Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

eu masor bateria la peste 10 ore de la incarcare sa vad ce voltaj are dar pentru carcotasi avem la firma tester special ce elibereaza si bon ca sa nu se uite starea bateriei! a masura o baterie intimpul incarcarii sau imediat dupa va arata erori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

eu masor bateria la peste 10 ore de la incarcare sa vad ce voltaj are dar pentru carcotasi avem la firma tester special ce elibereaza si bon ca sa nu se uite starea bateriei! a masura o baterie intimpul incarcarii sau imediat dupa va arata erori.

Este indicat sa montezi voltmetrul pe acumulator, practic observi procesul de incarcarea mai bine si o sa surprinzi realitatea...cand valoarea ajunge la 13V, opresti incarcarea..unde sa apara erori?

» Post actualizat in 09 Mar 2015 18:47

Este indicat sa montezi voltmetrul pe acumulator, practic observi procesul de incarcarea mai bine si o sa surprinzi realitatea...cand valoarea ajunge la 13V, opresti incarcarea..unde sa apara erori?

Ceva practic FOTO_stop incarcare! te poti duce pana la 13,1-13,2V.

post-74268-0-80016100-1425926771_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Datele privind modul de operarea cu acumulatorul ar trebui sa fie prezentate de catre producator.

Dar pot sa te ajut cu referinte, lucrez de multi ani cu acumulatori Yuasa la motociclete, sunt multumit, dar si alti prieteni care si-au luat si le-am instalat, am exemple de 5-6ani, si acum sunt OK!, eu recomand cu incredere Yuasa, si in special varianta AGM( Absorbed Glass Mat)_ fara intretinere, in sensul ca nu mai completezi cu apa distilata dupa ce acumulatorul a fost format si pus in functiune, ramane sigilat.

Varianta AGM se produce sub 2 forme:

a) Factory Activated(FA) , acumulatorul este incarcat cu electrolit din fabrica, format si livrat pentru vanzare, dar cu o perioada de timp bine stabilita pentru depozitare, nu poate fi stocata la “infinit” in depozit, trebuie sa fie stantata data finala pe acumulator, si scrisa in certificatul de garantie.

B) Bottle Supplied( BS), acumulatorul vine uscat din fabrica dar impreuna cu electrolitul in cele 6 bidonase care vor umple cei 6 elementi pentru activarea acumulatorului, recomand aceasta varianta, participi tu la activarea produsului( in instructiuni se spune cu procedezi cu bidonasele pline cu electrolit, este simplu, dar putina atentie)

Important!! Dupa ce ai golit total bidonasele in acumulator, FIXEZI/PRESEZI banda de etansare PVC (este chiar banda care a etansat bidonasele cu electrolit !!)peste elementi cu mana si foarte bine/apasat, practic ai sigilat acumulatorul la partea superioara pe unde ai facut umplerea! Apoi, trebuie sa lasi 1 ora acumulatorul pentru ca electrolitul sa fie absorbit de placi si procesul de activare sa fie initiat si finalizat. Dupa o ora, acumulatorul este incarcat la 80% din capacitate(Ah), obligatoriul se conecteaza la un incarcator/redresor de incarcare pana cand tensiunea la bornele acumulatorului ajunge la 13 V. In acest caz, trebuie sa montezi un voltmetru pe bornele acumulatorului/paralel si sa observi tensiunea, cand aparatul/voltmetrul indica 13 V, incarcarea este finalizata. In cele mai multe cazuri, acumulatorii moto care sunt sub 18Ah, ajung la valoarea de 13V intr-o ora.

Daca intampini probleme, discutam!

bravo. perfect si la obiect. intamplator am si eun un cteck deci ai facut exact ce trebuie facut

mici mentiuni -

dupa ce ai pus acidul - bateria se cam incalsezste un pic. in 2 - 3 ore se " racoreste" .

dupa ~ 6 ore de " stat", am pus-o la incarcat

din masurate si pe bune.. nu era nici pe departa la 80 % ci pe la 60 - 70 maxim. in urmatoarele 12 ore a stat " pe robotel". deci pt cine tine la baterie, o incarcare " pe bune" e necesara , oricat de " incarcata " ar fi.

 

ar trebui ca postul asta sa fie de referinta,. bravo inca odata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acumulatorul tau este sulfatat, practic se incarca la capacitate, adica la tensiuea cred de 13 V, dar nu o mentine pentru 24 ore, se autodescarca in timp, ce tip ai, cu intretinere sau free?.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bravo. perfect si la obiect. intamplator am si eun un cteck deci ai facut exact ce trebuie facut

mici mentiuni -

dupa ce ai pus acidul - bateria se cam incalsezste un pic. in 2 - 3 ore se " racoreste" .

dupa ~ 6 ore de " stat", am pus-o la incarcat

din masurate si pe bune.. nu era nici pe departa la 80 % ci pe la 60 - 70 maxim. in urmatoarele 12 ore a stat " pe robotel". deci pt cine tine la baterie, o incarcare " pe bune" e necesara , oricat de " incarcata " ar fi.

 

ar trebui ca postul asta sa fie de referinta,. bravo inca odata

 

nu obligatoriu, nu e general valabil. a mea a fost la 90% incarcata, avea cam 12,7v dupa vreo 3 ore de la activare. recunosc, daca aveam redresor o puneam si la incarcat, dar nu am avut.

de asta trebuie sa ai un voltmetru macar, sa vezi cat are in x si y moment.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-am adus aminte...in urma cu 2 sap. am facut un experiement practic in laborator pe un acumulator auto sulfatat care se incarca rapid in max 1 h si 30 min pana la 13 V, dar nu mentine tensiunea decat 2 -3 ore!!, in doua zile de stationare ajunge la 9 V!! .exact situatia ta, nu chiar...dar urmareste foto si sa vezi evolutia tensiunii la borne si a curentuui de incarcare pentru acest timp de acumulator, repet sulfatat...

post-74268-0-63205000-1425928697_thumb.jpg

post-74268-0-09002800-1425928703_thumb.jpg

post-74268-0-81769000-1425928713_thumb.jpg

post-74268-0-95958200-1425928718_thumb.jpg

post-74268-0-59205800-1425928724_thumb.jpg

post-74268-0-40029800-1425928730_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai daca am spus ca am in firma un tester sofisticat crezi ca nu stiu ce se intampla? noi vindem baterii inclusiv ultima generatie pe litium nu santem noi cei mai destepti, dar sa zic informati. aaaa numai pentru moto! si cca-ul, ce spui de un cca mare vs unul mic? bateria pe litium are peste 13 volti si dupa mult timp, o dimensiune mica usoara si cca-uri mari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Teoretic si practic pentru orice acumulator, dupa o anumita perioada de timp de stationare, tensiunea la borne scade, de la 13,1/13,2 cat are un acumulator incarcat la capacitatea maxima, la 12, 7/12,8, aici sunt limitele( 12,7/12,8-13,2) pentru un acumulator in stare de incarcare.Timpul de descarcare stationar depinde de mai multi factori:temperatura de depozitare, tipul de acumulator, tehnologia de fabricatie, etc. Bineinteles ca un ccca mai mare este indicat, dar daca ne gandim la motocicletele care pe timpul rece sunt in garaj, este OK si unul mediu, un cca mare implica o capacitate mai mare, costuri mai mari pentru un acumulator. La auto in in special cele diesel, un cca mare este indicat.


» Post actualizat in 09 Mar 2015 19:52

@dedant68 mersi mult info!

 

Cu placere :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai daca am spus ca am in firma un tester sofisticat crezi ca nu stiu ce se intampla? noi vindem baterii inclusiv ultima generatie pe litium nu santem noi cei mai destepti, dar sa zic informati. aaaa numai pentru moto! si cca-ul, ce spui de un cca mare vs unul mic? bateria pe litium are peste 13 volti si dupa mult timp, o dimensiune mica usoara si cca-uri mari.

ia zi acilea un pret pentru o baterie de mobra, ytz 14 .

 

merci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari!

 

Intrebare pt cei priceputi:

 

Pt mobra mea, Honda VTR 1000 Firestorm (V2 1000cc), se recomand YTX 12 BS (12V-10 Ah <sau 11 Ah/12 Ah depinde de firma>) sau YTZ 12S

 

DAR

 

eu pe mobra am un YTX 9, stiu asta pt ca e exact aceeasi marime cu bateria de pe mobra nevestii (Honda CB 500) si scrie pe ea 12V-8Ah...si cam atat, nu tu firma, nu tu data de activare, nu nimic....probabil e o chinezarie ceva

 

Mobra porneste, desi bateria are amperaj/putere mai mica, invarte motorul si o ia la prima "cheie", intrebarea e daca imi afecteaza cu ceva motoreta.... releul de incarcare sau electromotorul sau altceva sau doar o sa se duca mai repede bateria pt ca are de "tras" mai greu/mult.

 

Daca nu prezinta niciun risc nu as cumpara alta atat timp ca mobra porneste lejer cu asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prezinta niciun risc doar ca nu are atata "zeama" in ea si curentul ce poate fi furnizat la pornire e mai mic.

Eu am pe o mobra una de UPS care desi are capacitate mai mare decat originala curentul de pornire e mai mic si se simte cand motorul e foarte rece in rest functioneaza cu brio de 3 ani

Ps si bateria care are initial 12Ah si un anumit curent de pornire pe masura ce trece timpul pierde din capacitate si ii creste rezistenta interna ajungand sub ce ai tu.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari!

 

Intrebare pt cei priceputi:

 

Pt mobra mea, Honda VTR 1000 Firestorm (V2 1000cc), se recomand YTX 12 BS (12V-10 Ah <sau 11 Ah/12 Ah depinde de firma>) sau YTZ 12S

 

DAR

 

eu pe mobra am un YTX 9, stiu asta pt ca e exact aceeasi marime cu bateria de pe mobra nevestii (Honda CB 500) si scrie pe ea 12V-8Ah...si cam atat, nu tu firma, nu tu data de activare, nu nimic....probabil e o chinezarie ceva

 

Mobra porneste, desi bateria are amperaj/putere mai mica, invarte motorul si o ia la prima "cheie", intrebarea e daca imi afecteaza cu ceva motoreta.... releul de incarcare sau electromotorul sau altceva sau doar o sa se duca mai repede bateria pt ca are de "tras" mai greu/mult.

 

Daca nu prezinta niciun risc nu as cumpara alta atat timp ca mobra porneste lejer cu asta.

Salut,

Nu o sa ai probleme cu instalatia electrica, in special cu RRT-ul si alternatorul. Ce poate fi dezavantajat?...este electromotorul/demarorul pentru ca nu are curentul de pornire cel solicitat, dar vad ca "chinezoiul" face fata, dar in mod sigur la temperaturi scazute..o sa-ti faca probleme. Acumulatorul este util in afara functiei principale de pornire in situatia in care suplimentezi consumatorii motocicletei fata de cei normali, aduci aftermarket (iluminare suplimentara, incalziri manere, s.a.m.d) atunci este nevoie de o compensare pentru alternator cu un acumulator conform manualului, sau unul la urmatoarea capacitate.

In final il poti utiliza pe acesta pana cad iese din functiune.

Numai bine,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acumulatorul este util in afara functiei principale de pornire in situatia in care suplimentezi consumatorii motocicletei fata de cei normali, aduci aftermarket (iluminare suplimentara, incalziri manere, s.a.m.d) atunci este nevoie de o compensare pentru alternator cu un acumulator conform manualului, sau unul la urmatoarea capacitate.

In final il poti utiliza pe acesta pana cad iese din functiune.

Numai bine,

Daca depasesti puterea generatorului prin aceste suplimentari acumulatorul va ajunge sa se descarce in final, este doar un tampon.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tampon, deci ajuta alternatorul in situatii critice, compenseaza cerintele din sistem.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tampon, deci ajuta alternatorul in situatii critice, compenseaza cerintele din sistem.

Atat, dar nu a la long time, trebuie specificat altfel daca te incalzesti prea mult la maini si mergi prin ceata cu aceste accesorii, daca puterea generatorului e depasita, nu stii cand te lasa bateria.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In mod normal alternatorul este calculat pentru un plus de putere adaugat in sistem, 8-10% add. Un exemplu facut pe un zx 6 _consumatori instalati:

-faza lunga 55 W, numar 5W, frana/lampa spate 21 W, bord 2W, ECU 30W, pompa benzina 60W, electromotor ventilator 60W, aprindere 50W_TOTAL= 283 W consum, iar alternatorul debiteaza la 4000 rot/min 305 W, deci din start este un plus de putere pe rezerva de la fabricant, iar acumulatorul iti mai asigura o compensare la solicitari. In fine, nu o sa circuli zi de zi in aceste situatii, dar te poti baza si pe acumulator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

sau din nestinta!

Chiar asa, nu esti cam dur cu el ...ma refer la nestinta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare

Am cumparat o YUASA YB12AL-A2 cu mentenanta.

Singur am turnat in ea electrolit, am puso pe redresor sa se incarce si ulterior montato in moto.

Magazinul de la care am cumparato meau zis : Daca vrei ca garantia sa fie valabila trebuie sa intru pe la un service si ei sa verifice

tensinea de incarcare a baterii cind moto e pornita si daca totul e OK imi vor pune o stampila pe certificatul de garantie ?

Stie cineva ceva despre aceasta verificare ?

O pot face la orice servise sau trebuie sa ma duc la unul specializat ?

Din pacate nu ma pot circla cu moto - nare RCA. Si nu am de gind sai fac deoarece vreau sa o vind.

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   1 membru


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...