Sari la conținut

Totul despre voblaj


Remyx
 Share

Postări Recomandate

Am patit-o si eu,dar urat rau.

Am plecat ca bolovanul tare de la semafor, dupa 10 m a venit un canal, si imediat dupa(langa) groapa.

Mi-a intrat in voblaj violent fata si spate in derapaj. Am taiat gaz, am dat gaz, si pana la urma m-am lasat si am asteptat sa cad. Ceea ce am si facut.

Mai era si un prieten in spate, caci el mi-a spus ca si spatele imi fugea.

Daca in voblaj este doar fata, bruschezi gazul, astfel incat sa se ridice roata, isi revine.

Daca este in voblaj fata si derapeaza si spatele, nu prea mai ai ce face. Poate te ajuta ingerul pazitor cand te prinde din urma, dar altfel nu stiu cum ai putea scapa.

Iar roata spate nu are cum sa iti intre in voblaj, poate derapaj. Nu iei curbe cu roata spate :)

 

;) have fun si :D safe

cheers! ;)

Mesaj completat

hmmm... Am patit-o si eu, anul trecut, inainte de Pasti.

Am plecat de la semafor ca bolovanul, tare, si dupa nici 15m venea cu viteza canalul urmat indeaproape de o groapa, ceea ce a facut sa se miste asfaltul sub roata mocicletei, in stanga si in dreapta. Din ce mi-a relatat prietenul care era in urma mea, baiat serios, cu caul in casca, mi-a intrat si spatele in derapaj. Am dat gaz, am taiat gaz, i-am dat foc, dar tot nu a putut opri asfaltul sa mai fuga de sub mine asa ca am asteptat sa cad...

Daca intra in voblaj, o poti redresa cu gazul ala... depinde ce-ti trece prin nervi, sa dai sau sa tai sau sa arzi.

Daca intra in voblaj si derapaj... Roaga-te sa te ajunga ingerul pazitor din urma, ca altfel nu stiu cum o mai scoti din rahat.

Roata spate intra in derapaj, nu se numeste voblaj (am citit cateva posturi si na, baietii confundau).

 

Have fun si :D safe!

Mesaj completat

p@$$* m*!) de net. ma face sa postez de doua ori...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...
  • Răspunsuri 635
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

cel mai des intra in voblaj(si inevitabil) cand esti aplecat in viraj, accelerezi ca sa iesi din viraj si nimeresti o futui groapa masii, si asta pt ca roata de fata e descarcata, prinde denivelarea in unghi si se smuceste, cel mai bine e sa incarci fata, cum vrei tu........

 

edit: o sa incerc sa vin cu un articol tradus de pe undeva si scris de aia care au studiat problema stiintific

 

voblajul, este un cuvant folosit pt a descrie o oscilatie rapida (4-10hz) a roti(lor) de directie a unui vehicul restul de cele mai multe ori ramanand neafectat. Vehiculele care pot avea aceasta oscilatie sunt motocicletele, bicicletele skateboardurile si in teorie orice vehicul cu un singur punct de sprijin al rotii de directie,si suficienta libertate a acestora, acestea nu includ majoritatea autoturismelor, desi,cele cu arcuri elicodiale(coil sprung) cu track bar preum jeep wj, xj, zj si tj cu suspensii after-market s-ar putea sa aiba aceasta problema, care este aproximativa cu cea observata la caruturile din super-market precum si la trenul de aterizare al avioanelor

 

La motociclete

 

voblajul incepe la o accelerarea poate chiar minora inspre lateral a rotii. forta de repunere este aplicata in paralel cu accelerearea acesteia spre lateral, astfel roata se intoarce in cealalta parte repetand astfel procesul. daca amortizarea la directie este insuficienta procesul poate continua pana la esec total, frecventa oscilatiei poate fi schimbata prin schimbarea vitezei de inaintare, facand motocicleta mai rigida sau mai usoara, sau crescand rigiditatea directiei, unde pilotul este principala componenta. Desi voblajul poate fi remediat cu usurinta neremedierea acestuia poate duce la cazaturi grave.

 

Deoarece frecventa voblajului este independenta de viteza motocicletei, fortele giroscopice sunt total neesentiale. Cele 5 mari influente asupra voblajului sunt rigiditatea laterala a cauciucului din fata, amortizorul de ghidon, inaltimea centrului de greutatea, distanta centrului de greutate fata de roata din spate, si rigiditatea la viraje a cauciucului din fata.

 

se poate gasi un studiu asupra voblajului si altor probleme asupra vehiculelor pe 2 roti la linkul ttp://www.dinamoto.it/

 

sursa wikipedia

http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_wobble

 

 

sfaturi pt iesirea din voblaj

1.Nu incercati sa accelerati ca sa iesiti din voblaj, asta va face motocicleta si mai instabila, in schimb prindeti ferm ghidonul si nu incercati sa va luptati cu voblajul

2.Inchideti usor acceleratia, nu folositi franele asta poate sa faca voblajul si mai agresiv

3.Pozitionativa greutatea cat mai in fata si mai jos cu putinta

4.Trageti-va pe marginea drumului cand este sigur si remediati problema

sursa e how

http://www.ehow.com/how_7889_handle-avoid-wobbling.html

 

 

sper ca asta sa clarifice oarecum situatia

 

Multumesc Ra964, asta era.

 

Am iesit f bine din voblaj apicand o presiune egala spre in fata pe ambele capete ale ghidonului, impingand fundul in sa, fara frana sau acceleratie. De mentionat ca se potoleste in 3-4 voblari (nu instant).

Poate depinde de forta aplicata pe ghidon, dar trebuie sa fie neaparat egala pe ambele capate.

 

Am experimentat asta toata autostrada din cauza unei tumbe pe offroad care m-a lasat fara contragreutatea dreapta de pe ghidon si cu coburii balanganind.

 

Voblari placute tuturor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cel mai des intra in voblaj(si inevitabil) cand esti aplecat in viraj, accelerezi ca sa iesi din viraj si nimeresti o futui groapa masii, si asta pt ca roata de fata e descarcata, prinde denivelarea in unghi si se smuceste, cel mai bine e sa incarci fata, cum vrei tu........

 

edit: o sa incerc sa vin cu un articol tradus de pe undeva si scris de aia care au studiat problema stiintific

 

voblajul, este un cuvant folosit pt a descrie o oscilatie rapida (4-10hz) a roti(lor) de directie a unui vehicul restul de cele mai multe ori ramanand neafectat. Vehiculele care pot avea aceasta oscilatie sunt motocicletele, bicicletele skateboardurile si in teorie orice vehicul cu un singur punct de sprijin al rotii de directie,si suficienta libertate a acestora, acestea nu includ majoritatea autoturismelor, desi,cele cu arcuri elicodiale(coil sprung) cu track bar preum jeep wj, xj, zj si tj cu suspensii after-market s-ar putea sa aiba aceasta problema, care este aproximativa cu cea observata la caruturile din super-market precum si la trenul de aterizare al avioanelor

 

La motociclete

 

voblajul incepe la o accelerarea poate chiar minora inspre lateral a rotii. forta de repunere este aplicata in paralel cu accelerearea acesteia spre lateral, astfel roata se intoarce in cealalta parte repetand astfel procesul. daca amortizarea la directie este insuficienta procesul poate continua pana la esec total, frecventa oscilatiei poate fi schimbata prin schimbarea vitezei de inaintare, facand motocicleta mai rigida sau mai usoara, sau crescand rigiditatea directiei, unde pilotul este principala componenta. Desi voblajul poate fi remediat cu usurinta neremedierea acestuia poate duce la cazaturi grave.

 

Deoarece frecventa voblajului este independenta de viteza motocicletei, fortele giroscopice sunt total neesentiale. Cele 5 mari influente asupra voblajului sunt rigiditatea laterala a cauciucului din fata, amortizorul de ghidon, inaltimea centrului de greutatea, distanta centrului de greutate fata de roata din spate, si rigiditatea la viraje a cauciucului din fata.

 

se poate gasi un studiu asupra voblajului si altor probleme asupra vehiculelor pe 2 roti la linkul ttp://www.dinamoto.it/

 

sursa wikipedia

http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_wobble

 

 

sfaturi pt iesirea din voblaj

1.Nu incercati sa accelerati ca sa iesiti din voblaj, asta va face motocicleta si mai instabila, in schimb prindeti ferm ghidonul si nu incercati sa va luptati cu voblajul

2.Inchideti usor acceleratia, nu folositi franele asta poate sa faca voblajul si mai agresiv

3.Pozitionativa greutatea cat mai in fata si mai jos cu putinta

4.Trageti-va pe marginea drumului cand este sigur si remediati problema

sursa e how

http://www.ehow.com/how_7889_handle-avoid-wobbling.html

 

 

sper ca asta sa clarifice oarecum situatia

 

Multumesc Ra964, asta era.

 

Am iesit f bine din voblaj apicand o presiune egala spre in fata pe ambele capete ale ghidonului, impingand fundul in sa, fara frana sau acceleratie. De mentionat ca se potoleste in 3-4 voblari (nu instant).

Poate depinde de forta aplicata pe ghidon, dar trebuie sa fie neaparat egala pe ambele capate.

 

Am experimentat asta toata autostrada din cauza unei tumbe pe offroad care m-a lasat fara contragreutatea dreapta de pe ghidon si cu coburii balanganind.

 

Voblari placute tuturor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc Ra964, asta era.

 

Am iesit f bine din voblaj apicand o presiune egala spre in fata pe ambele capete ale ghidonului, impingand fundul in sa, fara frana sau acceleratie. De mentionat ca se potoleste in 3-4 voblari (nu instant).

Poate depinde de forta aplicata pe ghidon, dar trebuie sa fie neaparat egala pe ambele capate.

 

Am experimentat asta toata autostrada din cauza unei tumbe pe offroad care m-a lasat fara contragreutatea dreapta de pe ghidon si cu coburii balanganind.

 

Voblari placute tuturor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

In primul rand va salut,dupa care va ceer sa ma ajutati cu o problema ce am intampinat-o de curand la mobra mea.Preciziz ca este un kawasaki zx9r din 98' ,iar buba este un joc(cred) la bascula sau ghidon.In viraj cand sunt inclinat o simt instabila,parca da sa fuga de sub mine in lateral...oricum este foarte ciudata senzatia...nu am control si nici incredere.

Ce poate avea??mi-a zis cineva ca trebuie sa fie de la bucsile de la bascula sau cele de la telescop

AAAA iar in mers pe la 50-60km/h daca misc usor stanga-dreapta de ghidon simt un joc,o mica intarziere,ceva gen serpuire.

Multzam si ASFALT USCAT!!!

Editat de danny690
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact la fel imi facea o fosta motocicleta - un KTM LC4. Bucsile de la bascula erau muci. Adicatelea pusa pe cricul central si tinuta bine de 2 persoane, o a treia misca de bascula vartos. Exact asa facea in viraje si pe drept "serpuirea" de care zici cand luai de ghidon. Odata era sa o fur, obisnuit fiind cu DR-ul pe care il aplecam de dracii il luam, la 2 zile m-am suit pe KTM si da-i bice pe niste viraje, la un moment dat m-am aplecat mult de tot ca am intrat cam tare si hooop capra da sa fuga de sub mine unduindu-se si "serpuind". Parca totusi nu fuga de sub mine era cat mai degraba o "rezistenta la ridicare" fiindca flexa foarte mult de la bascula, era ca o foaie de hartie :lol: Oricum, naspa senzatia. Mai ales la spid.

 

P.S.: dar suspensia spate ai reglat-o vreodata?

Editat de Lupu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand va salut,dupa care va ceer sa ma ajutati cu o problema ce am intampinat-o de curand la mobra mea.Preciziz ca este un kawasaki zx9r din 98' ,iar buba este un joc(cred) la bascula sau ghidon.In viraj cand sunt inclinat o simt instabila,parca da sa fuga de sub mine in lateral...oricum este foarte ciudata senzatia...nu am control si nici incredere.

Ce poate avea??mi-a zis cineva ca trebuie sa fie de la bucsile de la bascula sau cele de la telescop

AAAA iar in mers pe la 50-60km/h daca misc usor stanga-dreapta de ghidon simt un joc,o mica intarziere,ceva gen serpuire.

Multzam si ASFALT USCAT!!!

 

Verifica si rulmentii de la jug.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rulmenti roata,cauciug spate patrat,presiune scazuta.

Bucsile bascula la motorul tau nu se duc asa usor,poate doar la un accident..

PS. voblajul este definit mai mult de miscarea necontrolata a ghidonului stg/dreapta,dar tind sa cred ca ai rulmenti de la roata fata buliti..

Respect!

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O cauza sigura a acestei probleme este amortizorul fata(stanga) care curge,cat de curand o sa schimb semeringurile+completat ulei,amortizorul spate nu l-am reglat niciodata,dar este destul de rigid(parca prea rigid uneori pe drumurile denivelate),dar nu exagerat deoarece asigura si un comfort minim.

Cauciucurile sunt destul de uzate dar nu prea cred ca asa ar fi cauza.

Multzam pentru indicatii.RESPECT!!

Editat de danny690
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

Am citit topicul incet de la capat , pe la mijloc a fost dezastru si nu spun ca sunt eu cunoscator , ca nu sunt , chiar incepator sunt , dar tinand cont de faptul ca asta este o teorie si un termen tehnic , ar trebui sa cititi putin si pe net si in manuale cum se manifesta , ce cauze are si cum se "scapa" de el . Eu va spun doar ce am observat in neregula pe topic :

1. nu toti au motoarele in perfecta stare de functionare , adica presiune anormala in roti , suspensii nereglate corespunzator , roti ne-echilibrate ( mai ales cea fata , care ia prima gropile si problemele) . Faptul ca voblajul apare la viteze mari , dar se manifesta si NUMAI la anumite intervale de viteza si se scapa de el prin accelerare ( roata fata nu mai vibreaza atat de puternic ) , seamana cu descentratul rotilor la auto ... poate sa vibreze volanul pe la 150 -160 , iar la 180 merge perfect , iar daca o lasi in frana de motor si treci prin acel interval , iar simti vibratiile puternice ;

2. spatele nu poate sa vobleze , pt ca acel termen se refera strict la rotile responzabile cu mentinerea directiei , nu cu cele motoare . Pe spate se intampla altele ... dar nu voblaj.

3. in momentul in care se pune frana puternic , apare un fenomen asemanator cu voblajul si se manifesta cel mai rau prin "inodarea directiei " , adica ghidonul trece foarte repede dintr-o parte in alta , in incercarea pilotului de a-l mentine drept , asta cu ajutorul fortei pilotului , el fortand de fiecare directia in partea opusa fata de cum se "inoada" ghidonul , astfel trecand dintr-o parte in alta foarte puternic , ajungand pana la a-l arunca peste ghidon , cu motocicleta rasucindu-se in aer , peste el .

- voblarea din cauza franarii se poate simti sau poate incepe si din cauza discurilor de frana descentrate de pe fata . Asta se simte la viteze de peste 60 km/h , in momentul in care franeaza puternic pe fata .

- In situati in care fata vobleaza si mergi drept , nu te apuci sa "incarci fata" , asta ajungand la o problema si mai mare , ci DESCARCI fata , asta inseamnand ca roata care hotaraste puterea si viteza o vrei sa fie cea spate , care sta linistita , cu aderenta si incerci sa scazi "hotararea" rotii fata , care iti face probleme . Dupa o accelerare mai puternica in acel moment , pentru a descarca fata , se "potoleste" , apoi cel mai ok e o frana lina de spate si luarea gazului , pentru frana de motor , pentru a incarca iar fata si a hotara directia de care ai nevoie .

Puteti face o comparatie cu chopperele , unde voblajul nu apare ca in halul vitezanelor , la choppere fiin cam 75% din greutate pe spate , iar la vitezane fiind cam 60% pe fata . Am citit ca unul se muta si mai in fata , ca sa mute greutatea ... pai incarcarea fetei oricum se face prin fanare ( spate putin + fata + frana de motor ) , nu prin ridicarea ta din sa si mutarea greutatii tale in fata . Cu cat te duci mai in fata , pe unele motoare , te inalti , nu te cobori . Oare ce se rezolva prin incarcarea unei roti cu 80% din greutatea motorului + pilot , cat timp roata danseaza cocojambo in mainile tale ? Raspuns : este si mai greu de controlat / strunit / indreptat directia ei .

 

In realitate , termenul : VOBLAJ – Boblaj, Voblaje (boblaje), Starea de dezechilibru a unei motociclete in mers, provocata de cauze independente de vointa conducatorului. De obicei incontrolabila, duce la caderea motocicletei.

 

Poate am inteles eu anumiti termeni gresit , dar va spun sincer , ca incepator , ca am citit multe greseli de interpretare chiar din "tastatura" unora care au ceva vechime pe acest forum , in aceste 14-15 pagini .

Concluzia mea pentru a scapa dintr-un voblaj este : usurezi fata printr-o usoara accelerare ( timp in care incerci sa indrepti ghidonul si sa faci oscilatiile din ghidon sa fie cat mai mici ) , apoi cu o mica frana de spate + frana de motor lina ... incerci sa incarci iar fata . Stu ca e teorie ... dar eu asta am inteles de pe multe forumuri straine .

Daca va uitati la acel filmulet , care aia a fost voblare clara ( din cauza ca in aer a tras de ghidon ) , pilotul care a redresat-o , a accelerat puternic , desi avea ambele incaltari pe asfalt ( si pieptul pe sa - adica toate greutatea lui era pe spate ) si vedeti ca i-a prins pe ceilalti , in NICI un caz nu a pus frana !

Va rog sa atacati ideea , cu argumente , nu omul , eu recunosc ca sunt incepator , dar asta este un termen explicat destul de clar peste tot , numai aici vad ca au luat-o prin balarii cativa .

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

despre capetele de ghidon nici o vorba observ! ele nu sunt doar "dopuri la caurile din ghidon"

prin greutatea lor, funtioneaza ca un amortizor de ghidon.

 

Sunt capete de ghidon de multe feluri. Cele originale au o anumita masa. Rolul lor este sa mute ventrul unui mod propriu de vibratie in alta parte decat la manson. Asta se explica mai simplu: nu mai vibreaza ghidonul acolo unde tine motociclistul mana. Cine a pierdut vreodata un capat de ghidon la un drum, stie ca fara acea masa, vibratiile se simt mult mai tare.

Nu cunosc sa existe capete de ghidon impotriva fenomenului de voblaj al directie si nici nu vad cum ar putea ajuta la aceasta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt capete de ghidon de multe feluri. Cele originale au o anumita masa. Rolul lor este sa mute ventrul unui mod propriu de vibratie in alta parte decat la manson. Asta se explica mai simplu: nu mai vibreaza ghidonul acolo unde tine motociclistul mana. Cine a pierdut vreodata un capat de ghidon la un drum, stie ca fara acea masa, vibratiile se simt mult mai tare.

Nu cunosc sa existe capete de ghidon impotriva fenomenului de voblaj al directie si nici nu vad cum ar putea ajuta la aceasta.

Ba chiar pentru micile imperfectiuni din guma is puse alea, ca sa nu vobleze. Din acelasi motiv pentru care pe zgarie-nori ii cate un bazin mare de apa, ca sa amortizeze socurile de la cutremure.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba chiar pentru micile imperfectiuni din guma is puse alea, ca sa nu vobleze. Din acelasi motiv pentru care pe zgarie-nori ii cate un bazin mare de apa, ca sa amortizeze socurile de la cutremure.

 

Nu inteleg la ce te referi. Poti te rog sa fii mai explicit?

Eu stiu ca ghidonul in sine are o vibratie - un mod caracterizat de frecventa si forma, care nu influenteaza oscilatia directiei. In plus asezarea simetrica a maselor pe ghidon, nu vad cum ar influenta un posibil voblaj. Pana acum am intalnit doar capete de ghidon egale, deci nu vad cum ar influenta ele comportamentul directiei daca am presupune ca ar fi proiectate sa egalizeze masele comenzilor inegale de pe stanga si dreapta.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu inteleg la ce te referi. Poti te rog sa fii mai explicit?

Eu stiu ca ghidonul in sine are o vibratie - un mod caracterizat de frecventa si forma, care nu influenteaza oscilatia directiei. In plus asezarea simetrica a maselor pe ghidon, nu vad cum ar influenta un posibil voblaj. Pana acum am intalnit doar capete de ghidon egale, deci nu vad cum ar influenta ele comportamentul directiei daca am presupune ca ar fi proiectate sa egalizeze masele comenzilor inegale de pe stanga si dreapta.

Pentru voblaje mari, ai amortizorul de ghidon. Pentru oscilatiile marunte ai capetele de ghidon. Da, de aia is puse alea acolo, nu ca sa nu isi faca viespii cuib.

 

Deci daca nu ai avea capetele alea de ghidon, tot un voblaj ai, numai ca de frecventa mai mare si amplitudine mai mica.

 

Si d, sunt si capete de ghidon cu mase diferite, o parte fata de alta, vin pe cruise control sau throttle lock la mobre touring ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu motoare mai slabute nu am intrat in voblaj. Cu un K7 1000 am intrat cand eram in plin gaz si am mai si nimerit o trecrre peste gura de canal (mica denivelare). Concluzia este ca voblajul apare pe gaz maxim si este amplificat de denivelari. Vorbim de motoare impecabil tehnic astfel putem sa discutam de ce apare voblajul din 11.000 de motive. Nu prea ai cum sa mai tragi de gaz cand iti fuge ghidonul din maini si nici nu cred ca e bine, la mine a trecut cand am lasat gazul. De departe cea mai urata experienta, cam ce simti la cutremur.

Toate cele bune.

 

 

Pe primele pagini este un videoclip unde un tip care intra in voblaj din cauza unei sarituri si o redreseaza gen pisica.Intinde piciorul spre spate ca si coada pisicii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe primele pagini este un videoclip unde un tip care intra in voblaj din cauza unei sarituri si o redreseaza gen pisica.Intinde piciorul spre spate ca si coada pisicii.

Ma indoiesc ca aia o fost intentia lui. Din cate stiu eu, ca sa scapi din voblaj, tragi de gaz ca sa descarci fata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru voblaje mari, ai amortizorul de ghidon. Pentru oscilatiile marunte ai capetele de ghidon. Da, de aia is puse alea acolo, nu ca sa nu isi faca viespii cuib.

 

Deci daca nu ai avea capetele alea de ghidon, tot un voblaj ai, numai ca de frecventa mai mare si amplitudine mai mica.

 

Voblaj se spune doar la oscilatia de directie. Eu asa stiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt capete de ghidon de multe feluri. Cele originale au o anumita masa. Rolul lor este sa mute ventrul unui mod propriu de vibratie in alta parte decat la manson. Asta se explica mai simplu: nu mai vibreaza ghidonul acolo unde tine motociclistul mana. Cine a pierdut vreodata un capat de ghidon la un drum, stie ca fara acea masa, vibratiile se simt mult mai tare.

Nu cunosc sa existe capete de ghidon impotriva fenomenului de voblaj al directie si nici nu vad cum ar putea ajuta la aceasta.

cezar, tu esti baiat destept si stii ce am vrut sa spun! sunt f multi care se plang de vibratii la viteza de x km/h, subliniind ca motocicleta este in stare perfecta. aceste vibratii pot aparea din cauza capetelor de ghidon, si tu stii foarte bine asa. asta am vrut sa spun, ca multi cred ca au doar rol estetic si le schimba cu te miri ce dopuri de doua grame.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, acum recitesc si imi dau seama ca exista o mica confuzie in termeni. Greutatile la capatul ghidonului atenueaza vibratiile. Capetele de ghidon foarte usoare nu au acelasi efect. Amortizorul de ghidon ar fi mai corect sa fie numit amortizor de directie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Totul despre voblaj

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...