superbec Postat Martie 8, 2017 Share Postat Martie 8, 2017 Salut. Are cineva vreo idee de decuplare a bornei (-) astfel incat sa nu se piarda curent in stationare mai indelungata? Cand spun indelungata nu ma refer la o iarna, ca atunci lucrurile sunt simple. Desfac carena, scot borna si au revoir. Ma refer la stationarile de 5-7 zile cand intreaga mea motocicleta se comporta ca un mare minus si pierd curent in draci. Atunci cand scot borna o pornesc si dupa o iarna intreaga si o ia la prima cheie. Ideea ar fi sa gasesc un fel de comutator pe care sa-l pun la semivedere si sa-l actionez fara sa fiu nevoit sa dau saua, plastice etc jos ca sa ajung la baterie. Sau un fel de mufa dar care sa suporte curentul de pornire... NU ! intai se masoara pierderea de curent , scrie in cartea motocicletei valoarea maxima, multe motociclete au 0 altele ceva gen 0.01A in cel mai fericit caz bateria e moarta si se autodescarca daca nu repari poate ia foc ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
R4DIKL Postat Martie 8, 2017 Share Postat Martie 8, 2017 NU ! intai se masoara pierderea de curent , scrie in cartea motocicletei valoarea maxima, multe motociclete au 0 altele ceva gen 0.01A in cel mai fericit caz bateria e moarta si se autodescarca daca nu repari poate ia foc ... O alta cauza ar fi ca am si alarma pe ea, insa chiar daca nu armez tot se descarca. Alti consumatori nu am. Bateria este perfecta. Masurata dupa o iarna de stationare imi indica 12,4. Dupa ce am redresat-o imi indica constant 12,7. Pierdere am numai cand sta mai mult de 1 sapt. cu bornele cuplate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Martie 8, 2017 Share Postat Martie 8, 2017 Incearca sa masori curentul absorbit de alarma, la a mea e fix identic indiferent daca e armata sau nu! Sau deconecteaz-o sa vezi daca se mai descarca, nu e normal sa faca asta in cateva zile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
R4DIKL Postat Martie 8, 2017 Share Postat Martie 8, 2017 Incearca sa masori curentul absorbit de alarma, la a mea e fix identic indiferent daca e armata sau nu! Sau deconecteaz-o sa vezi daca se mai descarca, nu e normal sa faca asta in cateva zile. Ms. Treaba cu deconectarea alarmei e o idee buna. O s-o scot din mufa de alimentare si poate gasesc cauza. Treaba este ca nu prea va mai stationa de acum incolo, poate daca mai vine alta zapada Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dionysos Postat Martie 9, 2017 Share Postat Martie 9, 2017 Se da urmatoarea speta: Baterie Yuasa 12V 18 Ah cu gel pe care am avut-o in casa peste iarna, deci la caldura. Am incarcat-o cu un redresor de la Lidl care baga 1,2 Ah si cu care am mai incarcat fara nicio problema alte baterii. In mod normal, cand bateria se incarca, pe ecranul redresorului apare Full, si tensiunea scade, pana se descarca iar, cand incepe iar sa incarce pana la cel mult 14,5 V. In cazul acestei baterii care are cel mult 2 ani, se incarca pana apare Full, deci pana baga vreo 14,5V, apoi apare Full, iar dupa 2-3 minute incepe sa incarce pana la 15,8V si acolo ramane. Stiu ca o astfel de tensiune e mult prea mare si nu e in regula. Chestia e ca acel redresor se comporta asa doar cu aceasta baterie, asa ca ceva ma face sa cred ca ar fi o problema cu bateria in sine, nu cu redresorul. Mai mult decat atat, dupa ce aseara imi arata ca e incarcata, azi dimineata avea 12,3V, am pus-o iar la incarcat si a aparut Full dupa vreo 2 minute, apoi iar faza cu 15,8V. Ceva pareri, sugestii? Daca nu tine tensiune si dupa o noapte de stat in casa dupa ce a fost pe redresor are doar 12,3V cam miroase a baterie noua. Voi ce credeti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BMWs1000RR Postat Martie 9, 2017 Share Postat Martie 9, 2017 Ce a aia yuasa ? Sunt vai de mama lor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dionysos Postat Martie 9, 2017 Share Postat Martie 9, 2017 Ce a aia yuasa ? Sunt vai de mama lor! Yuasa sunt vai de mama lor si eu lucrez la eaglemoss. Da, da, ai nimerit-o ))))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Martie 9, 2017 Share Postat Martie 9, 2017 Se da urmatoarea speta: Baterie Yuasa 12V 18 Ah cu gel pe care am avut-o in casa peste iarna, deci la caldura. Am incarcat-o cu un redresor de la Lidl care baga 1,2 Ah si cu care am mai incarcat fara nicio problema alte baterii. In mod normal, cand bateria se incarca, pe ecranul redresorului apare Full, si tensiunea scade, pana se descarca iar, cand incepe iar sa incarce pana la cel mult 14,5 V. In cazul acestei baterii care are cel mult 2 ani, se incarca pana apare Full, deci pana baga vreo 14,5V, apoi apare Full, iar dupa 2-3 minute incepe sa incarce pana la 15,8V si acolo ramane. Stiu ca o astfel de tensiune e mult prea mare si nu e in regula. Chestia e ca acel redresor se comporta asa doar cu aceasta baterie, asa ca ceva ma face sa cred ca ar fi o problema cu bateria in sine, nu cu redresorul. Mai mult decat atat, dupa ce aseara imi arata ca e incarcata, azi dimineata avea 12,3V, am pus-o iar la incarcat si a aparut Full dupa vreo 2 minute, apoi iar faza cu 15,8V. Ceva pareri, sugestii? Daca nu tine tensiune si dupa o noapte de stat in casa dupa ce a fost pe redresor are doar 12,3V cam miroase a baterie noua. Voi ce credeti? Eu as pune bateria pe motor si i-as da o cheie. Mai lasa redresorul, ala e sa incarce bateria cand e decarcata nu sa freci baterii cu el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dionysos Postat Martie 9, 2017 Share Postat Martie 9, 2017 Eu as pune bateria pe motor si i-as da o cheie. Mai lasa redresorul, ala e sa incarce bateria cand e decarcata nu sa freci baterii cu el. Am sa o pun si pe motor intr-un final, dar nu inteleg de ce ia tensiune asa mare... As fi preferat sa o pun pe motor incarcata complet. Iar 12,3V dupa o noapte de stat la caldura e putin rau. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
varg-voshod Postat Martie 9, 2017 Share Postat Martie 9, 2017 (editat) Se da urmatoarea speta: Baterie Yuasa 12V 18 Ah cu gel pe care am avut-o in casa peste iarna, deci la caldura. Am incarcat-o cu un redresor de la Lidl care baga 1,2 Ah si cu care am mai incarcat fara nicio problema alte baterii. In mod normal, cand bateria se incarca, pe ecranul redresorului apare Full, si tensiunea scade, pana se descarca iar, cand incepe iar sa incarce pana la cel mult 14,5 V. In cazul acestei baterii care are cel mult 2 ani, se incarca pana apare Full, deci pana baga vreo 14,5V, apoi apare Full, iar dupa 2-3 minute incepe sa incarce pana la 15,8V si acolo ramane. Stiu ca o astfel de tensiune e mult prea mare si nu e in regula. Chestia e ca acel redresor se comporta asa doar cu aceasta baterie, asa ca ceva ma face sa cred ca ar fi o problema cu bateria in sine, nu cu redresorul. Mai mult decat atat, dupa ce aseara imi arata ca e incarcata, azi dimineata avea 12,3V, am pus-o iar la incarcat si a aparut Full dupa vreo 2 minute, apoi iar faza cu 15,8V. Ceva pareri, sugestii? Daca nu tine tensiune si dupa o noapte de stat in casa dupa ce a fost pe redresor are doar 12,3V cam miroase a baterie noua. Voi ce credeti? Din experienta mea cred ca bateria nu mai este buna. Dupa ce trece prin incarcare trebuie sa isi tina un voltaj peste 12.7v multe ore si trebuie sa aibe si o rezistenta crescuta la incarcare, 15.8 dupa cateva minute este foarte rau. O baterie sanatoasa ca a ta ar trebui sa aibe pe la 14.5v cel mult dupa cel putin 12 ore in timpul incarcarii cu redresor de 1.2 Ah. Si 12.3 peste noapte este iar foarte rau... cumpara una noua! Editat Martie 9, 2017 de varg-voshod Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dionysos Postat Martie 9, 2017 Share Postat Martie 9, 2017 Din experienta mea cred ca bateria nu mai este buna. Dupa ce trece prin incarcare trebuie sa isi tina un voltaj peste 12.7v multe ore si trebuie sa aibe si o rezistenta crescuta la incarcare, 15.8 dupa cateva minute este foarte rau. O baterie sanatoasa ca a ta ar trebui sa aibe pe la 14.5v cel mult dupa cel putin 12 ore in timpul incarcarii cu redresor de 1.2 Ah. Si 12.3 peste noapte este iar foarte rau... cumpara una noua! Asa cred si eu... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Martie 9, 2017 Share Postat Martie 9, 2017 Din experienta mea cred ca bateria nu mai este buna. Dupa ce trece prin incarcare trebuie sa isi tina un voltaj peste 12.7v multe ore si trebuie sa aibe si o rezistenta crescuta la incarcare, 15.8 dupa cateva minute este foarte rau. O baterie sanatoasa ca a ta ar trebui sa aibe pe la 14.5v cel mult dupa cel putin 12 ore in timpul incarcarii cu redresor de 1.2 Ah. Si 12.3 peste noapte este iar foarte rau... cumpara una noua! Nu cumva redresorul tau are o functie de protectie la curent, iar cand bateria Yuasa incearca sa traga 1.8 A, se activeaza acea protectie? Ai incercat s-o incarci si cu un alt redresor? Yuasa de 2 ani...cam mici sansele sa fie bateria de vina. Yuasa tine cel putin 5 ani, stiu unele care au 8 ani si inca merg. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
varg-voshod Postat Martie 9, 2017 Share Postat Martie 9, 2017 (editat) Nu cumva redresorul tau are o functie de protectie la curent, iar cand bateria Yuasa incearca sa traga 1.8 A, se activeaza acea protectie? Ai incercat s-o incarci si cu un alt redresor? Yuasa de 2 ani...cam mici sansele sa fie bateria de vina. Yuasa tine cel putin 5 ani, stiu unele care au 8 ani si inca merg. Am redresor ieftin de 1.2ah ce-i drept si il folosesc pe Yuasa doar inainte sa fiu sigur ca dupa iarna nu montez bateria degeaba. Din experienta mea nu e bine sa ajunga o baterie la 15.8 in cateva minute cum a zis el, chiar si cu un redresor mai puternic de 1.2ah nu urca asa de repede voltajul in mod normal. Din cauza asta cred ca are o problema cu bateria. Dar omul nostru poate sa o monteze pe motor, si sa ne spuna daca si in cat timp il lasa motorul in drum. Editat Martie 9, 2017 de varg-voshod Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dionysos Postat Martie 9, 2017 Share Postat Martie 9, 2017 Nu cumva redresorul tau are o functie de protectie la curent, iar cand bateria Yuasa incearca sa traga 1.8 A, se activeaza acea protectie? Ai incercat s-o incarci si cu un alt redresor? Yuasa de 2 ani...cam mici sansele sa fie bateria de vina. Yuasa tine cel putin 5 ani, stiu unele care au 8 ani si inca merg. N-am incercat sa o pun pe alt redresor ca nu am. Daca fac asigurarea la Yamaha, poate dau o fuga cu bateria pe la tine la garaj si verificam. » Post actualizat in 09 Mar 2017 20:34 Dar omul nostru poate sa o monteze pe motor, si sa ne spuna daca si in cat timp il lasa motorul in drum. )))) Genial. E si asta o optiune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Martie 9, 2017 Share Postat Martie 9, 2017 Alex, daca bateria ar absorbi un curent mare,a apropiindu-se de valoarea maxima pe care poate sa o dea sursa (redresorul) tensiunea ar avea tendinta de scadere in loc sa creasca ...... Intrarea in protectie apare cand curentul absorbit depaseste curentul maxim al sursei si se manifesta prin intreruperea totala a tensiunii. In nici un caz prin cresterea ei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Martie 10, 2017 Share Postat Martie 10, 2017 Am redresor ieftin de 1.2ah ce-i drept si il folosesc pe Yuasa doar inainte sa fiu sigur ca dupa iarna nu montez bateria degeaba. Din experienta mea nu e bine sa ajunga o baterie la 15.8 in cateva minute cum a zis el, chiar si cu un redresor mai puternic de 1.2ah nu urca asa de repede voltajul in mod normal. Din cauza asta cred ca are o problema cu bateria. Dar omul nostru poate sa o monteze pe motor, si sa ne spuna daca si in cat timp il lasa motorul in drum. Curentul redresorului se masoara in A (amperi), capacitatea acumulatorului in Ah (amperi ora)! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
meanpower Postat Martie 10, 2017 Share Postat Martie 10, 2017 Salutare, mi-am luat o baterie AGM Landport, cu acidul separat. In cartea ei scrie ca trebuie sa bag acidul si cam atat. E nevoie s-o pun si pe redresor sau e gata de drum? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Martie 10, 2017 Share Postat Martie 10, 2017 nu neaparat dar nu strica. Dupa ce bagi acidul ea ajunge cam la 75% incarcare. TRebuie sa astepti o vreme sa isi faca reactiile necesare. cel mai bine o lasi peste noapte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
meanpower Postat Martie 10, 2017 Share Postat Martie 10, 2017 O las la incarcat sau cu acidul in ea, pe raft, in casa? nu neaparat dar nu strica. Dupa ce bagi acidul ea ajunge cam la 75% incarcare. TRebuie sa astepti o vreme sa isi faca reactiile necesare. cel mai bine o lasi peste noapte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BMWs1000RR Postat Martie 10, 2017 Share Postat Martie 10, 2017 Torni acidul, o lasi o ora, o pui pe motor, pornesti si aia e, faci o tura. Sau, nu o pui pe motor si o pui pe redresor o ora, doua la incarcat si e perfect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
meanpower Postat Martie 10, 2017 Share Postat Martie 10, 2017 Torni acidul, o lasi o ora, o pui pe motor, pornesti si aia e, faci o tura. Sau, nu o pui pe motor si o pui pe redresor o ora, doua la incarcat si e perfect. danke! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Martie 10, 2017 Share Postat Martie 10, 2017 Cand am avut baterie de genul (nu AGM, doar cu acidul separat) avea niste instructiuni in care scria ca, dupa ce pui acidul si stax timp, in functie de valoarea tensiunii la borne, sa o pui pe redresor sau direct pe agregat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
meanpower Postat Martie 13, 2017 Share Postat Martie 13, 2017 Cand am avut baterie de genul (nu AGM, doar cu acidul separat) avea niste instructiuni in care scria ca, dupa ce pui acidul si stax timp, in functie de valoarea tensiunii la borne, sa o pui pe redresor sau direct pe agregat. Asta are instructiuni doar cum sa torni acidul in baterie. Mai departe, nu scrie De asta am intrebat, sa fiu sigur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Martie 13, 2017 Share Postat Martie 13, 2017 Treaba e ca nu mai tin minte tensiunile, sa fi fost 12.6 pragul peste care se pune direct la treaba si sub care trebuie "redresata"? Memoria, infidela si de genul feminin... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
meanpower Postat Martie 13, 2017 Share Postat Martie 13, 2017 Da, dar cica trebuie luata la o tura s-o "dresezi" O baterie uscat incarcata ar trebui sa mearga imediat dupa adaugarea acidului. Zeci de scutere chinezesti demarau fara a incarca bateria. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.