bine sa purtam una), in rest cateva vanatai, la genunchi si coapsa. Mentionez ca aveam echipamentul de cross pe mine(mai putin geaca cu protectii, aveam una soft in loc de cea hard, din motiva ca sunt cu bicicleta si nu am cum sa ma avariez asa rau).

 

Desi ma durea umarul destul de rau(am fortat putin incheietura umarului si probabil nu mai aveam mult sa-l dizloc) am conticuat sa cobor pana la telecabina si am mai facut o urcare cu telecabina, urmata de o coborare putin mai precaut ca prima, pt ca nu ma puteam sprijinii in mana dreapta de loc. Am ajuns acasa in brasov si am facut cateva poze sa vedeti ce insemna sa ai echipament cand trebuie....

 

PS: Mentionez ca acum scriu cu mana stanga...daca nu se remediaza cu Fastun Gel, miine sunt la urgenta sa ma radiografiez... :grinbandit:

post-7822-1222023294_thumb.jpg

post-7822-1222023299_thumb.jpg

post-7822-1222023303_thumb.jpg

post-7822-1222023309_thumb.jpg

post-7822-1222023948_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Radule,e bine ca ai purtat echipament,ca altfel...sper ca n-ai nimic la mana :grinbandit:

Insanatosire grabnica(alex,un fost client pt. armura)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o sa vina vremea cand o sa mergem cu echipamentu pe noi pana vis-a vis...cred ca ar fi cel mai safe

 

asa e...ai dreptate..mergi fara echipament...iti urez bafta.... :grinbandit:

 

nimeni nu zice sa nu mergi fara echipament sau sa merci cu echipament, ideea de baza e ca tre sa fi constient ca se poate intapla. Desigur cel mai indicat este cand nu ai echipament sa constientizezi ca nu ai si sa mergi mult mai precaut. Ce am patit eu, am patit la o viteza destul de mica si gandeste-te daca nu aveam casca cum ar fi fost...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine gandit cu echipamentul, si noroc de casca, cine stie ce se intampla daca nu o aveai, cu umarul stiu cum e, eu am cazut de pe bicicleta la o viteza absurd de mica (am intrat cu pedala in roata unei masini parcate si m-am dat peste cap) si nu stiu cum m-am lovit la umar, dar stiu ca ma durut ingrozitor primele zile de nu puteam sa deschid o usa si mi-a trecut abia dupa vreo doua saptamani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa e...ai dreptate..mergi fara echipament...iti urez bafta.... :grinbandit:

 

nimeni nu zice sa nu mergi fara echipament sau sa merci cu echipament, ideea de baza e ca tre sa fi constient ca se poate intapla. Desigur cel mai indicat este cand nu ai echipament sa constientizezi ca nu ai si sa mergi mult mai precaut. Ce am patit eu, am patit la o viteza destul de mica si gandeste-te daca nu aveam casca cum ar fi fost...

Vezi tu, cand ai echipamentul pe tine si te simti oarecum protejat, incepi sa si mergi mai tare. Cand nu-l ai, lucrul asta te face sa mergi mai incet. Am vazut oameni care au cazut cu echipamentul pe ei si s-au avariat serios. Si-am vazut si oameni care au cazut la tricou si pantaloni scurti si s-au ales doar cu cateva julituri. Problema e ca multi nu mai fac diferenta dintre cele doua situatii. Tendinta generala este sa mergi tare si... atat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi tu, cand ai echipamentul pe tine si te simti oarecum protejat, incepi sa si mergi mai tare. Cand nu-l ai, lucrul asta te face sa mergi mai incet. Am vazut oameni care au cazut cu echipamentul pe ei si s-au avariat serios. Si-am vazut si oameni care au cazut la tricou si pantaloni scurti si s-au ales doar cu cateva julituri. Problema e ca multi nu mai fac diferenta dintre cele doua situatii. Tendinta generala este sa mergi tare si... atat.

 

 

true...true...eu tot timpul exagerez si asta ma face sa pun echipamentul pe primul plan... :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un topic pertinent! Altele ca al tau m-au facut sa-mi dau seama importanta echipamentului inca inainte de a avea motor. Acu iar n-am motor si ma dau cu bicicleta prin oras, unu maaare. Ma tot c.oiesc sa-mi iau casca... mi se pare ridicol sa merg cu casca pe bitza in oras, mai tine si cald al naibii. Pe de alta parte am o vale unde bag 60kmh... nici nu vreau sa ma gandesc cat de tare e asfaltul la 60... cu motorul mergeam in general pana in 70 in oras, dar nu m-as fi urcat fara casca nici la 40de grade... ce ti si cu obiceiurile oamenilor.

A mai intrebat cineva daca aveai shaua asa sus cand ai coborat, tind sa cred ca da. Nici nu te mira ca faceai asa usor stopee, probabil in coborare, centrul de greutate iti era la o palma de ghidon. Deci lasa shaua jos, cat permite cadrul, dar si mai bine ia-ti o bitza de downhill. Stiu ca sant scumpe, dar pe aia cu care te dai, o sa o strici in juma de sezon, ca sa nu mai spun ca o sa mai te tranteasca de enshpe ori.

Daca te pasioneaza sportul asta pot sa te pun in legatura cu bajeti virusati rau de tot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un topic pertinent! Altele ca al tau m-au facut sa-mi dau seama importanta echipamentului inca inainte de a avea motor. Acu iar n-am motor si ma dau cu bicicleta prin oras, unu maaare. Ma tot c.oiesc sa-mi iau casca... mi se pare ridicol sa merg cu casca pe bitza in oras, mai tine si cald al naibii. Pe de alta parte am o vale unde bag 60kmh... nici nu vreau sa ma gandesc cat de tare e asfaltul la 60... cu motorul mergeam in general pana in 70 in oras, dar nu m-as fi urcat fara casca nici la 40de grade... ce ti si cu obiceiurile oamenilor.

A mai intrebat cineva daca aveai shaua asa sus cand ai coborat, tind sa cred ca da. Nici nu te mira ca faceai asa usor stopee, probabil in coborare, centrul de greutate iti era la o palma de ghidon. Deci lasa shaua jos, cat permite cadrul, dar si mai bine ia-ti o bitza de downhill. Stiu ca sant scumpe, dar pe aia cu care te dai, o sa o strici in juma de sezon, ca sa nu mai spun ca o sa mai te tranteasca de enshpe ori.

Daca te pasioneaza sportul asta pot sa te pun in legatura cu bajeti virusati rau de tot.

 

Cand am coborat din poiana aveam saua lasata jos, dar in brasov am ridicat-o asa sus cum o vedeti, lasand la o parte faptul ca stau in racadau si am avut putin de pedalat la deal chiar este mult mai usor de pedalat cu saua ridicata. Tin sa precizez ca pozitia pe sa in coborare este mult pe spate cu saua aproape in genunchi(aproape), motiv pt care am reusit sa franez destul de mult pana am inceput sa fac stopee. Cunosc si eu o gramada de biciclisti care frecventeaza poiana. In afara de suspensia fata care nu-mi place de loc cum se comporta restul bicicletei este in regula si uimitor pana acum rezista eroic(tin sa precizez ca am 196cm inaltime si 92kg)... :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.....La coborare, intru pe o portiune de bolovani destul de denivelata, moment in care eliberez franele pt ca blocam spatele destul de repede si ma dezechilibra(sus erau -3 grade si ninsese), dupa care intru pe o portiune mai lina, dar tot in coborare, incep sa franez destul de violent pt ca urma iar o coborare abrupta si plina de pietre, blochez usor spatele(cum de altfel se intampla la fiecare frana), dar portiune respectiva era suficient de abrupta sa nu ma lase sa fanez eficient, moment in care actionez mai tare fata(tin sa precizez ca utilizez ambele frane la orice franeare) si ridic bicicleta intr-un stopee de toata frumusetea, tin actionata frana fata la linita pierderii controlului si eliberez(cand eram cu roata stape suficent de sus ca sa ma panicheze) pun spatele jos(spatele blocat, taras prin pietris), in contnuare aveam viteza mult prea mare ca sa intru pe urmatoarea coborare si mai actionez o data frana fata la limita, intru din nou intr-un stopee de toata frumusetea(de data asta putin mai violent), ajung cu roata spate destul de sus ca sa ma panichez(dar stiam senzatia si am mai tinut-o putin acolo) moment in care, probabil datorita solului plin de pietre, plec usor cu spatele spre stanga, eliberez frana fata, pun spatele jos(apropate perpendicular cu sensul de mers) si incep sa pierd controlul bicicletei, dupa cateva eschive(stanga, dreapta, picior pe jos, mai actionat frane putin..etc) pierd controlul in totalitate si ma tavalesc pe partea dreapta.

Am ametit. :grinbandit:

Daca io nu puteam sa scriu decit cu stinga scriam asa: "Am cazut cu bicla".

De fapt daca puteam sa scriu si cu dreapta scriam la fel :blink:

Bine ca n-ai nimic nasol.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor, postez aici doar pentru a atrage atentia ca echipamentul chiar conteaza in orice situatie.

 

Astazi 21.01.2008, mutat de curand in Brasov, am decis cu un prieten sa iesim la o plimbare pe bicicletele pana in poiana, am ajuns sus, cu autobuzul bineinteles, si al luat telecabina sa urcam la 1800m(sau 2000m, ca nu mai stiu exact ce altitudine e sus). La coborare, intru pe o portiune de bolovani destul de denivelata, moment in care eliberez franele pt ca blocam spatele destul de repede si ma dezechilibra(sus erau -3 grade si ninsese), dupa care intru pe o portiune mai lina, dar tot in coborare, incep sa franez destul de violent pt ca urma iar o coborare abrupta si plina de pietre, blochez usor spatele(cum de altfel se intampla la fiecare frana), dar portiune respectiva era suficient de abrupta sa nu ma lase sa fanez eficient, moment in care actionez mai tare fata(tin sa precizez ca utilizez ambele frane la orice franeare) si ridic bicicleta intr-un stopee de toata frumusetea, tin actionata frana fata la linita pierderii controlului si eliberez(cand eram cu roata stape suficent de sus ca sa ma panicheze) pun spatele jos(spatele blocat, taras prin pietris), in contnuare aveam viteza mult prea mare ca sa intru pe urmatoarea coborare si mai actionez o data frana fata la limita, intru din nou intr-un stopee de toata frumusetea(de data asta putin mai violent), ajung cu roata spate destul de sus ca sa ma panichez(dar stiam senzatia si am mai tinut-o putin acolo) moment in care, probabil datorita solului plin de pietre, plec usor cu spatele spre stanga, eliberez frana fata, pun spatele jos(apropate perpendicular cu sensul de mers) si incep sa pierd controlul bicicletei, dupa cateva eschive(stanga, dreapta, picior pe jos, mai actionat frane putin..etc) pierd controlul in totalitate si ma tavalesc pe partea dreapta. Dupa ce m-am ridicat de jos, constat avariile, constat ca am umarul drept putin avariat, casca destul de avariata(pentru aceste cazuri este bine sa purtam una), in rest cateva vanatai, la genunchi si coapsa. Mentionez ca aveam echipamentul de cross pe mine(mai putin geaca cu protectii, aveam una soft in loc de cea hard, din motiva ca sunt cu bicicleta si nu am cum sa ma avariez asa rau).

 

Desi ma durea umarul destul de rau(am fortat putin incheietura umarului si probabil nu mai aveam mult sa-l dizloc) am conticuat sa cobor pana la telecabina si am mai facut o urcare cu telecabina, urmata de o coborare putin mai precaut ca prima, pt ca nu ma puteam sprijinii in mana dreapta de loc. Am ajuns acasa in brasov si am facut cateva poze sa vedeti ce insemna sa ai echipament cand trebuie....

 

PS: Mentionez ca acum scriu cu mana stanga...daca nu se remediaza cu Fastun Gel, miine sunt la urgenta sa ma radiografiez... :)

 

 

nu te lasi nu te lasi :grinbandit:

 

casca aia e sparta un pic, daca nu aveai casca acum erai in spital... bravo.

 

bagati la cap... si purtati echipament.

 

Cat de alambicat si cate detalii inutile ca sa spui de fapt ca ai picat cu bicicleta...

Autobuzul cu care ati urcat ce culoare era?

 

 

ce ai tu cu omul daca ii place sa povesteasca detaliat, tu cand citesti o carte citesti doar coperta si sumarul nu? :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma nene da ai gaurit bine casca aia ... daca erai cu bila in vant cred ca ti se desfacea ca un pepene ...

 

pai asta e si ideea acestui topic...o cazatura aparent banala(cu bicicleta) si uite ce poti pati(adica vezi casca in ce hal s-a facut)...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

interesant radule, la cit esti de inalt si la cita experienta ai in cross, ca sa nu mai vorbesc ca vinzi si echipament bun(doar de la tine am plasa-armurA hard si pantalonii scurti), TOT AI PICAT , SI CU CE......., CU BICICLETA.

vad ca ai luat ceva lovituri in cap. bine ca aveai casca ca altfel..........

stiam ca ai la jeep nr de brasov. dar stiam ca stai in bucuresti, acu vad ca zici ca te-ai dus de tot acolo la munte. sa inteleg ca daca mai vreau ceva ne vedem acolo, sus la munte sus..... cum zice cantecul ala.. :grinbandit:,

(am sa iti scriu pe mess cand o sa am bani si iti zic ce mai vreau).

numai bine si sa te faci bine la umar.

Editat de dsorinmihail
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

www.ciclism.ro

 

 

 

io m-am rasturnat cu cariciorul cand eram mic. unde sa postez? pe motociclism.ro?

oke

 

poti sa postezi aici numai daca dupa ce te-ai rasturnat cu caruciorul te-ai mai catarat o data in el si te-ai mai dat...mai cu grija ca te durea burtica...

 

:grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am facut poiana de zeci de ori si la deal si la vale. Nu am cazut niciodata, nu am blocat rotile niciodata pe pietris. Cam aceeasi greutate o am si eu si inaltime spre 191cm.

 

Data viitoare coboara mai incet. In mod sigur nu ai cunoscut drumul de coborare. Iar cu stoppie pe pietris, permite-mi sa ma indoiesc puternic. Drumul pe care ai coborat este drumul vechi, iar pe drumul ala nu faci stoppie. Nu ridici tu roata din spate pe pietris nici cu cauciucuri de tractor.

 

Drumul vechi e si foarte inselator. Iti da la un momentdat niste linii drepte care te imbie la viteza. Si dupa ce te-ai delectat cu senzatia aia placuta de viteza vezi ca vine o curba stransa si tu nu mai ai loc de frana. Era sa mananc si eu pamant de vreo doua ori pe coborarea aia.

Editat de Dragon Warrior
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In acest caz pot spune oficial:

CASCA TI-A SALVAT VIATA....nu???Era si in zona tamplelor o zona extrem de sensibila a craniului.Datorita ei...nu m-ai putem scrie "R.I.P"

Sa te refaci si sa auzim de bine....

 

P.S.:Stoppie nu stopee ...dar se accepta k scriai cu mana stanga........

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In acest caz pot spune oficial:

CASCA TI-A SALVAT VIATA....nu???Era si in zona tamplelor o zona extrem de sensibila a craniului.Datorita ei...nu m-ai putem scrie "R.I.P"

Sa te refaci si sa auzim de bine....

 

P.S.:Stoppie nu stopee ...dar se accepta k scriai cu mana stanga........

 

Ca tot ii corectezi pe altii:

"Datorita ei...nu m-ai putem scrie "R.I.P"

Vezi ceva gresit pe undeva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am facut poiana de zeci de ori si la deal si la vale. Nu am cazut niciodata, nu am blocat rotile niciodata pe pietris. Cam aceeasi greutate o am si eu si inaltime spre 191cm.

 

Data viitoare coboara mai incet. In mod sigur nu ai cunoscut drumul de coborare. Iar cu stoppie pe pietris, permite-mi sa ma indoiesc puternic. Drumul pe care ai coborat este drumul vechi, iar pe drumul ala nu faci stoppie. Nu ridici tu roata din spate pe pietris nici cu cauciucuri de tractor.

 

Drumul vechi e si foarte inselator. Iti da la un momentdat niste linii drepte care te imbie la viteza. Si dupa ce te-ai delectat cu senzatia aia placuta de viteza vezi ca vine o curba stransa si tu nu mai ai loc de frana. Era sa mananc si eu pamant de vreo doua ori pe coborarea aia.

 

 

Da nea sorry m-am exprimat gresit, nu eram pe pietris si amune eram pe pietre coboram pe drumul rosu si treceam pe langa firele de la telecabina. Eu is mai beginer asa cu bikeul (din punct de vedere extrem), dar da, aveam prea mare viteza, pt ca tocmai ce trecusem de o zona cu foarte multe pietre si unde nu am franat de loc ca sa nu ma dezechilibreze, da am exagerat eu cu viteaza, asta clar, dar 2 stopee tot am facut(nu ma crezi? ne putem intalni prin poiana intr-un weekend cand ma refac ca acu in mod cer nu am de gand sa mai testez rezistenta claviculei) stopee necontrolate...daa, adica nu am vrut sa fac asa ceva dar mi-a iesit(cel putin primul, ca aterizarea de la al-2lea stopee a fost cu rezultat final dureros).

 

Oricum nu asta este ideea acestui topic, ideea in sine este ca trebuie sa fim echipati tot timpul, o cazatura banala(cu bicicleta) si s-a spart casca in 2 locuri pe langa celelalte cateva lovituri.

 

PS: Cu umarul sunt destul de ok acum, astazi este prima zi cand nu am mai utilizat pain-killers. :goodposting:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te cred ca ai facut stoppie daca nu e vorba de drumul vechi. Pe drumul vechi nu ai cum sa faci stoppie ca nu ne mai povesteai vreo 2 saptamani nimic :goodposting:

 

Si fii convins ca poti sa franezi in absolut orice conditii (excludem gheata si poleiul ca nu e cazul) cu bicicleta daca franezi cu ambele frane simultan. Ce povestesti tu ca blocai roata din spate la fiecare frana, denota foarte clar ca esti obisnuit sa franezi numai cu spatele pe coborare. Iar frana fata o folosesti ca ultima solutie. Nu e ok. Foloseste ambele frane simultan si constant. Aproape ca o sa zici ca ai ABS. O sa vezi ca poti frana si pe pietre foarte bine fara sa te dezechilibrezi.

Editat de Dragon Warrior
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...