Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

si ce stie sa faca? nu e o intrebare la misto, n-am timp sa caut acum! :D

pai face destule, incarca baterii de pana la 120ah, 8 faze de incarcare(desulfatare, analiza, reconditionare...) functie de incarcare la temperaturi mai scazute de 5 grade, 5ani garantie etc. ceea ce m-a incantat cel mai mult (deh, comoditatea) este simplu de folosit iar mufa se potriveste cu cea pe care o am pe motor, pot sa incarc bateria fara sa o mai dau jos. ceea ce am vrut eu sa spun in postul de mai devreme este ca 50E mi se pare cam mult pentru un incarcator care nu este tocmai "top"


  1.  

ps: eu l-am cumparat de la un prieten care vrea sa inchida activitatea. pretul lui sare de 90E. si mai are unul de vanzare, tot la 60 :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vizitator stress_L&P
pai face destule, incarca baterii de pana la 120ah, 8 faze de incarcare(desulfatare, analiza, reconditionare...) functie de incarcare la temperaturi mai scazute de 5 grade, 5ani garantie etc. ceea ce m-a incantat cel mai mult (deh, comoditatea) este simplu de folosit iar mufa se potriveste cu cea pe care o am pe motor, pot sa incarc bateria fara sa o mai dau jos. ceea ce am vrut eu sa spun in postul de mai devreme este ca 50E mi se pare cam mult pentru un incarcator care nu este tocmai "top"

  1.  

ps: eu l-am cumparat de la un prieten care vrea sa inchida activitatea. pretul lui sare de 90E. si mai are unul de vanzare, tot la 60 :D

 

pai sunt comparabile in cazul asta :D

* Multi-stage charge characteristic (I/U phase, U1-U2 phase)

* Electronically protected against reverse polarity and short-circuit

* Automatic battery care mode (desulphation)

* Trickle charging

* Charging and discharging function (ideal for winter storage)

* Lead-battery activator (automatic battery care mode/desulphating)

* Battery test function, fault detection

* Manual switching between 6 V and 12 V

* Max. charging current 1 A (fully automatic adjustment)

* A total of 16 LED indicators in 3 colours for the status display

 

adica nah, ca l-ai luat la ocazie la 60 si are functia de incarcare la temperaturi scazute e fain. sunt cazuri in care chiar ai nevoie de ea, mai ales daca faci ture pe la munte toamna de exemplu si ai o problema cu incarcarea, noaptea ai ocazia sa ai parte de temperaturi sub 5 grade. sau daca n-ai garaj incalzit/stai la parter si o tii afara. asta da ;) ce n-are saito este putere adica baga maxim un ah si daca vrei sa incarci si bateria de masina cam trebuie sa astepti... saito vine si el cu o mufa care se conecteaza la bornele bateriei ca sa nu trebuiasca sa o dai jos.

 

mai e unul, 10004600 daca vrei sa le compari la preturile cu care se vand in general.

 

eu personal am procharger compact, a costat 30 de euro, are 4 ani de acum si inca merge bine. :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai sunt comparabile in cazul asta :D

* Multi-stage charge characteristic (I/U phase, U1-U2 phase)

* Electronically protected against reverse polarity and short-circuit

* Automatic battery care mode (desulphation)

* Trickle charging

* Charging and discharging function (ideal for winter storage)

* Lead-battery activator (automatic battery care mode/desulphating)

* Battery test function, fault detection

* Manual switching between 6 V and 12 V

* Max. charging current 1 A (fully automatic adjustment)

* A total of 16 LED indicators in 3 colours for the status display

 

adica nah, ca l-ai luat la ocazie la 60 si are functia de incarcare la temperaturi scazute e fain. sunt cazuri in care chiar ai nevoie de ea, mai ales daca faci ture pe la munte toamna de exemplu si ai o problema cu incarcarea, noaptea ai ocazia sa ai parte de temperaturi sub 5 grade. sau daca n-ai garaj incalzit/stai la parter si o tii afara. asta da :D ce n-are saito este putere adica baga maxim un ah si daca vrei sa incarci si bateria de masina cam trebuie sa astepti... saito vine si el cu o mufa care se conecteaza la bornele bateriei ca sa nu trebuiasca sa o dai jos.

 

mai e unul, 10004600 daca vrei sa le compari la preturile cu care se vand in general.

 

eu personal am procharger compact, a costat 30 de euro, are 4 ani de acum si inca merge bine. ;)

da, ai dreptate, se pot compara dar comparandu-le constati ca este foarte mare diferenta intre ele. 30E cat ai spus ca ai dat pe el este un pret acceptabil eu am inteles 50 din postul tau anterior ceea ce mi se pare mult. de aia am facut comparatia intre ce am eu si preturi


  1.  

ps: alaltaieri am incarcat bateria direct pe motor si a inceput ploaia. nici nu m-am deranjat sa ies afara. incarcatorul fiind rezistent la ploaie. (un alt avantaj)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare urmaresc de mult posturile despre baterii si nu prea inteleg unele chestii.De 20 de ani incoace am avut multe motoare si am reparat foarte multe,dar bateria nu am incarcat-o niciodata,am tinut-o tot timpul la temperaturi cu plus,la 4 ani am cumparat alta noua si de obicei Yuasa (banii de tigari pe o luna) si le-am completat cu apa distilata de cate ori a fost nevoie asa nu am avut nici un releu de incarcare stricat sau vre-o siguranta arsa,nu am ramas vreodata in drum.Sincer chiar nu inteleg.La un moment dat mi-am cumparat si eu un incarcator profi dar nu prea l-am folosit decat la incarcarea de formatare.Chiar credeti ca are loc vre-o desulfatare atata timp cat a cazut pasta de pe elementi iar ea saraca nu mai face fata,a fiert,sa umflat,sa uscat prea mult,a luat-o naiba?

Cine se carpeste mai mult cheltuieste! parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare urmaresc de mult posturile despre baterii si nu prea inteleg unele chestii.De 20 de ani incoace am avut multe motoare si am reparat foarte multe,dar bateria nu am incarcat-o niciodata,am tinut-o tot timpul la temperaturi cu plus,la 4 ani am cumparat alta noua si de obicei Yuasa (banii de tigari pe o luna) si le-am completat cu apa distilata de cate ori a fost nevoie asa nu am avut nici un releu de incarcare stricat sau vre-o siguranta arsa,nu am ramas vreodata in drum.Sincer chiar nu inteleg.La un moment dat mi-am cumparat si eu un incarcator profi dar nu prea l-am folosit decat la incarcarea de formatare.Chiar credeti ca are loc vre-o desulfatare atata timp cat a cazut pasta de pe elementi iar ea saraca nu mai face fata,a fiert,sa umflat,sa uscat prea mult,a luat-o naiba?

Cine se carpeste mai mult cheltuieste! parerea mea.

 

Sincer,nici eu nu cred in solutiile-minune,de reinviere a bateriilor moarte;daca te-a tinut 4 ani,ce sa-i mai ceri...

In schimb,ai avut grija lor,iar Yuasa ..e Yuasa.

Sunt destui care verifica nivelul,abia cand bateria ii creeaza probleme,de obicei prea tarziu.Orice desulfatare,dupa ce bateria a stat cine stie cat timp,cu electrolitul sub nivel,e frectie...

Un incarcator,cred eu,este foarte util iarna,mentinand bateria incarcata,protejand-o astfel de inghet.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
da, ai dreptate, se pot compara dar comparandu-le constati ca este foarte mare diferenta intre ele. 30E cat ai spus ca ai dat pe el este un pret acceptabil eu am inteles 50 din postul tau anterior ceea ce mi se pare mult. de aia am facut comparatia intre ce am eu si preturi

  1. 50 saito procharger, 35 (atat e acum, era 29.95) saito procharger compact. :D

ps: alaltaieri am incarcat bateria direct pe motor si a inceput ploaia. nici nu m-am deranjat sa ies afara. incarcatorul fiind rezistent la ploaie. (un alt avantaj)

 

 

Salutare urmaresc de mult posturile despre baterii si nu prea inteleg unele chestii.De 20 de ani incoace am avut multe motoare si am reparat foarte multe,dar bateria nu am incarcat-o niciodata,am tinut-o tot timpul la temperaturi cu plus,la 4 ani am cumparat alta noua si de obicei Yuasa (banii de tigari pe o luna) si le-am completat cu apa distilata de cate ori a fost nevoie asa nu am avut nici un releu de incarcare stricat sau vre-o siguranta arsa,nu am ramas vreodata in drum.Sincer chiar nu inteleg.La un moment dat mi-am cumparat si eu un incarcator profi dar nu prea l-am folosit decat la incarcarea de formatare.Chiar credeti ca are loc vre-o desulfatare atata timp cat a cazut pasta de pe elementi iar ea saraca nu mai face fata,a fiert,sa umflat,sa uscat prea mult,a luat-o naiba?

Cine se carpeste mai mult cheltuieste! parerea mea.

 

incarcatoarele astea sunt anti-sulfatare. adica previn (pe cat posibil) chestia asta. nu a spus nimeni ca iti pun pasta la loc...

 

Sincer,nici eu nu cred in solutiile-minune,de reinviere a bateriilor moarte;daca te-a tinut 4 ani,ce sa-i mai ceri...

In schimb,ai avut grija lor,iar Yuasa ..e Yuasa.

Sunt destui care verifica nivelul,abia cand bateria ii creeaza probleme,de obicei prea tarziu.Orice desulfatare,dupa ce bateria a stat cine stie cat timp,cu electrolitul sub nivel,e frectie...

Un incarcator,cred eu,este foarte util iarna,mentinand bateria incarcata,protejand-o astfel de inghet.

 

corect :D dar un incarcator destept te ajuta. un exemplu? am pe rsv o "baterie" NITRO care are ceva mai mult de 4 ani. baterie care a fost tinuta numai pe redresor automat (ultimii 3 pe saito procharger desi inca nu era a mea) si inca mai merge... si e un motor care chiar are nevoie de baterie la mersul prin oras... si eu merg zilnic MIMIN 100-110 de km NUMAI prin oras... plus ce fac de placere, astia minimi sunt "in interes de serviciu"

 

Bateriile date jos si puse la caldurica.

 

 

cel mai prost sfat ever...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

incarcatoarele astea sunt anti-sulfatare. adica previn (pe cat posibil) chestia asta. nu a spus nimeni ca iti pun pasta la loc...

 

 

 

corect :D dar un incarcator destept te ajuta. un exemplu? am pe rsv o "baterie" NITRO care are ceva mai mult de 4 ani. baterie care a fost tinuta numai pe redresor automat (ultimii 3 pe saito procharger desi inca nu era a mea) si inca mai merge... si e un motor care chiar are nevoie de baterie la mersul prin oras... si eu merg zilnic MIMIN 100-110 de km NUMAI prin oras... plus ce fac de placere, astia minimi sunt "in interes de serviciu"

 

 

 

 

cel mai prost sfat ever...

 

Nu inteleg de ce e nevoie de incarcarea bateriei pe redresor,atata timp cat faci zilnic 100km,chiar si in oras; daca incarcarea e in regula,bateria primeste curent de incarcare, chiar si la ralanti..

Daca faci totusi un nr mare de opriri-porniri in suta respectiva,ai dreptate...curentul consumat de demaror,descarcand bateria mai repede decat o poate incarca alternatorul,e nevoie de redresor..

 

Cu caldurica,nu cred ca se referea s-o puna pe calorifer,ci undeva peste zero grade..

Ai mai scris undeva...si aveai mare dreptate,ca bateria se descarca cu atat mai repede,cu cat temperatura la care e pastrata e mai mare,dar asta se intampla in timp..cateva luni de zile

Am totusi convingerea ca o temperatura rezonabila,peste 0 grade ,e de preferat pastrarii bateriei neancarcate ,la -15..-20 grade,cam cate au fost in ultimul timp :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
Nu inteleg de ce e nevoie de incarcarea bateriei pe redresor,atata timp cat faci zilnic 100km,chiar si in oras; daca incarcarea e in regula,bateria primeste curent de incarcare, chiar si la ralanti..

Daca faci totusi un nr mare de opriri-porniri in suta respectiva,ai dreptate...curentul consumat de demaror,descarcand bateria mai repede decat o poate incarca alternatorul,e nevoie de redresor..

 

Cu caldurica,nu cred ca se referea s-o puna pe calorifer,ci undeva peste zero grade..

Ai mai scris undeva...si aveai mare dreptate,ca bateria se descarca cu atat mai repede,cu cat temperatura la care e pastrata e mai mare,dar asta se intampla in timp..cateva luni de zile

Am totusi convingerea ca o temperatura rezonabila,peste 0 grade ,e de preferat pastrarii bateriei neancarcate ,la -15..-20 grade,cam cate au fost in ultimul timp :D

 

 

start&go, evident, cine naiba se plimba prin oras fara oprire 100 de km? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

start&go, evident, cine naiba se plimba prin oras fara oprire 100 de km? :D

 

Daca vrei..poti!Galatiul e mare...

Si daca nu vrei..poti!..te urmareste de ex barbatul vreuneia.. ;)

Eu ma refeream la un nr mare de porniri,desi si asa , ma indoiesc ca taximetristii stau cu un generator electric in masina,sau in timpul liber ,pun bateria la incarcat.. :D

 

PS

Cu masina fac de regula,zilnic ,maxim 10-15Km,cu doua trei opriri

E drept ca saptamanal fac si un drum mai lung..

N-am incarcat niciodata bateria,verific nivelul si densitatea destul de des,nu am probleme cu ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

taximetristii au baterii de masina, evident. eu am o baterie de 12 ah care si asa e cam mica pentru motorul v2...

Garantia la o baterie montata pe o masina folosita in regim de taximetrie e mai mica decat la o masina folosita in regim personal. Adeca daca tie iti da un an ganatie la masina, la taxi ii da 6 luni :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Se da o baterie Saito (stiu, e varza marca; asta mi-am permis atunci).

Are ~ 11-12 luni de cand am luat-o.

In decembrie, am bagat-o in casa; pana atunci a stat cu motorul intr-un garaj neincalzit. Am incarcat-o si tinea un bec de 55W undeva la 35-40 minute pana cand se diminua semnificativ luminozitatea (acumulatorul e de 12A). Nu am descarcat-o niciodata complet (pana sa se stinga de tot becul). Am incarcat-o si apoi am pus-o la pastrare (temperatura undeva la ~22 grade). O data la ~ 2-3 saptamani o puneam la incarcat maxim 30 minute.

Azi am pus din nou becul pe ea si nu se aprindea deloc. Am conectat-o 5 minute la incarcator si a inceput sa lumineze becul vreo 30 secunde.

Este la nivel cu lichidul (l-am completat cu apa distilata cand am introdus-o in casa).

Ce o avea de s-a descarcat asa repede?

Exista service de acumulatoare sa se uite la ea? Ca nu as da bani pe o alta baterie fara sa stiu ca asta e moarta...

Merci,

Vice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se da o baterie Saito (stiu, e varza marca; asta mi-am permis atunci).

Are ~ 11-12 luni de cand am luat-o.

In decembrie, am bagat-o in casa; pana atunci a stat cu motorul intr-un garaj neincalzit. Am incarcat-o si tinea un bec de 55W undeva la 35-40 minute pana cand se diminua semnificativ luminozitatea (acumulatorul e de 12A). Nu am descarcat-o niciodata complet (pana sa se stinga de tot becul). Am incarcat-o si apoi am pus-o la pastrare (temperatura undeva la ~22 grade). O data la ~ 2-3 saptamani o puneam la incarcat maxim 30 minute.

Azi am pus din nou becul pe ea si nu se aprindea deloc. Am conectat-o 5 minute la incarcator si a inceput sa lumineze becul vreo 30 secunde.

Este la nivel cu lichidul (l-am completat cu apa distilata cand am introdus-o in casa).

Ce o avea de s-a descarcat asa repede?

Exista service de acumulatoare sa se uite la ea? Ca nu as da bani pe o alta baterie fara sa stiu ca asta e moarta...

Merci,

Vice.

 

A inceput sa se sulfateze de cand ai descarcat-o cu becul. Bateriilor cu acid nu "le place" sa fie descarcate. Degeaba ai tinut-o in casa, avea nevoie de un tender sau incarcare mai des. Banuiesc ca nu ai masurat niciodata tensiunea bateriei dupa ce o incarcai la vreo ora doua. Asta e... se pare ca nu e de mare incredere Saito. Tin o Yuasa YT12A BS de 4 sezoane doar pe Honde (celebre pentru electrica sensibila si dispusa rateurilor)si iarna o pun pe tender. Bateria este inca buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se da o baterie Saito (stiu, e varza marca; asta mi-am permis atunci).

Are ~ 11-12 luni de cand am luat-o.

In decembrie, am bagat-o in casa; pana atunci a stat cu motorul intr-un garaj neincalzit. Am incarcat-o si tinea un bec de 55W undeva la 35-40 minute pana cand se diminua semnificativ luminozitatea (acumulatorul e de 12A). Nu am descarcat-o niciodata complet (pana sa se stinga de tot becul). Am incarcat-o si apoi am pus-o la pastrare (temperatura undeva la ~22 grade). O data la ~ 2-3 saptamani o puneam la incarcat maxim 30 minute.

Azi am pus din nou becul pe ea si nu se aprindea deloc. Am conectat-o 5 minute la incarcator si a inceput sa lumineze becul vreo 30 secunde.

Este la nivel cu lichidul (l-am completat cu apa distilata cand am introdus-o in casa).

Ce o avea de s-a descarcat asa repede?

Exista service de acumulatoare sa se uite la ea? Ca nu as da bani pe o alta baterie fara sa stiu ca asta e moarta...

Merci,

Vice.

 

Timpul de descarcare de 35-40 minute spune ceva:bateria ori nu a fost complet incarcata,ori si-a pierdut mai bine din jumatate din capacitate.

O baterie de 12Ah,descarcata cu un consum de 4,5A (cat consuma un bec de 55W),ar trebui sa aprinda becul timp de cel putin 90 minute.

Faptul ca totusi ea s-a descarcat complet,desi o incarcai destul de des,nu mi-l pot explica totusi.

Cu ce incarcai bateria,cu un incarcator automat,sau altceva ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O incarc cu asta http://www.vitacom.ro/Products/6137/P_SUP_...00ma-6-12v.html

De obicei o tineam undeva pe la 3-4 ore la incarcat (pt o incarcare rara) si pe la 30 minute pt o incarcare de mentinere la ~ 3 saptamani.

In week end sper sa ajung sa-mi iau un multimetru pt a vedea ce indica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare de baraj...se duce naibii o baterie moto de 12v/10Ah cu gel daca se incarca cu un incarcator de laptop care are output de 20V/3.25 Ah???

 

Stupid, I know....dar poate-mi raspund unii care se pricep :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DA, se incarca prea repede daca sursa nu are limitare de curent (si nu are). Ideal ar fi sa o incarci mai lent.

De incarcat se incarca, dar nu o tine prea mult.

 

Acu vad ca e de 20V, nu, nu e bine, macar un 16V acolo, 20 e too much.

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Am si eu o problema cu semnalizarile si sper sa gasesc o lamurire aici, semnalizarile sunt Rizoma pe leduri, in momentul cand semnalizez stanga sau dreapta fara sa fie aprinsa faza scurta imi semnalizeaza corect, cand aprind si faza scurta nu mai vor sa semnalizeze decat atunci cand cresc putin turatia motorului (spre 2000 asa), mi-a masurat un mecanic si a zis k incarcarea este Ok si k beleaua ar fi semnalizarile pe leduri, dar de ce atunci cand cresc turatia functioneaza corect?pana mai ieri clipoceau repede cand le actionam cum fac toate cele pe leduri nemodificate cu relee sau rezistente,am avut-o nitel prin service la revizie si tare mi-e sa nu fi schimbat mecanicul ceva pe la ea....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o problema cu semnalizarile si sper sa gasesc o lamurire aici, semnalizarile sunt Rizoma pe leduri, in momentul cand semnalizez stanga sau dreapta fara sa fie aprinsa faza scurta imi semnalizeaza corect, cand aprind si faza scurta nu mai vor sa semnalizeze decat atunci cand cresc putin turatia motorului (spre 2000 asa), mi-a masurat un mecanic si a zis k incarcarea este Ok si k beleaua ar fi semnalizarile pe leduri, dar de ce atunci cand cresc turatia functioneaza corect?pana mai ieri clipoceau repede cand le actionam cum fac toate cele pe leduri nemodificate cu relee sau rezistente,am avut-o nitel prin service la revizie si tare mi-e sa nu fi schimbat mecanicul ceva pe la ea....

 

te-ai uitat la releul de semnalizare? nu ti l-a schimbat ?

ideal ar fi daca poti testa instalatia cu becuri normale;vezi sa ai si ceva pierderi de curent prin scurt ceea ce e f grav

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...