Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

daca tot a adus Andrei aminte, profit si eu de ocazie, Cstelia nu mai ai vreo bascula de rd03 aruncata pĂĄcolo ?

 

Trebuie sa ma uit. Mai am una, dar nu stiu daca nu cumva este de RD04

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

va deranjez si eu cu o intrebare. Furca de africana are vreun reglaj?

 

@namaste. ai facut ceva modificare la furca de CRF astefel incat sa suporte diferenta de greutate dintre crf care are 110 kg si africana care are cred dublu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o avea africana dublu dar la el e vorba de transplant nu de africana.

nu cred ca a facut vreo modificare, insa eu am mers pe mobra aia si iti spun ca furca face fata lejer la o mobra de 200 de kile chiar si la sarituri, n-am reusit nici unu din noi s-o ducem la capatul cursei, furca de crf e un deliciu si face toti banii pe motoru ala

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bhuuun! am vrut sa-mi schimb luminile la afrikana si am purces in questul meu, am rasfoit internetul am stresat oameni si m-am decis sa merg pe schema aceasta fig15.th.jpg

 

doar ca...nu imi functioneaza aceasta schema1 ma ajuta cineva va rog cu o schema asemanatoare si explicatiile de rigoare ca sa-mi pun si eu niste beculete h4 pe mobra! multumesc anticipat

ps: din instalatiua mobrei mi-au ramas doar firele verzi si pozitia ca restul am macelarit( cablurile alb si albastru )

1. firu ala rosu despicat la ambele relee e plus direct de pe baterie normal ca montezi pe fir o siguranta de 20-25 A si pui si sirma groasa (de doua ori mai groasa decit sirmele originale de pe acolo :) .

2. ala negru subtire si ala verde care merg la bornele 85 sint vechile alimentari ale fazelor scurta si lunga le incerci punind un bec de control intre ele si masa si te joci la selectorul de faze, normal cu comutatorul de lumini cuplat pe ultima pozitie(prima e chiar pozitia).

3.in fine bara aia neagra groasa de jos e masa motorului la care nu trebuie sa uiti sa legi si bornele 86 ale releelor si masele lompelor

4. acuma cred ca te-ai prins ca lompele alea sint vazute dinspre c..ur.

hai ca trebuie sa mearga ca nu-i microprocesor ;)

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Galen... il ametesti pe baiat. I-ai explicat frumos schema... ai perfecta dreptate... DAR NU S-AU RESPECTAT CULORILE!!!!

 

Repet culorile de pe instalatia mobrei:

VERDE -> e masa (-)

ALB -> faza scurta

ALBASTRU -> faza lunga

 

In schema postata de Raoul nu e respectata nici o culoare a firelor!!!

Ca sa nu mai tragi un fir de la baterie cum a zis GALEN poti sa iei curent de la iesirea din cutia de sigurante. Nu insist cu detalii decat daca vrei sa mergi pe varianta asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care este cel mai bun releu regulator cu pret in jur de 100€?

 

Ma intereseaza sa suporte un consum cat mai mare si sa fie de "incredere".

 

Nu trebuie sa fie neaaparat de africana. Instalatia la mine este modificata pt releu cu 5 fire .... (tocmai mi s-a ars unul de Linhai)

 

Multumesc,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

va deranjez si eu cu o intrebare. Furca de africana are vreun reglaj?

 

@namaste. ai facut ceva modificare la furca de CRF astefel incat sa suporte diferenta de greutate dintre crf care are 110 kg si africana care are cred dublu?

 

 

N-am facut nicio modificare la furca. Am segmentat-o, i-am pus un ulei mai vascos, am pus maximul de cantitate de ulei (foarte important pentru a o intari) si cam atat. In general merg cu click-urile de la damping si prelod pe la mijloc sau inspre maxim (cand e vorba de sarituri).

Nu am experienta pe motociclete dedicate off-road, dar fata de furca originala sau cea de AT asta e SF.

Mentionez ca am 65 kg, deci compensez si pe partea asta. In iarna asta o sa incerc niste arcuri mai tari (fata-spate) sa vad diferenta.

 

Cu furca ma inteleg bine, dar nu pot spune acelasi lucru si despre amortizorul spate. E mult mai greu de reglat (pentru un incepator presupun) si cred ca are o influenta mai mare in comportamentul motocicletei chiar decat furca.

Gasesti multe transplanturi de furca de XR, CR sau CRF pe internet, in special in Anglia.

 

Andrei..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Galen... il ametesti pe baiat. I-ai explicat frumos schema... ai perfecta dreptate... DAR NU S-AU RESPECTAT CULORILE!!!!

 

Repet culorile de pe instalatia mobrei:

VERDE -> e masa (-)

ALB -> faza scurta

ALBASTRU -> faza lunga

 

In schema postata de Raoul nu e respectata nici o culoare a firelor!!!

Ca sa nu mai tragi un fir de la baterie cum a zis GALEN poti sa iei curent de la iesirea din cutia de sigurante. Nu insist cu detalii decat daca vrei sa mergi pe varianta asta.

multumesc de lamuriri si indicatii! am refacut schema initiala si de data asta a functionat...pentru ca am montat-o corespunzator. in capsorul meu s-a produs o confuzie si anume ca verdele e plusul si de aici toata greseala

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Andrei, eu raman la parerea mea si dupa o discutie avuta cu Jumba aseara la o bere, mi-a confirmat si el, fata e prea tare, pana la urma crf-ul este o mobra de motocross si trebuie sa reziste la sarituri, pt. la coclau e ok, dar pt ture de enduro lungi te rupe la maini, iar spatele ala de lc4 n-o sa ajunga niciodata la nivelul fetei, evident este mult superior amortizoarelor stock de pe TA respectiv AT, dar tot este o discrepanta mare intre spate si fata, oricum o vizita la Jumbales nu-ti poate aduce decat beneficii :cheers:

@Cstelia, m-am interesat si pot folosi si o bascula de rd04, asa ca daca o gasesti astept un pm cu pret, multam !

Editat de reltih
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este cineva care a reglat flotorul in camera de nivel constant ? Daca da, il rog sa posteze sa-mi explice si mie cum a facut-o.

Vulpoiule, hai cu adresa aia.

 

din ce stiu eu ... nu prea poti regla nimic pe acolo, fiind din plastic, dar poate gresesc ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in manualul de service e scris ceva, parca am citit. se intoarce carbul cu fundun-sus astfel incat flotorul si stea catre sol si se masoara nush ce pe acolo (sau masori normal...habar am acuma)si daca nu e in param tre sa surubaresti.

concluzi....manualul de service

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este cineva care a reglat flotorul in camera de nivel constant ? Daca da, il rog sa posteze sa-mi explice si mie cum a facut-o.

Vulpoiule, hai cu adresa aia.

 

distanta de 7mm se masoara intre marginea carburatorului (antimoniu) si marginea "exterioara" a flotorului (plastic). Daca nu este OK se indoaie un pic partea metalica ce actioneaza asupra cuiului pontou.

post-3690-0-00944900-1320433045_thumb.jpg

Editat de redplanet
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=160676082249&ssPageName=ADME:X:AAQ:GB:1123#ht_2898wt_928

 

 

Daca intereseaza pe cineva... Daca nu bagam banii in constructia garajului, acum era a mea...

 

Daca faceti un calcul cat costa furca, jugurile, amortizorul spate, rotile, carenele, toba, si munca depusa, motocicleta merita banii. Am vorbit cu tipul, se apuca de un proiect nou pentru un motor de raliu cu care vrea sa se bage la competitii si are nevoie de bani.

 

Sunt 16 filmulete... Sper sa va placa. Mai am de lucrat la sunet, dar se rezolva...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=160676082249&ssPageName=ADME:X:AAQ:GB:1123#ht_2898wt_928

 

 

Daca intereseaza pe cineva... Daca nu bagam banii in constructia garajului, acum era a mea...

SUPER!! daca lucra un pic si saua era perfecta si ca aspect!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=160676082249&ssPageName=ADME:X:AAQ:GB:1123#ht_2898wt_928

 

 

Daca intereseaza pe cineva... Daca nu bagam banii in constructia garajului, acum era a mea...

 

 

 

Pai numai furca aia face vreo 2000 ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

distanta de 7mm se masoara intre marginea carburatorului (antimoniu) si marginea "exterioara" a flotorului (plastic). Daca nu este OK se indoaie un pic partea metalica ce actioneaza asupra cuiului pontou.

 

Iti multumesc frumos.

 

Intunericul, frigul si graba m-au impins sa strang prea tare plasticul acela cu filet care tine cablul de soc in carburator si sa-i rup filetul.

Are cineva piesa aceea mica de plastic pe acasa ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti multumesc frumos.

 

Intunericul, frigul si graba m-au impins sa strang prea tare plasticul acela cu filet care tine cablul de soc in carburator si sa-i rup filetul.

Are cineva piesa aceea mica de plastic pe acasa ?

 

 

Se poate face pe strung din bronz si adaugi un O-ring sa etanseze bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa accelerezi cu socul tras la maxim? probabil greseala de traducere, sau originalitate cu orice pret. Indiferent de tipul de motor in 4 timpi socul trebuie folosit cu cit mai multa zgircenie, adica atit cit trebuie sa nu moara motorul la ture joase, nu mai mult, apoi se lasa la jumate. Cind s-a lasat la jumate se poate accelera moderat daca tinde sa moara si ca sa pleci de pe loc fara sa dea in nas. Normal ca 10w 40 merge "all season" la motoarele noi. Altfel bagi 10w40 iarna si 15 sau chiar 20w50 vara ca sa nu-l pape cind se incinge pe off sau pe autostrada la viteza.

 

Nu am inventat eu metoda expusa, e sfatul automobilistului de raliuri Petre Cristea, a scris o carte pe la pensie :) Am adoptat acest stil la tot ce am avut in 4 timpi si de atunci nu am mai ancrasat bujii si nici uleiul nu mai miroase a titei.

....dsc00030x.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

am gasit manualu unde zice cum s eporneste mobra cu motorul rece:

dsc00028awu.th.jpgdsc00029au.th.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dragi colegi cu lumanari in loc de becuri - adica becuri simple cu soclu BA20d. La minunatul magazin Louis, au bagat, nu stiu de cand -ca eu mi-am tras xenon de ceva vreme si pe atunci nu erau- becuri halogen cu acest minunat soclu (din pacate doar de 35w). Nu stiu cum lumineaza fata de lumanari, dar va voi povesti saptamana viitoare, pentru ca mi-am comandat pentru KTM si am sa fac o proba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am gasit manualu unde zice cum s eporneste mobra cu motorul rece:

dsc00028awu.th.jpgdsc00029au.th.jpg

De stimat efortul. Nu se punea problema sa nu te cred, doar ca vezi tu, daca scrie in franceza nu inseamna ca este si adevarat. Parca cuvintul "(cuvant urat)" vine din franceza, nu? :D Si noah, nu numai francezii dar si alte natii tiparesc prostii uneori sau pur si simplu traduc gresit din alte limbi.

 

Acuma se poate sa fie si un scurtcircuit mental in tartacuta aluia care a scris timpenia asta,iarna dupa ce a trecut un juma de minut si lasi socul sub jumate, e chiar adevarat, daca tinde sa dea in bot, accelerezi usor sa nu se opreasca pina reusesti sa pleci de pe loc.

 

In schimb nicaieri nu am auzit sa indice cineva sa accelerezi un motor cu socul tras blana din motive pe care le-am expus cu lux de amanunte.Acuma tu poti proceda cum vrei :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...