Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

si eu sunt de aceesi parere, o sa incerc sa gasesc o solutie de ventilare a acumulatorului.

mai studiez...!

ma gindeam sa pun o folie termoizolanta macar...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma gindeam sa pun o folie termoizolanta macar...

Daca sistemul de incarcare generator-RRT functioneaza corect si acumulatorul este in parametrii, nu ai nevoie de folie termoizolanta pentru acumulator ! Trebuie sa identifici cauza/cauzele care genereaza incalzirea, aici ai cele doua variante de mai sus :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare.

Pe motor am o astfel de baterie Exide bike si problema la ea este ca nivelul acidului din ea este sub semnul de minim,nu stiu cu ce trebuie complectat lichidul,acid/electrolit pt.ca nu am mai facut treaba asta.

Nu pot spune exact ce tip de baterie este dar sigur e cu intretinere.acid/plumb

Imi poate spune cineva cu ce sa complectez,gasesc la magazine auto acid sau trebuie sa iau ceva anume pt acea baterie?

Momentan nu pot sa verific exact modelul bateriei si ma gandeam sa apelez la voi poate ma puteti ajuta sunt in oras si vreau sa iau acid/electrolit dar nu ma pricep si magazin moto in oras nu este doar auto dar ma gandesc ca si bateriile auto sunt ca cele moto cu acid.

Merci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doar apa distilata pana la semnul superior si urmarita in timpul incarcarii cu un curent de 1/10 din capacitate pentru a vedea daca "fierbe" sau nu. Daca "fierbe" asta este cauza scaderii nivelului si mai bine te gandesti la una noua

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok merci.

Deci apa distilata.

Nu "fierbe",pe o parte a bateriei este un furtun ce iese din baterie si se vede ca a curs pe acel furtun pt ca e transparent furtunul,sa fi curs ca a fiert sau de la inclinarea mobrei pe viraje nu stiu,bateria este in stare buna o ia la prima cheie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Find un acumulator cu intretinere, se verifica periodic nivelul electrolitului care trebuie sa acopere placile cu 10-15mm, sau pana la un semn/reper marcat pe exteriorul bacului. Daca "fierbe" electrolitul, iar cauzele le-am mentionat mai sus, se evapora apa din electrolit, scade nivelul acestuia ...si trebuie intervenit rapid pentru completarea numai cu apa distilata. Acidul sulfuric ramane la o concentratie mai mare in bac si este absobit de palci, iar in momentul completarii cu apa si prin procesul de recombinare, proces activat de incarcare (generatorul debiteaza) se reface concentatia electrolitului de 1,28 g/cm3 , valoarea nominala. Daca vei completa cu acid sulfuric, concentatia va creste, placile se distrug si acumulatorul este scos din uz. De aceea la acumulatorii tip AGM sau Gel, cei fara intretinere, in timpul functionarii, oxigenul generat de catre placile pozitive se combina cu hidrogenul din placile negative, rezulta apa care mentine nivelul electrolitului, de aici denumirea FARA INTRETINERE !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De vreo cateva saptamani a inceput sa invarta foarte greu motorul la motocicleta. Acelasi simptom si la masina, doar ca aia invarte ceva mai repede. Aseara a ramas blocat bendixul la masina, a trebuit sa il lovesc usor. Trebuie sa schimb bateriile ? Am aparat de masura dar n-are zecimale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De vreo cateva saptamani a inceput sa invarta foarte greu motorul la motocicleta. Acelasi simptom si la masina, doar ca aia invarte ceva mai repede. Aseara a ramas blocat bendixul la masina, a trebuit sa il lovesc usor. Trebuie sa schimb bateriile ? Am aparat de masura dar n-are zecimale.

Iarna nu-i ca vara.Atunci se vad bateriile slabe plus ca si uleiul e ceva mai gros.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De vreo cateva saptamani a inceput sa invarta foarte greu motorul la motocicleta. Acelasi simptom si la masina, doar ca aia invarte ceva mai repede. Aseara a ramas blocat bendixul la masina, a trebuit sa il lovesc usor. Trebuie sa schimb bateriile ? Am aparat de masura dar n-are zecimale.

 

Practic nu ar trebui sa ai probleme..temperaturile au fost pozitive, intre 5-10 grd C. La automobil trebuie verificat electromotorul, si aici bendixul/roata mobila-gresat sau se schimba dupa caz. La motocicleta inainte de a da solutia privind schimbarea acumulatorului, nu acum, probabil in sezonul de primavata, trebuie sa faci o serie de verificari pentru a elimina anumite cauze! Acestea se pot rezolva relativ simplu, fara complicatii. Ai nevoie de un voltmetru care citeste cu zecimale, unul digital sau analogic...cu 50-60 lei se gaseste ceva uzual, peste 100 lei, o varianta mai buna. Prima verificare o faci in sarcina, montezi voltmetrul pe acumulator in conexiune directa( sonda + voltmetru la plus acumulator si ....) si cuplezi electromotorul/ start pornire. Tensiune pe borne trebuie sa fie in jur de 14,5 V, limitele sunt intre 13,6-14,9 V la 2500 rot/min. Cand se comuta lumina de intalnire sau drum, tensiunea va scadea, dar nu mai mult de 13,6 V, este limita de avarie !! Un alt punct, este sa masori tensiunea pe acumulator la pornire, adica la cuplarea electromotorului, nu trebuie sa scada sub 9,5 V, cazul normal ! Daca scaderea este sub 9,5 V, realizezi montajele din cele 4 attach-mente/montaje. Daca in cele 4 montaje ai solutii corecte, atunci acumulatorul este in starea de final viata, sau nu este incarcat corect pe motocicleta, vezi primul rezultat( RRT sau alternator, alte verificari, mai discutam)

Bafta :peace: .

Montaj_1 .pdf

Montaj_2.pdf

Montaj_3.pdf

Montaj_4_.pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Buna, vreau sa imi cumpar o baterie noua deoarece cea pe care o am acum este pe moarte.

Am gasit un site cu multe baterii, insa sunt pe categorii si nu stiu care sunt avantajele si dezavantajele fiecarui tip.

 

Categoriile sunt:

-baterii HP (AGM)

-baterii cu gel

-baterii factory activated

-baterii standard

 

Site-ul este: http://www.bateriimoto.ro/

Imi cer scuze daca s-a mai discutat aceasta problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna, vreau sa imi cumpar o baterie noua deoarece cea pe care o am acum este pe moarte.

Am gasit un site cu multe baterii, insa sunt pe categorii si nu stiu care sunt avantajele si dezavantajele fiecarui tip.

 

Categoriile sunt:

-baterii HP (AGM)

-baterii cu gel

-baterii factory activated

-baterii standard

 

Site-ul este: http://www.bateriimoto.ro/

Imi cer scuze daca s-a mai discutat aceasta problema.

really??

cam ce crezi ca contin cele 65 de pagini ale topicului?

:google:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citeste aici si o sa intelegi avantajele AGM_acumulator fara intretinere/recomandare Yuasa

/index.php?/topic/491264-baterii-moto-incarcareintretinerecomparatii/page-64(dedant68)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut. Am cumparat transalpul in mai 2014. Atunci am verificat nivelul electrolitului in baterie si am completat cu apa distilata.
Astazi am pregatit motorul de iarna, am luat bateria jos de pe agregat, am adus-o in casa. Nu reuseam sa observ nivelul electrolitului. Cand ma uit mai bine, vreo 3 elementi uscati, si in alti 3 cam asa de 1-2 cm (de jos de tot).
Ce s-a intamplat cu electrolitul? Furtunul de drenaj a fost atasat corect. Niciodata nu mi-a dat semne ca ar fi probleme cu bateria, a pornit chiar si dupa 3 saptamani la 5 grade afara. Am scapat mobra de 3 ori pe jos, dar nu a stat mai mult de 40 de secunde niciodata, sa se fi scrurs atunci pe la furtunul de drenaj?
Acum cu ce sa completez, cu apa distilata sau trebuie cu acid?
Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut. Am cumparat transalpul in mai 2014. Atunci am verificat nivelul electrolitului in baterie si am completat cu apa distilata.

Astazi am pregatit motorul de iarna, am luat bateria jos de pe agregat, am adus-o in casa. Nu reuseam sa observ nivelul electrolitului. Cand ma uit mai bine, vreo 3 elementi uscati, si in alti 3 cam asa de 1-2 cm (de jos de tot).

Ce s-a intamplat cu electrolitul? Furtunul de drenaj a fost atasat corect. Niciodata nu mi-a dat semne ca ar fi probleme cu bateria, a pornit chiar si dupa 3 saptamani la 5 grade afara. Am scapat mobra de 3 ori pe jos, dar nu a stat mai mult de 40 de secunde niciodata, sa se fi scrurs atunci pe la furtunul de drenaj?

Acum cu ce sa completez, cu apa distilata sau trebuie cu acid?

Multumesc

Salut,

Situatia este mai complicata, dar se poate rezolva. Capacele de la elementi sunt bine presate, nu stiu daca le-ai gasit miscate dupa caderi? Pe la furtun se poate scurge dar mai greu o asemenea cantitate intr-un timp scurt ! Chiar nu ai vazut lichid curgand? In fine...in cazul tau, golesti si electrolitul din cei trei elementi, oricum nu mai ai mult din ce spui. Incarci elementii cu apa distilata, si faci cateva miscari cu acesta/clatiri, practic faci o spalare. Dupa aceea introduci tot apa distilata pana la nivel( 10-15 mm deasupara placilor), apoi conectezi acumulatorul la un redresor regland curentul de incarcare la 0,5 din capacitatea acumulatorului ! Timp de 2 zile se mentine acumulatorul la redresor. Dupa 48 ore, verifici densitatea cu un densimetru si citesti valoarea concentratiei, posibil sa fie intre 1,20-1,26 g/cm3 , pentru ca s-a produs trecerea acidului sulfuric si a sulfatului din placi, in apa distilata/diferenta de concentratii. Daca concentratia ajunge la 1,26 g/cm3, poti sa-l pastrazi pe acesta in acumulator, daca concentratia este mai mica, inlocuiesti cu un alt electrolit de 1,28 g/cm3, , este in comert. Apoi montezi conectezi acumulatorul la redresor si incarci pana la stadiul de incarcare completa( apartia de bule in electrolit). Atentie ! la operatia de incarcare se scot capacele, cred ca stii ! Dupa aceea, trebuie sa verifici si tensiunea de incarcare pe motocicleta, cat debiteaza sistemul la borne? Mai discutam :peace:

Bafta,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sigur a inteles...

 

asa am patit si eu, (al doilea sezon) la scoaterea bateriei de pe moto am gasit-o aproape uscata, am completat cu apa distilata --- 12.5 V fara conectare la redresor.


» Post actualizat in 29 Nov 2014 14:47


conditiile de utilizare au fost probabil in perioada foarte calduroasa , posibil ca releul sa incarce la maxim ....rezultatul? apa distilata din baterie se evapora, de aceea se recomanda completarea cu apa distilata , nu cu acid sulfuric.

post-43464-0-18840700-1417272189_thumb.jpg

Editat de mikail
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru raspunsuri. Nu este mult 0.5 (50 %) din capacitatate? Ce am citit inainte spunea ca trebuie incarcat cu o tensiune de 10 % din capacitatea bateriei. Capacele nu erau miscate deloc, nu a curs pe langa ele. Daca este tubul acela de drenaj, mai trebuie sa iau jos capacele cand incarc? Tensiunea de incarcare pe motocicleta o s-o verific doar la primavara, cand pornesc motorul, e in regula si asa, nu?

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru raspunsuri. Nu este mult 0.5 (50 %) din capacitatate? Ce am citit inainte spunea ca trebuie incarcat cu o tensiune de 10 % din capacitatea bateriei. Capacele nu erau miscate deloc, nu a curs pe langa ele. Daca este tubul acela de drenaj, mai trebuie sa iau jos capacele cand incarc? Tensiunea de incarcare pe motocicleta o s-o verific doar la primavara, cand pornesc motorul, e in regula si asa, nu?

Multumesc

Scuze...5%, adica 0,05 din capacitate, am topit un "zero" aici vorbim de un alt tip de proces, faci si o desulfatare, iar in acest caz se utilizeaza un curent mai mic pentru o perioada mai mare de timp. Daca nu a curs electrolit, atunci temperatura ridicata in interiorul acumulatorului, posibil tensiune de incarcare peste 15V, sau existenta unui proces de sulfatare primar sau avansat. De aceea, ce faci la primul caz este binevenit, ai sanse sa o salvezi pentru un an, cel mult doi. Trebuie sa desurubezi/scoti capacele, pe unde torni apa/electrolit in elementi ? Tensiunea de incarcare se verifica cu motorul pornit, la ralanti, in turatie de 3500-4000rot/min, fara faza de drum si cu faza de drum. Practic dupa ce termini cu incarcarea pe redresor, daca acumulatorul este in parametrii tensiunea la bornele lui trebuie sa fie intre(12,7-13,1)V ( motor nepornit). Montezi acumulatorul pe motocicleta, pornesti motorul, la ralanti si in turatie, lumini, etc- tensiunea trebuie sa fie in intervalul (13,7-14,9) V , optim/ideal 14,4-14,5 V ( Poti verifica manualul si o sa vezi valori date de catre fabricant, cam toate motocicletele in acest interval au valorile debitate si pluseaza pe 14,5V) Peste 15V , sunt probleme in sistemul de reglare a tensiunii ! Aici, o alta discutie, verifici postarile mele la RRT si alternator si gasesti scheme de verificare pentru fiecare componenta. Cred ca vorbim de un acumulator cu intretinere, ai mentionat ca ai completat initial cu apa distilata !! NU de un alt tip?

Bafta,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, este acumulator cu intretinere. Multumesc mult.


» Post actualizat in 30 Nov 2014 11:19

Numai ca bateria e de 12 amperi, si nu stiu pe unde o sa gasesc un redresor care sa-mi bage doar 0.6 amperi. Aici ce solutie am?


» Post actualizat in 30 Nov 2014 11:30

Cred ca am gasit solutia. Un incarcator de telefon care scoate 600 de miliamperi, merge nu? Doar ca nu stiu care e plusul si minusul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

Am la moto o baterie Exide Bike care, din cate am citit, nu necesita mentenanta (completare nivel, etc).

Zilele trecute am dat-o jos de pe moto si am bagat-o in casa. Tot zilele trecute mi-am luat un redresor. Pe baterie scrie ca se incarca o data la 3 luni daca nu este folosita.

Voi recomandati altceva ? Sa o verific / incarc mai des pana trece iarna si o voi folosi din nou ?

Mersi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca nu ai intretinut bateria si s-au golit unii elementi, incarcarea asta cu 10% din capacitate e fix degeaba. Pune bateria pe un redresor auto, incarc-o si aia e.

Daca vrei sa limitezi curentul de incarcare al redresorului, inseriezi pe oricare din fire bec de 12V 55W pentru o limitare la 10% (1,2 - 1,3A) sau bec de 12V 21W pentru limitare la 5% (cam 500 mA)

Un redresor decent cu tensiune reglabila poate fi facut din sursa de calculator AT sau ATX, vezi Youtube. Pret 6-8 lei presupunand ca ai deja o sursa care sta degeaba.

 

Asa sunt releele de incarcare la Transalp 600, daca bateria e buna iti incarca cu 15,5V si apa se evapora. Cand se mai lesina bateria incarcarea scade la 14,5V. O incarcare de 15,5V este maximul acceptat de fabricant, deci tehnic incarcarea functioneza in parametri. Practic iti fierbe bateria si trebuie sa completezi cu apa din cand in cand. Tot la capitolul asta, pune ventilator de sursa de calculator pe releul de incarcare si nu o sa ti se mai arda vreodata. Salut!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, este acumulator cu intretinere. Multumesc mult.

» Post actualizat in 30 Nov 2014 11:19

Numai ca bateria e de 12 amperi, si nu stiu pe unde o sa gasesc un redresor care sa-mi bage doar 0.6 amperi. Aici ce solutie am?

» Post actualizat in 30 Nov 2014 11:30

Cred ca am gasit solutia. Un incarcator de telefon care scoate 600 de miliamperi, merge nu? Doar ca nu stiu care e plusul si minusul

Un incarcator de telefon mobil are tensiunea de 5V , bineinteles c.c, dar tu ai nevoie de 13,5-14 V !! tensiunea de iesire din redresor...imprumuta/realizeaza(transf+redresor, etc) sau iti cumperi unul..sunt oferte peste tot.

» Post actualizat in 30 Nov 2014 14:31

Salut.

Am la moto o baterie Exide Bike care, din cate am citit, nu necesita mentenanta (completare nivel, etc).

Zilele trecute am dat-o jos de pe moto si am bagat-o in casa. Tot zilele trecute mi-am luat un redresor. Pe baterie scrie ca se incarca o data la 3 luni daca nu este folosita.

Voi recomandati altceva ? Sa o verific / incarc mai des pana trece iarna si o voi folosi din nou ?

Mersi.

Exemplificat:

1. Un acumulator incarcat 100%, are tensiunea la borne, intre 12,7-13,1V in functie de tip/fabricat etc, sunt date stabilite de mine pe parcursul anilor in urma proceselor de verificare si incarcare pe diverse tipuri de acumulatori. In foto2 vezi acumulatorul meu deconectat de la redresor in urma cu 2 min, are tensiunea de 13,08 V, este OK, este incarcat la valoare 100%, continuu se afla sub un control electronic, o incarcare pulsatorie.

2.Tensiunea la bornele redresorului/incarcator trebuie sa fie mai mare decat 13,1V. valoarea maxima la un acumulator, ea este la bornele redresorului de 13,80V (foto1).

3.Conectand redresorul pe acumulator si masurand(foto 3), tensiunea de incarcare este 13,12V, se realizeaza un echilibru conform teoremei circuitului dipolar.

Ce trebuie sa faci tu? !

Deconectezi acumulatorul de la instalatia motocicletei si masori tensiunea la bornele acumulatorului. Daca ai o valoare mai mica de 12,7V , conectezi acumulatorul la redresor, si cu voltmetru la borne(la inceput tensiunea va fi sub 12,7V), U va creste in urmatoarea perioada, iar cand se stabilizeaza pentru 2 ore la o valoare constanta(citesti voltmetru), se opreste procesul de incarcare. Urmeaza sa mai faci o verificare la o saptamana sau doua ! Cand observi o scadere sub 12,7V, repeti procesul. Daca ai un red. inteligent(vezi foto) nu mai ai probleme pana la primavara cand montezi acumulatorul pe motor, acesta ramane permanent in proces/ciclu de incarcare.

Bafta,

post-74268-0-99525700-1417357776_thumb.jpg

post-74268-0-73205100-1417357855_thumb.jpg

post-74268-0-50783200-1417357867_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...