Sari la conținut

Gerul si motorul


BlackDirt
 Share

Postări Recomandate

Iarna asta n-am mai reusit sa-mi plantez motorul intr-un garaj si acum zace in fata blocului, acoperit cu o prelata. I-am scos bateria si am urcat-o in casa.

 

Intrebarea mea este: in ce fel afecteaza gerul motorul? Daca uleiul e 10W40 si afara-s -20, ce se intampla, efectiv, daca motorul sta pe loc?

 

Ce precautii ar trebui sa-mi iau? Sa nu-l pornesc pana nu se mai incalzeste? Dimpotriva, sa-l pornesc putin?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 77
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Salut,bine ar fi sa nu il pornesti pe gerul asta pentru ca uleiul este destul de vascos si daca uleiul care este in motor il ti peste iarna isi pierde din calitati dupa o perioada de timp nefolosit.De preferat sa-l schimbi la inceperea sezonului(asta binenteles daca iti permite bugetul).HAI CU PRIMAVARA!!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu l-am pornit (bineinteles nu la -20 de grade, pe la -7, -8)...porneste, se incalzeste si asta e...problema pe care am avut-o acum ultima data cand l-am pornit a fost ca a inceput sa pishe benzina pe undeva pe langa pompa de benzina, dar fiind frig afara, nu l-am desfacut sa vad care-i baiul...presupun ca vre-un furtun plesnit de la frig...alte probleme nu am avut cu el pe frig.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-are nici pe draq. Doar sa schimbi uleiul inainte de a te da cu el in primavara, sa il mai ungi pe ici pe colo etc. Cauciucurile ar fi singurele care nu sunt deloc bucuroase ca stau la -20 de grade :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu este prea indicat a porni motoru pe timpu iernii si mai ales la ger.in sensu de al porni pe loc ma refer,se prea poate sa afecteze garniturile, motorul incalzindu-se apoi avand racire brusca.incet , incet o sa curga malaiu pe la garnituri dar sa lasam expertii sa vb :(

Editat de todea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai nasol moment pentru un motor (orice fel de motor termic, nu doar de motocicleta) e sa il pornesti la rece. Adica sa treaca de la -20 de grade la +cateva sute in cateva secunde.

 

Daca nu ai treaba cu el nu il porni la rece. E valabil si ce a spus @Ulita cu uleiul.

 

Singura conditie esentiala pentru pastrarea la rece e sa ai antigel suficient in lichidul de racire (in caz ca e racit cu lichid). Mai sunt si alte fineturi, sa faci plinul si sa pui stabilizator in benzina, sa ungi diverse piese, etc etc.

Insa eu nu le-am considerat chestii esentiale. La mine au pornit motoarele primavara si cu benzina veche, nu li s-a deteriorat nimic de la stat in zapada s.a.m.d.

 

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

toata lumea zice ca se pune stabilizator de benzina da am stat si m-am gandit si am ajuns la concluzia ca nu prea are rost . eu am un TA din 2001 pe carburatie , l-am lasat la iernat cam cu 1-2 litrii de gaz , pana sa dea cu temeperaturi sub 0 grade l-am pornit lunar sa mai consum din benzina si sa mai stimulez bateria pana da geru sa o bag in casa . va intreb pe voi care-i susta cu stabilizatoru ca eu nu ii vad rostu , la primavara daca mai am 1 litru de gaz poate nu mai e la CO 95 cat e la pompa da nu vad ce s-ar intampla (nu porneste , o iau la impins) ca doar am avut comunista inainte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

toata lumea zice ca se pune stabilizator de benzina da am stat si m-am gandit si am ajuns la concluzia ca nu prea are rost . eu am un TA din 2001 pe carburatie , l-am lasat la iernat cam cu 1-2 litrii de gaz , pana sa dea cu temeperaturi sub 0 grade l-am pornit lunar sa mai consum din benzina si sa mai stimulez bateria pana da geru sa o bag in casa . va intreb pe voi care-i susta cu stabilizatoru ca eu nu ii vad rostu , la primavara daca mai am 1 litru de gaz poate nu mai e la CO 95 cat e la pompa da nu vad ce s-ar intampla (nu porneste , o iau la impins) ca doar am avut comunista inainte.

pai ideea era sa ai rezerorul plin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-are nici pe draq. Doar sa schimbi uleiul inainte de a te da cu el in primavara, sa il mai ungi pe ici pe colo etc. Cauciucurile ar fi singurele care nu sunt deloc bucuroase ca stau la -20 de grade :(

asta daca sta greutatea mobrei pe anvelopa... chipurile... ramane putin deformat/"dezechilibrat" in primii 30-40 km

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta daca sta greutatea mobrei pe anvelopa... chipurile... ramane putin deformat/"dezechilibrat" in primii 30-40 km

Si nu numai.Problema e ca daca sta la -20 C se poate intampla sa crape marginea cauciucului daca e mai vechiutz.asta o spun din proprie esxperienta.eu unu as recomanda sa se ridice pe cricul central daca e posibil

Editat de maryan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea are importanta, nu ai ce sa ii faci altceva decat sa ii dai la cheie. Uneori se spune ca e bine sa ii dai intai o cheie foarte scurta, cat sa invarta doar o singura data "sa rupa uleiul", dar eu nu am constatat nicio diferenta intre a face asa si a-l porni normal. In primvara e deja mai cald.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si in primavara, dupa ce motorul a stat in ger, cum e ok sa procedam la pornirea lui?

 

Pui contactul, tragi socul (care are) si dai la cheie (sau la "carja" care n-ai cheie :( ). Cand dai la automat sa nu fortezi prea mult, adica sa nu il lasi sa invarta mai mult de 10 - 15 secunde. Ii dai cu pauze daca nu o ia din prima. :( La alea cu "carja" doar omul e limita (adica poti sa ii dai pana nu mai poti).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pui contactul, tragi socul (care are) si dai la cheie (sau la "carja" care n-ai cheie :baldy: ). Cand dai la automat sa nu fortezi prea mult, adica sa nu il lasi sa invarta mai mult de 10 - 15 secunde. Ii dai cu pauze daca nu o ia din prima. :cheers: La alea cu "carja" doar omul e limita (adica poti sa ii dai pana nu mai poti).

:( merci, asta stiu si eu.

Dar dupa o iarna geroasa e recomandat sa schimbi uleiul (mai ales daca are ceva km), lichidul de racire si mai ce? :(

Mesaj completat

eu am o problema cu "schimbarea uleiului" primavara...DE CE ?

Cica isi pierde din proprietati...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am o problema cu "schimbarea uleiului" primavara...DE CE ?

zice-se ca acizii din el nush ce fac, isi pierde din proprietati si se face zeama lunga. acuma daca ai un motor de cateva mii de eur, poate ca ii faci asa ceva, dar la unul mai ieftin... de buna ca nu imi pun problema asta, eu merg cu motorul 12 luni pe an :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:( merci, asta stiu si eu.

Dar dupa o iarna geroasa e recomandat sa schimbi uleiul (mai ales daca are ceva km), lichidul de racire si mai ce? :(

 

Pai daca stii de ce mai intrebi? :cheers: :baldy: Nu tre' sa ii faci altceva ca sa o pornesti.

 

Aia cu uleiul e partea a doua si oricum trebuie pornita inainte de a-l schimba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
Nu-i bine sa-l pornesti pe "calduri" d-astea......asteapta pana s-a ajunge peste -5 grade.

Risti sa ai deficiente de ungere, plus ai mari sanse sa crape v-o garnitura...

 

Si poti sa ne explici de unde apar aceste deficiente de ungere? Si in ce poate sa crape fro garnitura??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se supara cineva daca mut discutia la service? :(

Mai sunt n discutii de genul asta dar asta e diferita ca e cu ger. :(

 

Parerea mea este asa - daca nu ai treaba cu motorul nu are rost sa-l pornesti iarna. CHIAR NU ARE ROST.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:( merci, asta stiu si eu.

Dar dupa o iarna geroasa e recomandat sa schimbi uleiul (mai ales daca are ceva km), lichidul de racire si mai ce? :(

Mesaj completat

 

Cica isi pierde din proprietati...

chipurile... :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in primul rand il afecteaza prin faptul ca sufera de singuratate. Mai afectate sunt unghiile din ce in ce mai roase a proprietarilor, care, in tot acest timp, cauta, fara vreun rezultat, tot felul de review-uri sau filme cu motorete.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Personal, o să schimb uleiul. Dar până să ajung la atelier, vă trebui pornită. ÂŞi înainte de asta, o să deschid carburatoarele Âşi curgă apa din ele, dacă este. 5 secunde deschise să curgă, după care, cheie Âşi la revedere. Doar bmw nu-i onda. Glumesc, evident

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa pornire,in rulajul de relanti al motorului si mai ales cu reprize de acceleratie, moto cu tuning gen filtru sport,power comander unde exista de obicei cantitate mai mare de benzina injectata, motorul nu ajunge la temperaturile normale de lucru la fel ca atunci cind este folosit si mai ales ca functioneaza cu clapetele inchise si acceleratiile spontane nu fac decit sa acumuleze reziduri nearse pe bujii in special.

Asa ca se intimpla urmatorul fenomen:

Bujiile nu ajung la temperatura de autocuratire si se depun pe ele, reziduri de culoare neagra care sunt foarte bune conducatoare de electricitate,asa ca in scurt timp o sa ai peste tot scinteie mai putin intre anod si catod!

Rezultatul nu mai porneste!

Mai sunt multe de spus ,legat de condensul care se face in motor dupa ce il opresti cald fiind si ramine intrun spatiu rece,despre condensul care se face peste tota motocicleta cind sunt diferente de temperatura afara rapide (ex cind iese soarele si iti incalzeste husa) ,condensul din rezervor,partea de sus in care nu ai benzina si rugineste.vicozitatea mare a uleiului in motor pentru 4 timpi care posibil sa arunce garnitura filtrului sau sa blocheze supapa de supraperesiune,pentru 2 timpi uleiul de amestec sa nu poata fi procesat de pompa de dozaj si duce la griparea motorului,pentru instalatiile electrice care nu sunt concepute sa lucreze in conditiile date ma refer la electronica si de ce nu la conductori(cei care sunt in miscare la ghidon si care se indoaie de fiecare data cind iei viraj(pentru cine cunoaste ce inseamna sa indoi un conductor electric la -20).........etc

Sunt multe de spus si cum zicea cineva mai sus nu merita sa-l pornesti iarna ca nu ai unde te duce cu el pe un ger de -20 de grade!!!!!

Faze de genul (Hai sa vezi ce moto mi-am luat) si il pornesti si acelerezi ca ti-ai luat toba race pe un frig de crapa pietrele nu faci decit sa-ti uzezi prematur motorul.

Concluzie finala :Nu mai porniti motoarele pe timp,de iarna!

 

Rezervorul plin,motorul suspendat,bateria la caldura incarcata o data pe luna si la primavara incepi un nou sezon! wink.gif

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...