C devil Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 am folosit repsol la cbr ica dar acum am schimbato pe castrol 10w 40 (auto) este vreo diferenta intre uleiul moto si auto cu aceleasi caracteristici (valori,indicatori...)10W40 ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu86 Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 (editat) Pai cred ca tot tu ar trebui sa ne raspunzi dupa ceva vreme. Daca ti se pare ca ceva e diferit nu e prea bine, daca nu insemana ca e bine. Din ce am mai cautat si eu nu am gasit pana acu nici un argument solid ca ar fi diferente intre cele 2 tipuri. aia care fac ulei moto zic ca e diferit, altii zic ca nu, nici unu nu a dovedit in vreun fel diferentele deci, daca are cineva un link cu o explicatie clara abia astept sa il citesc Editat Aprilie 16, 2009 de radu86 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 over and over again......... ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulianminzu Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 daca specificatiile corespund(API SE, SF or SG / API SH, SJ or SL with JASO MA Viscosity SAE 10W-40), sau alte specificatii care le gasesti in manualul de intretinere, este ok. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani31 Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 La majoritatea motocicletelor, cutia si ambreiajul multi-plate se ung cu acelasi ulei ca si motorul. Poti presupune ca uleiul de motoare are cativa compusi adecvati solicitarilor ambreiajului si transmisiei. Pe unele uleiuri chiar scrie. In rest e marketing bullshit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 Uleiurile de masina de obicei contin aditivi anti-frictiune pentru a proteja mai bine componentele in miscare si a reduce uzura. Ambreiajul se BAZEAZA pe frictiune pentru a functiona, de aceea la motocicletele cu ambreiaj in baie de ulei nu prea merge cu uleiuri de masina. Asta e cam singurul motiv solid pentru a baga ulei de motocicleta. ...ah si e posibil sa existe si alti aditivi care sa se comporte altfel la motociclete decat la masini, datorita regimului mult mai solicitant al unui motor de 600cc care scoate 100 de caluti la peste 10k ture. In concluzie, daca tii la motorul tau, ia ulei de motcilcleta ca nu economisesti mai mult de 2-3 beri la un schimb bagand ulei de masina! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 La majoritatea motocicletelor, cutia si ambreiajul multi-plate se ung cu acelasi ulei ca si motorul. Poti presupune ca uleiul de motoare are cativa compusi adecvati solicitarilor ambreiajului si transmisiei. Pe unele uleiuri chiar scrie. In rest e marketing bullshit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 Se spune ca Unisol ar fi mai bun decit Bunica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani31 Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 Se spune ca Unisol ar fi mai bun decit Bunica. Se vede ca nu le ai cu bucataria Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr.Wattmaster Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 Daca vrei sa incepi sa-ti paradesti motorul, mergi pe ulei auto. Nu e marketing bullshit, ca pentru ei ar fi foarte de dorit sa produca un singur tip de ulei si sa scape de costuri de productie suplimentare. Fata de masina ai asa la mobra: - ambreiaj in ulei - regim de turatii mult mai ridicat si mult mai necrutator pentru ulei decat la masina. Macar astea doua sa te tina departe de a mai baga ulei de masina in motocicleta. Ai CBR, ai mobra care cere turatii inalte, think about it. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani31 Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 Nu e marketing bullshit, ca pentru ei ar fi foarte de dorit sa produca un singur tip de ulei si sa scape de costuri de productie suplimentare. Hahaha de aia gasesti crema de fata marca l'oreal de folosit dimineata pana in pranz pentru femei intre 37 si 39 de ani cu par saten ochi verzi intre 56 si 58 de kile si care tin poseta pe umarul stang. Orice producator isi segmenteaza clientela si incearca sa vina cu oferte dedicate pentru a se diferentia de restul, pentru a oferi un motiv suplimentar de cumparare, si in final pentru a vinde mai mult si mai scump. Tu care ai un motor Giumbasaki si vezi in raft doua produse: "Ulei" si "Ulei special pentru motociclete Giumbasaki", ce produs alegi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 Ba totul este marketing bullshit, in realitate se pot produce mobre de 1000 CP care sa consume 0.5l la suta, sa coste 200 dolari si sa tina 10 milioane de kilometri, dar nimeni n-are interes sa faca asa ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani31 Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 Ba totul este marketing bullshit etc... Nu totul dar mult prea mult. Pentru anumite produse, pana la 90% din pretul platit reflecta cheltuieli de marketing si publicitate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 Daca-i mobra cu ambreiaj uscat si turatii normale, merge sa pui ulei de masina. Doar ca mobrele astea sunt produse doar de Harley-Davidson (toate), Moto Guzzi (toate din cate stiu) si BMW (seria R si K-urile vechi, cele noi sunt motoare de turatie). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 (editat) Ba totul este marketing bullshit, in realitate se pot produce mobre de 1000 CP care sa consume 0.5l la suta, sa coste 200 dolari si sa tina 10 milioane de kilometri, dar nimeni n-are interes sa faca asa ceva. Un pic exagerat, dar in mare asa este. Nu ar mai avea profit daca ar produce masini si moto mult mai fiabile. Se spune ca masinile si motocicletele electrice vor fi fara service, dar bineinteles ca nu va fi asa. Ei de unde sa mai traiasca apoi. Sunt f multe discutii pe baza problemei "ulei auto vs moto". De fapt nu e ulei auto, e pur si simplu ulei. Asa zice manualul de Honda, pune ulei, pur si simplu ulei care sa aiba standardele API si JASO nustiucare. Sunt multe campanii de indoctrinare a soferilor si motociclistilor care se desfasoara de zeci de ani, si au dat foarte mari roade. S-a scazut nr de kilometri la care se schimba uleiul si filtrele pana la jumatate, atat la masini cat si la motociclete. Asta a adus un profit imens producatorilor de ulei. Esti luat drept necunoscator de catre vanzatorii de ulei si de mecanici daca respecti manualul motocicletei. On topic: Nu are nimic uleiul tau, doar ca ar trebui schimbat mai repede decat ai face-o la o masina, motocicletele solicitand mai mult uleiul. Intre uleiurile moto si auto sunt diferente de aditivi (cel putin asa zic producatorii). Insa eficienta acestor aditivi e pusa la indoiala in testele facute de tot felu de laboratoare. Editat Aprilie 16, 2009 de vladut50 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
perseu77 Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 Sa asteptam raspunsul lui Bellbody... el a mai raspuns la astfel de manevre : ulei auto vs. cel moto!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gaxel Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 la mine la mobra imi zice ca uleiul il schimb la 12 000km, si imi zice numai sa fie 10W40. nu vad cum influenteaza turatia comportamentul unui ulei. temperatura uleiului da, dar turatia ce ii face? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
drc Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 Uleiurile de masina de obicei contin aditivi anti-frictiune pentru a proteja mai bine componentele in miscare si a reduce uzura. Ambreiajul se BAZEAZA pe frictiune pentru a functiona, de aceea la motocicletele cu ambreiaj in baie de ulei nu prea merge cu uleiuri de masina. Asta e cam singurul motiv solid pentru a baga ulei de motocicleta. ...ah si e posibil sa existe si alti aditivi care sa se comporte altfel la motociclete decat la masini, datorita regimului mult mai solicitant al unui motor de 600cc care scoate 100 de caluti la peste 10k ture. In concluzie, daca tii la motorul tau, ia ulei de motcilcleta ca nu economisesti mai mult de 2-3 beri la un schimb bagand ulei de masina! Baga niste nisip si ai grija sa nu iti cada pilitura cand shimbi uleiul ca iti aluneca ambreiaju daca nu faci asa . NU MA BAG IN DISCUTIA A vs M Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 (editat) la mine la mobra imi zice ca uleiul il schimb la 12 000km, si imi zice numai sa fie 10W40. nu vad cum influenteaza turatia comportamentul unui ulei. temperatura uleiului da, dar turatia ce ii face? Turatia mai mare il uzeaza mai repede, pt ca fiarele il "freaca" de mai multe ori pe minut. In testele "ulei auto vs. ulei moto" rezultatele au evidentiat ca intr-adevar motocicletele sunt mai dure cu uleiul decat masinile, la acelasi numar de kilometri, facand ca acesta sa isi piarda vascozitatea mai repede. Parerea mea este ca asta se datoreaza cutiei de viteze, ambreiajului si turatiilor mai mari. Ex fictiv: O masina parcurge 1 km cu viteza de 90 la ora cu motoru la 3.000 rpm. O motocicleta SS parcurge 1 km cu 90 la ora cu 6000 rpm. Daca mai merge si racing, poate avea 14-15.000 rpm tot la 90 la ora. Ambele vehicule parcurg acel kilometru in acelasi timp. Care motor uzeaza mai mult uleiul pe kilometru? Una e sa il porti de sus in jos, intre segmenti si cilindru de 3000 de ori sau de 15.000 de ori pentru aceeiasi distanta si timp de parcurgere. Sper ca nu m-am pierdut in logica Editat Aprilie 16, 2009 de vladut50 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 Vreau sa spun ca si eu am avut dilema asta si cand am citit manualul am ramas paf: use premium oil for .... Si am fost si eu in magazine..in 50 % din uleiurile vandute (auto) scrie premium oil Voi decideti .... PS: eu am pus MOTUL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jane Roe Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 Fiecare pune ce vrea in mobra. Din punct de vedere tehnic, nu e mare diferenta. Uleiul este ulei, doar unge si raceste Asta va zice un inginer mecanic, cu specializare pe motoare cu ardere interna .... Daca aveti injuraturi, le accept cu mare drag, dar numai la o bere , impreuna cu 3 tone de argumente. Sa ne vedem sanatosi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kelu 265 Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 am folosit repsol la cbr ica dar acum am schimbato pe castrol 10w 40 (auto) este vreo diferenta intre uleiul moto si auto cu aceleasi caracteristici (valori,indicatori...)10W40 ? sal io la gsxr am facut aceiasi smecherie ca si tine<nu am mai bagat motorex si am bagat castrol pt auto>si l-am tinut fix 2 saptamani. sintome; motorul se incalzea mult mai repede<era vara si imi statea numai pe la 100+ cu electroventilatoru pornit>si parca motorul incepea sa sune altfel. concluzia e ca nu merita pt 2-3 beri sa-ti f--i motorul acum merg pe motul 300v si sunt multumit<l-am gasit cu 64ron litrul, asa ca gandestete cu ce te scoti daca mergi cu unul auto<mai ales castrol> Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 (editat) Magazinele de piese auto care-ti vand ulei de auto pt moto, ar face bine sa-ti dea si cartea de vizita a unui service. Ca vei avea nevoie In rest, fiecare e liber SA CITEASCA si SA SE INFORMEZE inainte de a-si cumpara ceva. Iar cei care vor descoperi standardele auto vs moto, regimuri de lucru, etc. vor observa si diferentele. Pana atunci vor merge pe idee ca daca scrie 10w/40 pe ambele sunt la fel. De fapt nu-s Si un mic exemplu de studiat pentru cei cei vor sa se lamureasca: MARCA X - Ulei full-sintetic de top - AUTO: Specification: ACEA A3/B4 API SM/CF VW 502 00/ 505 00 MB 229.1 TOT MARCA X - Ulei full sintetic de top - MOTO: Specification: JASO MA, API SG, ACEA A3 Editat Aprilie 16, 2009 de Thomas Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 Magazinele de piese auto care-ti vand ulei de auto pt moto, ar face bine sa-ti dea si cartea de vizita a unui service. Ca vei avea nevoie In rest, fiecare e liber SA CITEASCA si SA SE INFORMEZE inainte de a-si cumpara ceva. Iar cei care vor descoperi standardele auto vs moto, regimuri de lucru, etc. vor observa si diferentele. Pana atunci vor merge pe idee ca daca scrie 10w/40 pe ambele sunt la fel. De fapt nu-s Si un mic exemplu de studiat pentru cei cei vor sa se lamureasca: MARCA X - Ulei full-sintetic de top - AUTO: Specification: ACEA A3/B4 API SM/CF VW 502 00/ 505 00 MB 229.1 TOT MARCA X - Ulei full sintetic de top - MOTO: Specification: JASO MA, API SG, ACEA A3 Din cate vad aici primul ulei nu merge la motorul meu are alt API. Si eu zic la fel. In manualul meu nu zice ulei auto/moto zice doar 10W40 si API SE,SF,SG Anul trecut am mers cu ulei auto de la AGIP dar anul asta n-am mai gasit cu aceleasi specificatii de nici o culoare. Ampus motul 7100. Am si eu o intrebare. Intr-adevar la motor sunt mai multe turatii dar la cati km se schimba la o masina si la cati la un motor? Cam de 2-3 ori mai repede? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
C devil Postat Aprilie 17, 2009 Autor Share Postat Aprilie 17, 2009 Ba totul este marketing bullshit, in realitate se pot produce mobre de 1000 CP care sa consume 0.5l la suta, sa coste 200 dolari si sa tina 10 milioane de kilometri, dar nimeni n-are interes sa faca asa ceva. MARKETING asta e !!!!!!! dar eu nu pot sa mi explic niste ciudatenii atata timp ca este tot 10W40 - zgomote (batai) anormale la motor - o spuma in filtru de aer si asta dupa ce am pus acel ulei auto cred ca ma intorc la repsol Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.