Sari la conținut

Uleiul MOTUL


Postări Recomandate

In schimb la masina, tot Honda (Civic din 2008, benzina), am folosit la primul schimb Motul (0W20, special pentru Honda) si am fost foarte multumit.

Revino la Motul, dar pune 0W-30 pentru protectie. 20'ul e la limita de protectie, mai ales vara, e un ulei pentru noxe si consum redus, atata tot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 164
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Revino la Motul, dar pune 0W-30 pentru protectie. 20'ul e la limita de protectie, mai ales vara, e un ulei pentru noxe si consum redus, atata tot.

Este evident ca voi reveni la Motul! Insa 8100 0w20 EcoLite este facut special pentru Civic si alte cateva surioare din gama Honda (si agreat/recomandat chiar de dealer-ul la care fac reviziile - in conditiile in care eu vin cu uleiul si el nu-si vinde marfa). Orisicat: Motul rules :drink:

Editat de Dominator72
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Insa 8100 0w20 EcoLite este facut special pentru Civic si alte cateva surioare din gama Honda

Eu te inteleg. La Type-R, incepand din 2007, Honda recomanda 0W-30. Insa nu o sa bag niciodata un ulei Eco intr'un motor facut pentru performanta. Aceluiasi motor (cu mici modificari la pistoane) pus pe S2000 i se recomanda 5w-40. :rose:

Si eu voi merge pe Motul 8100 5W-40 la primul schimb care va urma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
Vizitator SEKTU

Ia sa mai fac eu un topic. Nu , nu , doar ca am o mare nelamurire , referitor la uleiul Motul 5100. Am primit semnale , cu 2 cazuri in care acest ulei a stricat un motor si pe altul era sa-l strice , daca posesorul nu era norocos sau atent. S-a intimplat ca uleiul a fost papat intr-un timp mai mult decit scurt , cu ulei si filtru noi. E vorba de un user de pa forum. Daca vrea , poate sa confirme ce zic. Deci , motor ok , nu stricat , nu nimica si maninca uleiul si se strica. Si la mobra mea am mai completat , cam la 1000 de kilometrii de la schimbul de filtru si ulei. Nici al meu nu scoate fum , deci , unde dispare uleiul ? E motul prost ? Are probleme si creaza belele ? Ca nu vreau sa am surpriza vietii mele , sa se strice motorul. Astept sfaturi si pareri cu mare interes , faza asta chiar m-a pus pe ginduri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pui in motor ce recomanda producatorul.

 

Personal, tind sa cred ca orice motor nou, indiferent ce recomanda producatorul, daca pui semisintetic nu o sa pape ulei.

 

Afara de astea, consumul de ulei e dat de uzura segmentilor sau a garniturei de chiuloasa, ale caror cauze sunt forja... mergi constant aprope de rosu.. eventual o sa se intample si asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uleiul dispare in doua feluri posibile:

1. il pierde si atunci se vede ca, curge pe sub motor. garnituri cu probleme.

2. il consuma exagerat, si atunci nu poti sa zici ca este motorul in stare buna.

 

In ambele cazuri proprietarul ar trebui sa stie de problema si sa stea cu ochii pe nivel.

Una din problemele de mai sus combinate cu o ignoranta maxima ar putea sa distruga motorul dar imi vine greu sa cred ca daca l-ai pus la maxim scade atat de mult (mult de tot sub minim) incat sa distruga un motor la un motor bun. Inainte sa il strice s-ar fi simtit lipsa la temperatura motorului, putina atentie si se evita catastrofa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca sunt exagerari astea cu Motul care strica motoare, eu unul folosesc mai mult asa ceva (am mai folosit si Motorex). Ce pot sa-ti spun sigur e ca daca in timp ce-ti merge motorul simti miros de parfum e clar ca ai probleme cu segmentii sau asa ceva, ca uleiul Motul cand arde miroase a parfum ieftin...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu iti pot spune ca am folosit timp de 5 ani si inca folosesc Motul 5100 10W40 la un motor din 1991 si cu care am facut cam 50.000 km. N-am avut nici cea mai mica problema, n-am completat niciodata intre schimburi ( desi ar fi fost normal un pic, dar nu scadea sub minim ). Carcotasii ziceau ca al meu chiar produce ulei :D...

 

Asa ca lasati prostiile cu uleiul care va strica motorul. Ca sa nu mai zic ca daca vezi ca ai o problema, urmaresti cu atentie,asculti sunete, vezi cum misca. Nu poti spune ca dintr-o data ti s-a bulit motorul, fara nici un semn in prealabil.

 

Si regula numarul unu: cel mai bun ulei e ala schimbat des.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

teorema: orice discutie despre uleiuri se transforma in panarama. pe majoritatea forumurilor auto/moto subiectele de genul sint sterse imediat. motivul? exista prea putine studii stintifice facute publice. uite de exemplu un presupus studiu facut de Amsoil: http://www.amsoil.com/lit/g2156.pdf

de notat ca Amsoil este un fabricant american de uleiuri si ca produsele lor au iesit pe primul loc fara exceptie in toate testele :D Motul au iesit si ei pe primele locuri.

nu exista nici un motiv sa ma faca sa cred ca un producator care e pe "firmament" de atita vreme vinde uleiuri care pur si simplu distrug motoare. nu stiu daca intelegi ca practic e ca si cum ai spune ca Toyota is mai naspa decit Tata Motors si ca lumea le cumpara de zeci de ani fara sa-si dea seama de treaba asta.

e plin netul de legende urbane. ca produsele Motul sint atit de scumpe incit nimic nu m-ar putea convinge sa le (mai) cumpar vreodata e alta poveste. poate prietenii tai care cred au terminat motoarele cu Motul au bagat numai redline, bazindu-se pe ideea ca Motul are grija de toate si de asta au patit ce au patit?

o alta legenda urbana destul de populara e ca uleiurile sintetice fac ambreiajul sa patineze, sau ca nu sint recomandate pentru motoarele vechi. daca ai rabdare sa cauti de unde a pornit legenda, n-ai decit.

dupa ce am citit o gramada de opinii pe cit de vehement sustinute pe atit de nesuportate de vreun argument care se poate proba, am urmat sfatul cuiva si m-am uitat intr-un manual al unei motociclete din anii '80 (cred ca pt. Honda CB750), ca sa ma conving ca nici macar nu scrie ca trebuie folosit ulei API SF sau SG, ci doar ulei "10W40". cu alte cuvinte pe vremea respectiva nici nu exista notiunea de "ulei special de motor". drept pentru care in acest moment motorul meu are in el Mobil 1 de masina si nu pare sa-l doara ceva. nu vreau sa conving pe nimeni sa faca ca mine si nu ma intereseaza vreo discutie pe tema asta.

sfatul meu: ca sa dormi linistit, alege orice alt ulei diferit de Motul si care se incadreaza in bugetul tau si schimba-l cit de des posibil. intuitia imi zice: mai bine unul foarte ieftin pe care-l schimbi des decit invers.

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
Pui in motor ce recomanda producatorul.

 

Personal, tind sa cred ca orice motor nou, indiferent ce recomanda producatorul, daca pui semisintetic nu o sa pape ulei.

 

Afara de astea, consumul de ulei e dat de uzura segmentilor sau a garniturei de chiuloasa, ale caror cauze sunt forja... mergi constant aprope de rosu.. eventual o sa se intample si asta.

omule, garnitura de chiulasa nu "se uzeaza". da, se poate arde si oricum, nu de acolo mananca ulei. sunt alte probleme cand se intampla asta. cat despre consumul de ulei am avut in service 3 motoare cu segmentii ok, semeringurile de la supape NOI (schimbate de proprietari), jocul supapelor ok, cilindrii si pistoanele OK... papau ulei... de la ce crezi? iti spun eu: de la uzura ghidurilor de la supape! ma rog, asta e un exemplu "in extremis". nu mai vorbi totusi daca nu stii despre ce vorbesti. mai bine taci.

 

teorema: orice discutie despre uleiuri se transforma in panarama. pe majoritatea forumurilor auto/moto subiectele de genul sint sterse imediat. motivul? exista prea putine studii stintifice facute publice. uite de exemplu un presupus studiu facut de Amsoil: http://www.amsoil.com/lit/g2156.pdf

de notat ca Amsoil este un fabricant american de uleiuri si ca produsele lor au iesit pe primul loc fara exceptie in toate testele :D Motul au iesit si ei pe primele locuri.

nu exista nici un motiv sa ma faca sa cred ca un producator care e pe "firmament" de atita vreme vinde uleiuri care pur si simplu distrug motoare. nu stiu daca intelegi ca practic e ca si cum ai spune ca Toyota is mai naspa decit Tata Motors si ca lumea le cumpara de zeci de ani fara sa-si dea seama de treaba asta.

e plin netul de legende urbane. ca produsele Motul sint atit de scumpe incit nimic nu m-ar putea convinge sa le (mai) cumpar vreodata e alta poveste. poate prietenii tai care cred au terminat motoarele cu Motul au bagat numai redline, bazindu-se pe ideea ca Motul are grija de toate si de asta au patit ce au patit?

o alta legenda urbana destul de populara e ca uleiurile sintetice fac ambreiajul sa patineze, sau ca nu sint recomandate pentru motoarele vechi. daca ai rabdare sa cauti de unde a pornit legenda, n-ai decit.

dupa ce am citit o gramada de opinii pe cit de vehement sustinute pe atit de nesuportate de vreun argument care se poate proba, am urmat sfatul cuiva si m-am uitat intr-un manual al unei motociclete din anii '80 (cred ca pt. Honda CB750), ca sa ma conving ca nici macar nu scrie ca trebuie folosit ulei API SF sau SG, ci doar ulei "10W40". cu alte cuvinte pe vremea respectiva nici nu exista notiunea de "ulei special de motor". drept pentru care in acest moment motorul meu are in el Mobil 1 de masina si nu pare sa-l doara ceva. nu vreau sa conving pe nimeni sa faca ca mine si nu ma intereseaza vreo discutie pe tema asta.

sfatul meu: ca sa dormi linistit, alege orice alt ulei diferit de Motul si care se incadreaza in bugetul tau si schimba-l cit de des posibil. intuitia imi zice: mai bine unul foarte ieftin pe care-l schimbi des decit invers.

 

corect dar in '80 erau alte turatii, alte specificatii api, alte rapoarte cp/litru. nu spun ca nu merge cu ulei de masina, nici ca sinteticul face ca ambreiajul sa patineze (asta e o mare tampenie) dar sunt sigur ca acum exista uleiuri moto de genul 10w40 (si) cu aditivi e.p. pentru cutia de viteze. de asta prefer sa folosesc "ulei moto", macar sunt impacat cu ideea ca fac tot ce e posibil sa il tin cat mai mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

majoritatea motoretelor au un consum de ulei, cotat de producator ca fiind normal, pana intr-un litru la mia de km. DAca posesorul e idiot si nu verifica la fiecare plecare nivelul uleiului isi va strica motoreta la sigur.

 

si la bmw cartea spune "brand name oil" si e o lista de parametri in functie de temperatura de afara. iar pe bidonul de ulei de la reprezentanta scrie ca e ulei pt motoare diesel si pe benzina, nici decum pt motorete

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator SEKTU

Am citit si m-am linistit. Eu am completat la al meu ( Honda Deauville 650 cc , 2001) , cam la 1000 de kilometrii si nici macar nu a fost nevoie de 1 litru. Deci , stau bine.

Mie nu mi-a facut probleme Motul , merge foarte bine mobra , dar panica m-a facut sa deschid acest topic . Ca , de , fiecare tine la mobra lui si cind auzi niste chestii nasoale... , ma intelege-ti. Va multumesc tuturor si mai astept opinii , discutiile despre ulei sint mereu utile. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci nu stai bine!

le drujba mea(inainte de segmentare ) completam tot asa.cam un L la 1200-1300KM

acum dupa segmentare &stuff dupa 800 km este la acelasi nivel ca atunci cand am facut schimbul.motoreta este un 636 din 2002.

bafta multa!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un search simplu dupa MOTUL in titlurile topicurilor, la sectiunea service -> vreo 14 topicuri. Cateva care discuta acelasi lucru le voi uni acum, ca informatia sa fie concentrata. Dar folositi optiunea Search inainte de a mai crea topicuri noi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe timp de vara e bine sa folosesti un ulei mai gros... si esterul300v este mancat ca untul pe paine. Cutia este destul de zgomotoasa. Busa a papat la 2800km in jur de 600ml de dublu ester.

Si mie dupa 1500km am observat ca a scazut putin nivelul uleiului...si tot 300v 15w50 AM IN MOTOR

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

teorema: orice discutie despre uleiuri se transforma in panarama.

corolar: orice discutie despre orice se transforma in panarama.

 

sunt sigur ca acum exista uleiuri moto de genul 10w40 (si) cu aditivi e.p. pentru cutia de viteze. de asta prefer sa folosesc "ulei moto", macar sunt impacat cu ideea ca fac tot ce e posibil sa il tin cat mai mult.

BINGO! De aceea un ulei uzat se va simti in primul rand la schimbare treptelor, va incepe sa agate.

Uleiurile auto de motor nu au aditivi pentru "extreme pressure", doar cele de cutie au. Sunt bune insa la motoare la care cutia de viteza e unsa separat sau motoare monocilindru cu un redline pe la 6000rpm..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator SEKTU

Ba stau foarte bine , indraznesc eu sa cred. Nu a mincat 1 litru , am zis , deci a mincat mai putin. Hai sa fiu mai exact , a mincat nici juma' de litru , din pacate nu am stat sa masor cit am bagat. Oricum , un motor din 2001 , ingrijit , si care nu e de turatie , se poate strica , pina acuma? Genul , segmenti si alte chestii ? Oricum , nu scoate gram de fum , zici ca-i electrica. Da , stiu , o sa-i fac un test de compresie cind oi face si carburatia , deocamdata nu o folosesc decit rar , ca nu am timp. Multumesc pt. sfaturi. :D

post-55194-1276157344_thumb.jpg

Editat de SEKTU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai ca ati bagat paranoia in mine cu atitea probleme cu motul asa ca dimineata m-am sculat cu un singur gind, sa verific nivelul ca nu-l verificasem de la schimb :D) eu am bagat motul 7100 10w40 si nu am nici o problema, merge mult mai bine decit inainte cind aveam ceva repsol, pus la reprezentanta honda. l-am pus de aprox 1300 km si nu a consumat nici gram, motorul in cauza este un shadow spirit 750. eu, sunt multumit de motul.

de ce ulei am fost complet nemultumit si l-am scos dupa 500km facuti cu moto a fost un yacco semisintetic, care lipea ambreiajul cind se incalzea motorul la o virago. in rest in virago nu am bagat decit shell full sintetic de care am fost foarte multumit.

Editat de XorX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca sunt exagerari astea cu Motul care strica motoare, eu unul folosesc mai mult asa ceva (am mai folosit si Motorex). Ce pot sa-ti spun sigur e ca daca in timp ce-ti merge motorul simti miros de parfum e clar ca ai probleme cu segmentii sau asa ceva, ca uleiul Motul cand arde miroase a parfum ieftin...

Asa este! Nu o mai dati de gard ca Motul e nebun de nebun.., bag de 7 ani Motul si la masina si la Honda si la Kawasaki si toate merg brici.., clar?! :D Viva la Motul!!! :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu incepusem sa am paranoia la inceputu anului. Se rupe vibrochenul la un 600rr/2007 la 2000km, la o alta se uzeaza vibrochenul numai intr-un singur loc, la un R1/2008 se duce vibrochenul cu toate ca roata fatza e complet inutilizata. Toti i-mi sint prieteni si toti au pus numai Motul.

Totusi am multi alti prieteni care pun Motul de ani de zile si nu au stricat nici un motor. Cel mai elocvent exemplu, R1/2007, 22 000km numai cu Motul de la inceput, toarce ca o pisica. Si stiu ca tipul i-i da maxim pe A1, saptaminal. Sub 200 nu scade.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

am luat eu pentru subaru, inca nu i-a venit vremea sa il schimb, o sa pun impresii la momentul potrivit.

 

in cele 3 motorete avute am pus si motorex, si motul, nu e nicio diferenta.

 

E clar ca unii nu citesc ce scrie pe etichete sau prin manualul de service, si dupa aia plang ca s-a stricat drujba

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...