kato_arad Postat Aprilie 17, 2009 Share Postat Aprilie 17, 2009 Si eu ce ar trebui sa inteleg de aici?Ce altceva in afara de faptul ca Amsoil isi face publicitate, denigrand celelalte uliuri, care, normal, trebuie sa fie sub el, nu? Daca eu fac tuica si vreau sa o vand, iar Thomas face si el tuica si vrea si el sa o vanda, nu ti se pare normal ca eu sa zic ca tuica mea e cea mai buna si e numai din prune (de fapt e de corcoduse) si a lui Thomas e slaba, plina de apa si facuta in cazane coclite si mai e si obtinuta din tescovina. Nu e normal sa zic ca produsul meu e mai bun, sa-i iau toti clientii lui Thomas si sa vand marfa mea, facand mai mult profit pentru mine? NU am razboi cu nimeni, uom Thomas. In plus, daca as avea, de ce te-as baga si pe tine in presupusul meu conflict???!? Sper sa nu te deranjeze exemplul cu tuica. Dupa cate vad aici pe toate le stii..Bag seama ca dupa cateva pagini vii cu bomba:fabric si vand cel mai bun ulei moto de pe piata.Spre linistea mea bag doar ulei cu eticheta de mobra pe el si cel de care imi recomanda fabricantul.Asta ca avem de unde alege.Pe vremea raposatului nu prea aveam.La Panonie si Jupiter bagam in cutie de Dacie,cum spui tu si in benzina M30. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
catas_him Postat Aprilie 17, 2009 Share Postat Aprilie 17, 2009 Se stie pana la urma care e diferenta dintre teorie si practica,teoria lu batu de chibrit ca un ulei e mai bun decat altul,ca ala de se cheama nu stiu cum are alte proprietati mai bune decat cel ce se cheama altfel,e cunoscuta.Vorbim vad pe aici de molecule,atomi,o intreaga lucrare de dizertatie,din care nu am inteles decat ca unu incearca sa se dea mai interesant decat toti,cum le stie el pe toate.Dar inca odata e pura si banala teorie.Si daca ambreajul poate patina si din cauza uleiului si daca e asa?Nu ai auzit niciodata,uite azi ai avut ocazia,e ca o iluminare,"totu-i relativ" si "totu-i posibil".Cum cred unii ca le stiu pe toate? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Aprilie 17, 2009 Share Postat Aprilie 17, 2009 mariion, acelasi lucru iti recomand si eu, calmeaza-te ca vad ca ai inceput sa te iei lume pe aici, inlusiv sa-l faci pe Thomas vanzator de uleiuri. Nu m-ar mira sa ma faci si pe mine la fel. Asa ca, chill... Ai sarit peste doua posturi: cele ale intiatorului topicului: C devil, asteptam impresiile dupa schimbul de ulei. P.S. 2 Nu e suficient numai sa citesti tot ceea ce scriu altii, ci sa treci prin filtrul propriu al gandirii tot ceea ce citesti. Insa, pentru asta, trebuie sa fii cunoscator. Dupa cate vad aici pe toate le stii..Bag seama ca dupa cateva pagini vii cu bomba:fabric si vand cel mai bun ulei moto de pe piata.Spre linistea mea bag doar ulei cu eticheta de mobra pe el si cel de care imi recomanda fabricantul.Asta ca avem de unde alege.Pe vremea raposatului nu prea aveam.La Panonie si Jupiter bagam in cutie de Dacie,cum spui tu si in benzina M30. Ma simt nevoit sa ma repet, pentru ca nu mi-ai raspuns: TI-A PATINAT VREODATA AMBREIAJUL LA IJ SI LA PANNONIA? P.S. Folosesc si eu numai ceea ce-mi recomanda fabricantul, dar, niciodata ulei sintetic. P.S. 2 Pe vremea raposatului exista si ulei special de amestec, care se putea procura usor din comert, din cauza faptului ca majoritatea motocicletelor si motoretelor erau in 2 timpi, in plus, erau foarte raspandite automobilele Trabant si Wartburg. Acest ulei avea indicativul L150. Dupa cate vad aici pe toate le stii..Bag seama ca dupa cateva pagini vii cu bomba:fabric si vand cel mai bun ulei moto de pe piata.Spre linistea mea bag doar ulei cu eticheta de mobra pe el si cel de care imi recomanda fabricantul.Asta ca avem de unde alege.Pe vremea raposatului nu prea aveam.La Panonie si Jupiter bagam in cutie de Dacie,cum spui tu si in benzina M30. Nu, nu fabric si nu vand nimic. Doar profanez idei in cuvinte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jane Roe Postat Aprilie 17, 2009 Share Postat Aprilie 17, 2009 (editat) Sa ma cak in el de ulei!!!! Mai oameni buni, este Vinerea MARE! Lasati scandalul! Va urez Paste Fericit alaturi de familiile voastre. Editat Aprilie 17, 2009 de Lucianggg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Aprilie 17, 2009 Share Postat Aprilie 17, 2009 Sa ma cak in el de ulei!!!! Mai oameni buni, este Vinerea MARE! Lasati scandalul!Va urez Paste Fericit alaturi de familiile voastre. Merci la fel si tie! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kato_arad Postat Aprilie 17, 2009 Share Postat Aprilie 17, 2009 P.S. 2 Nu e suficient numai sa citesti tot ceea ce scriu altii, ci sa treci prin filtrul propriu al gandirii tot ceea ce citesti. Insa, pentru asta, trebuie sa fii cunoscator. Ma simt nevoit sa ma repet, pentru ca nu mi-ai raspuns: TI-A PATINAT VREODATA AMBREIAJUL LA IJ SI LA PANNONIA? P.S. Folosesc si eu numai ceea ce-mi recomanda fabricantul, dar, niciodata ulei sintetic. P.S. 2 Pe vremea raposatului exista si ulei special de amestec, care se putea procura usor din comert, din cauza faptului ca majoritatea motocicletelor si motoretelor erau in 2 timpi, in plus, erau foarte raspandite automobilele Trabant si Wartburg. Acest ulei avea indicativul L150. Nu, nu fabric si nu vand nimic. Doar profanez idei in cuvinte. Spre linistea ta:nu mi-a patinat! Uleiul acela de care zici tu se gasea,mai rar dar se gasea.Eu cum aveam ,,acces" la uleiurile de la fabrica foloseam cu brio uleiul M30. Si vizavi de uleiul sintetic,nu folosesc asa ceva,nici la conserva nici la moto.La conserva,mineral iar la mobra semisintetic,asa cere producatorul. Cu asta am incheiat.Va urez la toti sa aveti un Paste linistit,atat acasa cat si pe sosele! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Aprilie 17, 2009 Share Postat Aprilie 17, 2009 (editat) Se stie pana la urma care e diferenta dintre teorie si practica,teoria lu batu de chibrit ca un ulei e mai bun decat altul,ca ala de se cheama nu stiu cum are alte proprietati mai bune decat cel ce se cheama altfel,e cunoscuta.Vorbim vad pe aici de molecule,atomi,o intreaga lucrare de dizertatie,din care nu am inteles decat ca unu incearca sa se dea mai interesant decat toti,cum le stie el pe toate.Dar inca odata e pura si banala teorie.Si daca ambreajul poate patina si din cauza uleiului si daca e asa?Nu ai auzit niciodata,uite azi ai avut ocazia,e ca o iluminare,"totu-i relativ" si "totu-i posibil".Cum cred unii ca le stiu pe toate? Nu am spus niciodata ca le stiu pe toate. Daca le-as fi stiut pe toate, atunci chiar ca as fi fost "Iluminat". De exemplu, nu stiu si nici nu pot intelege cum se pot increde unii in aiureli gasite pe net, prezentate pompos, in pagini pline de culori pompoase si saturate de animatie si de spoturi publicitare si apoi se plang in gura mare ca s-au fript, ca ce victime au fost ei. Mno, daca nu ganditi ceea ce cititi si doar aplicati, imi pare bine sa va usture cand va frigeti. Editat Aprilie 17, 2009 de mariion Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr.Wattmaster Postat Aprilie 17, 2009 Share Postat Aprilie 17, 2009 (editat) Q.E.D. Batai fictive? Foarte bun verdictul dat din taste. Eu de ce crezi ca i-am zis ca il asteptam cu impresiile dupa trecerea inapoi pe uleiul moto? But, go ahead, da verdicte in continuare... Documentarea mea si a multor de aici se face in urma studiilor. Iar kat0 a dat tocmai un asemenea exemplu de studiu. Nu suntem ingineri sau specialisti in uleiuri dar asta nu inseamna ca suntem prosti sau cu ochelari de cal sau naivi. http://www.pro-bike.ro/site/index.php/ro/i...re-ulei-part-ii S?a raspuns totusi, fara echivoc catorva intrebari. DA, cele mai populare uleiuri moto SUNT intr?adevar diferite de cele auto comune, chiar si in cadrul aceleasi firme, cu acestea fiind desfiintat un vechi mit. De exemplu MOBIL ONE auto este categoric diferit de versiunea sa moto. Acelasi lucru este valabil si in cazul CASTROL, demonstrand ca ambele firme au in vedere scopurile diferite la producerea produselor auto si cele moto. Daca ele CHIAR se comporta diferit, in ciuda tuturor datelor culese, ramane o chestiune subiectiva. Pe de alta parte, alti producatori se pare ca au ales aceiasi aditivi in ambele versiuni moto si auto ceea ce ridica deja intrebarea: sunt in realitate identice si doar etichetate (si pretuite) diferit? (acest articol a aparut original in editia Octombrie 2003 a revistei ?Sport Rider) Diferente sunt. Nu e numai marketing. Marketing ma astept sa fie la producatorii care si-au extins si ei gama in dorinta de profit suplimentar fara a-si face ganduri cu segmentul moto. ( am o banuiala ca AGIP doar schimba etichetele) Poftim: Mobil One si Castrol clar au produse diferite intre auto si moto. Nu stiu ce sa zic de Repsol, insa omului i s-a raspuns la intrebare prin asta. Da, uleiurile sunt diferite, nu-i doar un mit. Iar in final, stii ce? Motocicleta mea are peste 70000 de km, a avut si parte de alergatura sanatoasa de la primii propietari si chiar nu vreau sa fac ruleta ruseasca folosind ulei auto in ea. Gresesc ca pun ulei moto in ea si ca recomand si altora sa faca la fel? Insa daca tu esti asa transant de ne prezinti adevarul ca un ayatollah, eu chiar n-am ce sa-ti fac. Insa te iei aiurea de oameni. Iar pe langa asta ai inceput si sa deschizi polemica mineral versus sintetic, lucru care nu se discuta aici. Si cand vii cu posturi si bobarnace de atotstiutor, nu te astepta ca lumea sa ii faca placere sa te aiba in discutie la felul cum ai postat pana acum. Pana acum, the baseline din mesajele tale a fost: "sunteti naivi si necunoscatori si dati banii aiurea si ati pus botul la marketing". In loc sa iti expui civilizat cunostiintele si ideile, asta ai facut. De ex: sa ne usture atunci cand ne " frigem" ... cum? Punand ulei moto (cu valorile specificate in manual) in motocicleta in loc de ulei auto? Chill, ca altfel o sa ajungi sa-ti petreci vinerea mare pe topicul asta, Eu in schimb am o groaza de facut si fugit dupa cumparaturi, nu o sa stau sa-ti arat lucruri evidente din postarile tale. Vorba lui Lucian, da-l dracu de ulei. Editat Aprilie 17, 2009 de Mr.Watt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Aprilie 17, 2009 Share Postat Aprilie 17, 2009 (editat) Vorba aia mentionata de un coleg mai sus: "sunt prea sarac sa cumpar lucruri ieftine" se aplic la magnatii din spatele corporatiilor de uleiuri sau orice altceva in felul "lumea e prea proasta si cumpara lucruri scumpe doar pentru ca noi le zicem ca sunt bune si se integreaza in niste standarde pe care tot noi le-am facut". Standardele, nenilor, sunt facute tot de marile companii petroliere care au avut nevoie de asa ceva pentru as putea tine evidenta produselor. Daca ati observat exista standard "ford", "VW", etc... Asa ca nu o dati cu standarde ca imi fac si eu vreo 200 acum, numai sa pun mana pe bani. Daca mai vreti sa stiti cand si unde au aparut uleiul sintetic, va spun eu, in al II-lea raboi mondial nemtii erau in criza de resurse si ca solutie temporara au pus biciul pe poponeata chimistilor sa faca benzina si ulei din piatra seaca. Si astia au facut. Mult sub calitatea titeiului dar au facut si razbelul a mers inainte... Din ce? Din GAZ METAN! DIN (cuvant urat). DIN ORICE! Despre patinajul ambreiajului. Este o chestie ilogica ceva ce se bate cap in cap intr-un creier de om normal, dar se pare ca nu toti suntem normali. Ambreiajul multidisc umed este creat sa lucreze in ulei care exista in motor pentru a unge. Uleiul unge, asta e rolul lui. Si aditivii äntifrictiune se pun nu pentru a-l face mai alunecos, se pun pentru a-l mentine constant in timp, pentru a elimina oxidarile, etc. Ei, mai lunecos decat este nu il face nici un aditiv. Ambreiajul este proiectat sa stea tapan oricat de alunecos ar fi cacatul in care e scufundat, nu functioneaza in functie de vascozitate. Sau daca va ganditi ca uleiul moto e asa de destept incat intr-un loc unge(cilindru) si in altul nu (ambreiaj) va inselati amarnic. Ce sa mai zic, eu personal am mers cu orice (cuvant urat) de ulei la toate mobrele si nu a crapat nimic. La moto actuala, cu motor de vreo 60000km, am bagat si ultra 5w30 auto, cu mama aditivilor ultra sintetic si mama sinteticului si nu a avut nici pe dracu. Compania Denicol, din Belgia, a carui produs il folosesc cu succes de 2 ani, a fost pana nu demult producator de uleiuri industriale si pt camioane, vapoare, etc... mai nou fabrica uleiuri moto, toata gama. Sunt ieftine si bune. Credeti ca aia au schimbat toate liniile de productie sa faca ulei moto??/ HAHAH. Hai Paste fericit! Editat Aprilie 17, 2009 de Belbody Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Aprilie 17, 2009 Share Postat Aprilie 17, 2009 Vorba aia mentionata de un coleg mai sus: "sunt prea sarac sa cumpar lucruri ieftine" se aplic la magnatii din spatele corporatiilor de uleiuri sau orice altceva in felul "lumea e prea proasta si cumpara lucruri scumpe doar pentru ca noi le zicem ca sunt bune si se integreaza in niste standarde pe care tot noi le-am facut". Standardele, nenilor, sunt facute tot de marile companii petroliere care au avut nevoie de asa ceva pentru as putea tine evidenta produselor. Daca ati observat exista standard "ford", "VW", etc... Asa ca nu o dati cu standarde ca imi fac si eu vreo 200 acum, numai sa pun mana pe bani. Daca mai vreti sa stiti cand si unde au aparut uleiul sintetic, va spun eu, in al II-lea raboi mondial nemtii erau in criza de resurse si ca solutie temporara au pus biciul pe poponeata chimistilor sa faca benzina si ulei din piatra seaca. Si astia au facut. Mult sub calitatea titeiului dar au facut si razbelul a mers inainte... Din ce? Din GAZ METAN! DIN (cuvant urat). DIN ORICE! Despre patinajul ambreiajului. Este o chestie ilogica ceva ce se bate cap in cap intr-un creier de om normal, dar se pare ca nu toti suntem normali. Ambreiajul multidisc umed este creat sa lucreze in ulei care exista in motor pentru a unge. Uleiul unge, asta e rolul lui. Si aditivii äntifrictiune se pun nu pentru a-l face mai alunecos, se pun pentru a-l mentine constant in timp, pentru a elimina oxidarile, etc. Ei, mai lunecos decat este nu il face nici un aditiv. Ambreiajul este proiectat sa stea tapan oricat de alunecos ar fi cacatul in care e scufundat, nu functioneaza in functie de vascozitate. Sau daca va ganditi ca uleiul moto e asa de destept incat intr-un loc unge(cilindru) si in altul nu (ambreiaj) va inselati amarnic. Ce sa mai zic, eu personal am mers cu orice (cuvant urat) de ulei la toate mobrele si nu a crapat nimic. La moto actuala, cu motor de vreo 60000km, am bagat si ultra 5w30 auto, cu mama aditivilor ultra sintetic si mama sinteticului si nu a avut nici pe dracu. Compania Denicol, din Belgia, a carui produs il folosesc cu succes de 2 ani, a fost pana nu demult producator de uleiuri industriale si pt camioane, vapoare, etc... mai nou fabrica uleiuri moto, toata gama. Sunt ieftine si bune. Credeti ca aia au schimbat toate liniile de productie sa faca ulei moto??/ HAHAH. Hai Paste fericit! Cum sa nu fie destept, mai? Ce cuvinte urate spui! De ce vrei tu sa-i strici ziua lui Mr. Watt? Parca vad ca acum isi ia jucariile si pleaca la cumparaturi. Tu nu stii ca uleiul "moto" e destept? Imi place ca se tot citeaza aberatia aia de articol tradus din reviste de duzina. Hai, mai, si nu ti-a patinat ambreiajul? Mai sa fie, tu sigur ai pus prenadez intre discuri doar sa promovezi uleiurile minerale auto. Acum, am si io o intrebare: De ce nu am auzit de ulei "moto" mineral? Asta ca sa il mai intarat un pic pe Mr. Watt, ca vad ca are niste argumente pertinente rau de tot. Hai, pastele ma-sii de vinere mare si de ulei moto! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Aprilie 17, 2009 Share Postat Aprilie 17, 2009 (editat) Cum sa nu fie destept, mai?Ce cuvinte urate spui! De ce vrei tu sa-i strici ziua lui Mr. Watt? Parca vad ca acum isi ia jucariile si pleaca la cumparaturi. Tu nu stii ca uleiul "moto" e destept? Imi place ca se tot citeaza aberatia aia de articol tradus din reviste de duzina. Hai, mai, si nu ti-a patinat ambreiajul? Mai sa fie, tu sigur ai pus prenadez intre discuri doar sa promovezi uleiurile minerale auto. Acum, am si io o intrebare: De ce nu am auzit de ulei "moto" mineral? Asta ca sa il mai intarat un pic pe Mr. Watt, ca vad ca are niste argumente pertinente rau de tot. Hai, pastele ma-sii de vinere mare si de ulei moto! Tot pomeniti atatia de Vinerea Mare. Asa credinciosi sunteti? Mergeti toti la biserica azi cumva? Ulei mineral moto este, Motul 5100, de ex. Nu la asta te refereai? Pana acum am folosit Castro EVO (cred ca e de masina), Motul 7100, Elf (de masina), Repsol moto sintetico. Pana acum nu am simtit nici o diferenta, de fapt nici nu ai ce simti tu ca motociclist. Ambreiajul nu mi-a patinat cu niciunul, orce acceleratii am tras, motorul tot asa suna, la fel si schimbatul vitezelor. Editat Aprilie 17, 2009 de vladut50 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Aprilie 17, 2009 Share Postat Aprilie 17, 2009 (editat) Tot pomeniti atatia de Vinerea Mare. Asa credinciosi sunteti? Mergeti toti la biserica azi cumva? Ulei mineral moto este, Motul 5100, de ex. Nu la asta te refereai? Pana acum am folosit Castro EVO (cred ca e de masina), Motul 7100, Elf (de masina), Repsol moto sintetico. Pana acum nu am simtit nici o diferenta, de fapt nici nu ai ce simti tu ca motociclist. Ambreiajul nu mi-a patinat cu niciunul, orce acceleratii am tras, motorul tot asa suna, la fel si schimbatul vitezelor. Sincer, chiar nu stiam ca exista mineral "moto". Mi se pare normal sa nu simti diferentele decat la buzunar. Elf-ul nu mi-a lasat o impresie deloc buna folosit la Logan. Dar impresia mea s-a bazat doar pe culoarea, mirosul si aspectul lui "uleios" dupa ce l-am scos din motor. In schimb, am mai postat pe undeva, despre Motul am auzit numai de rau, inclusiv faptul ca nu se mai schimbau bine vitezele, in special sarea din treapta intai, la un Suzuki Bandit de 1200. De ce, nu prea am reusit sa-mi explic. Nu reusesc sa vad deloc legatura intre eticheta uleiului si zavorarea furcilor din cutie, desi simptomele exista in realitate. Nu dau 2 bani pe "fenomene" de gen vinere mare, paste, inviere, etc. La fel ca si la uleiuri, e tot un fel de politica de marketing. Si, ca sa nu mai sara iar baietii, uite ca plec, ma duc sa pornesc o motocicleta pe care nu reuseste nimeni sa o porneasca si sa o faca sa mearga. Sigur au bagat ulei "auto" in ea si de aia nu porneste decat cu sprey de pornire! Editat Aprilie 17, 2009 de mariion Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jane Roe Postat Aprilie 17, 2009 Share Postat Aprilie 17, 2009 Dupa PASTE, am sa o rog pe sotia mea sa faca o analiza chimica a uleiurilor ( mostra moto: motul 7100 MOTO VS Aral 10W-40 Blue Tronic AUTO) . Sun curios daca exista diferenta majora. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Aprilie 17, 2009 Share Postat Aprilie 17, 2009 (editat) deci uleiul de 2T este in general un SAE 30. Uleiul clasic maroniu pentru 2T de la Petrom era denumit M30M2 sau asa ceva era soto un M30 simplu. L150 se gaseste pe piata, este un "ulei pentru lagare si pentru motoare in 2T" . Ce conteaza defapt sunt Pour Point= punctul de curgere,Flash Point si Fire Point=punctul de inflamabilitate si Shear Rate Viscosity=cum se schimba vascozitatea in timp 1.compar 2 uleiuri de vascozitate identica pt aceeasi aplicatie. In lipsa data sheeturilor complete (nu franturi) de la 2 companii aflate la poluri opuse de pret: Lubrifin versus Castrol nu poti spune ca e vorba de acelasi lucru. Vascozitatea Stokes la 100'C e aceeasi. 2. compari 2 uleiuri de vascozitate identica pt auto resp moto. Fiind in aceeasi clasa (10W40 sau 20W50) au aceasi densitate, vascozitate la 100'C ceea ce indica ca au acelasi ulei de baza. Restul este iarasi speculatie in lipsa data sheeturilor adevarate (cum se gaseau acu vreo 2-3 ani). Uleiul sintetic are insa fata de cel mineral un shear rate viscosity mult mai bun, ceea ce indica o degradare mai inceata, se ard la temperaturi mai ridicate si lasa mai putine depuneri. Absolut benefice pentru orice aplicatie. Cat de sintetice sutn sau nu uleiurile pe care le cumparam este o mare problema: synthetic base, synthetic technology synthetic blend, part synthetic toate indica defapt uleiuri minerale. Mai nou cica si cele denumite doar synthetic ar fi defapt minerale, fiindca acceptiunea termenului synthetic s-a largit. Dupa PASTE, am sa o rog pe sotia mea sa faca o analiza chimica a uleiurilor ( mostra moto: motul 7100 MOTO VS Aral 10W-40 Blue Tronic AUTO) .Sun curios daca exista diferenta majora. pune-o sa compare si o mostra de ulei 10W40 lubrifin Editat Aprilie 17, 2009 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jane Roe Postat Aprilie 17, 2009 Share Postat Aprilie 17, 2009 pune-o sa compare si o mostra de ulei 10W40 lubrifin Din pacate nu am acea mostra de ulei... Sper sa revin cu fisele de analiza chimica pt cele 2 mostre de ulei invocate mai sus ( fara nici o tentativa de reclama pro/contra) De specificat ca acele analize sunt pur chimice. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Aprilie 17, 2009 Share Postat Aprilie 17, 2009 Salutare tuturor si paste fericit. Sa zicem ca, cumparam o piesa china si una japan care e diferenta de pret?dar de calitate? Bun ati fost vreunul in fabrici sa vedeti ce teste complicate se fac pe uleiurile moto?va zic eu nu ati fost si nu ati vazut ,eu da. Credeti ca aia la curse pun ulei de mancare?nu ,am fost si am vazut .majoritatea folosesc MOTUL Pune ce scrie cartea si daca se strica ceva nu e de vina uleiul ci asa e ,ceva se strica la un moment dat restul sunt pure coincidente. Nu vreau sa conving pe nimeni si nu ma contrazic cu nimeni.Am dat bani buni sa vad eu ce si cum si nu inteleg de ce va place sa va contraziceti atat cand sunt doar presupuneri. Si in incheiere,DA uleiurile de calitate sunt total diferite intre ele moto si auto daca ar spune ce au in plus sau in minus ar insemna sa-si vanda patentele de fabricatie.La cele ieftine ma indoiesc si asa sunt proaste multe din ele. (Motul,Mobil,Motorex,Ipone) si inca cateva restul sunt bullshit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
remu1 Postat Aprilie 17, 2009 Share Postat Aprilie 17, 2009 Interesante parerile de pina acum . Eu stiam ca uleiurile pentru motoare Diesel sunt chiar mai bune pentru moto decit cele normale auto . Fara gluma . Un ulei pentru motoare Diesel este supus unor factori asemanatori cu cei din motorul moto . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bau-bau Postat Aprilie 17, 2009 Share Postat Aprilie 17, 2009 faza asta cu uleiurile e pura filozofie... e ca si cum te'ai gandi : De unde venim ? Unde ne ducem? Cum a fost creat Pamantu? Daca mergem pe calea stiintifica => big bang dar daca mergem pe cea religioasa => Dumnezeu , 6 zile , una bucata Pamant. La fel si cu uleiurile... fiecare crede ce vrea ! adevarul e undeva la mijloc ! Azi am pus Motul 300v 15w50, so... parerile sunt impartite : unii zic ca am dat banii degeaba , altii ca am facut o alegere buna... dar tot banii mei sunt asa ca , iau ce vreau ! toate cele bune va doresc . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorj Postat Aprilie 17, 2009 Share Postat Aprilie 17, 2009 Am si eu o curiozitate de om prost (informat). Daca sunt asa bune uleiurile minerale de ce naiba la conserva se schimba mineralul la 7000-8000 mii de km si sinteticul la 15000? In cazul asta toate masinile mai noi care fac schimbul de ulei la 15000 (deci cu un ulei mai prost si un interval mai ridicat) ar trebui sa umple cimitirele de masini cu motoare gripate. De ce acum 20 de ani era record olimpic sa ajungi cu setul motor la 200 000 de km fara sa-l desfaci iar acum se ating valori de 400-500 de mii de km? Cum de la un VW Golf 2 din `88 care l-am luat la aprox. 180 000 de km si l-am tinut numai in sintetic a ajuns acum sa aiba 360 000 fara macar sa-i schimb o data segmentii si sa aiba vana in el ca un motor nou? Sincer is cam satul de atatea teorii conspirative ( Zeitgeist, Aselenizarea, Ulei sintetic vs. Mineral) ... P.S. Pt. sustinatorii mineralului le sugerez sa faca un experiment: Schimb de ulei la 15 000 de km (ma refer la conserve) pt. urmatorii 100 000 de km; se baga careva? P.P.S. Nu vand nici un fel de uleiuri, nici macar Floriol dar in schimb am o masina veche de 21 de ani si o motocicleta de 12 care merg impecabil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ssk Postat Aprilie 17, 2009 Share Postat Aprilie 17, 2009 Nu e marketing bullshit, ca pentru ei ar fi foarte de dorit sa produca un singur tip de ulei si sa scape de costuri de productie suplimentare. esti sigur ca nu este acelasi ulei in alt ambalaj ? ursus in sticla verde, ursus in sticla rosie? care era diferenta? parca de vreo 10-20 de bani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
guzz Postat Aprilie 17, 2009 Share Postat Aprilie 17, 2009 Sincer, chiar nu stiam ca exista mineral "moto".Mi se pare normal sa nu simti diferentele decat la buzunar. Elf-ul nu mi-a lasat o impresie deloc buna folosit la Logan. Dar impresia mea s-a bazat doar pe culoarea, mirosul si aspectul lui "uleios" dupa ce l-am scos din motor. In schimb, am mai postat pe undeva, despre Motul am auzit numai de rau, inclusiv faptul ca nu se mai schimbau bine vitezele, in special sarea din treapta intai, la un Suzuki Bandit de 1200. De ce, nu prea am reusit sa-mi explic. Nu reusesc sa vad deloc legatura intre eticheta uleiului si zavorarea furcilor din cutie, desi simptomele exista in realitate. Nu dau 2 bani pe "fenomene" de gen vinere mare, paste, inviere, etc. La fel ca si la uleiuri, e tot un fel de politica de marketing. Si, ca sa nu mai sara iar baietii, uite ca plec, ma duc sa pornesc o motocicleta pe care nu reuseste nimeni sa o porneasca si sa o faca sa mearga. Sigur au bagat ulei "auto" in ea si de aia nu porneste decat cu sprey de pornire! Am patit aceasi treaba cu o honda pc 800 , a avut castrol in ea si omul a insistat sa-i bag motul . Acum cutia '' agata ,, rau la schimbare si are tendinta de a sarin din a 3-a . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Aprilie 17, 2009 Share Postat Aprilie 17, 2009 Cateva adaugiri doar: - S-a discutat mult prea mult de vascozitatea uleiului, un amanunt mai putin important decat tipul acestuia. E adevarat ca de multe ori vascozitatea incadreaza un ulei intr-o anumita categorie, dar exista uleiuri 10W-40 auto, moto, minerale, semisintetice, full sintetice, exista chiar uleiuri 10W-40 care pot fi puse si in instalatii hidraulice sau la transmisii etc. - In manualul motorului mei scrie "...wrong oil types or additives could cause clutch slippage. Therefore, do not add any chemical additives or use engine oils with a grade of CD a or higher and do not use oils labeled “ENERGY CONSERVING II” b or higher. " Nu incerc sa trag nici o concluzie, insa pana acum nu am vazut uleiuri auto care sa nu aiba specificata norma Diesel (API Cx, de obicei CF la 10W-40 respectiv ACEA Bx... B3 sau B4 pentru turisme). Eu unu cred (subliniez, cred) ca poti folosi un ulei 10W-40 auto la o mare parte dintre motociclete si sa nu fie probleme, insa ma indoiesc ca la un motor mai pretentios si in conditii de mers mai solicitante situatia ar fi aceeasi, mai ales pe termen lung. Tocmai pentru ca nu vreau sa risc, prefer sa folosesc un ulei moto, fara sa fie neaparat varf de gama sau firma cea mai mare cea mai tare. - mariion, exista uleiuri minerale moto, cum exista si uleiuri facute 100% prin sinteza, stai linistit. Si asta de ani buni. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Aprilie 17, 2009 Share Postat Aprilie 17, 2009 (editat) Am si eu o curiozitate de om prost (informat). Daca sunt asa bune uleiurile minerale de ce naiba la conserva se schimba mineralul la 7000-8000 mii de km si sinteticul la 15000? In cazul asta toate masinile mai noi care fac schimbul de ulei la 15000 (deci cu un ulei mai prost si un interval mai ridicat) ar trebui sa umple cimitirele de masini cu motoare gripate. De ce acum 20 de ani era record olimpic sa ajungi cu setul motor la 200 000 de km fara sa-l desfaci iar acum se ating valori de 400-500 de mii de km? Cum de la un VW Golf 2 din `88 care l-am luat la aprox. 180 000 de km si l-am tinut numai in sintetic a ajuns acum sa aiba 360 000 fara macar sa-i schimb o data segmentii si sa aiba vana in el ca un motor nou? Sincer is cam satul de atatea teorii conspirative ( Zeitgeist, Aselenizarea, Ulei sintetic vs. Mineral) ... P.S. Pt. sustinatorii mineralului le sugerez sa faca un experiment: Schimb de ulei la 15 000 de km (ma refer la conserve) pt. urmatorii 100 000 de km; se baga careva? P.P.S. Nu vand nici un fel de uleiuri, nici macar Floriol dar in schimb am o masina veche de 21 de ani si o motocicleta de 12 care merg impecabil. Acum zeci de ani nu se produceau piese metalice si oteluri de calitatea celor de acum. Stiinta materialelor a evoluat nu cea a uleiurilor. Se faceau si pe vremuri motoare bune, dar numai la nivel limitat. Acuma toata stiinta aduna de reising atatia ani a fost aplicata si se aplica si la fabricarea motoarelor de serie. Motoarele din ziua de azi sunt mai fiabile datorita tehnologiei, nu a uleiului. Ia un first bike si bagai motul nspemii 2t si vezi cat tine. Nu mai fiti asa indobitociti cu uleiul. Exemplu clar: prima mea masina, un matiz se fabricat in 1999 adus in cehia in 2000, cumparat de mine la 66000km. Aceatsa masinuta a vazut la viata ei numai ulei 10W40 noname, uleiul pus de service-urile cehesti. Matizul merge bine cu ulei 5W30, in toate anotimpurile, semisintetic. Lumea pe forumul romanesc daewoo se bate cu pumnii in piept ca la matiz se schimba uleiul neaparat la 6000, 8000 de km, pe cand matizul meu cu ulei naspa a vazut schimburi numai la 15000km . punct. scrie in cartea de service. si numai 10w40 mineral. Ei, masina are acum 108000km si merge brici, nu s-a umblat vreodata in motor sau la ambreiaj, cutie, etc. Uleiul din cutie nu a fost schimbat vreodata, lichidul de frana nici atat. Nu agata a II-a ca la toate matizurile, cutia merge brici. Nu papa ulei, are super vana. V-as invita la un test-driuve sa vedeti cum se merge cu matizul cu 160km/h daca as putea. Eu de cand am luat-o am trecut pe 5w30, valvoline durablend, semisintetic, varianta 5w30 ieftina de la valvoline. Indobitocit si eu de forumuri il schimb la 10000km. Cum explicati acest fenomen? Editat Aprilie 17, 2009 de Belbody Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
testos Postat Aprilie 17, 2009 Share Postat Aprilie 17, 2009 ba io in 4 schimburi de ulei , o data am bagat de MOTO, absolut nici o diferenta... si am mers 15 mii anu trecut... ba din contra dupe ce am pus de moto a inceput sa PLANGA pe la chiulasa..faceti ce vreti , da` uleiul de moto e dublu k pret..( de ce..?)si in plus motoru` meu nu e pretentios...( daca aveam un r1. ultimu` tip... mai ziceam..) in rest sunt foarte multumit de uleiul auto....... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marinesku73 Postat Aprilie 17, 2009 Share Postat Aprilie 17, 2009 uleiuri si iar uleiuri... oare cand va veti satura? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.