Sari la conținut

Casti Enduro/Dual Sport - Pareri, Informatii, Ponturi


Postări Recomandate

:cheers: bah, da sensibiloshi mai suntem.

 

io am dreq si astigmatism miopic si fotofobie si nu mi s-o intamplat ever sa ma deranjeze albul ala. iar daca vb de spalarea interiorului de la S4, am facut-o deja de vre-o 4-5 ori. se da jos / se pune la loc sub 3 minute. se trantejte in sictir in masina de spalat cu restu tzoalelor.

 

bon apetit !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 590
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Update la S4 pe timp rece (5 grade): nici un curent pe nicaieri, nu se abureste geamul de la 20km/h in sus (pentru viteze mai mici merg cu viziera putin deschisa). Bineinteles, aerisirile frontale si laterale sint inchise cu duct-tape.

post-442-1257076886_thumb.jpg

Editat de cristi-mic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
Vizitator _Raul_

Astazi am avut ocazia sa tin in mana un ZEUS ZS 2100. Se vand la noi (cel putin aici in TM) sub brandul KENNY.

Singurele observatii - un interior superb, full detasabil (+) si inchizatoare cu clapeta (-). Amenda - 600 Ron.

 

post-3763-1259552049_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Mi-am luat si eu de curand un Arai X3.. deocamdata n-am probat-o ca e zapada afara, dar in curand o sa pun niste impresii.

 

Pana acum am folosit o casca flip-up Nolan N103..

- La inceput statea excelent pe cap. Dupa vreun an e prea larga..

- Viziera are montat pe ea sistemul antiaburire (am uitat cum se cheama), cu 2 gaurele si inca un geam. Dupa un an, geamul ala are un joc de vreun cm si a zgariat geamul principal.

- Si mai e o tb.. la peste 80, cand e frig afara, simt rece in frunte ..

+ In rest e excelenta :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
Vizitator _Raul_

Poate o sa va coafeze si pe voi.

Daca nu, asteptati sa scriu o cronica despre ea peste cateva saptamani (maxim 3).

Deocamdata e la reducere - 70 oiro.

post-3763-1265813474_thumb.jpg

 

Pentru cei care nu stiu, Nexo este o marca interna a Polo, sub care se vand de cele mai multe ori casti HJC re-brand -uite. Am una (Blade-ul) si credeti-ma ca fac toti banii (avand in vedere ce preturi au).

 

Cum link-ul este infernal de lung ( si nu stiu daca va functiona) aveti mai jos codul de produs de pe site-ul :

 

http://www.polo-motorrad.de/L/0/Home.home.0.html

 

48004014007

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum link-ul este infernal de lung ( si nu stiu daca va functiona) aveti mai jos codul de produs de pe site-ul :

 

http://www.polo-motorrad.de/L/0/Home.home.0.html

 

48004014007

D-aia exista tinyurl :angry:

 

http://tinyurl.com/y8d4a2j

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

revin cu poze ca am primit acum Airoh Tyger, are interiorul complet detasabil. pare sa fie si bine aerisita in partea superioara.

viziera nu pare sa se inchida bine si nu are cheder. semana cu Marushin X-moto.

 

viziera trebuie sa apesi in ambele parti pentru a se inchide bine.

post-21191-1265995279_thumb.jpg

post-21191-1265995304_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Avand in vedere ca trec de la speed la supermoto,ce imi recomandati?uvex enduro(nu am bani de altceva mai scump si nu vreau s4) sau o casca de cross cu ochelari ptr oras si casca integrala in afara orasului(care mi-a ramas)?

cel mai mult o sa stau prin oras,dar binenteles vor exista destule iesiri prin afara...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Avand in vedere ca trec de la speed la supermoto,ce imi recomandati?uvex enduro(nu am bani de altceva mai scump si nu vreau s4) sau o casca de cross cu ochelari ptr oras si casca integrala in afara orasului(care mi-a ramas)?

cel mai mult o sa stau prin oras,dar binenteles vor exista destule iesiri prin afara...

Uvex enduro, dpmdv, este grea ca naiba. Si nici ieftina nu este, avand in vedere ce ofera. Iarasi parerea mea. Nu dadeati, va rog!

Oricare dintre solutiile tale este ok. Asa ca inclin sa cred ca totul se va rezuma la bani.

La o alta casca eu ti-as recomanda sa te ghidezi dupa:

- interior full detasabil

- inchidere tip dublu D

- posibilitate de atasare a unui sistem pinlock

 

La o casca adventure uita-te la urmatoarele :

- cozorocul prins preferabil in 3 puncte

- aerisirea din fata sa aiba minim 2 pozitii (inchis - deschis)

 

 

Ala nu e cumva scuter? :(

Pai ti-ai raspuns singur, o casca care sa le faca pe toate si nimic bine. Cu doua casti te complici.

Raul, ti-ai luat casca aia? :P

 

Vis-a-vis, nu fi rautacios cu omul... :rolleyes:.

On-topic:

Am facut intrunire de taina cu prietenul @Gerzson ca sa ne luam amandoi casca. Si fiindca ne-am morcovit la capitolul marimi am hotarat sa comande el prima data marimea L (cam asa erau calculele - el L si eu XL). Vedem cum ii vine si daca ii vine, fain. Daca ii este mare (mica nu prea exista riscul) atunci mi-o paseaza mie si isi ia M.

Partea proasta a venit dupa aceea - exista pe site-ul Polo un avertisment cum ca (,) comanda poate dura pana la 21 de zile.

Au trecut deja vreo 10 asa ca asteptam sa apara de pe o zi pe alta.

Fii sigur ca o sa scriu ce si cum

Mesaj completat

 

 

Edit-ul pi... ma-...

 

Referitor la intrebarea ta, eu zic asa:

- Pe o casca adventure poti pune ochelari (indiferent ca ii dai parbrizul jos sau nu). Pe una enduro nu poti pune parbriz

- In oras o sa scoti casca din cap de n`spe mii de ori. Adica, vrei nu vrei, vei uza ochelarii. O pereche decenta spre buna costa 150 ron. Eu zic ca nu te tin mai mult de 2 sezoane nici daca esti mania intruchipata.

- Ochelarii prind praf lejer pe ei. Mai ales intr-un oras mare, vara. Procesul de curatare eu il fac in felul urmator:

* La sfarsitul unei zile de praf si namol ii pun sub un jet incet de apa rece, la dus, ii clatesc bine de tot, storc praful din bureti dupa care (cam odata la 2 spalari sau la fiecare in functie de cat jeg au adunat) folosesc putin sapun lichid ca sa spal bine buretele si namolul ce se doseste bine prin colturile inguste. Dimineata cand se usuca ii curat de petele lasate de apa cu calcar pe suprafata lor cu solutie speciala pentru curatat ochelarii.

Cand se umplu de praf pe suprafata lor (sa zicem o zi de off-road pe forestiere), nu curat niciodata ochelarii decat dupa ce ii clatesc bine de tot cu apa (chiar si atunci cand sunt la enduro). Ii prefer uzi pe fata decat zgariati, fiindca asta li s-ar intampla daca as da cu solutie de spalat ochelarii direct peste praful de pe suprafata lor.

 

 

De ce toata polologhia de mai sus?

Ca sa intelegi ca ochelarii sunt putin mai complicati ca intretinere si ca e pacat sa ii tratezi cu indiferenta. Ai ajunga sa topesti 2 perechi pe sezon (vreau sa spun - in oras, daca mergi serios cu motorul, tot timpul cat afara sunt peste 18-20 de grade).

 

O casca adventure, te opresti in peco, iei servetel din sulurile de la pompe, il inmoi in apa, il lipesti pe parbriz si pana fumezi o tigara tot jegul este moale ca untul. Dai servetul jos, daca vrei mai clatesti parbrizul cu apa, il tamponezi usor cu unul uscat si gata. Ii dai bice mai departe.

Cred ca in oras poti sta bine mersi si cu una adventure fiindca ai avantajul vitezei si al curentului de aer pe care il mplica.

La enduro ai nevoie ca totul sa respire maxim pe tine altfel te topesti. Inclusiv casca.

In oras nu cred ca este obligatoriu.

Mesaj completat

Cand se umplu de praf pe suprafata lor (sa zicem o zi de off-road pe forestiere), nu curat niciodata ochelarii cu solutie speciala pentru ochelari decat dupa ce ii clatesc bine de tot cu apa (chiar si atunci cand sunt la enduro). Ii prefer uzi pe fata decat zgariati, fiindca asta li s-ar intampla daca as da cu solutie de spalat ochelarii direct peste praful de pe suprafata lor.

 

 

 

Mesaj completat

 

 

 

Vis-a-vis, uite ce am gasit pe topicul cu poze de la Bikes on Ice:

post-3763-1267404936_thumb.jpg

Omul este din Mures, prieten cu Adi Torpan.

O sa le fac o intrebare pe Comunitati Regionale sa auzim si parerea lui.

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
Vizitator _Raul_
Poate o sa va coafeze si pe voi.

Daca nu, asteptati sa scriu o cronica despre ea peste cateva saptamani (maxim 3).

Deocamdata e la reducere - 70 oiro.

post-3763-1268677178_thumb.jpg

 

A venit astazi minunea.

Pentru banii dati si asteptarile mele ii dau 9,8 din 10.

Mai pe seara imi recuperez aparatul de fotografiat de la garaj si ii fac o poveste scurta.

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A venit astazi minunea.

Pentru banii dati si asteptarile mele ii dau 9,8 din 10.

Mai pe seara imi recuperez aparatul de fotografiat de la garaj si ii fac o poveste scurta.

Asteptam si-un test la drum lung, domnul Raul :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

NEXO TOUR-X

Cumparata de la Polo Germania

Pret redus (acum) - 69.95 Euro (la care adaugati si un 15% comision + 19 ron taxe postale daca o luati prin intermediar ca si mine. 353 Ron batuti pe muchie, adica.)

Pret intreg - 100 Euro.

 

EXTERIORUL

Din punctul meu de vedere calitatea generala a finisarii, la exterior, este foarte ok. Vopseaua aplicata este un negru mat satinat. Daca iti tot lipesti degetele de ea cam lasi urme de amprente si in plus nu prea pare genul de suprafata careia sa ii recapeti stralucirea dupa o simpla stergere cu o carpa uscata. Concluzionand, este ceva de genul "hate it or like it". La mine e mai mult "like" decat "hate". Chiar daca este mai sensibila la murdarire si mai greoaie la curatare, imi place destul de mult culoarea aceasta.

post-3763-1268731753_thumb.jpgpost-3763-1268731776_thumb.jpgpost-3763-1268731788_thumb.jpgpost-3763-1268731797_thumb.jpgpost-3763-1268731802_thumb.jpg

 

 

INTERIORUL

* Casca imi da impresia unui f. bun sistem de aerisire, alcatuit din formele buretilor si canalele existente in poliesterul de sub ei.

post-3763-1268731129_thumb.jpgpost-3763-1268731142_thumb.jpgpost-3763-1268731156_thumb.jpg

* Interiorul este full detasabil, fiind prins cu capse si, pe alocuri, cu scaiuri.

post-3763-1268731183_thumb.jpgpost-3763-1268731192_thumb.jpg

* In partea frontala, materialul folosit este un fel de burete absorbant de socuri ce are si el aceeasi culoare neagra, mata, cu aspect satinat.

post-3763-1268731164_thumb.jpg

* Buretii de la nivel obrazului sunt putin mai atipici. In sensul ca, la baza lor, pe langa capsele de plastic cu care sunt fixati,

post-3763-1268731172_thumb.jpg

mai folosesc si un strat de scai aplicat intre carcasa din fibra a castii si poliesterul absorbant de socuri de la interior, pe toata lungimea bazei.

post-3763-1268731205_thumb.jpg

De ce spun ca este o manevra mai atipica. Am avut candva pe mana o casca HJC care avea acelasi sistem, la care a trebuit sa ii spal interiorul si a fost o adevarata distractie sa reintroduc scaiurile buretilor intr-un spatiu atat de ingust, in timp ce ei se agatau numai cum nu vroiam eu.

Desi o manevra greoaie atunci cand trebuie remontati buretii, acest tip de constructie a fost folosit din urmatorul motiv:

Datorita folosirii repetate acest burete este primul care se uzeaza la o casca. El este cel pe care il comprimam cu mainile de fiecare data cand introducem casca si tot el este cel pe care il intindem in toate directiile cand introducem sau scoatem casca. Prin aplicarea acelui scai pe toata lungimea bazei i se confera o pozitie mult mai fixa, mai solida care si impiedica uzarea sa rapida.

* Tot la interior avem si incuietoarea, care este una cu cricket:

post-3763-1268735566_thumb.jpg

 

 

PARBRIZUL

* De o grosime peste medie (nu ajunge insa la grosimea celor fabricate de cei de la Schuberth)

post-3763-1268733579_thumb.jpg

* Urechea de deschidere aplicata frontal, in mijloc

post-3763-1268734717_thumb.jpg

* Prevazut cu pinlock (un mare plus dpmdv)

post-3763-1268734748_thumb.jpg

* Deschiderea, respectiv inchiderea este un proces usor incetinit/greoi, fara sacadari, constant. Vreau sa zic ca parbrizul are o cursa constanta, lina si nu are aplicate creneluri cum au altele. Este strans un pic in laterale (din fabrica, fara nici o legatura cu suruburile laterale) tocmai pentru a nu fi prea moale/slabit si pentru a putea ramane fixat in orice pozitie este lasat.

* Are doua sisteme de inchidere si centrare definitiva a parbrizului odata inchis, ce constau intr-o protuberanta si un canal aferent. Unul plasat central, deasupra aerisii frontale (centreaza) si altul in extrema stanga, sus a parbrizului (centreaza si inchide).

post-3763-1268733796_thumb.jpgpost-3763-1268733803_thumb.jpg

* La o privire de ansamblu, etansarea pare suficienta (voi putea da un verdict corect dupa ce voi si circula cu aceasta casca). De mentionat urmatoarele:

- chederul, desi foarte moale si fabricat din cauciuc, nu are nici un rol in etansare. Buza materialului este indoita spre interior si are rol doar de design.

post-3763-1268733861_thumb.jpgpost-3763-1268733869_thumb.jpg

- parbrizul se uneste perfect cu chederul in partea frontala, pana in zona primei curburi. Dupa aceea, pe aproape toata lungimea lateralelor, se observa un spatiu de aproximativ 1 mm. Sunt curios daca pe aici va intra aer/curent sau daca ma voi trezi cu cine stie ce sunete bizare.

post-3763-1268734314_thumb.jpgpost-3763-1268734322_thumb.jpg

- din aceeasi categorie a generatoarelor de sunete, sunt curios si de micile camere formate intre urechile cozorocului si parbriz. La o casca mai veche a mea, aerul intrat acolo genera un tiuit bizar.

post-3763-1268734363_thumb.jpg

 

 

AERISIRILE

* Una frontala, cu 2 pozitii (inchis-deschis), comandata de un buton aflat pe exterior, in mijlocul ei.

post-3763-1268735241_thumb.jpgpost-3763-1268735257_thumb.jpg

* Una in zona crestetului, cu 3 pozitii (inchis - deschis1 - deschis 2), comandata de un buton aflat in spatele ei, ce include un sistem cu arc (odata apasat declanseaza inchiderea brusca a aerisii indiferent de pozitia "deschis" in care se afla).

post-3763-1268735287_thumb.jpgpost-3763-1268735293_thumb.jpgpost-3763-1268735300_thumb.jpgpost-3763-1268735309_thumb.jpg

 

 

COZOROCUL

* Prins de corpul castii in doua puncte, laterale, cu cate doua suruburi in fiecare.

post-3763-1268736129_thumb.jpg

* Are doua pozitii de reglaj. Una usor sub un unghi de 90 de grade, cealalta sensibil peste.

post-3763-1268736891_thumb.jpgpost-3763-1268736906_thumb.jpg

* Mai este prevazut cu 2 puncte de sprijin, in zona crestetului. Acestea par cat se poate de solide si cu un rol suficient de serios in mentinerea unei rigiditati a cozorocului, dar nu va pot spune nimic pana nu o voi testa pe sosea.

post-3763-1268736215_thumb.jpgpost-3763-1268736223_thumb.jpg

* Pe interior, in apropiere de varful sau, cozorocul este prevazut cu un spoiler. Teoretic, ma gandesc ca trebuie sa ingreuneze varful si sa sparga curentul (imi aduc aminte ca la primele Arai-uri Tour lumea punea placi de aluminiu in varful c. pentru a anula turbulentele din acea zona) dar, cum spuneam si mai devreme - o voi folosi si voi reveni cu pareri.

post-3763-1268736253_thumb.jpgpost-3763-1268736278_thumb.jpgpost-3763-1268736284_thumb.jpg

 

ACCESORII

* Setul de accesorii include husa textila, 2 suruburi de rezerva, 2 urechi de plastic pentru cazul in care se demonteaza cozorocul si se doreste folosirea ca si casca de strada si o saiba de plastic (inclin sa cred ca erau 2 si am pierdut una in timp ce m-am tot invartit prin casa cu casca si cutia ei).

Faptul ca au pus in cutie cele 2 suruburi (metalice) este putin discutabila. Genul acela de suruburi este aproape acelasi la f. multe marci si modele de casti si le poti cumpara lejer de la Louis. Polo, etc ca si accesorii universale.

Ce sunt mai importante si, de f. multe ori, difera de la o marca la alta (daca nu si la modele) sunt saibele.

Nu cred ca ar fi stricat sa includa si 2 saibe de rezerva.

post-3763-1268738088_thumb.jpgpost-3763-1268738115_thumb.jpg

 

 

CONCLUZIONAND

 

* PLUSURI:

- Pretul foarte bun (70 Euro acum la reducere - sau 100 de euro pretul intreg) pentru care primesti o casca cu o calitate cel putin decenta.

Daca stau bine sa ma gandesc este unul dintre cele mai aventajoase rapoarte calitate-pret in aceasta clasa.

Este o casca robusta, confortabila, cu o calitate a finisarii peste medie, interior total detasabil, parbriz robust, mecanism deschidere parbriz f. bun, pinlock...

 

* MINUSURI:

- Un minus clar si de netagaduit este urmatorul. Daca aveti cozorocul fixat in pozitia de jos, in momentul cand ridicati parbrizul la maxim acesta se va ciocni de spoilerul acestuia.

post-3763-1268738217_thumb.jpg

Singurele remedii - aplicarea unui material moale/neutru pe spoiler pentru a impiedica uzura in timp a parbrizului sau fixarea cozorocului in pozitia superioara.

In acest caz, distanta este suficient de mare intre cele 2 componente

post-3763-1268738290_thumb.jpg

O sa mai studiez problema si o sa mai vad ce si cum. Imi place mai mult in pozitia de jos...

 

- Din categoria minusuri discutabile (adica depind de gusturile personale sau nu am o certitudine pana nu le testez in teren) :

+ Greutatea de 1550 +/- 50 g. Pe net zic 1450 +/-. A mea este marime ceva mai mare (L, in conditiile in care celelalte casti ale mele sunt toate XL)

Este o casca din policarbonat, destul de robusta pe deasupra si la 70 Eura (100). Asa ca nu ma asteptam la carbon, 1100-1200 g, samd.

+ Mecanismul de inchidere. Prefer dublu D-ul.

+ Cele 2 puncte de fixare din zona crestetului. Dupa ce ma voi da cu ea, voi sti sigur daca fixeaza suficient de bine cozorocul sau nu.

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca de obicei, Raul, prompt si profesionist!

Daca esti multumit de ea si la drum, comand si eu!

Multumim pentru descriere!

Ne usurezi viata!

Pentru descrierea asta ai o bere de la mine la intrunirea Tenere!

:drink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Castile BMW sunt facute de UVEX si doar firma este trebuta BMW.

 

Eu folosesc de aproape 3 ani cu succes UVEX Enduro si sunt foarte multumit....

 

Pentru doritori am doua UVEX ENDURO CARBON (noi + de vanzare)(L si XL).... amatori pot sa dea un PM.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa o gramada de curent si zgomot suportat in compania vechiului meu Airoh am decis sa il schimb. Pe prima motocicleta(Yamaha DT) si-a facut treaba din plin cum am mers predominant pe offroad, dar pe Dominator ma ucis. Doar ochii mei stiu cum au reusit sa nu se imbolnaveasca de la curentul suportat, iar vajaitul devenise o chestiune obijnuitat. Cum am schimbat clasa si am trecut la Transalp(adica si mai mult asfalt) am decis ca nu mai are rost sa caut o casca din categoria aceasta si am luat un Schuberth C3. Nici nu se compara...

 

Sunt curios totusi cat de bun este Uvex Enduro Carbon avand in vedere pretul de pe Louis si faptul ca este facuta de nemti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...