MihaiVdv Postat Mai 2, 2009 Share Postat Mai 2, 2009 nu stiu sigur ca la 7000 se deschid valvele...asa am mai vazut pe forum deci e posibil sa fie si la 6mii. on topic: ca incepator nu cred ca stii pe unde sa te uiti la motocicleta sa vezi in ce stare este...si ar fi recomandat sa te duci cu un mecanic sau cu un motociclist experimentat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Mai 2, 2009 Share Postat Mai 2, 2009 34. Lucru de baza la cumpararea motociletei: asigura-te ca atingi cu toata talpa picioarelor solul in momentul in care stai in sa. Motivele sunt evidente. eu nici cand m-am suit prima oara pe motor nu atingeam bine solul si nici acum , doar putin cu varfurile , da eu sunt mai fortos din fire si ma descurc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Mai 2, 2009 Share Postat Mai 2, 2009 @Kosh sfaturile de mai sus si de pe paginile anterioare sunt scrise de tine? sunt geniale, nici macar nu mi-ar fi trecut prin cap ca sunt atatea chestii de spus. cat despre pasager, nici eu nu prea iau (am vreo 10.000km cu motorul asta) pentru ca nu ma simt la fel de comfortabil. scuze pentru offtopicul creat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Mai 2, 2009 Share Postat Mai 2, 2009 si in plus primii km i-am facut aproape exclusiv cu pasager, ma temperam mai bine asa stiind ca am pe cineva in spate PS: nu recomand asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kosh Postat Mai 2, 2009 Share Postat Mai 2, 2009 @Kosh sfaturile de mai sus si de pe paginile anterioare sunt scrise de tine? sunt geniale, nici macar nu mi-ar fi trecut prin cap ca sunt atatea chestii de spus. Inafara de enunturile 26 pana la 30 inclusiv, ii apartin lui uzunu, restul, inclusiv comentariile imi apartin in intregime. Cum am spus, sunt chestii care le-am dedus singur, "the hard way", altele, pur si simplu observand atent traficul. Aceste reguli sunt bine de aplicat cand esti incepator absolut, iar unele (majoritatea despre trafic) nu "expira" niciodata, indiferent de experienta cumulata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pogor Postat Mai 2, 2009 Share Postat Mai 2, 2009 de ce nu va luati ma un naked? e mult mai manevrabil. o sa va dati cu capul de toti pereti cand or sa va i-a durerea de spate dupa mai putin de 100km pe un ss, fie el si CBR F. pozitia dep e SS e foarte naspa din punct de vedere al manevrabilitatii. pozitia de broasca pe care o ai pe mare parte din SS nu prea avantajeaza manevrabilitatea. sunt fost posesor de cb si actual de sv650. recent am urcat pe un zx6r '99, cbr f4 si bmw f650. vreau sa va spun ca pozitia pe sportive este mult mai naspa decat pe sv-ul meu, m-am simtit foarte incomod si am resimtit motocicletele ca fiind foarte nemanevrabile fata de sv. in schimb mi-a placut mult pozitia de pe bmw, o pozitie chiar mai faina si comoda decat la sv. asa ca cine are urechi de auzit sa auda: motocicleta nu se ia numai dupa aspect. ca si incepator ai nevoie de toate atuurile posibile pt a face primii pasi in motociclism in siguranta. si am mai descoperit ceva: carena si linistea din spatele ei te cam fac sa ii dai in gura eu la a mea ma potolesc usor ca ma ia vantul pe sus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kosh Postat Mai 2, 2009 Share Postat Mai 2, 2009 @mariusspuneceva: faptul ca tu ai reusit sa mergi cu pasager si nu s-a intamplat nimic, nu inseamna ca urmatorul care va incerca treaba asta va avea accelasi succes. Aici, iarasi este o problema de atitudine: daca am vazut la X si la Y anumite lucruri pe care le stim ca nu sunt tocmai ok, asta nu inseamna ca in cazul nostru "va fi piua". Poate motocicleta ta ti-a permis asta, poate au fost planetele aliniate in asa fel, sau poate ai avut, pur si simplu bulan. Tot la capitolul atitudine intra si urmatorul scenariu: Azi faci o tampenie constienta in trafic, dar scapi nevatamat. O sa zici ca ai avut noroc. Maine, la fel, faci o alta tampenie si iar scapi din diverse motive. Din nou, n-o sa-ti vina sa crezi ce noroc ai avut. A treia oara cand "scapi la mustata" nu o sa mai dai vina pe noroc: o sa crezi ca esti deja bun. Cum adica sa fie vorba doar de noroc cand tu ai trisat moartea deja de 3 ori. Insa nu ai observat ca prima oara, te-a vazut soferul si a tras invers de volan, a doua oara a franat ala cu RATB-ul de a facut salata din calatori, iar poate abia a treia oara ai avut noroc. Iar a patra oara, ramai fara picioare... Ca d'aia zic: ATITUDINEA este totul. Eroismele se termina, in cel mai fericit caz, la spital. Filtreaza informatia si evenimentele si ia numai exemplele pozitive. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
illdude Postat Mai 3, 2009 Share Postat Mai 3, 2009 @mariusspuneceva: faptul ca tu ai reusit sa mergi cu pasager si nu s-a intamplat nimic, nu inseamna ca urmatorul care va incerca treaba asta va avea accelasi succes. Aici, iarasi este o problema de atitudine: daca am vazut la X si la Y anumite lucruri pe care le stim ca nu sunt tocmai ok, asta nu inseamna ca in cazul nostru "va fi piua". Poate motocicleta ta ti-a permis asta, poate au fost planetele aliniate in asa fel, sau poate ai avut, pur si simplu bulan. Tot la capitolul atitudine intra si urmatorul scenariu: Azi faci o tampenie constienta in trafic, dar scapi nevatamat. O sa zici ca ai avut noroc. Maine, la fel, faci o alta tampenie si iar scapi din diverse motive. Din nou, n-o sa-ti vina sa crezi ce noroc ai avut. A treia oara cand "scapi la mustata" nu o sa mai dai vina pe noroc: o sa crezi ca esti deja bun. Cum adica sa fie vorba doar de noroc cand tu ai trisat moartea deja de 3 ori. Insa nu ai observat ca prima oara, te-a vazut soferul si a tras invers de volan, a doua oara a franat ala cu RATB-ul de a facut salata din calatori, iar poate abia a treia oara ai avut noroc. Iar a patra oara, ramai fara picioare... Ca d'aia zic: ATITUDINEA este totul. Eroismele se termina, in cel mai fericit caz, la spital. Filtreaza informatia si evenimentele si ia numai exemplele pozitive. Ai scris super in primul post. Bravo. Din cate imi dau eu seama, cu toate ca esti incepator, ai inteles niste lucruri si le vezi putin altfel decat majoritatea. Chiar nu ma gandisem la faptul ca motociclistii cu naked merg mai incet din cauza vantului, dar e logic daca stau sa ma gandesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Mai 3, 2009 Share Postat Mai 3, 2009 Sa mai adaugam cate ceva de mi-am mai adus aminte: 35. Nu scoate la neutru pana nu-s cel putin doua masini in spatele tau la semafor. Pulseaza frana cand se apropie cineva si fii pregatit tot timpul sa pleci. 36. Sunt convins ca spun o chestie controversata, dar exceptand cazul in care esti singur pe sosea, mai bine treci pe galben decat sa franezi la maxim. Nu stii niciodata ce adormit sau idiot ai in spate. 37. Arunca cate un ochi in oglinzi la intervale regulate. Fa-ti o idee asupra a ce se petrece in spate pentru a nu fi surprins decat rar. Daca ai o situatie de urgenta in fata sa nu fie nevoie sa te uiti in oglinzi pe unde sa eviti, sa ai deja o imagine mentala a locurilor libere in trafic. 38. Ochii in oglinzi pe franari bruste (nu urgente sau accidente iminente). Aceeasi explicatie ca la 36. Un prieten era sa si-o ia destul de nasol la o trecere de pietoni. A avut prezenta de spirit sa elibereze in ultimul moment frana ca sa nu intre X5u' in el si sa-l umple de titan. 39. Nu-i lasa sa mearga paralel cu tine sau foarte aproape in spate. La prima e evident, acceleratie sau frana si te-a lasat in pace (de obicei astia-s cei care au o placere deosebita in a se "juca" cu bikerii, sa "se faca" la ei). La urmaritor doua apasari usoare pe pedala de frana cat sa lumineze stopul am observat ca-s suficiente. Daca nu, poti incepe sa "serpuiesti" daca te simti in stare sa faci asta cu el in spate. Sau te ridici in scarite. Ultimul lucru de facut e datul gazului, dar asta-i provocare 40. Serpuirea e buna si la intersectii. Daca-l vezi pe vreun nehotarat pe straduta laterala, baga faza lunga si "serpuieste". Garantez ca va ramane plantat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Mai 3, 2009 Share Postat Mai 3, 2009 Ai scris super in primul post. Bravo. Din cate imi dau eu seama, cu toate ca esti incepator, ai inteles niste lucruri si le vezi putin altfel decat majoritatea.Chiar nu ma gandisem la faptul ca motociclistii cu naked merg mai incet din cauza vantului, dar e logic daca stau sa ma gandesc. Asa e! Si eu am inceput pe naked si, slava domnului, inca ma dau pe naked. La viteza mare te bate vantul si ti-e frica sa mai accelerezi. De vreo saptamana m-am dat pe un CBR1000RR si la 180 la ora nici nu simteam macar turatia motorului sau vantul care sa ma avertizeze....e foarte riscant. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Mai 3, 2009 Share Postat Mai 3, 2009 Asa e! Si eu am inceput pe naked si, slava domnului, inca ma dau pe naked. La viteza mare te bate vantul si ti-e frica sa mai accelerezi. De vreo saptamana m-am dat pe un CBR1000RR si la 180 la ora nici nu simteam macar turatia motorului sau vantul care sa ma avertizeze....e foarte riscant. te cam contrazic aici , poate nu simteai vanatul batand in piept , dar de simtit se simte oricum cu, carena si fara , fara carena se simte mai puternic 37. Arunca cate un ochi in oglinzi la intervale regulate. Fa-ti o idee asupra a ce se petrece in spate pentru a nu fi surprins decat rar. Daca ai o situatie de urgenta in fata sa nu fie nevoie sa te uiti in oglinzi pe unde sa eviti, sa ai deja o imagine mentala a locurilor libere in trafic. 38. Ochii in oglinzi pe franari bruste (nu urgente sau accidente iminente). Aceeasi explicatie ca la 36. Un prieten era sa si-o ia destul de nasol la o trecere de pietoni. A avut prezenta de spirit sa elibereze in ultimul moment frana ca sa nu intre X5u' in el si sa-l umple de titan. intervalul in care trebuie sa arunci ochii in oglinzi era intr-o carte, cand am facut cursurile pentru atestat transport persoane, in jur de 5 secunde in oras si de la 7 la 10 secunde in afara localitatilor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Mai 4, 2009 Share Postat Mai 4, 2009 Foarte bun topic Mai am de adaugat si eu cateva chestii: 41. Nu s-a spus nimic cat de important este incalzitul cauciucurilor. Conteaza foarte mult la franare si aderenta. Cauciucurile in functie de tipul/compozitia lor se incalzesc mai repede sau mai incet. E de preferat ca in primele minute dupa plecare sa nu faceti chestii riscante, franari bruste cu cauciucurile reci. Eu de ambele dati cand mi-am rupt gura eram la max 2-3 minute de la plecarea de pe loc, cauciucurile erau reci si n-am putut frana ok, cand m-au surprins idiotii cu manevrele lor tampite. Din nou am patit si cand ma aplecam cu cauciucul rece sa-mi fuga spatele. Inca un sfat dedus dupa ceva patit de mine: Esti primul la semafor, se pune verdele nu pleca, ca din pusca...99% va veni cineva care a fortat galbenul sau chiar a intrat pe rosu, asta se aplica si cand te apropii de o intersectie si vezi de departe ca ai verde. Incetineste ca sa poti evita un eventual sinucigas. Cum ar trebui facut: Foloseste masina din dreptul tau drept scut lasa-l sa treaca el primul prin intersectie si-l depasesti dupa. Faza patita de mine recent. Noaptea la 11 eram oprit in pantelimon intre 2 masini, la un semafor. Baietii turau motoarele semn ca voiau sa ne alergam, turez si eu. Se face verde, plec tare dar franez brusc in 2-3 metri...astia i-au dat si ei pedala cand din drepta intra unu pe rosu plin, baietii cu masinile au rupt franele evitand boul la limita, eu plec tacticos trec printre ei relaxat...nu le-a mai trebuit intrecere. Daca nu ma opream ma spulbera ala. Aici nu stiu daca a fost noroc sau nu, ca oricum nu voiam sa ma intrec cu aia..dar mi-a placut sa-i starnesc. Alta chestie. Semnalizarea este ceva optional, foarte putini semnalizeaza cand schimba benzile sau opresc ori pleaca de pe loc. undeva pe la 5% zic eu. Niciodata taximetristii, curierii si alte masini de transport. Trebuie sa incerci sa ghicesti, sa anticipezi traficul, daca vezi un loc liber este foarte posibil ca cineva sa parcheze si asta fara semnal. Daca tu esti pe o banda si ai in fata ta loc liber de o masina mai mult ca sigur ca o sa tasneasca o vita din celelalte coloane fara semnal , fara asigurare, sa mai castige 5 metri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Mai 4, 2009 Share Postat Mai 4, 2009 (editat) In nici un caz NU SCOATE PICIOARELE DIN SCARITE (este una din cauzele pentru care n-am ajuns eu cu cumparaturile de la Real intregi acasa), deoarece aceasta manevra face ca motocicleta sa-si schimbe ciclistica si echilibrul, ca sa nu mai zic ca manevra in sine, mai mult ca sigur o sa te puna pe un grad de inclinare ce poate fi periculos, avand in vedere ca tu te pregatesti de franare. Am scapat de cateva cazaturi scotand picioarele din scarite, sau de fapt, unul din ele. Chiar inainte sa pic (cel putin asa cred ca urma sa se intample daca nu puneam picioru jos) am dat cu talpa tare de asfalt si m-am redresat....asta de cateva ori prin oras sau pe nisip....bineinteles la viteze mai mici..... La viteze mari, cred ca e valabila faza : "NU SCOATE PICIOARELE DIN SCARITE" ...desi in MotoGP, in ultima vreme Rossi, Stoner, Pedrosa si inca cativa, la fiecare franare puternica, is cu piciorul interior pe jos.. Editat Mai 4, 2009 de vladut50 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kosh Postat Mai 4, 2009 Share Postat Mai 4, 2009 Haideti sa nu comparam MotoGp-ul cu persoanele care ies din scola moto, si se urca direct pe ZX6R, sau R6. Ideea este ca, daca la tine a mers, depinde si de alti factori. Este foarte probabil ca acesti factori sa nu se cumuleze cand X sau Y scoate picioarele din scarite pe franare, incercad sa ocoleasca ceva. Si eu scot picioarele din scarite cateodata, depinde de situatie. Insa in perioada in care esti la stadiu de gasire a echilibrului pe motocicleta, nu este o idee buna. S-ar putea sa pierzi mai multe decat castigi. In momentul in care cumulezi o oarecare experinta, simtul tau de echilibru iti va indica ce sa faci intr-o situatie data. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Mai 4, 2009 Share Postat Mai 4, 2009 atentie mare ,sunt destui care intai fac manevre si apoi semnalizeaza sau se asigura , m-au enervat destui prin braila cu audi si bmw-uri scumpe care orimerg foarte incet , semn ca vorbesc ei la telefon si mai si megr pe jumatatea drumului, ori te claxoneaza din spate ca nu au loc sa treaca si in majoritatea cazurilor nu semnalizeaza atunci cand fac manevre ( de asigurat nu se mai pune problema ) si se opresc in mijlocul drumului fara sa semnalizeze, pun pe avarii ca sa poarte ei discutii cu vreun cocalar tot felul de nenorociti care te fac praf din vina lor si tot pe tine te scot vinovat dupa , asa cum postau pe forum destui motociclisti patiti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tormented Postat Mai 4, 2009 Share Postat Mai 4, 2009 Am tot citit topicuri despre incepatori pe SS si pericolul care ii paste si de aceea m-am temperat in porniri si mi-am cumparat un cbr de 125. Am mai citit ca, pe de o parte, una de 125 iti iarta multe dar pe de alta parte, am citit ca unele chestii poti sa le patesti si pe 125. Atunci vin cu intrebarea, care e diferenta clara intre cele de 125 si cele de peste 600? Ce iti iarta cea de 125? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Mai 4, 2009 Share Postat Mai 4, 2009 (editat) Am tot citit topicuri despre incepatori pe SS si pericolul care ii paste si de aceea m-am temperat in porniri si mi-am cumparat un cbr de 125. Am mai citit ca, pe de o parte, una de 125 iti iarta multe dar pe de alta parte, am citit ca unele chestii poti sa le patesti si pe 125. Atunci vin cu intrebarea, care e diferenta clara intre cele de 125 si cele de peste 600? Ce iti iarta cea de 125? Un 125cc te iarta de scaparea mainii in gaz, cum ii zice pe la noi......adica accelerarea din greseala (sau din sperietura), mai ales cand esti la turatii mari si (sau) in curba. La 10.000 rpm, pe un 600 de 100 de cai, daca misti din greseala 1mm acceleratia, viteza creste foarte repede, ceea ce te sperie, sau pe curba, te arunca de pamant. Un 125cc nu e brutal...oricum ai scapa mana in gaz. Am vazut destui cu scuter patind-o prin accelerare din greseala....unu s-a suit pe gard, altul a dat intr-un prun, altul a intrat intr-un gard viu.....foarte nostime......Nostime pot ca erau pe scuter, daca erau pe 600 erau tragice. Un 125cc e mai usor ca greutate, e mai mic, si, deci mai usor de condus. De aia in curse se incepe pe 125 si legea recomanda 125 incepatorilor. Cel mai important: un 125cc prinde 120 maxim, iar un 600 prinde 260..... Inca tot nu e clar de ce? P.S. suna comic dpdv gramatical "scaparea mainii in gaz" http://www.youtube.com/watch?v=kX4Zxsf5ic0...feature=related Editat Mai 4, 2009 de vladut50 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mishutz Postat Mai 4, 2009 Share Postat Mai 4, 2009 ......Cel mai important: un 125cc prinde 120 maxim, iar un 600 prinde 260..... Inca tot nu e clar de ce? .... Nu e chiar asa.. Ideea de viteza maxima nu conteaza asa mult. Ideea e sa ai capul pe umeri si sa te temperezi singur. Sa iti iubesti viata si nu moartea. Crezi ca daca poate doar 120 maxim e safe? Daca ii dai unde nu trebuie, degeaba. Tot mori. Am de 600 si 98 de cai. Pe asta am inceput si asta o sa am inca vreo 2-3 ani. M-a ajutat mult faptul ca am B-ul de peste 6 ani si peste 200 de mii de km ( facuti la o firma de distributie ). M-a ajutat prin tot felul de situatii care ajungi sa le anticipezi si sa le rezolvi inconstient si repede. Am ales F3 in detrimentul unui R pentru ca mi-a fost frica de "R" si pentru ca vroiam ceva cat de cat comod la drum lung. Mi-a placut de cand m-am suit pe el.. Acum nu ca recomand "asta" sau "aia". Doar sa mergeti calm si cu cap. Ideea e sa pleci intreg si sa ajungi intreg acasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kosh Postat Mai 4, 2009 Share Postat Mai 4, 2009 Am tot citit topicuri despre incepatori pe SS si pericolul care ii paste si de aceea m-am temperat in porniri si mi-am cumparat un cbr de 125. Am mai citit ca, pe de o parte, una de 125 iti iarta multe dar pe de alta parte, am citit ca unele chestii poti sa le patesti si pe 125. Atunci vin cu intrebarea, care e diferenta clara intre cele de 125 si cele de peste 600? Ce iti iarta cea de 125? Sunt total deacord cu cele spuse de vladut50. Scapatul mainii in gaz involuntar, este o mare problema pe un SS in treapta 1 sau 2. Daca nu te da cu cracii in sus, mai mult ca sigur te baga in voblaj, iar actiunile tale disperate de o controla nu vor face altceva decat sa transmita voblajul intregii motociclete; caz in care nu mai ai nici o sansa. M-am trezit intr-un mic voblaj intr-o seara cand ma intorceam de la Arc spre Victoriei. Am luat o protuberanta din asfalt si surprinzadu-ma (eram cu capu' in nori), m-am trezit intr-un voblaj minor, din care am scapat accelerand. Daca atingeam frana fata exista riscul de inodare sau de pierdere a aderentei, si, eram jos ca si fulgerat. Deasemenea, o incercare de a controla ferm ghidonul ar fi transmis voblajul intregii motociclete si, din nou, eram pe jos. Doar ce-am apucat sa pup frana spate urmata de o accelerare brusca, in momentul in care motocicleta se afla pe un unghi cat de cat perpendicular. Este al draq de greu, caci instinctul de conservare iti spune sa franezi si, iar sa franezi. Daca mi se intampla asta in primele 1-2000 de km de "experienta", eram pe jos. Singele rece este crucial in aceasta situatie. Insa, degeaba ai sange rece, prezenta de spirit si stii ce trebuie sa faci, daca nu ai spatiu de "manevra": e nasol. In cazul unei astfel de situatii, teoria spune ca trebuie sa faci tot ce-ti sta in putinta pentru a reduce greutatea si incarcarea fetei. Unii motociclisti recomanda Power-Wheelie. Un amortizor de ghidon te scoate insa din astfel de probleme. Rog pe cei mai experimentati in aceast fenomen (voblaj) sa concretizeze niste sfaturi. Deasemenea, exista si un topic despre acest subiect daca te intereseaza mai multe detalii. Revenind la 125cc, cu toate ca nu esti ferit 100%, voblajul se instaureaza mai greu, apoi, cum a punctat si vladut50 greutatea mica a unui 125 o face mai usor manevrabila evitand astfel tot felul de accidente cauzate de manevrabilitatea unei motociclete nervoase de plus 200kg. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Mai 4, 2009 Share Postat Mai 4, 2009 da, e adevarat ca un 125 intra greu intr-un voblaj, dar poate fi scos si foarte usor. 125-urile sunt usoare si e de ajuns sa strangi mai tare de ghidon sau sa accelerezi putin. uneori cand imi intra in voblaj franam din curiozitate, doar ca sa vad cum se comporta si da, e adevarat, se accentueaza voblajul. o alta chestie legata de greutatea motoarelor mici: poti sa treci inclinat peste liniile de tranvai chiar si ude, ele fiind usoare e necesar doar sa tragi putin de ghidon si nu e nici o problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kosh Postat Mai 4, 2009 Share Postat Mai 4, 2009 Ideea e sa ai capul pe umeri si sa te temperezi singur. Sa iti iubesti viata si nu moartea. Crezi ca daca poate doar 120 maxim e safe? Daca ii dai unde nu trebuie, degeaba. Tot mori. Ideea cu "sa ai capul pe umeri"... etc, etc intra in conflict direct cu faptul ca te sui pe SS fara experienta si alegi astfel VOIT (nu neaparat si constient) sa te expui la o sumedenie de pericole care pot aparea dintr-o astfel de alegere. Tine de atitudine si de materia cenusie pe care o are fiecare. Sunt exemple de motociclisti care au luat pasageri la prima cursa. Unii au patit-o altii nu. Asta nu inseamna ca "daca aia 5 au scapat, la fel o sa scap si eu". Si, stai cuminte, nici tu nu esti "out of the woods", cum nici eu, dealtfel. Cine ne poate garanta ca atunci cand ne "mananca un pic mana dreapta" vazand strada lunga, dreapta si goala; nu ne iese un caine, sau whatever. Totul tine in capacitatea fiecaruia de a se controla in fata tentatiei. Capul pe umeri: e relativa treaba. O persoana cu adevarat cu capul pe umeri, n-ar alege sa mearga cu motocicleta (mai ales SS) pe drumurile si in conditiile in care se elibereaza la noi carnetele auto. Cu cat mergi pe motocicleta, cu atat instinctul de conservare "invata" sa tolereze anumite chestii, care nu le-ar fi tolerat la "inceputul carierei motociclistice". Parerea mea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stancu5 Postat Mai 4, 2009 Share Postat Mai 4, 2009 da, e adevarat ca un 125 intra greu intr-un voblaj, dar poate fi scos si foarte usor. 125-urile sunt usoare si e de ajuns sa strangi mai tare de ghidon sau sa accelerezi putin. uneori cand imi intra in voblaj franam din curiozitate, doar ca sa vad cum se comporta si da, e adevarat, se accentueaza voblajul.o alta chestie legata de greutatea motoarelor mici: poti sa treci inclinat peste liniile de tranvai chiar si ude, ele fiind usoare e necesar doar sa tragi putin de ghidon si nu e nici o problema. asta cu liniile de tramvai eu personal nu cred ca e asha. in orice caz mie mi se pare ca o motocicleta mai grea trece mai bine peste denivelari,gropi in asfalt,linii de tramvai,etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
amitzu Postat Mai 4, 2009 Share Postat Mai 4, 2009 @ kosh: foarte bun topicul ...m-am regasit in multe situatii descrise de tine. Stiu ca nu am eu un motor foarte puternic dar e destul de greu de controlat pentru mine si din cauza kilogramelor si din cauza pozitiei si din cauza faptului ca nu ajung cu toata talpa jos. Nu ma apuc sa dau sfaturi pt ca am foarte putina experenta, dar pot sa aprob faptul ca e foarte usor sa ti scape mana in gaz (eu asa am cazut intr-o intersectie cand faceam stanga). Eu una am mai facut o tampenie acum vreo 2 saptamani ...am intrat in curba cu viteza, mi s-a facut frica si am schimbat in viteza inferioara ...si cred ca am blocat spatele, deci asa nu e bine ...noroc ca nu am cazut, dar a fost invatatura de minte. La fel si cand am mers mai cu viteza printre masini , desi era aglomerat pe ambele sensuri si o masina a schimbat banda ....bineinteles ca am blocat fata pt ca m-am speriat ...si de data asta am avut noroc pt ca am luat mana de pe frana. Dar ca idee generala asa am realizat ca nu e prea bine sa ti tot incerci norocu. ...insa mai vreo 2 probleme: uit mereu ca am frana spate si pana acum n-am reusit sa o folosesc in situatii mai de urgenta ...si nu prea reusesc sa ma intorc pe motor sa verific vreo masina in unghiul mort ...ca ma cam dezechilibrez . Sper sa ma obisnuiesc si cu miscarea asta cat mai repede. Ah da, e foarte important sa te uiti pe unde opresti, mai ales daca nu ajungi cu toata talpa jos ...si din proprie experienta nu e bine sa opresti lana un canal din ala adancit in asfalt si sa pui piciorul in el ...pt ca vine si motoru dupa tine. Numai bine la toata lumea! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tormented Postat Mai 4, 2009 Share Postat Mai 4, 2009 (editat) Multumesc pentru raspunsuri. Initial am vrut sa-mi iau una de 600 fiindca am tot auzit in stanga si-n dreapta ca astea de 125 sunt puturoase si ca te plictisesti repede de ele si o sa vrei ceva mai puternic si am zis ca decat sa dau banii mai intai pe una de 125 ca dupa un sezon sa vreau una mai puternica mai bine iau direct una de 600. Dar pe urma am mai citit pe aici pe forum si m-am linistit cu ideile marete. Nu prea imi place sa ma joc cu viata mea si cred ca asta de 125 mi-e de ajuns. Problema e cu traficul ca nu prea am experienta deloc (ma refer la categoria B ) si ii multumesc lui Kosh pentru sfaturile utile. Editat Mai 4, 2009 de Tormented Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
d@nn Postat Mai 4, 2009 Share Postat Mai 4, 2009 Eu una am mai facut o tampenie acum vreo 2 saptamani ...am intrat in curba cu viteza, mi s-a facut frica si am schimbat in viteza inferioara ...si cred ca am blocat spatele, deci asa nu e bine ...noroc ca nu am cazut, dar a fost invatatura de minte. ......... uit mereu ca am frana spate si pana acum n-am reusit sa o folosesc in situatii mai de urgenta ...si nu prea reusesc sa ma intorc pe motor sa verific vreo masina in unghiul mort ...ca ma cam dezechilibrez . Sper sa ma obisnuiesc si cu miscarea asta cat mai repede. Nu vreau sa ma bag peste topicul omului ( excelent de altfel), dar daca ai viteza pe curba nu dai inferioara, ca risti sa derapezi si sa pierzi spatele, reduci gazul fara sa-l bruschezi, si cu treaba cu frina spate e chestie de exercitiu si de obisnuinta, pe care se pare ca nu le ai, probabil nu iti cunosti inca motorul suficient de bine, si ar fi bine sa exersezi frinarile de urgenta, si schimbatul in trepte inferioare pe drept, undeva intr-o parcare mai maricica, o sa te prinzi repede cum sta treaba. Despre partea cu oglinzile, daca au un unghi mort asa de mare ca trebuie sa te intorci cu totul, schimba-le! Numa de bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.