Sari la conținut

lant vs curea


Postări Recomandate

Primul meu motor a fost pe curea, si am fost destul de multumit, cu toate ca nu este atat de "maintenance free" cum se zice.

Cureaua tot trebuie intinsa din cand in cand, uneori incepe sa scartaie, mai ales daca se uda, asa ca tot trebuie unsa uneori.

In plus, o curea este in general mai scumpa decat un kit de lant, si nici nu se gaseste pe toate drumurile.

 

Cand a venit vremea sa-mi schimb motorul am cautat luni de zile un motor pe curea sau pe cardan care sa imi placa, eram total impotriva lantului, ma ingrozea necesitatea intretinerii periodice.

Pana la urma, dupa ce am cantarit un milion de plusuri si minusuri, tot la un motor pe lant am ajuns.

Dupa primele mii de km am ajuns la concluzia ca nu e chiar un capat de tara, dar ma sacaia totusi faptul ca trebuie sa ma car cu spray-ul dupa mine la drum lung, plus ca trebuia sa curat lantul destul de des. Eu sunt mai comod din fire, asa ca pana la urma am montat un sistem de uns lantul automat - ei bine, de atunci pur si simplu am uitat de el.

N-am mai uns sau spalat lantul de 16000km, si am mers in toate conditiile posibile. Lantul la 22000km arata foarte bine, e lubrifiat permanent, nu are zale intepenite, si s-ar putea sa ma tina mai mult decat o curea. Instalatia o umplu cu ce ramane de la schimbarile de ulei de motor. E adevarat ca stropeste bascula si janta, dar nu ma intereseaza catusi de putin, la urma urmei nu-mi tin motorul in sufragerie si nici nu ma duc cu el la concursuri de frumusete! :(

Nu m-ar deranja sa am motor pe cardan, dar acum, dupa ce am vazut ce inseamna motor pe lant cu ungere automata, asta pur si simplu nu mai este un criteriu de alegere pt mine.

Din criteriul principal a ajuns sa nu mai conteze deloc, m-am speriat degeaba de lant.

 

P.S. Acum vad ca topicul se cheama "lant vs curea", nu "lant vs cardan" :)

Ei bine, la choppere parca nu conteaza, dar la genul asta de motor, sa-i zicem "adventure touring", prefer totusi lant cu ungere automata decat curea.

Sincer, n-as pleca in turul lumii cu un motor pe curea. Daca nici macar in inima Europei, in tari pline de motociclete, nu poti sa gasesti o curea de schimb in timp util si trebuie sa te intorci cu motorul in duba, nu vreau sa stiu cum e in tari mai "exotice". Un lant, de bine de rau, gasesti aproape oriunde in lume si la nevoie il scurtezi sau lungesti la orice atelier in coltul strazii.

Mesaj completat

P.P.S. Inca o chestie - pe mine personal nu ma intereseaza, dar stiu ca multor enduristi hardcore le place sa experimenteze cu diverse rapoarte de transmisie, unii chiar merg cu pinioanele de schimb dupa ei :P - ori asta nu se poate face decat cu transmisie pe lant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 53
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Daca majoritatea motocicletelor au transmisia pe lant, atunci cred ca are o serie de avantaje fata de celelalte doua, altfel cum se explica?

 

Fata de cardan, imi vin in cap 2 motive:

- un motor mic nu se potriveste cu cardan (majoritatea se invart intre 600-750cmc, nu?)

- pretul... cardanul costa clar mai mult din cate stiu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca majoritatea motocicletelor au transmisia pe lant, atunci cred ca are o serie de avantaje fata de celelalte doua, altfel cum se explica?

 

Marele avantaj este ca pur si simplu d.p.d.v. al puterii transmise de la motor la roata, transmisia prin lant este cea mai eficienta, cu cele mai mici pierderi de putere.

La transmisia prin cardan se poate pierde pina 7-8 % din puterea motorului.

 

Sunt totusi curios , cati dintre cei care-si dau cu parerea pe-aici au incalecat motoare cu toate cele 3 tipuri de transmisii, pentru a avea o parere avizata catusi de putin.

Personal, desi la inceput ma cam incomoda "efectul de cardan", nu mi-as mai lua niciodata o motocicleta fara un astfel de tip de transmisie.

 

Lantul presupune multa grija si intretinere atenta, jeg mult, indiferent de forma de ungere, iar cureaua prezinta riscuri mari de a se rupe. Stiu ce inseamna un lant ingrijit si neintins in 18.000 km , dar stiu si ce eforturi presupune sa ung la fiecare 3-400 km, stiu ce inseamna sa-l spal la fiecare 1200-1500 Km stiu cati bani am bagat in spay-urile de lant si kit-ul de curatare, cati nervi imi faceam cand in bagaje trebuia sa arunc si un spay de lant.

 

Nu cunosc multe cazuri de curele rupte, dar nu as putea niciodata sa fiu linistit pe drumurile noastre pline de pietre, nisip, si alte cele la ghidonul unei motociclete cu transmisie prin curea. Oricat de atent ingrijite o sa fie soselele , cand iese nea' soferul cu basculanta din cariera sau de pe camp si imprastie pe sosea de toate... . La ideea asta mi se cam taie gandul de la curea.

In conditii de enduro, discutia nci nu-si mai are rostul.

 

Deci, categoric, cardan.

Editat de marele alb
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca majoritatea motocicletelor au transmisia pe lant, atunci cred ca are o serie de avantaje fata de celelalte doua, altfel cum se explica?

costul :) plus ca pe langa toate dezavantajele poti lua in bagaje o siguranta de inadire in cazul unei pene

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca majoritatea motocicletelor au transmisia pe lant, atunci cred ca are o serie de avantaje fata de celelalte doua, altfel cum se explica?

E cel mai eficient, cel mai simplu, cel mai ieftin si cel mai flexibil sistem, normal ca e folosit pe majoritatea motocicletelor. :)

 

stiu si ce eforturi presupune sa ung la fiecare 3-400 km, stiu ce inseamna sa-l spal la fiecare 1200-1500 Km stiu cati bani am bagat in spay-urile de lant si kit-ul de curatare, cati nervi imi faceam cand in bagaje trebuia sa arunc si un spay de lant.

Exact aceleasi sentimente le aveam si eu fata de lant, pana cand am descoperit ungerea automata - de atunci, lantul meu necesita intretinere aproape zero, n-am mai pus mana pe el de 16.000 km si e in forma maxima.

N-am absolut nimic impotriva cardanului, dar nici nu-l mai consider net superior lantului, sunt alte criterii mult mai importante in alegerea unei motociclete decat transmisia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt totusi curios , cati dintre cei care-si dau cu parerea pe-aici au incalecat motoare cu toate cele 3 tipuri de transmisii, pentru a avea o parere avizata catusi de putin.

Eu, unul, am incalecat toate 3 tipurile de transmisie...dar nu deodata pe acelasi motor :P ..sunt avizat sa imi dau cu parerea? :laugh:

 

Clar, in teren nu ai ce face cu transmisia pe curea...sansele sa prinzi pietre si noroi la foaia spate sunt mari...dar pe sosea...it's ok, trust me ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate optiunea cardan este destul de exclusivista la enduro-turing. BMW 1200GS si STELVIO, in rest liniste. Motoguzzi este practic inexistent, iar BMW, desi scump, este departe de a fi perfect. Uleiul, pe care noi il punem automat pe lant, la BMW trebuie turnat in motor, fiind cam singurul motor care papa ulei de nou si asta cu acordul producatorului, adica 2-300 ml/ 1000km este chiar normal. Ungerea noastra automata consuma/poluiaza cu mult mai putin, iar pierderea de putere la lant este mai mica decat la cardan. ;) Asa ca, vrand nevrand, ramanem fideli lantului. :laugh:

Mesaj completat

Lantul presupune multa grija si intretinere atenta, jeg mult, indiferent de forma de ungere, iar cureaua prezinta riscuri mari de a se rupe. Stiu ce inseamna un lant ingrijit si neintins in 18.000 km , dar stiu si ce eforturi presupune sa ung la fiecare 3-400 km, stiu ce inseamna sa-l spal la fiecare 1200-1500 Km stiu cati bani am bagat in spay-urile de lant si kit-ul de curatare, cati nervi imi faceam cand in bagaje trebuia sa arunc si un spay de lant.

Asta pt ca nu ai incercat ungerea automata! Eu am facut anul asta 29000km si nu l-am spalat niciodata (repet, ca sa fie clar, niciodata). Spal motorul dupa fiecare drum mai lung, dar normal cu apa si sampon. Nu am folosit nici un gram de produse petroliere pt lant sau bascula. Acum decand am si controlul electronic al ungerii parca nu se mai murdareaste deloc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu, unul, am incalecat toate 3 tipurile de transmisie...dar nu deodata pe acelasi motor ;) ..sunt avizat sa imi dau cu parerea? :laugh:

 

FELICITARI !

Esti FOARTE avizat !

Mesaj completat

Asta pt ca nu ai incercat ungerea automata! Eu am facut anul asta 29000km si nu l-am spalat niciodata (repet, ca sa fie clar, niciodata). Spal motorul dupa fiecare drum mai lung, dar normal cu apa si sampon. Nu am folosit nici un gram de produse petroliere pt lant sau bascula. Acum decand am si controlul electronic al ungerii parca nu se mai murdareaste deloc.

 

 

Bogdan, la vremea la care foloseam o motocicleta antrenata cu lant, dispozitivele astea automate de ungere a lantului erau destul de scumpe, si accesul la ele nu era facil ( Romania nu era in UE , iar Louis-ul sau alte magazine cu specific moto din vest , erau putin cunoscute si foarte greu de ajuns la ele).

Tu ai avut timp, nervi si indemanarea necesara sa-ti mesteresti singur un astfel de dispozitiv, si te felicit si invidiez sincer pentru asta.

Nu spun ca eu nu asa fi avut conditii sa-mi confectionez un astfel de sistem, am si indemanare si cunostiintele si sculele necesare, poate chiar mai mult decata ma nevoie; dar am fost si sunt un tip mai comod, si am preferat sa aleg varianta pe cardan. Pentru mine este solutia optima. Pentru altii, insa, nu. Fiecare e liber sa aleaga cum crede ca ii e mai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Defectele alea mici inseamna, asa cum se spune pe forumurile BMW, ca nici nu moare vreodata cu adevarat, dar nici pe tine nu te lasa sa te plictisesti, tot timpul schimbi cite ceva...

Editat de cristi-mic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Defectele alea mici inseamna, asa cum se spune pe forumurile BMW, ca nici nu moare vreodata cu adevarat, dar nici pe tine nu te lasa sa te plictisesti, tot timpul schimbi cite ceva...

Politica asta poate nu m-ar deranja daca ar exista un service adevarat BMW, cu transport si reparatii facute de persoane care stiu ce fac nu bajbaie si asta atat in garantie cat si dupa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Politica asta poate nu m-ar deranja daca ar exista un service adevarat BMW, cu transport si reparatii facute de persoane care stiu ce fac nu bajbaie si asta atat in garantie cat si dupa.

Odata iesita din garantie orice masinarie costa mult sa o repari. Nu e vorba doar de BMW. E bine sa inveti cam tot ce poti face pentru mobra ta,singur. Iar daca ai prieteni care stiu cu ce se mananca unele chestii,atunci e si mai bine. Masinaria care nu necesita "chestii mici" nu exista. Eu imi iau mereu masina/motor imediat la iesirea din garantie. Sunt rodate,stiu ca nu beneficiez de nicio reducere/gratuitate iar daca era ceva sa se fi stricat major la ea,deja s-ar fi intamplat in perioada respectiva. In plus,pretul este fara rival,cam 30% mai mic decat produsul nou nout. Iar daca se nimeresc si optionale,cu atat mai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

[...]

Clar, in teren nu ai ce face cu transmisia pe curea...sansele sa prinzi pietre si noroi la foaia spate sunt mari...dar pe sosea...it's ok, trust me :crack:

ar mai fi un aspect aici: in mod traditional mobrele de teren au cursa amortizoarelor mai mare decat cele de strada. in masura in care bascula spate nu este articulata exact in centrul pinionului de atac, datorita miscarii de rotatie distanta dintre pinion si foaie se va modifica. lantul permite acest lucru el avand oricum o oarecare toleranta la "burta". pe curea insa e imposibil. cureaua trebuie sa fie mereu intinsa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ar mai fi un aspect aici: in mod traditional mobrele de teren au cursa amortizoarelor mai mare decat cele de strada. in masura in care bascula spate nu este articulata exact in centrul pinionului de atac, datorita miscarii de rotatie distanta dintre pinion si foaie se va modifica. lantul permite acest lucru el avand oricum o oarecare toleranta la "burta". pe curea insa e imposibil. cureaua trebuie sa fie mereu intinsa.

bine gandit 3149389a.gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
ar mai fi un aspect aici: in mod traditional mobrele de teren au cursa amortizoarelor mai mare decat cele de strada. in masura in care bascula spate nu este articulata exact in centrul pinionului de atac, datorita miscarii de rotatie distanta dintre pinion si foaie se va modifica. lantul permite acest lucru el avand oricum o oarecare toleranta la "burta". pe curea insa e imposibil. cureaua trebuie sa fie mereu intinsa.

 

Clar, cureaua nu este pt teren accidentat si nici chiar pt drumuri rele as zice.....e pt chopper si gata.

Dat fiind faptul ca, si lantul trebuie cat de cat sa fie intins, mai ramane cardanul, acesta fiind articulat in mai multe locuri cu cruce cardanica, are un grad mai mare de libertate pt a se misca pe verticala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dat fiind faptul ca, si lantul trebuie cat de cat sa fie intins

Exceptand cazul in care motocicleta cu lant se numeste BMW G450X. Pinionul de atac se afla la imbinarea basculei cu cadrul, deci nu are nevoie de rola intinzatoare, iar lantul este intins tot timpul exact atat cat trebuie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exceptand cazul in care motocicleta cu lant se numeste BMW G450X. Pinionul de atac se afla la imbinarea basculei cu cadrul, deci nu are nevoie de rola intinzatoare, iar lantul este intins tot timpul exact atat cat trebuie.

 

Ala e deja cross, si la orice cross primeaza lipsa greutatii inainte de orice pt maximizarea manevrabilitatii.....si la cross-uri mai noi pozitia pinionuluide atac e in acea zona, modificand minim tensiunea in lantz in functie de cursa telescoapelor :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e cross, e enduro. Iar daca nu stii diferenta intre ele, cea mai vizibila e farul. Mobra de enduro trebuie sa fie sa aiba far si stop pentru a fi inscrisa la concursuri de gen, ba chiar la majoritatea trebuie sa fie si inscrisa in circulatie pentru a putea intra pe drumurile publice ca legaturi intre probe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uzunule, te contrazic. Mobra aia e mai mult cross decat enduro. Si la suspensii, si la brutalitate si la etajarea cutiei. Am mers back-to back cu un CRF-450R, o Husa de 450 (2006 sau 2007, nu ultimele cu motor intors) si G450u bavarezilor. Sorry tata, dar chestia aia e cross nu enduro.

 

Chiar drive-testul de la Bavaria, facut pe un model tunat pe campurile din Pipera, mi-a sugerat asta.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uzunule, te contrazic. Mobra aia e mai mult cross decat enduro. Si la suspensii, si la brutalitate si la etajarea cutiei. Am mers back-to back cu un CRF-450R, o Husa de 450 (2006 sau 2007, nu ultimele cu motor intors) si G450u bavarezilor. Sorry tata, dar chestia aia e cross nu enduro.

 

Chiar drive-testul de la Bavaria, facut pe un model tunat pe campurile din Pipera, mi-a sugerat asta.

 

G 450 X cross? De ce nau inscris-o in MX1? Poate cei 41 HP sunt cam putini fata de 56 HP CRF si 60 HP YZ.

Poate vrei sa zici hobby cross-country. Adicatelea enduro.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am facut si eu test-ride-ul ala la bavaria cu G-ul. Da, si mie mi s-a parut ca mobra aia era setata mai mult pentru cross, dar atat timp cat are far si s-a mers cu ea la Erzberg si Romaniacs, e enduro :D

 

La fel si HP2 Enduro sau LC8 Enduro, tot mobre de padure sunt, chiar daca ai putea fi tentat sa spui ca-s mai aproape de dual-sport.

 

BTW, are 41 CP limitata pentru a trece testele de emisii, la fel cum am inteles ca majoritatea KTM-urilor au in talon 9Kw la putere. Cu o finala Akra si mici modificari ale procesoarelor (modificari care pot fi facute la dealer), are 50 sau 55 CP (memoria ma inseala acum)

Editat de uzunu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand pilotul e bun poate sa faca backflip si cu Harley. La fel si cu Gerhard Foster HP2 Erzberg si Lettenbichler G450X Romaniacs. Sa le mai dea Husqvarna tehnologie celor de la BMW si poate o sa scoata ceva mai bun anii care vin. Totusi treaba cu pinionul de atac pe axul basculei mi se pare o gaselnita excelenta. Sunt sigur ca ideea exista dinainte dar nimeni nu sia batut capul pana acum.

Ontopic:

Cardan: touring - on and off road

Lant: sport - on and off road

Curea: Harley, fitze, varsta a patra, etc... Buna pt motoare electrice: poluare sonora aproape zero.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...