Rocca Postat Mai 1, 2009 Share Postat Mai 1, 2009 (editat) salutari.felicitari Kosh pt acest topic.nu am cuvinte.am citit,mai bine zis "devorat" aceste fraze cu mare interes, interes al incepatorului insetat (printre care si eu) de a stii cum sa mearga mai bine,sa faca cat mai multi km fara incidente,etc.(sper ca asa gandesc sau ar trebui sa gandeasca cei mai multi incepatori pe 2 roti dar din pacate nu e asa). bafta,asfalt uscat la toti si te mai asteptam sa ne impartasesti din ideile,cugetarile si intamplarile tale care sa ajute si sa indrume un incepator spre drumul cel bun si spre motocicleta potrivita fiecaruia. :D Editat Mai 1, 2009 de BikerMF Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kassu Postat Mai 1, 2009 Share Postat Mai 1, 2009 Omule, cati de mai vrei sa-ti dau? Am ajuns la nivelul de doi/zi! In stilul asta, devii academician in curand! Felicitari pentru subiect!Ar trebui ridicat de un moderator sus, printre tutoriale la incepatori.Poate asa il vad si bobocii, desi....nu prea mai e timp de citit in ultima vreme! Poate ar trebui exemplificat si cu cate o poza/filmulet la fiecare punct pentru a vedea ce se intampla daca faci pe dos.... Un topic tare util per total! Bravos! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pogor Postat Mai 1, 2009 Share Postat Mai 1, 2009 asta e " nu fa ce face popa, fa ce zice popa", referindu-ma la cei 9000 de km si la zx6r. dar in definitiv conteaza ca sfaturile tale sunt super utile, si unele din ele chiar nu imi trecusera in cap pana acum(e drept si faptul ca unele sunt mult mai necesare in bucuresti fata de alte localitati) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Mai 1, 2009 Share Postat Mai 1, 2009 Avind in vedere ca ca e la incepatori, si mai ales pe ss, vreau sa va zic si eu citeva aspecte.Judecati-le, treceti-le prin prisma gindirii voastre, filtrati. F frumos scris, bravo Kosh! Si acum citeva aspecte mai mult subiective: 1.Motociclismul e un sport periculos in general. Motociclismul ss e in particular mai periculos. Poti sa-ti pierzi membre, poti ramine paralizat, poti sa ai o colectie de tije in tine. Poti ajunge o leguma. Poti sa si mori, dar comparative cu celelalte "placeri" pe care le poti avea, e la alegerea voastra ce-i mai rau. E bine sa stiti asta de la inceput, sa fiti constienti si sa vi le asumati. Dupa ce s-au intimplat, nu mai e cale de intoarcere. 2.Inceputul pe ss e dificil. Pe ss esti incepator toata viata. In momentul in care iti dai seama ca nu mai esti incepator, reviziteaza punctul 1. Intotdeauna ai ceva de invatat. Fiecare iesire e o experienta noua. Foloseste-ti capul. Motociclismul ss e o chestiune de creier. Nu de muschi. E un sah cu mecanica, cu tine insuti, cu cei din jur. Multi din pilotii mari au fost oameni mici (fizic). Pina la urma nici boxul nu e de muschi. Marii boxeri vorbesc coerent. Sint chiar baieti isteti. Vei Leu, vezi Vastag si altii. Nu poti rezista la toti pumnii pe care ii iei. Similar si in moto: Nu vei supravietui tuturor prostiilor pe care esti capabil sa le faci. Singura metoda de a supravietui e sa nu te bagi in situatii fara iesire. 3. Eu nu va voi zice sa nu va luati motoare mari. E viata voastra, e decizia voastra. Carnetele se dau de la 18 ani, sinteti majori, sinteti vaccinati. Si oricum, daca cititi pe aici, probabil ca le aveti deja. Asa ca oricum n-ati ascultat nimic, ati fost mai destepti decit restul, asa ca ce ramine e sa invatati sa le folositi. E foarte adevarat ca pe un moto mic se invata mai usor. Cei care va zic sa incepeti pe ceva mic, nu va zic cu rea intentie. Daca aveti moto mari, si aveti posibilitatea sa va mai luati unul, luati-l. Eu am 5. Nu-s un exemplu. Dar e bine sa va dati cu cit mai multe, va formeaza. Acum ca am stabilit ca oricum nu conteaza, sa trecem la aspectele tehnice. Citeva aspecte tehnice: 1. Frinarea: In general pe un ss, frina fata e prietena voastra. Spatele se blocheaza relativ repede, si la limita, poti sa ridici spatele cu frina fata. Are legatura cu faptul ca distributia maselor la un ss in general tind spre 50/50 fata/spate. In continuare, frina fata: Ce e important de retinut: Ca fata sa nu se blocheze, e important ca ea sa fie incarcata. Daca la o anumita viteza, apuci frina cu ambele miini, blochezi roata instant. Asta pt ca nu s-au transferat masele in fata si nu a avut suficienta aderenta. E EXTREM DE IMPORTANT ca intr-o frinare, sa incepi progresiv si sa o stringi mai tare dupa ce s-a incarcat fata si eventual s-a lasat un pic in telescop. O vezi, ca bordul se duce in jos. NU frina brusc. Masa nu se transfera in fata, blochezi roata si ajungi pe jos. In plus, nu te vei opri mai repede. EXCEPTIE: Lua-ti o cu retinere, suna urit, dar poate fi folositoare: Daca ai un perete in fata, si nu o mai poti opri, poate ca e bine sa o blochezi, ca sa cazi inainte de a intra in el. Exerseaza frinarea. Brusc sau mai putin brusc depinde de motor, depinde de multe. Voi stabiliti ce inseamna progresiv, dar trebuie sa te opresti cit mai repede fara a bloca roata. Mai multe pe topicul de tutoriale, cautati acolo, s-a vorbit. 2. Virarea: Invatati sa virati, invatati ce inseamna counter-steering (adica daca impingi de semighidonul sting, motorul se va duce la stinga). Citit la tutoriale. IMPORTANT: Intr-un viraj, e extrem de important unde te uiti. Intotdeauna te uiti la iesirea din viraj. Daca esti intr-un ac de par, la limita ajungi sa te uiti aproape in spate. Uita-te. Foloseste-ti gitul. Daca Doamne fereste ai intrat prea tare, si te uiti prea aproape, instantaneu te vei panica. Panica nu e buna. Uita-te in fata, uita-te mai departe.Esti in viraj. Te-ai speriat. Esti prea repede. Din fata vine o masina. Daca te uiti la ea, intri in ea. Daca nu te uiti la ea, dar esti prea repede, vei intra in cele din urma in ea, vei aluneca, ma rog. Dar daca te uiti la ea, SIGUR intri in ea. Retine: Ce e mai bine, sa intri sigur, sau poate sa nu intri deloc? Muta-ti privirea la iesirea din viraj. La limita, poti sa intorci capul chiar complet in interiorul virajului. Macar nu mai vezi masina. Alta situatie: Sint doi. Cel din fata e inclinat, tu la fel. El perde fata sau spatele si se tavaleste. NU TE UITA LA EL, O SA-L CALCI. Uita-te unde trebuie. Opresti dupa aceea si vezi ce si cum. Daca e nisip pe jos: PANICA. De cele mai multe ori, e suficienta aderenta. Daca nu e, o sa cazi. Daca te sperii, cazi SIGUR. Daca intr-un viraj, ai miinile incordate, NU STAI BINE PE RABLA. Invata sa stai cu spatele drept. Citeste la tutoriale, a scris Pavel despre asta. Nu sta in ghidon. Ala nu e miner ca-n tramvai, ca sa te tii tu de el. De acolo se vireaza. Pe scaun se sta. Te tii in spate. Motorul nu e troleu. si tu te tii de scaunul din fata sau stai spinzurat de un miner. Tu acolo conduci. 3. Pozitie. Daca iti muti fundul in interiorul virajului, motorul sta mai drept, Ai mai mult cauciuc disponibil sa te mai inclini. Daca freci carene pe jos, NU STAI BINE, sau nu poate rabla mai mult..Nu sta ca lemnul. Nu esti la film. Misca-ti fundul. Daca stai crispat si incordat pe el, iarasi, nu stai bine. Citeste ce a zis Pavel, citeste ce mai zic si altii. Nu trebuie sa descopri tu totul. Le-au descoperit altii. Dar citeste si invata. 4. Trafic: La inceput te sperii de orice miscare a unei masini. Crezi ca toti vor sa te omoare. Pe masura ce capeti experienta, o sa-ti dai seama ca nu e chiar asa. Ei bine, ce s-a schimbat? Nimic, te crezi mai destept. Situatia nu e cu nimic diferita cu cea de la inceput. Doar tu incepi sa te cretinizezi. Mai citeste 1 din cind in cind.. 5. Numai bine si asfalt uscat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bl76 Postat Mai 1, 2009 Share Postat Mai 1, 2009 Tare de tot si util, am b-ul de aproape un deceniu, fara evenimente mari pana acum doar de doua ori din prostia mea, eram prea increzator si asta tot timpul se plateste. Sper in acest weekend sa ies pentru prima data cu motorul, nu-mi plac sportivele insa eu consider utile sfaturile pentru orice fel de 2 roti, chiar si la biciclete!!! asfalt uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yakwza Postat Mai 1, 2009 Share Postat Mai 1, 2009 Felicitari!!! Frumos scris, sper sa il citeasca cat mai multa lume. Trebuie ridicat sus! Respect, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Mai 1, 2009 Share Postat Mai 1, 2009 Avind in vedere ca ca e la incepatori, si mai ales pe ss, vreau sa va zic si eu citeva aspecte.Judecati-le, treceti-le prin prisma gindirii voastre, filtrati.F frumos scris, bravo Kosh! Si acum citeva aspecte mai mult subiective: 1.Motociclismul e un sport periculos in general. Motociclismul ss e in particular mai periculos. Poti sa-ti pierzi membre, poti ramine paralizat, poti sa ai o colectie de tije in tine. Poti ajunge o leguma. Poti sa si mori, dar comparative cu celelalte "placeri" pe care le poti avea, e la alegerea voastra ce-i mai rau. E bine sa stiti asta de la inceput, sa fiti constienti si sa vi le asumati. Dupa ce s-au intimplat, nu mai e cale de intoarcere. 2.Inceputul pe ss e dificil. Pe ss esti incepator toata viata. In momentul in care iti dai seama ca nu mai esti incepator, reviziteaza punctul 1. Intotdeauna ai ceva de invatat. Fiecare iesire e o experienta noua. Foloseste-ti capul. Motociclismul ss e o chestiune de creier. Nu de muschi. E un sah cu mecanica, cu tine insuti, cu cei din jur. Multi din pilotii mari au fost oameni mici (fizic). Pina la urma nici boxul nu e de muschi. Marii boxeri vorbesc coerent. Sint chiar baieti isteti. Vei Leu, vezi Vastag si altii. Nu poti rezista la toti pumnii pe care ii iei. Similar si in moto: Nu vei supravietui tuturor prostiilor pe care esti capabil sa le faci. Singura metoda de a supravietui e sa nu te bagi in situatii fara iesire. 3. Eu nu va voi zice sa nu va luati motoare mari. E viata voastra, e decizia voastra. Carnetele se dau de la 18 ani, sinteti majori, sinteti vaccinati. Si oricum, daca cititi pe aici, probabil ca le aveti deja. Asa ca oricum n-ati ascultat nimic, ati fost mai destepti decit restul, asa ca ce ramine e sa invatati sa le folositi. E foarte adevarat ca pe un moto mic se invata mai usor. Cei care va zic sa incepeti pe ceva mic, nu va zic cu rea intentie. Daca aveti moto mari, si aveti posibilitatea sa va mai luati unul, luati-l. Eu am 5. Nu-s un exemplu. Dar e bine sa va dati cu cit mai multe, va formeaza. Acum ca am stabilit ca oricum nu conteaza, sa trecem la aspectele tehnice. Citeva aspecte tehnice: 1. Frinarea: In general pe un ss, frina fata e prietena voastra. Spatele se blocheaza relativ repede, si la limita, poti sa ridici spatele cu frina fata. Are legatura cu faptul ca distributia maselor la un ss in general tind spre 50/50 fata/spate. In continuare, frina fata: Ce e important de retinut: Ca fata sa nu se blocheze, e important ca ea sa fie incarcata. Daca la o anumita viteza, apuci frina cu ambele miini, blochezi roata instant. Asta pt ca nu s-au transferat masele in fata si nu a avut suficienta aderenta. E EXTREM DE IMPORTANT ca intr-o frinare, sa incepi progresiv si sa o stringi mai tare dupa ce s-a incarcat fata si eventual s-a lasat un pic in telescop. O vezi, ca bordul se duce in jos. NU frina brusc. Masa nu se transfera in fata, blochezi roata si ajungi pe jos. In plus, nu te vei opri mai repede. EXCEPTIE: Lua-ti o cu retinere, suna urit, dar poate fi folositoare: Daca ai un perete in fata, si nu o mai poti opri, poate ca e bine sa o blochezi, ca sa cazi inainte de a intra in el. Exerseaza frinarea. Brusc sau mai putin brusc depinde de motor, depinde de multe. Voi stabiliti ce inseamna progresiv, dar trebuie sa te opresti cit mai repede fara a bloca roata. Mai multe pe topicul de tutoriale, cautati acolo, s-a vorbit. 2. Virarea: Invatati sa virati, invatati ce inseamna counter-steering (adica daca impingi de semighidonul sting, motorul se va duce la stinga). Citit la tutoriale. IMPORTANT: Intr-un viraj, e extrem de important unde te uiti. Intotdeauna te uiti la iesirea din viraj. Daca esti intr-un ac de par, la limita ajungi sa te uiti aproape in spate. Uita-te. Foloseste-ti gitul. Daca Doamne fereste ai intrat prea tare, si te uiti prea aproape, instantaneu te vei panica. Panica nu e buna. Uita-te in fata, uita-te mai departe.Esti in viraj. Te-ai speriat. Esti prea repede. Din fata vine o masina. Daca te uiti la ea, intri in ea. Daca nu te uiti la ea, dar esti prea repede, vei intra in cele din urma in ea, vei aluneca, ma rog. Dar daca te uiti la ea, SIGUR intri in ea. Retine: Ce e mai bine, sa intri sigur, sau poate sa nu intri deloc? Muta-ti privirea la iesirea din viraj. La limita, poti sa intorci capul chiar complet in interiorul virajului. Macar nu mai vezi masina. Alta situatie: Sint doi. Cel din fata e inclinat, tu la fel. El perde fata sau spatele si se tavaleste. NU TE UITA LA EL, O SA-L CALCI. Uita-te unde trebuie. Opresti dupa aceea si vezi ce si cum. Daca e nisip pe jos: PANICA. De cele mai multe ori, e suficienta aderenta. Daca nu e, o sa cazi. Daca te sperii, cazi SIGUR. Daca intr-un viraj, ai miinile incordate, NU STAI BINE PE RABLA. Invata sa stai cu spatele drept. Citeste la tutoriale, a scris Pavel despre asta. Nu sta in ghidon. Ala nu e miner ca-n tramvai, ca sa te tii tu de el. De acolo se vireaza. Pe scaun se sta. Te tii in spate. Motorul nu e troleu. si tu te tii de scaunul din fata sau stai spinzurat de un miner. Tu acolo conduci. 3. Pozitie. Daca iti muti fundul in interiorul virajului, motorul sta mai drept, Ai mai mult cauciuc disponibil sa te mai inclini. Daca freci carene pe jos, NU STAI BINE, sau nu poate rabla mai mult..Nu sta ca lemnul. Nu esti la film. Misca-ti fundul. Daca stai crispat si incordat pe el, iarasi, nu stai bine. Citeste ce a zis Pavel, citeste ce mai zic si altii. Nu trebuie sa descopri tu totul. Le-au descoperit altii. Dar citeste si invata. 4. Trafic: La inceput te sperii de orice miscare a unei masini. Crezi ca toti vor sa te omoare. Pe masura ce capeti experienta, o sa-ti dai seama ca nu e chiar asa. Ei bine, ce s-a schimbat? Nimic, te crezi mai destept. Situatia nu e cu nimic diferita cu cea de la inceput. Doar tu incepi sa te cretinizezi. Mai citeste 1 din cind in cind.. 5. Numai bine si asfalt uscat. am citit ceva asemanator pe un site , un punct de plecare foarte bun pentru inceput Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
khazar Postat Mai 1, 2009 Share Postat Mai 1, 2009 Mare dreptate ai cu incepatorii. Si eu ma aflu printre ei si mai am mult de acumulat pana sa pot spune ca sunt motociclist adevarat. Intr-adevar e diferenta intre incepatorii de 30+ ani si cei de 18 ani. Eu am 19 ani si mi-am luat un motor mai vechi si cu mai putin cai tocmai pentru ca ma cunosc si stiu ca sunt nebun. Am citit to forumul de 2 ori inainte sa-mi iau motorul si ziceam ca o sa am grija, o sa merg incet alea alea.... la varsta mea cand ai motorul intre picioare uiti tot...privind in retrospectiva ce faceam acu o saptamana cand am fost la tara cu motorul, imi vine sa ma duc la biserica sa-i multumesc lui Dumnezeu ca sunt acum in stare sa scriu postul asta..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MihaiVdv Postat Mai 1, 2009 Share Postat Mai 1, 2009 (editat) nu am citit tot postu` pentru ca e lung si este destul de tarziu...dar o sa il citesc maine pe-ndelete parerea mea este ca aunt 2 ss cat de cat si pentru incepatori -cbr600rr abs (ajuta foarte mult la franare) -gsx-r 600 k8-9 (ajuta cu acceleratia vand 3 moduri de selectare a puterii) sper ca o sa apara o motocicleta cu ambele sisteme pana imi cumpar si eu una ...adica peste vreo 7-8ani Editat Mai 1, 2009 de mihai_mihaitza63 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristi Br Postat Mai 1, 2009 Share Postat Mai 1, 2009 Util topicul nota 10++ ar trebui pus sus la tutoriale...oricum si eu la anul dau de A si o sa-mi iau Yamaha R6 2006 puteti sa spuneti k sunt nebun dar cred k sunt in stare sa o stapanesc. Toate cele bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Zircon Postat Mai 1, 2009 Share Postat Mai 1, 2009 nu am citit tot postu` pentru ca e lung si este destul de tarziu...dar o sa il citesc maine pe-ndeleteparerea mea este ca aunt 2 ss cat de cat si pentru incepatori -cbr600rr abs (ajuta foarte mult la franare) -gsx-r 600 k8-9 (ajuta cu acceleratia vand 3 moduri de selectare a puterii) sper ca o sa apara o motocicleta cu ambele sisteme pana imi cumpar si eu una ...adica peste vreo 7-8ani Tu crezi ca o adunatura de gadget-uri te ajuta suficient de mult incat sa depasesti toate tampeniile pe care le poti face ca incepator ? Adunate, ele te ajuta dar iti vor induce si o stare de comfort psihic, dispare morcovul, faci buf. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Mai 2, 2009 Share Postat Mai 2, 2009 Buna treaba, @Kosh! Frumos ca te gandesti si la altii, incercand sa-i feresti de greselile inceputului de drum... Este indicat sa franezi cu ambele frane (frana spate stabilizeaza motocicleta si scade gradul de incarcare a fetei), O singura mentiune: DA, se folosesc ambele frane, dar frana spate aplicata prompt si cu simtul masurii la inceputul franarii are tocmai rolul de a incarca fata, prevenind astfel blocarea ei. La fel, foarte utile si completarile lui @Miq vis-a-vis de virare si contra-virare. Asa ma bucur cand se mai scriu si lucruri utile pe forumul asta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kosh Postat Mai 2, 2009 Share Postat Mai 2, 2009 Salut. Multumesc tuturor pentru aprecieri si completari. Legat de franare. Dau dreptate ante-vorbitorilor mei. Intr-adevar, este crucial sa incarci usor si progresiv fata. 75% din capacitatile de franare, se afla pe fata. In momentul in care ai bruscat fata pe suprafete dubioase esti jos ca si fulgerat. Cel putin asta se intampla la motocicleta mea. Incearca sa te folosesti de toate franele. Actionarea spatelui (insa cu "feeling") te va ajuta incarci din ce in ce mai mult fata fara riscul de accident. Franele se actioneaza progresiv, aplicand din ce in ce mai multa forta. La cel mai mic semn de blocare elibereza frana imediat. Daca esti drept, exista sansa ca blocarea rotilor sa nu te tranteasca instantaneu. Este crucial sa eliberezi frana la cel mai mic semn de blocare. O greseala de care ma loveam constant, cu toate ca-mi impuneam sa nu mai fac asa... Ma refer la acele cazuri cand vrei sa intri pe o straduta si simti nevoia de a frana. Viteza mica de deplasare, plus transferul greutatii pe fata in momentul franarii duce la fenomenul de "inodare" a ghidonului spre interiorul virajului. Daca mai scoti si picioarele din scarite, sansele de buf (pierzi fata) cresc cu cel putin 40%. Am observat ca, la motocicleta mea, este foarte periculos cand scoti picioarele din scarite. Tind sa cred ca pericolul vine numai din cauza pozitiei ghidonului "in dinti". In momentul in care ai scos picioarele din scarite, trebuie sa stii ca exista riscul de a te sprijini (de te lasa) in ghidon si involuntar te poti tavali in anumite situatii. Atentie mare la frana fata cand nu aveti picioarele in scarite. Va salut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Mai 2, 2009 Share Postat Mai 2, 2009 (editat) am citit ceva asemanator pe un site , un punct de plecare foarte bun pentru inceput Mintile mari gindesc la fel Acum serios: Mai, pe vremea cind mi-am luat eu moto, revistele cu moto erau in maghiara si germana.Acum, cu netul, sint o groaza de informatii utile. Eu incerc sa va fac sa cautati si sa va subliniez citeva care mi se par mie esentiale. Unele din ele nu le pot repeta pe cit ar trebui. Dar e si reversul: Sint multe, trebuie filtrate, multe sint prostii, toti gresim. Eu intru destul de rar pe forum, in we calare, in rest n-am timp, zilele astea de fapt am intrat ca am aflat de acc din timisoara...Iti vine sa-ti faci cruce cite se intimpla, e uimitor citi oameni nu realizeaza partea cu riscul, ce putina toleranta e intre forumisti si ce mare a devenit forumul... Am observat ca, la motocicleta mea, este foarte periculos cand scoti picioarele din scarite. Tind sa cred ca pericolul vine numai din cauza pozitiei ghidonului "in dinti". In momentul in care ai scos picioarele din scarite, trebuie sa stii ca exista riscul de a te sprijini (de te lasa) in ghidon si involuntar te poti tavali in anumite situatii. Atentie mare la frana fata cand nu aveti picioarele in scarite. E chestie de antrenament, o sa te obisnuiesti. In general e preferabil sa nu iei picioarele de pe scarite dupa plecare, daca nu te opresti. Ideea e ca un picior jos in fata unei scarite poate insemna un picior fracturat sau unul scurtat. Acuma na, citeodata mai e nevoie...repeta-le undeva si o sa-ti iasa mai bine Numai bine Editat Mai 2, 2009 de mig Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Mai 2, 2009 Share Postat Mai 2, 2009 nu am citit tot postu` pentru ca e lung si este destul de tarziu...dar o sa il citesc maine pe-ndeleteparerea mea este ca aunt 2 ss cat de cat si pentru incepatori -cbr600rr abs (ajuta foarte mult la franare) -gsx-r 600 k8-9 (ajuta cu acceleratia vand 3 moduri de selectare a puterii) sper ca o sa apara o motocicleta cu ambele sisteme pana imi cumpar si eu una ...adica peste vreo 7-8ani de ce nu va luati ma un naked? e mult mai manevrabil. o sa va dati cu capul de toti pereti cand or sa va i-a durerea de spate dupa mai putin de 100km pe un ss, fie el si CBR F. pozitia dep e SS e foarte naspa din punct de vedere al manevrabilitatii. pozitia de broasca pe care o ai pe mare parte din SS nu prea avantajeaza manevrabilitatea. Util topicul nota 10++ ar trebui pus sus la tutoriale...oricum si eu la anul dau de A si o sa-mi iau Yamaha R6 2006 puteti sa spuneti k sunt nebun dar cred k sunt in stare sa o stapanesc. Toate cele bune. eu cred ca nu ai sa o poti stapani. un "avantaj" ar fi ca in braila nu e chiar foarte periculos traficul. @Kosh foarte bun topicul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MihaiVdv Postat Mai 2, 2009 Share Postat Mai 2, 2009 Tu crezi ca o adunatura de gadget-uri te ajuta suficient de mult incat sa depasesti toate tampeniile pe care le poti face ca incepator ? Adunate, ele te ajuta dar iti vor induce si o stare de comfort psihic, dispare morcovul, faci buf. Cel putin ai mult mai multe sanse sa traiesti daca incepi pe un ss cu astfel de gadget-uri decat pe unul normal....Bine, daca esti prost mori si cazand pe scari Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Mai 2, 2009 Share Postat Mai 2, 2009 (editat) Util topicul nota 10++ ar trebui pus sus la tutoriale...oricum si eu la anul dau de A si o sa-mi iau Yamaha R6 2006 puteti sa spuneti k sunt nebun dar cred k sunt in stare sa o stapanesc. Toate cele bune. Nu esti nebun, esti neinformat sau prost informat. O cumperi doar pentru ca arata bestial. Important e ca crezi ca esti instare sa stapanesti Sper sa nu regreti, daca o sa faci alegerea asta. Mare grija numai, daca totusi vrei R6. Parerea mea e ca o sa treci pe langa mii de km de distractie pe care i-ai putea avea pe un alt motor mai manevrabil. De fapt asta urmarim, distractia. Pe R6, ca incepator o sa fii crispat, fricos, incomod, obosit....etc....o sa mai ai cateodata si senzatii tari pe liniile drepte, dar prea putine la inceput. Mai gandeste-te. Daca 2 persoane iti zic ca esti beat si tu stii ca nu ai beut nimic, du-te si te culca. Daca multi motociclisti, veterani, forumisti si topicuri cu accidente cu incepatori pe R6 iti zic sa nu iti iei R6 la inceput, nu iti lua. Ai vreme dupa 2 ani pe o motocicleta distractiva. Pt initiatorul topicului: bravo....dar tu de ce ai inceput pe ZX6R? Nu e puternica? (nu astept raspuns, stai linistit ) Oricum foarte bune si utile sfaturile. Si eu am tot vreo 8-9000 de km si noroc ca am inceput la tzara (Hornet 600)...nu prea intru in oras, decat mai rar. Primele zile pe langa casa la relanti, apoi prin sat, apoi pe drum si deocamdata a fost foarte bine. Sa speram ca va vi tot asa. Multumim de impartasirea experientei! In legatura cu motocicletele puternice, cu un speed de 1000 cc nu ai ce face pe drum public, mai ales in Romania. Nu ai unde sa ii folosesti ciclistica foarte buna, suspensiile bestiale, franele......de puterea motorului nici nu mai zic. SS 600cc si Superbike 1000cc sunt gandite pentru circuit, pentru a castiga campionatele mondiale de SS si SBK. De aia au pozitii incomode si motoare f puternice. La lansarea R1 2009 s-a specificat ca nu ai unde sa ii folosesti toata puterea motorului pe drum public. Despre CBR 1000RR 2009 se spune ca doar pe circuit incepi sa ii simti inovatiile tehnologice (ciclistica, frane, suspensii, putere motor si plaja turatii). Chiar m-am dat pe un CBR1000RR 2009. E super motor. Foarte fin, puternic, frumos, usor....dar pozitia te omoara....e chin in oras. Daca mergi incet te simti legat de picioare...trebuie sa mergi subturat....iti vine numa sa ii dai blana.....ceea ce nu e recomandat la 170 de cai si 170 de kilograme. Editat Mai 2, 2009 de vladut50 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Mai 2, 2009 Share Postat Mai 2, 2009 daca motorul este pentru imagine , deh toata lumea vrea carene Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Mai 2, 2009 Share Postat Mai 2, 2009 Cel putin ai mult mai multe sanse sa traiesti daca incepi pe un ss cu astfel de gadget-uri decat pe unul normal....Bine, daca esti prost mori si cazand pe scari crezi ca exista vreun gadget care sa evite accidentele? ai ABS, bun. cu chestia asta crezi ca esti lipsit de riscuri? mai rar pici fiindca blochezi roata. chestia cu blocarea rotii se invata relativ usor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Mai 2, 2009 Share Postat Mai 2, 2009 Nu esti nebun, esti neinformat sau prost informat. O cumperi doar pentru ca arata bestial. Important e ca crezi ca esti instare sa stapanesti Sper sa nu regreti, daca o sa faci alegerea asta. Mare grija numai, daca totusi vrei R6. Parerea mea e ca o sa treci pe langa mii de km de distractie pe care i-ai putea avea pe un alt motor mai manevrabil. De fapt asta urmarim, distractia. Pe R6, ca incepator o sa fii crispat, fricos, incomod, obosit....etc....o sa mai ai cateodata si senzatii tari pe liniile drepte, dar prea putine la inceput. Mai gandeste-te. Daca 2 persoane iti zic ca esti beat si tu stii ca nu ai beut nimic, du-te si te culca. Daca multi motociclisti, veterani, forumisti si topicuri cu accidente cu incepatori pe R6 iti zic sa nu iti iei R6 la inceput, nu iti lua. Ai vreme dupa 2 ani pe o motocicleta distractiva. Pt initiatorul topicului: bravo....dar tu de ce ai inceput pe ZX6R? Nu e puternica? (nu astept raspuns, stai linistit ) Oricum foarte bune si utile sfaturile. Si eu am tot vreo 8-9000 de km si noroc ca am inceput la tzara (Hornet 600)...nu prea intru in oras, decat mai rar. Primele zile pe langa casa la relanti, apoi prin sat, apoi pe drum si deocamdata a fost foarte bine. Sa speram ca va vi tot asa. Multumim de impartasirea experientei! In legatura cu motocicletele puternice, cu un speed de 1000 cc nu ai ce face pe drum public, mai ales in Romania. Nu ai unde sa ii folosesti ciclistica foarte buna, suspensiile bestiale, franele......de puterea motorului nici nu mai zic. SS 600cc si Superbike 1000cc sunt gandite pentru circuit, pentru a castiga campionatele mondiale de SS si SBK. De aia au pozitii incomode si motoare f puternice. La lansarea R1 2009 s-a specificat ca nu ai unde sa ii folosesti toata puterea motorului pe drum public. Despre CBR 1000RR 2009 se spune ca doar pe circuit incepi sa ii simti inovatiile tehnologice (ciclistica, frane, suspensii, putere motor si plaja turatii). Chiar m-am dat pe un CBR1000RR 2009. E super motor. Foarte fin, puternic, frumos, usor....dar pozitia te omoara....e chin in oras. Daca mergi incet te simti legat de picioare...trebuie sa mergi subturat....iti vine numa sa ii dai blana.....ceea ce nu e recomandat la 170 de cai si 170 de kilograme. asta spun si eu multora dar nu inteleg , au in cap carene, multi cai , viteza si intreceri imaginare eu cred ca au vazut prea multe filme , chivu stie despre cine vorbesc , unu cu o moto galbena Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Mai 2, 2009 Share Postat Mai 2, 2009 asta spun si eu multora dar nu inteleg , au in cap carene, multi cai , viteza si intreceri imaginare eu cred ca au vazut prea multe filme , chivu stie despre cine vorbesc , unu cu o moto galbena stiu, stiu. ieri a fost la mare cu marian asta fiind primul lui drum de peste 200km facuti intr-o zi. cand a ajuns acolo nu putea sa mai stea in picioare din cauza durerii de spate cu ocazia asta poate si-a dat si el seama ce inseamna yzf, cu toate ca pe yzf pozitia e mai ok de cat pe nsr-uri sau rs-uri. pe un naked e mult mai ok pozitia. nu ai probleme cu incheieturile mainilor sau cu spatele. e mai manevrabil, nu stai toate ziua sa desfaci carene daca vrei sa umbli la motor. eu abia astept sa scap de nsr, am terminat-o cu SS-urile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MihaiVdv Postat Mai 2, 2009 Share Postat Mai 2, 2009 (editat) crezi ca exista vreun gadget care sa evite accidentele? ai ABS, bun. cu chestia asta crezi ca esti lipsit de riscuri? mai rar pici fiindca blochezi roata. chestia cu blocarea rotii se invata relativ usor. daca iti apare o masina in fata fiind incepatori te panichezi si blochezi roata fata te trezesti (daca mai ai noroc) la ala in masina asa cu abs nu se blocheaza roata si franezi si mai eficient LEdit:nsr nu e ss Editat Mai 2, 2009 de mihai_mihaitza63 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nyt Postat Mai 2, 2009 Share Postat Mai 2, 2009 nu am citit tot postu` pentru ca e lung si este destul de tarziu...dar o sa il citesc maine pe-ndeleteparerea mea este ca aunt 2 ss cat de cat si pentru incepatori -cbr600rr abs (ajuta foarte mult la franare) -gsx-r 600 k8-9 (ajuta cu acceleratia vand 3 moduri de selectare a puterii) sper ca o sa apara o motocicleta cu ambele sisteme pana imi cumpar si eu una ...adica peste vreo 7-8ani Si k8-ul de 1000 e tot asa bun de incepatori ca are si ala moduri de selectare ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Mai 2, 2009 Share Postat Mai 2, 2009 daca iti apare o masina in fata fiind incepatori te panichezi si blochezi roata fata te trezesti (daca mai ai noroc) la ala in masinaasa cu abs nu se blocheaza roata si franezi si mai eficient LEdit:nsr nu e ss pozitia e cat de cat ca la un SS. daca esti incepator exersezi franarea de urgenta si mergi prudent. degeaba ai abs daca o arzi cu 80km/h si iti apare masina in fata. nu zic ca nu e bun abs, e bun si ala dar in anumite conditii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MihaiVdv Postat Mai 2, 2009 Share Postat Mai 2, 2009 (editat) Si k8-ul de 1000 e tot asa bun de incepatori ca are si ala moduri de selectare ! pe youtube isi prezenta o fata gixxeru de 600 k9 si era prima ei motocicleta....spunea ca este foarte usor de condus si ca pe modul C (parca) trage ca una de 250 pe B ca una de 500 si pe A pune toata puterea Editat Mai 2, 2009 de mihai_mihaitza63 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.