Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

Daca un acumulator este incarcat daca tensiunea la borne este de min 12,6V/12,7 V , rezulta o concentratie a electrolitului de 1,26/1,28 g/cmc, iar acidul este in procent de 35% raportat la volumul de electrolit. In aceste conditii, electrolitul ingheata la temperaturi de - 50grdC. In cazul tau acumulatorul nu a fost incarcat/intretinut, s-a descarcat pe parcursul anotimpului rece, a scazut densitatea si a inghetat cred la -10grd.C. Un acumulator inghetat nu se mai reface, placile au fost indoite/fisurate si/sau rupte de volumul de gheata, probabil ca si bacul este deformat...presupun, practic acumulatorul tau este iesit din uz! Solutie: un acumulator nou si mare grija de el iarna!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

De la Lidl.

Ultimate Speed ULGD 3.8 A1 se numeste.

124828511_1_644x461_zaryadnoe-ustroystvo

Probabil exista sanse sa gasesti pe internet puse la vanzare de catre cei care au luat cu sacul. Momentan nu mai exista in promotia magazinului.

Au adus iarasi la lidl astazi am luat eu 70 lei , foarte bun recomand !

» Post actualizat in 19 Feb 2015 15:13

astazi daca tot am luat redresorul de la lidl ma gandeam la o mica chestie , eu am cbr 500 f si ca sa dau bateria jos trebuie sa dau saua care este prinsa in suruburi , ca sa dau saua trebuie sa dau carenele de pe codita jos...o mai mare nebunie , nu inteleg de ce nu au facut sa cu incuietoare...nu mai zic ca nu am pic de spatiu unde sa tin si eu o cheie..o surubelnita o ceva...revenind...ma gandeam sa trag 2 fire cu mufa in capat. de la baterie undeva pe suportul de la scarita spate si cand vreau doar sa o conectez la redresor sau poate am nevoie vreodata sa iau curent pentru ceva...bec stiu eu...ar afecta daca pun redresorul cu bateria conectata la motocicleta ? in rest treaba nu este grea...Multumesc anticipat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am folosit redresor conectat direct la baterie si nu au fost probleme. daca te uiti pe louis la redresoarele saito au conector pe cablu si poti pune fie clesti, fie papuci rotunzi pe bateria montata, fie conector pentru bricheta. Asta de ieri din lidl are cablurile fixe si trebuie adaptat daca vrei asa ceva. Pentru alimentat alte dispozitive din bornele bateriei e bine sa ai o siguranta de 10A, fix cum vin brichetele montabile pe ghidon. Redresorul asta din lidl e inteligent si ar trebui sa mearga la fel ca saito-ul de pe louis, cand pun bateria pe moto fac eu un test.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am folosit redresor conectat direct la baterie si nu au fost probleme. daca te uiti pe louis la redresoarele saito au conector pe cablu si poti pune fie clesti, fie papuci rotunzi pe bateria montata, fie conector pentru bricheta. Asta de ieri din lidl are cablurile fixe si trebuie adaptat daca vrei asa ceva. Pentru alimentat alte dispozitive din bornele bateriei e bine sa ai o siguranta de 10A, fix cum vin brichetele montabile pe ghidon. Redresorul asta din lidl e inteligent si ar trebui sa mearga la fel ca saito-ul de pe louis, cand pun bateria pe moto fac eu un test.

am inteles , eu ma gandeam sa nu imi afecteze cdi sau alte chestii gen ...Stima !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E adevarat ca nu afecteaza cu nimic dar depinde si ce baterie ai ca s-ar putea sa dea pe afara plus ca asta e prilejul s-o inspectezi. De exemplu cand am inchis sezonul am observat ca bateria suferea crunt de sete, si doar o adapasem la inceput. Deci depinde si de baterie.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Colegu, postul era pentru vlad care a zis ca a trebuit sa puna apa in baterie la sfarsitul sezonului, nu pentru tine.

E buna incarcarea totusi.

am inteles , am citit in graba si de aceea , este bine ca e ok incarcarea , vreau sa spun ca bateria mea si a revenit total am ramas si eu uimit...am pus o pe redresorul acela intelingent de la lidl si acum imi arata ca am 13.1 in ea si ramane constant si porneste motorul bine bine chiar si dupa o sapt de stat . ma bucur ca am reusit sa o resuscitez , am mai scapat de o cheltuiala momentan, stima

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce se întâmplă dacă folosesc un încărcător auto pentru o baterie moto cu întreținere?

o sa pornesti o intreaga discutie pe forum !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

:)

 

vezi ce amperaj scoate redresorul(sa zicem 4A) poate ai un comutator.. poate nu.

 

vezi cati Ah are acumulatorul, sa zicem 10 , imparti 10/4=2,5 => ca trebuie sa-l lasi maxim 2 ore jumatate , in realitate se incarca mai repede ca nu-i niciodata descarcat de tot si daca ar fi trebuie sa-l schimbi oricum.

 

inainte sa-l pui la incarcat verifica nivelul electrolitului si completeaza eventual cu apa distilata, ti-as spune ca eu am bagat si de la robinet si n-a avut nici pe dracu dar pornesc alta revolta online.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am cu ce să măsor amperajul. Mă duc acasă, o pun câteva ore la încărcat, bănuiesc că ar trebui desfăcute căpăcelele, o montez și plec la un drum de 200 km în vederea vânzării. Cam ăsta ar fi planul.

Ultima dată când am pornit-o, am încercat să o pun pe redresor preventiv, dar m-am îngrijorat când am auzit cum bolborosea și am renunțat la idee. Am probat-o pe moto și la a 4-5 încercare a pornit după 2 luni de stat.

Sper să fie la fel de cuminte și acum.


» Post actualizat in 26 Feb 2015 18:03

Ideea întrebării inițiale era teama de a nu distruge bateria, crăpa etc. folosind un încărcător auto.

Poate nu va fi nevoie de încărcare sau poate că da.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil e de pe vremea când era tata mândru posesor de Dacie nouă.

N-am voltmetru, nu din lipsa banilor, ci a interesului. Nu am avut nevoie.

Când am pus bateria, în urmă cu mai bine de o lună, în câteva minute începuse să bolborosească tare și l-am și oprit.

E un redresor f bun, fiabil și are și un buton să îl poți regla, din câte îmi amintesc.

Îl voi da pe minim și voi supraveghea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o sa pornesti o intreaga discutie pe forum !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

:)

 

vezi ce amperaj scoate redresorul(sa zicem 4A) poate ai un comutator.. poate nu.

 

vezi cati Ah are acumulatorul, sa zicem 10 , imparti 10/4=2,5 => ca trebuie sa-l lasi maxim 2 ore jumatate , in realitate se incarca mai repede ca nu-i niciodata descarcat de tot si daca ar fi trebuie sa-l schimbi oricum.

 

inainte sa-l pui la incarcat verifica nivelul electrolitului si completeaza eventual cu apa distilata, ti-as spune ca eu am bagat si de la robinet si n-a avut nici pe dracu dar pornesc alta revolta online.

Un calcul total eronat...daca are comutator, va fixa un curent de 10% din capacitatea acumulatorului, practic 1 A, incarcarile rapide se pot face cu max 20% din capacitatea acumulatorului, dar nu cu 40%...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un calcul total eronat...daca are comutator, va fixa un curent de 10% din capacitatea acumulatorului, practic 1 A, incarcarile rapide se pot face cu max 20% din capacitatea acumulatorului, dar nu cu 40%...

 

 

 

 

da, am gresit, 1 ora la 4A e suficient (pentru ca nu se ia in calcul deep discharge)

post-36094-0-53590100-1424985899_thumb.jpg

Editat de superbec
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar cam urma să-mi schimb bateria și ma gândeam să pun un YT12A-BS în loc de YTX9-BS (pe catalog au aceleași dimensiuni). A mai făcut cineva operațiunea? A decurs totul fără probleme?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar cam urma să-mi schimb bateria și ma gândeam să pun un YT12A-BS în loc de YTX9-BS (pe catalog au aceleași dimensiuni). A mai făcut cineva operațiunea? A decurs totul fără probleme?

Battery Type: YT12A-BS YT12A-BS.jpg Voltage: 12 Capacity: 9.5 Dimensions: 6" x 3.4375" x 4.1875" Weight: 6.3 lbs. Metric Dimensions: 150mm x 87mm x 105mm Metric Weight: 2.8 kg Polarity: b.gif Acid Volume: 0.5 Amps: 1 C.C.A.: 175

 

vs.

 

Battery Family: Maintenance Free printer_friendly.gif Battery Type: YTX9-BS YTX9-BS.jpg Voltage: 12 Capacity: 8 Dimensions: 6" x 3.4375" x 4.1875" Weight: 5.4 lbs. Metric Dimensions: 150mm x 87mm x 105mm Metric Weight: 2.5 kg Polarity: b.gif Acid Volume: 0.4 Amps: 0.9 C.C.A.: 135

 

 

Ai 1,5 amperi mai mult pe ea si curent de pornire un pic mai bun. Diferenta insa va fi pretul, ca YT12A-BS e mai scumpa. Daca te incadrezi in buget, poti sa o iei si monta fara probleme (vezi insa la garantie, daca manualul iti da YTX9-BS si tu pui alta baterie, nu mai beneficiezi de ea)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar cam urma să-mi schimb bateria și ma gândeam să pun un YT12A-BS în loc de YTX9-BS (pe catalog au aceleași dimensiuni). A mai făcut cineva operațiunea? A decurs totul fără probleme?

Da, am pus pe 900RR si n-a fost nici o problema.

» Post actualizat in 27 Feb 2015 08:56

(vezi insa la garantie, daca manualul iti da YTX9-BS si tu pui alta baterie, nu mai beneficiezi de ea)

Din cate stiu, cam la toate bateriile, garantia se da daca sistemul de incarcare functioneaza corect. Nu cred sa fie vreo problema pt o baterie de acelasi gabarit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

trebuie sa schimb iarasi bateria dupa 1,5 ani.

am pus toate natiile si nu au tinut mai mult de 1-max 2 ani. recunosc ca nu stiu ce curent de pornire la rece au avut, cica ar trebui avut in vedere si acest aspect.

cred ca vanzatorul trebuie sa specifice asta eventualului cumparator daca exista diferente de calitate si in ce consta ele( exemplu curentul de descarcare la rece)

cu toate astea nu e CORECT ca aceeasi baterie( EXIDE)cu care a fost echipata mobra de noua sa tina 5 ani iar cumparata din tara sa tina UN an( tot EXIDE)

exclusa ideea ca instalatia de pe motoreta sa fie cu probleme deoarece a fost verificata de cateva ori pe tester.

 

nu stiu ce Dumnezeu sa mai iau...am sa intreb la achizitionare care din marci e mai grea( poate in asta e un secret ca ar avea mai mult "miez")si care are putere de descarcare la rece mai mare...

Editat de bill
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce se intampla iarna, sau in perioada de stationare cu acumulatorul? Ai asigurat o verificare a tensiunii si o incarcare de intretinere la maximum 2 saptamani/dupa caz.Cu cat un acumulator se mentine la starea de capacitate(Ah) la nivel de 100%, adica incarcare nivel superior( tensiunue la borne in gol(12,7-13,1 V), cu atat durata de viata este mai mare, este o relatie directa. Iti recomand Yuasa fara intretinere, am o experienta de 6 ani cu un acumulator..o recomandare am spus. Si daca doresti un plus pentru curentul de pornire, iti poti alege acumulatorul superior d.p.d.v al capacitatii(Ah), cu conditia sa verifici dimensiunile cutiei de fixare si inaltimea ei, ALEGERE din catalog sau de la furnizor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa va pun si voua aceasi intrebare care ma framanta de o perioada :)

Se da urmatorul acumulator moto, fabricat in 2008/9 activat cel mai probabil in 2010 cand s-a vandut motoru de nou in reprezentanta in alta tara. Vb de un Yausa agm.

Vechiul propietar m-a asigurat ca in fiecare an a tinut bateria in garaj pe charger inteligent. Eu iarna asta am reusit doar o saptamana sa fac treaba asta, cu inteligentu meu din lidl, prin decembrie, dupa craciun. De atunci am facut doar vreo 500 de km, toti in oras cu cate 2/4/6/8 porniri pe zi. Sa zicem o pornire la fiecare 5 km.

Conform textului de pe baterie ar trebui sa genereze un 180 CCA standardul SAE adica peste 0 grade C. Azi i-am facut un test cu ea asa mai descarcata, 12,35 V, la 15 grade cu plus, si mai genereaza conform testerului, doar 62%, adica undeva la 110 A conform calculelor pentru ca nu arata aparatu exact curentu de pornire.

Pe la sub 10 grade cu plus se chinuie sa porneasca motoru, adica il invarte un sfert de tura sta o secunda, se reseteaza acele de la bord, dupa care porneste fara probleme. Fenomenul acesta nu s-a inamplat la 2 saptamani dupa incarcare si erau -5 grade afara, dupa ce noaptea au fost -12.

Azi, la cine stie ce voltaj a avut, 15 grade cu plus afara, a pornit fara cea mai mica problema.

Evident ca am si o alarma conectata care mai papa si aia ceva curent.

 

Conform bilelor voastre de cristal :) ce credeti, oare mai tine anu asta?

 

Teoretic daca ma lasa in drum, nu-i asa mare baiu ca iau alta, problema e sa nu ma lase pe la vara prin norvegia in drum, pentru ca unii pe aici pe forum s-au laudat ca au platit pe o beterie 200 de euro. Stiu povestea cu schimb-o ca sa fi sigur, dar nu pot sa zic ca detin acei 70 de euro pt o baterie noua daca ar mai tine inca un an bateria actuala :) Si sa fiu sincer, sunt tare curios cat poate sa tina o baterie de care s-a avut foarte mare grija, si daca merita, statistic, sa ai grija de un acumulator, dar pt acest expderiment parca nu as chiar risca 130 de euro daca se intampla nenorocirea in alta tara care nici euro nu are ca moneda : ) .

Editat de cooldeep
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce spui tu, nu e neaparat ca bateria sa fie vinovata cu toate ca e pe la limita vietii (poata sa tina pana pe la 7 ani una ok..cu incarcare de calitate). Posibil sa fi fost deja descarcata la testele tale, in special ajutata de alarma.

Masoara incarcarea la motor si curentul consumat cand motocicleta e oprita si consumatori gen alarma porniti.

Sau incarca, lasa alarma oprita (dar verifica de paraziti/consumatori), daca e posibil si verifica dupa 1 sau mai multe zile si vezi starea bateriei. Daca e incarcata corect trebuie sa ramana zile fara sa scada sub 12,5 (ideal 12,6(7))

In RO oricum nu cred ca or sa fie probleme pe timpul verii, dar daca vezi ca tot face figuri ia una mai ieftina. Eu cu prafaletele de Volton nu am avut probleme (sper sa nu o deochi :) )

Editat de alinpa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca nu ai inteles ce am scris mai sus :) Nu m-am plans nici unde ca a fost vreodata descarcata de tot sau sa nu porneasca deloc vreodata motoru si sa iau curent din alta parte, sau ca nu am incarcare la motor.

Daca faci un calcul iti iese ca iarna asta am pornit cam de 100 de ori motoru de la ultima incarcare completa, iar in cei 5 km in medie si maxim 20 de minute de mers, ca doar vb de oras, nu prea a apucat vreodata sa se incarce.

Am mai citit sa aibe in exploatare unii useri o baterie 5-6 ani, de 7 inca nu am auzit sa aibe in exploatare cineva. Nu ma intereseaza neaparat teoria caci pe aia o stiu prea bine, ma intereseaza mai mult pareri despre cati ani au exploatat unii altii o baterie chiar Yuasa, si ma intereseaza daca merita tot efortu cu datu jos de baterie peste iarna tinut la caldurica, dar nu prea mare, lasata pe charger tot timpu iernii. Detalii de astea.

Iar diferenta dintre bateriile de masina "fara intretinere" si cele moto mai ales AGM sunt destul de mari, chiar si fata de cele cu gel, de care nu am neaparat o parere prea buna. Baterii de masina am avut o gramada, ultimele 3 m-au lasat toate la fel. A mers perfect pana intr-o zi in care nu a mai mers dupa care puteai sa ii faci orice ca nu o mai resucitai, desi fara intretinere la toate 3 am observat acelasi lucru, nivel scazut de electrolit astfel incat doar intr-o celula sau in mai multe stateau in aer placile, cum ziceam si ele fara intretinere, deci teoretic nu trebuia completat nimic. Dar nu vb de baterii de masina, ci am cerut oarecum parerea despre AGMuri si de ce nu, desi nu am scris-o, dar sper ca cei cu experienta sa imi poata spuna, raspunsul la intrebarea "cum moare un AGM?".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...