Bogdis Postat Iunie 2, 2010 Share Postat Iunie 2, 2010 Ala e un fel de disclaimer ptr ei. In schimb am intalnit cam aceleasi valori la mai multi producatori de cauciucuri, iar recomandarile erau comune si ptr pista si ptr strada. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Iunie 2, 2010 Admin Share Postat Iunie 2, 2010 (editat) Un sfat: Verifica cauciucul spate cu motocicleta pe stander, baga in viteza si accelereaza. Vezi sa nu bata cauciucul, te uiti la geanta si daca aceasta se invarte ok dar ai bataie atunci este de la cauciuc. Este posibil sa fi luat vreo groapa si datorita faptului ca motorul este greu sa nu se fi rupt vreo ata in cauciuc. Sa nu te insele faptul ca pe exterior guma arata bine, fara galme. Eu asa am patit la BMW, asa am acum si la Burgman, gume noi care arata foarte bine dar trebuie sa le schimb din cauza ca sunt descentrate. Mai poti verifica treaba asta pe drum drept, mergand cu la 70/80 fara maini pe ghidon, aplica-i o lovitura cu podul palmei inspre fata intr-unul din semighidoane. Daca incepe sa vobleze problema este la gume. De fapt cam 90% dintre aceste voblaje vin de la cauciucuri. Bineinteles, fa presiunea corecta, cred ca un 2.4 cu 2.8 pe spate este ok. O seara buna. luigi Editat Iunie 2, 2010 de l.u.v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Iunie 2, 2010 Share Postat Iunie 2, 2010 ... Si ca regula, niciodata nu se umfla mai tare pneul spate decat cel fata... huh? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iunie 2, 2010 Share Postat Iunie 2, 2010 huh? Era invers, dar se accepta ca si licenta poetica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tashulina Postat Iunie 3, 2010 Share Postat Iunie 3, 2010 1. daca omul nu a verificat presiunea de anu trecut e clar ca are o problema la capitolul intretinere.2. as putea sa pun pariu ca in gume mai are 1.5 - 1.8 cel mult dupa 7 luni. 3. un lucru important e si faptul ca gumele au 8 mii km - cam mult pentru un cauciuc de viteza. posibil sa fie vechi/ tari - coapte. 1. Ce va mai place sa criticati... 2. Tu de cand ai devenit ghicitor in stele? Nu toate cauciucurile pierd presiune cat sa ramana cu 1,5 dupa 7 luni. 3. Cam mult pentru cine? Pentru tine? Poate pentru el nu este. Eu am 10 000 cu gumele mele si inca sunt bune. Depinde foarte mult cum mergi si cat de "mancator" de gume este motorul. La un turing de 600 care nu este deloc violent in acceleratie nu este mult. Este f mult 20 de mii, in general pana acum nici-un cauciuc nu m-a tinut mai mult de 4000, ma refer la cele noi. Presiunea nu afecteaza cu nimic trasul, nu simti diferenta, decat in manevrabilitate. Daca nu te-a tinut pe tine mai mult de 4000, acest lucru nu inseamna ca pe altul nu il va tine. Presiunea nu afecteaza decat manevrabilitatea? Ai auzit de cazuri cand fuge c.urul mobrei in curbe din cauza presiunii proaste? 1. Faptul ca sta in fata blocului nu e o scuza, e o alarma.2. Nici un cauciuc aderent nu tine 10mii km, nici daca mergi relativ usor. 1. Faptul ca sta in fata blocului este o situatie a multora dintre noi. Nu toti detinem garaj incalzit cu stander ca mobra sa stea suspendata pe timpul iernii. 2. Eu merg relativ usor si am 10 000 cu a mea. Si e tot Thundercat. Si mai tin cauciucurile. @god666: Eu bag in pneul fata 2.2 si in cel spate 2.5. Merg fara pasager in 90% din cazuri. Stiu curbele de pe Giurgiu-Bucuresti, acelea despre care vorbesti, am facut traseul sambata care a trecut. Se pot lua cu viteza mare, ai grija doar la niste denivelari din asfalt. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
god666 Postat Iunie 3, 2010 Share Postat Iunie 3, 2010 (editat) lasa i tashulina ca sunt multi destepti aici cand am facut topicul ma asteptam la circ... dar mai sunt oameni care intr adevar te pot sfatui de bine exemplu yo4hgx. de la el... cu putina rabdare... ai ce scoate si mai sunt cativa Editat Iunie 3, 2010 de Belbody Atentie la ce am pus in BOLD. Cu atitudinea superioara nu o sa obtii efectul scontat si raspunsurile dorite. La urma urmelor tu esti cel care cere sfaturi. Atentie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
brembo Postat Iunie 3, 2010 Share Postat Iunie 3, 2010 (editat) salut, nici eu nu sunt vreun guru in ale cauciucurilor, dar am intrebat si eu pe cei mai destepti... ca idee..ce scrie pe bascula 2.5 cu 2.9 e mult prea mult...e gandit pt mersul economic si cu pasager, in plus urma pe care calca anvelopa este f subtire si nu apuca sa incalzeasca cauciucul, ceea ce este pe primul parametru la anvelopele moto presiunea ideala e greu de stabilit...depinde de ce gume ai...eu acum am d211, gume f moi in ceea ce priveste materialul insa cu carcasa foarte dura..in fine...pe site-ul dunlop spune 2 fata si 1,7 spate...am incercat cand era mai racoare-ideea era sa se incalzeasca mai repede...cand s-a incalzit afara insa am patit si eu ceva de genul cum ai patit tu insa pe spate...parca eram pe pana...foarte "alunecos" spatele. Am refacut presiunea 2.2 fata cu 2 spate si acum e ok (eu merg doar pe strada). Din ce am inteles asta e o presiune general valabila la gumele moto. Se vorbea mai sus de cat te "tine" o guma de moto....personal prefer sa o tin mai moale si sa am aderenta decat sa ma tina mai mult si sa am surprize la franare! Daca au deja 2 ani vechime...eu zic ca nu e bine..cu cat mai proaspete cu atat mai bine! Daca sunt mai vechiutze mai coboara un pic presiunea...macar sa fie mai "moi", dar asta cu riscul alunecarii pe curbe. Eu cred ca ai intrat pe "sleauri" pe curbele alea....parerea mea Bafta Editat Iunie 3, 2010 de brembo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iunie 3, 2010 Share Postat Iunie 3, 2010 Era invers, dar se accepta ca si licenta poetica Regula presiunii mai mari pe spate si mai mici pe fata este solutia de compromis "ideal" pentru rularea in conditii normale de strada, in regim de croaziera cu rare incursiuni sportive. Functie de mai multe variabile pe pista se foloseste de obicei raportul invers. Presiunea ideala a unei gume se determina prin masurarea diferentei intre presiunea la rece si dupa ce acesta a fost incins bine in urma unei sesiuni in forta. Aveam pe undeva un "ghid" in acest sens, dar nu cred ca subiectul merita aprofundat deoarece este valabil doar pentru pista. Insa e bine totusi de stiut... Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdis Postat Iunie 3, 2010 Share Postat Iunie 3, 2010 salut,nici eu nu sunt vreun guru in ale cauciucurilor, dar am intrebat si eu pe cei mai destepti... ca idee..ce scrie pe bascula 2.5 cu 2.9 e mult prea mult...e gandit pt mersul economic si cu pasager, in plus urma pe care calca anvelopa este f subtire si nu apuca sa incalzeasca cauciucul, ceea ce este pe primul parametru la anvelopele moto presiunea ideala e greu de stabilit...depinde de ce gume ai...eu acum am d211, gume f moi in ceea ce priveste materialul insa cu carcasa foarte dura..in fine...pe site-ul dunlop spune 2 fata si 1,7 spate...am incercat cand era mai racoare-ideea era sa se incalzeasca mai repede...cand s-a incalzit afara insa am patit si eu ceva de genul cum ai patit tu insa pe spate...parca eram pe pana...foarte "alunecos" spatele. Am refacut presiunea 2.2 fata cu 2 spate si acum e ok (eu merg doar pe strada). Din ce am inteles asta e o presiune general valabila la gumele moto. Se vorbea mai sus de cat te "tine" o guma de moto....personal prefer sa o tin mai moale si sa am aderenta decat sa ma tina mai mult si sa am surprize la franare! Daca au deja 2 ani vechime...eu zic ca nu e bine..cu cat mai proaspete cu atat mai bine! Daca sunt mai vechiutze mai coboara un pic presiunea...macar sa fie mai "moi", dar asta cu riscul alunecarii pe curbe. Eu cred ca ai intrat pe "sleauri" pe curbele alea....parerea mea Bafta Exact. Cineva care chiar este informat. Iar incalzirea cauciucului nu o face frecarea cu asfaltul(decat prea putin) ci felul in care lucreaza cauciucul in interiorul sau. Daca ai o presiune prea mare, cauciucul nu mai poate lucra si deci nu se mai incalzeste suficient. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
god666 Postat Iunie 3, 2010 Share Postat Iunie 3, 2010 (editat) brembo-> si eu tot pe spate am patit o(se scutura motorul de coada de parca incerca sa ma arunce) belbody-> atitudine sperioara ai avut tu de la inceput. te tratez cu aceeasi atitudine. observ ca te ai ofuscat la ce am spus. ai crezut ca ma refer la tine? nu te cunosc, nu stiu ce motociclete ai mai avut dar am impresia ca pentru transalpu tau viteza de 140km/h e foarte nesigura. te rog nu te supara pe mine asa cum nici eu nu m am suparat indiferent ce ai spus Mesaj completat Exact. Cineva care chiar este informat. Iar incalzirea cauciucului nu o face frecarea cu asfaltul(decat prea putin) ci felul in care lucreaza cauciucul in interiorul sau. Daca ai o presiune prea mare, cauciucul nu mai poate lucra si deci nu se mai incalzeste suficient. eu cerd ca un mare rol in incalzirea cauciucului il are frecarea dar am dat o dintr un voblaj spate in cauciucuri Editat Iunie 3, 2010 de god666 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iunie 3, 2010 Share Postat Iunie 3, 2010 Exact. Cineva care chiar este informat. Iar incalzirea cauciucului nu o face frecarea cu asfaltul(decat prea putin) ci felul in care lucreaza cauciucul in interiorul sau. Daca ai o presiune prea mare, cauciucul nu mai poate lucra si deci nu se mai incalzeste suficient. Nu is de accord, frecarea face ca si cauciucul sa se incalzeasca. Nu vad cum poate sa se incalzeasca o guma din "lucrat" in interiorul sau. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iunie 3, 2010 Share Postat Iunie 3, 2010 Bellbody ti'a atras atentia asupra atitudinii din pozitia de moderator al forumului e sectiunea "Service" si cred ca are dreptate. Nu amesteca borcanele. Daca s'a ajuns la discutii despre cauciucuri in general, poate nu strica sa aruncati un ochi aici... http://hobbymoto.ro/?p=688 . Desi trateaza subiectul la modul general, din punct de vedere constuctiv, cred ca e un bun punct de referinta. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator AdrianB1 Postat Iunie 3, 2010 Share Postat Iunie 3, 2010 Nu is de accord, frecarea face ca si cauciucul sa se incalzeasca. Nu vad cum poate sa se incalzeasca o guma din "lucrat" in interiorul sau. Pai nici nu ai cum sa vezi, ca e inauntru. Ce e inauntrul cauciucului? Aer. Aerul ala sta, cauciucul se invarte cu viteza, rezulta frecare (aerul nu are de ce sa se invarta o data cu cauciucul, ca nu e perpetuum mobile). Nu stiu cat la suta din frecarea interioara si cat din cea exterioara (cu asfaltul si cu aerul) produc incalzirea cauciucului, dar ambele contribuie. In plus mai ai si deformarile mecanice ale cauciucului (partea care pe asfalt se aplatizeaza un pic), tot lucrul mecanic se transforma in caldura ca nu o sa zboare (ca sa devina energie potentiala). Deci, nu tot ce nu vezi nu exista. Nici atomii nu ii vezi, dar curentul electric se pare ca functioneaza - dovada e ca scrii pe forum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iunie 3, 2010 Share Postat Iunie 3, 2010 Pai nici nu ai cum sa vezi, ca e inauntru. Ce e inauntrul cauciucului? Aer. Aerul ala sta, cauciucul se invarte cu viteza, rezulta frecare (aerul nu are de ce sa se invarta o data cu cauciucul, ca nu e perpetuum mobile). Nu stiu cat la suta din frecarea interioara si cat din cea exterioara (cu asfaltul si cu aerul) produc incalzirea cauciucului, dar ambele contribuie. In plus mai ai si deformarile mecanice ale cauciucului (partea care pe asfalt se aplatizeaza un pic), tot lucrul mecanic se transforma in caldura ca nu o sa zboare (ca sa devina energie potentiala). Deci, nu tot ce nu vezi nu exista. Nici atomii nu ii vezi, dar curentul electric se pare ca functioneaza - dovada e ca scrii pe forum ... mare Ti'e gradina... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iunie 3, 2010 Share Postat Iunie 3, 2010 Atatstiutorule, normal ca amn2 contribuie, insa noi vrem sa vedem care are cel mai mare aport. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iunie 3, 2010 Share Postat Iunie 3, 2010 @ tashulina - te mananca de cearta. da, sunt ghicitor in stele. In plus imi place sa critif foarte mult. sunt curios dupa ce se face verificare completa a mobrei in cate cazuri am avut dreptate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Iunie 3, 2010 Share Postat Iunie 3, 2010 Pai nici nu ai cum sa vezi, ca e inauntru. Ce e inauntrul cauciucului? Aer. Aerul ala sta, cauciucul se invarte cu viteza, rezulta frecare (aerul nu are de ce sa se invarta o data cu cauciucul, ca nu e perpetuum mobile). Nu stiu cat la suta din frecarea interioara si cat din cea exterioara (cu asfaltul si cu aerul) produc incalzirea cauciucului, dar ambele contribuie. In plus mai ai si deformarile mecanice ale cauciucului (partea care pe asfalt se aplatizeaza un pic), tot lucrul mecanic se transforma in caldura ca nu o sa zboare (ca sa devina energie potentiala). Deci, nu tot ce nu vezi nu exista. Nici atomii nu ii vezi, dar curentul electric se pare ca functioneaza - dovada e ca scrii pe forum Jura te... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
god666 Postat Iunie 3, 2010 Share Postat Iunie 3, 2010 @ tashulina - te mananca de cearta. da, sunt ghicitor in stele. In plus imi place sa critif foarte mult. sunt curios dupa ce se face verificare completa a mobrei in cate cazuri am avut dreptate iti promit eu ca te tin la curent. pe privat sau aici. cum preferi. voi lua fiecare cuvintel de al tau si il voi reciti. vei avea orice raspuns doresti iar raspunsul va fi sincer 1. de ce crezi tu ca o mananca pe tashulina de cearta? 2. ghicesti si in cafea? 3. faptul ca la tine in profil scrie moderator nu ti da dreptul sa te bagi acolo unde nu ai prea multe cunostinte(asa cred eu... ca nu ai suficiente cunostinte in cazul de fata... si nici nu mi ai demonstrat ca ai avea. iti dau un exemplu: ai spus ca presiunea in cauciucuri nu crezi ca sare de 1.8 dupa 1 an in care nu a fost verificat... ti am sugerat sa urci pana la 2.2 tocmai pentru ca atat e in momentul de fata -- capish... si cand am pus cauciucul am bagat 2.5) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iunie 3, 2010 Share Postat Iunie 3, 2010 treci pe la un service bun. ai nevoie. o sa vezi ce si cum nici ea si vad ca nici altii nu sunt receptivi cand li se spune sa verifice motoretele. critica e foarte buna. am vazut n fiare cu gume uzate sau coapte, cu consumabile trecute de limita, cu lant uzat asimetric, cu rulmenti terminati, cu discuri fisurate, amortizoare nasoale, etc. o regula foarte buna e sa verifici absolut toate detaliile cand pleci de acasa, mai ales daca vrei sa te dai tare. (exemplu - un disc il poti crapa daca treci printr-o balta cu el incins, mai ales daca are cateva mii bune de km de functionare). valorile de presiune estimate de mine sunt bazate pe ce ai zis ca ai bagat in ele si cam cat pierde in general o guma. cam 0.1 pe luna daca e de marime mare + variatiile de la temperatura ambianta. da 40 ron pe o scula electronica de masura si verifica inainte sa incalzesti gumele. daca faci 1-2 km pana la benzinarie creste. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Iunie 3, 2010 Share Postat Iunie 3, 2010 ...Iar incalzirea cauciucului nu o face frecarea cu asfaltul(decat prea putin) ci felul in care lucreaza cauciucul in interiorul sau. Daca ai o presiune prea mare, cauciucul nu mai poate lucra si deci nu se mai incalzeste suficient. Ai perfecta dreptate, am citit acest lucru si este adevarat, deformarea produce incalzirea, nu frecarea cu asfaltul! Mai mult: o data am mers masina(obligat de imprejurari) cu o roata usor dezumflata, dupa cativa km am vrut sa o verific si am constatat ca anvelopa moale era foarte fierbinte in comparatie cu celelalte. M-a surprins faptul ca era mult mai fierbinte pe lateral si mai putin pe calea de rulare. Celelalte anvelope erau doar usor caldute, peste tot la fel. Nu lua in seama ce vorbeste lumea, unii spun ce cred, altii ce stiu! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livanu Postat Iunie 4, 2010 Share Postat Iunie 4, 2010 circuite in tara nu gasesti (doar de cart, sunt bune si astea dar nu suficiente)! referitor la presiune: - presiunea in pneuri se face numai la cald, adica dupa ce au stat incalzitoarele pe cauciuc cel putin 40 minute si in functie de tipul (brand) poate varia (la un pirelli se face 2.1 fata si 1.8 sau 1.9 spate, la dunlop poti ajunge si 1.6 pe spate) si aici pot interveni modificari in functie de conditiile atomsferice, de setarea suspensiilor, de cat de tare mergi, etc.... Evident pe acest subiect se pot scrie si s-au scris mii de pagini!!! revin cu sfatul meu : vrei sa mergi tare, du-te pe pista!!! acum ca sa nu zici ca nu vreau sa te ajut: uita-te pe cauciucul tau (fata si spate) spune-mi si mie ce sunt (marca si tip), si din ce an, ca sa iti spun daca sunt bune sau nu! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Iunie 4, 2010 Share Postat Iunie 4, 2010 Pauza de cafea!!! Lasa putin anvelopele deoparte si verifica daca amortizoarele mai lucreaza , si anume: desfa la minim reboundul, vezi cit de rapida e revenirea furcii, stringe la maxim reboundul si vezi cit de greu revine suspensia fatza. Daca valvele mai lucreaza inca, incearca si mergi data viitoare cu reboundul mai strins. Nu am avut Tundercat, nu stiu daca are reglaje la rebound.Ideea e ca eu am trecut de multe ori prin problema voblajului in curbe si dupa ce am tot bagat presiuni nu am ajuns nicaieri, am rezolvato cu marirea reboundului in furca. Evident ca tre sa verifici si amortizorul spate daca mai poate fi reglat. Referitor la uleiul din furci, poti sa-i pui cel mai viscos ulei, degeaba daca valvele sint uzate si nu mai au presiune. Am patito cu un R1 2000. Mersul in viteza pe curbe nu e chiar atit de simplu cum pare. Motocicletele noi au in general suspensii mai rigide care lucreaza destul de bine setate din fabrica. Cele vechi au suspensiile atit de uzate incit de multe ori nasc asemenea topic. Cauciuc prost: daca chiar are un defect vobleaza si pe drept. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
E.Z.rider Postat Iunie 7, 2010 Share Postat Iunie 7, 2010 Nu prea ai cunostiinte despre felul cum functioneaza cauciucurile si modul cum se incalzesc. Iti recomand un site http://www.michelinpowerone.com/indexall.htmlpentru un pic de aprofundare. Ptr a scoate tot ce e mai bun dintr-un cauciuc aderent, presiunea trebuie sa fie cea indicata de producator ca fiind optima in cazul cauciucurilor f moi presiunea e mai mica decat in cele normale. Motivul il vei gasi singur ptr ca e mult de explicat. Si ca regula, niciodata nu se umfla mai tare pneul spate decat cel fata. Ai multe de documentat in domeniul asta. vorbim despre utilizare stradala utilizarea in regim de competitie (fie ca o faci intr-o competitie propriuzisa sau pe strada) e cu totul altceva. cand vorbim despre o motocicleta ST si nu un SS nici nu ma gandesc la anvelope race si alte chestii de genu'. Acuma daca cineva are de aruncat 300 de euro la 4000 km... bafta lui. Oricum pe magheru faci aceeasi chestie si cu Pilot Sport si cu Pilot Race2. ca sa raspund la motivul pt care se incalzeste un cauciuc la frecarea cu asfaltul... Cine zicea ca nu frecarea cu asfaltul incalzeste anvelopa nu are nici o idee despre ce inseamna frecarea la rostogolire... adica deformarea in zona de contact. in mai multe cuvinte, la fiecare rotatie, fiecare punct (sau mai exact fiecare serie puncte pt ca punctul nu are cum sa se deformeze ) sufera o deformare elastica (Adica deformare urmata de revenire la forma initiala) deformarea unui corp solid inseamna implicit si consum de lucru mecanic. Consumul de lucru mecanic in acest caz se transforma in caldura (care caldura datorita faptului ca intre aer si cauciuc exista un transfer termic mic nu are ce face decat sa mareasca temperatura anvelopei)... revenind la problema noastra, cu cat presiunea este mai mica, cu atat deformarea este mai mare deci lucrul mecanic consumat este mai mare deci caldura rezultata este mai mare deci temperatura anvelopei este mai mare. (nu am intrat nici pe wikipedia, nici pe michelin power one ca sa compun aceasta explicatie si nu are importanta nici ce facultate am terminat) inca nu stim daca initiatorul acestui topic a masurat presiunea in anvelope... nu ca asta ar fi rezolvarea problemei dar este primul pas catre elucidarea misterului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iunie 7, 2010 Share Postat Iunie 7, 2010 You are my fuckin' idol ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
E.Z.rider Postat Iunie 7, 2010 Share Postat Iunie 7, 2010 I aint fucking no one. not right now that is... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.